Print side | Luk vindue

HDTV Selector fra TDC

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Modtagelse og udstyr generelt
Forumbeskrivelse: Generelt om modtagelse af TV, radio og andet media
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=11579
Udskrevet den: 07-Juni-2024 kl. 05:48


Emne: HDTV Selector fra TDC
Skrevet af: NicolaiLNP
Emne: HDTV Selector fra TDC
Skrevet den: 27-April-2006 kl. 14:16
Har hørt nogle rygter om at TDC i løbet ikke så lang til vil komme med en HDTV boks til deres kabel-tv kunder så de kan få muligheden for at se VM 2006 i HD-kvali.
Men jeg kan dog ikke finde nogle nyheder om det på deres hjemmeside, for kunne godt tænke mig at vide hvonår den kommer og hvad den vil koste !
Nogen der kan hjælpe?



Svar:
Skrevet af: Lars
Skrevet den: 27-April-2006 kl. 14:30

Hej Nicolai

Det er rigtigt nok at TDC er på vej med en ny Selector. Men det er stadig et åbent spørgsmål præcis hvornår den kommer, hvad den kommer til at koste og hvilke specifikationer den får.

Men den ser nok således ud:

http://www.brugermanualer.dk/billeder/gallery.asp?action=viewimage&categoryid=304&text=&imageid=1400&box=&shownew=">

http://www.brugermanualer.dk/billeder/gallery.asp?action=viewimage&categoryid=304&text=&imageid=1401&box=&shownew=">

Og her ses de lidt større bokse sammen med de "gamle" modeller:

http://www.brugermanualer.dk/billeder/gallery.asp?action=viewimage&categoryid=304&text=&imageid=1407&box=&shownew=">

Nogle siger den kommer i slutningen af maj måned, d. 24/5 har været nævnt flere gange.

Andre siger at TDC nok går efter modellen der kan optage.

Nogle siger, at de stadig ikke ved om den når at komme inden VM.

Men det vil nok ikke være et forkert gæt at sige, at de arbejder på højtryk lige nu for at få den klar til butikkerne - og helst inden VM i fodbold

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 27-April-2006 kl. 16:08

Hej Alle

Oplysninger om den nye HDTV Selector:

  • Den kommer i butikkerne i slutningen af maj
  • Prisen bliver 2495,- incl. abonnement til VM i HD
  • Den understøtter både MPEG2 og MPEG4
  • Den har HDMI udgang
  • Ingen harddisk (ihvertfald ikke i denne udgave)

Og dette skulle være bekræftede informationer - ikke rygter

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: claus_dk
Skrevet den: 28-April-2006 kl. 07:25
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Hej Alle

Oplysninger om den nye HDTV Selector:

  • Den kommer i butikkerne i slutningen af maj
  • Prisen bliver 2495,- incl. abonnement til VM i HD
  • Den understøtter både MPEG2 og MPEG4
  • Den har HDMI udgang
  • Ingen harddisk (ihvertfald ikke i denne udgave)

Og dette skulle være bekræftede informationer - ikke rygter

  /Lars

Fed info, tak for det. Surt med kun 1 HDMI udgang.

mvh

claus



-------------
Mvh Claus
~ Panasonic PV60E ~ Sanyo Z3 ~ Pioneer AX2AV-S ~ Denon 1920 ~
~ HT.AudiovectorC2 ~ BH.KEFQ15 ~ CH.B&WCC6 ~



Skrevet af: claus64
Skrevet den: 28-April-2006 kl. 09:45
Og den kan lave et output på både 720P og 1080i

Claus


Skrevet af: Larxox
Skrevet den: 28-April-2006 kl. 09:59

Hej!

Jeg ved ikke om det er det rigtige sted at spørge, men er der nogen som ved om Stofa er kommet lige så langt med HDTV?

Endvidere er der nogen som kender mere indgående til TDC´s planer om at udbyde HDTV via IP-Tv?



-------------
Mvh. Lars
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=25730&KW=Larxox&PN=0&TPN=1 - Larxox’s Hjemmebio


Skrevet af: blackmce
Skrevet den: 28-April-2006 kl. 10:49

Det er godt nok super, har ventet på det her længe. Så er det spændene om Canal+ giver et godt tilskud.

Fodbold i hd, glæder mig allerede



Skrevet af: Lars
Skrevet den: 28-April-2006 kl. 11:22

Oprindeligt skrevet af Larxox Larxox skrev:

Jeg ved ikke om det er det rigtige sted at spørge, men er der nogen som ved om Stofa er kommet lige så langt med HDTV?

Se http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=757&z=5 - Telia skyder HDTV i gang  

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: JBoy
Skrevet den: 28-April-2006 kl. 13:37

Det bliver spændende med den nye HDTV Selector, men opstår der ikke en masse nye problemer, med HDMI, Scart (RGB) osv.

Jeg tænker på om man vil kunne optage via Scart (RGB) og samtidig se samme udsendelse via HDMI på sit tv?

Hvordan skal man ny kable sit udstyr, når man gerne vil kunne se i den gode HDMI kvalitet men samtidig gerne vil beholde mulighed for at benytte PauseTv (via sin recorder) - det bliver vist ikke helt nemt.

Kan nogen kaste lys over problemstillingen eller måske komme med gode forslag til det kabel helvede jeg forudser vil opstå.

Egentlig havde jeg tænkt at jeg ville købe en forstærker med flere HDMI indgange, men det løser jo ikke problemet med PauseTv m.m. Cry

 



Skrevet af: Lars
Skrevet den: 28-April-2006 kl. 13:40

Oprindeligt skrevet af JBoy JBoy skrev:

Hvordan skal man ny kable sit udstyr, når man gerne vil kunne se i den gode HDMI kvalitet men samtidig gerne vil beholde mulighed for at benytte PauseTv (via sin recorder) - det bliver vist ikke helt nemt.

Nej, der må du nok afvente en Selector med egen HDD

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: JBoy
Skrevet den: 28-April-2006 kl. 13:48

Tak for svaret Lars, men ved du om vi kan forvente at den nye selector vil sende sit signal ud på både Scart (RGB) og HDMI samtidig, så vil man jo kunne bruge sit udstyr næsten som i dag, men med skift til HDMI ved f.eks. film.

Hvad med kvaliteten gennem RGB, vil men ikke kunne forvente en bedre kvalitet her, når der sendes i HDTV kvalitet. Vil et HDTV signal fra TDC ikke blive nedscalleret gennem Scart (RGB)?

 



Skrevet af: Nickname
Skrevet den: 28-April-2006 kl. 13:59

Er jeg den eneste der mener det er meget dyrt??

Måske er min holdning farvet af, at jeg har en Sagem 60, og det er da uden tvivl det ringeste stykke elektronik jeg ejer.

Hvis ikke der var tale om et monopol, ville Sagem 60 blive solgt i et forsvindende lille antal.  

Men man kan jo håbe at den nye er langt bedre. Eller at det som TDC Kabel kunde bliver muligt at bruge andre løsninger.

Jeg afventer i spænding de første "hands-on" test!



Skrevet af: JBoy
Skrevet den: 28-April-2006 kl. 14:10

Ja det er ikke helt billigt, specielt ikke når man "lige" har købet en Sagem 60 til små 1700 kr. for 3-4 måneder siden!

Hvad kan vi ellers forvente af features, hvad med bedre/hurtigere TextTV (HyperText)

 



Skrevet af: Lars
Skrevet den: 28-April-2006 kl. 14:15
Oprindeligt skrevet af JBoy JBoy skrev:

Tak for svaret Lars, men ved du om vi kan forvente at den nye selector vil sende sit signal ud på både Scart (RGB) og HDMI samtidig, så vil man jo kunne bruge sit udstyr næsten som i dag, men med skift til HDMI ved f.eks. film.

Hvad med kvaliteten gennem RGB, vil men ikke kunne forvente en bedre kvalitet her, når der sendes i HDTV kvalitet. Vil et HDTV signal fra TDC ikke blive nedscalleret gennem Scart (RGB)?

Jeg vil tro der er signal på alle udgange samtidig.

SCART RGB er kun til almindelig TV opløsning, så her må signalet være nedskaleret.

Jeg vil dog tro, at kvaliteten er en smule bedre - selvom man ser HDTV udsendelsen som standard TV.

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Ayla
Skrevet den: 28-April-2006 kl. 15:31
Vil den nye Selector kun sende 720p og 1080i ud gennem HDMI?

Jeg mener, for alle os med Plasma/LCD med f.eks. 1024x768, 1366x768 opløsning eller lignende, så vil TV'et jo være nødt til at skalere.

Ville være fedt, hvis Selector kunne sende forskellige native opløsninger gennem HDMI og selv stod for skaleringen (hvis der altså ikke er en meget dårlig skaler i).


-------------
/Martin


Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 28-April-2006 kl. 15:36

Oprindeligt skrevet af Ayla Ayla skrev:

Vil den nye Selector kun sende 720p og 1080i ud gennem HDMI?

Jeg mener, for alle os med Plasma/LCD med f.eks. 1024x768, 1366x768 opløsning eller lignende, så vil TV'et jo være nødt til at skalere.

Ville være fedt, hvis Selector kunne sende forskellige native opløsninger gennem HDMI og selv stod for skaleringen (hvis der altså ikke er en meget dårlig skaler i).

Den begrænsning har du også i DVD afspillere til 25k. Du er nødt til at bygge en HTPC med DVB-C kort, hvis du vil skalere til 1360x768 o.lign.



-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: Ayla
Skrevet den: 28-April-2006 kl. 15:41
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af Ayla Ayla skrev:

Vil den nye Selector kun sende 720p og 1080i ud gennem HDMI?

Jeg mener, for alle os med Plasma/LCD med f.eks. 1024x768, 1366x768 opløsning eller lignende, så vil TV'et jo være nødt til at skalere.

Ville være fedt, hvis Selector kunne sende forskellige native opløsninger gennem HDMI og selv stod for skaleringen (hvis der altså ikke er en meget dårlig skaler i).

Den begrænsning har du også i DVD afspillere til 25k. Du er nødt til at bygge en HTPC med DVB-C kort, hvis du vil skalere til 1360x768 o.lign.



Ok, det er dét, jeg har nu (Mac + EyeTV DVB-C)

Men spørgsmålet er, om man vil kunne modtage VM med et selector kort og DVB-C gennem computeren, hmm.

Spændende om det er MPEG-2 eller MPEG-4 det sendes i.


-------------
/Martin


Skrevet af: NicolaiLNP
Skrevet den: 28-April-2006 kl. 17:20
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

  • Prisen bliver 2495,- incl. abonnement til VM i HD


Hmm, er det overhovedet prisen værd, bare for at kunne se VM i HD kvali for man har vel ikk så meget at bruge selectorboksen til bagefter? Desuden bliver VM jo i forvejen sendt i ny og forbedret kvalitet.



Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 28-April-2006 kl. 17:26
Oprindeligt skrevet af NicolaiLNP NicolaiLNP skrev:

Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

  • Prisen bliver 2495,- incl. abonnement til VM i HD



Hmm, er det overhovedet prisen værd, bare for at kunne se VM i HD kvali for man har vel ikk så meget at bruge selectorboksen til bagefter? Desuden bliver VM jo i forvejen sendt i ny og forbedret kvalitet.

Hvis du har fladskærm slipper du for digital->analog->digital konvertering (RGB over scart er analog). Det har du også gavn af de almindelige kanaler.

På længere sigt kommer der sikkert også flere HD kanaler (p.t. er der vel kun en). De første danskere, som købte farve TV i slutningen af 1960'erne, kunne heller ikke se mange udsendelser i farver, men det kom hen ad vejen.....



-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: NicolaiLNP
Skrevet den: 28-April-2006 kl. 17:40
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Hvis du har fladskærm slipper du for digital->analog->digital konvertering (RGB over scart er analog). Det har du også gavn af de almindelige kanaler.



Kan du ikke lige oversætte det der til dansk? Er ikke så ferm indenfor dette område.




Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 28-April-2006 kl. 18:06
Oprindeligt skrevet af NicolaiLNP NicolaiLNP skrev:

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Hvis du har fladskærm slipper du for digital->analog->digital konvertering (RGB over scart er analog). Det har du også gavn af de almindelige kanaler.



Kan du ikke lige oversætte det der til dansk? Er ikke så ferm indenfor dette område.

Du får et digitalt signal via Selector, som du p.t. forbinder til dit TV med RGB over scart. Det er en analog forbindelse, dvs. at du skal konvertere det digitale MPEG signal til analog. Din fladskærm laver en digitialisering af det analoge input inden billedet vises, det er den analoge->digitale konvertering. Kombineret har vi en digital->analog->digital konvertering.



-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: MiKKa
Skrevet den: 28-April-2006 kl. 18:36
Når man nu ikke har HDMI på kassen - kan man så konveterer direkte til component ? ... Hvis ja, må man vil formode at man også forbedrer de nuværende kanaler - ja, måske ikke meget, men liiidt da.

-------------
Je ne sais rien, moi...


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 28-April-2006 kl. 18:39

Oprindeligt skrevet af MiKKa MiKKa skrev:

Når man nu ikke har DMI på kassen - kan man så konveterer direkte til component ? ... Hvis ja, må man vil formode at man også forbedrer de nuværende kanaler - ja, måske ikke meget, men liiidt da.

Nej, du skal have et HD-Ready TV med DVI eller HDMI indgang, for at bruge den digitale udgang.

Ellers skal du bare bruge SCART (RGB) som på den gamle Selector.

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: MiKKa
Skrevet den: 28-April-2006 kl. 19:29
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Nej, du skal have et HD-Ready TV med DVI eller HDMI indgang, for at bruge den digitale udgang.


Okie - har lige set at der er DVI


-------------
Je ne sais rien, moi...


Skrevet af: Peter Pan
Skrevet den: 30-April-2006 kl. 15:49

Hej på tråden.

Kan nogen her fjerne min bekymring, før køb af den nye digital Selector ?. Jeg har på mit HD-LCD-TV en DVI indgang. Jeg vil fra denne indgang bruge en DVI/ HDMI adapter til billede overførsel. Men hvad så med den digitale lyd overførsel ??. DVI kan jo kun overføre billedet. På mit TV er der flere bøsninger til digital audio in, men vil der også være en digital lyd udgang på den nye selector ?? Det kunne jeg frygte at der ikke er, når HDMI kan overføre både lyd og billede. Måske er det muligt med et adapter kabel med HDMI i den ene ende, som splitter ud til DVI og S.PDIF coax stik i den anden ende??. Eller er det nemmere end jeg tror.

 



-------------
Mvh. Peter Pan.-Se link- https://tinyurl.com/y7tbty8e" rel="nofollow - Råd-for-BL-tilslutning .


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 30-April-2006 kl. 16:40

Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

Kan nogen her fjerne min bekymring, før køb af den nye digital Selector ?. Jeg har på mit HD-LCD-TV en DVI udgang. Jeg vil fra denne udgang bruge en DVI/ HDMI adapter til billede overførsel.

Dit TV har ikke en DVI udgang - det er en indgang

Jeg ved ikke om den nye Selector har en separat digital lydudgang. Men kan dit TV dekode 5.1 lyd ?  For mig lyder det mere som at du skal fortsætte med god gammel analog stereolyd.

Jeg tror godt man kan finde et produkt, der kan splitte et HDMI signal op i HDMI/DVI + digital lyd. Men så er det ikke et kabel, men en boks der sikkert koster mindst det samme som den nye Selector.

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Peter Pan
Skrevet den: 30-April-2006 kl. 17:05

Hej Lars.

Du har ret, selvfølgelig er det en indgang. Lars jeg har fået nyt TV, her bagsiden. Men HDMI indgang har b&o nok ikke klar lige med det samme, men opgraderet bliver det når de er klar. Indtil da vil jeg jo gerne være klar når den lille ny digitale dukker op.



-------------
Mvh. Peter Pan.-Se link- https://tinyurl.com/y7tbty8e" rel="nofollow - Råd-for-BL-tilslutning .


Skrevet af: Peter Pan
Skrevet den: 30-April-2006 kl. 21:37

Dette må så være hvad der kan blive brug for?. Ca.2078 dkk.

Så bliver det spændende at se hvad Sagem HDTV boxen har af bøsninger. 

http://www.ramelectronics.net/html/EXT-HDMI-241A.htm - http://www.ramelectronics.net/html/EXT-HDMI-241A.htm



-------------
Mvh. Peter Pan.-Se link- https://tinyurl.com/y7tbty8e" rel="nofollow - Råd-for-BL-tilslutning .


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 30-April-2006 kl. 21:43

Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

Dette må så være hvad der kan blive brug for?. Ca.2078 dkk.

Ikke helt.

Den switcher de 3 signaler, HDMI, coax og toslink samtidig.

Men den konverterer ikke HDMI lyden til coax eller toslink, og det var jo det du ledte efter.

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Peter Pan
Skrevet den: 30-April-2006 kl. 21:55
Der da spdif out på fronten.

-------------
Mvh. Peter Pan.-Se link- https://tinyurl.com/y7tbty8e" rel="nofollow - Råd-for-BL-tilslutning .


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 30-April-2006 kl. 22:00

Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

Der da spdif out på fronten.

Ja, men kig nærmere på den.

  • Den har 2 HDMI indgange, og en udgang.
  • Den har 2 SPDIF indgange, og en udgang.
  • Den har 2 Coax indgange, og en udgang.

Det er en omskifter. Den kan skifte imellem 2 kilder.

Det er ikke en konverter.

Du får kun SPDIF ud, hvis du putter SPDIF ind.

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Peter Pan
Skrevet den: 30-April-2006 kl. 22:13
Tak for det Lars.

-------------
Mvh. Peter Pan.-Se link- https://tinyurl.com/y7tbty8e" rel="nofollow - Råd-for-BL-tilslutning .


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 01-Maj-2006 kl. 09:02
Oprindeligt skrevet af Ayla Ayla skrev:


Vil den nye Selector kun sende 720p og 1080i ud gennem HDMI?Jeg mener,
for alle os med Plasma/LCD med f.eks. 1024x768, 1366x768 opløsning eller
lignende, så vil TV'et jo være nødt til at skalere.Ville være fedt, hvis Selector
kunne sende forskellige native opløsninger gennem HDMI og selv stod for
skaleringen (hvis der altså ikke er en meget dårlig skaler i).


Jeg ville nu nok forvente at en scaler i et TV vil være noget bedre end en evt.
scaler i de plastbokse, Sagem leverer

Du kan jo altid tilslutte en god scaler, så derfor er det bedst at Selectoren
outputter det signal, den modtager.


Skrevet af: futt
Skrevet den: 01-Maj-2006 kl. 12:59
hej alle sammen, man får også c more HD kanalen med i et år når man køber den nye selector


Skrevet af: hansie
Skrevet den: 01-Maj-2006 kl. 13:01

Har du et link til det ?

Eller har du mere info ?

Mvh Hans



Skrevet af: Mighty Mouse
Skrevet den: 01-Maj-2006 kl. 17:37

Oprindeligt skrevet af futt futt skrev:

hej alle sammen, man får også c more HD kanalen med i et år når man køber den nye selector

OK, men hvad slags programmer sender den?



-------------
           /Michael


Skrevet af: STP36
Skrevet den: 01-Maj-2006 kl. 17:46
Oprindeligt skrevet af Mighty Mouse Mighty Mouse skrev:

Oprindeligt skrevet af futt futt skrev:

hej alle sammen, man får også c more HD kanalen med i et år når man køber den nye selector

OK, men hvad slags programmer sender den?



Det kan du se http://www.canalplus.dk/grid.asp?guid=015F27FB-172F-445A-873B-A0085666C28F&channelid=35&date=2006-05-01 - her


http://www.canalplus.dk/grid.asp?guid=015F27FB-172F-445A-873B-A0085666C28F&channelid=35&date=2006-05-01 -


Skrevet af: Mighty Mouse
Skrevet den: 02-Maj-2006 kl. 17:42
Takker - En HD Selector til mig, tak!

-------------
           /Michael


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 03-Maj-2006 kl. 10:39

Hej Alle

Der bliver mulighed for at se den nye Selector.

Vi har fået et begrænset antal pladser, til en TDC præsentation af den nye Selector. Det bliver torsdag d. 18/5 hos TDC, og arrangementet vil også inkludere lidt flere ting.

Mere info følger...

  /Lars

 



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: J.F.L
Skrevet den: 03-Maj-2006 kl. 10:51

Oprindeligt skrevet af STP36 STP36 skrev:


Det kan du se http://www.canalplus.dk/grid.asp?guid=015F27FB-172F-445A-873B-A0085666C28F&channelid=35&date=2006-05-01 - her


http://www.canalplus.dk/grid.asp?guid=015F27FB-172F-445A-873B-A0085666C28F&channelid=35&date=2006-05-01 -

Sååååååå imponerende er C-MORE HD's program heller ikke da.

Prøv lige at vælg 7-døgnsoversigten og se hvor mange gange den samme film går igen og igen ud af de 3 film der vises pr. dag.

 



Skrevet af: charleston
Skrevet den: 03-Maj-2006 kl. 13:38
De programpakker har aldrig været imponerende. Det gælder ikke kun C-MORE HD. Prøv at se 7 døgns oversigten på alle filmpakkerne. Har man set en uge behøver man ikke se resten af måneden  Det er trods alt for dyrt i længden.

-------------
charleston


Skrevet af: Ayla
Skrevet den: 05-Maj-2006 kl. 12:45
Faldt lige over disse billeder.

Virkelig skuffet over TDC Selector HD's udseende

Selector HD:


Så hellere Stofa's Samsung boks. Den er da i det mindste lidt pænere:


Håbede på det design vi havde set på nogle af billederne fra Cebit messen.
De var da ihvertfald "til at holde ud".


-------------
/Martin


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 05-Maj-2006 kl. 12:50
Jeg var i TDC butikken i går for at høre om man kunne blive skrevet op. Det kan man ikke. Den bruger det kort du allerede har, så hvis du har en selector i forvejen, er det nærmest kun at skifte boks og strømforsyning, smække et HDMI kabel i, og så er man igang.



Skrevet af: zaboom
Skrevet den: 05-Maj-2006 kl. 12:53

Oprindeligt skrevet af Ayla Ayla skrev:

Faldt lige over disse billeder.

Virkelig skuffet over TDC Selector HD's udseende

Det billede er vist ikke af Sagem's HD-Selector - ligner mere et byggesæt fra Brinch



-------------
...længe efter glæden over den billige pris, huskes den dårlige kvalitet!


Skrevet af: filmfreak
Skrevet den: 05-Maj-2006 kl. 13:19
Oprindeligt skrevet af zaboom zaboom skrev:

Oprindeligt skrevet af Ayla Ayla skrev:

Faldt lige over disse billeder.

Virkelig skuffet over TDC Selector HD's udseende

Det billede er vist ikke af Sagem's HD-Selector - ligner mere et byggesæt fra Brinch

Så se lige her:

http://www.digitalt.tv/nyhed.aspx?ArticleID=1332 - http://www.digitalt.tv/nyhed.aspx?ArticleID=1332

Det er ihvertfald en Sagem boks, men køn er den ihvertfald ikke !



Skrevet af: zaboom
Skrevet den: 05-Maj-2006 kl. 13:24

Sagem - Canal Digital. Ja

Men ikke en Selector.

De skriver selv på siden "Der skulle være tale om en kombineret DVB-S, DVB-S2 og DVB-T boks".

Og TDC-kabeltv er altså DVB-C (C=Cable).

De andre billeder tidligere i tråden er nok de rigtige, da de ligner den nuværende IDC 60, bare større.



-------------
...længe efter glæden over den billige pris, huskes den dårlige kvalitet!


Skrevet af: Swiss
Skrevet den: 05-Maj-2006 kl. 13:40
Oprindeligt skrevet af Ayla Ayla skrev:

Faldt lige over disse billeder.

Virkelig skuffet over TDC Selector HD's udseende

Selector HD:





Damm, den er ugly, de burde ansætte et par B&O folk hos Sagem

/Swiss


Skrevet af: digitalt.tv
Skrevet den: 05-Maj-2006 kl. 13:48

Sagem har lavet både til TDC og Canal Digital (Sverige indtil videre). Den til TDC er med DVB-C tuner selvfølgelig, men selve plastikkassen ser da så stort set ud til at være den samme grimme



-------------
Bo http://digitalt.tv" rel="nofollow - http://digitalt.tv


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 05-Maj-2006 kl. 13:55
Kunne det tænkes at Samsung modellen kunne komme til at understøtte
Viaccess II?


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 05-Maj-2006 kl. 14:01

Oprindeligt skrevet af zaboom zaboom skrev:

Det billede er vist ikke af Sagem's HD-Selector - ligner mere et byggesæt fra Brinch

Nemlig. Det ligner en prototype, og ikke er færdigt apparat.

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 05-Maj-2006 kl. 14:13
Kan vi lige få slået fast, er det "THE UGLY BOX" eller er det den flotte "SAGEM vi har set på lars's billeder" vi sidder og glæder os til på TDC's net.

For hvis det er "THE UGLY BOX", så skifter jeg til parabol. Vil ikke have sådan en kasse inden for mine døre.


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 05-Maj-2006 kl. 14:21
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

For hvis det er "THE UGLY BOX", så skifter jeg til
parabol. Vil ikke have sådan en kasse inden for mine døre.


Men Canal Digital har samme "THE UGLY BOX"


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 05-Maj-2006 kl. 14:23
Ja, men så er Sky+ opfundet, og  deres box er en hel del pænere.


Skrevet af: StoneColdO
Skrevet den: 05-Maj-2006 kl. 14:32
Og lige et spg..

Jeg har et Philips PF9986 LCD TV - det har ikke HDMI men DVI, men jeg vil kunne udnytte den nye Selector-HD fuldt ud hvad billede angår?




Skrevet af: spawn
Skrevet den: 05-Maj-2006 kl. 14:59

Tak skæbne ja, "The Ugly Box"

Hvad kan USB stikket på fronten bruges til ?

Tilslutning af eks. en usb harddisk med film på med henblik på afspilning ?



-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K


Skrevet af: Prasmus
Skrevet den: 05-Maj-2006 kl. 19:53
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Tak skæbne ja, "The Ugly Box"
Hvad kan USB stikket på fronten bruges til ?
Tilslutning af eks. en usb harddisk med film på med henblik på afspilning ?

Ja den er godtnok grim

Hvis det er en prototype / udviklings / test model, så kan et være usb'en blot er til at lægge ny firmware i boxen....

Mvh Peter



Skrevet af: Ayla
Skrevet den: 05-Maj-2006 kl. 21:11
Oprindeligt skrevet af Prasmus Prasmus skrev:

Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Tak skæbne ja, "The Ugly Box"
Hvad kan USB stikket på fronten bruges til ?
Tilslutning af eks. en usb harddisk med film på med henblik på afspilning ?

Ja den er godtnok grim

Hvis det er en prototype / udviklings / test model, så kan et være usb'en blot er til at lægge ny firmware i boxen....

Mvh Peter



Tror ikke man skal regne med at kunne afspille film eller noget på den nye Selector. Den gør vidst bare sit job med at vise TV og det er dét. Og så i en grim indpakning endda.

Den kan heller ikke vise Sputnik eller andet sjov, som der var tale om på et tidspunkt.

Det er vidst også samme gamle menusystem (udseende mæssigt). Håber bare at de er blevet forbedret lidt i det mindste.

PS. De billeder jeg postede er fra T3 magasinet, så den skulle være god nok... Endnu et grimt Sagem design (håber dog stadig på at det er prototype billeder).


-------------
/Martin


Skrevet af: agger
Skrevet den: 06-Maj-2006 kl. 17:29

hej StoneCold0

DVI og HDMI giver samme type billede , DVI overfører kun billede ikke lyd , HDMI den overfører både billede og lyd

hilsen Agger



Skrevet af: StoneColdO
Skrevet den: 07-Maj-2006 kl. 21:32
Tak for det, så må der være en lyd out på boksen, som så kan føres i anlæg eller tv.. 


Skrevet af: hansie
Skrevet den: 08-Maj-2006 kl. 07:55

Ja der er sikkert coax eller optisk digital lyd ud.

Mvh hans



Skrevet af: alfaekko
Skrevet den: 08-Maj-2006 kl. 21:07

Når man nu har en hdd-recorder, der også understøtter hdmi, kan man så kable den nye Selector HD, så man får HDTV-signalet ind i recorderen, og derfra til TV'et?

Eller er man nødt til at kable HDMI direkte mellem Selector HD og fjernsyn? for så er det jo lige meget at recorderen understøtter HDMI ?

Det jeg egentlig spørger om er: Kan jeg fordel anskaffe mig en Selector HD til mit HDready TV og min JVC MH300 med HDMI out ?????

 

mvh

Anders



Skrevet af: sommelle
Skrevet den: 08-Maj-2006 kl. 21:11

Hej.

Du kan ikke optage HD signal på en recorder endnu, det kommer sikkkert en gang.

Din JVC har HDMI udgang, ikke indgang.

m.v.h.



Skrevet af: spawn
Skrevet den: 08-Maj-2006 kl. 22:49

Sagt på en anden måde

både din jvc og hd-selectoren har kun HDMI out - begge kan med fordel tilsluttes direkte til en fladskærm med HDMI in. Har fladskærmen 2 (eller flere) HDMI indgange er det optimalt da du således kan tilslutte begge enheder til skærmen med HDMI. Selectoren tilsluttes derefter til din recorder med scart RGB.

Så det er ikke ligemeget om din recorder har HDMI out - det er den bedste måde at tilslutte den til din HD fladskærm. Men mange "HD Ready" fladskærme idag har stadig kun 1 HDMI eller DVI indgang, hvilket imho er fuldstændig tåbeligt med tanke på at de fleste fremtidige enheder skal tilsluttes via HDMI. Alle "HD Ready" fladskærme bør efter min mening have mindst 2 HDMI indgange (gerne 3) udover de normale analoge indgange for bagudkompatibilitet.

 



-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K


Skrevet af: alfaekko
Skrevet den: 09-Maj-2006 kl. 09:34

Så er det desværre, som jeg frygtede, at jeg skal vølge om recorderen eller selectoren skal have DVI indgangen. Jeg tror nemlig ikke jeg gider skifte kabel i TV'et hele tiden, afhængig af hvilket medie jeg anvender.

Tak for svarene.....



Skrevet af: HeartWare
Skrevet den: 09-Maj-2006 kl. 10:39
Jeg vil mene, at der ikke er så meget valg...

Din recorder kan ikke levere et ægte HD-signal. Det kan Selector-boksen.

Du vil altså få MEGET mere ud af dit HD-Ready TV ved at koble det til Selector-boksen (hvis du ser HD-materiale) end hvis du ser DVD (der kun er SD-materiale).

-------------
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver


Skrevet af: spawn
Skrevet den: 09-Maj-2006 kl. 10:50

Enig med Heartware

Bruge HDMI indgangen til at tilslutte selector boksen for at få udnyttelse af det HD signal der bliver sendt og brug istedet komponent for at tilslutte din Recorder til fladskærmen, det giver stadig mulighed for at afspille i progressiv hvilket er en klar forbedring i forhold til normal interlaced signal. 

Alternativt skal du have fat i en eller anden switchbox eller surroundreceiver der giver mulighed for at tilslutte flere HDMI enheder

 



-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K


Skrevet af: NicolaiLNP
Skrevet den: 09-Maj-2006 kl. 22:43
Har læst mig til at man ikke både kan have en Selector og recorder koblet til HDMI-indgangen når ens TV kun har en HDMI-indgang.
Da det er oplagt for mig at skulle optage en del af kampene ved VM, vil jeg jo derfor være nødt til at vælge at køre recorderen via scart-stikket.
Men hvor meget dårligere er kvaliteten ved scart-tilkobling i forhold til HDMI,  og hvor stor en forskel gør progressive scan?


Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 09-Maj-2006 kl. 22:52

Oprindeligt skrevet af NicolaiLNP NicolaiLNP skrev:

Har læst mig til at man ikke både kan have en Selector og recorder koblet til HDMI-indgangen når ens TV kun har en HDMI-indgang.
Da det er oplagt for mig at skulle optage en del af kampene ved VM, vil jeg jo derfor være nødt til at vælge at køre recorderen via scart-stikket.
Men hvor meget dårligere er kvaliteten ved scart-tilkobling i forhold til HDMI,  og hvor stor en forskel gør progressive scan?

Der kommer an på hvad du afspiller fra recorderen. Hvis det er egne optagelser, tror jeg ikke at du kan se forskel på scart og HDMI tilslutning. Med købe DVD film er der nok en forskel.

Du kan også overveje component mellem recorder og TV, hvis denne mulighed eksisterer. Component giver dig mulighed for progresive scan. Hvis der er en god de-interlacer i din recorder (som DVD afspiller), vil det give dig en forbedret billedkvalitet.



-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: Valyc
Skrevet den: 11-Maj-2006 kl. 12:52

Nu er jeg langt fra nogen ekspert på HIFI-området, og jeg har derfor mistet overblikket mht. at forbinde de forskellige enheder, når/hvis jeg køber en Sagem HD

Jeg har følgende udstyr:

TV: Philips 37PF9830

Recorder: Sony RDR-HX910

DVD-afspiller: Philips DVP 9000s

 



Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 11-Maj-2006 kl. 12:58
Oprindeligt skrevet af Valyc Valyc skrev:

Nu er jeg langt fra nogen ekspert på HIFI-området, og jeg har derfor mistet overblikket mht. at forbinde de forskellige enheder, når/hvis jeg køber en Sagem HD

Jeg har følgende udstyr:

TV: Philips 37PF9830

Recorder: Sony RDR-HX910

DVD-afspiller: Philips DVP 9000s

Hvor mange HDMI/DVI indgangen har dit TV? Og hvor mange component indgange er der?

Forbindelsen mellem den kommende HD Sagem og din recorder skal være scart. Resten afhænger af antallet af indgangen. Hvis der er to HDMI indgange, bruger du dem til din DVD afspiller og HD Sagem, og kører component eller scart mellem recorder og TV (hvad der nu giver det bedste billede).



-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: Valyc
Skrevet den: 11-Maj-2006 kl. 13:38
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Hvor mange HDMI/DVI indgangen har dit TV? Og hvor mange component indgange er der?

Forbindelsen mellem den kommende HD Sagem og din recorder skal være scart. Resten afhænger af antallet af indgangen. Hvis der er to HDMI indgange, bruger du dem til din DVD afspiller og HD Sagem, og kører component eller scart mellem recorder og TV (hvad der nu giver det bedste billede).

Mit tv har 1 stk HDMI, 1 stk DVI og en component indgang...

Hvis jeg forbinder Sagem og recorderen med scart, hvordan kan jeg så sætte recorderen til timeroptagelse?



Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 11-Maj-2006 kl. 14:22

Oprindeligt skrevet af Valyc Valyc skrev:

Mit tv har 1 stk HDMI, 1 stk DVI og en component indgang... 

De to digitale indgange kan du bruge på HD Sagem (Selector) og DVD afspilleren.

Oprindeligt skrevet af Valyc Valyc skrev:

Hvis jeg forbinder Sagem og recorderen med scart, hvordan kan jeg så sætte recorderen til timeroptagelse?

Du optager det program, som Sagem boxen er indstillet på. På Sagem 60 kan man lave timerprogrammering med kanal skift. En Pioneer recorder har G-Link som kan styre (nogle) digitale decodere, men du havde en Sony... Anyways, er dette et generelt problem med digitale decodere og recordere, fordi du ikke bruger den indbyggede tuner i recorderen, men den eksterne tuner i den digitale decoder.



-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: Valyc
Skrevet den: 11-Maj-2006 kl. 15:17

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

De to digitale indgange kan du bruge på HD Sagem (Selector) og DVD afspilleren.

Kan jeg også bruge DVI-indgangen?

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Du optager det program, som Sagem boxen er indstillet på. På Sagem 60 kan man lave timerprogrammering med kanal skift. En Pioneer recorder har G-Link som kan styre (nogle) digitale decodere, men du havde en Sony... Anyways, er dette et generelt problem med digitale decodere og recordere, fordi du ikke bruger den indbyggede tuner i recorderen, men den eksterne tuner i den digitale decoder.

Hvorfor ikke bare forbinde både Sagem boxen og recorder med et antennestik? Så længe min recorder ikke kan optage i HD-kvalitet, så er der vel ingen grund til at den motager tv-signalet fra Sagem boxen?



Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 11-Maj-2006 kl. 15:36
Oprindeligt skrevet af Valyc Valyc skrev:

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

De to digitale indgange kan du bruge på HD Sagem (Selector) og DVD afspilleren.

Kan jeg også bruge DVI-indgangen?

HDMI = DVI + lydoverførsel. DVI indgangen på TVet har formentlig en matchende indgang til stereolyd. NB: jeg forudsætter at DVI indgangen kan modtage 720p og 1080i videosignaler; check manualen. Hvis du alligevel kører lyden over i en surround receiver, er det sådan set underordnet om det er en DVI eller HDMI indgang, blot den kan modtage 720p og 1080i.

Oprindeligt skrevet af Valyc Valyc skrev:

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Du optager det program, som Sagem boxen er indstillet på. På Sagem 60 kan man lave timerprogrammering med kanal skift. En Pioneer recorder har G-Link som kan styre (nogle) digitale decodere, men du havde en Sony... Anyways, er dette et generelt problem med digitale decodere og recordere, fordi du ikke bruger den indbyggede tuner i recorderen, men den eksterne tuner i den digitale decoder.

Hvorfor ikke bare forbinde både Sagem boxen og recorder med et antennestik? Så længe min recorder ikke kan optage i HD-kvalitet, så er der vel ingen grund til at den motager tv-signalet fra Sagem boxen?

Jo, det kan du også, men så optager du det analoge antennesignal, som bør være ringere end et nedskaleret RGB PAL signal fra den digitale decoder. Og de nye HD kanaler vil slet ikke være på det analoge antennesignal (dvs. det som du modtager uden Selector). I øvrige udelukker det ene ikke det anden - du kan sagtens lave begge forbindelser mellem HD Sagem og recorder.



-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: Valyc
Skrevet den: 11-Maj-2006 kl. 17:16

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

HDMI = DVI + lydoverførsel. DVI indgangen på TVet har formentlig en matchende indgang til stereolyd. NB: jeg forudsætter at DVI indgangen kan modtage 720p og 1080i videosignaler; check manualen. Hvis du alligevel kører lyden over i en surround receiver, er det sådan set underordnet om det er en DVI eller HDMI indgang, blot den kan modtage 720p og 1080i.

Ahhh, på den måde!  Mit tv kan sagtens modtage 720p og 1080i gennem DVI indgangen... Så skal jeg vel købe et HDMI>DVI stik?

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Jo, det kan du også, men så optager du det analoge antennesignal, som bør være ringere end et nedskaleret RGB PAL signal fra den digitale decoder. Og de nye HD kanaler vil slet ikke være på det analoge antennesignal (dvs. det som du modtager uden Selector). I øvrige udelukker det ene ikke det anden - du kan sagtens lave begge forbindelser mellem HD Sagem og recorder.

Hmmm, så tror jeg umiddelbart, at jeg vælger begge løsninger. Synes det lyder irriterende nok, at jeg ikke kan skifte kanal på tv'et længere. Men det er måske bare et spørgsmål om vænne sig til det?



Skrevet af: Lars
Skrevet den: 11-Maj-2006 kl. 20:54

Hej Alle

Så er der åbent for tilmeldinger til Selector HD præsentation hos TDC.

TDC Kabel TV: Selector HD aften

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: NicolaiLNP
Skrevet den: 02-Juni-2006 kl. 12:51
Er det muligt, at gøre brug af Telia's HD selector som TDC-kabeltv kunde ? Den er jo både flottere og pænere end TDC's, og så er den jo allerede på gaden! 


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 02-Juni-2006 kl. 13:05

Oprindeligt skrevet af NicolaiLNP NicolaiLNP skrev:

Er det muligt, at gøre brug af Telia's HD selector som TDC-kabeltv kunde ? Den er jo både flottere og pænere end TDC's, og så er den jo allerede på gaden! 

Tænker du på den fra Stofa ?

Den er faktisk ikke på gaden. De kæmper ligesom TDC med at få den klar, og den bliver muligvis forsinket helt ind i VM start.

Men den vil sansynligvis ikke kunne bruges fuldt ud. Den skrædersys netop til Stofa kabel-tv i softwaren.

Men kan du finde et standard produkt, der kan vise HDTV fra MPEG2 og MPEG4 efter DVB-C standarden, samt har almindelig kortlæser for Selector kortet, så vil den kunne bruges til at dekode selve kanalerne. Selector HD vil dog komme til at tilbyde meget mere end blot kanalerne på sigt, og her vil en standard boks ikke kunne bruges.

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Bendix
Skrevet den: 02-Juni-2006 kl. 13:08
Jeg kan se at telia samarbejder med see more hd kanalen, vil TDC gøre det samme så vi kan se film i HD?


Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 02-Juni-2006 kl. 13:28

Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Men kan du finde et standard produkt, der kan vise HDTV fra MPEG2 og MPEG4 efter DVB-C standarden, samt har almindelig kortlæser for Selector kortet, så vil den kunne bruges til at dekode selve kanalerne. Selector HD vil dog komme til at tilbyde meget mere end blot kanalerne på sigt, og her vil en standard boks ikke kunne bruges.

Bruges der ikke kun MPEG2 p.t.? Hvis det bare drejer sig om VM i første omgang, kunne man måske klare sig sommeren over med et DVB-C kort med MPEG2 til sin HTPC?



-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 02-Juni-2006 kl. 13:29

Oprindeligt skrevet af Bendix Bendix skrev:

Jeg kan se at telia samarbejder med see more hd kanalen, vil TDC gøre det samme så vi kan se film i HD?

TDC planlægger med et HD pakke senere på året, men forhandlingerne er ikke afsluttet endnu så ingen ved hvad den kommer til at indeholde.

Men jeg kunne forstå på en anden debat her i forummet, at Canal Digital forlanger at adgang til C More HD kun kan ske ved samtidig abonnement på resten af Canal+ kanalerne. Altså så det bliver ligesom på satellit, hvor man betaler 219 kr per måned i abonnement for Family pakken og 39 kr per måned for C More HD.

Altså 258 kr/måned i alt!

Stofa kunder får dog C More HD med gratis resten af året, hvis de køber Canal Digital pakken til de 219 kr/måned. Der er vist tit nogle "velkomst gaver" sammen med de pakker, tidligere kunne man også få en Selector gratis ved at tegne et års abonnement på Canal Digital hos TDC.

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 02-Juni-2006 kl. 13:30

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Bruges der ikke kun MPEG2 p.t.? Hvis det bare drejer sig om VM i første omgang, kunne man måske klare sig sommeren over med et DVB-C kort med MPEG2 til sin HTPC?

Ja, det er rigtigt. Har man et MPEG2 kort allerede, kan man bruge det.

Men køber man en boks, ville det være dumt at købe en uden MPEG-4. Selvom VM sendes i MPEG2, så forventer alle at MPEG4 er fremtiden - især indenfor HDTV.

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Bendix
Skrevet den: 02-Juni-2006 kl. 14:55

Jeg synes ikke jeg kan finde noget i userguiden til den nye selctor om at den opskalerer et sd signal. Er det sikkert at den gør det?



Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 02-Juni-2006 kl. 15:25
Ja, du vælge den opløsning, der skal sendes ud gennem HDMI, og så
skaleres signalet til den valgte opløsning (1080i / 720p / 576p)

Står den på Auto burde den sende den opløsning, som signalet er i.


Skrevet af: Bendix
Skrevet den: 02-Juni-2006 kl. 15:27

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Ja, du vælge den opløsning, der skal sendes ud gennem HDMI, og så
skaleres signalet til den valgte opløsning (1080i / 720p / 576p)

Står den på Auto burde den sende den opløsning, som signalet er i.

Kan man  tvinge den til en højere opløsning end signalet er i, det virker godt ved min dvp9000sa men det er også en faroudja chip der gør det?



Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 02-Juni-2006 kl. 18:14
Hvis du sætter den til f.eks. 720p bliver alt skaleret til 720p - det var hvad
TDC sagde (og viste frem) under præsentationen.


Skrevet af: Bendix
Skrevet den: 02-Juni-2006 kl. 18:27

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Hvis du sætter den til f.eks. 720p bliver alt skaleret til 720p - det var hvad
TDC sagde (og viste frem) under præsentationen.

Viste de et alm sd signal opskaleret?

 Hvordan så det ud?



Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 02-Juni-2006 kl. 18:55
Det lignede stort set det samme uskalerede signal, som tv'et så i stedet
opskalerede, men det er svært at bedømme sådan noget i den korte tid man
så det.


Skrevet af: OTol
Skrevet den: 03-Juni-2006 kl. 11:09

Jeg har netop modtaget følgende svar fra TDC:

 

Citat:

Tak for din henvendelse 03-06-2006 om Selector HD.

Vi kan informere dig om at det er muligt at bruge dit ”gamle” kort i den nye Selector HD, og at det er muligt at se de samme betalingskanaler som på Sagem 60.

Det er korrekt at vi viser alle VM-kampene i HD, vi forventer dog at vi efter VM kan tilbyde mere HD på dit TV. Men hvilke kanaler udover DR1, DR2 og TV2 som vi kommer til at vise i HD står ikke sikkert endnu.

Har du spørgsmål, er du velkommen til at ringe til os på
80 80 40 80.

Venlig hilsen

TDC Kabel TV
Kundeservice

Ifølge denne besked kunne det se ud til, at vi får DR og TV2 i HD kvalititet efter VM. Men det lyder vist for godt til at være sandt.

Mvh. Ole



Skrevet af: Ole
Skrevet den: 03-Juni-2006 kl. 11:18

Mon ikke det kommer langsomt snigende, så DR, TV2 osv efterhånden begynder at sende enkelte udsendelser i HD.

Lidt ligesom da de begyndte at sende farve-tv. (det husker vi jo alle )

Jeg kunne forestille mig, at nogle af deres shows og enkelte film var de første i HD...

...Ole



-------------
Moderator, recordere.dk


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 03-Juni-2006 kl. 11:22

Oprindeligt skrevet af OTol OTol skrev:

Men hvilke kanaler udover DR1, DR2 og TV2 som vi kommer til at vise i HD står ikke sikkert endnu.

Det er forkert.

DR og TV2 vil sikkert sende i HDTV engang. Men det er ikke noget som "bare sker henover sommeren". Det er så stort, at det er politisk bestemt. Både hvornår det sker, og hvor pengene skal findes (HDTV er dyrt).

De HDTV tilbud som vil være hos TDC vil være baseret på udenlandsk indhold i flere år endnu.

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: DonJensen
Skrevet den: 03-Juni-2006 kl. 11:51
Hvad er sidste nyt omkring leveringsdato?

-------------
http://bfbc2.elxx.net/stats/ps3/K-Gaard">


Skrevet af: mosede
Skrevet den: 03-Juni-2006 kl. 12:00
Oprindeligt skrevet af DonJensen DonJensen skrev:

Hvad er sidste nyt omkring leveringsdato?

Jeg spurgte i telebutikken i Hundigecentret i går. De vidste ingen ting.


Skrevet af: hekke
Skrevet den: 03-Juni-2006 kl. 12:01
Jeg har fået den besked, at den skulle komme i næste uge, måske


Skrevet af: Ayla
Skrevet den: 03-Juni-2006 kl. 12:34
Gerne inden fredag!! (VM start, det er jo hele idéen med den) 

-------------
/Martin


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 03-Juni-2006 kl. 12:56

Oprindeligt skrevet af DonJensen DonJensen skrev:

Hvad er sidste nyt omkring leveringsdato?

De kæmper - de kæmper virkelig!   

Men de seneste meldinger jeg har, er at de stadig regner med at nå det inden VM. Måske ikke det fulde antal, men forhåbentlig nok til at mætte de mest sultne efter VM i HDTV.

Men nu er det jo pinse og lukket frem til og med mandag. Så der kommer ikke nogen nye meldinger før tirsdag.

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Stampe
Skrevet den: 03-Juni-2006 kl. 13:05
Ja - det er noget af en deadline de arbejder under. Hvis den ikke er klar senest til 2. uge af VM, får de ikke nogle til at give 2.500 for den før der er betydeligt mere indhold. 


Skrevet af: OTol
Skrevet den: 03-Juni-2006 kl. 13:22
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af OTol OTol skrev:

Men hvilke kanaler udover DR1, DR2 og TV2 som vi kommer til at vise i HD står ikke sikkert endnu.

Det er så stort, at det er politisk bestemt. Både hvornår det sker, og hvor pengene skal findes (HDTV er dyrt).

  /Lars

Jeg tror ikke det er så meget dyrere at optage, jeg mener at have læst, at de har alt udstyret i forbindelse med udflytning til den nye TV by på amager. Jeg mener også, at have læst, at flere ting allerede er optaget i HD, bl.a. Krøniken. Dette er nok gjort af hensyn til salg i udlandet og fremtidige genudsendelser. Noget andet er så, at sendenettet ikke er klar før 2010, men det kunne måske tænkes, at de ville give TDC og Stofa lov til at sende noget over kabel TV, der er det tekniske jo klar. Det kræver jo også kunder der har modtage teknikken i orden, og de kommer ikke før der er et nogenlunde grundlag for at modtage noget HD, så det er i alles interesse at komme igang. Men det er nok rigtigt, at det bliver lisom med farve TV, det kommer lidt efter lidt.  



Skrevet af: Lars
Skrevet den: 03-Juni-2006 kl. 13:53

Oprindeligt skrevet af OTol OTol skrev:

Jeg tror ikke det er så meget dyrere at optage, jeg mener at have læst, at de har alt udstyret i forbindelse med udflytning til den nye TV by på amager.

Det koster ca. 50% ekstra at producere i HDTV, når man har teknikken på plads. DR har en smule teknik til HDTV allerede, men der er lang vej og sansynligvis mange hundrede millioner af kroner endnu

Men en anden ting som er rigtig dyr lige nu er lagring. For et er at sende direkte udsendelser, men hvis der også skal produceres, redigeres og lagres i HDTV så skal der arkivering til - og det er både besværligt og dyrt. Det er jo enorme data-mængder vi taler om - for et HDTV signal i rå broadcast kvalitet.

Et ukomprimeret HD-SDI signal er på 1,485 Gbit/s, i den form vil en almindelig 400GB harddisk kunne lagre knap 4 minutter. Forestil dig lige der skal ligge f.eks. 1-2 ugers udsendelser for 2-4 TV-kanaler plus det løse på et central lager.

Når man dertil regner, at sådan et lager skal kunne levere de samme datastrømme tilbage igen hurtigt, smidigt og uden udfald - til mange destinationer samtidigt - så er det en næsten uoverkommelig opgave med nutidens teknikker og priser for data-lagring. Det er ihvertfald her den helt store udfordring ligger, og en væsentlig grund til at DR ikke allerede er igang.

Oprindeligt skrevet af OTol OTol skrev:

 Jeg mener også, at have læst, at flere ting allerede er optaget i HD, bl.a. Krøniken.

Lige netop Krøniken måtte de opgive at lave i HD pga. ovennævnte problem.

Men der begynder nok snart at blive lavet udsendelser i HDTV, så der er nogen at sende når det engang kommer. For ingen er i tvivl om at det kommer, vi er bare i en meget tidlig fase af  "evolutionen" på det område lige nu.

Oprindeligt skrevet af OTol OTol skrev:

Noget andet er så, at sendenettet ikke er klar før 2010, men det kunne måske tænkes, at de ville give TDC og Stofa lov til at sende noget over kabel TV, der er det tekniske jo klar.

Ja, hvis der er politisk vilje til det. Så kunne der komme test-udsendelser på både satellit og kabel-tv inden 2010.

Men det er ikke noget TV-stationerne må bruge penge på uden politisk godkendelse. VM i fodbold er et pilot projekt, for at prøve teknikken af, men uden politisk vilje bliver det en enlig svale. For DR + TV2 er public service kanaler, og de må ikke lave niche-tv uden politisk godkendelse.

Oprindeligt skrevet af OTol OTol skrev:

Men det er nok rigtigt, at det bliver lisom med farve TV, det kommer lidt efter lidt.  

Jeg var til den store HDTV konference der blev afholdt i København i november måned. Der var deltagelse af alle med interesser i HDTV herhjemme. På den konference kom de fleste spørgsmål - og svar - på bordet. Derudover jeg har adgang til en vis portion "insider viden" om emnet, ihvertfald på den tekniske side. Hvad politikerne beslutter, tør jeg ikke spå om 

Men et er de spredte tilbud som VM. Men hvornår ser vi så mere HDTV end standard TV?  Budet fra konferencen lød på år 2015.

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: DonJensen
Skrevet den: 03-Juni-2006 kl. 14:21

Anden uge i VM, HA! Så skal jeg da helt klart bestille den, og så benytte mig at 14 dage returret.

Jeg har ikke en skid forstand på det, men jeg kan ikke forstå hvordan de kan love den til 29.maj, og tilmed lave en præsentation den 22. maj, og nu kan de ikke levere den.



-------------
http://bfbc2.elxx.net/stats/ps3/K-Gaard">



Print side | Luk vindue