Print side | Luk vindue

Konvertering DVD til MP4-video (.m4v) - til IPAD

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Tablets og telefoner
Forumbeskrivelse: Smartphones, mobiltelefoner, tablet computere mv.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=108262
Udskrevet den: 28-Marts-2024 kl. 22:56


Emne: Konvertering DVD til MP4-video (.m4v) - til IPAD
Skrevet af: kam15
Emne: Konvertering DVD til MP4-video (.m4v) - til IPAD
Skrevet den: 19-Februar-2012 kl. 22:36
Hej igen..
 
via en anden tråd fik jeg et rigtigt godt link til en Seagate Goflex Satelite - disk, der kan streame (via indbygget wifi - og via indbygget batteri) til fx. en Ipad
 
Den skal jeg have kigget nærmere på....
 
Men  så var jeg jo allerede ved at "forberede" mig lidt - herunder at få konverteret nogle film via Handbrake (Jeg kører windows 7)
 
Men nu spiller Handbrake mig dælme et puds.....  Jeg kan simpelthen ikke få det til at virke - den konverterer godt nok (en film tager vel 1-3 timer....) - men kvaliteten er helt, helt ubrugelig. med masser af flimmer så billedet er helt, helt uegnet til at blive set.
 
Jeg har prøvet med alle forskellige "presets" - men intet virker - jeg har prøvet at afinstallere og installere igen - også uden resultat.
 
Er der nogen, der har oplevet dette før (jeg synes altså selv, jeg har oplevet det før, men jeg kan bare ikke huske, hvordan jeg fik det "repareret") - og er der måske en løsning et sted derude ??
 
Er der måske andre forslag til "konverteringsprogrammer" - jeg eksperimenterer samtidig lidt med "Freemake video converter" - og andre - men jeg synes ikke der er noget der bare sådan "spiller maks...."
 
Jeg har brug for noget, der er ultra, ultra simpelt og er ekstremt hurtig i konverteringen (er det programmet eller PC'eren, der er "flaskehalsen" ?)
 
Jeg vil faktisk godt betale for det, hvis der bare findes et program "derude", der er totalt pålideligt, hurtigt og nemt.....
 
Nogen forslag ?
 



Svar:
Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 20-Februar-2012 kl. 09:12
dvdfab har også muligheden.. det er godtnok et købeprogram, men der er trial på 30dage såvidt jeg husker

-------------
Mvh

René


Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 20-Februar-2012 kl. 09:55
Det er pc'ens cpu der er flaskehalsen. 

Når en dvd er rippet og ligger på harddisken, tager det ca. 20 min. for Handbrake at lave en film på 80 min. om til iPad format. Det er på en iMac med 3,4 GHz i7.




-------------
Venlig hilsen
KB


Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 20-Februar-2012 kl. 10:04
Oprindeligt skrevet af kam15 kam15 skrev:

 Men nu spiller Handbrake mig dælme et puds.....  Jeg kan simpelthen ikke få det til at virke - den konverterer godt nok (en film tager vel 1-3 timer....) - men kvaliteten er helt, helt ubrugelig. med masser af flimmer så billedet er helt, helt uegnet til at blive set.
 
Jeg har prøvet med alle forskellige "presets" - men intet virker - jeg har prøvet at afinstallere og installere igen - også uden resultat.
 

Du skal kun bruge ét preset: iPad, og så huske at vælge Subtitles, hvis du fx skal have danske tekster brændt ind.

Er du sikker på at det er den nyeste du har:  http://handbrake.fr/downloads.php - http://handbrake.fr/downloads.php

Er det på din pc, eller på iPad at billedet flimrer?



-------------
Venlig hilsen
KB


Skrevet af: kam15
Skrevet den: 20-Februar-2012 kl. 12:50
Tak for input.
 
Jeg har før brugt DVDfab - og det kan da godt være, at jeg skulle kigge lidt på den igen. (jeg har tidligere brugt den med det formål at rippe min DVD-samling ind på en server) (Et andet problem er så dog lige nu, at min server (HP MedieSmart) lige nu er "nede" - den har hvert fald stået i 3-4 dage og lavet "chkdsk" (tror jeg nok det er, efter hvad jeg kan læse på forskellige fora, når den bare står og blinker med det ene "Health-led-lys..." - men det er en helt anden sag...))
 
Men tidligere har jeg så brugt Handbrake for at konvertere film fra serveren til en folder på Pc'eren i M4v-format til overførsel til Ipad'en.
 
Da serveren nu er nede, ville jeg så lige prøve at rippe den direkte i Handbrake fra disk til folder... og det er hér det går galt.
 
Fejlen optræder allerede på PC'eren (faktisk allerede i "preview") - og jeg har som sagt taget udgangspunkt i preset'et for Ipad, men har i fortvivlelse også prøvet alle de andre presets.
 
Jeg har installeret den nyeste version.
 
Jeg har sågar prøvet at installere Handbrake på 2 andre PC'ere i huset - og har prøvet med flere forskellige diske (film) - og alle med samme resultat...
 
Jeg har prøvet at rippe med andre produkter (fx. omtalte freemake og en anden (jeg ikke lige kan huske p.t. - men som i øvrigt har det "geniale" i sig, at den brænder et "firma/programlogo" ind lige i midten af skærmbilledet.... :-(  ??? - så kan det godt være det er gratis - men det er der sgu da ingen, der kan bruge til noget..) - men i disse tilfælde virker selve film-ripningen OK - så der er ikke noget galt med disken og/eller PC'eren eller lign...
 
Så det må simpelthen være et eller andet, jeg har sat forkert op et eller andet sted i Handbrake .... men hvor ?
 
Og ja - jeg er opmærksom på "burned in" funktionen vedr. undertekster.
 
Men igen: tak for input - men det har ikke hjulpet endnu - men jeg skal nok lige prøve DVDfab'en, og se om den virker (jeg går ud fra, det er det produkt, der hedder "DVDfab DVD Ripper" jeg skal bruge - og de 45 USD kommer jeg nok over.... hvis bare det virker og er nemt...
 
De bedste hilsner
Karsten
 
 


Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 20-Februar-2012 kl. 13:15
ja det er dvdfab dvdripper, i de nye versioner er der også default indstillinger til iPad... det er bare at downloade nye versioner fra http://www.dvdfab.com - www.dvdfab.com

-------------
Mvh

René


Skrevet af: kam15
Skrevet den: 22-Februar-2012 kl. 10:21
Bare lige en opdatering.
 
Løsningen blev at købe DVDfab dvdripper (ca. 40-45 USD) - og det kører bare som smurt i olie med IPAD-preset.
 
Det er nemt, hurtigt, og det virker !
 
Tak for inputs
 
/Karsten


Skrevet af: Jach
Skrevet den: 27-Februar-2012 kl. 09:10
Ellers prøv Magic DVD Ripper. Koster 34 euro.
Fantastisk program. Lynhurtigt og nemt. Langt hurtigere end Handbrake.
Der er også en trail-periode (fem film, mener jeg det er)
:-)



Print side | Luk vindue