Print side | Luk vindue

Galaxy S3 - hjælpetråden

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Android udstyr
Forumbeskrivelse: Udstyr baseret på Google Android som smartphones og tablets
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=111930
Udskrevet den: 08-Juni-2024 kl. 15:37


Emne: Galaxy S3 - hjælpetråden
Skrevet af: amorbavian
Emne: Galaxy S3 - hjælpetråden
Skrevet den: 02-Juni-2012 kl. 20:53

Nogen, der ved om man kan slette de kontakter, man har synkroniseret med Facebook? Jeg har prøvet at vælge, at den ikke skal synkronisere med FB, men kontakterne, der allerede er synkroniseret forbliver i kontaktlisten. Kan man gøre noget?

Og lad os bruge denne tråd til generelle spørgsmål om brugen af S3.



-------------

BORING!



Svar:
Skrevet af: spawn
Skrevet den: 02-Juni-2012 kl. 22:22
Jeg har godtnok ikke synkroniseret mine facebook kontakter men jeg gætter på det gøres ligesom man ville gøre med andre kontakter

Åben kontakt applikationen
Tryk på menu knappen nederst til venstre
vælg slet
sæt hak ud for de kontakter du vil slette
tryk på ok knappen i toppen

Du kan evt. starte med at udvælge kun at se facebook kontakterne for at gøre det lettere

Åben kontakt applikationen
Tryk på menu knappen nederst til venstre
Tryk vælg kontakter der skal vises
Vælg Facebook så vises kun facebook kontakter
Tryk menuknap igen
Vælg slet
Vælg slet alle



-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K


Skrevet af: amorbavian
Skrevet den: 03-Juni-2012 kl. 16:01
Tak skal du have spawn. Jeg var inde og kigge i den menu, men havde fuldstændig overset det punkt hvor man kan vælge hvilke vises, så er der jo ikke en grund til at slette nogen. Det er også fedt, at man kan lave en custom liste. 

-------------

BORING!


Skrevet af: Jonesdk90
Skrevet den: 03-Juni-2012 kl. 18:27
Jeg har et problem med min Galaxy S III. Kan det virkelig passe at man ikke kan sende MMS'er som er taget i 8 MP? De fylder ca. 1.8 mb. Hver gang jeg prøver at sende kommer der et rødt udråbstegn frem og så står der MMS understøttes ikke af netværk. 

Jeg kan godt modtage MMS'er, eller dvs. kun nogle gange. Andre gange siger den "failed to retrive the message"

Jeg har 3 som udbyder og så vidt jeg kan læse mig frem til, så har de ikke opsat nogle begrænsninger. Jeg bruger ChompSMS men har også prøvet med standard programmet.

Nogle der er kloge på dette punkt?


Skrevet af: amorbavian
Skrevet den: 03-Juni-2012 kl. 18:49
Der er vist en øvre grænse for MMS - ikke afhængig af 3, men generelt. Er der ikke?

-------------

BORING!


Skrevet af: Jonesdk90
Skrevet den: 03-Juni-2012 kl. 18:51
Dvs. jeg skal ændre MP størrelse hver gang jeg skal sende et billede på MMS? Det er godt nok besværligt. 


Skrevet af: amorbavian
Skrevet den: 03-Juni-2012 kl. 19:15
Hos mig kompresserer den automatisk, kan jeg se nu. Dog vil den ikke sende, da den siger, at "service currently unavailable". Ved ikke hvorfor den er det, men jeg har netop skiftet fra 3 til Telia (ja, jeg ved ikke hvorfor, blev sur på 3), og ved ikke om MMS skal aktiveres først eller noget...

-------------

BORING!


Skrevet af: Jonesdk90
Skrevet den: 03-Juni-2012 kl. 19:23
hm, underligt. Jeg kan sagtens vedhæfte billedet, men når den skal sende siger den bare "MMS understøttes ikke af netværk". Jeg har hentet 3's MMS indstilinger. 

Jeg er lige skiftet fra iPhone til en Android baseret mobil og syntes den er rigtig lækker - bortset fra nu, hvor jeg har lyst til at kaste den af h til. LOL


Skrevet af: amorbavian
Skrevet den: 03-Juni-2012 kl. 19:28
HEHE, jeg havde Sony (med 3) før, og da sendte den bare uden problemer og uden at hente indstillinger...så det er ikke et generelt Android problem. Ved ikke om vi mangler at gøre noget i S3eren selvom det ville være underligt...

-------------

BORING!


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 03-Juni-2012 kl. 19:31
Hvor er det vel nok skønt med iMessage Wink


Skrevet af: amorbavian
Skrevet den: 03-Juni-2012 kl. 19:46
Apple-fans not welcome!Wink

-------------

BORING!


Skrevet af: Jonesdk90
Skrevet den: 03-Juni-2012 kl. 19:47
Nej, det kunne jeg heller ikke forestille mig. Jeg har efterhånden bare været inde i alle indstillinger og forbindelser. Men det er mig godt nok en gåde. Er der ikke nogen der sidder med en SGS II el. III som ved noget? 


Skrevet af: spawn
Skrevet den: 04-Juni-2012 kl. 01:54
De danske netværk har en øvre grænse på 300kb for en MMS
Når man vil sende et billede som MMS vil telefonen derfor automatisk komprimere billedet til denne maks størrelse og sende det. Disse grænser har intet med selve telefonen eller Android at gøre.

Hvis du modtager fejlbeskeden "MMS understøttes ikke af netværk" er det relateret til det netværk/udbyder du benytter. Enten er der noget galt med dit abonnement eller med den MMS indstilling du har hentet hos 3. Du er nok nødt til at kontakte 3 for at få hjælp til hvor fejlen ligger.






-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K


Skrevet af: Jonesdk90
Skrevet den: 04-Juni-2012 kl. 11:20
Jeg fandt ud af det. Fejlen lå i jeg åbenbart havde vinget "Bevar billedopløsning" af, så billedet jeg skulle sende var på 2 mb. Det virker nu, hvor den komprimere billedet. 

Men det undre mig at vi lever i år 2012 og så er grænsen for MMS'er så lav. Billederne er jo mere eller mindre grumset. Nu begynder jeg at kunne se fordelene ved iMessage :)


Skrevet af: Boost
Skrevet den: 04-Juni-2012 kl. 12:51
Når man går ind under batteriet og trykker på grafen, står min telefon som vågen hele tiden.
Gør den også det hos jer ?


-------------
Panasonic TX-P50ST50Y
openElec 5.08 på Lenovo M83 tiny
Yamaha RX-V473


Skrevet af: Jonesdk90
Skrevet den: 04-Juni-2012 kl. 13:28
Nej, det gør min ikke. 


Skrevet af: spawn
Skrevet den: 04-Juni-2012 kl. 15:39
Oprindeligt skrevet af Jonesdk90 Jonesdk90 skrev:

Jeg fandt ud af det. Fejlen lå i jeg åbenbart havde vinget "Bevar billedopløsning" af, så billedet jeg skulle sende var på 2 mb. Det virker nu, hvor den komprimere billedet. 

Men det undre mig at vi lever i år 2012 og så er grænsen for MMS'er så lav. Billederne er jo mere eller mindre grumset. Nu begynder jeg at kunne se fordelene ved iMessage :)


grænsen for mms størrelse hænger blandt andet sammen med at den skal være kompatibel med andet end de store smartphones nogle benytter idag, der er stadig et kæmpe marked af billige dumb phones som understøtter mms, men ikke understøtter de store billed eller videoformater som din smartphone gør.

iMessage er iøvrigt noget skrammel på flere punkter, men det hører til i en anden tråd end denne.

Har man ofte behov for at udveksle billeder med venner/bekendte uden at de komprimeres findes der andre muligheder end mms - eks. kunne du have sendt det som en email via din gmail istedet (det har eks den fordel at modtager umiddelbart kan se den alle steder hvor vedkommende har adgang til sin mailbox istedetfor kun i en telefons sms/mms indbakke) - der findes også et utal af andre forskellige apps eller services til udveksling af tekst/billeder eller video.

MMS er en forældet og dårlig løsning til den slags - glem den og benyt mere moderne metoder nu du har en smartphone anno 2012 ;)



-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K


Skrevet af: Boost
Skrevet den: 04-Juni-2012 kl. 15:48
Min ser sådan ud. 





Som man kan se er telefonen vågen hele tiden.


-------------
Panasonic TX-P50ST50Y
openElec 5.08 på Lenovo M83 tiny
Yamaha RX-V473


Skrevet af: Prospect
Skrevet den: 04-Juni-2012 kl. 18:09
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Hvor er det vel nok skønt med iMessage Wink

Troll:
a person who posts to an internet discussion group or chat room with the sole purpose of disrupting it.


Skrevet af: Boost
Skrevet den: 05-Juni-2012 kl. 11:30
Det hjalp at genstarte telefonen Smile
Fik også slået Latitude fra, så GPS'en burde heller ikke tænde af sig selv i utide.


-------------
Panasonic TX-P50ST50Y
openElec 5.08 på Lenovo M83 tiny
Yamaha RX-V473


Skrevet af: amorbavian
Skrevet den: 05-Juni-2012 kl. 15:08

Er der nogen af de kørende processer (application manager - running), der kan slukkes mhp at spare på batteriet? F.eks. kan jeg se, at S VOICE kører hele tiden, og jeg har bare tændt det en gang, og regner ikke med at skulle bruge det igen - kan man så ikke stoppe det? Eller går der noget i kage? 

Ved I også hvad de forskellige farver i den Oversigtsoplysning, som Boost viser, indikerer? For nu har jeg hos mig også rød og gul ud over det grønne og grålige på Netværkssignal.

Udover det, hvordan ændrer man de ikoner, der vises på Home-skærmen? Jeg skal bare fjerne det ChatOn-lort...



-------------

BORING!


Skrevet af: Boost
Skrevet den: 05-Juni-2012 kl. 16:21
Farverne skulle angive signal kvaliteten.

Jeg har deaktiveret Talk Back og nogle Yahoo finans apps.
Jeg bruger Nova Launcher i stedet for Touchwiz.

-------------
Panasonic TX-P50ST50Y
openElec 5.08 på Lenovo M83 tiny
Yamaha RX-V473


Skrevet af: amorbavian
Skrevet den: 05-Juni-2012 kl. 16:28

Jeg glemte at spørge, om I har fundet nogle covers/beskyttere til telefonen? Jeg kan ikke se noget i salg endnu. Det skal helst bare være sådan en klap over skærmen i lækker kvali.¨

Ville gerne have haft denne farve, men kunne desværre ikke vente:

http://www.androidauthority.com/rumor-galaxy-s3-pebble-blue-color-replaced-metallic-blue-92474/ - http://www.androidauthority.com/rumor-galaxy-s3-pebble-blue-color-replaced-metallic-blue-92474/

@Boost

Hvordan fanden kunne du have været 7 timer på batteri med så meget wi-fi og stadig have 65% tilbage? Har du bare haft wi-fi tændt eller brugt den til noget?



-------------

BORING!


Skrevet af: amorbavian
Skrevet den: 08-Juni-2012 kl. 12:56
Min s3 begyndte på at opføre sig underligt i går. Jeg får simpelthen ikke lyd igennem hverken ved indkommende el udgående opkald. ALT andet virker. Altså der er net, der er 3g,, der er lyd på nettet. Når jeg foretager et opkald forbinder den men vi kan ikke høre hinanden og efter jeg lægger på siger netværk status out offentlige service hvorpå den finder net med det samme igen.

Somebody please?

-------------

BORING!


Skrevet af: amorbavian
Skrevet den: 08-Juni-2012 kl. 13:01
Har prøvet at reinstallere og alt det der.

-------------

BORING!


Skrevet af: amorbavian
Skrevet den: 08-Juni-2012 kl. 13:02
Spørgsmålet var:

Min s3 begyndte på at opføre sig underligt i går. Jeg får simpelthen ikke lyd igennem hverken ved indkommende el udgående opkald. ALT andet virker. Altså der er net, der er 3g,, der er lyd på nettet. Når jeg foretager et opkald forbinder den men vi kan ikke høre hinanden og efter jeg lægger på siger netværk status out offentlige service hvorpå den finder net med det samme igen.Somebody please?

-------------

BORING!


Skrevet af: Thomas H
Skrevet den: 08-Juni-2012 kl. 19:10
@amorbavian
Samsung laver et originalt cover som man lige klapper ind over skærmen. "Flappen" sidder fast på bagcoveret som man erstatter det originale bagcover med. Den er super lækker skal jeg lige hilse og sige :)

Du kan se det her: http://pockethacks.com/official-samsung-galaxy-s3-accessories-images-pop-up-at-mobile-fun/

En helt anden ting - er der nogle som har formået at udskifte de 4 ikoner der er på "lås startsiden"? jeg har snart været alle menuer igennem 20 gange, men jeg kan ikke finde noget.. :(

Mvh
Thomas H.

-------------
Med Venlig Hilsen
Thomas H.
LG 55LB650V - Samsung BD-F6500 - Marantz NR1608 - Dali Concept serie


Skrevet af: Boost
Skrevet den: 08-Juni-2012 kl. 19:12
Oprindeligt skrevet af Thomas H Thomas H skrev:

En helt anden ting - er der nogle som har formået at udskifte de 4 ikoner der er på "lås startsiden"? jeg har snart været alle menuer igennem 20 gange, men jeg kan ikke finde noget.. :(

Mvh
Thomas H.

Indstillinger --> Sikkerhed --> Muligheder for skærmlås --> Genveje


-------------
Panasonic TX-P50ST50Y
openElec 5.08 på Lenovo M83 tiny
Yamaha RX-V473


Skrevet af: BusinessBo
Skrevet den: 09-Juni-2012 kl. 15:42
Hvor længe holder den strøm ved daglig brug ?

-------------
Panasonic 50" TX-P50U30 - Denon 2113 - Dali concept 6 - Dali concept 1 - Dali zensor center - Dali base 100 - PS4


Skrevet af: mart198i
Skrevet den: 10-Juni-2012 kl. 15:11
Hej Smile

Jeg har fået et lille problem. Efter jeg ændrede adgangskode på min facebook - efter LinkedIn's "lille" uheld - er mine kontakter ikke synkroniseret med facebook mere.. Selvom jeg har sat den til at synkronisere.. Selvom om jeg manuelt vælger at den kontaktperson skal synkroniseres med den facebook profil kommer der ikke noget billede på kontaktpersoner - altså deres facebook billede.. Er der nogen derved hvordan jeg kan få folks facebook billede til at blive mine kontaktpersoners billede? Smile
PS. det virkede helt fint indtil jeg ændrede min facebook kode Angry

PÃ¥ forhÃ¥nd tak 


Skrevet af: KalleJ
Skrevet den: 10-Juni-2012 kl. 16:09
Hej hej.
Efter en enkelt dag vil min fon lige pludselig ikke oplade... Nogen der har oplevet lignende? Eller kender en løsning derpå evt?


Skrevet af: amorbavian
Skrevet den: 10-Juni-2012 kl. 22:26
Oprindeligt skrevet af Thomas H Thomas H skrev:

@amorbavian
Samsung laver et originalt cover som man lige klapper ind over skærmen. "Flappen" sidder fast på bagcoveret som man erstatter det originale bagcover med. Den er super lækker skal jeg lige hilse og sige :)

Du kan se det her: http://pockethacks.com/official-samsung-galaxy-s3-accessories-images-pop-up-at-mobile-fun/

En helt anden ting - er der nogle som har formået at udskifte de 4 ikoner der er på "lås startsiden"? jeg har snart været alle menuer igennem 20 gange, men jeg kan ikke finde noget.. :(

Mvh

Thomas H.

Har set den, men hvor køber jeg den?

Nu er min desværre til rep pga. ovennævnte tlf. "Tak" Telia for ikke at vise forståelse, da jeg kom ind på 7. dagen, som er den sidste hvor man bare kan få en ny ved defekt vare. Jeg havde ikke æske med og alt det der, og de ville ikke oprette en sag, selvom jeg lovede at hente æsken til dagen efter - bor i Sverige så kunne ikke gøre det den aften.
Så nu skal jeg undvære min kære nye tlf i flere uger... :(





-------------

BORING!


Skrevet af: mistergalaxy
Skrevet den: 17-Juni-2012 kl. 19:15
Hej

Jeg har det samme problem med Galaxy s3. Kan du fortælle mig (i detaljer) hvordan du kom ind til den der vinge: "Bevar billedeopløsning"?
Er dit problem helt løst nu?
Har du også problemer med at åbne visse hjemmesider?

På forhånd tak


Skrevet af: mistergalaxy
Skrevet den: 17-Juni-2012 kl. 19:39
Det var et spørgsmål til Jonesdk90 (tidligere indlæg)



Skrevet af: kskruger
Skrevet den: 20-Juni-2012 kl. 11:46
Er der nogle der ved, om det her stemmestyring kan slås helt fra på Galaxy S3?
Det driver mig til vanvid på min Galaxy S2, at det hele tiden starter op når man trykker på home knappen. Udover det, så bruger det tæt på 15% af strømmen, hvis man ikke får slået programmet ned.


Skrevet af: Boost
Skrevet den: 20-Juni-2012 kl. 12:29
Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Er der nogle der ved, om det her stemmestyring kan slås helt fra på Galaxy S3?
Gå ind i S Voice --> Indstillinger --> Fjern hak i Launch S Voice.

Bagefter kan du gå ind i Programmanager --> Vælg fanen Alle --> Find S voice og vælge Gennemtving stop og derefter Deaktiver.




-------------
Panasonic TX-P50ST50Y
openElec 5.08 på Lenovo M83 tiny
Yamaha RX-V473


Skrevet af: amorbavian
Skrevet den: 21-Juni-2012 kl. 22:27

Jeg har så fået min tilbage fra rep. Det gik egentlig ret hurtigt - hvilket er det eneste positive, jeg kan sige om Telias service. Telefonen ser ud til at virke, de har skiftet en del indmad bl.a. antenne.

MEN: Telefonen har fået flere kosmetiske fejl, og der vil jeg gerne høre jer hvad jeg kan gøre, så Telia ikke driver gæk med mig, når jeg skal reklamere.
Telefonen er blevet beskadiget/ridset i kanten i venstre side, lige under volumeknappen og ud over det er der 2-3 steder, hvor jeg kan se støv under skærmen, som åbenbart er kommet ind da de åbnede lortet (det er meget lidt).
De er måske småting, men ikke noget, jeg vil finde mig i med en helt ny telefon!

Alt i alt en rigtig fed telefon - men jeg vil gerne have mulighed for at bruge den i mere end en uge!

Oprindeligt skrevet af Boost Boost skrev:

Oprindeligt skrevet af Thomas H Thomas H skrev:

En helt anden ting - er der nogle som har formået at udskifte de 4 ikoner der er på "lås startsiden"? jeg har snart været alle menuer igennem 20 gange, men jeg kan ikke finde noget.. :(


Mvh
Thomas H.

Indstillinger --> Sikkerhed --> Muligheder for skærmlås --> Genveje

Det er et helt vildt mærkeligt sted at placere det...men tusind tak for info...jeg havde også brug for det..



-------------

BORING!


Skrevet af: amorbavian
Skrevet den: 15-Juli-2012 kl. 11:42

Jeg har købt min tlf i DK men bor i Sverige. Så langt så godt -  for indtil i går skiftede den selv netværk, men efter jeg har rodet med det, og manuelt været inde og vælge netværk, ja, så skifter den ikke automatisk tilbage til det danske når jeg krydser grænsen, eller omvendt når jeg tager hjem..

Kan man ikke gøre noget, så det bliver automatisk igen?



-------------

BORING!


Skrevet af: BorreBoy
Skrevet den: 08-September-2012 kl. 15:31
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

De danske netværk har en øvre grænse på 300kb for en MMS
Når man vil sende et billede som MMS vil telefonen derfor automatisk komprimere billedet til denne maks størrelse og sende det. Disse grænser har intet med selve telefonen eller Android at gøre.


Er det fra TDC net til TDC net, er der ingen øvre grænse for mms.


Skrevet af: mikgreg
Skrevet den: 11-September-2012 kl. 18:11
Jeg har samme problem og er blevet rådet til at re-installere telefonen, dog uden resultat.
Er der en løsning eller skal telefonen bare retur til leverandøren ?
 
Mikael


Skrevet af: amorbavian
Skrevet den: 12-September-2012 kl. 11:07

Hvilken af problemerne tænker du på?



-------------

BORING!



Print side | Luk vindue