Print side | Luk vindue

Startindstillinger Panasonic 55VT50

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Indstillinger af TV
Forumbeskrivelse: Brugerindstillinger og kalibrering af TV
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112962
Udskrevet den: 23-Maj-2024 kl. 19:58


Emne: Startindstillinger Panasonic 55VT50
Skrevet af: Sanez
Emne: Startindstillinger Panasonic 55VT50
Skrevet den: 05-Juli-2012 kl. 15:58
Hej

Jeg har investeret i et Panasonic TX-P55VT50.
Jeg er lidt nervøs for burn-in mm.

Er der nogen som kan anbefale indstillinger mm. til de første par 100-200 timer.?

Er det stadigvæk nødvendigt og køre med specielle indstillinger de første timer?

På forhånd tak for hjælpen Smile



Svar:
Skrevet af: javilha
Skrevet den: 05-Juli-2012 kl. 18:22
Du skal ikke være nervøs for at bruge dit nye tv. Du skal blot lade være med at lade tv'et stå på et fast billede i meget lang tid, men her har Panasonic dog indbygget lidt beskyttelse i form af det selv dæmper lys niveauet meget ned efter ti minutter uden ændringer i billedet, altså still billede. Her får du mine valg af indstilling til billedet. Se om du kan lide det.
Kontrast 40
Lys 0
Farve 25
skarphed 5
Farvetemp "normal"
Farvestyring "til"
P-NR "fra"
På indgangene er X.V.-Colour "automatisk
Billede indstil her har jeg valgt "normal", men "biograf" kan snilt anvendes i særlige situationer.
                                                                               Smile  


-------------
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*


Skrevet af: Sanez
Skrevet den: 05-Juli-2012 kl. 18:28
Super.
Mange tak for hjælpen  Smile


Skrevet af: javilha
Skrevet den: 05-Juli-2012 kl. 18:47
Husk dog lige, at indstillingerne skal laves for dvb-c, dvb-t og analog, samt indgangende. Du laver nemlig kun ændringer et sted ad gangen, ikke for det hele. Derfor kan du have forskellig billede indstillinger, hvis dette er ønsket. Smile

-------------
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*


Skrevet af: hopgreve
Skrevet den: 05-Juli-2012 kl. 20:06
Oprindeligt skrevet af Sanez Sanez skrev:

Hej

Jeg har investeret i et Panasonic TX-P55VT50.
Jeg er lidt nervøs for burn-in mm.

Er der nogen som kan anbefale indstillinger mm. til de første par 100-200 timer.?

Er det stadigvæk nødvendigt og køre med specielle indstillinger de første timer?

På forhånd tak for hjælpen Smile
Hej og tillykke med dit nye tvSmile
Jeg vil anbefale dig at læse denne test
http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1339053745 - http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1339053745
MVH
 


-------------
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K


Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 05-Juli-2012 kl. 20:27
Oprindeligt skrevet af javilha javilha skrev:

Du skal ikke være nervøs for at bruge dit nye tv. Du skal blot lade være med at lade tv'et stå på et fast billede i meget lang tid, men her har Panasonic dog indbygget lidt beskyttelse i form af det selv dæmper lys niveauet meget ned efter ti minutter uden ændringer i billedet, altså still billede. Her får du mine valg af indstilling til billedet. Se om du kan lide det.
Kontrast 40
Lys 0
Farve 25
skarphed 5
Farvetemp "normal"
Farvestyring "til"
P-NR "fra"
På indgangene er X.V.-Colour "automatisk
Billede indstil her har jeg valgt "normal", men "biograf" kan snilt anvendes i særlige situationer.
                                                                               Smile  
Kontrast indstilling på 40, er nærmest direkte skadeligt ved et helt nyt plasmatv. Du udsætter tv'et for langt større risiko, i forhold til retention og dermed burn in.


-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650


Skrevet af: hopgreve
Skrevet den: 05-Juli-2012 kl. 20:31
Det var også derfor jeg henviste til flatpanelsSmile...Billedindstillingen " normal " er heller ikke for god. ...
MVH


-------------
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K


Skrevet af: javilha
Skrevet den: 05-Juli-2012 kl. 21:08
Her kan jeg da så lige tilføje, at min indstillinger er lavere end standard indstillingen fra fabrikken. Der er på intet tidpunkt øget noget, tværtimod. Og der har ikke været noget overhovedet. Alt er den skønneste orden. Så lav nu ikke dommedags profetier ud af det. Big smile Hvis jeg resetter tv'et, kommer der meget mere lys og farve på. Smile
 
 
Kan da lige sige, at de 36 i forhold til mine 40, er da ikke stor og mit er som sagt dæmpet i forhold til standard. Smile


-------------
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 05-Juli-2012 kl. 21:14
tag nu bare de indstillinger fra  flatpanels
så er du også sikker at skærmen rykker en smule hele tiden
ikke noget du ser, men er livs vigtig for et nyt panel

kan ikke lige huske hvad der hedder, noget med obi et og andet skal være slået til
det er den vist ikke i THX
håber en anden lige kan huske det

men kontrast på 40 og normal i de første 200 timer, aldrig i livet
godt nok heller ikke når det har kørt 10000 timer




Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 05-Juli-2012 kl. 21:16
Det hedder ORBITER


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 05-Juli-2012 kl. 21:17
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det hedder ORBITER

tak netop og den skal være slået til


Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 05-Juli-2012 kl. 21:38
Oprindeligt skrevet af javilha javilha skrev:

Her kan jeg da så lige tilføje, at min indstillinger er lavere end standard indstillingen fra fabrikken. Der er på intet tidpunkt øget noget, tværtimod. Og der har ikke været noget overhovedet. Alt er den skønneste orden. Så lav nu ikke dommedags profetier ud af det. Big smile Hvis jeg resetter tv'et, kommer der meget mere lys og farve på. Smile
 
 
Kan da lige sige, at de 36 i forhold til mine 40, er da ikke stor og mit er som sagt dæmpet i forhold til standard. Smile
Du bruger ikke optimale indstillinger, hvis det er et korrekt billede du ønsker. En kontrast på 40, er også uhensigtsmæssigt, hvis burn in risiko skal minimeres.


-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650


Skrevet af: javilha
Skrevet den: 06-Juli-2012 kl. 00:50
Jeg har haft tv'et siden august 09 og det har kørt i flere timer hver dag uden nogen problemer eller tendendser til burn in. Jeg er sikker på I kører det op i en størrelse, der ikke er nødvendig. Vælger man "spil" kommer den op på 42 på mit og "dynamisk" jeg aldrig ville bruge, ligger på 60. Uanset om man vælger "biograf","dynamisk", "normal" eller "spil", - så kan disse ændres på¨normal vis i menuen, hvis man ruller ned, når hele fladen vender tilbage efter en ændring. Min står som sagt på "normal" og herfra har jeg indstillet mine valg, som er lavere end standard fra fabrik. Jeg ved ikke om Panasonic har en fast standard for de fire valg, men dette kan vi teste, for her kommer mine tal.
"dynamisk" er kontrast 60 - "farve" 30 - "skarphed" 5 - "lys" 0    (tone kølig)
"normal"                      40              25                    5           0   (mine valg)    (tone neutral) 
"biograf"                      42               30                    5           0     (tone varm)
"spil"                            42               30                    5           0    (tone kølig)                 
 
Så der skulle ikke være nogen ko på isen her, og jeg valgte at give trådstarter mine indstillinger, så han havde noget, at gå ud fra. Om han kan lide mine valg, er op til ham, men de er ikke for kraftige og vil ikke give ham problemer. Flatpanels.dk behøver jo ikke at have ret i alt hvad de skriver, selvom de godt nok bruger test disc's til deres grund justeringer. Jeg kan da snilt leve med at stille kontrast på 36 i stedet for 40, for forskellen er ikke stor. Men jeg bliver på de 40. Smile


-------------
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*


Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 06-Juli-2012 kl. 10:59
Nu spørger trådstarter efter indstillinger til en 55VT50, så dine indstillinger, kan under ingen omstændigheder bruges.

-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650


Skrevet af: javilha
Skrevet den: 06-Juli-2012 kl. 11:01
Arrrh, s'føli' kan de da det. Hvor er du børnelig. Big smile

-------------
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 06-Juli-2012 kl. 11:13
Oprindeligt skrevet af javilha javilha skrev:

Arrrh, s'føli' kan de da det. Hvor er du børnelig. Big smile

du giver nogle forkerte indstillinger til et forkert tv

så nej det kan de ikkeShocked

samt disse indstillinger intet har med en rigtig kalibrering af gøre, lige for at slå det fast




Skrevet af: javilha
Skrevet den: 06-Juli-2012 kl. 11:23
Det er jo heller ikke kalibreringer jeg er inde på, men blot almindelig billede indstillinger. Så de kan sagtens bruges, men derfor behøver de ikke, at falde i alles smag. Mit Panasonic har ikke de kalibreringer for f.eks Gamma og den dur dér. Det har trådstarters tv sikkert. Disse har jeg heller ikke været inde på. Smile

-------------
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*


Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 06-Juli-2012 kl. 11:27
Oprindeligt skrevet af javilha javilha skrev:

Det er jo heller ikke kalibreringer jeg er inde på, men blot almindelig billede indstillinger. Så de kan sagtens bruges, men derfor behøver de ikke, at falde i alles smag. Mit Panasonic har ikke de kalibreringer for f.eks Gamma og den dur dér. Det har trådstarters tv sikkert. Disse har jeg heller ikke været inde på. Smile
Dine indstillinger kan ikke bruges til en 55VT50, og det er uanset hvilke argumenter, du kan komme op med.


-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650


Skrevet af: javilha
Skrevet den: 06-Juli-2012 kl. 11:29
Nu skal vi ikke skændes, men jeg fastholder mine argumenter. Smile

-------------
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 06-Juli-2012 kl. 11:31
1 hvis dit tv er fra 2009, så har det intet med et vt50 som trådstarter efterspørger
2 du kan ikke bruge dine indstillinger på et vt50
3 dine indstilinger havde jeg aldrig brugt på et nyt plasma tv

for at sige det lige ud, så kan trådstarter ikke bruge dine råd til noget som helst
jeg kunne lige så godt give ham mine indstillinger fra mit tv

der er stor forskellig på de forskillige pan plasma tv

hvordan du vil have dit billede er lige gyldigt

for at undgå burn in de første 200 timer, skal indstillingerne være så lave som muligt
men man skal stadig kunne se tv.
så trådstarter skal bare indstille sit tv efter disse og så er den i vinkel
http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1339053745 - http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1339053745
de stå lidt længere nede i testen




Skrevet af: javilha
Skrevet den: 06-Juli-2012 kl. 11:47
Det med de 200 timer burn in burde jo egentligt gælde alle plasma tv, selvom der er kommet Neo og andre betegnelser. Der står i hvertfald ikke noget i denne retning i min manual. Men dette gælder så for de nyere paneler, så. Men som nævnt tidligere, så er mine indstillinger lavere end det stod som ny indkøbt. Så det står ikke og skriger på nogen måde. Men ok, lad os stoppe her. Som også nævnt, så er det heller ikke sikkert mine valg falder i alles smag. Det var heller ikke ment sådan. Men om 36 giver samme lys på skærmen på flere Panasonic skærme skal jeg ikke kunne sige, men det skulle man jo formode.  Jeg prøvede på mit, at gå fra 40 til 36 som skrevet i testen, og her var der ikke nogen særlig forskel. Kun en svag antydning. Smile

-------------
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*


Skrevet af: Sanez
Skrevet den: 06-Juli-2012 kl. 12:00
Takker for alt responsen Smile
 
Jeg har brugt indstillingerne fra Flatpanels. Men har reduceret kontrast fra 36 til 30 i begyndelsen. (efter anbefaling fra JeTex).
Grunden til at jeg, fra start af, ikke havde brugt de kalibrerede indstillinger fra Flatpanels, var at jeg var nervøs for om, at de var for hårde ved plasmaen i opstartsfasen.


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 06-Juli-2012 kl. 12:08
Oprindeligt skrevet af Sanez Sanez skrev:

Takker for alt responsen Smile
 
Jeg har brugt indstillingerne fra Flatpanels. Men har reduceret kontrast fra 36 til 30 i begyndelsen. (efter anbefaling fra JeTex).
Grunden til at jeg, fra start af, ikke havde brugt de kalibrerede indstillinger fra Flatpanels, var at jeg var nervøs for om, at de var for hårde ved plasmaen i opstartsfasen.

nej de indstilinger kan du netop bruge hele tiden, og de instillinger som kommer tæt på det meste korrrekte billede en vt50 kan vise

for at få den sidste tand med, skal dit tv have en kalibrering
her kan du ikke bruge andres indstillinger, da hvert panel er forskelig




Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 06-Juli-2012 kl. 14:31
Oprindeligt skrevet af javilha javilha skrev:

Nu skal vi ikke skændes, men jeg fastholder mine argumenter. Smile
 
Nu er det således, at Panasonic jo kan have ændret på skalaen m.v. på de nyere modeller! D.v.s. at hvis din skala for kontrast, går fra 0 - 100, så er 40 sikkert fint. Hvad nu hvis den på et VT50 går fra 0 - 50? Mener du så stadigvæk at man bare kan overføre dine gamle indstillinger? Nej vel!
 
M.v.h.


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 06-Juli-2012 kl. 14:37
Det med særlige indstillinger de første 200 timer er noget FIS!!!
 
Find de indstillinger, hvor du synes at billedet er bedst (mest naturlig) at se på, og begynd at se på dit nye TV. Når det er gjort én gang, så behøver du ikke tænke mere på indstillinger - BASTA!
 
Og inden i begynder at argumenetere for burn-in, retention og-jeg-ska'-komme-efter-dig, så tænk på de utallige butikker, hvor der hænger diverse plasma, i "dynamisk" indstillingen. De hænger sådan i tusindvis af timer, uden skyggen af retention/burn-in.
 
Så klap hesten og nyd tv'et, i stedet for disse dommedags-profetier!
 
M.v.h.


Skrevet af: javilha
Skrevet den: 06-Juli-2012 kl. 14:55
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af javilha javilha skrev:

Nu skal vi ikke skændes, men jeg fastholder mine argumenter. Smile
 
Nu er det således, at Panasonic jo kan have ændret på skalaen m.v. på de nyere modeller! D.v.s. at hvis din skala for kontrast, går fra 0 - 100, så er 40 sikkert fint. Hvad nu hvis den på et VT50 går fra 0 - 50? Mener du så stadigvæk at man bare kan overføre dine gamle indstillinger? Nej vel!
 
M.v.h.
Nej, det var også det jeg lagde lidt op til i et indlæg lidt tilbage. Om f.eks 36 på skalaen giver samme lysmængde på panelet. Men skalaen på mit går til 62 mener jeg, for når jeg vælger "dynamisk", er bjælken helt bund, næsten. Desuden ville Panasonic da vedlægge en følge seddel i toppen af kassen med info/advrsel om ,at man ikke må ændre de leverede indstillinger til andet end lavere de første X-antal timer. Og det gør der jo ikke, for så havde trådstarter jo ikke behøvet, at spørge herinde på dette udmærkede forum. Men tak for dit sidste indlæg. Smile

-------------
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*


Skrevet af: hopgreve
Skrevet den: 06-Juli-2012 kl. 16:41
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Det med særlige indstillinger de første 200 timer er noget FIS!!!
 
Find de indstillinger, hvor du synes at billedet er bedst (mest naturlig) at se på, og begynd at se på dit nye TV. Når det er gjort én gang, så behøver du ikke tænke mere på indstillinger - BASTA!
 
Og inden i begynder at argumenetere for burn-in, retention og-jeg-ska'-komme-efter-dig, så tænk på de utallige butikker, hvor der hænger diverse plasma, i "dynamisk" indstillingen. De hænger sådan i tusindvis af timer, uden skyggen af retention/burn-in.
 
Så klap hesten og nyd tv'et, i stedet for disse dommedags-profetier!
 
M.v.h.
Her er jeg så LODRET uenig , selvfølgelig kommer der retention/burn-in på et Plasma hvis det hænger 1000vis af timer i dynamisk , det kan ikke være anderledes.....
MVH


-------------
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K


Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 06-Juli-2012 kl. 16:42
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Det med særlige indstillinger de første 200 timer er noget FIS!!!
 
Find de indstillinger, hvor du synes at billedet er bedst (mest naturlig) at se på, og begynd at se på dit nye TV. Når det er gjort én gang, så behøver du ikke tænke mere på indstillinger - BASTA!
 
Og inden i begynder at argumenetere for burn-in, retention og-jeg-ska'-komme-efter-dig, så tænk på de utallige butikker, hvor der hænger diverse plasma, i "dynamisk" indstillingen. De hænger sådan i tusindvis af timer, uden skyggen af retention/burn-in.
 
Så klap hesten og nyd tv'et, i stedet for disse dommedags-profetier!
 
M.v.h.
Og det passer jo ikke helt, især ikke med indstillinger efter behag, når tv'et er nyt. Jeg må her spole erindringen tilbage til Panasonic aften ( arrangeret af Recordere ). Det her fremviste ST50 havde tydelig retention, måske endda burn in, det er jo kun retention hvis indbrændingen af logoet forsvinder. Ved denne fremvisning, var der personale fra Panasonic Danmark tilstede, og en af disse personer rådede til reduceret kontrast i tv'ets første "levetid".
Det er samtidig et faktum, at fosforens ældningskurve i de første omkring 200 timer er meget stejl. Det er i denne fase, at logoer/statiske elementer, er mere kritiske for tv'et. Når fosforens ældningskurve planer ud, vil retention/burn in være sværere at opnå, men til gengæld hvis det sker, også være sværere at slippe af med.
Det er jo også især i den første fase, at tv'ets farvegengivelse ændrer sig ( mest ). Dette er også bevist ved kalibreringer/kontrolmålinger, og derfor anbefales en rigtig kalibrering først når denne periode er overstået.


-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650


Skrevet af: ErikUkendt1
Skrevet den: 06-Juli-2012 kl. 17:07

-og læs denne artikel, som også er gældende idag:

http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1167305835 - http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1167305835

(Jeg kørte med alle svagp...er indstillingerne, men tog knap så meget hensyn til logoerne i starten.Logoer er virkelig farlige og i dag har jeg fornøjelsen af et svagt DR logo oppe i venstre hjørne. Jeg havde lyttet for meget til dem der sagde : Bare kør derud ad- det er et overstået fænomen!)

Så pas også på med for meget "Tour de France" og andet med tids og point tavler.




-------------
Mvh Erik


Skrevet af: Jeden
Skrevet den: 06-Juli-2012 kl. 18:44
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Oprindeligt skrevet af Sanez Sanez skrev:

Takker for alt responsen Smile
 
Jeg har brugt indstillingerne fra Flatpanels. Men har reduceret kontrast fra 36 til 30 i begyndelsen. (efter anbefaling fra JeTex).
Grunden til at jeg, fra start af, ikke havde brugt de kalibrerede indstillinger fra Flatpanels, var at jeg var nervøs for om, at de var for hårde ved plasmaen i opstartsfasen.

nej de indstilinger kan du netop bruge hele tiden, og de instillinger som kommer tæt på det meste korrrekte billede en vt50 kan vise

for at få den sidste tand med, skal dit tv have en kalibrering
her kan du ikke bruge andres indstillinger, da hvert panel er forskelig



Jeg kører også med flatpanels' indstillinger. Men er nysgerrig efter om nogen kan fortælle om der er en stor forskel hvis man får det kalibreret af en professionel. har hørt gode ting om f.eks. Otto fra tapeconnection. Er det virkelig de flere tusinde kroner værd?


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 06-Juli-2012 kl. 18:58
Oprindeligt skrevet af Jeden Jeden skrev:


Jeg kører også med flatpanels' indstillinger. Men er nysgerrig efter om nogen kan fortælle om der er en stor forskel hvis man får det kalibreret af en professionel. har hørt gode ting om f.eks. Otto fra tapeconnection. Er det virkelig de flere tusinde kroner værd?
De nye modeller fra Panasonic, kan få en automaisk kalibrering, og de skulle ikke koste så meget, som de andre. Der er nemlig flere som kan udføre det. Jeg ved bla. at sommer radio i rødovre, kan gøre det.


-------------
Mvh
Flemming Larsen



Print side | Luk vindue