Print side | Luk vindue

Yousee internet - Din holdning?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Netværk
Forumbeskrivelse: Netværk i hjemmet og på farten
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=117901
Udskrevet den: 18-Maj-2024 kl. 04:11


Emne: Yousee internet - Din holdning?
Skrevet af: RuneH
Emne: Yousee internet - Din holdning?
Skrevet den: 10-December-2012 kl. 09:53
Hej alle

da jeg har Fullrate, og det bare ikke spiller, lige meget hvor mange teknikere der er på besøg, søger jeg nu efter et produkt der ikke bruger telefonstikket.. Og det eneste produkt jeg lige kan finde på, er YouSee.

Da jeg ikke har så høje tanker omkring YouSee, vil jeg gerne spørge jer, om jeres oplevelse med dem.

Jeg bor i København, så er selvfølgelig også meget interesseret i oplevelser med YouSee i det område.

- Burde jeg skifte? Jeg og kæresten er ved at gå amok over Fullrate, da vi konstant mister forbindelsen til internettet. Især da min kæreste skriver BA frem til januar.

På forhånd tak.


-------------
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!



Svar:
Skrevet af: mkirkelund
Skrevet den: 10-December-2012 kl. 10:08
Jeg er meget tilfreds med mit internet fra Yousee. Har en 50/5, men kablet trækker jeg mere end det trådløst er en anden snak, her maxer jeg ud omkring 34/5


Skrevet af: Gunraf
Skrevet den: 10-December-2012 kl. 10:17
Oprindeligt skrevet af RuneH RuneH skrev:

Hej alle
- Burde jeg skifte? Jeg og kæresten er ved at gå amok over Fullrate, da vi konstant mister forbindelsen til internettet. Især da min kæreste skriver BA frem til januar.

På forhånd tak.

Jeg har haft YouSee i alle fire år jeg har boet i København. På den baggrund mht. internet, der har jeg ikke haft noget at klage over. Det fungerer ganske fint. Der kan jo ske nedbrud, men det husker jeg mest som tv-delen der har haft fejlet, når der er sket noget.

Skift endelig væk, det andet lyder ganske enkelt uholdbart Smile


Skrevet af: Pony65
Skrevet den: 10-December-2012 kl. 10:36
Nu bor jeg i en anden ende af landet, har YouSee TV og internet, og det virker rigtig godt her.

Men før du evt. skifter, så skal du gennemgå din antenne installation meget grundigt. 

Lige fra der hvor Yousee kommer ind, fordelere/forstærkere, vægdåser, stik og ledninger.

Er det ikke i orden, får du lige så mange problemer med YouSee internet


Skrevet af: RuneH
Skrevet den: 10-December-2012 kl. 10:55
Tak for input, det lyder jo ganske godt, må man sige. Meget positivt - hvilket jeg virkelig mangler :)

Pony65 - hvordan kan jeg selv gøre det? Se om der er fejl eller mangler et eller andet sted? jeg har ingen teknisk viden omkring mit stik/fordeler i væggen? Så jeg kan desværre ikke se hvordan jeg skal være i stand til at gennemgå noget meget grundigt?


-------------
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!


Skrevet af: Pony65
Skrevet den: 10-December-2012 kl. 11:05
Er du i tvivl om din antenne installation er ok og up-to-date, så få evt. en god ven, som du har tillid til, til at se på det 

Ellers kan du jo altid betale dig fra det.

Eller tage chancen, og så bare bestille internet og håbe det kører.

NB. du kan også prøve at tage billeder af din installation og poste dem her, så kan vi måske hjælpe den vej


Skrevet af: RuneH
Skrevet den: 10-December-2012 kl. 11:48
Jeg tror desværre ikke jeg kender nogle der lige kan se om det er en okay installation.. Ellers må jeg prøve med billeder. Er det bare at åbne boksen og tage nogle billeder?



-------------
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!


Skrevet af: Silentbob
Skrevet den: 10-December-2012 kl. 11:57
Jeg har haft YouSee internet de sidste 3 år og det virker upåklageligt. Så det kan jeg varmt anbefale. Bor dog i den anden side af landet:)
 
YouSee Plus boksen er en helt anden sag. Den er mildest talt noget l.....


Skrevet af: Pony65
Skrevet den: 10-December-2012 kl. 11:58
Jeg ved ikke om jeg "lokker" dig ud i noget skidt, men hvis du ikke er helt sikker på hvordan tingene skilles ad med en skruetrækker, så lad være.

Ring til YouSee og spørg om de vil komme ud og se på dit anlæg om det er i orden og klar til internet.

Måske skal du betale for det, men det er ikke sikkert


Skrevet af: RuneH
Skrevet den: 10-December-2012 kl. 12:06
Altså, jeg kan godt finde ud af at skille ting ad med en skruetrækker.. Og sætte det sammen igen! ;) Jeg mener bare, at jeg ikke aner hvordan en korrekt installation skal se ud, i forhold til en der ikke er korrekt. Jeg aner ikke hvad de forskellige ledninger og lign. gør.. :) Jeg kan sagtens skille det ad, og tage billeder.. Så fortabt er jeg dog heller ikke. 

Silentbob - oh ja, lad os ikke tale om deres boks! Jeg har droppet mig, og den står bare slukket. Det er dog den helt gamle Samsung boks, men same O..  Og tak for meldingen :) 


-------------
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!


Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 10-December-2012 kl. 12:26
Hvis du bor i lejlighed, er det vel bare at spørge nogle andre i ejendommen, om Yousee virker hos dem. 



-------------
Venlig hilsen
KB


Skrevet af: RuneH
Skrevet den: 10-December-2012 kl. 12:31
Det var selvfølgelig en mulighed, Brixen.

Jeg tror bare jeg bestiller det, og så må det på test! Der er jo ingen bindingsperiode.. Bum!

Så er den ikke længere :)


-------------
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!


Skrevet af: gensplejs
Skrevet den: 10-December-2012 kl. 12:41
Jeg er super glad for min 100/10 linie hos yousee.
Jeg får omkring 113/13 på kablet netværk så der er ikke noget at klage over med hastigheden.

Hastidheden på den trådløse del af deres router halter lidt men man kan sætte deres router i bridge mode og så ellers smide sin egen ruter bag den.


Skrevet af: RuneH
Skrevet den: 10-December-2012 kl. 12:48
Så de levere faktisk en 100/10 som lovet - og endda mere? Der var min tvivl nemlig rigtig meget. Hold da op, det lyder jo meget lovende.

Godt du nævner det med bridge-mode, da jeg gerne vil have min even Airport Extreme på. 


-------------
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!


Skrevet af: Pade2204
Skrevet den: 10-December-2012 kl. 12:52
Oprindeligt skrevet af gensplejs gensplejs skrev:

Jeg er super glad for min 100/10 linie hos yousee.
Jeg får omkring 113/13 på kablet netværk så der er ikke noget at klage over med hastigheden.

Hastidheden på den trådløse del af deres router halter lidt men man kan sætte deres router i bridge mode og så ellers smide sin egen ruter bag den.


Den samme hastighed har jeg! Får også ovenstående resultat når jeg tester min 100/10.


Skrevet af: DanielPT
Skrevet den: 10-December-2012 kl. 12:53
Fiber :) Yousee er laaaaangsomt :)


Skrevet af: Gunraf
Skrevet den: 10-December-2012 kl. 13:07
Det mærker du jo alligevel intet til, hvis du blot bruger nettet til surt Tongue

Måske hvis man downloader alverdens ting og sager, men det gider jeg f.eks. ikke, og så er det lidt underordnet med forbindelsen. Mener også bare vi har en 10mbit fra YouSee, det er rigeligt herhjemme.


Skrevet af: RuneH
Skrevet den: 10-December-2012 kl. 13:11
Jeg bruger primært nettet til alm. surt samt streaming af Netflix, Vudu og musik til Sonos. Derud over bliver det til et par tiff billeder på et par hundret mb til Dropbox. Men det er også ca. det. Så 100mbit er nok overkill :) Jeg nøjes med en lille 20'er.

-------------
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!


Skrevet af: gensplejs
Skrevet den: 10-December-2012 kl. 13:44
Når først man har haft 100mbit er det svært at vende tilbage.
Yousee er lidt nazi med deres router og alle settings rettes tilbage til deres default hver gang den rebootes (ssid, wifi password osv osv)... Løsningen er at gå ind i deres forum og bestille en såkaldt "åben konfiguration" (det er gratis).
Når man har "åben konfig" kan man bare selv sætte den i bridge mode. Der er masser af tråde i forummet om hvordan.


Skrevet af: RuneH
Skrevet den: 10-December-2012 kl. 13:45
Så er der bestilt en 20/2 linje. Selv om systemet ikke helt fungeret - hun ville skrive det ind senere, så måske har jeg ikke helt bestilt det endnu.. Altså sådan officielt. God start! :) 

Anyhow! Jeg er super spændt nu, og er allerede begyndt at drømme om et stabilt internet. Det er mange år siden jeg har haft sådan et.

Tak til jer alle! :) 


-------------
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!


Skrevet af: RuneH
Skrevet den: 10-December-2012 kl. 13:47
Oprindeligt skrevet af gensplejs gensplejs skrev:

Når først man har haft 100mbit er det svært at vende tilbage.
Yousee er lidt nazi med deres router og alle rettes tilbage til det de mener hver gang den rebootes... Løsningen er at gå ind i deres forum og bestille en såkaldt "åben konfiguration" (det er gratis).
Der er også en guide der inde til hvordan man så selv sætter den i bridge mode hvis man har den slags lyster.

Jmen, det skal jeg da så have gjort når jeg har fået det. De behøver ikke nulstille mig hver gang da. Jeg kan godt lide at bestemme lidt selv. 


-------------
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!


Skrevet af: Silentbob
Skrevet den: 10-December-2012 kl. 14:11
Oprindeligt skrevet af RuneH RuneH skrev:

Så de levere faktisk en 100/10 som lovet - og endda mere? Der var min tvivl nemlig rigtig meget. Hold da op, det lyder jo meget lovende.

Godt du nævner det med bridge-mode, da jeg gerne vil have min even Airport Extreme på. 
 
Det er også min erfaring, når jeg tester mit net. Kan ikke huske de præcise tal. Men det er altid lidt over de 30/3 jeg betaler for.


Skrevet af: RuneH
Skrevet den: 10-December-2012 kl. 14:23
Det glæder mig at høre. Bliver jo spændende.

-------------
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!


Skrevet af: Pony65
Skrevet den: 10-December-2012 kl. 14:32
Husk at afbestille dit fullrate.

Lad os høre om det kommer til at virke for dig, her er min 50/5




Skrevet af: devito
Skrevet den: 10-December-2012 kl. 14:39
Huske lige fairuse grænsen :)


Skrevet af: Gunraf
Skrevet den: 10-December-2012 kl. 14:48
Oprindeligt skrevet af gensplejs gensplejs skrev:

Når først man har haft 100mbit er det svært at vende tilbage.
Yousee er lidt nazi med deres router og alle settings rettes tilbage til deres default hver gang den rebootes (ssid, wifi password osv osv)... Løsningen er at gå ind i deres forum og bestille en såkaldt "åben konfiguration" (det er gratis).
Når man har "åben konfig" kan man bare selv sætte den i bridge mode. Der er masser af tråde i forummet om hvordan.

Hvad mener du med, at YouSee er nazi? Det er da meget normalt, at en router bliver kan sættes tilbage til standard. Det har som sådan en ikke noget med YouSee at gøre. 

Jeg havde glemt mit password, til at logge ind i routeren, så var det jo fint man kunne give den en reset, og logge ind med Netgears default og få det hele rettet igen.


Skrevet af: gensplejs
Skrevet den: 10-December-2012 kl. 15:14
Det er normalt med en factory reset knap... Men jeg snakker ikke om at give den en reset som ved at trykke på factory reset knappen.
Jeg snakker om at ruteren ved hvert eneste boot henter en konfiguration fra yousee og overskriver alle ændringer du selv måtte ha lavet.
Det er pænt belastende hvis strømmen går eller en af underne hiver en ledning ud...
wupti så er alle nat entry's væk og dit wifi hedder et eller andet galt lort yousee satte det til.

Det tog mig noget tid at opdage at man kan bestille åben config i deres forum.


Skrevet af: PF
Skrevet den: 10-December-2012 kl. 15:15
Usandsynligt dårligt internet. Jeg har lige snakket med supporten endnu engang, og de kunne se at jeg har haft ringet og fejlmeldt siden 31/07-2012. Jeg har for 1½ time siden haft en tekniker ude som har skiftet mine samlinger og stikdåser i væggene. Det hjalp ikke.
Så nu har jeg i snart ½ år betalt for meget i forhold til hvad jeg får. Udover det, så får jeg ekstreme svingninger i kvaliteten og dagligt packet loss.


Skrevet af: dieseldk
Skrevet den: 10-December-2012 kl. 17:02
Er rigtigt glad for dem her.
Har dog et Cisco modem istedet for en router, de havde ingen routere som kunne være med da 50mb var nyt, men det spiller bare.


Skrevet af: Juleulven
Skrevet den: 10-December-2012 kl. 17:55
angående yousee internet....
flere ting man  bør/skal gøre
 
1. sørg for, at dine stik i væggen er af tidssvarende standard. rigtig mange kabel-installationer er fra 80 til 90'erne og aldrig opdateret
2. sørg for du IKKE har de der små "fordelere" sat direkte i stikket (de dæmper signalstyrken VOLDSOMT og laver støj
3. sørg for du bruger ORDENTLIGT samlede kabler (få en professionel til, at samle dem)
4. du modtager en router/cabel modem fra TDC. bed om en "åben" konfiguration.
Gå ind og SLÅ NAT FRA og monter din egen router i røven af den Cisco CG3000 du får...
 
ellers virker det top-dollar :-)


Skrevet af: gensplejs
Skrevet den: 10-December-2012 kl. 18:02
Va pokker er en Cisco CG3000?
For jeg fik altså en Netgear CG3000.


Skrevet af: PF
Skrevet den: 10-December-2012 kl. 18:06
Der er noget jeg virkelig ikke forstår. Iflg. Teknikeren er der noget støj i området som gør at jeg har så ekstremt dårligt internet. Det er noget som han dagligt kører rundt og justerer/tuner på iflg. Ham selv.  Hvis jeg så er offer for det, hvorfor er mine forældre som bor 50-75m herfra i samme bebyggelse så ikke?


Skrevet af: Pade2204
Skrevet den: 10-December-2012 kl. 20:00
  • 10/1 Mbit - 200 GB/md.
  • 20/2 Mbit - 400 GB/md.
  • 30/3 Mbit - 600 GB/md.
  • 40/4 Mbit - 800 GB/md.
  • 50/5 Mbit - 1000 GB/md.
  • 100/10 Mbit - 2000 GB/md.


Skrevet af: alyz
Skrevet den: 10-December-2012 kl. 20:42
Med en 100/10 mbit burde en 2 TB fair use grænse også være rigeligt.

Man skal satme suge mange BD rips, hvis man skal gå over den grænse og have et ordentligt TB lager.


/Ironi off


-------------
Gamer: CoreI7 8750, 16GB, GTX1070 6GB, 512GB SSD.
MP: I3 2,9 GhZ, 4GB, 3 TB, 64 SSD
TV: 48PFS8109:
Anlæg: Denon /DALI


Skrevet af: orm08
Skrevet den: 10-December-2012 kl. 22:30
YouSee internet er faktisk helt OK, skiftede fra TDC internet p.gr.a. Flytning, og tlf kablerne er simpelthen for dårlige til TDC (eller andre). Har 50/5 og hastighed og oppetid er rimelig, men dog med langt flere momentvise udfald end TDC internet.

Husk dog at sætte en router med indbygget firewall efter yousee's netgear modem/router - de har rimeligt travlt med diverse port scanninger o.lign på dit private netværk. Derudover er den trådløse performance på yousee's netgear wifi meget dårlig - hvis du er ligeglad med at yousee kigger dig over skulderen, kan du bare bruge deres netgear udstyr ....

Yousee's TV er dog virkeligt godt, og som samlet pakke synes jeg man får meget for pengene, hvis man altså bor i Danmark som vel er et af de dyreste lande med TV og Internet - jeg kan ikke se et bedre alternativ (i DK)


Skrevet af: niepe
Skrevet den: 11-December-2012 kl. 07:47
Oprindeligt skrevet af Pony65 Pony65 skrev:

Husk at afbestille dit fullrate.

Lad os høre om det kommer til at virke for dig, her er min 50/5


 
50/5 findes da ikke mere og disse kunder er kommet over på en 100/10..


Skrevet af: niepe
Skrevet den: 11-December-2012 kl. 07:48
Her er nogle målinger over min 100/10
 
17:20  Download hastighed: 17.362 mb/sek
       Upload hastighed: 10.193 mb/sek
18:25  Download hastighed: 27.001 mb/sek
       Upload hastighed: 9.929 mb/sek
19:10  Download hastighed: 18.904 mb/sek
       Upload hastighed: 9.926 mb/sek
20:30  Download hastighed: 66.228 mb/sek
       Upload hastighed: 9.975 mb/sek
21:42  Download hastighed: 10.377 mb/sek
       Upload hastighed: 10.081 mb/sek
22:30  Download hastighed: 23.702 mb/sek
       Upload hastighed: 10.033 mb/sek
23:00  Download hastighed: 41.843 mb/sek
       Upload hastighed: 10.176 mb/sek
5/11
18:05  Download hastighed: 18.493 mb/sek
       Upload hastighed: 10.157 mb/sek

19:10  Download hastighed: 55.493 mb/sek
       Upload hastighed: 10.222 mb/sek
19:40  Download hastighed: 95.251 mb/sek
       Upload hastighed: 10.244 mb/sek
20:10  Download hastighed: 23.68 mb/sek
       Upload hastighed: 10.281 mb/sek
22:50  Download hastighed: 64.805 mb/sek
       Upload hastighed: 10.228 mb/sek
23:10  Download hastighed: 102.883 mb/sek
       Upload hastighed: 10.181 mb/sek
6/11  

7:10   Download hastighed: 106.246 mb/sek
       Upload hastighed: 10.518 mb/sek
17:50  Download hastighed: 35.034 mb/sek
       Upload hastighed: 10.501 mb/sek
22:00  Download hastighed: 33.8 mb/sek
       Upload hastighed: 10.511 mb/sek
23:20  Download hastighed: 100.926 mb/sek
       Upload hastighed: 10.595 mb/sek
7/11   Download hastighed: 106.274 mb/sek
       Upload hastighed: 10.515 mb/sek
 
Og i prime time kan de desværre ikke levere :-(


Skrevet af: PF
Skrevet den: 11-December-2012 kl. 09:33
Oprindeligt skrevet af niepe niepe skrev:

Oprindeligt skrevet af Pony65 Pony65 skrev:

Husk at afbestille dit fullrate.

Lad os høre om det kommer til at virke for dig, her er min 50/5


 
50/5 findes da ikke mere og disse kunder er kommet over på en 100/10..

Jeg har da stadig 50/5.


Skrevet af: RuneH
Skrevet den: 11-December-2012 kl. 09:46
Oprindeligt skrevet af Juleulven Juleulven skrev:

angående yousee internet....
flere ting man  bør/skal gøre
 
1. sørg for, at dine stik i væggen er af tidssvarende standard. rigtig mange kabel-installationer er fra 80 til 90'erne og aldrig opdateret
2. sørg for du IKKE har de der små "fordelere" sat direkte i stikket (de dæmper signalstyrken VOLDSOMT og laver støj
3. sørg for du bruger ORDENTLIGT samlede kabler (få en professionel til, at samle dem)
4. du modtager en router/cabel modem fra TDC. bed om en "åben" konfiguration.
Gå ind og SLÅ NAT FRA og monter din egen router i røven af den Cisco CG3000 du får...
 
ellers virker det top-dollar :-)

Tak! :) 
Jeg tror mine stik i væggen er nogle gamle nogle. Lejligheden er ret gammel, og stikkende ligeså. Hvis ikke det spiller, må jeg få en YouSee mand ud og kigge på det. Jeg skal have en ny splitter, og samlet mine kabler bedre. Det har jeg haft en tråd om herinde for noget tid siden.. Så det burde der forhåbentlig også snart være helt styr på. 

Jeg ser frem til at modtage udstyret, sætte det på og se hvordan det spiller :) Eller om jeg har brug for at gøre noget mere ved det.


-------------
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!


Skrevet af: oldboy67
Skrevet den: 11-December-2012 kl. 09:58
Oprindeligt skrevet af gensplejs gensplejs skrev:

... Løsningen er at gå ind i deres forum og bestille en såkaldt "åben konfiguration" (det er gratis).

Har du et link - synes ikke lige jeg kan finde det Confused


Skrevet af: RuneH
Skrevet den: 11-December-2012 kl. 10:07
Oprindeligt skrevet af oldboy67 oldboy67 skrev:

Oprindeligt skrevet af gensplejs gensplejs skrev:

... Løsningen er at gå ind i deres forum og bestille en såkaldt "åben konfiguration" (det er gratis).

Har du et link - synes ikke lige jeg kan finde det Confused

Jeg har fundet det her:  http://forum.yousee.dk/forumdisplay.php?32-Bestilling-af-%E5ben-konfiguration - http://forum.yousee.dk/forumdisplay.php?32-Bestilling-af-%E5ben-konfiguration :)


-------------
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!


Skrevet af: Pony65
Skrevet den: 11-December-2012 kl. 10:10
Oprindeligt skrevet af oldboy67 oldboy67 skrev:

Har du et link - synes ikke lige jeg kan finde det Confused

Har du YouSee internet skal du klikke på denne:

https://asunet.webspeed.dk/100.aspx


Skrevet af: Pony65
Skrevet den: 11-December-2012 kl. 10:14
NB. grunden til at jeg har 50/5 er at YouSee kørte et tilbud til den 01.01.2013 for kr. 249,-




Skrevet af: PF
Skrevet den: 11-December-2012 kl. 13:00
http://www.pingtest.net">

Det er jo direkte til grin.


Skrevet af: thor-thor
Skrevet den: 11-December-2012 kl. 13:27
Har gode erfaringer med Yousee, har altid haft minimum den hastighed jeg bestilte (og som regel omkring 10% ekstra).....


Skrevet af: kbking
Skrevet den: 11-December-2012 kl. 13:43
Jeg ved ikke hvordan det er i dag men for et halvt års tid siden var der så mange problemer med netgear CG3200 routeren (konstant problemer med den trådløse del) at jeg valgte at brigde den og sætte en linksys router på istedet. men ellers kører min 30/3 linie fint.


Skrevet af: gensplejs
Skrevet den: 11-December-2012 kl. 14:00
Oprindeligt skrevet af PF PF skrev:

http://www.pingtest.net">


Det er jo direkte til grin.

Brok dig til yousee. 20% packet loss er helt i hegnet.

Jeg får
15ms ping
1ms jitter
0% packet loss


Skrevet af: gensplejs
Skrevet den: 11-December-2012 kl. 14:04
Oprindeligt skrevet af niepe niepe skrev:



Her er nogle målinger over min 100/10
 
17:20  Download hastighed: 17.362 mb/sek
       Upload hastighed: 10.193 mb/sek
18:25  Download hastighed: 27.001 mb/sek
       Upload hastighed: 9.929 mb/sek
19:10  Download hastighed: 18.904 mb/sek
       Upload hastighed: 9.926 mb/sek
20:30  Download hastighed: 66.228 mb/sek
       Upload hastighed: 9.975 mb/sek
21:42  Download hastighed: 10.377 mb/sek
       Upload hastighed: 10.081 mb/sek
22:30  Download hastighed: 23.702 mb/sek
       Upload hastighed: 10.033 mb/sek
23:00  Download hastighed: 41.843 mb/sek
       Upload hastighed: 10.176 mb/sek
5/11
18:05  Download hastighed: 18.493 mb/sek
       Upload hastighed: 10.157 mb/sek

19:10  Download hastighed: 55.493 mb/sek
       Upload hastighed: 10.222 mb/sek
19:40  Download hastighed: 95.251 mb/sek
       Upload hastighed: 10.244 mb/sek
20:10  Download hastighed: 23.68 mb/sek
       Upload hastighed: 10.281 mb/sek
22:50  Download hastighed: 64.805 mb/sek
       Upload hastighed: 10.228 mb/sek
23:10  Download hastighed: 102.883 mb/sek
       Upload hastighed: 10.181 mb/sek
6/11  

7:10   Download hastighed: 106.246 mb/sek
       Upload hastighed: 10.518 mb/sek
17:50  Download hastighed: 35.034 mb/sek
       Upload hastighed: 10.501 mb/sek
22:00  Download hastighed: 33.8 mb/sek
       Upload hastighed: 10.511 mb/sek
23:20  Download hastighed: 100.926 mb/sek
       Upload hastighed: 10.595 mb/sek
7/11   Download hastighed: 106.274 mb/sek
       Upload hastighed: 10.515 mb/sek
 
Og i prime time kan de desværre ikke levere :-(

Jeg har fuld skrald hele døgnet...


Skrevet af: Pony65
Skrevet den: 11-December-2012 kl. 14:16
Oprindeligt skrevet af PF PF skrev:

http://www.pingtest.net">

Det er jo direkte til grin.

Jeg ved ikke hvem der er til grin, men hvad med at køre testen ordenligt !

Find en DK server, her er min test




Skrevet af: Pony65
Skrevet den: 11-December-2012 kl. 14:19
Oprindeligt skrevet af kbking kbking skrev:

Jeg ved ikke hvordan det er i dag men for et halvt års tid siden var der så mange problemer med netgear CG3200 routeren (konstant problemer med den trådløse del) at jeg valgte at brigde den og sætte en linksys router på istedet. men ellers kører min 30/3 linie fint.

Netgear CG3200 routeren har ikke været god, ring og få den byttet til CG3000 den kører bedre


Skrevet af: gensplejs
Skrevet den: 11-December-2012 kl. 14:29
Oprindeligt skrevet af Pony65 Pony65 skrev:


Oprindeligt skrevet af PF PF skrev:

http://www.pingtest.net">


Det er jo direkte til grin.


Jeg ved ikke hvem der er til grin, men hvad med at køre testen ordenligt !

Find en DK server, her er min test



Satan... din ping er 1ms hurtigere end min :-)


Skrevet af: Juleulven
Skrevet den: 11-December-2012 kl. 16:06
Oprindeligt skrevet af RuneH RuneH skrev:

Oprindeligt skrevet af Juleulven Juleulven skrev:

angående yousee internet....
flere ting man  bør/skal gøre
 
1. sørg for, at dine stik i væggen er af tidssvarende standard. rigtig mange kabel-installationer er fra 80 til 90'erne og aldrig opdateret
2. sørg for du IKKE har de der små "fordelere" sat direkte i stikket (de dæmper signalstyrken VOLDSOMT og laver støj
3. sørg for du bruger ORDENTLIGT samlede kabler (få en professionel til, at samle dem)
4. du modtager en router/cabel modem fra TDC. bed om en "åben" konfiguration.
Gå ind og SLÅ NAT FRA og monter din egen router i røven af den Cisco CG3000 du får...
 
ellers virker det top-dollar :-)

Tak! :) 
Jeg tror mine stik i væggen er nogle gamle nogle. Lejligheden er ret gammel, og stikkende ligeså. Hvis ikke det spiller, må jeg få en YouSee mand ud og kigge på det. Jeg skal have en ny splitter, og samlet mine kabler bedre. Det har jeg haft en tråd om herinde for noget tid siden.. Så det burde der forhåbentlig også snart være helt styr på. 

Jeg ser frem til at modtage udstyret, sætte det på og se hvordan det spiller :) Eller om jeg har brug for at gøre noget mere ved det.
 
Hos mig fik jeg monteret en forstærker (IKKE harald skrald) og en fordeler bagefter... igen en prof ...
det fik jeg gratis af en MEGET flink TDC/Yousee teknikker....  det hævede min signalstyrke DRASTISK ... jeg havde dengang en yousee boks der overhovedet ikke virkede...  så det var fantastisk at se hvordan det havde indflydelse


Skrevet af: PF
Skrevet den: 11-December-2012 kl. 18:24
Oprindeligt skrevet af Pony65 Pony65 skrev:

Oprindeligt skrevet af PF PF skrev:

http://www.pingtest.net">

Det er jo direkte til grin.

Jeg ved ikke hvem der er til grin, men hvad med at køre testen ordenligt !

Find en DK server, her er min test



Stortset lige meget. Det er stadig noget lort...
http://www.pingtest.net">


Skrevet af: PF
Skrevet den: 11-December-2012 kl. 18:24
Oprindeligt skrevet af gensplejs gensplejs skrev:

Oprindeligt skrevet af PF PF skrev:

http://www.pingtest.net">


Det er jo direkte til grin.

Brok dig til yousee. 20% packet loss er helt i hegnet.

Jeg får
15ms ping
1ms jitter
0% packet loss

Haha, det har jeg gjort siden Juli måned.


Skrevet af: niepe
Skrevet den: 11-December-2012 kl. 19:05
http://www.pingtest.net/result/73739701.png - http://www.pingtest.net/result/73739701.png


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 11-December-2012 kl. 19:35
http://www.pingtest.net/result/73741323.png

Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: mkirkelund
Skrevet den: 11-December-2012 kl. 23:59



Dette med internet aktivitet.



Print side | Luk vindue