Print side | Luk vindue

Kan det være rigtigt? Mister man garantien når....

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Tablets og telefoner
Forumbeskrivelse: Smartphones, mobiltelefoner, tablet computere mv.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=117464
Udskrevet den: 28-April-2024 kl. 18:47


Emne: Kan det være rigtigt? Mister man garantien når....
Skrevet af: johnny57
Emne: Kan det være rigtigt? Mister man garantien når....
Skrevet den: 26-November-2012 kl. 16:56
Som jeg har forstået det er der forsikring på så længe mobilaftalen kører dvs op til 24 mdr, men jeg selvsagt ikke om man skal være kunde også, i så fald er det noget som står med meget småt.
2400 for en skærm er rent røveri, prisen ligger på 800-1000 kr de fleste steder.


-------------
Med venlig Hilsen

Johnny



Svar:
Skrevet af: mkirkelund
Skrevet den: 26-November-2012 kl. 17:00
Alle teleselskaber benytter sig af ombytning af iPhone. Dvs. hvis du sender en iPhone til reparation vil du altid modtage en ny (refurbished) enhed.

Er der fysisk skade på den du ønsker sendt til reparation bliver du bedt om at selv betale for ombytningen. Prisen virker dog noget høj. Da jeg arbejde hos 3 lå prisen på omkring 1700 kr.

Hvis du derimod får den repareret uautoriseret mister du garentien (såfremt det er noget værkstedet kan se). Så hvis den senere får problemer (home knap i stykker, hardware som brænder af eller lign.), vil dette ikke være dækket af garentien som det normalvis ville.

Hvis du ønsker at bibeholde garantien anbefaler jeg du hører forskellige teleselskaber hvad det koster hos dem at få den repareret/ombyttet. Jeg ved at hos 3 og Telenor er de ligeglad med hvem telefonen er købt hos så længe der kan fremvises gyldigt garantibevis.

Håber det gav nogen afklaring.

Mvh. Michael


Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 26-November-2012 kl. 17:10
http://www.idoktoren.dk/shop/frontpage.html - http://www.idoktoren.dk/shop/frontpage.html

-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 26-November-2012 kl. 17:16
Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

 
Kan det virkelig være rigtigt. Jeg er med på at jeg skal ha' penge op af lommen da den ikke er forsikret via Telia. (har ikke lige tjekket vores forsikringsselskab) Men kan det passe at garantien nu er væk?
 
Hvis vi skal være helt krakilske, så er "garanti" noget sælgeren giver som ligger ud over reklamationsretten. Principielt kan sælgeren stille de betingelser han vil for en "garanti", så længe det stiller kunden bedre en reklamationsretten. Det interessante er dog nok hvad der sker med reklamationsretten, og nej det kan ikke passe - reklamationsretten gælder fortsat, selv om produktet har været skadet og repareret. Blot ikke på den reparerede del - men der har du jo så reklamationsret på selve reparationen, som du jo har købt og betalt. Der er dog et væsentligt "men" - reklamationsretten foreskriver at du selv skal påvise at fejlen skyldes en mangel ved produktet som eksisterede ved købstidspunktet - oversat til dansk, at fejlen ikke skyldes den skade der har været påført. Det kan jeg sagtens forestille mig kan blive et issue, især når Telia allerede på forhånd indikerer at de har tænkt sig at antage at alle kommende fejl skyldes skaden.


-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 26-November-2012 kl. 17:31
Hvis du har en af de købsafteler hvor du betaler af på telefonen i 6, 12 eller 24 måneder, så har du altså udvidet garanti i hele den periode. Også selvom abonnementets bindingsperioede er udløbet og du derefter har opsagt det. Så det vel sige, at du ikke skal af med en øre, hvis telefonen går i stykker. Også selvom du har tabt telefonen, og skærmen går i stykker.
Betaler du derimod ikke af på telefonen længere, så skal de kun dække de ting, der er under reklamationsretten, og det er en smadret skærm ikke, da det selvfølgelig ikke er en fejl i produktet.

-------------
https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio


Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 26-November-2012 kl. 18:36
Ja, hvis de ombytter den, for de 2400, skal du også have en ny kvittering. Og dermed følger også 2 års REKLAMATIONSRET. Det er dog slet ikke det samme som garanti. Men undersøg lige din købsaftale. Hvis du har købt den på afbetaling, har du som sagt en hel anden dækning i hele afbetalingsperioden. Så inden du betaler noget som helst, så undersøg lige om du i din kontrakt, ikke har ret til reparation uden omkostninger. Og skulle du nu få en ny på den måde, så skal du også have en ny kvittering, som giver dig 2 års reklamationsret igen. Du skal huske at adskille de to ting, det er langt fra det samme.

-------------
https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio


Skrevet af: Louring
Skrevet den: 26-November-2012 kl. 20:13
Nu ved jeg ikke hvornår du har købt telefonen (oprettet mobilaftale). Men hvis man kigger på Telias egen hjemmeside så  skriver de følgende:

Er din Mobilaftale oprettet i perioden 15. oktober 2010 til 31. januar 2012 har du inkluderet 2 års forsikring i prisen.

Forsikringen i korte træk:

  • Dækker uforudsete hændelser
  • Tab, skærmbrud og vandskader
  • Dækker hele verden
  • 2 skader
  • Kun 100 kr. i selvrisiko

Se det hele her: http://telia.dk/mobil/kundeservice/spgogsvar/mobilaftale/forsikring/ - http://telia.dk/mobil/kundeservice/spgogsvar/mobilaftale/forsikring/

Mvh. Louring


Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 26-November-2012 kl. 20:19
Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Alle teleselskaber benytter sig af ombytning af iPhone. Dvs. hvis du sender en iPhone til reparation vil du altid modtage en ny (refurbished) enhed.l


Har du dokumentation for dette?

Den praksis som du beskriver er nemlig ulovlig efter købeloven. Ombytning må kun ske til en fabriksny vare hvis du har købt en fabriksny vare. Reparation skal ske på din vare, ikke ved at køre refurbished enheder rundt i systemet.


-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: Kasper_J
Skrevet den: 26-November-2012 kl. 20:37
Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Alle teleselskaber benytter sig af ombytning af iPhone. Dvs. hvis du sender en iPhone til reparation vil du altid modtage en ny (refurbished) enhed.


Det kan jeg da kategorisk afvise som værende den endegyldige sandhed, jeg har fået byttet en defekt iPhone til en sprit ny enhed.


Skrevet af: mkirkelund
Skrevet den: 26-November-2012 kl. 21:55
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Alle teleselskaber benytter sig af ombytning af iPhone. Dvs. hvis du sender en iPhone til reparation vil du altid modtage en ny (refurbished) enhed.l


Har du dokumentation for dette?

Den praksis som du beskriver er nemlig ulovlig efter købeloven. Ombytning må kun ske til en fabriksny vare hvis du har købt en fabriksny vare. Reparation skal ske på din vare, ikke ved at køre refurbished enheder rundt i systemet.

Hvis du spørger teleselskabet vil du få svaret at det er en fabriksny vare. Hvis du undersøger sagen til bunds finder man ud af at enheden man får i ombytnings sager ofte er iPhones samlet sammen af dele fra iPhones man har sendt til reparation. Fordi at disse iPhones bliver samlet på ny, bliver de betegnet som fabriksny. 
Jeg ved denne politik som udgangspunkt bliver brugt ved 3, Telenor, TDC og Telia. Enheden kommer i fejlseglet embalage (plastik), men ikke original embalge som havde man købt en ny.

Jeg har som tidligere kundeservice medarbejder behandlet mindst 100 af sager vedr. ombytning af iPhone og sammenlignet med HTC, Samsung og Sony Ericsson er det for kunden en god aftale. Jeg har tidligere behandlet reparation af HTC Wildfire for 1800 kr. fordi skærmen skulle skiftes.

Jeg har aldrig hørt negativ feedback fra kunder som har fået ombyttet iPhone - tværtimod.


Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 26-November-2012 kl. 23:16
Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Hvis du spørger teleselskabet vil du få svaret at det er en fabriksny vare. Hvis du undersøger sagen til bunds finder man ud af at enheden man får i ombytnings sager ofte er iPhones samlet sammen af dele fra iPhones man har sendt til reparation. Fordi at disse iPhones bliver samlet på ny, bliver de betegnet som fabriksny. 


Hvis der er ridser eller skrammer på telefonen, må det være svært for sælger at argumentere for at det er en fabriksny vare.

Får kunden en ny to-årige reklamationsperiode ved ombytning? Det er et andet krav hvis sælgers mangelafhjælpning sker ved ombytning.

-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: mkirkelund
Skrevet den: 26-November-2012 kl. 23:21
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Hvis du spørger teleselskabet vil du få svaret at det er en fabriksny vare. Hvis du undersøger sagen til bunds finder man ud af at enheden man får i ombytnings sager ofte er iPhones samlet sammen af dele fra iPhones man har sendt til reparation. Fordi at disse iPhones bliver samlet på ny, bliver de betegnet som fabriksny. 


Hvis der er ridser eller skrammer på telefonen, må det være svært for sælger at argumentere for at det er en fabriksny vare.

Får kunden en ny to-årige reklamationsperiode ved ombytning? Det er et andet krav hvis sælgers mangelafhjælpning sker ved ombytning.

Jep. Køber får 2 års ny reklamations periode. Hvis nu at home knappen ikke virker, så får kunden en ny telefon. 

Hvis der er tegn på fysiske skader (flænge i glasset eller lign.) så bliver de som udgangspunkt afvist at blive lavet på garantien og der bliver tilbudt ombytning for et beløb omkring 17-1800 kr (Så vidt jeg husker). Der er dog tilfælde som hvis det er en sammenhænge ridse uden "løbere" (andre ridser som fremspringer fra samme ridse), at den er dækket af garantien.

Endvidere er der tilfælde hvor kunden bedes betale fuldpris for ombytning. Dette er f.eks. hvis der er lavet ændringer af uautoriseret værksted, man selv har skiftet glasset, skiftet til rødt glas eller lign.

Sådan var det i hvert fald hos 3.


Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 26-November-2012 kl. 23:36
Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Hvis der er tegn på fysiske skader (flænge i glasset eller lign.) så bliver de som udgangspunkt afvist at blive lavet på garantien og der bliver tilbudt ombytning for et beløb omkring 17-1800 kr (Så vidt jeg husker). Der er dog tilfælde som hvis det er en sammenhænge ridse uden "løbere" (andre ridser som fremspringer fra samme ridse), at den er dækket af garantien.


Der må være kunder som kommer med ridsede telefoner, men hvor f.eks. elektronikken er stået af. Det vil trods ridserne stadig være en berettiget reklamation, som sælger kunne afhjælpe ved at udskifte/reparere den defekte elektronik, så kunden fik det samme ridsede frontglas tilbage. Men hvis mangler altid afhjælpes ved ombytning til refurbished enheder som kaldes "nye" går den ikke. Til gengæld har sælger nogle ridsede dele som ikke kan indgå i "nye" telefoner (i så fald kan enhver se at de ikke er "nye").

Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:


Endvidere er der tilfælde hvor kunden bedes betale fuldpris for ombytning. Dette er f.eks. hvis der er lavet ændringer af uautoriseret værksted, man selv har skiftet glasset, skiftet til rødt glas eller lign.
Sådan var det i hvert fald hos 3.


Betaler folk så fuld pris for at få en gammel repareret telefon?

Hvis der ikke er nogen sammenhæng mellem mangelen og den reparation som det "uautoriserede" værksted har levet, kan sælger ikke afvise reklamationen med den begrundelse. Det burde være noget som udløste en massiv strøm af klager til Forbrugerklagenævnet..

-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: mkirkelund
Skrevet den: 27-November-2012 kl. 00:10
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Hvis der er tegn på fysiske skader (flænge i glasset eller lign.) så bliver de som udgangspunkt afvist at blive lavet på garantien og der bliver tilbudt ombytning for et beløb omkring 17-1800 kr (Så vidt jeg husker). Der er dog tilfælde som hvis det er en sammenhænge ridse uden "løbere" (andre ridser som fremspringer fra samme ridse), at den er dækket af garantien.


Der må være kunder som kommer med ridsede telefoner, men hvor f.eks. elektronikken er stået af. Det vil trods ridserne stadig være en berettiget reklamation, som sælger kunne afhjælpe ved at udskifte/reparere den defekte elektronik, så kunden fik det samme ridsede frontglas tilbage. Men hvis mangler altid afhjælpes ved ombytning til refurbished enheder som kaldes "nye" går den ikke. Til gengæld har sælger nogle ridsede dele som ikke kan indgå i "nye" telefoner (i så fald kan enhver se at de ikke er "nye").

Hvis det er tilfældet, at folk kommer med telefoner med lommeridser og lignende er det dækket af reklamationsretten. Det er kun hvis der er decideret tegn på fysisk overlast som flænger, flækket glas, væskeskade eller lign. at det bliver afvist af værkstedet. Det er i hvert fald min erfaring. 
Som sagt bliver telefonerne betegnet som nye - dette emne har været omtalt i medierne tidligere. De ser ligesådan ud som havde du købt en splinterny fra apple. De telefoner som bliver taget imod ved ombytning bliver de fungerende dele testet og puttet i nye enheder udefra mine oplysninger.
Har som sagt ikke oplevet at disse ombyttede telefoner er i dårligere stand end dem man får når man køber fra ny.

Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:


Endvidere er der tilfælde hvor kunden bedes betale fuldpris for ombytning. Dette er f.eks. hvis der er lavet ændringer af uautoriseret værksted, man selv har skiftet glasset, skiftet til rødt glas eller lign.
Sådan var det i hvert fald hos 3.


Betaler folk så fuld pris for at få en gammel repareret telefon?

Hvis der ikke er nogen sammenhæng mellem mangelen og den reparation som det "uautoriserede" værksted har levet, kan sælger ikke afvise reklamationen med den begrundelse. Det burde være noget som udløste en massiv strøm af klager til Forbrugerklagenævnet..

Fuld pris er måske det forkerte ord. Ved en ombytning ved fysisk overlast ligger beløbet som sagt mellem 17-1800 kr. Ved tale om uautoriseret indgreb er beløbet det dobbelte - altså ikke det samme som hvis man købte telefonen fra ny. Men der gives ikke dette tilfælde ikke rabat på ombytningen. Giver det mening?

Jeg har tidligere haft sager hvor kunder har haft en flænge i skærmen, og sendt den ind for reparation af en ødelagt home-knap. Her bliver ombytning oftest afvist af værkstedet med begrundelsen har været fysisk overlast, da telefonen er er brugt uhensigtsmæssigt. I sager hvor kunder ikke har ment der har været sammenhæng mellem dette har udmeldingen oftest været at værkstedet har fundet en sammenhæng. Alt efter skaden er der dog i tilfælde sket ombytning på garantien.

Jeg er med på at dette ikke hører under reglerne, og har selv kritiseret netop dette punkt for min tidligere arbejdsgiver, men i sager hvor kunder har indgivet skriftlig klage til selskabet (teleankenævnet kræver at der er bevis for klage til teleselskabet, og anbefaler skriftlig klage), er sagen oftest faldet ud til kunden fordel - højest sandsynlig fordi teleselskaberne godt ved det ikke er efter bogen.

Dette er hvordan det var i branchen da jeg stoppede for 1½ år siden.


Skrevet af: Stromgren
Skrevet den: 28-November-2012 kl. 12:59
Mkirkelund@ har lige sendt min iphone 5 til rep fordi den raslede itoppen og har så lige fået besked idag om at den skal sendes til apple for rep eller ombytning vil det så sige jeg kan regne med at få en refurbished iphone istedet for min kun 3 uger gamle (nye) iphone ?

-------------
Panasonic TX-P50G30Y
Marantz sr7005 receiver
Nad t557 Bluray
Dali Lektor 6 fronter
Dali Lektor Lcr Center
gale 3060 Bipolar Bag


Skrevet af: mkirkelund
Skrevet den: 28-November-2012 kl. 13:14
Oprindeligt skrevet af Stromgren Stromgren skrev:

Mkirkelund@ har lige sendt min iphone 5 til rep fordi den raslede itoppen og har så lige fået besked idag om at den skal sendes til apple for rep eller ombytning vil det så sige jeg kan regne med at få en refurbished iphone istedet for min kun 3 uger gamle (nye) iphone ?
¨

Ja. Prøv at google lidt mere. Jeg har som sagt en skriftlig dokumentation på dette fra teleselskaberne, kun mundtlig information fra højere rangerede ansatte.


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 28-November-2012 kl. 13:20
Oprindeligt skrevet af Stromgren Stromgren skrev:

Mkirkelund@ har lige sendt min iphone 5 til rep fordi den raslede itoppen og har så lige fået besked idag om at den skal sendes til apple for rep eller ombytning vil det så sige jeg kan regne med at få en refurbished iphone istedet for min kun 3 uger gamle (nye) iphone ?


Lige en indskudt bemærkning: raslen i toppen er sandsynligvis kameraets autofokus - den skal rasle.

Mht. refurbshed, så er det mere korrekt at kalde dem remanufactured. De kommer fra samme fabrik i Kina som nye, og de er f.eks. ikke bare et gammelt bundkort med ny skal.


Skrevet af: Stromgren
Skrevet den: 28-November-2012 kl. 13:31
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af Stromgren Stromgren skrev:

Mkirkelund@ har lige sendt min iphone 5 til rep fordi den raslede itoppen og har så lige fået besked idag om at den skal sendes til apple for rep eller ombytning vil det så sige jeg kan regne med at få en refurbished iphone istedet for min kun 3 uger gamle (nye) iphone ?


Lige en indskudt bemærkning: raslen i toppen er sandsynligvis kameraets autofokus - den skal rasle.

Mht. refurbshed, så er det mere korrekt at kalde dem remanufactured. De kommer fra samme fabrik i Kina som nye, og de er f.eks. ikke bare et gammelt bundkort med ny skal.
jeg har haft googlet det lidt med raslen, og der var mange forskellige ting det ku være f.eks auto fokus løst batteri og vibratoren, men mange af dem der havde været nede for at få den byttet fik beskeden at det sku være autofokus men de iphone 5 de havde i butikkerne raslede ikke, så jeg sendte min afsted til rep den fungerede fint men en tlf til 5000 skal bare være helt iorden


-------------
Panasonic TX-P50G30Y
Marantz sr7005 receiver
Nad t557 Bluray
Dali Lektor 6 fronter
Dali Lektor Lcr Center
gale 3060 Bipolar Bag


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 28-November-2012 kl. 13:31
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Betaler folk så fuld pris for at få en gammel repareret telefon?


Hvis de ikke vil reparere den for dig, og du skal betale fuld pris, kan du jo købe en ny fra sælger, hvis ikke det er en ny du får.

MEN, en ombytningstelefon er IKKE en gammel repareret telefon. Den er lavet igen fra ny med brugbare dele fra andre telefoner (SoC m.m.).

En PlayStation ombyttes også altid (medmindre de har ændret praksis), og det er noget hurtigere end at skulle afvente diagnose og udbedring og evt. mangelfuld reparation.


Skrevet af: Stromgren
Skrevet den: 03-December-2012 kl. 12:36
Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Oprindeligt skrevet af Stromgren Stromgren skrev:

Mkirkelund@ har lige sendt min iphone 5 til rep fordi den raslede itoppen og har så lige fået besked idag om at den skal sendes til apple for rep eller ombytning vil det så sige jeg kan regne med at få en refurbished iphone istedet for min kun 3 uger gamle (nye) iphone ?
¨

Ja. Prøv at google lidt mere. Jeg har som sagt en skriftlig dokumentation på dette fra teleselskaberne, kun mundtlig information fra højere rangerede ansatte.

Min kone har lige hentet min iphone idag og det var en "ny" den var pakket ind i bobleplast, så er det vel rimelig sikkert det er en refurbished, lidt svineri når man har indleveret en 3 uger gammel telefon man har betalt fuld pris for.


-------------
Panasonic TX-P50G30Y
Marantz sr7005 receiver
Nad t557 Bluray
Dali Lektor 6 fronter
Dali Lektor Lcr Center
gale 3060 Bipolar Bag


Skrevet af: AndersKjergaard
Skrevet den: 03-December-2012 kl. 13:08
@Stromgren:

Svineri? iPhone 5 har vel kun været på markedet i en måned eller to, så uanset hvad kan den du har fået vel ikke være meget mere end de tre uger? Derudover er det da kun en forbedring at få en tre uger gammel telefon ombytte til en som er tjekket 100%, med spritnye covers osv. Jeg tror ikke du skal være i tvivl om at telefonerne bliver gennemtjekket før de bliver sendt ud igen. Og når det er sagt tror jeg stort set at det eneste "refurbished" der er over dem er, at de ikke kommer i original indpakning.

Vh Anders


Skrevet af: Krjstoff
Skrevet den: 03-December-2012 kl. 13:10
Bare lige for at få det helt på det rene:

Reklamationsret giver ikke ret til noget som helst - andet end at brokke dig over de fejl som må formodes at have været på telefonen på købstidspunktet.

Hvis man er ude over 6 måneder efter købsdatoen overgår bevisbyrden til dig som køber - dvs. at du skal bevise at fejlen var til stede da du købte telefonen, hvilket i langt de fleste tilfælde vil være tæt på umuligt.

Der er ingen lovhjemmel til at sælger skal tilbyde nogen form for reperation eller lignende, med mindre man er enige om at fejlen var til stede på købstidspunktet.

Reklamationsret er i bund og grund meget lidt værd.
Betal dit forsikringsselskab det det koster at få en "elektronik dækning" i stedet for.

Igen: Reklamationsret er udelukkende en ret til at reklamere - og intet andet.


-------------
| Synology DS412+ | ATV4 | PS4 | Onkyo 507 | System Audio 2.1 | Logitech Smart Control |


Skrevet af: HeartWare
Skrevet den: 03-December-2012 kl. 16:45
Det er ikke korrekt, at du skal bevise, at fejlen var til stede ved købstidpunktet. Du skal "blot" sandsynliggøre det...

-------------
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 03-December-2012 kl. 16:50
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Det er ikke korrekt, at du skal bevise, at fejlen var til stede ved købstidpunktet. Du skal "blot" sandsynliggøre det...
Og den formulering er ligesom at købe elastik i metermålOuch


Skrevet af: HeartWare
Skrevet den: 03-December-2012 kl. 17:04
Nej, ikke helt. Der er mange ting, hvor du ikke behøver at gøre noget, fordi der pr. automatik gås ud fra, at hvis fejlen opstår, så har den været der fra starten (f.eks. ting, hvor der ikke er nogen reel chance for, at du kan have forårsaget problemet, som f.eks. en skærm, der holder op med at fungere uden synligt tegn på overspænding eller andet, der kan forklare det, og ingen tegn på vold eller anden misligeholdelse).

-------------
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver



Print side | Luk vindue