Print side | Luk vindue

VOD dur ikke

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Brugergrupper
Forumnavn: Stofa digital modtagere
Forumbeskrivelse: For brugere af Zaptor og de øvrige modtagere til Telia Stofa
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=111515
Udskrevet den: 16-April-2024 kl. 17:13


Emne: VOD dur ikke
Skrevet af: Guests
Emne: VOD dur ikke
Skrevet den: 19-Maj-2012 kl. 09:10
Al VOD (start forfra, film trailers/leje osv.) dur ikke idag, der ses blot sort skærm. Ingen fejlkoder eller lignende. Har prøvet genstart, kort ud/ind, gendan alt undtaget favoritter og geninstallering af SW.
Andre der ser det samme?
AN-TV Aalborg.



Svar:
Skrevet af: afn
Skrevet den: 19-Maj-2012 kl. 09:23
slettet


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 19-Maj-2012 kl. 10:07
Efter 59 minutter i telefonen kan support ikke løse problemet. Hun forslog, at jeg blot blev ved med at genstarte boksen, indtil det virkede.


Skrevet af: zczc
Skrevet den: 19-Maj-2012 kl. 12:49
Oprindeligt skrevet af pomfrit pomfrit skrev:

Efter 59 minutter i telefonen kan support ikke løse problemet. Hun forslog, at jeg blot blev ved med at genstarte boksen, indtil det virkede.
 
Sagde Stofa ikke "Undskyld"?


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 19-Maj-2012 kl. 16:28
Oprindeligt skrevet af zczc zczc skrev:

Sagde Stofa ikke "Undskyld"?
Næh, for jfr. stofa er alle fejl kundens skyld.


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 19-Maj-2012 kl. 16:31
Flere ting prøvet: Mange genstart, gendan alt undtaget favoritter (igen), gendan alt, factory reset i system menu og en anden zaptor boks. Desværre ingen forskel.


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 19-Maj-2012 kl. 16:39
Hmm - nu er det jo lige præcis i aften der er pay-per-view for kessler boksekampen.
Gad vide om stofa har reserveret/blokeret noget VOD kapacitet til det?
I såfald skulle fejlen forsvinde af sig selv i morgen.


Skrevet af: Mike S.
Skrevet den: 19-Maj-2012 kl. 18:21
Oprindeligt skrevet af pomfrit pomfrit skrev:

Hmm - nu er det jo lige præcis i aften der er pay-per-view for kessler boksekampen.
Gad vide om stofa har reserveret/blokeret noget VOD kapacitet til det?
I såfald skulle fejlen forsvinde af sig selv i morgen.

Boksekampen sendes jo som en alm. kanal og sendes altid - så det kræver intet ekstra. Det lyder mere som om din boks er stået af på en eller anden måde. Det kan også være din netforbindelse eller noget.


-------------
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...


Skrevet af: Scavenger
Skrevet den: 19-Maj-2012 kl. 18:52
Jeg har 100% samme problem, og har haft det siden mandag.

Start forfra virker ikke - Ingen fejl, bare sort billede, og den bliver på 00.00 minutter.
Filmleje - Trailere virker ikke.

Har prøvet følgende:
Nulstilling af Zaptor, geninstallation af software.
Genstart af modem og Zaptor
Tjekket EMM - ser fin ud.
GUI version er nyeste.
Build date er: 2012.05.16

Har i torsdag brugt en time på at komme igennem til support.
Her gik han det hele igennem og sagde at det så fint ud efter hvad han kunne se.

Men han talte med en teknikker der sagde at de havde en server i Aalborg der var overbelastet, og at de arbejdede på at forbedre kapaciteten.

Jeg spurgte ham om det ikke burde virke en gang imellem så, og at jeg havde prøvet forskellige kanaler på forskellige tider af døgnet, hvorefter at han ret hurtigt sagde jeg bare skulle væbne mig med tålmodighed og at jeg fortsat måtte have en god dag...

I dag er det stadigvæk det samme.

Dog har jeg bemærket at hvis jeg går ind på webtv.stofa.dk, så viser den "Der er desværre ingen trailer." på alt under Film og Tv Arkiv - også hvis jeg forsøger at se TV avisen... Ved ikke om det er relateret.

Så ingen Kessler kamp til mig. Angry

AN-TV Aalborg


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 19-Maj-2012 kl. 18:57
Oprindeligt skrevet af Mike S. Mike S. skrev:

Det lyder mere som om din boks er stået af på en eller anden måde. Det kan også være din netforbindelse eller noget.
Som jeg nævnte i sidste opdatering: Har prøvet med anden boks uden ændring.
Kabelmodel har været powercycled uden ændring.


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 19-Maj-2012 kl. 19:01
Oprindeligt skrevet af Scavenger Scavenger skrev:

Jeg har 100% samme problem, og har haft det siden mandag.

Start forfra virker ikke - Ingen fejl, bare sort billede, og den bliver på 00.00 minutter.
Filmleje - Trailere virker ikke.
Samme her.

Oprindeligt skrevet af Scavenger Scavenger skrev:

Dog har jeg bemærket at hvis jeg går ind på webtv.stofa.dk, så viser den "Der er desværre ingen trailer." på alt under Film og Tv Arkiv - også hvis jeg forsøger at se TV avisen... Ved ikke om det er relateret.
Samme her.


Skrevet af: Tektronix
Skrevet den: 20-Maj-2012 kl. 09:52
Har heller ikke kunnet starte forfra o.l. i mange dage nu. Har også genstartet, opdateret sw osv. 3 opkald til stofa uden at komme videre (hjælper ikke på tålmodigheden at skulle sidde 45 min i kø og så midt i samtalen bliver opkaldet afbrudt så man må ringe igen og sidde i kø).


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 20-Maj-2012 kl. 10:54
34 minutter telefontid idag. Har bestilt tekniker til tirsdag formiddag.


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 20-Maj-2012 kl. 10:56

Måske har det noget at gøre med fysisk placering? Jeg bor i pigekvarteret i vejgaard, 9000 Aalborg.

VOD group er altid 2060.


Skrevet af: Scavenger
Skrevet den: 20-Maj-2012 kl. 13:38
Oprindeligt skrevet af pomfrit pomfrit skrev:

Måske har det noget at gøre med fysisk placering? Jeg bor i pigekvarteret i vejgaard, 9000 Aalborg.

VOD group er altid 2060.


Samme område i Vejgaard her.

Info fra min Zaptor:

Generelt
  Smartcard Number: 4024xxxxxx
  Kundenummer: 1099xxx
  Hardware model: Motorola VIP1920-9CDB
  Hardware MAC: 00:02:0b:39:xx:xx
  Software version: KreaTV4.Stofa.1.4.5
  Firmware version: 2.18
  Build date: 20120516
  Build configuration: stofa-2.1.2-vip19x0
  IP adresse: 10.29.189.xxx
  VOD Group: 2060
  IP Client Status: Logged In
  SmartTv engine version: 2.1.2.r1317
  SmartTv GUI version 2.1.2.r1253
  Oppetid: 00:18:48

Smartcard status
  Smartcard Number: 4024xxxxxx (4)
  Smartcard Type: 0606
  Smartcard Version: 5.3
  Smartvard Build: 54
  Smartcard Variant: 01
  Smartcard PatchLevel: 000E
  Smartcard Owner ID: 00A3
  Nationality: DNK
  Status: D00-32

EMM Service Status
  Service Handle: 0
  Global Service Status: D100-5
  Internal State: D100-5
  EMM Source 0: D100-6
  EMM PID: 6000
  EMM Monitor:  skifter imellem "02 00 00 00 00 00" og "02 7c 00 00 00 00 00"

ECM Service Status
  Descrambler 0 (Player)
  Service Handle: 1
  Global Service Status: D100-8
  Internal State: D100-8
  ES 1321; ECM 65535: D105-9
  ES 1320; ECM 65535: D105-9
  ECM Monitor

  Descrambler 1 (Recorder 1)
  Service Handle: 2
  Global Service Status: E101-8
  Internal State: E101-8
  ECM Monitor

  Descrambler 2 (Recorder 2)
  Service Handle: 3
  Global Service Status: E101-8

Har inkluderet så meget info som muligt, hvis der er nogen der kan spotte et problem eller der er noget der er fælles kun for os med problemer.
Har dog valgt at sætte fjerne lidt info der er unikt for enheden og forbindelsen.

Edit:
Hmm.. Kan se at min SmartTv engine og GUI version er nyere end det der er beskrevet på stofas side her: http://www.stofa.dk/kundeservice/smarttv/smarttv-opdatering - http://www.stofa.dk/kundeservice/smarttv/smarttv-opdatering



Skrevet af: Mike S.
Skrevet den: 20-Maj-2012 kl. 14:18
Oprindeligt skrevet af Scavenger Scavenger skrev:


Så ingen Kessler kamp til mig. Angry

AN-TV Aalborg

Ahh Kessler kampen kræver nu ikke vod/startforfra.


-------------
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...


Skrevet af: Scavenger
Skrevet den: 20-Maj-2012 kl. 14:23
Oprindeligt skrevet af Mike S. Mike S. skrev:

Oprindeligt skrevet af Scavenger Scavenger skrev:


Så ingen Kessler kamp til mig. Angry

AN-TV Aalborg

Ahh Kessler kampen kræver nu ikke vod/startforfra.


Hmm ok, gik ud fra at det også ville være påvirket af problemet.
Men på den anden side, ville jeg ikke tage chancen for så at sidde og se sort skærm.

Stofa skal selvfølgelig ikke klanderes for min uvidenhed på det område.. Wink Nu er der jo rigeligt af andre ting at tage fat på Tongue


Skrevet af: Tektronix
Skrevet den: 20-Maj-2012 kl. 15:37
Også Vejgaard her.


Skrevet af: Tektronix
Skrevet den: 21-Maj-2012 kl. 10:32
Nogen der har fået det til at virke igen?


Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 21-Maj-2012 kl. 15:27

Jeg tror vi har løst jeres lille problem....



-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: Scavenger
Skrevet den: 21-Maj-2012 kl. 15:37
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Jeg tror vi har løst jeres lille problem....



Det ville være rigtigt godt - kan du evt. løfte sløret for hvad problemet var?


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 21-Maj-2012 kl. 16:02
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Jeg tror vi har løst jeres lille problem....
Det virker igen.
Var der en der havde slukket for VOD group 2060?


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 21-Maj-2012 kl. 16:23
"Jeg må desværre ikke afmelde din teknikertid over chatten. Jeg må bede dig ringe på 88303020 inden kl. 22.00 - Der er kort ventetid."
Tak for lort - så er jeg vel tvunget til at hænge i telefonen en times tid igen Dead


Skrevet af: Tektronix
Skrevet den: 21-Maj-2012 kl. 18:57
Oprindeligt skrevet af pomfrit pomfrit skrev:

"Jeg må desværre ikke afmelde din teknikertid over chatten. Jeg må bede dig ringe på 88303020 inden kl. 22.00 - Der er kort ventetid."
Tak for lort - så er jeg vel tvunget til at hænge i telefonen en times tid igen Dead

Åhr hold op, pausemusikken er da hele ventetiden værd Wink


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 21-Maj-2012 kl. 19:45
Oprindeligt skrevet af pomfrit pomfrit skrev:

"Der er kort ventetid."
31minutter.


Skrevet af: Tektronix
Skrevet den: 21-Maj-2012 kl. 19:52
Oprindeligt skrevet af pomfrit pomfrit skrev:

Oprindeligt skrevet af pomfrit pomfrit skrev:

"Der er kort ventetid."
31minutter.

Jeg var så heldig at vente 46 min onsdag aften, for så at blive afbrudt i opkaldet et stykke inde i samtalen (jeg havde fuldt signal og lagde ikke på), herefter vente 34 min for at komme igennem igen...

Men rart det er løst. Hvad var problemet?


Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 22-Maj-2012 kl. 09:46
Oprindeligt skrevet af pomfrit pomfrit skrev:

"Jeg må desværre ikke afmelde din teknikertid over chatten. Jeg må bede dig ringe på 88303020 inden kl. 22.00 - Der er kort ventetid."
Tak for lort - så er jeg vel tvunget til at hænge i telefonen en times tid igen Dead
 
Det lyder ikke optimalt - den skal jeg nok tage videre i "organisationen" Smile


-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414



Print side | Luk vindue