Print side | Luk vindue

Sony KDL-40W4500 ghosting

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: LED TV - LCD TV
Forumbeskrivelse: Forum for LED TV - LCD TV
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=109411
Udskrevet den: 19-April-2024 kl. 06:28


Emne: Sony KDL-40W4500 ghosting
Skrevet af: Food Fighter
Emne: Sony KDL-40W4500 ghosting
Skrevet den: 20-Marts-2012 kl. 19:11
Jeg har et Sony KDL-40W4500 tv, som er købt i december 2008. For en uges tid siden begyndte tv'et at vise et sløret billede de første par minutter det er tændt. Herefter bliver billedet normalt. Problemet er det samme som bliver beskrevet i denne tråd:  http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=74967&title=kdl-40w4500-problem - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=74967&title=kdl-40w4500-problem

Jeg har også foretaget en grundig søgning på google, og det viser sig at problemet ofte forekommer for netop denne model. Problemet er givet vis, at et stik på skærmpanelet løsner sig med tiden, hvilket skaber en løs forbindelse, som gør at billedet bliver sløret. Når eletronikken så i løbet af et par minutter er blevet varmet tilstrækkeligt op, udvider metallerne i stikket sig tilstrækkeligt til at den løse forbindelse forsvinder. Med tiden vil den løse forbindelse dog blive værre og værre.

Mit tv er jo desværre over to år gammelt, så garantien dækker ikke. Jeg syntes dog at det er under al kritik at Sony ikke har anerkendt denne åbentlyse produktionsfejl, som jeg mener det er. Jeg har haft kontakt til Sony Centret i Aarhus for at høre om de har haft andre kunder der har reklameret over samme fejl. De påstår dog blot overfor mig, at de aldrig har hørt om problemet før. Det undrer mig lidt eftersom en bruger i den tråd jeg linker tidligere i dette indlæg skriver, at han af et reperationscenter er blevet oplyst om at dette er en fejl der ofte forekommer på netop Sony KDL-40W4500.

Jeg agter at gå videre med denne sag til Sony da jeg ikke mener det er rimeligt at et tv, der er lidt over 3 år gammelt, kan have en så åbentlys produktionsfejl uden at Sony tager ansvar for det.

Mit sprøgsmål til jer er nu, om der eventuelt er nogen af jer der har haft et sony tv med denne fejl? Eller eventuelt kender nogen? Det kunne være lækkert at høre om nogen har haft samme problem, da det kun vil gavne min sag.



Svar:
Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 20-Marts-2012 kl. 19:59
Oprindeligt skrevet af Food Fighter Food Fighter skrev:


Jeg agter at gå videre med denne sag til Sony da jeg ikke mener det er rimeligt at et tv, der er lidt over 3 år gammelt, kan have en så åbentlys produktionsfejl uden at Sony tager ansvar for det.


Glem det.
Fjernsyn kan ikke både være billige og holdbare. Enten betaler du for en reparation, laver det selv, eller smider det ud.

Klaus



-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Food Fighter
Skrevet den: 20-Marts-2012 kl. 20:50
Tja hvis du syntes at 8500kr er billigt for et fjernsyn der holder 3 år, så er det jo fair nok. Jeg syntes blot at Sony i det mindste bør erkende at der er en produktions fejl i de fjernsyn, om det så betyder at de tager dem retur eller ej det er underordnet for mig, det er princcippet i det der tæller.


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 20-Marts-2012 kl. 21:05
Mit eget 42" tv har kostet 20.000. Deter betydeligt billigere per kvadrattomme end mit gamle crt der kostede 10.000 kr. Mit nuværende er 6 år gammelt og jeg har helt seriøst ikke forventet en levetid der er så lang.

Hvad vil du få ud af at Sony siger at det er en seriefejl?
Det er hverken værre eller bedre end Samsung tv, eller Onkyo forstærkere der tørrer ud i kondensatorerne. Ingen af disse er erkendt som seriefejl.


Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Food Fighter
Skrevet den: 20-Marts-2012 kl. 21:30
Tja hvis din holdning er den generelle holdning, så er det jo klart at virksomheder som Sony kan slippe afsted med sådan en indlysende fejl. 


Skrevet af: filmfreak
Skrevet den: 20-Marts-2012 kl. 22:05
Har præcis den samme model købt i starten af 2009 med præcis samme fejl. Begyndte for et par måneder siden og opfører sig præcis som beskrevet ovenfor. Dead
 
Indtil videre lever vi med fejlen idet som du selv skriver  - den fosrsvinder efter et par minutters opvarmning.


Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 20-Marts-2012 kl. 22:19
Jeg synes faktisk at det ville klæde Sony at tilbyde at reparere TVet.
Det kan enten være mod et mindre gebyr eller gratis.
Hvad er der blevet af kundeservice.
 
Tør du vælge Sony næste gang????
 


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 20-Marts-2012 kl. 22:56
Oprindeligt skrevet af Food Fighter Food Fighter skrev:

Tja hvis din holdning er den generelle holdning, så er det jo klart at virksomheder som Sony kan slippe afsted med sådan en indlysende fejl. 


Hvis du vil have kundeservice, så koster det.....
Køb B&O i stedet, de har forstået det.


Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 20-Marts-2012 kl. 22:56
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Hvad er der blevet af kundeservice.


Det er der ingen der vil betale for......

Næh du 60" tv til 6000 kr - det er vejen frem.


Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: akafester
Skrevet den: 21-Marts-2012 kl. 11:48
Send det ind til rep. Sony har forlænget garantien på denne model. Gælder kun 40".
De vil prøve og reparere det men panelet kan ikke længere fåes så det bliver byttet til et EX500 istedet.

Hvis det er så tag fat i elektronik centeret først. Enten i Risskov eller Skovlunde.
Så ind med den skærm ;)


-------------
TX-P55VT60 - 2xPS3 - PS4 - Onkyo TX-NR 515 - Synology DS415+ - AppleTV 4 - iPhone 6S


Skrevet af: filmfreak
Skrevet den: 21-Marts-2012 kl. 12:36
Oprindeligt skrevet af akafester akafester skrev:

Send det ind til rep. Sony har forlænget garantien på denne model. Gælder kun 40".
De vil prøve og reparere det men panelet kan ikke længere fåes så det bliver byttet til et EX500 istedet.

Hvis det er så tag fat i elektronik centeret først. Enten i Risskov eller Skovlunde.
Så ind med den skærm ;)
 
 
Lyder godt, men hvor fra ved du at garantien er blevet forlænget på denne model ?


Skrevet af: akafester
Skrevet den: 21-Marts-2012 kl. 12:47
Arbejder i en butik og har sendt et par stykker ind til reparation med denne fejlbeskrivelse. Billedet bliver sådan lidt rødligt i den ene side og der kommer skygger på. Det forsvinder af og til efter noget tid. 

Ind til rep med det også kryds fingre for du får en EX503 ;).


-------------
TX-P55VT60 - 2xPS3 - PS4 - Onkyo TX-NR 515 - Synology DS415+ - AppleTV 4 - iPhone 6S


Skrevet af: JonasDK90
Skrevet den: 21-Marts-2012 kl. 12:55
Skal tv'et fejle noget, når man sender det ind? LOL
Har nemlig et magen til :)


Skrevet af: akafester
Skrevet den: 21-Marts-2012 kl. 13:08
Så vidt jeg ved så tjekker de hvert eneste TV, så det må blive et ja til dit spørgsmål. Wink

-------------
TX-P55VT60 - 2xPS3 - PS4 - Onkyo TX-NR 515 - Synology DS415+ - AppleTV 4 - iPhone 6S


Skrevet af: filmfreak
Skrevet den: 21-Marts-2012 kl. 13:14
Oprindeligt skrevet af akafester akafester skrev:

Arbejder i en butik og har sendt et par stykker ind til reparation med denne fejlbeskrivelse. Billedet bliver sådan lidt rødligt i den ene side og der kommer skygger på. Det forsvinder af og til efter noget tid. 

Ind til rep med det også kryds fingre for du får en EX503 ;).
 
 
Ved ikke lige om det også bliver rødligt i den ene side, men det ligner til forveksling det der ses på billedet her:  (der er også samtidig nogle vandrette streger på skærmen)
 
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=74967&title=kdl-40w4500-problem - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=74967&title=kdl-40w4500-problem


Skrevet af: Devo
Skrevet den: 21-Marts-2012 kl. 13:18
Hej
Har selv haft dette tv,som gjorde det samme....undersøgte det, og det er et kæmpe problem for sony, også i udlandet...jeg kontaktede sony på deres hjemmeside,og beskrev fejlen....tv blev hented og jeg blev ringet op 2 dage efter,og blev tilbudt et nyt tv..


Skrevet af: akafester
Skrevet den: 21-Marts-2012 kl. 14:15
Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Oprindeligt skrevet af akafester akafester skrev:

Arbejder i en butik og har sendt et par stykker ind til reparation med denne fejlbeskrivelse. Billedet bliver sådan lidt rødligt i den ene side og der kommer skygger på. Det forsvinder af og til efter noget tid. 

Ind til rep med det også kryds fingre for du får en EX503 ;).
 
 
Ved ikke lige om det også bliver rødligt i den ene side, men det ligner til forveksling det der ses på billedet her:  (der er også samtidig nogle vandrette streger på skærmen)
 
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=74967&title=kdl-40w4500-problem - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=74967&title=kdl-40w4500-problem

Fejlen fremkommer som regel sammen med at billedet også bliver rødligt, men ellers ser det også sådan ud når man ser bort fra det røde billede.


-------------
TX-P55VT60 - 2xPS3 - PS4 - Onkyo TX-NR 515 - Synology DS415+ - AppleTV 4 - iPhone 6S


Skrevet af: Food Fighter
Skrevet den: 21-Marts-2012 kl. 18:12
Jeg giver jer lige en opdatering på min sag. Efter at have læst jeres indlæg omkring at Sony har anerkendt at det er en fejl, har jeg nu snakket med Sony's support. De har bedt mig om at tage et par billeder af problemet og sende dem ind til dem.

Jeg skal nok holde jer løbende opdateret med udviklingen i sagen. Jeg kan høre at der er andre end mig her inde med samme problem.


Skrevet af: JonasDK90
Skrevet den: 21-Marts-2012 kl. 18:14
Kanon. Tak for info :)

Håber godt nok mit os snart står af Tongue


Skrevet af: hunt
Skrevet den: 21-Marts-2012 kl. 20:01
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:



Glem det.
Fjernsyn kan ikke både være billige og holdbare. Enten betaler du for en reparation, laver det selv, eller smider det ud.

Klaus


Jeg beklager, at jeg på denne måde hi-jacker tråden. 

Ovenstående, mener jeg, simpelthen er noget ævl... Selvfølgelig kan TV både være billige og holdbare - det er f.eks. almindelig kendt, at man under glødepærens udbredelse forlagte bod af fabrikker, hvis pærer holdt for længe. Se f.eks. her  http://paradigmet.blogspot.com/2011/10/forbrugermodellen-en-case-story.html - http://paradigmet.blogspot.com/2011/10/forbrugermodellen-en-case-story.html

Ligegyldigt hvor billigt mit mærkevare tv er, som sony må siges at være, så forventer jeg mindst 10 års levetid - men samtidig har jeg producenterne mistænkt for at spendere flere penge på udvikling af kortere levetid end længere. Indbygget forældelse er ingenlunde et nyt begreb.


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 21-Marts-2012 kl. 20:07
Oprindeligt skrevet af hunt hunt skrev:

Ligegyldigt hvor billigt mit mærkevare tv er, som sony må siges at være, så forventer jeg mindst 10 års levetid


Dream on.

Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Food Fighter
Skrevet den: 21-Marts-2012 kl. 20:12
Jeg kan kun sige at jeg er helt enig. Med hensyn til det du skriver med gløde pæren, så kommer jeg til at tænke på dokumentarfilmen "The Lightbulb Conspiracy". Den omhandler netop fænomenet med at nogle produkter indeholder en såkaldt tidsindstillet levetid. I dokumentaren er der bl.a. et glimrende eksempel på en Epson printer som er holdt op med at virke. En hacker formår at hacke sig ind i softwaren i pinteren, og nulstiller printeren, så den igen kan udskrive. Det er en film der klart kan anbefales.


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 21-Marts-2012 kl. 20:23
Oprindeligt skrevet af Food Fighter Food Fighter skrev:

Jeg kan kun sige at jeg er helt enig. Med hensyn til det du skriver med gløde pæren, så kommer jeg til at tænke på dokumentarfilmen "The Lightbulb Conspiracy". Den omhandler netop fænomenet med at nogle produkter indeholder en såkaldt tidsindstillet levetid. I dokumentaren er der bl.a. et glimrende eksempel på en Epson printer som er holdt op med at virke. En hacker formår at hacke sig ind i softwaren i pinteren, og nulstiller printeren, så den igen kan udskrive. Det er en film der klart kan anbefales.

den har jeg også selv tænkt på

har lige bestilt et nyt med dvb-t2 og boxer plus cam, en videnskab snart og købe et tv

et phillips crt tv fra 2006, farvel og tak, det gamle crt de havde holdt 15 år


Skrevet af: hunt
Skrevet den: 21-Marts-2012 kl. 20:25
Lad os tænke os det helt utænkelige scenarie, hvor billigt fabrikerede elektroniske dele rent faktisk holder forholdsvis længe - måske 25 år. Jeg ved, at det er en vanskelig tanke, men hvem fortæller os, at det er ok, at et Lumatron TV holder i lige over 2 år, og at et Sony TV gør det i 3 år?

Pt. er der næsten ingen, der har interesse i at kritisere en kort levetid. Hverken forskere, producenter eller politikere - og faktisk heller ikke forbrugere, idet flere sociologiske kritikere kalder forbrug for en livsstil og nærmest sidestiller forbrug med narkomani.


Skrevet af: Mr. Claude
Skrevet den: 21-Marts-2012 kl. 20:29
Håber Sony vil dække dit tv.. men serie-produktions-fejl er bare ikke noget der dækkes udover garanti i nogen brancher! For så skulle feks SEAT dække mit rudeoptræk i bilens levetid, for der er klart tale om en produktionsfejl. Og sådan kan man nævne 1000´vis af den slags fejl. Hvis ikke, så vil vi ende med meget dyre produkter, som kom frem hver 5 år, for først derefter er de grundigt nok udviklet og produceret.
Så der må du desværre nok drømme. Men man kan da altid prøve at klage :-)
MEN jeg ville da ønske verden leverede perfekte produkter :-)


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 21-Marts-2012 kl. 20:37
Oprindeligt skrevet af hunt hunt skrev:

Lad os tænke os det helt utænkelige scenarie, hvor billigt fabrikerede elektroniske dele rent faktisk holder forholdsvis længe - måske 25 år. Jeg ved, at det er en vanskelig tanke, men hvem fortæller os, at det er ok, at et Lumatron TV holder i lige over 2 år, og at et Sony TV gør det i 3 år?


Blandt andet ham der sidder med fingrene dybt begravet i elektronikken og reparerer den....


Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Food Fighter
Skrevet den: 21-Marts-2012 kl. 20:40
Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

Håber Sony vil dække dit tv.. men serie-produktions-fejl er bare ikke noget der dækkes udover garanti i nogen brancher! For så skulle feks SEAT dække mit rudeoptræk i bilens levetid, for der er klart tale om en produktionsfejl. Og sådan kan man nævne 1000´vis af den slags fejl. Hvis ikke, så vil vi ende med meget dyre produkter, som kom frem hver 5 år, for først derefter er de grundigt nok udviklet og produceret.
Så der må du desværre nok drømme. Men man kan da altid prøve at klage :-)
MEN jeg ville da ønske verden leverede perfekte produkter :-)


Jeg er delvist enig i det du skriver. Hvis tv'et var 5+ år gemmelt, kunne jeg heller aldrig drømme om at klage. Jeg er udemærket klar over at alt har en begrænset levetid. Jeg mener dog i dette tilfælde med et fjernsyn der går i stykker efter lidt over 3 års brug, så bør Sony tage ansvar. Om det så bliver at de tilbyder at reparere tv'et, giver mig et nyt tilsvarende tv, eller tilbyder mig en god rabat på et nyt tv, så er det sådan set helt fint med mig. Det eneste jeg ønsker er at Sony tager ansvar for at de har lavet et produkt der åbentlyst kun har en levetid på 2-3 år.
Din sammenligning med din bil er heller ikke helt korrekt. Der er forskel på en fejl på din rude og fx en motor eller bremsefejl. Hvis det var alment kendt at motoren på din SEAT skulle udskiftes efter 3 år, eller bremserne uden varsel holdt op med at fungere, så ville SEAT formentligt også tage ansvar for den fejl. Det jeg mener er at et defekt rudeoptræk ikke har nogen indflydelse for om bilen kan køre eller ej.


Skrevet af: hunt
Skrevet den: 21-Marts-2012 kl. 21:30
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

 

Blandt andet ham der sidder med fingrene dybt begravet i elektronikken og reparerer den....


Klaus

Retfærdiggør dét, at vi vedbliver at voldtage Jorden? (Og kn..... forbrugerne i r....?)


Skrevet af: hunt
Skrevet den: 21-Marts-2012 kl. 21:33
Oprindeligt skrevet af Food Fighter Food Fighter skrev:

Jeg kan kun sige at jeg er helt enig. Med hensyn til det du skriver med gløde pæren, så kommer jeg til at tænke på dokumentarfilmen "The Lightbulb Conspiracy". Den omhandler netop fænomenet med at nogle produkter indeholder en såkaldt tidsindstillet levetid. I dokumentaren er der bl.a. et glimrende eksempel på en Epson printer som er holdt op med at virke. En hacker formår at hacke sig ind i softwaren i pinteren, og nulstiller printeren, så den igen kan udskrive. Det er en film der klart kan anbefales.

Jeg så lige selv filmen, som mit link egentligt henviser til, og som du anbefaler. Den varer under en time og kan ses på youtube:  http://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=the%20lightbulb%20conspiracy&source=web&cd=1&ved=0CDAQtwIwAA&url=http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DI5DCwN28y8o&ei=5zpqT6LkF8Xb0QWX4K3mCA&usg=AFQjCNFrpB0DT_H-KSj1pnhmxghYbjghIQ - The Light Bulb Conspiracy - YouTube  . Det er vanskeligt ikke at skamme sig, både som verdensborger, men også som dansker...


Skrevet af: Food Fighter
Skrevet den: 21-Marts-2012 kl. 21:57
Oprindeligt skrevet af hunt hunt skrev:

Oprindeligt skrevet af Food Fighter Food Fighter skrev:

Jeg kan kun sige at jeg er helt enig. Med hensyn til det du skriver med gløde pæren, så kommer jeg til at tænke på dokumentarfilmen "The Lightbulb Conspiracy". Den omhandler netop fænomenet med at nogle produkter indeholder en såkaldt tidsindstillet levetid. I dokumentaren er der bl.a. et glimrende eksempel på en Epson printer som er holdt op med at virke. En hacker formår at hacke sig ind i softwaren i pinteren, og nulstiller printeren, så den igen kan udskrive. Det er en film der klart kan anbefales.

Jeg så lige selv filmen, som mit link egentligt henviser til, og som du anbefaler. Den varer under en time og kan ses på youtube:  http://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=the%20lightbulb%20conspiracy&source=web&cd=1&ved=0CDAQtwIwAA&url=http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DI5DCwN28y8o&ei=5zpqT6LkF8Xb0QWX4K3mCA&usg=AFQjCNFrpB0DT_H-KSj1pnhmxghYbjghIQ - The Light Bulb Conspiracy - YouTube  . Det er vanskeligt ikke at skamme sig, både som verdensborger, men også som dansker...


Ja, og man tør jo næsten ikke tænke på hvor mange af ens egne ting der har denne tidsindstillet levetid.


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 21-Marts-2012 kl. 22:39
Oprindeligt skrevet af hunt hunt skrev:

Retfærdiggør dét, at vi vedbliver at voldtage Jorden?


Nej, det gør det ikke - men vi har selv valgt det.


Oprindeligt skrevet af hunt hunt skrev:

(Og kn..... forbrugerne i r....?)


Forbrugerne er helt og aldeles selv skyld i det.


Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 21-Marts-2012 kl. 22:48
Oprindeligt skrevet af Food Fighter Food Fighter skrev:

Ja, og man tør jo næsten ikke tænke på hvor mange af ens egne ting der har denne tidsindstillet levetid.


Herhjemme er det ingen.

Kvaliteten af elektronikken der bygges i dag er så lav, så det er slet ikke nødvendigt, alt skal bare være billigt......


Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 22-Marts-2012 kl. 10:49
Hvad så når det ikke er billigt, og heller ikke holdbar?
 
Mit gamle Samsung M71 40" holdte lige præcis 26 måneder. Forhandleren kunne ikke gøre noget, der var jo gået 2 mdr.  mere end de 2 års reklamationsret. Samsung gad slet ikke høre om det.
Et TV til dengang ca. 16.000,- hvilket var meget for et TV, men ikke meget for en forholdsvis ny teknologi (fladskærms TV). Havde jeg brugt 1/3 af prisen kunne jeg sikkert have fået et rigtig godt CRT tv, med langt færre funktioner/muligheder og lavere opløsning. Til gengæld ville det nok holde de næste 10-15 år.
Konkret kan man spørge sig selv, hvad disse funktioner/muligheder og højere opløsning har kostet.
 
Det er en meget høj pris, når holdbarheden er så kort. Og fremadrettet rykker det også på forbrugernes syn på andre ting.
Hvorfor skal jeg koncentrere mig om funktioner/muligheder/opløsning, og endnu værre, billedekvalitet, hvis det alligevel viser sig, at kun holde lidt over et par år? Vores fokus på kvalitet bliver tvunget væk på den måde, og producenterne hygger sig tilsyneladende. For Samsungs vedkommende får de jo immervæk produceret en helvedes masse forskellige TV, hvilket helt klart er i deres interesse.
 
 


-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 22-Marts-2012 kl. 13:32
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Hvad så når det ikke er billigt, og heller ikke holdbar?
 
Mit gamle Samsung M71 40" holdte lige præcis 26 måneder. Forhandleren kunne ikke gøre noget, der var jo gået 2 mdr.  mere end de 2 års reklamationsret. Samsung gad slet ikke høre om det.
Et TV til dengang ca. 16.000,- hvilket var meget for et TV, men ikke meget for en forholdsvis ny teknologi (fladskærms TV). Havde jeg brugt 1/3 af prisen kunne jeg sikkert have fået et rigtig godt CRT tv, med langt færre funktioner/muligheder og lavere opløsning. Til gengæld ville det nok holde de næste 10-15 år.
Konkret kan man spørge sig selv, hvad disse funktioner/muligheder og højere opløsning har kostet.
 
Det er en meget høj pris, når holdbarheden er så kort. Og fremadrettet rykker det også på forbrugernes syn på andre ting.
Hvorfor skal jeg koncentrere mig om funktioner/muligheder/opløsning, og endnu værre, billedekvalitet, hvis det alligevel viser sig, at kun holde lidt over et par år? Vores fokus på kvalitet bliver tvunget væk på den måde, og producenterne hygger sig tilsyneladende. For Samsungs vedkommende får de jo immervæk produceret en helvedes masse forskellige TV, hvilket helt klart er i deres interesse.
 
 
Ja det er løjerligt! På den ene side får vi tudet ørerne fulde af CO2 og resourcespild. På den anden at vi skam skal forbruge og holde hjulene igang, og det hjælper producenterne os så med...Wacko


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 22-Marts-2012 kl. 16:10
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Hvad så når det ikke er billigt, og heller ikke holdbar?


Så er det bare Samsung.....

Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 22-Marts-2012 kl. 16:11
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Ja det er løjerligt! På den ene side får vi tudet ørerne fulde af CO2 og resourcespild. På den anden at vi skam skal forbruge og holde hjulene igang, og det hjælper producenterne os så med...Wacko


Jeg prøver igen:
Det er ikke den gennemsnitlige producents skyld at levetiden er så kort nu om stunder.
Det er den gennemsnitlige forbruger der kun går efter prisen.


Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: hunt
Skrevet den: 22-Marts-2012 kl. 17:01
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:



Jeg prøver igen:
Det er ikke den gennemsnitlige producents skyld at levetiden er så kort nu om stunder.
Det er den gennemsnitlige forbruger der kun går efter prisen.


Klaus
Hvorfor tror du dog det? Hvad kender du til kvaliteten af elektriske komponenter? Sandsynligvis kun det, som producenterne fortæller dig.
 
Selvfølgelig skal vi som forbrugere tage et aktivt ansvar, men mener du, at producenter ikke har noget ansvar, hverken socialt eller økologisk?
 
 


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 22-Marts-2012 kl. 17:04
Oprindeligt skrevet af hunt hunt skrev:

Hvorfor tror du dog det? Hvad kender du til kvaliteten af elektriske komponenter? Sandsynligvis kun det, som producenterne fortæller dig.


Jeg kender det ud fra at jeg har arbejdet med elektronik, både i hobby og i erhverv i over 20 år. Du ved, sidde med fingrene nede i den elektronik der går i stykker.

Producenterne producerer det der sælges - det kan man ikke fortænke dem.


Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: hunt
Skrevet den: 22-Marts-2012 kl. 17:28
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:



Jeg kender det ud fra at jeg har arbejdet med elektronik, både i hobby og i erhverv i over 20 år. Du ved, sidde med fingrene nede i den elektronik der går i stykker.

Producenterne producerer det der sælges - det kan man ikke fortænke dem.


Klaus
Min pointe er, at det kun er producenter, der kender levetiden på forskellige produkter, hverken reperatører, forbrugere eller langt de fleste ansatte på fabrikkerne kender noget til den.
 
Det mener jeg netop, at man kan fortænke dem i. Producenter har et kæmpeansvar i problematikken, men man kender jo deres jamren, hver eneste gang de bliver pålagt noget som helst, der minder om ansvar. Så truer de straks med at flytte fabrikkerne udenlands. Men jeg er sikker på, at der i den nærmeste tid vil rejse en stor gruppe af ansvarlige forbrugere og ansvarlige producenter.
 
Som en fransk professor og kritiker af forbrugssamfundet, Serge Latouche, udtaler i den omtalte dokumentar:
 
"Anyone who thinks that infinite growth is consistent with a finite planet is either crazy, or an economist."
 
 
 


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 22-Marts-2012 kl. 18:20
Oprindeligt skrevet af hunt hunt skrev:

Min pointe er, at det kun er producenter, der kender levetiden på forskellige produkter, hverken reperatører, forbrugere eller langt de fleste ansatte på fabrikkerne kender noget til den.


Gennemsnitsapparatets levetid kender man som reparatør til, specielt, når man har arbejdet med det og ser nyere og nyere produkter på "bordet" samtidig med at man ser hvor tæt på de enkelte komponenters grænser apparaterne bygges.

Oprindeligt skrevet af hunt hunt skrev:

Det mener jeg netop, at man kan fortænke dem i. Producenter har et kæmpeansvar i problematikken, men man kender jo deres jamren, hver eneste gang de bliver pålagt noget som helst, der minder om ansvar. Så truer de straks med at flytte fabrikkerne udenlands.


Producenterne producerer det der kan sælges - kan man fortænke dem i det?
Hvad kan sælges?
Billingt "skrammel", for uanset hvor "hellige" få forbrugere er, er det flertallet der ebstemmer. Hvorfor tror du at Pioneer holdt op med at producere tv?

Oprindeligt skrevet af hunt hunt skrev:

Men jeg er sikker på, at der i den nærmeste tid vil rejse en stor gruppe af ansvarlige forbrugere og ansvarlige producenter.


Ikke forstået?


Klaus




-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 22-Marts-2012 kl. 19:05
Klausdm, hvad er prisen på et tv, der holder mere end 26 måneder?

-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: hunt
Skrevet den: 22-Marts-2012 kl. 19:49
@KlausDM
Problemet med vores diskussion er, at vi diskuterer ud fra forskellige præmisser:
 
Du mener, SOM JEG LÆSER DET (edit 19.56), at produkternes levealder blot er et resultat af billige produktionsmetoder og dårlige råvarer.
 
Jeg mener, at det har krævet forskning og intenst testarbejde at nå det elendige niveau af produkters levealder, som vi oplever nu. Et arbejde, som er blevet tilladt for at føde et løbsk forbrugssamfund.
 
Prisen på Pioneers hedengangne tv-produkter kan sandsynligvis og overvejende (bemærk min elegante helgardering! Tongue) ikke tages til indtægt for en længere levetid, men prisen kan være en konsekvens af bedre billedkvalitet o.l. Bemærk at der her er tale om 2 forskellige kvalitetsdiskussioner, som ikke nødvendigvis er 2 sider af samme sag. (Selv om at der sandsynligvis er en sammenhæng alligevel.)
 
"Men jeg er sikker på, at der i den nærmeste tid vil rejse en stor gruppe af ansvarlige forbrugere og ansvarlige producenter."
 
Med ovenstående mener jeg egentlig bare, at hverken magthavere, producenter, forbrugere mv. har taget ansvar for egne handlinger og forbrugsmønstre i de sidste 40-80 år. Men det tror jeg snarligt vil ske.


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 22-Marts-2012 kl. 19:57
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Klausdm, hvad er prisen på et tv, der holder mere end 26 måneder?


26 måneder er ekstremt ringe. 4 år er forventeligt for et cirka 40" til 8-9.000 kr


Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 22-Marts-2012 kl. 20:01
Oprindeligt skrevet af hunt hunt skrev:

Jeg mener, at det har krævet forskning og intenst testarbejde at nå det elendige niveau af produkters levealder, som vi oplever nu. Et arbejde, som er blevet tilladt for at føde et løbsk forbrugssamfund.
 
Du kan være ganske rolig, så konspiratorisk hænger verden ikke sammen.

Oprindeligt skrevet af hunt hunt skrev:

Med ovenstående mener jeg egentlig bare, at hverken magthavere, producenter, forbrugere mv. har taget ansvar for egne handlinger og forbrugsmønstre i de sidste 40-80 år. Men det tror jeg snarligt vil ske.


Vi kan diskutere det igen om 10 år. Sådan som verdensøkonomien og udviklingen af verdenssamfundet er, tror jeg at du bliver skuffet.....Jeg så også gerne den udvikling du taler om!

Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: hunt
Skrevet den: 22-Marts-2012 kl. 21:27
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Du kan være ganske rolig, så konspiratorisk hænger verden ikke sammen.


I det hele taget tror jeg ikke på hverken onde mennesker eller onde konspirationer (klinisk sindsyge undtaget). I stedet tror jeg på mennesker, der i en given situation vil gøre det bedste for sine nærmest og sig selv, også selv om at det kan gå ud over andre.

Jeg vil nu heller ikke lægge hovedet på blokke for, at det er sket inden for 10 år, på den anden side klarer økologi sig meget godt.

Edit: slettet afsnit som var utilsigtet provokerende... 


Skrevet af: hunt
Skrevet den: 22-Marts-2012 kl. 21:31
Jeg har givet udtryk for mit syn på verden, og vi tænker meget forskelligt herom. 

Måske skal vi bare lade den ligge her foreløbigt?

Men se endelig the lightbulb conspiracy!



Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 22-Marts-2012 kl. 22:03
Klaus, nu snakker jeg om et tv til 16.000,- som producenten åbenbart synes var i orden kun kunne holde i 26 måneder. Hvor synes du lige at jeg som forbruger har valgt eller medvirket til den udvikling?

-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 22-Marts-2012 kl. 22:12
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Klaus, nu snakker jeg om et tv til 16.000,- som producenten åbenbart synes var i orden kun kunne holde i 26 måneder. Hvor synes du lige at jeg som forbruger har valgt eller medvirket til den udvikling?


Der er altid positive og negativ yderpunkter.

Mit eget 42" Pioneer er nu 6 år gammelt. Det kostede 20.000 af nyt og jeg havde kun forventet 5 år ud af det. Så lige nu kører jeg på det "held" du manglede.

Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 23-Marts-2012 kl. 11:44
beholder også mit pio 500M til det ikke kan mere
så må vi se hvor længe det holder, men er lavet til erhverv

det var for dyrt og producere, selvom prisen var 35000 kr, da modellen udkom

kan dog være der kommer nyt til stuen på et tidspunkt

så ja kvaliteten af tv er presses af prisen, det kan man nok ikke komme uden om


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 23-Marts-2012 kl. 12:21
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Klaus, nu snakker jeg om et tv til 16.000,- som producenten åbenbart synes var i orden kun kunne holde i 26 måneder. Hvor synes du lige at jeg som forbruger har valgt eller medvirket til den udvikling?


Der er altid positive og negativ yderpunkter.

Mit eget 42" Pioneer er nu 6 år gammelt. Det kostede 20.000 af nyt og jeg havde kun forventet 5 år ud af det. Så lige nu kører jeg på det "held" du manglede.

Klaus
 
Klaus, du bliver nødt til at oppe dig lidt her med dit svar.
 
I forgårs skrev du:
 
"Det er ikke den gennemsnitlige producents skyld at levetiden er så kort nu om stunder.
Det er den gennemsnitlige forbruger der kun går efter prisen
."
 
Igår skrev jeg:
 
"nu snakker jeg om et tv til 16.000,- som producenten åbenbart synes var i orden kun kunne holde i 26 måneder. Hvor synes du lige at jeg som forbruger har valgt eller medvirket til den udvikling?"
 
Jeg kunne godt tænke mig du ligesom kædet de to ting sammen her, i stedet for at svare på noget helt andet, (som egentlig ikke er relevant endnu i debatten).
 
Mht. lige præcis den model fra Samsung, så var jeg bestemt ikke den eneste med problemer. Nogle "nåede" det inde 24 måneder, andre måtte ligesom mig erfare, at efter 24 måneder ophøre alt etik og moral hvad det her angår, ihvertfald fra producentens side.
 
Min pointe og påstand med det er, at uanset hvad vi forbrugere vælger, så er levetiden fuldt ud styret af producenten. De har fokus på at lave produkter så billigt som muligt, og sælge dem dyrest muligt. Det er logik. Men mht. TV har vi forbrugere (takket være bla. dig, no offence) taget os til takke med, at et TV, uanset pris, bare skal holde nogle få år.
 
Der er stor forskel på årsagen til at skifte TV. Nogle forbrugere skifter, fordi de bare vil have det sidst nyeste, (det er så dem der skifter næsten hvert år). Andre skifter, når det gamle ikke kan mere.

Problemet som jeg ser det er, at producenterne er mest interesseret i den første gruppe. Og derfor kan de slippe afsted med, dels at lave noget frygteligt bras, som allerede er galt inden det udkommer, eller bras som fejler efter kort tid. Så længe de holder deres forkus på 12-24 måneder, så har de dækket stortset hele verden med garantier/reklamationsret osv.
Det betyder også, at vi er nogle forbrugere, som nærmest tvinges til at fokusere på pris, altså set i forhold til holdbarheden. Hvis et TV bare skal holde et par år, så skal det enten kunne sælges igen bagefter, ellers er det begrænset hvor meget vi vil give for det. Princippet er jo ikke anderledes når vi køber noget andet. Hvis du har en ide om, at det skal gensælges, så er prisen næsten lige gyldig. Men hvis du har en ide om, det har en begrænset holdbarhed, så er prisen pludselig en helt anden.
Den her nærmest tvang, det er det jeg mener producenterne styrer, specielt i mit eget eksempel med et TV der holder i 26 måneder. Når/hvis det er standarden, så skal prisen også være derefter. Spørgsmålet er så, hvem skal sætte den rigtige pris.
 


-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 23-Marts-2012 kl. 17:56
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Klaus, du bliver nødt til at oppe dig lidt her med dit svar.
 
I forgårs skrev du:
 
"Det er ikke den gennemsnitlige producents skyld at levetiden er så kort nu om stunder.
Det er den gennemsnitlige forbruger der kun går efter prisen
."
 
Igår skrev jeg:
 
"nu snakker jeg om et tv til 16.000,- som producenten åbenbart synes var i orden kun kunne holde i 26 måneder. Hvor synes du lige at jeg som forbruger har valgt eller medvirket til den udvikling?"


Jeg skriver ikke på noget tidspunkt at netop _du_ har været med til at skubbe til udviklingen.

Jeg skriver netop til dig at dit fjernsyn burde holde længere end 2 år, men der findes dårlige modeller blandt alle producenter. Lur mig om ikke den del af eksempelvis Samsungs billigtv der holder bedst er produceret hos Vestel og ikke af Samsung selv.
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Men mht. TV har vi forbrugere (takket være bla. dig, no offence) taget os til takke med, at et TV, uanset pris, bare skal holde nogle få år.


Undskyld mig, men om nogen er det da mig der prædiker at de billige tv kun holder kort tid og de dyre kan man forvente holder længere. Men størstedelen vil stadig have de billige og så får de, hvad de betaler for.


Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:


Problemet som jeg ser det er, at producenterne er mest interesseret i den første gruppe. Og derfor kan de slippe afsted med, dels at lave noget frygteligt bras, som allerede er galt inden det udkommer, eller bras som fejler efter kort tid. Så længe de holder deres forkus på 12-24 måneder, så har de dækket stortset hele verden med garantier/reklamationsret osv.


Klart, det er her omsætningen er!
At vi så sidder 25 "nørder" der dybest set ønsker et "12. generations Pioneer" til en pris lidt under B&O og et billede af ypperste kvalitet, det er det svært for producenterne at forholde sig til, for der er der ingen penge at tjene.


Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: filmfreak
Skrevet den: 24-Marts-2012 kl. 09:41
Oprindeligt skrevet af Food Fighter Food Fighter skrev:

Jeg giver jer lige en opdatering på min sag. Efter at have læst jeres indlæg omkring at Sony har anerkendt at det er en fejl, har jeg nu snakket med Sony's support. De har bedt mig om at tage et par billeder af problemet og sende dem ind til dem.

Jeg skal nok holde jer løbende opdateret med udviklingen i sagen. Jeg kan høre at der er andre end mig her inde med samme problem.
 
@Food Fighter, er du kommet videre med sagen med Sony support ?
 
Kunne være jeg også skulle kontakte dem, hvis det viser sig at de vil dække fejlen med en 'udvidet garanti' ?


Skrevet af: Overstyhm
Skrevet den: 30-Marts-2012 kl. 21:09
Hej.
Jeg har lige kontaktet Sony ang. samme problem med samme model, og afventer svar på om de vil reparere den uden omkostninger for mig. De lød ikke helt afvisende selvom den er købt i starten af 2009.

21 Maj.
Sony ville reparere fejlen men den første reparation holdt kun 1 uges tid så var den gal igen
Mit TV er nu afhentet for anden gang så må vi håbe det lykkes denne gang




Skrevet af: Raum
Skrevet den: 02-April-2012 kl. 17:18
Jeg er helt på linie med KlausDM når han siger at forbrugerne bestemmer.

Spørgsmålet er bare om forbrugerne kan gennemskue hvad det er de køber når de køber elektronik. Det er meget et spørgsmål om tillid til producenten.
I min verden er der ingen tvivl om at jeg har mere tillid til eks. Panasonic end til Samsung....

Om det reelt giver et billede af livslængden af et produkt må jo være noget der viser sig over tid....

Forums som dette og andre gør jo netop at forbrugerne kan holde sig væk fra de billige korttids-tv eller dem der er dyrere med en masse finesser uden at kvaliteten følger med.
VIl man købe gimmicks eller kvalitet?

Jeg handler eks. mest i IRMA, selvom jeg kan få den samme vare billigere andre steder, men jeg vil gerne støtte deres special-varer som KUN de har ved at købe den alm. vare dyrere hos dem.
Det er MIT klare valg.
Gid at elektronik-branchen var ligeså gennemskuelig ;)


Skrevet af: Food Fighter
Skrevet den: 23-April-2012 kl. 00:04
Jeg har for et par uger siden fået afhentet mit Sony tv af et reperationscenter, som vil skifte skærmen. Status er at de i øjeblikket afventer reservedele til TV'et.
Så alle jer der har et Sony tv med samme fejl, I skal ringe ind til Sony's support og beskrive fejlen. Vær bestemt når i snakker med dem, fortæl at i har gjort jeres hjemmearbejde og derfor ved at der er mange steder rundt omkring på nettet, hvor folk melder at de har samme fejl. Så er de lige pludselig til at tale med:)


Skrevet af: filmfreak
Skrevet den: 23-April-2012 kl. 08:54
Oprindeligt skrevet af Food Fighter Food Fighter skrev:

Jeg har for et par uger siden fået afhentet mit Sony tv af et reperationscenter, som vil skifte skærmen. Status er at de i øjeblikket afventer reservedele til TV'et.
Så alle jer der har et Sony tv med samme fejl, I skal ringe ind til Sony's support og beskrive fejlen. Vær bestemt når i snakker med dem, fortæl at i har gjort jeres hjemmearbejde og derfor ved at der er mange steder rundt omkring på nettet, hvor folk melder at de har samme fejl. Så er de lige pludselig til at tale med:)
 
Tak for tilbagemeldingen.
Vil det sige at du får lavet det helt gratis ? Og er selve afhentning / levering også for Sony's regning?
 
Overvejer nemlig også at kontakte Sony om eksakt samme problem (samme model), men det bare lidt surt at skulle undvære sit tv (især når man kun har dette ene) .
Vores er fra januar 2009 og har haft problemet (som bliver værre og værre) de sidste 4-5 mdr .


Skrevet af: Michael1965
Skrevet den: 01-Juli-2012 kl. 09:08
Købte i Uge 42 2008 et sony KDL-40W4500 hos PROSHOP her for 3 uger siden begyndt der at komme vandrette streger på skærmen ``det startede med 5 og er nu oppe på over 30 de er ca 10 cm lange og med forskelige farver.. Har kontaktet sony Danmark og skulle så sende foto ind til dem af fejlen.
Deres svar kom i fredags ! deres ´´expert´´ mener det er antenne fejl hos mig :-)
Har nu opstillet vores tv fra soveværelset som også er en sony bare en 32 Tommer og vist med billeder af den skærm ikke får de streger når det står på samme plads i stuen og med samme tv kabel tilsluttet.
Så afventer spændt deres næste svar.( Imorgen Mandag 2/7 )  Forventer Sony reperere mit tv uden beregning... Ps. Andre der læser dette der har samme problem så ring til....................
 Sony Danmark på tlf  43557090
og send gerne et par ord her ...Smile


Skrevet af: Michael1965
Skrevet den: 01-Juli-2012 kl. 09:24


Skrevet af: Michael1965
Skrevet den: 01-Juli-2012 kl. 09:25
Som det ses på de efterfølgende billeder er der mange streger på mit tv Ouch


Skrevet af: Michael1965
Skrevet den: 01-Juli-2012 kl. 09:26


Skrevet af: Michael1965
Skrevet den: 01-Juli-2012 kl. 09:30


Skrevet af: elmicki
Skrevet den: 16-Juli-2012 kl. 23:40
Hej, jeg havde også et problem på mit, godtnok et Sony w4720, men de har vist samme panel. Snakkede med dem i et Sony-center(Esbjerg) og jeg skulle bare aflevere det. Fik et låne-tv, og mit eget var repareret efter cirka havlanden uge på Sony`s regning. Følte egentlig ikke at de var så tunge at danse med. Her er min forum tråd fra Flatpanels.dk. Held og lykke med det
http://flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=26074 - http://flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=26074
 
Hilsen Claus


Skrevet af: Michael1965
Skrevet den: 18-Juli-2012 kl. 20:41
Kan opdatere mine ord tidligere Mandag D 16/7 blev vores tv afhentet af en chauffør der kørte tvet til
Assens hvor Sony har en repratør , idag Torsdag kom der så en mail hvori du beklager der vil gå 9 dage fra idag inden tvet er repereret pga. de afventer  reservedele så forventer vores tv blir lavet uden beregning , men det har så også taget ca 5 uger fra jeg klagede over fejlen første gang :-)


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 18-Juli-2012 kl. 20:52
Det vigtigste er at det blir' lavet. Jeg havde mit TV på værksted i 6 uger, da de skulle ha' et nyt panel fra Holland. Det var defekt, så en tur mere LOL


Skrevet af: Michael1965
Skrevet den: 20-Juli-2012 kl. 17:46
Opdateret venter nu med længsel på tvét blir færdigt D 26/7 da værkstedet venter på reservedele
som de skrev i mail til mig Smile Så Håber vores Tv kommer retur / virker og er lavet på udvidet Garenti
som lovet Da den er udvidet til 5 år på panel fejl.............Exclamation


Skrevet af: Michael1965
Skrevet den: 26-Juli-2012 kl. 20:54
Endelig idag Torsdag D 26/7-2012 kom mit tv retur fra reparation , det blev lavet på den udvidede 5 års garenti Smile Håber andre med samme fejl får glæde af dette ...


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 26-Juli-2012 kl. 20:58
Det er jo lissom at få et nyt TV igen - tillykke!



Print side | Luk vindue