Print side | Luk vindue

TX-P50GT30Y nu 6999,-

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Plasma TV
Forumbeskrivelse: Forum for Plasma TV (PDP)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=110904
Udskrevet den: 28-Marts-2024 kl. 09:18


Emne: TX-P50GT30Y nu 6999,-
Skrevet af: blumenburg
Emne: TX-P50GT30Y nu 6999,-
Skrevet den: 30-April-2012 kl. 23:29
fandt det på elmutantens webshop og reserverede fluks et til afløsning af vores gamle px80.
gad vist om prisen kan synke meget mere
http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/fladskarms-tv/TXP50GT30Y/panasonic-50-3d-plasma-tv-tx-p50gt30y - http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/fladskarms-tv/TXP50GT30Y/panasonic-50-3d-plasma-tv-tx-p50gt30y



Svar:
Skrevet af: quadrago
Skrevet den: 30-April-2012 kl. 23:35
Det er alligevel imponerende at man har behov for at håne en forretning, hvor man både finder et ekstremt godt tilbud og samtidig vælger at købe derfra.


Skrevet af: blumenburg
Skrevet den: 30-April-2012 kl. 23:43
Tonguehåne? arrr mester, kalder jo osse min kone for brøleaben, og sover i ske med hende hver nat.


Skrevet af: len61
Skrevet den: 30-April-2012 kl. 23:54
Oprindeligt skrevet af blumenburg blumenburg skrev:

Tonguehåne? arrr mester, kalder jo osse min kone for brøleaben, og sover i ske med hende hver nat.
Ha ha HVAD ??LOL Vilkommen Bienvenue Welcome til !


-------------
Lauri Törni/Larry Thorne

Soldier under 3 Flag's


Skrevet af: iceman24
Skrevet den: 01-Maj-2012 kl. 00:30
arrrrggggg seriøst har sgu lige hentet mit i fredags i Fona til 8999 kr Confused

nedern


Skrevet af: len61
Skrevet den: 01-Maj-2012 kl. 00:53
Oprindeligt skrevet af iceman24 iceman24 skrev:

arrrrggggg seriøst har sgu lige hentet mit i fredags i Fona til 8999 kr Confused

nedern
Det er fandeme surt at være bevidst om man har givet 2.K Xtra ,kan du ikke returnere det på en eller anden måde om det så koster Kr.xxx for emballage , returkommision eller whatever Confused


-------------
Lauri Törni/Larry Thorne

Soldier under 3 Flag's


Skrevet af: iceman24
Skrevet den: 01-Maj-2012 kl. 01:22
Oprindeligt skrevet af len61 len61 skrev:

Oprindeligt skrevet af iceman24 iceman24 skrev:

arrrrggggg seriøst har sgu lige hentet mit i fredags i Fona til 8999 kr Confused

nedern
Det er fandeme surt at være bevidst om man har givet 2.K Xtra ,kan du ikke returnere det på en eller anden måde om det så koster Kr.xxx for emballage , returkommision eller whatever Confused

ja skulle ha mulighed for 14 retur da jeg bestilte den ONLINE på fona.dk men dog til afhentning i butik...

ved godt det er en del penge men, med besværet med at skulle ha fat i en kammerat med stor bil igen for at aflevere den og hente den anden og tid frem og tilbage osv.. så ender det sgu nok med ikke og gi så meget...

jeg har bl.a. for mange dårlige erfaringer med Elgiganten og har min nuværende forsikret igennem Fona som jeg trods alt fik en go pris på... 

så Tror jeg vil prøve og se om jeg kan glemme denne tråd :D


Skrevet af: villads og vega
Skrevet den: 01-Maj-2012 kl. 17:17
Medfølger der 3d briller ?


Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 01-Maj-2012 kl. 18:21
Oprindeligt skrevet af villads og vega villads og vega skrev:

Medfølger der 3d briller ?


Nej, men kan du leve med uoriginale, så er de pænt billige på amazon.co.uk


En skam det har indbyggede blæsere, for ellers er det godt nok vildt billigt, og noget jeg ville overveje i stedet for GT50, som alligevel er præcis dobbelt så dyrt.


Skrevet af: Stromgren
Skrevet den: 01-Maj-2012 kl. 20:32
øv, det har jeg betalt for g30 for 3 måneders tid siden



-------------
Panasonic TX-P50G30Y
Marantz sr7005 receiver
Nad t557 Bluray
Dali Lektor 6 fronter
Dali Lektor Lcr Center
gale 3060 Bipolar Bag


Skrevet af: blumenburg
Skrevet den: 01-Maj-2012 kl. 20:49
har lige hentet det hjem og pakket bæstet ud og monteret ophæng fra harald n på bagsiden. 
imorgen efter job ryger det på væggen og ja det er med en vis spænding i forhold til 
brummelyde og blæserstøj , men har altid lyden kørende over surround anlægget så jeg 
håber det måske kan være medvirkende til at dæmpe generende lyde. blir spændende at se
hvor stor forskellen er på gt30 50"og så vores px80 42" som vi netop nu tilbringer en sidste aften i selskab med, og egentlig er ok tilfredse med ...bortset fra at det er blevet alt for lilleBig smile 


Skrevet af: 0leDK
Skrevet den: 01-Maj-2012 kl. 22:47
evt til 5999,- her http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=640469 - http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=640469


Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 01-Maj-2012 kl. 22:57
Det er ikke samme tv, Ole. Det du linker til er uden 3D.

Blummenberg, hvilken butik afhentede du det i?


Skrevet af: mrsam
Skrevet den: 01-Maj-2012 kl. 23:10
Hey guys,

Muligvis dumt spørgsmål fra en ikke TV-kyndig - men leder efter et TV der understøtter DLNA (så jeg kan streame fra min NAS) og har indbygget wifi - ved dette tv kan jeg forstå man skal købe en såkaldt dongle til sit wifi??
Er det besværligt at sætte sådan et i og hvad koster sådan noget?

Bør jeg have nogen bekymringen ved, at bruge sådan et tv til hovedsagligt PS3 spilleri eller Yousee kabeltv?


Skrevet af: iceman24
Skrevet den: 01-Maj-2012 kl. 23:49
Oprindeligt skrevet af Stromgren Stromgren skrev:

øv, det har jeg betalt for g30 for 3 måneders tid siden


3 mdr siden hehe :D

jeg gav 8999 kr hos fona i fredags :-P 

talk about bad luck 

men fuck det, den er alle pengene værd.


Skrevet af: blumenburg
Skrevet den: 02-Maj-2012 kl. 00:01
hentede i odense


Skrevet af: 0leDK
Skrevet den: 02-Maj-2012 kl. 08:09
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Det er ikke samme tv, Ole. Det du linker til er uden 3D.
Blummenberg, hvilken butik afhentede du det i?
 
Arh ok, samligende model nunmmeret men så ikke lige 3D :)


Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 02-Maj-2012 kl. 08:42
Oprindeligt skrevet af 0leDK 0leDK skrev:

Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Det er ikke samme tv, Ole. Det du linker til er uden 3D.
Blummenberg, hvilken butik afhentede du det i?
 
Arh ok, samligende model nunmmeret men så ikke lige 3D :)

Modelnummeret er heller ikke helt det samme.. Der har sneget sig et T med i modelnummeret på det her, altså GT30. Det du linker til hedder bare G30. Og lige netop T'et i Panasonics modelnavne, betyder at man har med et 3D tv at gøre ;)


Skrevet af: 0leDK
Skrevet den: 02-Maj-2012 kl. 12:22
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Oprindeligt skrevet af 0leDK 0leDK skrev:

Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Det er ikke samme tv, Ole. Det du linker til er uden 3D.
Blummenberg, hvilken butik afhentede du det i?
 
Arh ok, samligende model nunmmeret men så ikke lige 3D :)

Modelnummeret er heller ikke helt det samme.. Der har sneget sig et T med i modelnummeret på det her, altså GT30. Det du linker til hedder bare G30. Og lige netop T'et i Panasonics modelnavne, betyder at man har med et 3D tv at gøre ;)
 
Tak for oplysningen, det havde jeg set mig blind i :)


Skrevet af: mrsam
Skrevet den: 02-Maj-2012 kl. 12:40
Er der nogen som ved hvor man kan købe den såkaldte Wifi Adapter til dette TV?
Jeg talte med en fra Elgigantens support, som ikke helt kunne give mig et svar og nævnte, at adapteren godt kunne koste et sted imellem 500-1000 kr.

Er der nogen som også kan anbefale et forholdsvis billigt vægbeslag der kan dreje til TV'et?


Skrevet af: hopgreve
Skrevet den: 02-Maj-2012 kl. 16:33
Hej , den såkaldte dongle kan købes hos div aut Panasonic centre. fex av-connection , nb radio , sommer-as...
MVH


-------------
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K


Skrevet af: Treated
Skrevet den: 02-Maj-2012 kl. 17:37
Oprindeligt skrevet af mrsam mrsam skrev:

Er der nogen som ved hvor man kan købe den såkaldte Wifi Adapter til dette TV?
Jeg talte med en fra Elgigantens support, som ikke helt kunne give mig et svar og nævnte, at adapteren godt kunne koste et sted imellem 500-1000 kr.

Er der nogen som også kan anbefale et forholdsvis billigt vægbeslag der kan dreje til TV'et?

Hvis du vil streame film fra din nas til tv´et via en wifi dongle, kan du godt glemme. Jo så skal det nok være xvid film.

Tror ikke du vil få meget held med sådan en løsning. Jeg har en wifi dongle til min ac ryan (medieafspiller) nede i soveværelset, og den kan lige trække en dvd film trådløs og der er kun 2-3 meter fra server til dongle. Alt andet i huset er kablet, det er nu at foretrække


Skrevet af: blumenburg
Skrevet den: 02-Maj-2012 kl. 18:17

prøv at tjekke denne tråd....tror jeg ryger på sådan en netgear-fætter
http://flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=24393&highlight=gt30+dongle - http://flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=24393&highlight=gt30+dongle


Skrevet af: mrsam
Skrevet den: 02-Maj-2012 kl. 18:36
Ok, så kan jeg godt se at mine ambitioner om, at streame fra NAS'en trådløst er skudt til jorden.
Men dvs. jeg ender ligegyldigt hvad i en situation hvor jeg skal smide et kabel i.

Vil du hakke hvis jeg kører over DLNA?? (som jeg iøvrigt ikke helt kender til).


Skrevet af: Quest
Skrevet den: 02-Maj-2012 kl. 20:12
Købte selv et 50GT30 til stuen, da jeg allerede har et 42GT30 på værelset, som jeg var meget glad for.

Jeg har købt det i Elgiganten til de 6.999kr.

Vedr. forskellen på G30 og GT30

Ud over at G30 er et 2D TV hvor GT30 understøtter 3D, så vender de fleste stik bagud på et G30, hvor de på GT30 vender ned og til siden, så skærmen kan komme helt tæt til væggen.
Da jeg har mit hængende flat på væggen er det væsentligt at stikkene vender ned og til siden.
 
Vedr. streaming via WIFI, så kan man købe en Netgear WNDA 3100 V2 dongle, den er 100% kompatibel med Panasonic G(T)30 men koster kun 255 kr. (f.eks. Proshop)
http://www.proshop.dk/Netvaerksadapter-%28netkort%2c-printserver-mv.%29/Netgear-Dual-Band-Wireless-USB-Adapter-2192392.html - http://www.proshop.dk/Netvaerksadapter-(netkort%2c-printserver-mv.)/Netgear-Dual-Band-Wireless-USB-Adapter-2192392.html
 
Jeg streamer mine DVD'er via WIFI dongle fra en Lacie NAS og det kører uden udfald.
Blæserne generer ikke mig - jeg kan ikke høre dem ved TV kikning., sidder 3,5 meter fra skærmen, men det er sikkert meget individuelt hvordan man har det med dem.
 
Det er et vildt godt tilbud!


-------------
Walk slowly; drink lots of water


Skrevet af: blumenburg
Skrevet den: 02-Maj-2012 kl. 21:37
fik mit smidt på væggen idag og kører med de anb. indstillinger fra flatpanel.dk s test at gt30.
må sgu sige jeg er overrasket over hvor godt et billede det lervererClap
ser i øjeblikket chelsea vs n´castle på 6eren hd , og det er intet mindre end fantastisk.
tror ikke man kan få bedre billede i kongeriget til den pris!
blæser støj osv...ikke det mindste . tror sgu osse min hørelse efter 15år i industribranchen har gjort sit til at dæmpe min finhørelse, men som sagt hjælper det nok osse at det kører over 5.1 lyd




Skrevet af: mrsam
Skrevet den: 02-Maj-2012 kl. 22:07
Har i alle fået det leveret med fragt? JEg fik i supporten at vide jeg ikke kunne hente det i butikken, men SKULLE have det bragt ud med fragt


Skrevet af: blumenburg
Skrevet den: 02-Maj-2012 kl. 22:25
Jeg havde ingen problemer med at få lov at hente i deres Odense afd ved rosengårdscenteret. Gider ikke bruge en hel feriedage på at vente på en fragtmand.


Skrevet af: Quest
Skrevet den: 02-Maj-2012 kl. 23:51
Jeg valgte bare mailto:collect@store - collect@store  og hentede den i forretningen dagen efter, så hjalp de endda med at få kassen ind bag i bilen :-)


-------------
Walk slowly; drink lots of water


Skrevet af: Juleulven
Skrevet den: 03-Maj-2012 kl. 00:46
hmm .. jeg har kigget lidt på den nye st50y'er i 42" men spekulerer om i kan anbefale en 2011 model i 42" ?  den her er jo i 50" ikke?
 
jeg tænker hvis man kan spare lidt penge? Grundlæggende har jeg ikke mange krav... bare bedre billede end mit 32LCD fra 2009 :)
 
og kan det 3D så fint nok ... det kunne da være meget sjovt... 
 
Jeg mener p42st50y'eren ligger på ca. 8k ...


Skrevet af: Jesper Keller
Skrevet den: 03-Maj-2012 kl. 06:49
Oprindeligt skrevet af iceman24 iceman24 skrev:

arrrrggggg seriøst har sgu lige hentet mit i fredags i Fona til 8999 kr Confused

nedern


Tag ud til Elgiganten og køb en ny, fjern klistermærket hvor der står den er fra Elgiganten, og returnere det nye du har købt :D
Bum bum, 2.000kr tjent!


Skrevet af: Stromgren
Skrevet den: 03-Maj-2012 kl. 08:33
Oprindeligt skrevet af Jesper Keller Jesper Keller skrev:

Oprindeligt skrevet af iceman24 iceman24 skrev:

arrrrggggg seriøst har sgu lige hentet mit i fredags i Fona til 8999 kr Confused

nedern


Tag ud til Elgiganten og køb en ny, fjern klistermærket hvor der står den er fra Elgiganten, og returnere det nye du har købt :D
Bum bum, 2.000kr tjent!

Husk osse at file serienr afLOL


-------------
Panasonic TX-P50G30Y
Marantz sr7005 receiver
Nad t557 Bluray
Dali Lektor 6 fronter
Dali Lektor Lcr Center
gale 3060 Bipolar Bag


Skrevet af: jan160674
Skrevet den: 03-Maj-2012 kl. 14:34
Hvis man ser bort fra 3d er billed kvaliteten så ens på de 2 modeller G30 og GT30?.
 
Kan man bruge dette til spil også eller bør man så vælge et LCD. (tænker på burn-in eller hvad pokker det hedder) 


Skrevet af: thor-thor
Skrevet den: 03-Maj-2012 kl. 15:03
Oprindeligt skrevet af iceman24 iceman24 skrev:

ja skulle ha mulighed for 14 retur da jeg bestilte den ONLINE på fona.dk men dog til afhentning i butik...
 
ved godt det er en del penge men, med besværet med at skulle ha fat i en kammerat med stor bil igen for at aflevere den og hente den anden og tid frem og tilbage osv.. så ender det sgu nok med ikke og gi så meget...
 
jeg har bl.a. for mange dårlige erfaringer med Elgiganten og har min nuværende forsikret igennem Fona som jeg trods alt fik en go pris på... 

så Tror jeg vil prøve og se om jeg kan glemme denne tråd :D
 
Jeg ville da lige prøve at tage en snak med Fona. Forklare situationen og sige at jeg godt ville have dem til at matche prisen fra EG, da jeg ellers kraftigt overvejede at returnere (du skal selvføgelig være sikker på at du har returret).
Fona og EG er jo samme firma, så mon ikke deres indkøbspris er den samme...


Skrevet af: mrsam
Skrevet den: 03-Maj-2012 kl. 16:45
Så fik jeg også bestilt skidtet og skulle modtage det onsdag næste uge (ser ikke ud til man selv kan hente på sjælland).  Glæder mig som et lille barn! :)


Skrevet af: blumenburg
Skrevet den: 04-Maj-2012 kl. 10:20
Oprindeligt skrevet af mrsam mrsam skrev:

Så fik jeg også bestilt skidtet og skulle modtage det onsdag næste uge (ser ikke ud til man selv kan hente på sjælland).  Glæder mig som et lille barn! :)

glæd dig , du vil ikke blive skuffet!
men f... der er lang tid til onsdagBig smile


Skrevet af: simzdk
Skrevet den: 10-Maj-2012 kl. 07:06
Mit GT30 skulle meget gerne komme i dag. 

Var et smut i Fona først, og de havde meget få tilbage på lager på sjælland, så er der flere der overvejer der, skal I nok skynde jeg lidt. 

Mit blev dog bestilt ved EG. 

Nu er jeg spændt på den meget omtalte buzzing, og om jeg gider lave burn in. 


Skrevet af: mrsam
Skrevet den: 11-Maj-2012 kl. 15:30
Jeg fik mit her forleden - det er et dejligt stort og smukt tv :)

Jeg bestilte ligeledes den anbefalede Wifi adapter fra Netgear og det fungerer upåklageligt. Har også streamet enkelte film fra min NAS uden nogen problemer what so ever.

Indtil videre er jeg ekstremt tilfreds med købet. KAn se der er nogle forskellige services igennem tv'et som bla. Youtube osv - hvilket jeg dog ikke har fået prøvet endnu.


Skrevet af: Steen2000
Skrevet den: 19-Maj-2012 kl. 21:01
Lige fået et GT30 50" idag :-)
Fremfor Wifi dongle overvejer jeg dog en bluray afspiller med SmartTV (fra Samsung) for at hente ting og sager den vej i stedet. Nogen holdning til det?


Skrevet af: Steen2000
Skrevet den: 19-Maj-2012 kl. 21:49
Hvilken wifi dongle skal man købe?


Skrevet af: mrsam
Skrevet den: 20-Maj-2012 kl. 00:36
Hej Steen,

Jeg købte den dongle som blev anbefalede her i tråden tidligere og den fungerer upåklageligt


Skrevet af: Steen2000
Skrevet den: 20-Maj-2012 kl. 15:58
Den fra Flatpanels linket?


Skrevet af: Steen2000
Skrevet den: 20-Maj-2012 kl. 16:10
Spørgsmål:

I stedet for en Wifi Dongle er dette så et alternativ?
http://www.edbpriser.dk/access-point/devolo-dlan-200-av-mini-network-kit-id-715631.aspx?q=devolo+dlan - http://www.edbpriser.dk/access-point/devolo-dlan-200-av-mini-network-kit-id-715631.aspx?q=devolo+dlan

En kollega sagde at dette ville styrke den trådløse netværksforbindelse ifb med filmstreaming etc. Men erstatter det så donglen??

Et andet spørgsmål. Hvis jeg køber en Bluray med indbygget wifi og DLNA etc etc så må det vel gøre donglen overflødig? Altså hvis jeg nu køber en Samsung bluray fætter med indbygget wifi. Så får jeg vel adgang til deres SmartTV og kan dermed undvære den Dongle?


Skrevet af: Steen2000
Skrevet den: 20-Maj-2012 kl. 16:11
Endnu et spørgsmål: Der står at GT30Y har kan optage full HD via USB. Hvad betyder det? Kan jeg sætte en USB i og optage på den? Kan man så undvære en Bluray med HD optager eller?




Skrevet af: Steen2000
Skrevet den: 20-Maj-2012 kl. 16:11
Men for satan hvor står det godt det TV!!! Så første film i går aftes. Verdensklasse


Skrevet af: hopgreve
Skrevet den: 20-Maj-2012 kl. 17:53
Oprindeligt skrevet af Steen2000 Steen2000 skrev:

Endnu et spørgsmål: Der står at GT30Y har kan optage full HD via USB. Hvad betyder det? Kan jeg sætte en USB i og optage på den? Kan man så undvære en Bluray med HD optager eller?


Hej , ja du kan købe en extern USB harddisk og tilslutte dit tv. Så kan du optage fex DRHD TV3+HD og hvad du ellers har. Jeg bruger slet ikke min recorder mere , efter at jeg har monteret en harddisk....
MVH


-------------
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K


Skrevet af: Steen2000
Skrevet den: 23-Maj-2012 kl. 08:30
Jeg har en Samsung USD HD (uden ekstern strøm) som jeg satte til.
TV'et kan godt finde den, og den spørger om den skal formatteres etc.
Det svarer jeg ja til som man skal, men så siger den at jeg skal kontrollere "forbindelse eller indstillinger" fordi der er en fejl??
Jeg har så prøvet at formattere hD'en på pc'en først men det hjælper ikke?

Hjææælp 


Skrevet af: Steen2000
Skrevet den: 29-Maj-2012 kl. 07:57
Må jeg spørge hvordan I har kalibreret billedet på jeres GT30Y?
Billedet står jo helt fantastisk, men jeg synes næsten der mangler de der "Hollywood farver" over det når man ser en film. Farverne er så realistiske at det ligner noget hjemmevideo hvis I forstår hvad jeg mener?

Kører I bare standard eller hvad?
Man kan jo vælge mellem (som jeg lige husker) Dynamisk, Normal, Biograf etc.
Også kan man man jo selv pille ved indstillingerne.

Vil værdsætte at høre om deres billed-setup !!!


Skrevet af: Quest
Skrevet den: 29-Maj-2012 kl. 18:42
Jeg bruger opsætningen fra Flatpanels,
http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1300800175 - http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1300800175
 
Hvis du synes bedre om noget mere farve og kontrast, så bestemmer du heldigvis selv hvad du synes er det bedste billede at se på Smile

-------------
Walk slowly; drink lots of water



Print side | Luk vindue