Print side | Luk vindue

JeTex's Setup nu med Dynaudio Confidence 50

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Min hjemmebiograf
Forumbeskrivelse: Vis dit udstyr frem for andre brugere
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=111698
Udskrevet den: 28-Marts-2024 kl. 13:51


Emne: JeTex's Setup nu med Dynaudio Confidence 50
Skrevet af: JeTex
Emne: JeTex's Setup nu med Dynaudio Confidence 50
Skrevet den: 26-Maj-2012 kl. 12:19

Så kom dagen, hvor det nye tv blev leveret. Jeg mente, at tiden var inde til 65", så min 55VT30Y stod til udskiftning.
Den nye model så jeg til Recorderes Panasonic aften, som alle måske ved, afholdt hos Sommer Panasonic Rødovre. Ved denne fremvisning, dog "kun" en 50" model, stod det hurtigt klart, at sortniveauet var noget bedre. Dette blev afgørende for udskiftningen, og en bestilling blev afgivet.
Jeg har kun haft tv'et et ½ døgns tid, så I må nøjes med de første indtryk.
Indpakning af tv er heldigvis letgenkendelig, alt er som det plejer at være med de 2 foregående modeller ( VT20 og VT30 ). Samling af tv'ets fod/stand giver heller ikke problemer, dette tager vel i omegnen af 2-3 minutter.
Panasonic har så, desværre, valgt ikke at lave plads til fingrene i ( håndtag ) bunden af skærmen ( dette var man jo vant til på forrige modeller ). Så her var man lidt nervøs for, om man nu fik ordentligt fat. En 65" kræver alligevel lidt mere af "løftegrejet", end de små modeller. Men alt gik vel, og tv'et gled fint på plads på foden. Nu manglede der blot montering af skruer, så tv og fod kunne få et nært forholdSmile. Men her kom forskrækkelsen, ved tilspænding af de 2 nederste skruer lød et højt smæld. Tårerne kom frem i øjenkrogen, hvad var der sket. Ud med skruerne igen, i endnu engang med tilspænding, og intet smæld fremkom. Jeg undersøgte sagen, og kom frem til, at den dækplade der skjuler hullet i tv'et ( hvor fodens beslag går op/ind i tv'et ), måske ikke var udstanset godt nok. Det får skiven på skruen til at trække dækpladen ind mod tv, når dækpladen så springer tilbage høres et smæld. Og gjorde min VT55 egentlig ikke det samme, det mener jeg, hvis jeg husker efter.
Nu var der klar til tilslutning af kabler fra antenne og andet udstyr. Her er der så en forandring fra sidste år, hvor var alle kabeladaptorerne? Nemlig, væk på nær en fælles component/composit / audio adaptor, samt en adaptor til scart.
Til alle der ønsker vægmontering, peger alle stik ned eller til siden. Dog er elkabel bagudvendt, men med et fladt stik. 
Opstart af tv er som Panasonic ejere af de nyere modeller kender det. Der kommer et sprog og landevalg, samt en side med hak i alle tilgængelige tunere. Her fjernes de tunere man ikke ønsker gennemsøgt. I mit tilfælde blev det den analoge, samt DVB-C tuneren. Jeg foretog søgning på DVB-T samt DVB-S tuneren, dette gik der vel ½ times tid med ( tv'et "advarede" med 40 minutter ).
Næste punkt der "poppede" op, var netværkstilslutning. Her var wifi ikonet allerede fremhævet, tv'et havde altså allerede tjekket tilgængelige netværkstilslutninger. Nu skulle min adgangskode til det trådløse net blot indtastes. Her skal det bemærkes, at wifi dongle ikke længere medfølger, men er integreret i tv.
Næste menu fremkom, vil du tilslutte din Touch Pad ( alt foregår med flotte grafiske instruktioner ). Jo hvorfor ikke, og det ville ovenikøbet give motion, for pad'en skulle holdes ½ m. foran tv'et. Både denne og 3D brillerne tilsluttes og "parres" til tv'et på denne måde ( som alt andet Bluetooth udstyr ).
Nu kom tiden til Internet funktionen, skulle jo lige se om alt virkede. Velkommen til Viera Cast, opdatering er nødvendig, hvis funktionen ønskes. På den igen, download af nyeste firmware. Gav jo tid til en kold Pepsi og en rulle tobak på terrassen.
Nu var alt klart til det første kig, jeg zappede lidt i kanalerne. Nej da, nu bladrer man, hvis funktionen ikke slås fra. Billedet fryses i et splitsekund. og nederste højre hjørne løftes og bladres som i en bog. 
Hvad så med billedkvaliteten? Fantastisk, jeg troede sgu det var 3D uden briller på  ( et haveprogram fra DR ), da billedet viste et blomsterbed ( måske roser ). En dybde som ikke er set før i 2D, kan sikkert tilskrives det bedre sortniveau. En helt igennem overbevisende naturlig farvegengivelse, med tv'et indstillet i PRO1 og alle billedbehandlings systemer i off/fra. Jeg har dog i tv indstilling valgt at dæmpe kontrasten fra 36 til 30, her for at dæmpe effekten af logoer. Dette medfører måske en mindre korrekt kontrast gengivlese, men hellere miste lidt her i starten, hvis det minimerer risikoen for indbrænding af logoer.
TV lyden er godkendt til hverdags brug, og måske en kende bedre end VT30.
Finish på tv er topklasse, ingen slinger her.Panasonic har ikke sparet på finishen og den medleveret billedydelse. Men jeg vil dog alligevel opfordre Panasonic til skarphed på det medfølgende udstyr.
Hverdags remoten er en skinnende meget plasticagtig " budgetmodel", den ligger dog fint i hånden. Men vi snakker Panasonic high-end tv, hvor man forventer, at det skal vises hele vejen igennem. Touch Pad'en hvad er nu det, måske er man blevet for gammel. Den var dog bedre som "pegepind" i webbrowseren end remoten. Apropos webbrowser, hvor dælen havde de gemt den, den sidste app i Viera Cast, havde nær aldrig fundet den.
Selv 3D brillen har man sparet på, ingen robuste etuier, ej heller genopladelige briller. Men brillen skal roses alligevel, den er blevet meget lettere og pasformen til brillebærere er blevet bedre. Især mit brillestel, som har en markant og forholdsvis stor bro, passer imellem 3D brillens stænger uden problemer. 
Alle forbeholdene ødelægger dog ikke oplevelsen af VT50 serien, men påfører en ekstra udgift på 2000 kr. eller lidt mere, hvis man som mig ønsker luksusoplevelsen hele vejen igennem produktet.
Men en producent i "krise" må spare hver en Yen, hvor der er mulighed for det.
Til alle der garanteret har spørgsmål omkring " støj", nej 2 blæsere larmer ikke mindre end 4 blæsere, som VT30 serien var udstyret med. Mit tv er noget større end det gamle, og blæserne er dermed løftet op ( højere placering qua kabinetstørrelse ), måske er dette grunden til hørbar blæserstøj. Men som nævnt med min 55VT30, har jeg ikke problemer med dette, da blæserne kun høres ved total stilhed i omgivelserne.
Nu for mig til det mest spændende, hvordan ville BD / Full HD blive gengivet? En skive blev smidt i min Cambridge Azur 751 BD. Nu kom de bedste nyheder i billedmenuen, PRO indstillingen giver mulighed for 1080 Pure Direct ( hvis 1080P signal detekteres ). Ikke noget fumleri med at deaktivere alle mulige og umulige "hjælpekredsløb". Pure Direct Mode blev aktiveret, og nye muligheder dukkede frem. Ønsker herren af tv'et, at køre med farveskala rec. 709 eller SMPTE-C eller måske EBU? Hvorfor ikke bare nappe rec. 709? 
Den sidst sete BD blev brugt, her måtte erindringen vel stå skarpest. Michael Jackson, This Is It BD'en blev sat på. Da tabte jeg sgu kæben, denne film er et miks af utroligt gode HD optagelser og SD optagelser omkranset af en sort boks. Tilbage til kæben, HD optagelserne står knivskarpt ( med 10" lagt til forrige størrelse og samme siddeafstand 3,5m. ). Farver som i min optik, står lige i skabet, eller blot som vi ser dem i virkeligheden. SD materialet på denne BD, ved meget kritisk kigning, mangler opløsning. Var det størrelsen på tv'et der afslørede sig selv, eller var det blot optagelsen. Det kan man jo undersøge, og som sagt så gjort. Frem med den bedste SD DVD optagelse, jeg har set / kender til. Robbie Williams Live From Royal Albert Hall blev smidt i afspilleren. Min puls faldt ned, vejrtrækningen faldt til ro, det hele gav mening igen. Alt stod snorlige, som jeg husker det, men igen sortniveauet. Hold kæft her er mørkt, har lyset været slukket længe. Det er imponerende hvad det gør for hele oplevelsen, og gengivelsen i det hele taget, blot med Panasonics forudindstillede værdier. Hatten af for det, med et tak og buk. Panasonic tager det tilsyneladende alvorligt, når man siger, at de vil lave deres bedste tv til dato.
Mine oplevelser med tv'et er pt. ikke mere vidtrækkende, tv'et har jo kun kørt ganske få timer. Og inden jeg kan fylde mere på, forestår en kanalsortering af DVB-S kanalerne.
 
Lidt nye billeder, samt bemærkninger til disse.
Billederne er taget i eftermiddags, stuen har sydvendte vinduer med hvide persienner for vinduerne. Persiennen bag tv og ved terrassedør, er ca. halvt åbne. Omkring 1,5 m. fra tv'et er sofabor i glas placeret, væggene er hvide, på disse hænger glasindrammet billeder ( i lige linje fra tv, et i ca. samme størrelse som tv ). Med andre ord, rig lejlighed for refleksioner.
Det viste materiale på skærmen, er SD materiale i NTSC ( den sad i BD spillen ). Hvis den opmærksomme læser bemærker 1-2 røde prikker på billederne, har jeg konstateret, at mit kamera genererer denne ved svag belysning. Så nu skal man også forbi photoshoppen, der sker mange ting med et nyt tv.
                                                                                                                
                         
 





















-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650



Svar:
Skrevet af: Therock
Skrevet den: 26-Maj-2012 kl. 12:32
Lækker kværn du har fået der Clap

-------------
Stereo: | Dali Mentor 1 | 2 x Dali Mentor Sub | Denon 4311 | Cambridge Audio Azur 851W |
Video:| LG CX 65" |


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 26-Maj-2012 kl. 13:05
Glimrende gennemgang! Og ja sortniveau matters. Jeg nyder nu på andet år Hothers gamle 500M og oplever præcis den dybde i billedet du nævner.Big smile
 
Men jeg er nysgerrig: hvad er det for en mørk "pind" med en sommerfugl øverst?LOL
 
Og til slut. Synes din tråd hører hjemme ovre i Hjemmebio Forummet.Wink


Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 26-Maj-2012 kl. 13:12
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Glimrende gennemgang! Og ja sortniveau matters. Jeg nyder nu på andet år Hothers gamle 500M og oplever præcis den dybde i billedet du nævner.Big smile
 
Men jeg er nysgerrig: hvad er det for en mørk "pind" med en sommerfugl øverst?LOL
 
Og til slut. Synes din tråd hører hjemme ovre i Hjemmebio Forummet.Wink
Den sorte pind er resterne af mit reolsystem til surrounden, alle hylder til underkant af tv, måtte fjernes. Den sidste hylde kunne sænkes til overkant af receiver, men er lidt i tvivl om ventilations/varme problemer.
Den lille sommerfugl er fra Sydafrika, lavet af "ædelsten", dog ikke diamanter o.lign. 


-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650


Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 26-Maj-2012 kl. 13:13
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Glimrende gennemgang! Og ja sortniveau matters. Jeg nyder nu på andet år Hothers gamle 500M og oplever præcis den dybde i billedet du nævner.Big smile
 
Men jeg er nysgerrig: hvad er det for en mørk "pind" med en sommerfugl øverst?LOL
 
Og til slut. Synes din tråd hører hjemme ovre i Hjemmebio Forummet.Wink
Den sorte pind er resterne af mit reolsystem til surrounden, alle hylder til underkant af tv, måtte fjernes. Den sidste hylde kunne sænkes til overkant af receiver, men er lidt i tvivl om ventilations/varme problemer.
Den lille sommerfugl er fra Sydafrika, lavet af ædelsten, dog ikke diamanter o.lign. 
Måske kunne den placeres der, men indlægget var/er tiltænkt som en gennemgang af VT50.


-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650


Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 26-Maj-2012 kl. 13:17
Men Moderator må da godt flytte mit indlæg til hjemmebiosektionen, så kan jeg jo bygge videre derfra med andre nyheder til setup'et. Det kan jo ikke udelukkes, at man får nyt henad vejen, der ikke direkte vedrører tv'et. 

-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 26-Maj-2012 kl. 13:22
Takker meget for din gennemgang af 65VT50, det er sgu da lige før at jeg dropper min "brugeroplevelsesartikel" til siden herLOL. Er i øvrigt ved at skrive de generelle afsnit til artiklen, hvor i mod afsnit omkring funktioner og billede må vente til mit 55VT50 reelt sidder på min væg.
 
Har i øvrigt fundet ud af forskellen i sortniveau mellem ST og VT modellen. ST modellen viser naturligvis et meget flot sort, men et meget bastant sort der ikke giver samme forskelle i "sortskala" som VT50 giver.Smile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Bruger udmeldt 33
Skrevet den: 26-Maj-2012 kl. 13:23
Tak for en fin gennemgang af dit nye tv. Om end lidt meget positiv Big smile så altid spændende at læse og se billeder.  


Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 26-Maj-2012 kl. 13:24
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Takker meget for din gennemgang af 65VT50, det er sgu da lige før at jeg dropper min "brugeroplevelsesartikel" til siden herLOL. Er i øvrigt ved at skrive de generelle afsnit til artiklen, hvor i mod afsnit omkring funktioner og billede må vente til mit 55VT50 reelt sidder på min væg.
 
Har i øvrigt fundet ud af forskellen i sortniveau mellem ST og VT modellen. ST modellen viser naturligvis et meget flot sort, men et meget bastant sort der ikke giver samme forskelle i "sortskala" som VT50 giver.Smile
Mon ikke det hænger sammen med, at VT50 har langt bedre gråtoneskala?


-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 26-Maj-2012 kl. 13:29
Oprindeligt skrevet af Japer Japer skrev:

Tak for en fin gennemgang af dit nye tv. Om end lidt meget positiv Big smile så altid spændende at læse og se billeder.  
Jeg ved sørme ikke om det er "For" positivt, når det nu ER et godt TV, og det nu opfylder ejerens ønsker. For at glæde supernørderne, så er en anmeldelse af et velfungrende AV-udstyr jo nærmest kun brugbar, når "Anmelderen" fremkommer med kritik på områder som langt de fleste ikke observere. Og disse kritik områder i f.eks. billedet, kommer som oftest kun tydeligt frem ved afspilning af egentlige testemner. Og det er jo ikke det, som er sket her. Her er bekrevet alene hvad ejeren har oplevet i den korte tid, så panelet har været opsat.Smile 

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 26-Maj-2012 kl. 13:32
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Takker meget for din gennemgang af 65VT50, det er sgu da lige før at jeg dropper min "brugeroplevelsesartikel" til siden herLOL. Er i øvrigt ved at skrive de generelle afsnit til artiklen, hvor i mod afsnit omkring funktioner og billede må vente til mit 55VT50 reelt sidder på min væg.
 
Har i øvrigt fundet ud af forskellen i sortniveau mellem ST og VT modellen. ST modellen viser naturligvis et meget flot sort, men et meget bastant sort der ikke giver samme forskelle i "sortskala" som VT50 giver.Smile
Mon ikke det hænger sammen med, at VT50 har langt bedre gråtoneskala?
Jo, det gør det sandsynligvis. Men forskellen er meget tydelig, når man har ST og VT modellerne side big side, og med det samme billedesignalSmile

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 26-Maj-2012 kl. 13:32
Oprindeligt skrevet af Japer Japer skrev:

Tak for en fin gennemgang af dit nye tv. Om end lidt meget positiv Big smile så altid spændende at læse og se billeder.  
Jeg mener ikke, at den er mere positiv end den er berettiget til. Jeg kan endda se en del kritikpunkter, især omkring medleveret udstyr, potentiel eller bevist blæserstøj nævnes også.
Hvis man læser indlægget som for positivt, fordi forbedringer på billedsiden beskrives, så må spørgsmålet jo være om man kun skal skrive om det negative.
Jeg har ikke skrevet en test, da jeg ikke ejer måleudstyr. Jeg har intet sted skrevet, at det var en test.  
Jeg har beskrevet mine oplevelser med tv'et, på et over gennemsnittet normalt brugerniveau, med den portion kritiske øjne, jeg bruger på alle mine nyindkøb. De ting der i min verden er positivt og negativt, er blevet beskrevet, og som henvender sig til alle forbrugere. Med andre ord, det jeg har observeret, vil de fleste andre købere af dette tv også opleve.
En decideret test kan læses andre steder, men er ikke hvad 99,9% af brugerne selv kan foretage (testen altså ).


-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 26-Maj-2012 kl. 13:36
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Men Moderator må da godt flytte mit indlæg til hjemmebiosektionen, så kan jeg jo bygge videre derfra med andre nyheder til setup'et. Det kan jo ikke udelukkes, at man får nyt henad vejen, der ikke direkte vedrører tv'et. 
Ja for du har jo allerede smidt nogle flotte billeder op i "Postkasse tråden", som det her. Og så ville det også være rart for overskuelighedens skyld..
 


Skrevet af: Bruger udmeldt 33
Skrevet den: 26-Maj-2012 kl. 13:45
Jo men det er rigtig som du siger. Du giver det kritik på de områder du omtaler. Som du også rigtig siger så er det nok mest ang. billedet jeg bed fast i at du syntes alt var helt fantastisk. Det er der heller ikke noget galt i, og det er også rart at læse om de positive ting end kun at læse om alle de fejl et tv har. Gennemgåelse af fejl har vi jo de mere seriøse testsites til. På de sider er der ikke altid så meget til drømmen om et godt billede. Så derfor er det rart med brugeroplevelser der adskiller sig fra det andet og fokuserer på det der er godt, og den almindelige brug og brugers oplevelser i hverdagen. Nu har du jo jo også kun haft det kort tid og det er jo bare en hurtig gennemgang af din oplevelse af produktet.
Det jeg egentlig tænkte da jeg læste din beskrivelse af billedet var at du måske ikke stillede så store krav, da du syntes alt var fryd og gammen, men igen som Hother siger så er det din oplevlese som helhed af tvét og i det store hele er du jo bare super tilfreds, og som helhed skal billedet jo opleves og er der ingen større fejl som ødelægger det hele så er alt jo godt. Jeg har ikke selv set vt50. eller jo i butikker men det er svært at regne med det korte jeg har set kan jeg ikke vurdere noget på i forhold om jeg ville blive glad for tv´et.
Det du/i skal forstå er at jeg har haft 3 panasonic tv og har hvergang solgt det igen fordi jeg bare altid bare ender med at være 25% utilfreds med det. Lover mig selv hvergang at jeg ikke skal købe panasonic igen Big smile Omvendt er der så mange gode ting ved panasonic´s billede som jeg sætter pris på, at hvergang der kommer en ny model så får jeg igen lyst til at købe en. Men af bitter lærdom så tør jeg ikke rigtig. Når du så siger det er så godt som det er har jeg bare svært ved at tro det, og her tænker jeg på i forhold til mine tidligere erfaringer og har svært ved at tro den er så forskellig fra vt30.
 
Men hvad siger du selv i forhold til vt30 ? Der er nogen ting i forhold til billedet jeg ikke kan spørge om for ved simpelthen ikke hvordan jeg skal beskrive det, men Kan spørge om en nemmere ting som hvordan er lysstyrken f.eks i forhold til vt30.
Hvor meget bedre oplever du billedet på 50´eren i % bare sådan på et helhedsindtryk når du sidder og ser en film f.eks ?
 
Er der mere pop i billedet end 30´eren hvis du ved hvad jeg mener. Altså mere dybde farve kontrast skarphed uden det bliver unaturligt selvfølgelig.
 
Ved f.eks dvd på vt30 opleved jeg ved 16:9 altså hele skærmen fyldt med billed at det var noget dunkelt blødt og slapt det hele, og det var kun en 50" jeg havde. Kan bare ikke forstå hvis din 65" på dvd ikke skulle være i samme stil eller værre pga størrelsen.


Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 26-Maj-2012 kl. 13:58
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Takker meget for din gennemgang af 65VT50, det er sgu da lige før at jeg dropper min "brugeroplevelsesartikel" til siden herLOL. Er i øvrigt ved at skrive de generelle afsnit til artiklen, hvor i mod afsnit omkring funktioner og billede må vente til mit 55VT50 reelt sidder på min væg.
 
Har i øvrigt fundet ud af forskellen i sortniveau mellem ST og VT modellen. ST modellen viser naturligvis et meget flot sort, men et meget bastant sort der ikke giver samme forskelle i "sortskala" som VT50 giver.Smile
Mon ikke det hænger sammen med, at VT50 har langt bedre gråtoneskala?
Jo, det gør det sandsynligvis. Men forskellen er meget tydelig, når man har ST og VT modellerne side big side, og med det samme billedesignalSmile
Det var det samme jeg observerede ved fremvisningen i Rødovre, men til prisen er ST50 en formidabel performer.


-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650


Skrevet af: Bruger udmeldt 33
Skrevet den: 26-Maj-2012 kl. 14:41
Lidt positivt herfra også. Da jeg havde vt30 og den havde kørt nogen timer og jeg havde bøvlet en del med indstillingerne for farveskalen osv. Har ikke set fodbold i hd fra 6´erne bedre end på dette tv. Oplevede ikke noget 50hz eller andet træls. Flydende billeder og super farver kontrast og skarphed. Havde efterfølgende sony hx923 hjemme, kunne slet ikke følge med på de fodboldvinsinger. Det var så også 5"tommer større. Det var faktisk selvom det var lcd ikke så skarpt. Havde banding og virkede en smule for udvasket i de lyse farver og så derfor lidt slapt ud. Det sidste her kunne man selvfølgelig stille på. Shadow detalil på sony heller ikke god, medmindre man vil ofre en del sortniveau. Hx923 stadig en rimelig skærm især på 2:35 film på bluray. Dog ser den ud til at ha flere gamma problemer end almindelige og billiger lcd/led skærme. Sikkert local dimming skærme der har sværere ved at holde en god gamma kurve pga teknologien.
 
En anden ting er at flatpanels skrev om lille lysstyrke på den ved 3d. Tror han har glemt at slå en funtion fra inde i menuen. For der er rigeligt med knald på. Et lidt mere uroligt billede på 923 i forhold til panasonic men meget mere lysstærk og skarpt. Jeg foretrækker klart 923 i forhold tl panasonic på 3d. Synes faktisk næsten panasonic er dårlig på 3d. Det er så dunkelt hvis man ser en mørk 3d film at man sidder og kæmper med øjnene for at få nogen informationer med. Virkelig anstrengende. Forstår faktisk ikke de vinder som bedste 3d fjernsyn. Lysstyrken er simpelthen for lav der.


Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 26-Maj-2012 kl. 16:06
Der er to ting der har/kan ændre lysintensiteten, den ene er THX Bright Room som vil være et aktivt valg. Det andet er det langt bedre skærmfilter, som nu ved højlys dag har vist sin effekt. Ved PRO1 indstillingen ( den jeg bruger, effekten vil også være på andre indstillinger ), kan jeg tydeligt se, at VT50 performer langt bedre end VT30. Sortniveau og farver udvaskes ikke i samme stil som tidligere plasma tv ( VT20, VT30). Og hvis den udvaskes på VT50, er det ikke noget man bemærker.
Det langt bedre sortniveau på VT50, giver større dybde i billedet og tilfører resten af oplevelsen positive elementer. Detaljer som skarphed har ikke ændret sig fra min forrige 55", men det kan måske tilskrives en 10" større skærm. Men den var iøvrigt detaljemæssigt skarp nok.
Hvis du oplever problemer med et "blødt" billede, så er det vel lcd'ens kunstigt optegnet skarphed, du finder bedst. I min optik er lcd teknologien for kunstig at se på.
Den væsentligste ændring er sortniveauet og det bedre filter, men hvad giver det i %. Hvis sortniveauet er 10 gange så godt, giver det jo ikke et 10 gange bedre billede. Men dybden som følge deraf, trækker dig med ind i billedet og giver en bedre oplevelse.


-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 26-Maj-2012 kl. 16:40
tillykke med den og øv du frister ydeligere til jeg må eje sådan en

kan kun være enig med dig
at et tv kan vise helt sort og samtidig beholde shadow detail
er alfa og omega for et godt billede
har jeg ellers skrevet 1000 gange, hvor nogen heldigvis har samme mening
netop grunden til mit valg af en pio 500M
3D er jeg hammer ligeglad med, det skal ses på et stort lærred i bio

har desværre ikke set et om aften, da det er primært der jeg ser tv
men hvis der kun slipper en smule lys ud, så må det næsten være en afløser til efteråret




Skrevet af: Hother
Skrevet den: 26-Maj-2012 kl. 16:48
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

tillykke med den og øv du frister ydeligere til jeg må eje sådan en

kan kun være enig med dig
at et tv kan vise helt sort og samtidig beholde shadow detail
er alfa og omega for et godt billede
har jeg ellers skrevet 1000 gange, hvor nogen heldigvis har samme mening
netop grunden til mit valg af en pio 500M
3D er jeg hammer ligeglad med, det skal ses på et stort lærred i bio

har desværre ikke set et om aften, da det er primært der jeg ser tv
men hvis der kun slipper en smule lys ud, så må det næsten være en afløser til efteråret


Hva... har du et 500M?LOL Sorry, ku ikke lade væreEmbarrassed
Nu kan jeg ikke huske hvor du bor, men hvis i nærheden af Kastrup, så skal du være velkommen til at komme og kiggeTongue

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Jeden
Skrevet den: 27-Maj-2012 kl. 06:35
Hvordan synes du den performer mhp. sortniveau kontra total mørkt rum. Er det "helt" sort billedet ?


Skrevet af: E. Larsen
Skrevet den: 27-Maj-2012 kl. 07:26
Oprindeligt skrevet af Jeden Jeden skrev:

Hvordan synes du den performer mhp. sortniveau kontra total mørkt rum. Er det "helt" sort billedet ?


Læs Flatpanels test af GT50, her får du svaret.

-------------
E.L.


Skrevet af: Jeden
Skrevet den: 27-Maj-2012 kl. 07:51
Oprindeligt skrevet af E. Larsen E. Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Jeden Jeden skrev:

Hvordan synes du den performer mhp. sortniveau kontra total mørkt rum. Er det "helt" sort billedet ?


Læs Flatpanels test af GT50, her får du svaret.

Har jeg gjordt. Jeg har også selv VT50. Det var for at få hans mening


Skrevet af: Bruger udmeldt 33
Skrevet den: 27-Maj-2012 kl. 14:35
Til Jetex
 
Kan se du er holdt op med at skrive i tråden. Det er også sommer :-) Jeg håber ikke det er min skyld. Det jeg skrev var slet ikke så slemt ment, kunne aldrig finde på at kritisere en frivillig brugeroplevelse. En som gider bruge sin tid på at fortælle om sit nyindkøbte grej ta billeder osv. Synes heller ikke jeg har kritiseret, men måske har du taget det sådan og gider derfor ikke bruge din tid på det. Det kan du roligt gøre. Jeg vil selv gerne høre mere om dine erfaringer med tv´et og se flere billeder. Det tror jeg også der er flere der gerne vil. Det er trods all nok det tv de fleste herinde er interesseret i.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 27-Maj-2012 kl. 15:41
Oprindeligt skrevet af Japer Japer skrev:

Til Jetex
 
Kan se du er holdt op med at skrive i tråden. Det er også sommer :-) Jeg håber ikke det er min skyld. Det jeg skrev var slet ikke så slemt ment, kunne aldrig finde på at kritisere en frivillig brugeroplevelse. En som gider bruge sin tid på at fortælle om sit nyindkøbte grej ta billeder osv. Synes heller ikke jeg har kritiseret, men måske har du taget det sådan og gider derfor ikke bruge din tid på det. Det kan du roligt gøre. Jeg vil selv gerne høre mere om dine erfaringer med tv´et og se flere billeder. Det tror jeg også der er flere der gerne vil. Det er trods all nok det tv de fleste herinde er interesseret i.
Jeg vil også meget gerne høre mere om Jetex´s erfaringer, det er altid spændende at høre om andres erfaringer.
 
Men kan du have lidt tålmodighed, så kommer jeg med en beskrivelse af mit 55VT50. Og hvornår den artikel kommer (enten på forsiden eller i en særskilt tråd), afhænger jo naturligvis af hvornår mit 55VT50 kommer hjem til mig. Men går det som forhandleren håber på, så har jeg mit nye panel på onsdag, og så kan min artikel med lidt held være online næste weekendSmile
 
PS. der skal meget mere end det du har skrevet, til at vælte Jetex af trådenLOL


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 27-Maj-2012 kl. 15:46
Oprindeligt skrevet af Jeden Jeden skrev:

Hvordan synes du den performer mhp. sortniveau kontra total mørkt rum. Er det "helt" sort billedet ?
Den er helt sort, og som bonus uden detaljetab, takket være den imponerende gråtoneskala. Dette giver en seeroplevelse, der er noget bedre end på VT30 serien.


-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650


Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 27-Maj-2012 kl. 15:52
Oprindeligt skrevet af Japer Japer skrev:

Til Jetex
 
Kan se du er holdt op med at skrive i tråden. Det er også sommer :-) Jeg håber ikke det er min skyld. Det jeg skrev var slet ikke så slemt ment, kunne aldrig finde på at kritisere en frivillig brugeroplevelse. En som gider bruge sin tid på at fortælle om sit nyindkøbte grej ta billeder osv. Synes heller ikke jeg har kritiseret, men måske har du taget det sådan og gider derfor ikke bruge din tid på det. Det kan du roligt gøre. Jeg vil selv gerne høre mere om dine erfaringer med tv´et og se flere billeder. Det tror jeg også der er flere der gerne vil. Det er trods all nok det tv de fleste herinde er interesseret i.
Nej da, men som du skriver, det er sommer og godt vejr. Og hvis tv'et skal nydes, skal der jo skæres fra et eller andet sted.
Jeg opdagede, at jeg også har en græsplæne med langt hår. Selv ukrudtet har den frækhed, at gro når man vender ryggen til det.
En film skulle jo også nydes i går aftes, så tiden løber hurtigt. Men selv her til eftermiddag, blev der tid til test syn ved masser af solskin. Selv i dette vejr, bliver sortniveau og farver ikke udvasket, det er ganske imponerende.


-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650


Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 27-Maj-2012 kl. 15:55
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Japer Japer skrev:

Til Jetex
 
Kan se du er holdt op med at skrive i tråden. Det er også sommer :-) Jeg håber ikke det er min skyld. Det jeg skrev var slet ikke så slemt ment, kunne aldrig finde på at kritisere en frivillig brugeroplevelse. En som gider bruge sin tid på at fortælle om sit nyindkøbte grej ta billeder osv. Synes heller ikke jeg har kritiseret, men måske har du taget det sådan og gider derfor ikke bruge din tid på det. Det kan du roligt gøre. Jeg vil selv gerne høre mere om dine erfaringer med tv´et og se flere billeder. Det tror jeg også der er flere der gerne vil. Det er trods all nok det tv de fleste herinde er interesseret i.
Jeg vil også meget gerne høre mere om Jetex´s erfaringer, det er altid spændende at høre om andres erfaringer.
 
Men kan du have lidt tålmodighed, så kommer jeg med en beskrivelse af mit 55VT50. Og hvornår den artikel kommer (enten på forsiden eller i en særskilt tråd), afhænger jo naturligvis af hvornår mit 55VT50 kommer hjem til mig. Men går det som forhandleren håber på, så har jeg mit nye panel på onsdag, og så kan min artikel med lidt held være online næste weekendSmile
 
PS. der skal meget mere end det du har skrevet, til at vælte Jetex af trådenLOL
Så sandt som det er skrevet, jeg er meget hårdførLOL


-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650


Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 27-Maj-2012 kl. 16:03
Mit surround receiver og BD setup skulle ommøbleres, det gav ventilationsproblemer ( 48 grader ), efter en hylde blev rykket længere ned. Så den videre anmeldelse af tv'et blev lidt udskudt, sengen blev først ramt kl. 04.00 i morges. Der ryger jo lidt plads, når et tv bliver 24 cm. bredereBig smile
I mangel af kabler lange nok, måtte en uddateret RDR-HXD870 fjernes til lageret, og pladsen blev erstattet af min Azur 751 BD.


-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650


Skrevet af: KeWa
Skrevet den: 27-Maj-2012 kl. 16:34
Tak for en god, velskrevet og relevant subjektiv gennemgang. Tit og ofte siger disse mig mere end diverse tests, hvor jeg alligevel ikke fatter halvdelen af de anvendte fagtermer :) Teknikaliteter er underodnet for mig, faktisk brug er helt centralt :D

Glæder mig meget over at læse, at tv'et klaret sig godt ift genskin. Netop dette punkt er med stor sandsynlighed udslagsgivende for mit køb af vt50 vs gt50. Er det en "særlig thx"-mode, man anvender om eftermiddagen, hvor der i sagens natur er mere lys?

Hvad med lyden? Jeg er absolut ikke kritisk og vil derfor blot høre, om den er til at leve med? (Jeg har ingen eksterne højtalere tilkoblet mit nuværende panasonic og synes, det er ok)


Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 27-Maj-2012 kl. 16:40
Oprindeligt skrevet af KeWa KeWa skrev:

Tak for en subjektiv gennemgang. Tit og ofte siger disse mig mere end diverse tests, hvor jeg alligevel ikke fatter halvdelen af de anvendte fagtermer :) Teknikaliteter er underodnet for mig, faktisk brug er helt centralt :D

Glæder mig meget over at læse, at tv'et klaret sig godt ift genskin. Netop dette punkt er med stor sandsynlighed udslagsgivende for mit køb af vt50 vs gt50. Er det en "særlig thx"-mode, man anvender om eftermiddagen, hvor der i sagens natur er mere lys?

Hvad med lyden? Jeg er absolut ikke kritisk og vil derfor blot høre, om den er til at leve med? (Jeg har ingen eksterne højtalere tilkoblet mit nuværende panasonic og synes, det er ok)
Ja, den hedder THX Bright Room ( og den sparker igennem ), men min oplevelse indtil videre er, at pro1 er mere end rigeligt til at opretholde et flot billede. Det nye filter virker efter hensigten, sortniveau og farver udvaskes ikke.
 


-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650


Skrevet af: kokken32
Skrevet den: 27-Maj-2012 kl. 17:15
Må have byttet min GT50 til VT50.
Min GT50 er nærmest ubrugelig i dagslys.

THX Bright Room synes jeg ikke er helt overbevisende.



Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 27-Maj-2012 kl. 17:21
Oprindeligt skrevet af kokken32 kokken32 skrev:

Må have byttet min GT50 til VT50.
Min GT50 er nærmest ubrugelig i dagslys.

THX Bright Room synes jeg ikke er helt overbevisende.

Samme opfattelse, minder om profilen Dynamisk, men med korrekte farver. Jeg er mere end tilfreds med filteret på VT50, og fastholdelse af pro1 eller thx cinema. Pro1 er "kun" valgt fordi pixelorbiter kan vælges "Til" og ikke kun "Auto".


-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650


Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 27-Maj-2012 kl. 17:23
Oprindeligt skrevet af KeWa KeWa skrev:

Tak for en god, velskrevet og relevant subjektiv gennemgang. Tit og ofte siger disse mig mere end diverse tests, hvor jeg alligevel ikke fatter halvdelen af de anvendte fagtermer :) Teknikaliteter er underodnet for mig, faktisk brug er helt centralt :D

Glæder mig meget over at læse, at tv'et klaret sig godt ift genskin. Netop dette punkt er med stor sandsynlighed udslagsgivende for mit køb af vt50 vs gt50. Er det en "særlig thx"-mode, man anvender om eftermiddagen, hvor der i sagens natur er mere lys?

Hvad med lyden? Jeg er absolut ikke kritisk og vil derfor blot høre, om den er til at leve med? (Jeg har ingen eksterne højtalere tilkoblet mit nuværende panasonic og synes, det er ok)
Jeg så ikke i første omgang, at du spurgte til lyden. Lyden er godkendt til hverdags brug, og marginalt bedre end på VT30.


-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650


Skrevet af: KeWa
Skrevet den: 27-Maj-2012 kl. 17:51
Tak for afklaringerne. Så krydser jeg blot fingre for, at fælleskøbet resulterer i en god pris/rabat på 50vt50, så jeg kan slå til :)


Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 27-Maj-2012 kl. 20:27
Man tror, at man er blevet sindssyg.
Hold da kæft, man spilder tiden.
Så virker HDMI CEC fra Cambridgen til tv'et ikke længere. Det havde jo virket, både tænd, sluk og betjening med pana remote.
En total reset af Cambridgen, var det mon den nye firmware. Næ, hjalp heller ikke, og VT50 påstod ingen HDMI enheder var tilsluttet. Cambridgen ud fra hylden, ind i alrummmet, kontrol på et andet tv og vupti alt virkede. Var det mon det nye tv?
Den just afmonteret Sony HDD recorder, tilbage med den i stuen. Tilslut til de HDMI indgangsstik der ikke "virker" på tv'et, hvad dælen alt spiller. Altså ikke tv'et der er defekt.
Cambridgen tilsluttes igen, og hvad pokker, nu virker det hele igen. Hvad dælen sker der lige, den havde jeg ikke set komme.  

-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650


Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 27-Maj-2012 kl. 20:37
Ganske rigtigt, når Sony'en frakobles, virker HDMI CEC til Cambridgen ikke. Måtte jo lige kontrollere igen.

-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 27-Maj-2012 kl. 21:11
Det er HDCP der er en drillepind...
http://en.wikipedia.org/wiki/High-bandwidth_Digital_Content_Protection - http://en.wikipedia.org/wiki/High-bandwidth_Digital_Content_Protection


Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 27-Maj-2012 kl. 21:41
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det er HDCP der er en drillepind...
http://en.wikipedia.org/wiki/High-bandwidth_Digital_Content_Protection - http://en.wikipedia.org/wiki/High-bandwidth_Digital_Content_Protection
Den kan godt afspille, men jeg skal selv foretage manuelt av indgangsvalg. BD spillen slukker dog ( som den skal ), når tv'et sættes i standby. Dette sker uden Sony HDD optageren tilsluttet, men tilsluttet, så foregår alt automatisk. 


-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650


Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 27-Maj-2012 kl. 23:06
Nu med nye billeder på side 1.

-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650


Skrevet af: Jeden
Skrevet den: 28-Maj-2012 kl. 09:12
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af Jeden Jeden skrev:

Hvordan synes du den performer mhp. sortniveau kontra total mørkt rum. Er det "helt" sort billedet ?
Den er helt sort, og som bonus uden detaljetab, takket være den imponerende gråtoneskala. Dette giver en seeroplevelse, der er noget bedre end på VT30 serien.

Grunden til jeg spurgte er, at til trods for utrolig flot billede synes jeg at den sorte har et slags "skær" over sig i et helt mørkt rum. Det kommer selvfølgelig også an på kilde materialet. For hvis det bare er pauseskærm fra min pioneer eller lign. så virker det meget sort. Men synes f.eks at jeg sagtens kan se bjælkerne ved widescreen film. Eller scener ved film eller gaming hvor der kommer en overgang med helt mørkt billede at det sorte lidt "lyst. Men hvis jeg så har min lampe som står ved siden af tv'et tændt hvor der er en svag pære, så et det helt ekstremt sort.  
Når det er sagt så er det stadig et rigtig flot billede. Èt af de bedste jeg har set.


Skrevet af: Bruger udmeldt 33
Skrevet den: 28-Maj-2012 kl. 13:09
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af Japer Japer skrev:

Til Jetex
 
Kan se du er holdt op med at skrive i tråden. Det er også sommer :-) Jeg håber ikke det er min skyld. Det jeg skrev var slet ikke så slemt ment, kunne aldrig finde på at kritisere en frivillig brugeroplevelse. En som gider bruge sin tid på at fortælle om sit nyindkøbte grej ta billeder osv. Synes heller ikke jeg har kritiseret, men måske har du taget det sådan og gider derfor ikke bruge din tid på det. Det kan du roligt gøre. Jeg vil selv gerne høre mere om dine erfaringer med tv´et og se flere billeder. Det tror jeg også der er flere der gerne vil. Det er trods all nok det tv de fleste herinde er interesseret i.
Nej da, men som du skriver, det er sommer og godt vejr. Og hvis tv'et skal nydes, skal der jo skæres fra et eller andet sted.
Jeg opdagede, at jeg også har en græsplæne med langt hår. Selv ukrudtet har den frækhed, at gro når man vender ryggen til det.
En film skulle jo også nydes i går aftes, så tiden løber hurtigt. Men selv her til eftermiddag, blev der tid til test syn ved masser af solskin. Selv i dette vejr, bliver sortniveau og farver ikke udvasket, det er ganske imponerende.
Det lyder godt, og tak for de ekstra billeder osv.


Skrevet af: Bruger udmeldt 33
Skrevet den: 28-Maj-2012 kl. 13:12
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Japer Japer skrev:

Til Jetex
 
Kan se du er holdt op med at skrive i tråden. Det er også sommer :-) Jeg håber ikke det er min skyld. Det jeg skrev var slet ikke så slemt ment, kunne aldrig finde på at kritisere en frivillig brugeroplevelse. En som gider bruge sin tid på at fortælle om sit nyindkøbte grej ta billeder osv. Synes heller ikke jeg har kritiseret, men måske har du taget det sådan og gider derfor ikke bruge din tid på det. Det kan du roligt gøre. Jeg vil selv gerne høre mere om dine erfaringer med tv´et og se flere billeder. Det tror jeg også der er flere der gerne vil. Det er trods all nok det tv de fleste herinde er interesseret i.
Jeg vil også meget gerne høre mere om Jetex´s erfaringer, det er altid spændende at høre om andres erfaringer.
 
Men kan du have lidt tålmodighed, så kommer jeg med en beskrivelse af mit 55VT50. Og hvornår den artikel kommer (enten på forsiden eller i en særskilt tråd), afhænger jo naturligvis af hvornår mit 55VT50 kommer hjem til mig. Men går det som forhandleren håber på, så har jeg mit nye panel på onsdag, og så kan min artikel med lidt held være online næste weekendSmile
 
PS. der skal meget mere end det du har skrevet, til at vælte Jetex af trådenLOL
Jamen det vil jeg glæde mig til. Husk at ta lidt billeder af nogen film fra skærmen, selvom det ikke rigtig kan bruges til noget så er det altid sjovt at se. Jeg har rimelig tålmodighed. Jeg får nok først købt skærm når det begynder at blive koldt. Dvs. om 14 dage LOL


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 28-Maj-2012 kl. 13:16
Oprindeligt skrevet af Japer Japer skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Japer Japer skrev:

Til Jetex
 
Kan se du er holdt op med at skrive i tråden. Det er også sommer :-) Jeg håber ikke det er min skyld. Det jeg skrev var slet ikke så slemt ment, kunne aldrig finde på at kritisere en frivillig brugeroplevelse. En som gider bruge sin tid på at fortælle om sit nyindkøbte grej ta billeder osv. Synes heller ikke jeg har kritiseret, men måske har du taget det sådan og gider derfor ikke bruge din tid på det. Det kan du roligt gøre. Jeg vil selv gerne høre mere om dine erfaringer med tv´et og se flere billeder. Det tror jeg også der er flere der gerne vil. Det er trods all nok det tv de fleste herinde er interesseret i.
Jeg vil også meget gerne høre mere om Jetex´s erfaringer, det er altid spændende at høre om andres erfaringer.
 
Men kan du have lidt tålmodighed, så kommer jeg med en beskrivelse af mit 55VT50. Og hvornår den artikel kommer (enten på forsiden eller i en særskilt tråd), afhænger jo naturligvis af hvornår mit 55VT50 kommer hjem til mig. Men går det som forhandleren håber på, så har jeg mit nye panel på onsdag, og så kan min artikel med lidt held være online næste weekendSmile
 
PS. der skal meget mere end det du har skrevet, til at vælte Jetex af trådenLOL
Jamen det vil jeg glæde mig til. Husk at ta lidt billeder af nogen film fra skærmen, selvom det ikke rigtig kan bruges til noget så er det altid sjovt at se. Jeg har rimelig tålmodighed. Jeg får nok først købt skærm når det begynder at blive koldt. Dvs. om 14 dage LOL
Jamen billeder skal du nok få. Det bliver panelbilleder fra Spears&Munsil, Pioneer KURO demoBD - og Panasonic 2012 Viera 3D/2D Demonstration DiscTongue

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 28-Maj-2012 kl. 14:29
Et par linjer omkring 3D brillen er blevet tilføjet, og de er positive for brillebærere.
Og mit HDMI CEC problem, har jeg fundet løsningen på. Og nej, det hjalp ikke, at resette hverken tv eller Azur 751BD, men det gav en masse ekstra arbejde. Så gæt hvad klokken blev igen, før man kunne gå i seng. Fuglene kvidrede og lyset var begyndt at bryde frem.
Men løsningen eller fejlen var ikke min Sony RDR-HXD 870, men kommunikationen til tv fejler, hvis min Denon 4308 ikke er tændt. Det kunne tyde på, at det HDMI kabel der er forbundt fra BD afspiller til Denon'en med lydoverførsel ( HDMI 2 på afspilleren ), skal levere en HDCP besked retur. Hvis dette ikke sker, lukker BD afspilleren tilsyneladende ned for yderligere kommunikation til tv. Men så blev man så meget klogere, og lærte noget nyt. 


-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650


Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 28-Maj-2012 kl. 14:37
Så røg pulsen op igen, troede jeg så en fedt plet på skærmen. I gang med fiberkluden og en blød polering, niks virkede ikke. Var det en plet bag skærmen, et skarpt lys fra en lommelygte og intet var at se.
En hånd bag skærmen/bagpanelet ud for "pletten" ( pletten anes kun tæt på, og i rette vinkel ), og den forsvandt. Med andre ord, ventilationshullerne på bagsiden lod en solstråle passere. Denne lysstråle viste sig som en lille "fedtplet", på indersiden af skærmen. 


-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650


Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 28-Maj-2012 kl. 14:50
Sent i aftes blev der tid til BD film, Unknown med Liam Neeson. Vi var begge imponeret, dette tv yder simpelthen i topklasse, og alt bliver gengivet med overbevisning. De 65" giver bare så meget mere mening, end den tidligere på 55". Det er en helt anden oplevelse med den større skærm. 
 


-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650


Skrevet af: KeWa
Skrevet den: 28-Maj-2012 kl. 15:21
Godt at høre.
Jeg satser også på, at mit kommende 50" giver "meget mere mening" end mit nuværende 42" Smile At VT50 også har en høj grad af WAF, bidrager også til at overbevise "den bedre halvdel"...


Skrevet af: Epedemic
Skrevet den: 29-Maj-2012 kl. 15:05
Lækker anmeldelse...  Bestilte selv et 55" til demoaftenen i rødovre, og er ved at gå til af spænding ;)


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 29-Maj-2012 kl. 15:12
Oprindeligt skrevet af Epedemic Epedemic skrev:

Lækker anmeldelse...  Bestilte selv et 55" til demoaftenen i rødovre, og er ved at gå til af spænding ;)
Skulle efter sigende, også komme i denne ugeLOL
 
RETTELSE: PANASONIC HAR LIGE RINGET OG SAGT, AT MIT PANEL LEVERES I DAG!!!!!TongueTongueTongueTongueTongueTongueTongueTongueTongueLOLLOL


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Epedemic
Skrevet den: 29-Maj-2012 kl. 15:34
Holy hell, jeg sidder nu og nedstirrer min telefon... :D Er ret overbevist om at jeg var "en af de første" i køen, så krydser alt der kan krydses :D


Skrevet af: kennethbrdk
Skrevet den: 29-Maj-2012 kl. 15:42
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Epedemic Epedemic skrev:

Lækker anmeldelse...  Bestilte selv et 55" til demoaftenen i rødovre, og er ved at gå til af spænding ;)
Skulle efter sigende, også komme i denne ugeLOL
 
RETTELSE: PANASONIC HAR LIGE RINGET OG SAGT, AT MIT PANEL LEVERES I DAG!!!!!TongueTongueTongueTongueTongueTongueTongueTongueTongueLOLLOL
 
Jamen det bliver jo spændende så - jeg har også bestilt et VT50 i 55", men bliver vist først leveret midt i juni, men det går nok - tror jeg LOL


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 29-Maj-2012 kl. 16:09
Oprindeligt skrevet af kennethbrdk kennethbrdk skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Epedemic Epedemic skrev:

Lækker anmeldelse...  Bestilte selv et 55" til demoaftenen i rødovre, og er ved at gå til af spænding ;)
Skulle efter sigende, også komme i denne ugeLOL
 
RETTELSE: PANASONIC HAR LIGE RINGET OG SAGT, AT MIT PANEL LEVERES I DAG!!!!!TongueTongueTongueTongueTongueTongueTongueTongueTongueLOLLOL
 
Jamen det bliver jo spændende så - jeg har også bestilt et VT50 i 55", men bliver vist først leveret midt i juni, men det går nok - tror jeg LOL
Det håber vi på. 3 måneder med 32 tommer LCD var lige i overkanten. Men det var jo min egen skyldEmbarrassed

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Epedemic
Skrevet den: 29-Maj-2012 kl. 16:19
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af kennethbrdk kennethbrdk skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Epedemic Epedemic skrev:

Lækker anmeldelse...  Bestilte selv et 55" til demoaftenen i rødovre, og er ved at gå til af spænding ;)
Skulle efter sigende, også komme i denne ugeLOL
 
RETTELSE: PANASONIC HAR LIGE RINGET OG SAGT, AT MIT PANEL LEVERES I DAG!!!!!TongueTongueTongueTongueTongueTongueTongueTongueTongueLOLLOL
 
Jamen det bliver jo spændende så - jeg har også bestilt et VT50 i 55", men bliver vist først leveret midt i juni, men det går nok - tror jeg LOL
Det håber vi på. 3 måneder med 32 tommer LCD var lige i overkanten. Men det var jo min egen skyldEmbarrassed

Ja ok, så fortjener du at få dit (lidt) før jeg får mit :D Men det her snak har sq ikke gjort mig mindre utålmodig, men kan jo ikke tillade mig at rykke dem, når de har sagt "maj" og det stadig er maj :(


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 29-Maj-2012 kl. 16:31
Oprindeligt skrevet af Epedemic Epedemic skrev:

Det håber vi på. 3 måneder med 32 tommer LCD var lige i overkanten. Men det var jo min egen skyldEmbarrassed[/QUOTE]

Ja ok, så fortjener du at få dit (lidt) før jeg får mit :D Men det her snak har sq ikke gjort mig mindre utålmodig, men kan jo ikke tillade mig at rykke dem, når de har sagt "maj" og det stadig er maj :(
[/QUOTE]
Jo, og jeg bestilte mit Pana for godt 3 måneder sidenEmbarrassed

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 29-Maj-2012 kl. 16:33
Glæd jer, hvis oplevelsen er lig min 65VT50, er der noget at se frem til. Jeg frygtede, at 10" mere i forhold til min 55VT30, ville give et mindre skarpt billede osv. Men nej, her er det faktisk skarpere og overall bedre.

-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650


Skrevet af: hopgreve
Skrevet den: 29-Maj-2012 kl. 16:34
Hej , hvor langt sidder i egentlig fra den 65" skærm ?....
MVH


-------------
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K


Skrevet af: Epedemic
Skrevet den: 29-Maj-2012 kl. 16:36
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Epedemic Epedemic skrev:

Det håber vi på. 3 måneder med 32 tommer LCD var lige i overkanten. Men det var jo min egen skyldEmbarrassed

Ja ok, så fortjener du at få dit (lidt) før jeg får mit :D Men det her snak har sq ikke gjort mig mindre utålmodig, men kan jo ikke tillade mig at rykke dem, når de har sagt "maj" og det stadig er maj :(
[/QUOTE]
Jo, og jeg bestilte mit Pana for godt 3 måneder sidenEmbarrassed[/QUOTE]

Nåhhh... Jeg troede du bestilte det til demoaftenen (start april?)... Jaja, så er der nok en del flere foran i køen... Iiiih, sikke noget at få mig gejlet helt op ;)


Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 29-Maj-2012 kl. 17:04
Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

Hej , hvor langt sidder i egentlig fra den 65" skærm ?....
MVH
Maks. afstand er 3,5 m.


-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650


Skrevet af: hopgreve
Skrevet den: 29-Maj-2012 kl. 17:16
Hej , ok.
Sidder selv i en stol ( min pladsSmile) 2.8m fra mit 50" , men hvis jeg rykker over i hjørne sofaen er der 3.5-4m , og så det alt for småt.
Faktisk så er de 50" ok ,  hvis jeg ser Blu-ray hvor billedet fylder hele skærmen. Men når der er sorte bjælker , i top og bund måtte det godt værre større.
De fleste jeg taler med , synes at fex 55" er ALT for stort til ca 2.8mConfused...Hmm , det er svært...
Men 65" fra 3.5m , det er jo bare MEGET større....
MVH


-------------
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K


Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 29-Maj-2012 kl. 17:46
Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

Hej , ok.
Sidder selv i en stol ( min pladsSmile) 2.8m fra mit 50" , men hvis jeg rykker over i hjørne sofaen er der 3.5-4m , og så det alt for småt.
Faktisk så er de 50" ok ,  hvis jeg ser Blu-ray hvor billedet fylder hele skærmen. Men når der er sorte bjælker , i top og bund måtte det godt værre større.
De fleste jeg taler med , synes at fex 55" er ALT for stort til ca 2.8mConfused...Hmm , det er svært...
Men 65" fra 3.5m , det er jo bare MEGET større....
MVH
55" fra 2,8 m. er ikke for stort. Og for første gang, er jeg ikke blevet irriteret over sorte bjælker i en film. Billedet fylder bare så meget mere, at man for en gangs skyld ikke bemærkede bjælkerne.


-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650


Skrevet af: Kenzo85
Skrevet den: 29-Maj-2012 kl. 18:43
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

Hej , hvor langt sidder i egentlig fra den 65" skærm ?....
MVH
Maks. afstand er 3,5 m.
fornuftigt!Thumbs Up


-------------
Se mit udstyr her:
http://tinyurl.com/3lz9szc" rel="nofollow - Min Bio-tråd!


Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 29-Maj-2012 kl. 20:18
Oprindeligt skrevet af Therock Therock skrev:

Lækker kværn du har fået der Clap
Takker, fået og fået er nu så meget sagtSmile


-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650


Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 29-Maj-2012 kl. 20:44
Oprindeligt skrevet af Epedemic Epedemic skrev:

Holy hell, jeg sidder nu og nedstirrer min telefon... :D Er ret overbevist om at jeg var "en af de første" i køen, så krydser alt der kan krydses :D
Her er lidt til at skærpe appetitten.


-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650


Skrevet af: kennethbrdk
Skrevet den: 30-Maj-2012 kl. 15:08
Ser da rigtig godt ud - HD skal bare ses på en stor skærm Big smile


Skrevet af: Epedemic
Skrevet den: 30-Maj-2012 kl. 18:56
Jaaaa, så er mit også leveret og installeret... For satan det giver godt billede ud af boxen og så i thx mode... Og det er ikke engang blevet mørkt endnu :D


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 30-Maj-2012 kl. 19:05
Oprindeligt skrevet af Epedemic Epedemic skrev:

Jaaaa, så er mit også leveret og installeret... For satan det giver godt billede ud af boxen og så i thx mode... Og det er ikke engang blevet mørkt endnu :D
Jamen stort tillykke med det nye. Det er et rigtigt lækkert TV. Måske kan du senere i aften her på siden læse om mine oplevelser med de første 24 timer med 55VT50Smile

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 30-Maj-2012 kl. 19:29
Oprindeligt skrevet af Epedemic Epedemic skrev:

Jaaaa, så er mit også leveret og installeret... For satan det giver godt billede ud af boxen og så i thx mode... Og det er ikke engang blevet mørkt endnu :D
Tillykke med det nye medlem af familien.


-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650


Skrevet af: Killerfly
Skrevet den: 01-Juni-2012 kl. 21:46

JeTex jeg ville lige høre om du også har høre blæser på dit 65, for jeg er begynde at blive pist over dem på mit 65vt50



Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 01-Juni-2012 kl. 21:54
Oprindeligt skrevet af Killerfly Killerfly skrev:

JeTex jeg ville lige høre om du også har høre blæser på dit 65, for jeg er begynde at blive pist over dem på mit 65vt50

Ja, de kan høres, men det meste af tiden er lydniveau fra surround eller tv nok til at overdøve dem.
Men de 2 blæsere på VT50 larmer mere end de 4 på 55VT30, om det er den højere placering qua kabinetstørrelse, det kan jo ikke udelukkes.
Det er egentlig ikke vindstøj, men nærmere motorstøj.  
 


-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650


Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 01-Juni-2012 kl. 22:05
Var lidt nervøs for glasbordet, hvor den nye 65" var "monteret". Så pungen måtte op af lommen igen til et nyt tv bord, og en alternativ "hylde" til centerhøjttaleren måtte udtænkes.


-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650


Skrevet af: KeWa
Skrevet den: 01-Juni-2012 kl. 22:11
Jeg sidder pt og ser Transformers: Rise of the Fallen på mit nyerhvervede 50TV50 i THX Cinema-mode. Det er utvivlsomt det flotteste billede, jeg har set på et tv :) Konen spurgte sågar, om det var 3D.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 01-Juni-2012 kl. 22:29
Nu har jeg kun de halve blæsere på et 55´, men det her er det som Jetex skriver, jeg kan høre blæserne, men ikke når der er normal lydniveau fra panelets egne højtalereSmile 

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: hopgreve
Skrevet den: 01-Juni-2012 kl. 22:47
Nydeligt tv bord , hvad er det for et ?....
MVH


-------------
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K


Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 01-Juni-2012 kl. 22:50
Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

Nydeligt tv bord , hvad er det for et ?....
MVH
Omnimount ECHO50 ( 127 cm. bredde ), findes også i en ECHO63 model ( 160 cm. bredde ), men vægtbelastningen er den samme. Og da den store model er svær at opdrive, kan jeg godt leve med, at tv'et hænger lidt ud over kanten ( var jeg vant til med glasbordet ).


-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650


Skrevet af: hopgreve
Skrevet den: 01-Juni-2012 kl. 22:52
Tak for infoSmile....
MVH


-------------
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K


Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 01-Juni-2012 kl. 22:59
Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

Tak for infoSmile....
MVH
Velbekomme.
Og tid for samling af bordet, er lige i omegnen af 5 minutter.


-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650


Skrevet af: Steen6400
Skrevet den: 01-Juni-2012 kl. 23:03
Hvis blæserstøjen er et problem burde følgende virke:
http://s14.directupload.net/images/111201/q68lnd26.pdf - http://s14.directupload.net/images/111201/q68lnd26.pdf
 
selvom jeg nægter at skamfere min VT30. Link er iøvrigt hentet http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=25071&highlight=bl%E6serst%F8j - herfra . Det er for dårligt af Panasonic at de ikke har løst det problem og umiddelbart lyder det til være værre på VT50 end VT30. Jeg fik min VT30 byttet i starten på grund af en fejl i panelet og nu er blæserstøjen næsten ikke hørbar, på den første var det generende på 3m afstand.
 
Og tillykke med fjernsynet iøvrigt og tak for anmeldelsen, Jetex, jeg er godt misunderlig både på model og størrelse, men det kan være at jeg kan købe den af dig næste år, når du skifter til VT60 LOL
 
Edit: Billede sat ind Sleepy


-------------
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music


Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 01-Juni-2012 kl. 23:11
Oprindeligt skrevet af Steen6400 Steen6400 skrev:

Hvis blæserstøjen er et problem burde følgende virke:
http://s14.directupload.net/images/111201/q68lnd26.pdf - http://s14.directupload.net/images/111201/q68lnd26.pdf
 
selvom jeg nægter at skamfere min VT30. Link er iøvrigt hentet http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=25071&highlight=bl%E6serst%F8j - herfra . Det er for dårligt af Panasonic at de ikke har løst det problem og umiddelbart lyder det til være værre på VT50 end VT30. Jeg fik min VT30 byttet i starten på grund af en fejl i panelet og nu er blæserstøjen næsten ikke hørbar, på den første var det generende på 3m afstand.
 
Og tillykke med fjernsynet iøvrigt og tak for anmeldelsen, Jetex, jeg er godt misunderlig både på model og størrelse, men det kan være at jeg kan købe den af dig næste år, når du skifter til VT60 LOL
Med al den "ombygning" dette skifte har involveret, kom jeg til at sige, at dette var sidste gang. Det værste var, at konen ville have det på skrift. Men man ved jo aldrig, og nu er pladsen jo lavet, til måske fremtidige skift af 65" modeller.


-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650


Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 01-Juni-2012 kl. 23:14
Oprindeligt skrevet af Steen6400 Steen6400 skrev:

Hvis blæserstøjen er et problem burde følgende virke:
http://s14.directupload.net/images/111201/q68lnd26.pdf - http://s14.directupload.net/images/111201/q68lnd26.pdf
 
selvom jeg nægter at skamfere min VT30. Link er iøvrigt hentet http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=25071&highlight=bl%E6serst%F8j - herfra . Det er for dårligt af Panasonic at de ikke har løst det problem og umiddelbart lyder det til være værre på VT50 end VT30. Jeg fik min VT30 byttet i starten på grund af en fejl i panelet og nu er blæserstøjen næsten ikke hørbar, på den første var det generende på 3m afstand.
 
Og tillykke med fjernsynet iøvrigt og tak for anmeldelsen, Jetex, jeg er godt misunderlig både på model og størrelse, men det kan være at jeg kan købe den af dig næste år, når du skifter til VT60 LOL
Hvis tv var væghængt, kunne det da godt være en løsning. Men når bagpanel af tv kan ses, ved indgang til stuen, vil det ikke være et kønt syn.


-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650


Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 04-Juni-2012 kl. 12:09
Så blev der tid til test af 3D på det nye tv. Jeg kan med glæde konstatere, at den medfølgende brille, har lidt bedre pasform end den gamle.
Den nye brille vejer også mindre, hvilket tydeligt kan mærkes efter 2 timers brug. Her er det rart, at det ikke føles som en ekstra mursten, der er placeret på næsen.
Men den bedste nyhed er nok, at THX 3D indstillingen, tilfører billedet mere lys. Mit bedste bud er, at det er THX 3D indstillingen, men en forbedret brille kan også være svaret. Udover det forbedret lysniveau, kunne jeg ikke konstatere andre forbedringer ved 3D. Dette er dog ikke negativt, da VT30's 3D visning var fremragende.
Som tidligere nævnt, size does matter, nu giver 3D mening. Der er milevid forskel på 3D fra 55" til 65", der er ingen synlige rammer der forstyrrer oplevelsen.


-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 04-Juni-2012 kl. 12:13
Det lyder rart at det er blevet behageligere. Får dog ikke mig til at skifte ud til 3D.
 
Og så er du landet i Forummet: Min Biograf. Mon ikke du skulle lave en mere sigende overskrift Wink


Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 04-Juni-2012 kl. 12:21
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det lyder rart at det er blevet behageligere. Får dog ikke mig til at skifte ud til 3D.
 
Og så er du landet i Forummet: Min Biograf. Mon ikke du skulle lave en mere sigende overskrift Wink
Jo, har en del navne i spilBig smile, men er bare ikke kommet videre. 


-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650


Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 04-Juni-2012 kl. 12:26
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det lyder rart at det er blevet behageligere. Får dog ikke mig til at skifte ud til 3D.
 
Og så er du landet i Forummet: Min Biograf. Mon ikke du skulle lave en mere sigende overskrift Wink
Man skal heller ikke skifte til nyt tv pga. 3D muligheden, men i dag følger det snart sagt med alle modeller. Men nu har jeg det, og en gang imellem, skal det da prøves af. Og hvis det er lavet ordentligt, så giver det en ekstra dimension til oplevelsen ( også rent bogstaveligt ).


-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 04-Juni-2012 kl. 12:50
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det lyder rart at det er blevet behageligere. Får dog ikke mig til at skifte ud til 3D.
 
Og så er du landet i Forummet: Min Biograf. Mon ikke du skulle lave en mere sigende overskrift Wink
Jo, har en del navne i spilBig smile, men er bare ikke kommet videre. 
Det er jo så smart at du altid kan lave det om Wink


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 04-Juni-2012 kl. 12:51
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det lyder rart at det er blevet behageligere. Får dog ikke mig til at skifte ud til 3D.
 
Og så er du landet i Forummet: Min Biograf. Mon ikke du skulle lave en mere sigende overskrift Wink
Man skal heller ikke skifte til nyt tv pga. 3D muligheden, men i dag følger det snart sagt med alle modeller. Men nu har jeg det, og en gang imellem, skal det da prøves af. Og hvis det er lavet ordentligt, så giver det en ekstra dimension til oplevelsen ( også rent bogstaveligt ).
Det gør jeg så heller ikke, men når der skal skiftes blir' det sikkert en mulighed - har da også en 3D film liggende hvis det er LOL


Skrevet af: Steve Jones
Skrevet den: 04-Juni-2012 kl. 13:09
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det lyder rart at det er blevet behageligere. Får dog ikke mig til at skifte ud til 3D.
 
Og så er du landet i Forummet: Min Biograf. Mon ikke du skulle lave en mere sigende overskrift Wink

Siger du selv med overskriften:

Kampus’ Hjemmebiograf: KRP500M, Pioneer + B&W Surr


Hvad skal være anderledes?


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 04-Juni-2012 kl. 17:13
Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det lyder rart at det er blevet behageligere. Får dog ikke mig til at skifte ud til 3D.
 
Og så er du landet i Forummet: Min Biograf. Mon ikke du skulle lave en mere sigende overskrift Wink

Siger du selv med overskriften:

Kampus’ Hjemmebiograf: KRP500M, Pioneer + B&W Surr


Hvad skal være anderledes?
Det er da en meget sigende overskrift Tongue
 
Og nu er den her også Big smile
 

JeTex's stuebio med TX-P65VT50Y



Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 10-Juni-2012 kl. 14:42
En lille opdatering til menusystemet.
På tidligere modeller kunne Overscan kun tilvælges "blokvis". Med andre ord, hvis Overscan blev valgt til en HDMI indgang, så blev Overscan sat til på alle HDMI indgange. Det samme gjaldt for de forskellige tv tunere.
Dette var et irritationsmoment, når man på CanalDigital boksen havde behov for Overscan, men ikke ønskede det på sin BD afspiller. Det gav lidt tastearbejde, når man skiftede inputkilde.
Det har Panasonic så heldigvis ændret på, nu gælder Overscan valg kun på valgte inputkilde.


-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650


Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 10-Juni-2012 kl. 14:52
Update i forhold til oplevelser ved film brug.
Vi så Tower Heist i går, og fik lidt beviser på VT50 seriens brilliante shadowdetail, i en helt oplyst scenesekvens.
I en scene hvor 2 aktører står skråt overfor hinanden, den ene tilsyneladende med spotlight bag sig, ses der på modspilleren ansigt en meget svag skyggeeffekt. Denne meget svage skyggeeffekt, svarer i udformning til den andens skuespiller hoved. Man bliver sgu lidt imponeret over tv'ets ydeevne.


-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650


Skrevet af: Jeden
Skrevet den: 10-Juni-2012 kl. 15:02
Ja det gør man. Jeg får stadig et sug i maven når jeg ser film. Mage til farvegengivelse og detaljegrad... Uha det er godt


Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 11-Juni-2012 kl. 17:48
Så blev mit tv køb "komplet". Den nye "gamle" remote til VT30 serien dukkede op i dag. Så nu svarer design overens med tv. Den originale remote er absolut ikke dårlig, ligger faktisk fantastisk i hånden, og knapperne sidder gennemtænkt. Den lider blot under, det der svarer til et 3 årigt barns børnehave designer projekt.
To par genopladelige 3D briller blev også indkøbt, ville ikke være rart, at mangle strøm til brillen midt i en film.
Jeg fik ved en fejl udleveret størrelse small, istedet for størrelse medium. Men heldigvis for det, selv med briller indenunder og normalt størrelse hoved, så sidder brillen i small bedre. Den medfølgende standard brille er medium, så en sammenligning var nem at foretage.
 


-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 11-Juni-2012 kl. 18:42
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Så blev mit tv køb "komplet". Den nye "gamle" remote til VT30 serien dukkede op i dag. Så nu svarer design overens med tv. Den originale remote er absolut ikke dårlig, ligger faktisk fantastisk i hånden, og knapperne sidder gennemtænkt. Den lider blot under, det der svarer til et 3 årigt barns børnehave designer projekt.
To par genopladelige 3D briller blev også indkøbt, ville ikke være rart, at mangle strøm til brillen midt i en film.
Jeg fik ved en fejl udleveret størrelse small, istedet for størrelse medium. Men heldigvis for det, selv med briller indenunder og normalt størrelse hoved, så sidder brillen i small bedre. Den medfølgende standard brille er medium, så en sammenligning var nem at foretage.
 
 
Det ser jo langt mere fornuftigt ud. Hvad slipper du for en 3D brille, skal lige bruge en enkeltLOL

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 11-Juni-2012 kl. 19:36
En pm er sendt afsted.

-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650


Skrevet af: sani
Skrevet den: 15-Juni-2012 kl. 17:37
Jetex

Kan du huske hvad var målene på karton kasse din ny TV var i ?

-------------
Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv


Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 23-Juni-2012 kl. 12:07
Oprindeligt skrevet af sani sani skrev:

Jetex

Kan du huske hvad var målene på karton kasse din ny TV var i ?
Kassen er ca 172 cm bred/lang og 120 cm høj.


-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650


Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 23-Juni-2012 kl. 12:08
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af sani sani skrev:

Jetex


Kan du huske hvad var målene på karton kasse din ny TV var i ?
Kassen er ca 172 cm bred/lang og 120 cm høj. har ikke set dit ? før end i dag, så hermed undskyld for det sene svar.


-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650


Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 23-Juni-2012 kl. 12:09
Så er der ny firmware til VT50 serien, den går fra 1.619 til 1.621. Så må vi se hvad den forbedrer. 

-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650


Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 23-Juni-2012 kl. 12:10
http://panasonic.jp/support/global/cs/tv/download/fw/europe/down_eu13.html - http://panasonic.jp/support/global/cs/tv/download/fw/europe/down_eu13.html
Det står her, forbedring af Viera Connect.

-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 23-Juni-2012 kl. 12:17
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Så er der ny firmware til VT50 serien, den går fra 1.619 til 1.621. Så må vi se hvad den forbedrer. 
Jamen det må vi jo lige prøveBig smile

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: kennethbrdk
Skrevet den: 23-Juni-2012 kl. 12:55



Print side | Luk vindue