Print side | Luk vindue

Hvor ligger de analoge YouSee kanaler?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Kabel-TV
Forumbeskrivelse: TV, radio mv. via kabel (typisk DVB-C)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=104857
Udskrevet den: 29-Marts-2024 kl. 00:54


Emne: Hvor ligger de analoge YouSee kanaler?
Skrevet af: Cyberguyen
Emne: Hvor ligger de analoge YouSee kanaler?
Skrevet den: 01-December-2011 kl. 10:14
Jeg hjælper et beboerblad med en oversigt over deres tv kanaler og der sker jo mange ændringer pr. 2012 på YouSee's kabel net.

Men jeg har store problemer med at finde en oversigt over alle de analoge kanaler.

YouSee har lavet denne oversigt, men den dækker f.eks. ikke hvor Kanal 5 analog og digital ligger, her er kun tegnet Kanal 5 HD ind. Thumbs Down

http://yousee.dk/I_foreningen_og_virksomheden/Produkter/YouSee_Clear/Kanaloversigt.aspx - http://yousee.dk/I_foreningen_og_virksomheden/Produkter/YouSee_Clear/Kanaloversigt.aspx

Skulle der være nogen som har en oversigt eller ved hvor jeg kan finde en? Smile



Svar:
Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 01-December-2011 kl. 10:26
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Jeg hjælper et beboerblad med en oversigt over deres tv kanaler og der sker jo mange ændringer pr. 2012 på YouSee's kabel net.

Men jeg har store problemer med at finde en oversigt over alle de analoge kanaler.

YouSee har lavet denne oversigt, men den dækker f.eks. ikke hvor Kanal 5 analog og digital ligger, her er kun tegnet Kanal 5 HD ind. Thumbs Down

http://yousee.dk/I_foreningen_og_virksomheden/Produkter/YouSee_Clear/Kanaloversigt.aspx - http://yousee.dk/I_foreningen_og_virksomheden/Produkter/YouSee_Clear/Kanaloversigt.aspx

Skulle der være nogen som har en oversigt eller ved hvor jeg kan finde en? Smile
Jeg er ved at tro, at det er dig, der skal ha' en Thumbs Down. Der står en * ved f. eks. Kanal 5 HD. Det betyder, at den kommer i HD hvis man har en DVC-B modtager med MPEG 4. Ellers i SD. De analoge pladser findes i kolonnen yderst til højre. Wink


-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: Vilhelm
Skrevet den: 01-December-2011 kl. 10:32
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

... Men jeg har store problemer med at finde en oversigt over alle de analoge kanaler.
YouSee har lavet denne oversigt, men den dækker f.eks. ikke hvor Kanal 5 analog og digital ligger, her er kun tegnet Kanal 5 HD ind. Thumbs Down

http://yousee.dk/I_foreningen_og_virksomheden/Produkter/YouSee_Clear/Kanaloversigt.aspx - http://yousee.dk/I_foreningen_og_virksomheden/Produkter/YouSee_Clear/Kanaloversigt.aspx

Skulle der være nogen som har en oversigt eller ved hvor jeg kan finde en? Smile


Den oversigt du linker til, viser netop hvilke frekvenser de analoge kanaler har i dit område. (Tag dig ikke af at en kanal er anført som en HD-kanal. Ud for fx Kanal 5 HD kan du se den analoge frekvens for Kanal 5).

Der findes ikke lister over frekvenserne for digitale kanaler for alle områder af landet. Der findes dog denne liste for Hovedstadsregionen: http://www.dkscan.dk/TV/yousee_hovedstaden.htm - http://www.dkscan.dk/TV/yousee_hovedstaden.htm .





-------------
Venlig hilsen, Vilhelm


Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 01-December-2011 kl. 12:50
Jeg kan godt se at det er mig som har overset at der står analog i kolonnen - troede at det var frekvensen på den digitale kanal. Pinch

Hvordan finder jeg så ikke-HD kanalerne, for dem står der man får hvis man ikke har et tv som kan vise HD, men hvad hvis man gerne vil have kanalerne ved siden af HD kanalerne?
Nogle gange sender HD kanalerne i forkert størrelsesforhold og mange tv kan ikke justere et 4/3 billede som sendes i 1080 eller 720 linier.


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 01-December-2011 kl. 13:02
Jeg kender ikke pladserne, men på mit eget TV har jeg ikke brugt net-ID 100, men 120. Så ligger SD-udgaverne af de digitale kanaler 500 pladser højere. F. eks. er TV3+ HD placeret på 10 og TV3+ er placeret på 510.

-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: Vilhelm
Skrevet den: 01-December-2011 kl. 13:31
slet


-------------
Venlig hilsen, Vilhelm


Skrevet af: Vilhelm
Skrevet den: 01-December-2011 kl. 13:54
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Jeg kender ikke pladserne, men på mit eget TV har jeg ikke brugt net-ID 100, men 120. Så ligger SD-udgaverne af de digitale kanaler 500 pladser højere. F. eks. er TV3+ HD placeret på 10 og TV3+ er placeret på 510.


Hvis jeg bruger netværks-id 120 på mit tv med MPEG-4 modtager, får jeg kanalerne i en helt uvant orden, med krypterede og ukrypterede mellem hinanden, og SD-versionen kan ligge før HD-versionen og det hele synes helt uden systematik.

Men hvis jeg bruger netværks-id 100, får jeg kanalerne i samme orden som YouSee angiver i sine kanaloversigter, men kun HD-version af de kanaler der sendes både SD og HD.

Hvis man har et tv eller en modtagerboks (som ikke er fra YouSee) og som kun har MPEG-2, skal man bruge netværks-id 110. Så får man alle SD-kanaler i sit abonnement.


-------------
Venlig hilsen, Vilhelm


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 01-December-2011 kl. 22:02
Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Jeg kender ikke pladserne, men på mit eget TV har jeg ikke brugt net-ID 100, men 120. Så ligger SD-udgaverne af de digitale kanaler 500 pladser højere. F. eks. er TV3+ HD placeret på 10 og TV3+ er placeret på 510.


Hvis jeg bruger netværks-id 120 på mit tv med MPEG-4 modtager, får jeg kanalerne i en helt uvant orden, med krypterede og ukrypterede mellem hinanden, og SD-versionen kan ligge før HD-versionen og det hele synes helt uden systematik.

Men hvis jeg bruger netværks-id 100, får jeg kanalerne i samme orden som YouSee angiver i sine kanaloversigter, men kun HD-version af de kanaler der sendes både SD og HD.

Hvis man har et tv eller en modtagerboks (som ikke er fra YouSee) og som kun har MPEG-2, skal man bruge netværks-id 110. Så får man alle SD-kanaler i sit abonnement.
Hvis man har et TV, der kan anvende LCN kommer kanalerne i den rækkefølge de står i på kanaloversigten fra YouSee. Altså DR 1 på 1, DR2 på 2, TV2 på 5 o. s. v. Det er nøjagtig den samme rækkefølge boksen fra YouSee bruger.


-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: Vilhelm
Skrevet den: 01-December-2011 kl. 22:54
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

... Hvis man har et TV, der kan anvende LCN kommer kanalerne i den rækkefølge de står i på kanaloversigten fra YouSee. Altså DR 1 på 1, DR2 på 2, TV2 på 5 o. s. v. Det er nøjagtig den samme rækkefølge boksen fra YouSee bruger.


Mit tv (Panasonic V10) har en sorteringsmåde som hedder "Sortering 1,2,3...", og en anden sortering der hedder "Sortering A, B, C...". (Alfabetisk sortering).
 
Når jeg bruger retværks-id 100, viser sorteringsmåden "Sortering 1,2,3..." kanalerne i den rækkefølge og med de pladser som YouSee's kanaloversigt viser kanalerne i. Det svarer ganske til LCN, selv om Panasonic ikke anvender den betegnelse.

Når jeg bruger netværks-id 120, viser sorteringsmåden "Sortering 1,2,3..." kanalerne med numre fra 1000 og opefter, startende med en række krypterede betalingskanaler fra C+, men i øvrigt helt uoverskueligt blandet. ABC-sorteringen ordner kanalerne alfabetisk uden at ændre kanalnumrene.

- Jeg er i øvrigt fuldt ud tilfreds med at bruge netværks-id 100 og kun få HD-versionen af de kanaler der sendes både i SD og HD.


-------------
Venlig hilsen, Vilhelm


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 01-December-2011 kl. 23:04
Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

... Hvis man har et TV, der kan anvende LCN kommer kanalerne i den rækkefølge de står i på kanaloversigten fra YouSee. Altså DR 1 på 1, DR2 på 2, TV2 på 5 o. s. v. Det er nøjagtig den samme rækkefølge boksen fra YouSee bruger.


Mit tv (Panasonic V10) har en sorteringsmåde som hedder "Sortering 1,2,3...", og en anden sortering der hedder "Sortering A, B, C...". (Alfabetisk sortering).
 
Når jeg bruger retværks-id 100, viser sorteringsmåden "Sortering 1,2,3..." kanalerne i den rækkefølge og med de pladser som YouSee's kanaloversigt viser kanalerne i. Det svarer ganske til LCN, selv om Panasonic ikke anvender den betegnelse.

Når jeg bruger netværks-id 120, viser sorteringsmåden "Sortering 1,2,3..." kanalerne med numre fra 1000 og opefter, startende med en række krypterede betalingskanaler fra C+, men i øvrigt helt uoverskueligt blandet. ABC-sorteringen ordner kanalerne alfabetisk uden at ændre kanalnumrene.

- Jeg er i øvrigt fuldt ud tilfreds med at bruge netværks-id 100 og kun få HD-versionen af de kanaler der sendes både i SD og HD.
Det er jeg skam også, men i det aktuelle svar skyldes det, at spørgeren spurgte til SD-udgaverne af HD- kanalerne, da det på mange TV ikke er muligt at zoome billedet på HD-kanalerne. Hvis man har sådanne ønsker, er net-ID 120 en mulighed.Når jeg har valgt net 120 skyldes det, at jeg har fire boksen fra Yousee, så mit TV med DVB-C MPEG4 får på denne måde kanalerne placeret helt ens. På boksene kan SD-udgaverne også ses.


-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: Vilhelm
Skrevet den: 01-December-2011 kl. 23:38
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

...Det er jeg skam også, men i det aktuelle svar skyldes det, at spørgeren spurgte til SD-udgaverne af HD- kanalerne, da det på mange TV ikke er muligt at zoome billedet på HD-kanalerne. Hvis man har sådanne ønsker, er net-ID 120 en mulighed.Når jeg har valgt net 120 skyldes det, at jeg har fire boksen fra Yousee, så mit TV med DVB-C MPEG4 får på denne måde kanalerne placeret helt ens. På boksene kan SD-udgaverne også ses.

Det er jeg helt med på.
Jeg har i øvrigt set at detailhandelsbokse som BlueTinum og Derver 109 også viser SD-versioner selv om man bruger netværks-id 100. Mærkeligt nok finder de også TV 5 Monde ukrypteret, mens der ikke er skyggen af den, når jeg bruger netværks-id 100 på mit tv - i samme bebyggelse.



-------------
Venlig hilsen, Vilhelm


Skrevet af: bruger udmeldt 23
Skrevet den: 02-December-2011 kl. 06:55
På min Triax C HD415 CX, kørte jeg en søgning vha. netværks-id 100. Så fik jeg i første omgang YouSee's nye kanalplaceringer ind. Derefter kørte jeg en fuld kanalsøgning UDEN at bruge netværks-ID. Det tog en krig - så fik jeg BÅDE SD- OG HD-kanalerne ind, uden at den slettede den første netværkssøgning. Og derudover, hele landets regionalradioer... Det er da ikke kun TV 5 Monde, som ligger både kodet og ukodet - det gør en masse andre kanaler i Grundpakken også.



Print side | Luk vindue