Print side | Luk vindue

20 spørgsmål fra en begynder

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Apple udstyr
Forumbeskrivelse: Apple grej baseret på iOS som iPhones, iPads og iPod Touch
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=107219
Udskrevet den: 21-Maj-2024 kl. 01:00


Emne: 20 spørgsmål fra en begynder
Skrevet af: Mads333
Emne: 20 spørgsmål fra en begynder
Skrevet den: 24-Januar-2012 kl. 15:27
Hej
Jeg er totalt ny i denne Apple-verden.
Har lige købt 2 stk Ipad2 og de spiller bare max og alle mine fordomme blev manet til jorden.
Eller gjorde de?
For nu kommer alle de forhindringer jeg var bange for med Apples lidt lukkede univers.
Eller måske er det bare mig der ikke kan finde ud af det.
Så jeg har flettet en bunke spørgsmål sammen som jeg håber alle I fanboys 'n girls kan hjælpe med.
Beklager på forhånd hvis det er dumme spørgsmål.
  1. Hvordan for jeg kopieret alle mine kontaktpersoner fra hotmail eller facebook over i Ipad'en uden at skulle taste hver enkelt ind.
  2. De 2 Ipads er koblet til den samme Ituneskonto og samme Icloud. Dvs at alt jeg henter på den ene kommer over på den anden. Og det er super smart. Men ved f.eks Wordfeud gør det jo så at der ikke kan spilles med forskellige konti og vi så ikke kan spille mod hinanden. Og vi kan ikke spille mod andre uden at vi skal dele konto og får de samme beskeder på 2 Ipad's
    Kan dette ændres eller er det bare ærgeligt?
  3. Vi skal også have nye telefoner og så ville det jo være oplagt at købe Iphone og det vil min kone også gerne men jeg er mest til Nokia Lumia 800. Men kan man på en måde få WindowsPhone til at synkronisere med kalenderen i Ipad'en? Gerne så automatisk som muligt ala det der sker med Icloud. Eller er der en alternativ måde at synkronísere mellem 2 OS? Skal der evt. hentes en anden kalender/kontaktpersoner i en appStore?
  4. Kan man på nogen måde tilslutte en usbnøgle til Ipad'en? Findes der en adapter der passer i laderstikket i bunden? Ville gerne kunne flytte billeder og dokumenter frem og tilbage mellem Ipad og diverse computere.
  5. Kan det passe at når man køber en Ipad at man så skal købbe en omformer til laderen så den passer i stikkontakten? Jeg måtte finde min gamle rejseadapter frem for at kunne tilslutte opladeren til stikkontakten?
  6. Den mail der er på Ipad'en er umiddelbart temmelig sparsom(læs: Dårlig) Man kan skrive en mail og videresende og besvare.
    Kan man vedhæfte en fil?
    Er der ikke en bedre mail fra apple eller er det ikke meningen den er til andet end modtage mails fra Apple og AppStore?

Ja nu skrev jeg 20 spørgsmål men nu har jeg glemt de 14 sidste men de kommer nok efterhånden.
Håber nogen kan og vil svare på disse spørgsmål. Og til dig der sidder der ude og skal til at skrive at jeg da bare kan vælge en Iphone frem for en WindowsPhone så lad være med at skrive. Det er ikke det svar jeg har brug for.Smile

 
 



Svar:
Skrevet af: OleA
Skrevet den: 24-Januar-2012 kl. 15:48
4. ikke mig bekendt.
5. Lyder som om du har købt Ipad i udlandet eller fra et udenlandsk site. England?
6. Du kan sætte en hvilken som helst mail op du bruger og bruge mail-programmet stort set normalt. Jeg har både gmail og alm. pop3 mail konto.


-------------
Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 24-Januar-2012 kl. 16:10
6: Man kan i app store, hente flere forskellige mailprogrammer.  Jeg kender dem ikke selv, da jeg kun har en iPhone og kan nøjes med kun at tjekke for mails.

-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 24-Januar-2012 kl. 16:41
1. Du kan synkronisere kontakter med gmail, jeg ved ikke med de to andre.

4. der findes en kameraadapter
http://store.apple.com/dk/product/MC531ZM/A?fnode=MTc0MjU4NjE - http://store.apple.com/dk/product/MC531ZM/A?fnode=MTc0MjU4NjE

5. nej - der er dansk stik med når den er købt i Danmark, eller i Apple onlinestore.

6. hvis du vil vedhæfte en fil, skal du starte med filen, fx et billede, så kan du vælge at det skal sendes med email.


-------------
Venlig hilsen
KB


Skrevet af: Mads333
Skrevet den: 24-Januar-2012 kl. 16:46
"4. ikke mig bekendt.
5. Lyder som om du har købt Ipad i udlandet eller fra et udenlandsk site. England?
6. Du kan sætte en hvilken som helst mail op du bruger og bruge mail-programmet stort set normalt. Jeg har både gmail og alm. pop3 mail konto."

5. Den er købt på Fleggaard.dk. men hentet i Tyskland.
6. Er det så i mailprogrammet den samler alle de forskellige mail? Eller skal de ligge som flere mails seperat?
Og kan vi oprette mine mails på den ene iPad og min kones på den anden så de ikke bliver blandet?


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 24-Januar-2012 kl. 16:51
 
 
Oprindeligt skrevet af Mads333 Mads333 skrev:


5. Den er købt på Fleggaard.dk. men hentet i Tyskland.
 
 Tyskland bruger de også EU stik, så har der ikke været EU stik på den, så der der fordi den er kommet fra UK eller US. Hvilken type kom den med.?  


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 24-Januar-2012 kl. 16:53
@Mads333: start med at kigge i den danske manual:
http://support.apple.com/da_DK/manuals/#ipad - http://support.apple.com/da_DK/manuals/#ipad

Jeg har købt min iPad 1 i Tyskland, og fik stik med, som passer i Danmark.




-------------
Venlig hilsen
KB


Skrevet af: mkt
Skrevet den: 24-Januar-2012 kl. 17:08
2) Det er bare ærgeligt.
3) Du kan koble alle mulige mails op på iPaden og sandsynligvis også på Lumiaen så det burde ikke være noget problem hvis det er den samme kalender du synkroniserer på de to forskellige dingenoter.
4) Nej. Det må omkring en NAS, iTunes eller lignende.
5) Danske iPads bliver solgt med danske stik. Som der er sagt har du fået fat i en engelsk eller amerikansk en der.

EDIT

Ups, glemte at sende da jeg havde skrevet :P Du får den lige alligevel, selvom den sikkert er besvaret, hehe


Skrevet af: OleA
Skrevet den: 24-Januar-2012 kl. 17:38
Når du sætter din mail og kalendere op skal du først ind i indstillinger under epost, kontakter og kalendere.

-------------
Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.


Skrevet af: Mads333
Skrevet den: 25-Januar-2012 kl. 08:49
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
 
Oprindeligt skrevet af Mads333 Mads333 skrev:


5. Den er købt på Fleggaard.dk. men hentet i Tyskland.
 
 Tyskland bruger de også EU stik, så har der ikke været EU stik på den, så der der fordi den er kommet fra UK eller US. Hvilken type kom den med.?  
Den kom med sådan et stik/adapter:
Tror jeg har fundet ud af det med kalenderen.
Men kan man låse mail'en med et password?
 


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 25-Januar-2012 kl. 09:01
Oprindeligt skrevet af Mads333 Mads333 skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
 
Oprindeligt skrevet af Mads333 Mads333 skrev:


5. Den er købt på Fleggaard.dk. men hentet i Tyskland.
 
 Tyskland bruger de også EU stik, så har der ikke været EU stik på den, så der der fordi den er kommet fra UK eller US. Hvilken type kom den med.?  
Den kom med sådan et stik/adapter:
Tror jeg har fundet ud af det med kalenderen.
Men kan man låse mail'en med et password?
 
Det ligner en US model. Du kan trække den lille del af, og erstatte med e3n med danske stik. Kan købes hos fx humac.


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 25-Januar-2012 kl. 10:03
 
 Ja, det er USA, og ja du kan få en til at klikke på som har EU stik.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: mkt
Skrevet den: 25-Januar-2012 kl. 10:37
Og hvis man synes de 200 kr den koster ved Humac er der et alternativ:

http://www.dealextreme.com/p/apple-compatible-interchange-ac-adapter-plug-european-13354 - http://www.dealextreme.com/p/apple-compatible-interchange-ac-adapter-plug-european-13354


Skrevet af: Mads333
Skrevet den: 25-Januar-2012 kl. 11:27
Oprindeligt skrevet af mkt mkt skrev:

Og hvis man synes de 200 kr den koster ved Humac er der et alternativ:

http://www.dealextreme.com/p/apple-compatible-interchange-ac-adapter-plug-european-13354 - http://www.dealextreme.com/p/apple-compatible-interchange-ac-adapter-plug-european-13354
Tak for den.
Har lige bestilt 2 stk.


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 25-Januar-2012 kl. 11:33
 
 Bemærk stikdelen der tilsluttes på selve transformeren, den er identisk med et normalt apperat stik, altså den ledningstype der bruges til så meget andet.
javascript:void%280%29;">Apple-compatible Interchange AC Adapter Plug (European)


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Mads333
Skrevet den: 25-Januar-2012 kl. 14:29
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
 Bemærk stikdelen der tilsluttes på selve transformeren, den er identisk med et normalt apperat stik, altså den ledningstype der bruges til så meget andet.
javascript:void%280%29;">Apple-compatible Interchange AC Adapter Plug (European)
Så hvis jeg har en ledning fra en gamle radio kan jeg bare bruge den???


Skrevet af: db89
Skrevet den: 25-Januar-2012 kl. 14:35
Oprindeligt skrevet af Mads333 Mads333 skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
 Bemærk stikdelen der tilsluttes på selve transformeren, den er identisk med et normalt apperat stik, altså den ledningstype der bruges til så meget andet.
javascript:void%280%29;">Apple-compatible Interchange AC Adapter Plug (European)
Så hvis jeg har en ledning fra en gamle radio kan jeg bare bruge den???

jepSmile den matcher dog nok ikke så godt Apple designet ;)


-------------
Hold jer fra simplyelectronics.net



Print side | Luk vindue