Print side | Luk vindue

Zaptor2 software

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Brugergrupper
Forumnavn: Stofa digital modtagere
Forumbeskrivelse: For brugere af Zaptor og de øvrige modtagere til Telia Stofa
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=107506
Udskrevet den: 10-Juni-2024 kl. 00:44


Emne: Zaptor2 software
Skrevet af: dataho
Emne: Zaptor2 software
Skrevet den: 01-Februar-2012 kl. 09:17
Allerførst vil jeg sige at den nye software virker til bare at spille. Det ser helt super ud og er væsentlig hurtigere end den gl.

I den gl. software var der mulighed for at sætte gennemsigtigheden af programbjælken. Jeg kan ikke umiddelbart finde den mulighed i den nye software. Findes den ikke?

Ligeledes savner jeg mulighed for at se status for signal styrke: info+info+delete.


-------------
1405745

Antenneforeningen Aarhus



Svar:
Skrevet af: stro
Skrevet den: 01-Februar-2012 kl. 09:35
Er det den trådløse signal styrke du mangler?

Så prøv Indstillinger- Teknik- og så pil til venstre. Så får du netværks egenskaberne.


Skrevet af: dataho
Skrevet den: 01-Februar-2012 kl. 09:44
Oprindeligt skrevet af stro stro skrev:

Er det den trådløse signal styrke du mangler?

Så prøv Indstillinger- Teknik- og så pil til venstre. Så får du netværks egenskaberne.

Nej, det er status for det digitale signal - tidligere kunne man få det frem via at trykke 2 x på info og
herefter delete tasten.


-------------
1405745

Antenneforeningen Aarhus


Skrevet af: ballade
Skrevet den: 01-Februar-2012 kl. 09:47
dataho, hvis jeg gør ovennævtne, så kommer der en side frem med en hel masse tal og sager. for pomfrits skyld kan jeg lige nævne, at der ikke er nogen "..."er overhovedet på den skærm!


Skrevet af: dataho
Skrevet den: 01-Februar-2012 kl. 09:50
Oprindeligt skrevet af ballade ballade skrev:

dataho, hvis jeg gør ovennævtne, så kommer der en side frem med en hel masse tal og sager. for pomfrits skyld kan jeg lige nævne, at der ikke er nogen "..."er overhovedet på den skærm!

Ok - jeg prøver lige igen når jeg kommer hjem senere idag.
tak for svaret.


-------------
1405745

Antenneforeningen Aarhus


Skrevet af: ballade
Skrevet den: 01-Februar-2012 kl. 09:53
hmm, jeg skal dog vente til vinduerne er kommet helt til syne, før det virker - hvis man bare trykker hurtigt, så kommer det ikke frem - måske det er der, hunden ligger og gemmer sig.


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 01-Februar-2012 kl. 12:23
Oprindeligt skrevet af ballade ballade skrev:

pomfrits skyld kan jeg lige nævne, at der ikke er nogen "..."er overhovedet på den skærm!
Smile det var der så heller ikke i zaptor 1 SW.


Skrevet af: SteffenM
Skrevet den: 01-Februar-2012 kl. 13:45
Jeg har problemer med TV2 OD efter opdateringen. Ingen ting kan afspilles..

-------------
Stue: UE55D8005, Audiovector K-Signature series, Harman Kardon AVR630
Soveværelse: UE40D8005, Cambridge Minx S215, Upcoming forstærker


Skrevet af: pettsen
Skrevet den: 01-Februar-2012 kl. 13:51
Er der mulighed for at optage fra TV i den nye software ???


Skrevet af: stro
Skrevet den: 01-Februar-2012 kl. 13:56
Oprindeligt skrevet af pettsen pettsen skrev:

Er der mulighed for at optage fra TV i den nye software ???


Nope, det er ligesom det plejer Smile


Skrevet af: pettsen
Skrevet den: 01-Februar-2012 kl. 14:13
Utroligt... Lige nu har jeg et TVkort i min PC, som jeg optager fra, og lægger det optagede ud på et share på en pc på mit netværk. Jeg har så en Xtreamer forbundet til mit fjernsyn, så jeg kan se det optagede. Fint nok, det er jo optaget digitalt, og sommetider i HD, men det var sgu da lettere at kunne optage det på Zaptor direkte.


Skrevet af: pdj1974
Skrevet den: 01-Februar-2012 kl. 14:17
Oprindeligt skrevet af stro stro skrev:

Oprindeligt skrevet af pettsen pettsen skrev:

Er der mulighed for at optage fra TV i den nye software ???
Nope, det er ligesom det plejer Smile
Ahh, ikke helt.
For det første kan StartForfra udsendelser nu ses på tværs af ens Zaptor bokse. Dvs. man bør kunne gå op i soveværelset og se en udsendelse færdig.
For det andet kan man gå til venstre i tv-guiden, altså se afsluttede udsendelser. I et vist omfang (pt. MEGET lidt) virker StartForfra på disse udsendelser. På sigt bliver det vist op til 48 timer tilbage i tiden, men det afhænger vist om antenneforeningen vil være med til det. (om de tilslutter sig fordelsaftale v3)
Sidst men ikke mindst, bliver det på sigt muligt at gemme udvalgte udsendelser centralt! Man får en mængde plads, og kan tilkøbe sig til mere mod et gebyr. Igen afhænger det af antenneforeningen og fordelsaftale v3, som de skal tage stilling til.

Så selvom det ikke helt er samme funktionalitet, som en rigtig PVR, tror jeg det i praksis bliver langt bedre for mig. Jeg glemmer typisk at slå min PVR til, før udsendelsen har været. Det er selvfølgelig træls at det ikke er muligt på alle kanaler, og at man ikke bare kan købe en ny harddisk når man kommer til at mangle plads. Men alt i alt tror jeg det bliver et stort plus.


-------------
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live


Skrevet af: stro
Skrevet den: 01-Februar-2012 kl. 15:12
Jeg mener da min datter jævnligt har sat et program på pause og så er gået ind i på værelset for at se det færdig, på den måde som du omtaler. Men det er ikke noget jeg er skråsikker på Wink

Og alt det som kommer på sigt er jo ikke med endnu.
Funktionen med at finde et program som er afsluttet og derefter starte det, er pillet ud indtil videre. Det er ihvertfald meldingen i Test forummet.
Så indtil videre så kan du stadig ikke optage via Zaptoren. Smile


Skrevet af: MichaelA
Skrevet den: 02-Februar-2012 kl. 12:46
Flot ny brugerflade, tak for det.

Hos mig kan jeg kun se tekst tv fra DR, dvs står jeg på Tv2 er det stadig tekst tv fra DR jeg ser (gælder på alle kanaler)

Hvordan virker tekst tv hos Jer andre..?


-------------
Beovision Avant 55"
Beolab 5, Beolab 8000, Apple TV4K, iMac, Macbook Pro, iPad m.v


Skrevet af: ballade
Skrevet den: 02-Februar-2012 kl. 13:13
under indstillinger kan man vælge "moderne" visning af tekst-tv, som giver mulighed for at se ttv for en anden kanal end den du ser - der dukker en liste op, som man ka vælge fra.


Skrevet af: MichaelA
Skrevet den: 02-Februar-2012 kl. 13:55
Øv, bruger min B&O remote til styring af Zaptor og med den nye software virker tekst tv ikke længere som det plejerDead

Kedeligt, men ofte sket med Zaptor  - de kommer med noget nyt og bagefter er der noget som har virket der pludselig ikke virker.

Tidligere i dag virket tekst tv, dog den samme kanal hele tiden også via min Beo remote, nu virker det slet ikke så måske der bliver pillet ved noget...




-------------
Beovision Avant 55"
Beolab 5, Beolab 8000, Apple TV4K, iMac, Macbook Pro, iPad m.v


Skrevet af: MichaelA
Skrevet den: 02-Februar-2012 kl. 14:11
Der er stadig bøvl med sync på lyd & billede med AC3 aktivt...

-------------
Beovision Avant 55"
Beolab 5, Beolab 8000, Apple TV4K, iMac, Macbook Pro, iPad m.v


Skrevet af: Steen6400
Skrevet den: 02-Februar-2012 kl. 14:32
Hvordan ser det ellers ud med Zaptor uden kort? Det burde være muligt da boksen skal være tilsluttet Stofas internet og dermed ved Stofa også hvem man er og hvad man betaler for.
 
Edit: Jeg tænker på fuld funktionalitet og ikke kun "light"


-------------
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music


Skrevet af: Steen6400
Skrevet den: 02-Februar-2012 kl. 19:34
Og hvad med native video output?
 


-------------
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music


Skrevet af: ballade
Skrevet den: 02-Februar-2012 kl. 21:14
michaela, tekst-tv er blevet smartere og hurtigere her hos mig - og med PIP mulighed. jeg bruger dog bare zaptor fjernbetjeningen, men den virker som før opgraderingen, så hut jeg lige visker. jeg tror ikke fjernbetjeningens software er blevet opgraderet :o)

steen, hvis jeg kører uden kort (zaptor, ikke bil!), så kører den light mode - men så virker premium pakker og andre krypterede ting jo heller ikke, så det skal man da vist være fuld for at gøre (igen, zaptor, ikke bil!).


Skrevet af: Steen6400
Skrevet den: 02-Februar-2012 kl. 21:54
Oprindeligt skrevet af ballade ballade skrev:

steen, hvis jeg kører uden kort (zaptor, ikke bil!), så kører den light mode - men så virker premium pakker og andre krypterede ting jo heller ikke, så det skal man da vist være fuld for at gøre (igen, zaptor, ikke bil!).
 
Jeg tænker mere på om der er planer for at køre hele pakken uden kort, jeg mener det har været nævnt før. "Light" er uanvendeligt, jeg synes at kunne huske at man før i det mindste havde pakke 1 og 2 (her er pakke 2 den store), men nu er det kun pakke 1.
 


-------------
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music


Skrevet af: pipper
Skrevet den: 02-Februar-2012 kl. 22:17
Oprindeligt skrevet af ballade ballade skrev:

michaela, tekst-tv er blevet smartere og hurtigere her hos mig - og med PIP mulighed. jeg bruger dog bare zaptor fjernbetjeningen, men den virker som før opgraderingen, så hut jeg lige visker. jeg tror ikke fjernbetjeningens software er blevet opgraderet :o)

steen, hvis jeg kører uden kort (zaptor, ikke bil!), så kører den light mode - men så virker premium pakker og andre krypterede ting jo heller ikke, så det skal man da vist være fuld for at gøre (igen, zaptor, ikke bil!).


Kan man bladre i undersiderne på tekst-tv.
F.eks på DR1 side 403. Kan jeg bladre frem til den dag jeg ønsker
vejrudsigten fra, eller skal jeg sidde og vente til den kommer.?


Skrevet af: ballade
Skrevet den: 02-Februar-2012 kl. 22:23
"light" uden kort viser vel bare de ukodede kanaler du har adgang til, ligesom et tv med dvb-c tuner gør - jeg tror ikke den kender til pakke-inddelingerne eller filterfrekvenser eller hvordan det nu fungerer, medmindre den har en indbygget gps, så den kan finde din antenneforening og spørge dem :)

men derudover kan jeg ikke se hvordan det skal fungere, selvom du kan genkendes via din internetforbindelse - boksen skal stadigvæk dekode premium kanaler og VOD og hvis ikke du har tænkt dig at bruge den slags, er den nuværende "light" udgave vel tilstrækkelig?

... eller har jeg bare en meget ringe fantasi? :o)


Skrevet af: pdj1974
Skrevet den: 02-Februar-2012 kl. 22:36
Oprindeligt skrevet af pipper pipper skrev:

Kan man bladre i undersiderne på tekst-tv. F.eks på DR1 side 403.
Du bladrer i undersider med pil højre/venstre. Desværre er DR side 403 en af de sider som Zaptor2 har lidt problemer med...

-------------
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live


Skrevet af: Ole Dalsgaard
Skrevet den: 03-Februar-2012 kl. 10:05
Oprindeligt skrevet af dataho dataho skrev:

I den gl. software var der mulighed for at sætte gennemsigtigheden af programbjælken. Jeg kan ikke umiddelbart finde den mulighed i den nye software. Findes den ikke?
 
Jeg har spurgt om det samme (i Stofa TestTeam) og fik svaret: "Lige pt. er det fravalgt."
"Lige pt." indikerer forhåbentlig, at det tilvælges igen.
 


-------------
Hilsen Ole
Nøragersminde (Amager)
- Kundenr.3139433


Skrevet af: MichaelA
Skrevet den: 03-Februar-2012 kl. 11:44
Ballade, tekst tv virker rigtigt fint og hurtigt med Zaptor remote er sgu bare lidt ærgerligt at det ikke længere virker som tidligere hos mig.
 
Men ok, med en iPad ved hånden hvem skal så bruge tekst tvBig smile


-------------
Beovision Avant 55"
Beolab 5, Beolab 8000, Apple TV4K, iMac, Macbook Pro, iPad m.v


Skrevet af: pdj1974
Skrevet den: 03-Februar-2012 kl. 11:46
Kan du ikke få din B&O remote til at sende TTV kommandoen i kortere tid?

-------------
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live


Skrevet af: SteffenM
Skrevet den: 03-Februar-2012 kl. 11:56
Jeg har problemer med at når jeg trykker start forfra nogen gange så springer den til kanal 5 i stedet og starter intet forfra...

-------------
Stue: UE55D8005, Audiovector K-Signature series, Harman Kardon AVR630
Soveværelse: UE40D8005, Cambridge Minx S215, Upcoming forstærker


Skrevet af: pdj1974
Skrevet den: 03-Februar-2012 kl. 12:02
Hvis du vælger StartForfra på en udsendelse som Zaptor af en eller anden grund ikke kan vise (eksempelvis hvis du tager en gammel udsendelse), så springer den tilbage til den forrige kanal man stod på. (svarende til at man trykkede Back fra tv) Det forvirrer også mig...

-------------
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live


Skrevet af: SteffenM
Skrevet den: 03-Februar-2012 kl. 12:06
Ved mig er det ikke forrige kanal, det er ALTID kanal plads 5

-------------
Stue: UE55D8005, Audiovector K-Signature series, Harman Kardon AVR630
Soveværelse: UE40D8005, Cambridge Minx S215, Upcoming forstærker


Skrevet af: ballade
Skrevet den: 03-Februar-2012 kl. 12:21
Oprindeligt skrevet af MichaelA MichaelA skrev:

Men ok, med en iPad ved hånden hvem skal så bruge tekst tvBig smile

touché! Tongue


Skrevet af: ballade
Skrevet den: 03-Februar-2012 kl. 13:21
hoooov!

jeg fik endeligt taget mig sammen til at få wireless på min boks i soveværelset, men den ville ikke gå ud af "light" mode - så krydsede jeg fingre og søgte efter opdateringer, og vupti, der var noget nyt! OG nu *virker* mit wireless!

derudover ser det en lille bitte smule anderledes ud, men hvad der ellers er sket.. nogen der ved det?

(i indstillinger->teknik menuen siger den, at jeg kører med version 2.0.18, boksen i stuen siger 2.0.17, men den opdaterer jeg da lige Mette Vuns!)


Skrevet af: pdj1974
Skrevet den: 03-Februar-2012 kl. 13:23
Fra en e-mail jeg modtog i morges:
Vi har i går frigivet en vigtig opdatering som løser en nogle problemer der var i den første officielle Zaptor 2 software.

Der er følgende nyt/rettelser:
- Trådløst net med WPA kryptering virker nu
- 4:3 indstillingerne bliver nu gemt efter genstart
- Manuelt valg af lydspor virker nu korrekt
- Dato/tidsformat i TTV ændret
- Forbedret visning af Genre/Alfabetisk visning i Film Arkiv
- Forbedret kontrast ved aktiv markering i menuer med mere
- Forbedret netværksinformations visning i teknik
- Skift imellem video on demand/startforfra til tekst-tv og tilbage starter ikke længere video forfra

Læs evt. mere på http://stofa.dk/zaptor/

Hvis man ikke har opdateret endnu og har problemer med at opdatere kan man gøre følgende:

- Sluk og tænd boksen ved at fjerne strømmen
- Hold menu knappen inde
- Vælg System -> Remove Software, tryk "Ok"
- Vælg Reboot

Herefter vil boksen starte op i blå skærm og hente softwaren.


-------------
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live


Skrevet af: ballade
Skrevet den: 03-Februar-2012 kl. 13:27
er det dit echelon-medlemsskab, der fanger den slags emails ude i æteren? :o)

men så gi'r det jo god mening det hele!


Skrevet af: Ole Dalsgaard
Skrevet den: 03-Februar-2012 kl. 14:02
Oprindeligt skrevet af ballade ballade skrev:

er det dit echelon-medlemsskab, der fanger den slags emails ude i æteren? :o)

men så gi'r det jo god mening det hele!
Jeg får formentlig ikke "ballade", hvis du får lov at smugkigge med på http://noeragersminde.dk/wiz/forum/default.asp - - Drift Digital TV, herunder Zaptor  - http://noeragersminde.dk/wiz/forum/forum_posts.asp?TID=423&PN=1 -


Skrevet af: MichaelA
Skrevet den: 03-Februar-2012 kl. 14:16
Oprindeligt skrevet af pdj1974 pdj1974 skrev:

Kan du ikke få din B&O remote til at sende TTV kommandoen i kortere tid?
 
Hmm, det tror jeg ikke - kan godt leve uden med bruger det da jævnligt og gider ikke have 2 remotes liggende...
 
Og iøvrigt tak for info med ny software, måske det kunne hjælpe hos mig...


-------------
Beovision Avant 55"
Beolab 5, Beolab 8000, Apple TV4K, iMac, Macbook Pro, iPad m.v


Skrevet af: pdj1974
Skrevet den: 03-Februar-2012 kl. 14:34
Oprindeligt skrevet af ballade ballade skrev:

er det dit echelon-medlemsskab, der fanger den slags emails ude i æteren? :o)
Jep Geek - eller også er Stofa ved en fejl kommet til kun at sende den ud til beta kunder, og ikke på den normale e-mail liste. De har vist glemt at der er "lidt" flere brugere nu LOL

-------------
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live


Skrevet af: ballade
Skrevet den: 03-Februar-2012 kl. 17:30
Oprindeligt skrevet af Ole Dalsgaard Ole Dalsgaard skrev:

Jeg får formentlig ikke "ballade", hvis du får lov at smugkigge med på http://noeragersminde.dk/wiz/forum/default.asp - - Drift Digital TV, herunder Zaptor  - http://noeragersminde.dk/wiz/forum/forum_posts.asp?TID=423&PN=1 -




Skrevet af: MichaelA
Skrevet den: 03-Februar-2012 kl. 20:02
Kan man ikke bruge Zaptor med den nye software, hvis man IKKE bruger HDMI?

Har været ude ved nogen som bruger Component tilslutning på et tv der ikke er HD Ready (mener den nye software er HD 720p)..?

Det virkede fint indtil denne opdatering dukkede op...

Har prøvet at slette software flere gange men så snart Zaptor starter, kan man slet ikke se noget billede andet end total flimmer. Har også prøvet med Scart tilslutning uden held.

Anyone..?


-------------
Beovision Avant 55"
Beolab 5, Beolab 8000, Apple TV4K, iMac, Macbook Pro, iPad m.v


Skrevet af: Rikkesfar
Skrevet den: 03-Februar-2012 kl. 20:16
Oprindeligt skrevet af MichaelA MichaelA skrev:

Kan man ikke bruge Zaptor med den nye software, hvis man IKKE bruger HDMI?

Har været ude ved nogen som bruger Component tilslutning på et tv der ikke er HD Ready (mener den nye software er HD 720p)..?

Det virkede fint indtil denne opdatering dukkede op...

Har prøvet at slette software flere gange men så snart Zaptor starter, kan man slet ikke se noget billede andet end total flimmer. Har også prøvet med Scart tilslutning uden held.

Anyone..?
 
Jeg har version 2.0.18 kørende med scart på et lille 23" billedrørs tv-


Skrevet af: MichaelA
Skrevet den: 03-Februar-2012 kl. 20:18
Okay, den version jeg mener de har er 2.21.

Måske du ikke skulle opdatere din Zaptor.

-------------
Beovision Avant 55"
Beolab 5, Beolab 8000, Apple TV4K, iMac, Macbook Pro, iPad m.v


Skrevet af: stro
Skrevet den: 03-Februar-2012 kl. 20:20
Jo, det vælger du under opstarten af Zaptoren, efter den er blevet opdateret til V2. Men om man skal slette den gamle software for at få denne opstartsguide, det kan jeg simpelthen ikke huske.
Jeg kan så skifte mellem de forskellige tilslutnings muligheder, uden problemer.

Mon ikke du skal tjekke om den gamle software er blevet slettet i forbindelse med opdateringen?


Skrevet af: stro
Skrevet den: 03-Februar-2012 kl. 20:22
Oprindeligt skrevet af MichaelA MichaelA skrev:

Okay, den version jeg mener de har er 2.21.

Måske du ikke skulle opdatere din Zaptor.


Den nuværende version hedder zaptor-2.0.18-vip19x0

Men firmware versionen er ganske rigtigt 2.21


Skrevet af: MichaelA
Skrevet den: 03-Februar-2012 kl. 20:35
Har slettet al software med factory reset og Remove software bagefter. Intet hjælper kan bare ikke få den startet igen.



-------------
Beovision Avant 55"
Beolab 5, Beolab 8000, Apple TV4K, iMac, Macbook Pro, iPad m.v


Skrevet af: ballade
Skrevet den: 03-Februar-2012 kl. 22:00
component men ikke HD? så er det vel bare at sætte det til via go'e gamle SCART istedet?


Skrevet af: MichaelA
Skrevet den: 03-Februar-2012 kl. 22:38
Virker heller ikke med Scart stik...

Enten er deres Zaptor i stykker eller også har Stofa begået en brøler af dimensioner...


-------------
Beovision Avant 55"
Beolab 5, Beolab 8000, Apple TV4K, iMac, Macbook Pro, iPad m.v


Skrevet af: Mike S.
Skrevet den: 03-Februar-2012 kl. 23:07
Oprindeligt skrevet af MichaelA MichaelA skrev:

Virker heller ikke med Scart stik...

Enten er deres Zaptor i stykker eller også har Stofa begået en brøler af dimensioner...

Ja det lyder til den er i stykker eller også er der gået noget galt.

Du har hentet den nye software siger du...

Hvad står video til inde i system menuen - den bør står til:
TV System Selection: PAL B/D/G/H/I
Video Output Selection: 720p 720p Video

Forbind med scart kablet.

Hvis du vælger System "Factory reset" så skulle boksen gerne komme med opsætningsguiden hvor du så nok skal vælge Scart 


-------------
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...


Skrevet af: ballade
Skrevet den: 03-Februar-2012 kl. 23:10
jeg kører med SCART på et fjernsyn jeg har arvet af Harald Blåtand og bortset fra, at tv'et ikke synes jeg skal se hele brugerfladen, så virker det fint nok.

hvis jeg roder med TV System Selection virker det som om den hopper mellem PAL og NTSC, men Video Output Selection ser ud til at være ligegyldig her hos mig...


Skrevet af: MichaelA
Skrevet den: 04-Februar-2012 kl. 11:12
Oprindeligt skrevet af Mike S. Mike S. skrev:

Oprindeligt skrevet af MichaelA MichaelA skrev:

Virker heller ikke med Scart stik...

Enten er deres Zaptor i stykker eller også har Stofa begået en brøler af dimensioner...

Ja det lyder til den er i stykker eller også er der gået noget galt.

Du har hentet den nye software siger du...

Hvad står video til inde i system menuen - den bør står til:
TV System Selection: PAL B/D/G/H/I
Video Output Selection: 720p 720p Video

Forbind med scart kablet.

Hvis du vælger System "Factory reset" så skulle boksen gerne komme med opsætningsguiden hvor du så nok skal vælge Scart 

Jep, har også prøvet dette uden held, kan slet ikke se den opsætningsguide for det er allerede her at billede fejler. Men lyden virker...


-------------
Beovision Avant 55"
Beolab 5, Beolab 8000, Apple TV4K, iMac, Macbook Pro, iPad m.v


Skrevet af: MichaelA
Skrevet den: 04-Februar-2012 kl. 11:19
Søg efter opdatering på Zaptor virker ikke her, min version er 2.1.3

For øvrigt, denne gang har Stofa igen glemt at rette lyden så den står på fuld styrke, eller det man havde den på inden standby.






-------------
Beovision Avant 55"
Beolab 5, Beolab 8000, Apple TV4K, iMac, Macbook Pro, iPad m.v


Skrevet af: beolion
Skrevet den: 04-Februar-2012 kl. 19:12
Oprindeligt skrevet af MichaelA MichaelA skrev:

Søg efter opdatering på Zaptor virker ikke her, min version er 2.1.3

For øvrigt, denne gang har Stofa igen glemt at rette lyden så den står på fuld styrke, eller det man havde den på inden standby.


Ja, jeg har selv lige opdateret 2 af mine 3 Zaptor bokse, og den husker ikke det lydniveau man sidst havde.


Skrevet af: beolion
Skrevet den: 04-Februar-2012 kl. 19:17
Hmm, konen var ikke glad for at jeg lavede denne opdatering på en lørdag, og da slet ikke på 2 bokse :-)
Men det virker umiddelbart ganske ok, jeg har kun oplevet at jeg med B&O ikke kan skifte til side 2 på program info, hvis der er flere sider. Det virkede med den gamle Zaptor software.
Jeg håber at Zaptor kunne give mulighed for, at man kunne vælge at lade boksen gå i "rigtig" standby, så den brugte under 1W i strøm istedet for som nu at den altid er tændt og bruger 16W. At den så ville tage fx. 30-40 sekunder om at starte op måtte man så nok leve med. Det krydser jeg fingre for.
Er der nogen steder man kunne bede om en sådan feature?


Skrevet af: RaskDk
Skrevet den: 04-Februar-2012 kl. 19:36
Har lige opdaterede til nyeste version af softwaren, og nu har ikke længere adgang til mine Frit valg kanaler.

Er der andre som har oplevet det samme?

Min Zaptor er uden modem, og det har fungerede fint indtil nu.


Skrevet af: Theilo
Skrevet den: 04-Februar-2012 kl. 20:08
Ja jeg havde samme problem, jeg genstartede zaptor en gang og så var de der

-------------
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+


Skrevet af: RaskDk
Skrevet den: 04-Februar-2012 kl. 21:01
Genstart fungerede ikke tidligere i dag, men det gjorde det nu, så tak for dit svar.


Skrevet af: Duffy
Skrevet den: 04-Februar-2012 kl. 21:07
Kører gennem scartstik og det er godt nok ringe efter at have testet et par dage.
Bruger man ikke remoten bare et par minuter og så vil bruge den igen så reagerer den slet ikke! Man skal så trykke 20-30 gange på knapperne før der overhovedet sker noget. Det er til at få spat af og jeg har allerede 2-3 gange været ved at smadre remoten i frustration. 
 
Andre som oplevere samme med remoten?
 


-------------
2 x SONOS S5 player
2 x SONOS Zoneplayer 120
2 x SONOS Zoneplayer 90
1 x SONOS CR100 controller
1 x Ipone
1 x Ipone Touch


Skrevet af: Theilo
Skrevet den: 04-Februar-2012 kl. 21:16
yep, men så skiftede jeg batterier og har virket siden

-------------
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 05-Februar-2012 kl. 06:53
Jeg har lige haft sort skærm på allle Canal+ for 3. gang siden zaptor 2 opdateringen. Genstart løser problemet.
Andre der ser det samme?


Skrevet af: MichaelA
Skrevet den: 05-Februar-2012 kl. 10:45
Oprindeligt skrevet af beolion beolion skrev:

Hmm, konen var ikke glad for at jeg lavede denne opdatering på en lørdag, og da slet ikke på 2 bokse :-)
Men det virker umiddelbart ganske ok, jeg har kun oplevet at jeg med B&O ikke kan skifte til side 2 på program info, hvis der er flere sider. Det virkede med den gamle Zaptor software.
Jeg håber at Zaptor kunne give mulighed for, at man kunne vælge at lade boksen gå i "rigtig" standby, så den brugte under 1W i strøm istedet for som nu at den altid er tændt og bruger 16W. At den så ville tage fx. 30-40 sekunder om at starte op måtte man så nok leve med. Det krydser jeg fingre for.
Er der nogen steder man kunne bede om en sådan feature?

Bruger du også Beo4 til styring af Zaptor, og hvad med tekst tv virker det hos dig..?



-------------
Beovision Avant 55"
Beolab 5, Beolab 8000, Apple TV4K, iMac, Macbook Pro, iPad m.v


Skrevet af: tbp3
Skrevet den: 05-Februar-2012 kl. 11:38
Jeg håber at Zaptor kunne give mulighed for, at man kunne vælge at lade boksen gå i "rigtig" standby, så den brugte under 1W i strøm istedet for som nu at den altid er tændt og bruger 16W. At den så ville tage fx. 30-40 sekunder om at starte op måtte man så nok leve med. Det krydser jeg fingre for.
 
Ja det kunne da være rigtig godt men det er vel ikke muligt


Skrevet af: beolion
Skrevet den: 05-Februar-2012 kl. 14:23
Oprindeligt skrevet af MichaelA MichaelA skrev:


Bruger du også Beo4 til styring af Zaptor, og hvad med tekst tv virker det hos dig..?
 
Ja via PUC, jeg har et BV7 og BV8, og det virker til dels.....men ens på begge.
DR1: Side 403 (7 døgnsvejr), kan bladre, men siden vises dobbelt?!?!?
DR1: Side 551 (valutakurser), virker fint
TV2: Side 403 (7 døgnsvejr), virker fint
TV2: side 852 (aktiekurser), kan ikke bladre
 
Lader til der stadig er et par issues, men generelt virker TTV ok.


Skrevet af: Steen6400
Skrevet den: 05-Februar-2012 kl. 14:56
Oprindeligt skrevet af pomfrit pomfrit skrev:

Jeg har lige haft sort skærm på allle Canal+ for 3. gang siden zaptor 2 opdateringen. Genstart løser problemet.
Andre der ser det samme?
 
Jeg oplevede det samme med Canal+ men fritvalgskanalerne virkede Confused
Jeg har normalt kortet sidende i mit fjernsyn i stedet, så jeg undersøgte ikke sagen nærmere.


-------------
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music


Skrevet af: MichaelA
Skrevet den: 05-Februar-2012 kl. 16:35
Oprindeligt skrevet af beolion beolion skrev:

Oprindeligt skrevet af MichaelA MichaelA skrev:


Bruger du også Beo4 til styring af Zaptor, og hvad med tekst tv virker det hos dig..?
 
Ja via PUC, jeg har et BV7 og BV8, og det virker til dels.....men ens på begge.
DR1: Side 403 (7 døgnsvejr), kan bladre, men siden vises dobbelt?!?!?
DR1: Side 551 (valutakurser), virker fint
TV2: Side 403 (7 døgnsvejr), virker fint
TV2: side 852 (aktiekurser), kan ikke bladre
 
Lader til der stadig er et par issues, men generelt virker TTV ok.

Underligt det slet ikke virker hos mig, hvilken Zaptor version bruger du?

Går udfra du også har et Scartkabel tilsluttet sammen med HDMI?

Og tak for dine svarSmile


-------------
Beovision Avant 55"
Beolab 5, Beolab 8000, Apple TV4K, iMac, Macbook Pro, iPad m.v


Skrevet af: beolion
Skrevet den: 05-Februar-2012 kl. 23:17
Oprindeligt skrevet af MichaelA MichaelA skrev:

 
Underligt det slet ikke virker hos mig, hvilken Zaptor version bruger du?
 
Går udfra du også har et Scartkabel tilsluttet sammen med HDMI?
Og tak for dine svarSmile
 
Ja, HDMI og Composite (til SCART i TV), og jeg bruger den seneste SW version (hentede den igår).
Har dog ikke prøvet at køre L-DTV på link TV endnu.


Skrevet af: beolion
Skrevet den: 06-Februar-2012 kl. 20:07
Oprindeligt skrevet af Steen6400 Steen6400 skrev:

Hvordan ser det ellers ud med Zaptor uden kort? Det burde være muligt da boksen skal være tilsluttet Stofas internet og dermed ved Stofa også hvem man er og hvad man betaler for.
 
Edit: Jeg tænker på fuld funktionalitet og ikke kun "light"
Jeg prøvede lige at hive Zaptor kort og netværksforbindelse til kabelmodem ud, og så kan man KUN se TV, Nix Weiter. EPG virker heller ikke på denne version.
 


Skrevet af: pettsen
Skrevet den: 07-Februar-2012 kl. 19:21
Hmmm, jeg har et TVkort siddende i en PC, og jeg kan se ALLE kanaler ( TV3, TV3+, TV6 etc. ), på PC'en uden at jeg bruger noget Zaptorkort. Også text-tv og EPG. Jeg bruger det som nævnt tidligere, til at optage programmer, som jeg så streamer, og kan se på mit TV via en Xtreamer-boks.


Skrevet af: MichaelA
Skrevet den: 07-Februar-2012 kl. 20:02
Hvorfor virker "opdater software" ikke på Zaptor - får bare en fejl at det ikke virker prøv igen senere og ja det har jeg så gjort flere gange...

-------------
Beovision Avant 55"
Beolab 5, Beolab 8000, Apple TV4K, iMac, Macbook Pro, iPad m.v


Skrevet af: Theilo
Skrevet den: 07-Februar-2012 kl. 20:06
jeg har samme fejl her.
 
 


-------------
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+


Skrevet af: mortenkaal
Skrevet den: 07-Februar-2012 kl. 20:23
Hvis man har den nyeste software og søger efter ny kommer den med den besked.


Skrevet af: afn
Skrevet den: 08-Februar-2012 kl. 17:24
Genstart din Zaptor, så henter den selv version 2.0.19.
Så er "opdateringsfejlen" rettet Tongue


Skrevet af: Mike S.
Skrevet den: 08-Februar-2012 kl. 19:32
Mine bokse fejlede her til aften med at finde det nye version - men det virkede lige nu.

-------------
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 12-Februar-2012 kl. 05:58
Hvorfor kan man ikke bruge 1080i mere? Man kan vælge den i setup, men den skifter selv til 720p.


Skrevet af: jsc99dk
Skrevet den: 14-Februar-2012 kl. 18:13
Hej

jeg vil også gerne høre hvorfor den kun kan køre i 720p når man vælger 1080i under opsætningen(tryk på menu under opstart af boksen). 
Det er jo lidt træls når flere kanaler vises i 1080i.. 
Håber det bliver rettet snart..

/Jesper


Skrevet af: MichaelA
Skrevet den: 16-Februar-2012 kl. 22:02
Er det bare mig eller er lyden bare blevet markant lavere her den sidste uges tid på Zaptor?

Jeg bruger ikke AC3 lyd da det ofte er ude af sync på flere kanaler.




-------------
Beovision Avant 55"
Beolab 5, Beolab 8000, Apple TV4K, iMac, Macbook Pro, iPad m.v


Skrevet af: ballade
Skrevet den: 16-Februar-2012 kl. 22:16
er det ikke noget med, at den sætter volumen til 80% hvis boksen har været slukket? måske det er relateret :o)

derudover synes jeg visse kanaler/udsendelser er (blevet?) slemme til ikke at få normaliseret deres indslag så man, udover når der er reklamer, er tvunget til at skrue op og ned for ikke at få epilepsi i øregangen.


Skrevet af: SteffenM
Skrevet den: 16-Februar-2012 kl. 23:50
Jeg har en utrolig irriterende bug som jeg ville høre om der er andre som også har.

Jeg har TV2 OD og ville gerne se den nyeste episode af Operation X - Jorden er giftig.

Men når jeg starter denne, sker der intet og jeg kan ikke springe tilbage på normal tv. De viser alle sort skærm.

Jeg kan heller ikke starte andre programmer mm.

Kan kun løse dette ved en restart.

Fejlen sker pt. kun ved dette ene program, så formoder det er noget server relateret hos dem, men en fejl de da burde få ordnet :S




-------------
Stue: UE55D8005, Audiovector K-Signature series, Harman Kardon AVR630
Soveværelse: UE40D8005, Cambridge Minx S215, Upcoming forstærker


Skrevet af: Mike S.
Skrevet den: 17-Februar-2012 kl. 08:20
Oprindeligt skrevet af SteffenM SteffenM skrev:

Jeg har en utrolig irriterende bug som jeg ville høre om der er andre som også har.

Jeg har TV2 OD og ville gerne se den nyeste episode af Operation X - Jorden er giftig.

Men når jeg starter denne, sker der intet og jeg kan ikke springe tilbage på normal tv. De viser alle sort skærm.

Jeg kan heller ikke starte andre programmer mm.

Kan kun løse dette ved en restart.

Fejlen sker pt. kun ved dette ene program, så formoder det er noget server relateret hos dem, men en fejl de da burde få ordnet :S



Kun det ene program?


-------------
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...


Skrevet af: Mike S.
Skrevet den: 17-Februar-2012 kl. 08:30
Oprindeligt skrevet af SteffenM SteffenM skrev:

Jeg har en utrolig irriterende bug som jeg ville høre om der er andre som også har.

Jeg har TV2 OD og ville gerne se den nyeste episode af Operation X - Jorden er giftig.

Men når jeg starter denne, sker der intet og jeg kan ikke springe tilbage på normal tv. De viser alle sort skærm.

Jeg kan heller ikke starte andre programmer mm.

Kan kun løse dette ved en restart.

Fejlen sker pt. kun ved dette ene program, så formoder det er noget server relateret hos dem, men en fejl de da burde få ordnet :S



Kun det ene program?


-------------
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...


Skrevet af: warfly
Skrevet den: 17-Februar-2012 kl. 08:49
Min liste over øv bugs ved zaptor 2:
1) Volume er på 80 % efter genstart -og den genstarter flere gange dagligt
2) Zaptor genstarter ca. hver anden gang jeg tænder mit TV (HDMI signal er sløjfet gennem en slukket forstærker). Bruger en harmony remote, men den udsender ikke andre kode end "tænd TV" når jeg trykker TV.
3) Konstant VOD fejl når man prøver at starte forfra om aftenen. Virker om eftermiddagen, så gætter på det er server belastning.
4) Mister ofte kort kanalerne efter genstart, og de er næsten umuligt at få tilbage. Vi har 3 gange zaptor, og det er jævnligt en af dem mangler temapakken i flere dage, trods utallige genstart.
5) Tekst TV er blevet langsom. Hvis man bladrer kommer der sort skærm mellem sideskift
 
/Kurt


Skrevet af: Mike S.
Skrevet den: 17-Februar-2012 kl. 09:42
Oprindeligt skrevet af warfly warfly skrev:

Min liste over øv bugs ved zaptor 2:
1) Volume er på 80 % efter genstart -og den genstarter flere gange dagligt
2) Zaptor genstarter ca. hver anden gang jeg tænder mit TV (HDMI signal er sløjfet gennem en slukket forstærker). Bruger en harmony remote, men den udsender ikke andre kode end "tænd TV" når jeg trykker TV.
3) Konstant VOD fejl når man prøver at starte forfra om aftenen. Virker om eftermiddagen, så gætter på det er server belastning.
4) Mister ofte kort kanalerne efter genstart, og de er næsten umuligt at få tilbage. Vi har 3 gange zaptor, og det er jævnligt en af dem mangler temapakken i flere dage, trods utallige genstart.
5) Tekst TV er blevet langsom. Hvis man bladrer kommer der sort skærm mellem sideskift
 
/Kurt

2) Har du prøvet udenom forstærkeren - det var også et problem med Zaptor 1 at der kunne være problemer med forstærkere. Jeg har min forstærker forbundet med spdif.
3) Ja det oplever jeg også
4) Ikke noget jeg oplever men min genstarter ikke som du oplever
5) Hos mig er det monster hurtigt - det føles hurtigere end på Zaptor 1 men kan ikke huske det præcist


-------------
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...


Skrevet af: warfly
Skrevet den: 17-Februar-2012 kl. 10:04
Oprindeligt skrevet af Mike S. Mike S. skrev:

2) Har du prøvet udenom forstærkeren - det var også et problem med Zaptor 1 at der kunne være problemer med forstærkere. Jeg har min forstærker forbundet med spdif.
3) Ja det oplever jeg også
4) Ikke noget jeg oplever men min genstarter ikke som du oplever
5) Hos mig er det monster hurtigt - det føles hurtigere end på Zaptor 1 men kan ikke huske det præcist
 
2) Nej, det hele er gemt væk i skab, og det er en større opgave at køre uden om forstærkeren.
Jeg har mange ting koblet på (PS3, Wii, PlayonHD, Bluray, Recorder, Zaptor), og for kunne at have et kabel op i TV kører det gennem forstærker. Men det kan da ikke være rigtig den skal genstarte fordi HDMI output kører gennem en forstærker. Og det kan da heller ikke passe den skal gøre det fordi jeg bruger en Logitech Harmony til at tænde med. Skal lige prøve at bruge den originale TV remote de næste dage, og se om det gør en forskel.
Men fakta er at når jeg tænder mit TV om morgen, eller når jeg kommer hjem fra arbejde er det første jeg ser en sort skærm, og et par sekunder efter kommer så de efterhånden meget velkendte blinkende grønne kugler Ouch efterfulgt af den venlige besked "Din boks starter op" Wink
4) Senest var kanalerne væk i 3 dage i et rum. Igår forsvandt de i et andet rum, og var stadig ikke kommet tilbage imorges.
5) Jeg oplevede det også som lynhurtigt i starten, lige da vi skifte fra beta til den officielle zaptor 2. Men de sidste par dage har den lavet sort skærm mellem hver sideskift. Læses alle sider ind på zaptoren, eller kører det fra serveren ? (Kan det være load problem også? ).


Skrevet af: Mike S.
Skrevet den: 17-Februar-2012 kl. 13:30
2) Det er IKKE remoten - sådan en bruger jeg også.

-------------
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...


Skrevet af: beolion
Skrevet den: 18-Februar-2012 kl. 12:27
Hov, lige en lille en som nok ikke mange har opdaget......:-)
TekstTV kan nu vise de tyske special (umlaut) bogstaver på tysk tekst TV.


Skrevet af: SteffenM
Skrevet den: 18-Februar-2012 kl. 17:29
Oprindeligt skrevet af Mike S. Mike S. skrev:

Oprindeligt skrevet af SteffenM SteffenM skrev:

Jeg har en utrolig irriterende bug som jeg ville høre om der er andre som også har.

Jeg har TV2 OD og ville gerne se den nyeste episode af Operation X - Jorden er giftig.

Men når jeg starter denne, sker der intet og jeg kan ikke springe tilbage på normal tv. De viser alle sort skærm.

Jeg kan heller ikke starte andre programmer mm.

Kan kun løse dette ved en restart.

Fejlen sker pt. kun ved dette ene program, så formoder det er noget server relateret hos dem, men en fejl de da burde få ordnet :S




Lige hvad jeg har fundet indtil videre :)
Kun det ene program?


-------------
Stue: UE55D8005, Audiovector K-Signature series, Harman Kardon AVR630
Soveværelse: UE40D8005, Cambridge Minx S215, Upcoming forstærker


Skrevet af: msthye
Skrevet den: 19-Februar-2012 kl. 08:46
Hejsa....

Er der andre end mig der ikke kan få undertekster på DR kanalerne og TV2 kanalerne, når de sender danske udsendelser? 
Det har været et problem hos mig siden jul... Og især efter opdateringen til Z2. Jeg kan desværre ikke undvære dem, da konen er hørehæmmet. 


Skrevet af: dataho
Skrevet den: 19-Februar-2012 kl. 11:28
Oprindeligt skrevet af msthye msthye skrev:

Er der andre end mig der ikke kan få undertekster på DR kanalerne og TV2 kanalerne, når de sender danske udsendelser? 
 
Jeg kan heller ikke få det til at virke, har haft kontakt til Stofa support nogle gange men er ikke rigtig lykkedes med at få det løst.


-------------
1405745

Antenneforeningen Aarhus


Skrevet af: Mike S.
Skrevet den: 19-Februar-2012 kl. 15:43
TV2 OG DR er ikke altid for gode til at få sendt teksterne med ud. Man kan alternativt slå over til "klassisk" tekst-tv og bruge det den vej. Se også:  http://stofa.dk/zaptor/ - http://stofa.dk/zaptor/

-------------
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...


Skrevet af: dataho
Skrevet den: 19-Februar-2012 kl. 15:53
[QUOTE=Mike S.] Man kan alternativt slå over til "klassisk" tekst-tv og bruge det den vej. Se også:  http://stofa.dk/zaptor/%5b/QUOTE - http://stofa.dk/zaptor/[/QUOTE ]
 
Det har jeg også prøvet uden at det blev meget bedre. Der kom bare en sort tekst-tv side. Jeg valgte side 398, som skulle udsende undertekster. Hvorfor vælger Stofa ikke at bruge DVB-undertekster, så kan det jo være at det kommer til at virker. DR er jo gået over til at udsende DVB-undertekster.
På TV2 Film HD udsendes DVB-undertekster.
 


-------------
1405745

Antenneforeningen Aarhus


Skrevet af: MichaelA
Skrevet den: 22-Februar-2012 kl. 20:58
Zaptor 2 status fra Næstved:

1. Flot ny menu og generelt layout i HD
2. Generelt alt for lav lyd, både i AC3 (virker ikke helt rigtigt godt) og almindelig stereo
3. Start forfra fejler tit, med en "mediefejl"
4. Leje af film i Zaptor shop har fejlet hos mig alle 3 gange jeg har lejet film.

Desværre typisk Stofa, kommer med noget nyt og noget der har virket fint nok tidligere begynder at fejle.

Jeg ved ikke om det er bare er her hos mig, men jeg syntes ikke det er godt nok.

Zulfo, kigger du med her og har noget at byde ind med..?


-------------
Beovision Avant 55"
Beolab 5, Beolab 8000, Apple TV4K, iMac, Macbook Pro, iPad m.v


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 23-Februar-2012 kl. 06:20
I underteksterne ligner et '2' nu et 'Z' igen - samme fejl blev rettet i zaptor 1.


Skrevet af: SteffenM
Skrevet den: 23-Februar-2012 kl. 14:46
Jeg gad godt at de bare gad løse den bug som tvinger en til at lave en reboot :( Pt. hvis jeg ser Operation X: Jorden er giftig via TV2 OD så får jeg en fejl og alt er sort indtil der er sket en reboot.

De burde også gøre det muligt at manuelt anmode om en reconnect til wifi da jeg flere gange har oplevet at forbindelsen har frosset sig og at den derfor ikke henter netværket... <-- Kræver også reboot


-------------
Stue: UE55D8005, Audiovector K-Signature series, Harman Kardon AVR630
Soveværelse: UE40D8005, Cambridge Minx S215, Upcoming forstærker


Skrevet af: Mike S.
Skrevet den: 23-Februar-2012 kl. 16:50
Oprindeligt skrevet af dataho dataho skrev:

[QUOTE=Mike S.] Man kan alternativt slå over til "klassisk" tekst-tv og bruge det den vej. Se også:  http://stofa.dk/zaptor/%5b/QUOTE - http://stofa.dk/zaptor/[/QUOTE ]
 
Det har jeg også prøvet uden at det blev meget bedre. Der kom bare en sort tekst-tv side. Jeg valgte side 398, som skulle udsende undertekster. Hvorfor vælger Stofa ikke at bruge DVB-undertekster, så kan det jo være at det kommer til at virker. DR er jo gået over til at udsende DVB-undertekster.
På TV2 Film HD udsendes DVB-undertekster.
 

Det gør de da også mig bekendt - men det er ikke altid de DR og TV2 er flinke til at sende dem med ud. Er din boks forbundet via scart eller HDMI? Der kan være problemer med undertekster via scart så vidt jeg ved.


-------------
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...


Skrevet af: Mike S.
Skrevet den: 23-Februar-2012 kl. 17:19
Oprindeligt skrevet af SteffenM SteffenM skrev:

Jeg gad godt at de bare gad løse den bug som tvinger en til at lave en reboot :( Pt. hvis jeg ser Operation X: Jorden er giftig via TV2 OD så får jeg en fejl og alt er sort indtil der er sket en reboot.

De burde også gøre det muligt at manuelt anmode om en reconnect til wifi da jeg flere gange har oplevet at forbindelsen har frosset sig og at den derfor ikke henter netværket... <-- Kræver også reboot

Virker hos mig - det hakkede lige i starten men det virker nu fint nok.


-------------
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...


Skrevet af: dataho
Skrevet den: 23-Februar-2012 kl. 18:44
Oprindeligt skrevet af Mike S. Mike S. skrev:

Det gør de da også mig bekendt - men det er ikke altid de DR og TV2 er flinke til at sende dem med ud. Er din boks forbundet via scart eller HDMI? Der kan være problemer med undertekster via scart så vidt jeg ved.
Jeg har mine zaptorbokse fundet via HDMI. Jeg synes det tidligere har virket helt fint, men nu virker det bare ikke - desværre


-------------
1405745

Antenneforeningen Aarhus


Skrevet af: SteffenM
Skrevet den: 23-Februar-2012 kl. 23:10
Oprindeligt skrevet af Mike S. Mike S. skrev:

Oprindeligt skrevet af SteffenM SteffenM skrev:

Jeg gad godt at de bare gad løse den bug som tvinger en til at lave en reboot :( Pt. hvis jeg ser Operation X: Jorden er giftig via TV2 OD så får jeg en fejl og alt er sort indtil der er sket en reboot.

De burde også gøre det muligt at manuelt anmode om en reconnect til wifi da jeg flere gange har oplevet at forbindelsen har frosset sig og at den derfor ikke henter netværket... <-- Kræver også reboot

Virker hos mig - det hakkede lige i starten men det virker nu fint nok.


Mærkeligt... Har prøvet at geninstallere firmware... sker på begge mine bokse!


-------------
Stue: UE55D8005, Audiovector K-Signature series, Harman Kardon AVR630
Soveværelse: UE40D8005, Cambridge Minx S215, Upcoming forstærker


Skrevet af: jildk
Skrevet den: 01-Marts-2012 kl. 23:00
Jeg havde troet at den irriterende ting med at Zaptor altid starter op (efter dvaletilstand) på "Menu"-siden ville være fjernet i den nye version? 

Det mener jeg at have læst her på forum et sted. Men det er måske først senere på året, når andre nye features bliver introduceret. 

Jeg havde da også troet at test-piloterne havde bedt om at få det ændret til at der blev startet op på den seneste kanal man lukkede ned fra?


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 13-Marts-2012 kl. 07:08
Har på 2 forskellige bokse oplevet at maskinen frøs i zaptor light tilstand når man redigerede favoritter.
Sad i går og så fodbold og ville lige spole tilbage for at se et mål, super fedt :). Da jeg så havde set målet trykkede jeg på stop og jeg kom tilbage til live signalet. Da kampen var færdig surfede jeg rundt i kanalerne og boksen frøs da jeg kom til den kanal 0, den gamle fodboldkamp. Endnu engang var jeg nødt til at genstarte boksen.


Skrevet af: ThomasT1976
Skrevet den: 16-Marts-2012 kl. 09:07
Hold da kæft hvor er jeg træt af de Zaptor bokse (har 3 stk)!! Med den nye opdatering er det blevet pænere og lettere at navigere rundt, men hvor de ustabile!! Nærmest hver aften skal vi reboot'e inden vi kan bruge dem og hvis det tog lang tid med den gamle software, så tager det ekstrem langtid nu. Det virker som om de næste er færdige med at boot'e, når de så vælger at genstarte og boot'e igen. Vi har desværre kun Waoo og Boxer, som alternativ, så må blive hos Stofa, hvilket ærger mig en del!! Hvad fanden sker der for alt det nye DIGI-TV, har firmaerne ikke styr på det?

-------------
TV: Pioneer PDP-LX5090 og PDP-4270XA og PDP-436XDE
Reciever: Onkyo TX-SR608
Højttalere: KEF KHT-3005
Multirumssystem: Russound CAM-6.6T + Sonos ZP90


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 16-Marts-2012 kl. 10:04
Oprindeligt skrevet af ThomasT1976 ThomasT1976 skrev:

Det virker som om de næste er færdige med at boot'e, når de så vælger at genstarte og boot'e igen.
Jeg så det samme iforgårs, jeg trak kortet ud to lod strømmen være af i lidt længere tid.


Skrevet af: mortenkaal
Skrevet den: 16-Marts-2012 kl. 10:13
Mærkeligt. Mine er stabile som aldrig før med den nye update...



Print side | Luk vindue