Print side | Luk vindue

Musik til køkken

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Hi-Fi
Forumbeskrivelse: Hi-Fi stereo, grej og tilbehør
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=115448
Udskrevet den: 19-Maj-2024 kl. 12:41


Emne: Musik til køkken
Skrevet af: Smed89
Emne: Musik til køkken
Skrevet den: 25-September-2012 kl. 19:10
Hej folkens!

Jeg står i den situation at jeg inderligt ønsker at få noget musik ud i mit lille københavner-køkken.

Jeg har overvejet følgende muligheder

1. Mikropods + forstærker til iPod/iPhone
2. DAB+ radio
3. Internet-radio

Jeg hælder umiddelbart mest til 3'eren, da Mikropods-løsningen bliver for dyr (699 kr. x2 + forstærker) samt ulempen ved konstant at skulle tilslutte iPod eller iPhone. Desuden tror jeg ikke helt at DAB (+) holder særligt længe

Men internet-radio derimod er vel kommet for at blive. Jeg har læst lidt om Logitechs Squeezebox som virker til at være et fornuftigt køb, men har samtidig læst at den er udgået? Har set den på Elgigantens hjemmeside, men er ikke interesseret i at købe et udgået produkt - hvis det er tilfældet.

Hvad har i af inputs/forslag/ideer?


-------------
- Pana PX80 - Scandyna Minipods - NAD C315BEE - PS3 Slim - AppleTV 2 + 3 - PSN: Lukewarmwinner



Svar:
Skrevet af: SosFarum
Skrevet den: 27-September-2012 kl. 20:44
Sonos
Det virker bare. S3 og S5 er med højtalere.

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=94576&title=sos-bio" rel="nofollow - Min bio
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=114874&title=forstrkere-med-home-theater-input" rel="nofollow - HT input


Skrevet af: Beanie
Skrevet den: 27-September-2012 kl. 21:21
Troede, du havde besluttet dig for den Squeesebox/ iHome.


Skrevet af: Smed89
Skrevet den: 27-September-2012 kl. 21:28
Jeg har stadig ikk heeeelt besluttet mig :)

Kan sgu ikk finde ud af hvad jeg har brug for! Tror umiddelbart at Squeezebox er det bedste bud, men nu er der kommet en ny model, samt AirPlay i iHome er fristende!

Btw; oprettede emnet herinde inden macnyt :)

-------------
- Pana PX80 - Scandyna Minipods - NAD C315BEE - PS3 Slim - AppleTV 2 + 3 - PSN: Lukewarmwinner


Skrevet af: Smed89
Skrevet den: 27-September-2012 kl. 21:29
Og Sonos er lækkert men for dyrt

-------------
- Pana PX80 - Scandyna Minipods - NAD C315BEE - PS3 Slim - AppleTV 2 + 3 - PSN: Lukewarmwinner


Skrevet af: orm08
Skrevet den: 28-September-2012 kl. 08:09
Hvad med denne fra Sony: http://www.sony.dk/product/wireless-hoejttalere/sa-ns310

Jeg har købt modellen større NS410 og den spiller bare med airplay


Skrevet af: Smed89
Skrevet den: 28-September-2012 kl. 09:51
Den fra Sony ser også ret fed ud! Problemet er bare, at jeg gerne vil have en AirPlay højttaler der samtidig kan spille internetradio uden at skulle bruge en iOS-enhed.

-------------
- Pana PX80 - Scandyna Minipods - NAD C315BEE - PS3 Slim - AppleTV 2 + 3 - PSN: Lukewarmwinner


Skrevet af: Letten
Skrevet den: 28-September-2012 kl. 10:10
Squeezebox Radio sælges nu under Logitechs andet brand UE (Ultimate Ears) er omdøbt til: UE Smart Radio
 
http://ue.logitech.com/en-us/smart-radios - http://ue.logitech.com/en-us/smart-radios
 
Hvis du køber den "gamle" Squeezebox Radio, kan den softwareopdateres til en UE Smart Radio.
 
Hele opsætningen omkring UE Smart Radio skulle være lidt simplere end Squeezebox, hvor der var mange muligheder for at tilpasse til eget behov. Det mister man så lidt af. Men i dit setup vil jeg tro det er glimrende.


Skrevet af: Smed89
Skrevet den: 28-September-2012 kl. 10:29
Ja, så godt den var blevet omdøbt til andet navn. Men er der nogen forskel udover softwaren mellem de to? For den gamle Squeezebox kan fåes til ca 800 kr og den nye koster 1399 kr. Så vil allerhelst have den gamle medmindre de har opfundet den dybde tallerken med den nye

-------------
- Pana PX80 - Scandyna Minipods - NAD C315BEE - PS3 Slim - AppleTV 2 + 3 - PSN: Lukewarmwinner


Skrevet af: Letten
Skrevet den: 28-September-2012 kl. 10:33
Mig bekendt er der ingen forskel, men ellers prøv at søg lidt på deres forum, enten logitechs eller forums.slimdevices.com som også debatterer squeezebox produkterne.


Skrevet af: Smed89
Skrevet den: 28-September-2012 kl. 10:37
Okay, det vil jeg da lige prøve. Tak for hjælpen :)

-------------
- Pana PX80 - Scandyna Minipods - NAD C315BEE - PS3 Slim - AppleTV 2 + 3 - PSN: Lukewarmwinner


Skrevet af: Beanie
Skrevet den: 28-September-2012 kl. 13:26
Var ikke klar over, at der Airplay indbygget i Squeezebox. Fedt nok.


Skrevet af: Smed89
Skrevet den: 28-September-2012 kl. 13:30
Beanie: Det er da vel heller ikk?

-------------
- Pana PX80 - Scandyna Minipods - NAD C315BEE - PS3 Slim - AppleTV 2 + 3 - PSN: Lukewarmwinner


Skrevet af: Smed89
Skrevet den: 28-September-2012 kl. 13:30
Der skulle ha' stået; Det er der vel heller ikk?

-------------
- Pana PX80 - Scandyna Minipods - NAD C315BEE - PS3 Slim - AppleTV 2 + 3 - PSN: Lukewarmwinner


Skrevet af: Beanie
Skrevet den: 28-September-2012 kl. 13:33
Troede også bare, det var en krav. Men har heller ikke selv set kombinationen.


Skrevet af: Smed89
Skrevet den: 28-September-2012 kl. 13:34
"Krav" er måske så meget sagt :). Det ville være optimalt, men når økonomien er begrænset må man tage til takke med enten eller, tror jeg. Er mest til Squeeze, men AirPlay er også lækkert. Hvilket dilemma :)

-------------
- Pana PX80 - Scandyna Minipods - NAD C315BEE - PS3 Slim - AppleTV 2 + 3 - PSN: Lukewarmwinner


Skrevet af: Beanie
Skrevet den: 28-September-2012 kl. 13:56
Had har du budgeteret med?


Skrevet af: Smed89
Skrevet den: 28-September-2012 kl. 15:28
Vi skal ikk højere end 1500 hvertfald og meget gerne en del under :)

-------------
- Pana PX80 - Scandyna Minipods - NAD C315BEE - PS3 Slim - AppleTV 2 + 3 - PSN: Lukewarmwinner


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 28-September-2012 kl. 19:23
Ingen tvivl om at SB Radio er det smarteste valg. Og som det nævnes skal der blot en sw-upgrade til, så har du en UE Smart Radio.
Jeg har selv en SB Boom, som står og spiller i stuen. Den gi'r en imponerende lydkvalitet, for sin størrelse. Opsætning og betjening er desuden en leg...
 
M.v.h.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 28-September-2012 kl. 20:24
Prøv også at tage et kig på Pure Evoke 2S (DAB/FM). Spiller formiddabelt.
 
 


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Smed89
Skrevet den: 28-September-2012 kl. 20:33
Henrik: Det lyder fedt! Så du kender heller ikk til nogen forskel? Tror måske der er batteri i de nye, men det er ikk noget jeg vil betale 600 kr ekstra for. Har du forresten de danske dr-stationer på din? For jeg kan ikk tage P1-4 mere på min iPhone med TuneIn - ved ikk om det er samme måde de bruger radioen på.

Hother: kan ikke modtage fm i min lejlighed og DAB holder ikk helt i min verden

-------------
- Pana PX80 - Scandyna Minipods - NAD C315BEE - PS3 Slim - AppleTV 2 + 3 - PSN: Lukewarmwinner


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 28-September-2012 kl. 20:48
Ja, jeg har DR-stationerne. De er lagt ind på faste hukommelsesknapper på Boom'en. Der er ikke noget der har ændret sig. Og de er stadig at finde i søgeoversigten.
P4 har jeg Østjylland regional lagt ind.
 
M.v.h.


Skrevet af: Smed89
Skrevet den: 28-September-2012 kl. 20:49
Okay, det lyder lovende :)

-------------
- Pana PX80 - Scandyna Minipods - NAD C315BEE - PS3 Slim - AppleTV 2 + 3 - PSN: Lukewarmwinner



Print side | Luk vindue