Print side | Luk vindue

VT50 burn in eller retention?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Plasma TV
Forumbeskrivelse: Forum for Plasma TV (PDP)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=118014
Udskrevet den: 27-April-2024 kl. 12:55


Emne: VT50 burn in eller retention?
Skrevet af: Høxbro
Emne: VT50 burn in eller retention?
Skrevet den: 13-December-2012 kl. 09:32

Hej,

Nå...Har haft mit Panasonic 55” VT50 i knap 4 uger, og der er desværre allerede opstået retention, eller burn in. Det drejer som om et fint lille 6 HD i højre hjørne, som andre også har haft problemer med. Har også haft en fint TV2 logo i venstre hjørne samt noget der ligner stilling/hold logo fra 6’erens Premier League kampe. Ved at køre Burn-In Wash DVD hentet herfra siden, samt at kører rullebar og sne i samlet set 25 timer er TV2 logoet og stilling/hold logo godt og vel forsvundet. Der er dog ikke sket en hylende fis med 6 HD, hvilket får mig til at være urolig for, at det er Burn in! Jeg finder det sindssygt at det burde kunne lade sig gøre på sådan et fjernsyn, efter så kort tid i brug, og taget i betragtning at jeg MAKS har set 6’eren i samlet set 4-5 timer ud af de knap 90 det har kørt nu. Har højst haft logoet på, i 45 min, da jeg da har set noget fodbold. Midt i mellem er der jo reklamer, og sørger da også for at zappe meget rundt, som anbefalet de første 200 timer. Har dog haft min profil på THX, hvor pixelorbiter kun er på auto, deraf sikkert problemet…?

Tror I, at det er burn in, da der stadig ikke er sket et hak med 6 HD logoet??? Og har nogle af jer, bare lært at leve med burn-in eller hvad har i gjort???

Fjernsynet er købt på nettet hos Komplett, hvilket set i bakspejlet nok ikke var den bedste ide, men de har sagt til mig at de gerne får det repareret kvit og frit, såfremt at Panasonic indvilliger i det. Panasonic har bedt mig tage et billede af problemet, samt sende oplysninger om hvor længe fjernsynet har kørt osv, for at tage stilling.

Er en super bitter mand, derfor dette indlæg. CryCry




Svar:
Skrevet af: E.Larsen
Skrevet den: 13-December-2012 kl. 10:05
Oprindeligt skrevet af Høxbro Høxbro skrev:

Hej,

Nå...Har haft mit Panasonic 55” VT50 i knap 4 uger, og der er desværre allerede opstået retention, eller burn in. Det drejer som om et fint lille 6 HD i højre hjørne, som andre også har haft problemer med. Har også haft en fint TV2 logo i venstre hjørne samt noget der ligner stilling/hold logo fra 6’erens Premier League kampe. Ved at køre Burn-In Wash DVD hentet herfra siden, samt at kører rullebar og sne i samlet set 25 timer er TV2 logoet og stilling/hold logo godt og vel forsvundet. Der er dog ikke sket en hylende fis med 6 HD, hvilket får mig til at være urolig for, at det er Burn in! Jeg finder det sindssygt at det burde kunne lade sig gøre på sådan et fjernsyn, efter så kort tid i brug, og taget i betragtning at jeg MAKS har set 6’eren i samlet set 4-5 timer ud af de knap 90 det har kørt nu. Har højst haft logoet på, i 45 min, da jeg da har set noget fodbold. Midt i mellem er der jo reklamer, og sørger da også for at zappe meget rundt, som anbefalet de første 200 timer. Har dog haft min profil på THX, hvor pixelorbiter kun er på auto, deraf sikkert problemet…?

Tror I, at det er burn in, da der stadig ikke er sket et hak med 6 HD logoet??? Og har nogle af jer, bare lært at leve med burn-in eller hvad har i gjort???

Fjernsynet er købt på nettet hos Komplett, hvilket set i bakspejlet nok ikke var den bedste ide, men de har sagt til mig at de gerne får det repareret kvit og frit, såfremt at Panasonic indvilliger i det. Panasonic har bedt mig tage et billede af problemet, samt sende oplysninger om hvor længe fjernsynet har kørt osv, for at tage stilling.

Er en super bitter mand, derfor dette indlæg. CryCry

 
6’eren i samlet set 4-5 timer ud af de knap 90
 
Det lyder helt skør .. også med THX
Jeg så kampen i aftes i fulde drag på kanal 6, ingen logoer,
men har også kørt i 400 timer samlet og bruger ikke THX
 
Kan godt forstå at du er bitter, for det er ikke rimeligt.
 
En bytter er på sin plads.
Ja, selvfølgelig giver det nogle problemer med netkøb, men bare kør på.
Pøj-pøj


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 13-December-2012 kl. 10:26
Desværre er dette et kendt problem hos mange ejere af de nye Panasonic plasma, og netop indkøringen af dit panel er særdeles vigtig, da det er i starten at panelet er mest modtagelig for retension og burn in.
 
Selv har jeg ikke oplevet retention m.v., men jeg har også været skrup hysterisk (ud over hvad man egentlig synes burde være nødvendig), og er det skam stadig, selv om mit panel vel har rundet 1500 driftstimerSmile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Gunraf
Skrevet den: 13-December-2012 kl. 10:32
Surt show, ved ikke hvordan de stiller sig overfor burn-in/retention de kære forhandlere.

Har selv lige haft et, det blev dog fejlramt ganske hurtigt og kunne ikke umiddelbart laves. Jeg har heldigvis fået andet tv, en helt anden model.

Men du burde jo næsten have det ind, det kan ikke være rigtigt at det viser sig SÅ hurtigt Confused


Skrevet af: Precious
Skrevet den: 13-December-2012 kl. 10:40
Jeg havde problemer med burn in på nogle tidligere panasonic modeller (PX80), og jeg lavede det ene burn in efter det andet. Jeg kunne komme hjem om eftermiddagen og så se hvilke kanaler konen mest havde set på. Det var frygteligt ... men burn in forsvandt efter sig selv efter almindelig brug af TV. Efter blot en dag eller 2 var divserse logos forsvundet igen. I dag har jeg stadig TV'et og burn in problemet er helt væk, jeg kan lade den stå på samme kanaler en hel dag, og ingen burn in. Så de første timer / uger / måneder er åbenbart værst.

Prøv at give den et par dage og så se om det ikke retter sig selv. Ellers så tilbage med den.

Efter mine oplevelser er jeg 100% sikker på at jeg ikke vil have plasma igen, så hellere tage de andre problemer som LED tilbyder.


Skrevet af: Gunraf
Skrevet den: 13-December-2012 kl. 11:11
Oprindeligt skrevet af Precious Precious skrev:

Jeg havde problemer med burn in på nogle tidligere panasonic modeller (PX80), og jeg lavede det ene burn in efter det andet. Jeg kunne komme hjem om eftermiddagen og så se hvilke kanaler konen mest havde set på. Det var frygteligt ... men burn in forsvandt efter sig selv efter almindelig brug af TV. Efter blot en dag eller 2 var divserse logos forsvundet igen. I dag har jeg stadig TV'et og burn in problemet er helt væk, jeg kan lade den stå på samme kanaler en hel dag, og ingen burn in. Så de første timer / uger / måneder er åbenbart værst.

Prøv at give den et par dage og så se om det ikke retter sig selv. Ellers så tilbage med den.

Efter mine oplevelser er jeg 100% sikker på at jeg ikke vil have plasma igen, så hellere tage de andre problemer som LED tilbyder.

Der oplevede jeg så aldrig noget med min PX80 jeg havde, og den har bestemt ikke haft det der ligner break-in, det anede jeg ikke man skulle dengang Tongue

Men som det hele ser ud nu, så er jeg også sikker på, at jeg ikke skal have plasma igen. Ikke efter de problemer jeg lige havde i en måneds tid på ny skærm. Så nu lever jeg med LCD-LED problemerne.


Skrevet af: E.Larsen
Skrevet den: 13-December-2012 kl. 11:25
Oprindeligt skrevet af Precious Precious skrev:

Jeg havde problemer med burn in på nogle tidligere panasonic modeller (PX80), og jeg lavede det ene burn in efter det andet. Jeg kunne komme hjem om eftermiddagen og så se hvilke kanaler konen mest havde set på. Det var frygteligt ... men burn in forsvandt efter sig selv efter almindelig brug af TV. Efter blot en dag eller 2 var divserse logos forsvundet igen. I dag har jeg stadig TV'et og burn in problemet er helt væk, jeg kan lade den stå på samme kanaler en hel dag, og ingen burn in. Så de første timer / uger / måneder er åbenbart værst.

Prøv at give den et par dage og så se om det ikke retter sig selv. Ellers så tilbage med den.

Efter mine oplevelser er jeg 100% sikker på at jeg ikke vil have plasma igen, så hellere tage de andre problemer som LED tilbyder.
 
Har også PX80, so nu er blevet til sommerhusskærm.
Fik det til Tour de France og Wimbledon, havde fri i dise uger.
Det var split nyt og kørte i disse 2-3 uger fra middag til aften uafbrudt.
Tro mig:
JEG HAR ALDRIG SET ET LOGO.Wink
 
Har desuden G20 , VT 30 og nu VT50.
JEG HAR IKKE SET ET LOGO..endnuWink
 
Jeg har yderlige et LED 42" Samsung 8005 i soveværelse, sommerhus
Som var tiltænkt stuen, men betragtningsvinklerne var uuholdelige at
se på, desuden forfærdelig i de lyse dagtimer.
 
 
Du skriver:
Citat:
Efter mine oplevelser er jeg 100% sikker på at jeg ikke vil have plasma igen, så hellere tage de andre problemer som LED tilbyder.
 
Jeg kan tilføre:
Jeg vil aldrig købe et LED panel igen, jeg var et fjols da en sælger prakkede dette misfoster
på mig.
 
god jul


Skrevet af: Høxbro
Skrevet den: 13-December-2012 kl. 12:10
Har også selv haft et PX80 før mit VT50, og har heller aldrig oplevet retention eller burn in på det. Savner det lidt lige nu Wink
 
Men jeg ved ikke helt hvad næste træk for mig er. Jeg har skrevet til Panasonic, så afventer svar. Men hvis de melder tilbage at de ikke vil indvillige i, at jeg får nyt eller fjernsynet bliver repareret, hvad så?
Så står jeg med et TV, der er 4 uger gammelt, med burn in. Ikke lige hvad jeg havde drømt om.
Skal jeg bare leve med det burn in og fortsætte med at køre rullebjælke en gang i mellem? Og håbe det med tiden forsvinder en smule.. En tanke leder mig også hen til at sælge det til en der kan leve med at have 6HD stående i venstre hjørne..Måske en lidt for overilet handling Smile 
 
Hvad med reklamationsretten? Kan man ikke få sin vare repareret eller pengene tilbage ved sådan en fejl? Eller skal producenten sige go til det?..


Skrevet af: Precious
Skrevet den: 13-December-2012 kl. 12:27
Har du forsøgt at "vaske" det væk?

Man kan få en DVD som man blot skal afspille i nogle tmer, og derefter forsvinder logoet igen.
Det hedder et eller andet smart, men kan ikke huske termet.


Skrevet af: Høxbro
Skrevet den: 13-December-2012 kl. 12:30
Oprindeligt skrevet af Precious Precious skrev:

Har du forsøgt at "vaske" det væk?

Man kan få en DVD som man blot skal afspille i nogle tmer, og derefter forsvinder logoet igen.
Det hedder et eller andet smart, men kan ikke huske termet.
 
Ja har prøvet med Burn-In Wash DVD hentet herfra siden, samt at kører rullebar og sne i samlet set 25 timer. Der er dog ikke sket en hylende fis med logoet 6 HD ConfusedConfused


Skrevet af: Precious
Skrevet den: 13-December-2012 kl. 12:32
Doh, det skrev du faktisk i din originale post. Beklager!

Jeg tror det eneste rigtige er at få den byttet, og få overbevist panasonic om at de har solgt et defekt panel. 


Skrevet af: kennethbrdk
Skrevet den: 13-December-2012 kl. 12:36
Oprindeligt skrevet af Høxbro Høxbro skrev:

Hej,

Nå...Har haft mit Panasonic 55” VT50 i knap 4 uger, og der er desværre allerede opstået retention, eller burn in. Det drejer som om et fint lille 6 HD i højre hjørne, som andre også har haft problemer med. Har også haft en fint TV2 logo i venstre hjørne samt noget der ligner stilling/hold logo fra 6’erens Premier League kampe. Ved at køre Burn-In Wash DVD hentet herfra siden, samt at kører rullebar og sne i samlet set 25 timer er TV2 logoet og stilling/hold logo godt og vel forsvundet. Der er dog ikke sket en hylende fis med 6 HD, hvilket får mig til at være urolig for, at det er Burn in! Jeg finder det sindssygt at det burde kunne lade sig gøre på sådan et fjernsyn, efter så kort tid i brug, og taget i betragtning at jeg MAKS har set 6’eren i samlet set 4-5 timer ud af de knap 90 det har kørt nu. Har højst haft logoet på, i 45 min, da jeg da har set noget fodbold. Midt i mellem er der jo reklamer, og sørger da også for at zappe meget rundt, som anbefalet de første 200 timer. Har dog haft min profil på THX, hvor pixelorbiter kun er på auto, deraf sikkert problemet…?

Tror I, at det er burn in, da der stadig ikke er sket et hak med 6 HD logoet??? Og har nogle af jer, bare lært at leve med burn-in eller hvad har i gjort???

Fjernsynet er købt på nettet hos Komplett, hvilket set i bakspejlet nok ikke var den bedste ide, men de har sagt til mig at de gerne får det repareret kvit og frit, såfremt at Panasonic indvilliger i det. Panasonic har bedt mig tage et billede af problemet, samt sende oplysninger om hvor længe fjernsynet har kørt osv, for at tage stilling.

Er en super bitter mand, derfor dette indlæg. CryCry

 
6HD logoet er også kryptonit for Panasonic modellerne. Hvis jeg ser 6 hd i 20-25 min på mit VT50 - så går der min. en time før det er væk igen. Alt med hvid skrift på en mørk baggrund er potentielt "farligt". Derfor håber jeg på, at 6' eren mister rettighederne til Premier League snarest Approve


Skrevet af: Høxbro
Skrevet den: 13-December-2012 kl. 12:44
Oprindeligt skrevet af kennethbrdk kennethbrdk skrev:

Oprindeligt skrevet af Høxbro Høxbro skrev:

Hej,

Nå...Har haft mit Panasonic 55” VT50 i knap 4 uger, og der er desværre allerede opstået retention, eller burn in. Det drejer som om et fint lille 6 HD i højre hjørne, som andre også har haft problemer med. Har også haft en fint TV2 logo i venstre hjørne samt noget der ligner stilling/hold logo fra 6’erens Premier League kampe. Ved at køre Burn-In Wash DVD hentet herfra siden, samt at kører rullebar og sne i samlet set 25 timer er TV2 logoet og stilling/hold logo godt og vel forsvundet. Der er dog ikke sket en hylende fis med 6 HD, hvilket får mig til at være urolig for, at det er Burn in! Jeg finder det sindssygt at det burde kunne lade sig gøre på sådan et fjernsyn, efter så kort tid i brug, og taget i betragtning at jeg MAKS har set 6’eren i samlet set 4-5 timer ud af de knap 90 det har kørt nu. Har højst haft logoet på, i 45 min, da jeg da har set noget fodbold. Midt i mellem er der jo reklamer, og sørger da også for at zappe meget rundt, som anbefalet de første 200 timer. Har dog haft min profil på THX, hvor pixelorbiter kun er på auto, deraf sikkert problemet…?

Tror I, at det er burn in, da der stadig ikke er sket et hak med 6 HD logoet??? Og har nogle af jer, bare lært at leve med burn-in eller hvad har i gjort???

Fjernsynet er købt på nettet hos Komplett, hvilket set i bakspejlet nok ikke var den bedste ide, men de har sagt til mig at de gerne får det repareret kvit og frit, såfremt at Panasonic indvilliger i det. Panasonic har bedt mig tage et billede af problemet, samt sende oplysninger om hvor længe fjernsynet har kørt osv, for at tage stilling.

Er en super bitter mand, derfor dette indlæg. CryCry

 
6HD logoet er også kryptonit for Panasonic modellerne. Hvis jeg ser 6 hd i 20-25 min på mit VT50 - så går der min. en time før det er væk igen. Alt med hvid skrift på en mørk baggrund er potentielt "farligt". Derfor håber jeg på, at 6' eren mister rettighederne til Premier League snarest Approve
 
Christ, havde man vidst det inden man købte TV'et havde jeg med det samme afmeldt 6'eren! Håber sgu også de mister rettighederne, kan dog godt lide kommentatorene og deres dækning generelt Smile


Skrevet af: kennethbrdk
Skrevet den: 13-December-2012 kl. 13:05
Oprindeligt skrevet af Høxbro Høxbro skrev:

Oprindeligt skrevet af kennethbrdk kennethbrdk skrev:

Oprindeligt skrevet af Høxbro Høxbro skrev:

Hej,

Nå...Har haft mit Panasonic 55” VT50 i knap 4 uger, og der er desværre allerede opstået retention, eller burn in. Det drejer som om et fint lille 6 HD i højre hjørne, som andre også har haft problemer med. Har også haft en fint TV2 logo i venstre hjørne samt noget der ligner stilling/hold logo fra 6’erens Premier League kampe. Ved at køre Burn-In Wash DVD hentet herfra siden, samt at kører rullebar og sne i samlet set 25 timer er TV2 logoet og stilling/hold logo godt og vel forsvundet. Der er dog ikke sket en hylende fis med 6 HD, hvilket får mig til at være urolig for, at det er Burn in! Jeg finder det sindssygt at det burde kunne lade sig gøre på sådan et fjernsyn, efter så kort tid i brug, og taget i betragtning at jeg MAKS har set 6’eren i samlet set 4-5 timer ud af de knap 90 det har kørt nu. Har højst haft logoet på, i 45 min, da jeg da har set noget fodbold. Midt i mellem er der jo reklamer, og sørger da også for at zappe meget rundt, som anbefalet de første 200 timer. Har dog haft min profil på THX, hvor pixelorbiter kun er på auto, deraf sikkert problemet…?

Tror I, at det er burn in, da der stadig ikke er sket et hak med 6 HD logoet??? Og har nogle af jer, bare lært at leve med burn-in eller hvad har i gjort???

Fjernsynet er købt på nettet hos Komplett, hvilket set i bakspejlet nok ikke var den bedste ide, men de har sagt til mig at de gerne får det repareret kvit og frit, såfremt at Panasonic indvilliger i det. Panasonic har bedt mig tage et billede af problemet, samt sende oplysninger om hvor længe fjernsynet har kørt osv, for at tage stilling.

Er en super bitter mand, derfor dette indlæg. CryCry

 
6HD logoet er også kryptonit for Panasonic modellerne. Hvis jeg ser 6 hd i 20-25 min på mit VT50 - så går der min. en time før det er væk igen. Alt med hvid skrift på en mørk baggrund er potentielt "farligt". Derfor håber jeg på, at 6' eren mister rettighederne til Premier League snarest Approve
 
Christ, havde man vidst det inden man købte TV'et havde jeg med det samme afmeldt 6'eren! Håber sgu også de mister rettighederne, kan dog godt lide kommentatorene og deres dækning generelt Smile
 
Ja deres dækning fejler ingenting. Kun deres logo - hvis man har Panasonic plasma 2012 modeller.


Skrevet af: Mr. Claude
Skrevet den: 13-December-2012 kl. 17:45
Alle jer som har så kraftige retension/burn in problemer efter 30 min eller at have set en film, vil jeg helt klart anbefale at klage til Pana. Dette kan simpelthen ikke accepteres i dagens verden. Hvis Pana vil holde liv i deres plasma salg fremover, må de bytte de defekte tv eller reppe dem asap!


Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 13-December-2012 kl. 18:54
Med mindre tv'et er defekt, lyder det usandsynligt, at et logo ved 4 timers samlet visning fastholdes ( selv efter 25 timers vask ).

-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650


Skrevet af: E.Larsen
Skrevet den: 13-December-2012 kl. 20:10
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Med mindre tv'et er defekt, lyder det usandsynligt, at et logo ved 4 timers samlet visning fastholdes ( selv efter 25 timers vask ).
Der er vel kun 3 muligheder
 
Defekt panel (eller indmad), det nævnes igen og igen, jeg er begyndt "klø lidt"
Eller indstillinger.....ER DET EFTERHÅNDEN HER MAN SKAL HAVE FOCUS ?
Og endelig fejl i el-instal. / antennen
 
Jeg har kun mine egne paneler at vurdere ud fra.
Men alt er installeret 100% efter manualerne,
har givet mig tid til at læse indstillings-manualerene grundig
inden opstart, som tigliger nævnt : ikke antydninger af logoer.


Skrevet af: sani
Skrevet den: 13-December-2012 kl. 21:11
jeg har pt en anden problem på samsung skæm og der er plasma støj, nu skriver du at du er i gang med er skriver frem og tibage med panasonic,, jeg blev også henvist fra securator (extra forskikring) til at skrive til samung ang mit problematik.. men jeg synes at der kan ikke være rigtig vi som forbruger skal slos med de TV mastrodonter , vi har ikke købt tv hos dem men hos forhendlere, og der må så være dem der skal tage de kampe med panasonic/ samung osv ...

-------------
Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv


Skrevet af: Mr. Claude
Skrevet den: 13-December-2012 kl. 21:37
Oprindeligt skrevet af sani sani skrev:

jeg har pt en anden problem på samsung skæm og der er plasma støj, nu skriver du at du er i gang med er skriver frem og tibage med panasonic,, jeg blev også henvist fra securator (extra forskikring) til at skrive til samung ang mit problematik.. men jeg synes at der kan ikke være rigtig vi som forbruger skal slos med de TV mastrodonter , vi har ikke købt tv hos dem men hos forhendlere, og der må så være dem der skal tage de kampe med panasonic/ samung osv ...
 
Ja, du skal henvende dig hos din forhandler. Længere er den ikke! Dog kæmper du nok din egen sag bedre end en forhandler/"mellemmand".....
Og hvad kalder du "plasmastøj"? Er det støj fra strømforsyning? Jeg har selv plasma og den siger intet, så ......?


Skrevet af: tvkartoffel
Skrevet den: 13-December-2012 kl. 22:42
Slet...


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 14-December-2012 kl. 08:32
Oprindeligt skrevet af tvkartoffel tvkartoffel skrev:

Slet...
Nu nåede jeg faktisk at læse dit indlæg, og synes at di sarkasme hele vejen rundt, var både rigtig og sjov. Så jeg forstår ikke helt, at du slettede dit indlægBig smile

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: ubeslutsom
Skrevet den: 14-December-2012 kl. 09:09
Oprindeligt skrevet af E.Larsen E.Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Med mindre tv'et er defekt, lyder det usandsynligt, at et logo ved 4 timers samlet visning fastholdes ( selv efter 25 timers vask ).
Der er vel kun 3 muligheder
 
Defekt panel (eller indmad), det nævnes igen og igen, jeg er begyndt "klø lidt"
Eller indstillinger.....ER DET EFTERHÅNDEN HER MAN SKAL HAVE FOCUS ?
Og endelig fejl i el-instal. / antennen
 
Jeg har kun mine egne paneler at vurdere ud fra.
Men alt er installeret 100% efter manualerne,
har givet mig tid til at læse indstillings-manualerene grundig
inden opstart, som tigliger nævnt : ikke antydninger af logoer.


    Er du sød at skære ud i pap for en åbenbart fatsvag kvinde, hvad du mener, de rigtige indstillinger er? Og hvor ofte man skal skifte kanal? Uanset hvilke indstillinger, jeg har forsøgt mig med, kan jeg se retention efter få minutter på en problemkanal eller ttv. Og 2-3*45 minutter om ugen ud af en samlet tid på 40-45-50 timer på f.eks Kanal 5 er nok til at 5-tallet ikke går helt væk, men står tilbage som en mørk skygge. Faktisk er det lige før 4-tallet fra Kanal 4 ikke når at forsvinde helt, hvis jeg ser et enkelt serieafsnit om ugen. Men ifølge værkstedet fejler mit tv ikke noget. De lavede så til gengæld et DR logo, der efter 40-50 timers tv og 15-20 timers rullebjælke ikke gik helt væk. 


Skrevet af: tvkartoffel
Skrevet den: 14-December-2012 kl. 09:33
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af tvkartoffel tvkartoffel skrev:

Slet...
Nu nåede jeg faktisk at læse dit indlæg, og synes at di sarkasme hele vejen rundt, var både rigtig og sjov. Så jeg forstår ikke helt, at du slettede dit indlægBig smile

 
Kunne ikke selv lige se om jeg havde ramt den rigtige balance. Men væk er det :-)


Skrevet af: E.Larsen
Skrevet den: 14-December-2012 kl. 10:31
Oprindeligt skrevet af tvkartoffel tvkartoffel skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af tvkartoffel tvkartoffel skrev:

Slet...
Nu nåede jeg faktisk at læse dit indlæg, og synes at di sarkasme hele vejen rundt, var både rigtig og sjov. Så jeg forstår ikke helt, at du slettede dit indlægBig smile

 
Kunne ikke selv lige se om jeg havde ramt den rigtige balance. Men væk er det :-)
 
Jeg læste det...jo du var inde på noget
 
Bilmanualen:
Side 124:
Hvis du kører 150 km i 3.gear/ timen over større strækninger, er der risiko for
at motoren bryder sammen, og garantien borfalder ved sammenbrud.WinkWinkWink


Skrevet af: Høxbro
Skrevet den: 14-December-2012 kl. 13:07

Så oplevede jeg lige kraftig retention på skærmen igen, da jeg lige ville tjekke for softwareopdatering. Det stod der måske 2 min, og kunne derefter tydeligt se "softwareopdatering" henover skærmen..

Har taget mig en beslutning, om at benytte min 45 dages returret til komplett.dk. Noget jeg først kom til at tænke på idag, måske var en mulighed.
Selvom jeg er forelsket i VT50Tongue vil jeg ikke gå og være nervøs for at bruge mit TV.
Hvis alt går i iorden, overvejer jeg at købe mig et WT50 model istedet for. Nogle der kan anbefale dette TV?


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 14-December-2012 kl. 13:09
Spørg brugeren "flemminglarsen". Han er vist rigtig godt tilfreds med WT50


Skrevet af: Høxbro
Skrevet den: 14-December-2012 kl. 13:28
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Spørg brugeren "flemminglarsen". Han er vist rigtig godt tilfreds med WT50
 
Tak for råd Smile


Skrevet af: Gunraf
Skrevet den: 14-December-2012 kl. 14:43
Oprindeligt skrevet af Høxbro Høxbro skrev:

Så oplevede jeg lige kraftig retention på skærmen igen, da jeg lige ville tjekke for softwareopdatering. Det stod der måske 2 min, og kunne derefter tydeligt se "softwareopdatering" henover skærmen..

Har taget mig en beslutning, om at benytte min 45 dages returret til komplett.dk. Noget jeg først kom til at tænke på idag, måske var en mulighed.
Selvom jeg er forelsket i VT50Tongue vil jeg ikke gå og være nervøs for at bruge mit TV.
Hvis alt går i iorden, overvejer jeg at købe mig et WT50 model istedet for. Nogle der kan anbefale dette TV?

Den kiggede jeg også selv på, da jeg skulle skifte VT50 ud. Valgte dog Samsung ES8005, den var både billigere (i mit tilfælde) og den er flottere (imo). Med sølvkanten, kan den faktisk godt have en snert af VT50 i designet Tongue

Kan ihvertfald anbefale dig også at kigge på Samsung :)


Skrevet af: spoxy
Skrevet den: 14-December-2012 kl. 16:11
Kan jer som har/har haft problemer med TVet poste jeres indstillinger.
Så er der bedre mulighed for at vurdere om indstillingerne spiller ind, eller om det bare er lotteri hvorvidt man får et OK panel eller ej.
Med venlig hilsen
Søren

-------------
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii


Skrevet af: Høxbro
Skrevet den: 14-December-2012 kl. 19:15
Hmmmm..Har lige været i Panasonic Center, for at tage en kig på WT50 modellen. Den hang ved siden af VT50. WT50 er uden tvivl et lækkert TV men synes godt nok at billedekvaliteten er noget bedre på VT50. Måske er det bare mig, og en tilvænningssag. Når jeg får pengene retur fra komplett.dk har jeg 15000 til et nyt, så synes det er fristende bare at køre i Pana centeret og købe mig et nyt VT50, og håbe panelet ikke er "dårligt" . På den anden side..Er jeg uheldig igen vil jeg bare ærge mig! Disapprove
Vil tage et kig på Samsung ES8005 også, som Gunraf anbefaler.


Skrevet af: Høxbro
Skrevet den: 14-December-2012 kl. 19:45
Oprindeligt skrevet af spoxy spoxy skrev:

Kan jer som har/har haft problemer med TVet poste jeres indstillinger.
Så er der bedre mulighed for at vurdere om indstillingerne spiller ind, eller om det bare er lotteri hvorvidt man får et OK panel eller ej.
Med venlig hilsen
Søren


Har kørt med THX Cinema profilen, og skruet lidt ned for kontrast. Men ellers:
Kontrast: 35
Lysstyrke: 0
Farve: 30
Skarphed: 4
Levende Farve: Fra
Eco: Fra
P-NR: Fra

Men pixelorbiter stod så til auto.. Confused

Burde nok have fulgt Flatpanels indstillinger? Disapprove


Skrevet af: Gunraf
Skrevet den: 14-December-2012 kl. 19:52
Oprindeligt skrevet af spoxy spoxy skrev:

Kan jer som har/har haft problemer med TVet poste jeres indstillinger.
Så er der bedre mulighed for at vurdere om indstillingerne spiller ind, eller om det bare er lotteri hvorvidt man får et OK panel eller ej.
Med venlig hilsen
Søren

Jeg benyttede flatpanels indstillinger ;) Netop hvor pixelorbiter var slået til, da jeg havde læst om folk, som havde haft problemer med THX.

Derudover havde jeg skruet yderligere ned fra kontrasten. 


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 14-December-2012 kl. 19:52
Oprindeligt skrevet af Høxbro Høxbro skrev:

Så oplevede jeg lige kraftig retention på skærmen igen, da jeg lige ville tjekke for softwareopdatering. Det stod der måske 2 min, og kunne derefter tydeligt se "softwareopdatering" henover skærmen..

Har taget mig en beslutning, om at benytte min 45 dages returret til komplett.dk. Noget jeg først kom til at tænke på idag, måske var en mulighed.
Selvom jeg er forelsket i VT50Tongue vil jeg ikke gå og være nervøs for at bruge mit TV.
Hvis alt går i iorden, overvejer jeg at købe mig et WT50 model istedet for. Nogle der kan anbefale dette TV?
Der er i mine øjne intet, der rent billedmæssigt kan matche VT50 i dagens Danmark. Men jeg kan sagtens forstå dit valg, egentlig så vil jeg det samme. Og WT50 er ganske fornuftigt af et LED at være, og det ville i givet fald ogå være et WT50 jeg ville skifte tilSmile 

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Gunraf
Skrevet den: 14-December-2012 kl. 19:55
Oprindeligt skrevet af Høxbro Høxbro skrev:

Hmmmm..Har lige været i Panasonic Center, for at tage en kig på WT50 modellen. Den hang ved siden af VT50. WT50 er uden tvivl et lækkert TV men synes godt nok at billedekvaliteten er noget bedre på VT50. Måske er det bare mig, og en tilvænningssag. Når jeg får pengene retur fra komplett.dk har jeg 15000 til et nyt, så synes det er fristende bare at køre i Pana centeret og købe mig et nyt VT50, og håbe panelet ikke er "dårligt" . På den anden side..Er jeg uheldig igen vil jeg bare ærge mig! Disapprove
Vil tage et kig på Samsung ES8005 også, som Gunraf anbefaler.

Held og lykke :) Jeg var så heldig, at 55ES8005 kostede 14999, og havde selv givet 14745 for 50VT50. Derfor var der jo ikke stor difference og gik endda 5" op Tongue


Skrevet af: kennethbrdk
Skrevet den: 14-December-2012 kl. 20:23
Oprindeligt skrevet af Gunraf Gunraf skrev:

Oprindeligt skrevet af spoxy spoxy skrev:

Kan jer som har/har haft problemer med TVet poste jeres indstillinger.
Så er der bedre mulighed for at vurdere om indstillingerne spiller ind, eller om det bare er lotteri hvorvidt man får et OK panel eller ej.
Med venlig hilsen
Søren

Jeg benyttede flatpanels indstillinger ;) Netop hvor pixelorbiter var slået til, da jeg havde læst om folk, som havde haft problemer med THX.

Derudover havde jeg skruet yderligere ned fra kontrasten. 
 
Jeg kører også med flatpanels indstillinger samt den hother kører/kørte med hvor kontrast er sænket til 30 men sharpness er oppe på 5 (giver faktisk et bedre billed på bluray) ellers er den ligesom flatpanels. Retention efter hvid skrift på mørk baggrund - har jeg ikke bemærket den store forskel - det er blot en no go på dette panel. 


Skrevet af: ubeslutsom
Skrevet den: 15-December-2012 kl. 01:36
  Også som udgangspunkt indstillinger fra flatpanels her. Med lidt ændringer undervejs f.eks IFC på minimum for at reducere DFC. Og lys 2-5 trin ned pga fejl i mørke områder. Farve også lidt ned, da det hjalp på de lige lovlig Sidney Lee farvede ansigter. Har haft kontrasten helt nede på 5-10, hvilket hjalp en smule, men ikke meget. Og jeg har skiftet mellem mange forskellige kanaler, og yderst sjældent mere end en time af gangen, da jeg primært ser serier el andre programmer på 40-60min og så en enkelt superligakamp om ugen. Ja og så tennis, hvor jeg var nødt til at zoome. Men selv linierne omkring banen blev hængende. For tiden bruger jeg normal, farve varm også med reduceret farve, skarphed og lys på mit lånte tv, da det anbefales på AVForums. Men jeg ved ikke, om det har den store effekt, udover at billedet bliver mere grynet. Det lånte tv er meget mindre sart, men der er da lidt retention at se i reklamepauserne, og hvis jeg ser en problemkanal 1-2 timer et par dage i træk kan logoet ses nogle dage. Har testet det 3 timer i træk på Eurosport (fodbold så ikke mange reklamepauser), og der kunne logoet ses en uge efter. Men store fremskridt i forhold til mit eget, der ikke kunne tåle 1½times tennis med mange reklamepauser og kontrast på 10. Til gengæld har det lånte så to store grønne plamager (green blobs?)
  Jeg forstår simpelthen ikke, at der er nogle, der på AVForums skriver, de kan spille 8 timer i træk flere dage  i træk uden problemer. Enten er de meget heldige eller også trænger de til at få tjekket synet.

     Er også ved at overveje et bytte til WT50 el DT50 (ifølge en test jeg læste bedre til at håndtere bevægelse end WT50?!) alt efter hvad forhandleren tilbyder. Men jeg ved ikke, om der er mere dybde i billedet end på SONY HX720, hvor jeg syntes billedet var alt for fladt og kunstigt? Jeg er dog også ret træt af DFC, som jeg åbenbart er en af de uheldige, der ser. Underligt nok så jeg det ikke de første 3 uger. 

    Hvis/når man er så heldig at få kæmpet sig igennem indkørings-/hærdningsperioden, der åbenbart kan tage mindst 2000 timer, uden at miste forstanden og uden permanent skade på skærmen, hvor meget kan den så tåle? Jeg ser en del tennis, men desværre er Eurosport og Kanal8 logoerne jo helt håbløseCry 
    


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 15-December-2012 kl. 09:10
Jeg har taget chancenLOL , og set 2 hele film fra henholdsvis TV2 og DR1, og uden at zoome med mellemrum - og der skete intet. Ingen retentionTongue
 
Jeg vl nok ikke turde gøre samme forsøg med de øvrige  - meget farverige TV-kanal logoerSmile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: -claus-
Skrevet den: 15-December-2012 kl. 10:35
Tror i ikke der kan være tale om at dårligt batch paneler med fabrikations fejl.

-------------
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio


Skrevet af: E.Larsen
Skrevet den: 15-December-2012 kl. 10:53
Oprindeligt skrevet af -claus- -claus- skrev:

Tror i ikke der kan være tale om at dårligt batch paneler med fabrikations fejl.
 
Nej


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 15-December-2012 kl. 10:53
Oprindeligt skrevet af -claus- -claus- skrev:

Tror i ikke der kan være tale om at dårligt batch paneler med fabrikations fejl.
Det har jeg også tænkt en del påSmile

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: tvkartoffel
Skrevet den: 15-December-2012 kl. 11:11
Oprindeligt skrevet af E.Larsen E.Larsen skrev:

 
Jeg læste det...jo du var inde på noget
 
Bilmanualen:
Side 124:
Hvis du kører 150 km i 3.gear/ timen over større strækninger, er der risiko for
at motoren bryder sammen, og garantien borfalder ved sammenbrud.WinkWinkWink

 
Og det er et argument for hvad?
 
EDIT: Hvorfor svarede du egentlig ikke ubeslutsoms direkte spørgsmål? Hvad skal man gøre for at være sikker på at undgå retention eller burn in på et VT50? Du skrev på side 2:
 
"Jeg har kun mine egne paneler at vurdere ud fra.
Men alt er installeret 100% efter manualerne,
har givet mig tid til at læse indstillings-manualerene grundig
inden opstart, som tigliger nævnt : ikke antydninger af logoer."
 
Hvad er det for en indstillingsmanual du taler om og hvad står der konkret man skal gøre?. Er der anvisning af hvilke billedindstillinger man må bruge (og hvilke man ikke må bruge). Står der noget om at man skal justere på kontrasten eller skarpheden. Står der i det hele taget en anvisning der konkret angiver hvordan man undgår problemer? I manualen til mit plasma står der ikke andet end stillestående billedelementer kan give fastbrænding. Det er IMO ikke brugbar løsning da 99% af alle TVstationer har logoer. Der står intet som helst om at man ikke må bruge "normal" eller "dynamic" indstillingen. Hvorfor skulle der også det? Hvis man ikke må bruge det skulle det da slet ikke have været der til at starte på.- Og nej det er ikke det samme som at en bil ikke skal have et 3. gear. Det gear har en konkret funktion som er forskellig fra at bruge det til at køre 150 km/h. Det er man udmærket klar over efter som man har modtaget omfattende undervisning i at betjene en bil.


Skrevet af: -claus-
Skrevet den: 15-December-2012 kl. 11:21
For at man selv er skyld i det hvis du ser tennis på kanal 6 i mere end 30 min

-------------
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 15-December-2012 kl. 11:36
Oprindeligt skrevet af tvkartoffel tvkartoffel skrev:

Oprindeligt skrevet af E.Larsen E.Larsen skrev:

 
Jeg læste det...jo du var inde på noget
 
Bilmanualen:
Side 124:
Hvis du kører 150 km i 3.gear/ timen over større strækninger, er der risiko for
at motoren bryder sammen, og garantien borfalder ved sammenbrud.WinkWinkWink

 
Og det er et argument for hvad?
Forkert analogi!
 
Hvis det skal kunne sammenlignes, betyder det at hvis jeg kører den samme strækning hver dag, går bilen i stykker!!!


Skrevet af: kennethbrdk
Skrevet den: 15-December-2012 kl. 12:04
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af -claus- -claus- skrev:

Tror i ikke der kan være tale om at dårligt batch paneler med fabrikations fejl.
Det har jeg også tænkt en del påSmile
 
Tror det er en generel svaghed på de paneler - jeg har generelt ikke ikke problemer med logoer - "kun" de mørke med hvid skrift. Ser dog ikke så meget tv at det gør det store, men hvis det var tilfældet så havde jeg solgt "dyret" for så er det direkte ubrugeligt.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 15-December-2012 kl. 12:21
Oprindeligt skrevet af kennethbrdk kennethbrdk skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af -claus- -claus- skrev:

Tror i ikke der kan være tale om at dårligt batch paneler med fabrikations fejl.
Det har jeg også tænkt en del påSmile
 
Tror det er en generel svaghed på de paneler - jeg har generelt ikke ikke problemer med logoer - "kun" de mørke med hvid skrift. Ser dog ikke så meget tv at det gør det store, men hvis det var tilfældet så havde jeg solgt "dyret" for så er det direkte ubrugeligt.
Jamen enig, panelet er primært til brug ved film, og da helst fuldskærms film - så fås det heller ikke bedreLOL

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: kennethbrdk
Skrevet den: 15-December-2012 kl. 12:45
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af kennethbrdk kennethbrdk skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af -claus- -claus- skrev:

Tror i ikke der kan være tale om at dårligt batch paneler med fabrikations fejl.
Det har jeg også tænkt en del påSmile
 
Tror det er en generel svaghed på de paneler - jeg har generelt ikke ikke problemer med logoer - "kun" de mørke med hvid skrift. Ser dog ikke så meget tv at det gør det store, men hvis det var tilfældet så havde jeg solgt "dyret" for så er det direkte ubrugeligt.
Jamen enig, panelet er primært til brug ved film, og da helst fuldskærms film - så fås det heller ikke bedreLOL
 
Nej billedet fejler desværre ingenting for så havde beslutningen om at skille sig af med det været nemmere Wink


Skrevet af: ubeslutsom
Skrevet den: 15-December-2012 kl. 13:14
Oprindeligt skrevet af kennethbrdk kennethbrdk skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af -claus- -claus- skrev:

Tror i ikke der kan være tale om at dårligt batch paneler med fabrikations fejl.
Det har jeg også tænkt en del påSmile
 
Tror det er en generel svaghed på de paneler - jeg har generelt ikke ikke problemer med logoer - "kun" de mørke med hvid skrift. Ser dog ikke så meget tv at det gør det store, men hvis det var tilfældet så havde jeg solgt "dyret" for så er det direkte ubrugeligt.

     Ja det er lige nøjagtig mit store problem, at jeg primært har købt det til at se tv på. Hvilket man i mine øjne burde kunne forvente, at et tv kan tåle. Min morfars G20 kan jeg ikke se noget på, og det tvivler jeg stærkt på, der er taget nogen som helst hensyn til .Jeg har også problemer med DRs logoer, der jo desværre er ens på DR1-2-K og HD. Ikke sådan at jeg umiddelbart ser retention, men den mørke skygge kommer "snigende", da den samlede tid på DR kanaler åbenbart er for lang, selvom jeg skifter mellem mange forskellige. Viasats logoer begyndte også at give problemer til sidst, men ikke på det lånte tv, hvor jeg til gengæld synes de grønne plamager bliver værre og værre. Men måske er det bare fordi, jeg har fået øje på dem og vintersportssæsonen er igang. 


Skrevet af: Høxbro
Skrevet den: 17-December-2012 kl. 09:51
Har også tænkt på om jeg har været uheldigt og fået et dårligt batch panel.
Prøvede lige se Armageddon i et kort stykke tid igår, den blev sendt på kanal 6. Logoet var placeret i venstre hjørne under filmen, og ikke højre som under fodbold. Og ja..efter 20-25 min var det jo nærmest "Armageddon" i venstre hjørne. Logoet var mere end tydeligt! Så slukkede jeg og gik i seng.
Til morges blev fjernsynet pakket ned i kassen og er klar til at blive sendt senere idag. Så er det bare at håbe at komplett sender penge retur. Må sige jeg er lidt nervøs, bliver først rolig når pengene igen er på kontoen...


Skrevet af: kennethbrdk
Skrevet den: 17-December-2012 kl. 10:10
Oprindeligt skrevet af Høxbro Høxbro skrev:

Har også tænkt på om jeg har været uheldigt og fået et dårligt batch panel.
Prøvede lige se Armageddon i et kort stykke tid igår, den blev sendt på kanal 6. Logoet var placeret i venstre hjørne under filmen, og ikke højre som under fodbold. Og ja..efter 20-25 min var det jo nærmest "Armageddon" i venstre hjørne. Logoet var mere end tydeligt! Så slukkede jeg og gik i seng.
Til morges blev fjernsynet pakket ned i kassen og er klar til at blive sendt senere idag. Så er det bare at håbe at komplett sender penge retur. Må sige jeg er lidt nervøs, bliver først rolig når pengene igen er på kontoen...
 
Kanal 6 logoet er forbudt på panasonics plasma 2012 Dead - forstår du ikke gider at leve med denne "feature".


Skrevet af: skiveall
Skrevet den: 17-December-2012 kl. 10:40
Enten har jeg været meget heldig eller også i andre uheldige, for jeg kan slet ikke nikke genkendende til de problemer i skriver om dette tv.
Er ovenud tilfreds med at jeg byttede fra det Philips Led som jeg først havde købt, til dette fantastiske Panasonic Plasma Clap


-------------
Panasonic TX-P50VT50Y
Iphone 4 - Ipad 2 - Apple Tv
Bose Cinematic GS II


Skrevet af: Gunraf
Skrevet den: 17-December-2012 kl. 10:46
Oprindeligt skrevet af skiveall skiveall skrev:

Enten har jeg været meget heldig eller også i andre uheldige, for jeg kan slet ikke nikke genkendende til de problemer i skriver om dette tv.
Er ovenud tilfreds med at jeg byttede fra det Philips Led som jeg først havde købt, til dette fantastiske Panasonic Plasma Clap

Det kommer sikkert, eller også kan du bare ikke se det.. ENDNU LOL


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 17-December-2012 kl. 11:12
Oprindeligt skrevet af Gunraf Gunraf skrev:

Oprindeligt skrevet af skiveall skiveall skrev:

Enten har jeg været meget heldig eller også i andre uheldige, for jeg kan slet ikke nikke genkendende til de problemer i skriver om dette tv.
Er ovenud tilfreds med at jeg byttede fra det Philips Led som jeg først havde købt, til dette fantastiske Panasonic Plasma Clap

Det kommer sikkert, eller også kan du bare ikke se det.. ENDNU LOL
Ah.... man kan nu godt slippe for retention og burn-in, ved den "rigtige" brug - lidt omstændigt, men det kan lade sig gøreSmile

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: kennethbrdk
Skrevet den: 17-December-2012 kl. 11:31
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Gunraf Gunraf skrev:

Oprindeligt skrevet af skiveall skiveall skrev:

Enten har jeg været meget heldig eller også i andre uheldige, for jeg kan slet ikke nikke genkendende til de problemer i skriver om dette tv.
Er ovenud tilfreds med at jeg byttede fra det Philips Led som jeg først havde købt, til dette fantastiske Panasonic Plasma Clap

Det kommer sikkert, eller også kan du bare ikke se det.. ENDNU LOL
Ah.... man kan nu godt slippe for retention og burn-in, ved den "rigtige" brug - lidt omstændigt, men det kan lade sig gøreSmile
 
Ikke med kanal 6 logoet medmindre man zoomer eller slår væk - vil gerne høre fra en af jer der siger I ikke har set det endnu. Sæt tv' et på kanal 6 i 25-30 min og se om I ikke kan spotte logoet ved at slå om på en anden kanal. I dare you! LOL


Skrevet af: Gunraf
Skrevet den: 17-December-2012 kl. 12:15
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Gunraf Gunraf skrev:

Oprindeligt skrevet af skiveall skiveall skrev:

Enten har jeg været meget heldig eller også i andre uheldige, for jeg kan slet ikke nikke genkendende til de problemer i skriver om dette tv.
Er ovenud tilfreds med at jeg byttede fra det Philips Led som jeg først havde købt, til dette fantastiske Panasonic Plasma Clap

Det kommer sikkert, eller også kan du bare ikke se det.. ENDNU LOL
Ah.... man kan nu godt slippe for retention og burn-in, ved den "rigtige" brug - lidt omstændigt, men det kan lade sig gøreSmile

Jeg så ellers meget fodbold, en del i zoom 3, netop for at undgå kanal 6's logo. En dag jeg så, så, måske 10-15 minutter, var der ellers retention på fuld smadder.  Og ligeså med mange andre kanaler. Kanal 4 som nærmest ikke blev vist, og altid i zoom tror jeg om end var endnu slemmere. Der var jeg en dag 5-10 min, og der kom også massere af retention af dette.

Er ihvertfald glad for, at skærmen gik i 'fuck upLOL Men ærgerligt at skulle sidde sådan bagefter, den var jo fantastisk til film, det er dog bare ikke godt nok. 


Skrevet af: Precious
Skrevet den: 17-December-2012 kl. 12:39
Efter at have fulgt denne tråd, er jeg totalt bange for burn in .....
Det lyder til at være voldsomme problemer :-/ 

Jeg æder gerne en grå/sort farve i stedet for sort i stedet for :)


Skrevet af: kennethbrdk
Skrevet den: 17-December-2012 kl. 12:47
Oprindeligt skrevet af Precious Precious skrev:

Efter at have fulgt denne tråd, er jeg totalt bange for burn in .....
Det lyder til at være voldsomme problemer :-/ 

Jeg æder gerne en grå/sort farve i stedet for sort i stedet for :)
 
Ja, den konklusion er jeg også ved at nå Smile


Skrevet af: Gunraf
Skrevet den: 17-December-2012 kl. 13:38
Oprindeligt skrevet af Precious Precious skrev:

Efter at have fulgt denne tråd, er jeg totalt bange for burn in .....
Det lyder til at være voldsomme problemer :-/ 

Jeg æder gerne en grå/sort farve i stedet for sort i stedet for :)

Det var også den konklusion jeg nåede til, da jeg fik mulighed for at skifte VT50'eren ud.

Men uden tvivl, det er en god skærm, hvis man ikke lige tænker på alle de hensyn Tongue


Skrevet af: Høxbro
Skrevet den: 17-December-2012 kl. 13:49
Oprindeligt skrevet af Gunraf Gunraf skrev:

Oprindeligt skrevet af Precious Precious skrev:

Efter at have fulgt denne tråd, er jeg totalt bange for burn in .....
Det lyder til at være voldsomme problemer :-/ 

Jeg æder gerne en grå/sort farve i stedet for sort i stedet for :)

Det var også den konklusion jeg nåede til, da jeg fik mulighed for at skifte VT50'eren ud.

Men uden tvivl, det er en god skærm, hvis man ikke lige tænker på alle de hensyn Tongue
 
Hvilket TV erstattede du dit VT50 med?Smile
 


Skrevet af: Høxbro
Skrevet den: 17-December-2012 kl. 15:50
Oprindeligt skrevet af Høxbro Høxbro skrev:

Oprindeligt skrevet af Gunraf Gunraf skrev:

Oprindeligt skrevet af Precious Precious skrev:

Efter at have fulgt denne tråd, er jeg totalt bange for burn in .....
Det lyder til at være voldsomme problemer :-/ 

Jeg æder gerne en grå/sort farve i stedet for sort i stedet for :)

Det var også den konklusion jeg nåede til, da jeg fik mulighed for at skifte VT50'eren ud.

Men uden tvivl, det er en god skærm, hvis man ikke lige tænker på alle de hensyn Tongue
 
Hvilket TV erstattede du dit VT50 med?Smile
 
 
Havde du så allerede skrevet på en af de forrige sider :)


Skrevet af: Gunraf
Skrevet den: 17-December-2012 kl. 16:01
Oprindeligt skrevet af Høxbro Høxbro skrev:

Oprindeligt skrevet af Høxbro Høxbro skrev:

Oprindeligt skrevet af Gunraf Gunraf skrev:

Oprindeligt skrevet af Precious Precious skrev:

Efter at have fulgt denne tråd, er jeg totalt bange for burn in .....
Det lyder til at være voldsomme problemer :-/ 

Jeg æder gerne en grå/sort farve i stedet for sort i stedet for :)

Det var også den konklusion jeg nåede til, da jeg fik mulighed for at skifte VT50'eren ud.

Men uden tvivl, det er en god skærm, hvis man ikke lige tænker på alle de hensyn Tongue
 
Hvilket TV erstattede du dit VT50 med?Smile
 
 
Havde du så allerede skrevet på en af de forrige sider :)

Hehe det er i orden Tongue Men jeg er ihvertfald meget tilfreds, upåagtet at man så må leve med nogle andre fejl, men de er nu helt tilforladelige i min optik :)


Skrevet af: Høxbro
Skrevet den: 18-December-2012 kl. 18:06
Kan bare ikke rigtig lide det kamera i toppen på samsung skærmene

Jeg kan fortælle at jeg får mine penge tilbage for fjernsynet, og her må jeg rose komplett. Sendte mit TV igår, de modtog idag klokken 12 og klokken 15 var der en mail til mig om at TV'et var gået i gennem og at jeg ville få mine penge retur inden for 10 arbejdsdage
Så går jagten på det nye TV.


Skrevet af: Gunraf
Skrevet den: 18-December-2012 kl. 18:56
Det er også det eneste, der er sådan lidt.. jaaa Confused ! Og lyset i det lille Samsung-logo i bunden, det slår man jo bare fra Wink

Kan dog fint se mig ud af det, kiggede også på WT50 fra Pana, men fandt bare ES8005'eren flottere, og den kostede mig mindre :)

Ved ikke om du har set WT50, men den har sådan en underlig klar plastikkant langs bunden af tv'et.
Men du må på jagt, held og lykke med det Smile


Skrevet af: THM
Skrevet den: 20-December-2012 kl. 17:39
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg har taget chancenLOL , og set 2 hele film fra henholdsvis TV2 og DR1, og uden at zoome med mellemrum - og der skete intet. Ingen retentionTongue
 
Jeg vl nok ikke turde gøre samme forsøg med de øvrige  - meget farverige TV-kanal logoerSmile
 
hvis du ikke har set så meget som en smule retention efter tv2's logo, så tvivler jeg på du vil få nogen som helst problemer med langvarig retention eller burn in efter en film eller 2 på kanal 5 eller 6.
 
 
 
 
samsung ps**E6505 og ps**E8005 skulle være ret stærke når det kommer til retention og burn in, og stadig kunne levere billedkvalitet der slår stort set alle lcd tv.
så dem der er blevet skræmte af problemerne med panasonics plasma tv kunne med fordel kigge på disse...
 
 


Skrevet af: kennethbrdk
Skrevet den: 20-December-2012 kl. 18:02
Oprindeligt skrevet af THM THM skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg har taget chancenLOL , og set 2 hele film fra henholdsvis TV2 og DR1, og uden at zoome med mellemrum - og der skete intet. Ingen retentionTongue
 
Jeg vl nok ikke turde gøre samme forsøg med de øvrige  - meget farverige TV-kanal logoerSmile
 
hvis du ikke har set så meget som en smule retention efter tv2's logo, så tvivler jeg på du vil få nogen som helst problemer med langvarig retention eller burn in efter en film eller 2 på kanal 5 eller 6. 
 
 
Jeg har intet problem med tv2's logo men på de andre du nævner - tør under ingen omstændigheder at se en film på f.eks. kanal 6 uden at zoome (gider så ikke alligevel pga. reklamer Wink) - jeg har retention i ca. 1 time ved at se f.eks fodbold på kanal 6 i ca. 20 min. Sjovt nok er kanal 6 logoet den værste.


Skrevet af: Mnemonic
Skrevet den: 28-December-2012 kl. 15:18
Æv - Jeg havde ellers lige bestemt mig for at købe et VT50, men efter at ha' været igennem denne smøre tror jeg ikke lige jeg vil skyde ~15K af på et fjernsyn, der tilsyneladende ikke kan bruges som fjernsyn... Shocked

OK, så må det vel blive et WT50...


Skrevet af: HenrikH
Skrevet den: 30-December-2012 kl. 19:30
Oprindeligt skrevet af Gunraf Gunraf skrev:

 
Ved ikke om du har set WT50, men den har sådan en underlig klar plastikkant langs bunden af tv'et.
Men du må på jagt, held og lykke med det Smile
Overvejer også en WT50 og er lidt "træt" af den har den klare plastickant underneden. Men den kan vel ikke afmonteres?

-------------
mvh

Henrik


Skrevet af: Høxbro
Skrevet den: 30-December-2012 kl. 21:41
Oprindeligt skrevet af HenrikH HenrikH skrev:

Oprindeligt skrevet af Gunraf Gunraf skrev:

 
Ved ikke om du har set WT50, men den har sådan en underlig klar plastikkant langs bunden af tv'et.
Men du må på jagt, held og lykke med det Smile
Overvejer også en WT50 og er lidt "træt" af den har den klare plastickant underneden. Men den kan vel ikke afmonteres?

Tror ikke den kan afmonteres, men synes nu ikke den er så slem at se på, efter jeg har set på TV'et et par gange. Synes sgu det er et rigtig pænt tv Smile


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 30-December-2012 kl. 21:50
Og jeg må da hellere rapportere, at jeg på mit 55VT50 nu har set adskellige film på DR1 og TV2 med logoer og bjælker, og der er intet sket omkring retension - eller det der er værre.Tongue
 
Men jeg tør nu nok ikke gentage succen på Kanal 5, og i de andre med Heavy Duty LogoesLOL 
 
Men jeg må indrømme at jeg er blevet noget mere rolig - selvom jeg da stadig kigger rigtigt godt efter "Dirt", når jeg har set en filmEmbarrassed


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: kennethbrdk
Skrevet den: 30-December-2012 kl. 22:05
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Og jeg må da hellere rapportere, at jeg på mit 55VT50 nu har set adskellige film på DR1 og TV2 med logoer og bjælker, og der er intet sket omkring retension - eller det der er værre.Tongue
 
Men jeg tør nu nok ikke gentage succen på Kanal 5, og i de andre med Heavy Duty LogoesLOL 
 
Men jeg må indrømme at jeg er blevet noget mere rolig - selvom jeg da stadig kigger rigtigt godt efter "Dirt", når jeg har set en filmEmbarrassed
 
Bare det var mig - jeg har set én film med bjælker hele vejen igennem og var nemt at se bjælkerne efterfølgende Ouch. De forsvandt dog igen. Men på et tidspunkt må man jo give los og så må lortet jo på lossepladsen, hvis det ikke magter opgaven Thumbs Down


Skrevet af: Gunraf
Skrevet den: 30-December-2012 kl. 22:16
Oprindeligt skrevet af kennethbrdk kennethbrdk skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Og jeg må da hellere rapportere, at jeg på mit 55VT50 nu har set adskellige film på DR1 og TV2 med logoer og bjælker, og der er intet sket omkring retension - eller det der er værre.Tongue
 
Men jeg tør nu nok ikke gentage succen på Kanal 5, og i de andre med Heavy Duty LogoesLOL 
 
Men jeg må indrømme at jeg er blevet noget mere rolig - selvom jeg da stadig kigger rigtigt godt efter "Dirt", når jeg har set en filmEmbarrassed
 
Bare det var mig - jeg har set én film med bjælker hele vejen igennem og var nemt at se bjælkerne efterfølgende Ouch. De forsvandt dog igen. Men på et tidspunkt må man jo give los og så må lortet jo på lossepladsen, hvis det ikke magter opgaven Thumbs Down

Æv, det lyder surt også at få sorte bjælker :/ Den korte periode, jeg nåede at have mit, der oplevede jeg ikke sorte bjælker, selvom jeg fik set nogle film. Tilgengæld var der massere af problemer med logoerne fra diverse kanaler. Men film, det var til topkarakter Tongue


Skrevet af: bulldog1600
Skrevet den: 12-Januar-2013 kl. 12:34
Hej
Havde netop besluttet mig til at investerer i et 50vt50, men er blevet lidt bekymret.
Så vil lige høre om burn in også gælder 50gt50.
Hilsen
Jesper


Skrevet af: kennethbrdk
Skrevet den: 12-Januar-2013 kl. 13:30
Oprindeligt skrevet af bulldog1600 bulldog1600 skrev:

Hej
Havde netop besluttet mig til at investerer i et 50vt50, men er blevet lidt bekymret.
Så vil lige høre om burn in også gælder 50gt50.
Hilsen
Jesper
 
Uden jeg ved det med sikkerhed, så tror jeg det er en generel svaghed på Panasonics plasma modeller fra 2012.


Skrevet af: bulldog1600
Skrevet den: 12-Januar-2013 kl. 13:37
Ok, det er det nok.
Er det så Samsung eller LG plasma, man skal ud i.


Skrevet af: Mnemonic
Skrevet den: 12-Januar-2013 kl. 15:26
Selvom jeg skrev tidligere i tråden at jeg ville gå efter et LED-tv, kunne jeg ikke dy mig og købte et VT50 da jeg så de to tv side-om-side - Der var bare ingen tvivl om hvilket fjernsyn der havde det bedste billede...

Jeg har endnu ikke set antydning af retention på min skærm, selvom jeg allerede har flere film - med logo - og flere timers tv også med kanallogoer, samt PS3 3D spil så jeg tror at bekymringerne herover er lidt overdrevne.

Jeg kan selvfølgelig ikke afvise at mit VT50 senere kan blive ramt af burn-in, men jeg har flere steder læst at retention/burn-in er blevet bedre og bedre fra tidligere modeller til nu, så jeg er skeptisk.

Der er selvfølgelig ingen garanti - det står i manualen på side 2 - men hvis man lader skærmen stå på et still-billede med fuldt blus natten over er det også selvforskyldt... ;)




Skrevet af: kennethbrdk
Skrevet den: 12-Januar-2013 kl. 16:45
Oprindeligt skrevet af bulldog1600 bulldog1600 skrev:

Ok, det er det nok.
Er det så Samsung eller LG plasma, man skal ud i.
 
Jeg har ikke hørt, at de skulle have de samme problemer, men hvordan billedet så er på dem ved jeg ikke, da jeg ikke har set nogle af dem, men Samsungs plasma plejer at være lige i hælene af Panasonic på billeddelen (plasma) og hvis de samtidigt ikke har de samme problemer, så ville jeg gå efter dem.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 12-Januar-2013 kl. 18:53
Oprindeligt skrevet af Mnemonic Mnemonic skrev:

Selvom jeg skrev tidligere i tråden at jeg ville gå efter et LED-tv, kunne jeg ikke dy mig og købte et VT50 da jeg så de to tv side-om-side - Der var bare ingen tvivl om hvilket fjernsyn der havde det bedste billede...

Jeg har endnu ikke set antydning af retention på min skærm, selvom jeg allerede har flere film - med logo - og flere timers tv også med kanallogoer, samt PS3 3D spil så jeg tror at bekymringerne herover er lidt overdrevne.

Jeg kan selvfølgelig ikke afvise at mit VT50 senere kan blive ramt af burn-in, men jeg har flere steder læst at retention/burn-in er blevet bedre og bedre fra tidligere modeller til nu, så jeg er skeptisk.

Der er selvfølgelig ingen garanti - det står i manualen på side 2 - men hvis man lader skærmen stå på et still-billede med fuldt blus natten over er det også selvforskyldt... ;)


Jeg har heller ikke oplevet retention eller andet, og jeg må så også erkende, at jeg har været meget bevidst om, at passe på min skærm.
 
Nu er jeg vel efterhånden nået op på omkring 1700 driftstimer, og er begyndt at se film på f.eks. DR og TV 2 uden særlige forholdsregler, og der er intet sket. Det er jeg jo himmel henrykt over, for VT50 har simpelthen bare det mest skønne billedeTongue
 
Jeg må dog også tilstå, at jeg nok ikke tør eksperimentere med visse andre kanaler og deres hæftige logoer. Men pyt - de kanaler sender alligevel sjældent noget som vi/jeg vil seBig smile 


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: dkxdn
Skrevet den: 07-Februar-2013 kl. 12:52
Hej
 
Nu når skaden er sket - 2 x Premier League kampe i træk flere lørdage i træk på 6'eren har sat sine spor i øverste højre hjørne. Men også TV2 mm har fundet deres pladser i venstre hjørne.
Dette TV er ellers fantastisk til fodbold !
TVet er 7 mdr. gammelt
Jeg kontaktede Panasonic og en svensk supporter forsikrede mig at 4 timers "Rullebjælke" ville fjerne de indebrændte logoer.
Lige nu har jeg kørt 48 min. og ikke meget er sket...
Så nu må vi se om 3 timer!
 
Har andre haft gode erfaringer ?
 
mvh
 


Skrevet af: kennethbrdk
Skrevet den: 07-Februar-2013 kl. 14:16
Oprindeligt skrevet af dkxdn dkxdn skrev:

Hej
 
Nu når skaden er sket - 2 x Premier League kampe i træk flere lørdage i træk på 6'eren har sat sine spor i øverste højre hjørne. Men også TV2 mm har fundet deres pladser i venstre hjørne.
Dette TV er ellers fantastisk til fodbold !
TVet er 7 mdr. gammelt
Jeg kontaktede Panasonic og en svensk supporter forsikrede mig at 4 timers "Rullebjælke" ville fjerne de indebrændte logoer.
Lige nu har jeg kørt 48 min. og ikke meget er sket...
Så nu må vi se om 3 timer!
 
Har andre haft gode erfaringer ?
 
mvh
 
 
Panasonic burde have en dårlig smag i munden med deres 2012 modeller - jeg kan se kanal 6 hd logo'et efter 10-15 min - derfor zoomer jeg efter 10 min. Ouch


Skrevet af: bulldog1600
Skrevet den: 11-Februar-2013 kl. 17:51
Er den glade ejer af et gt50 i en uge nu, og har ikke nogle problemer med burn in/retention.
Kan godt nok heller ikke se kanal 6, men har da haft det stående på tv2 news det meste af weekenden.
Har lagt mærke til at tv2 news logoet "ruller" jævnligt, så måske derfor.


Skrevet af: kennethbrdk
Skrevet den: 11-Februar-2013 kl. 17:54
Oprindeligt skrevet af bulldog1600 bulldog1600 skrev:

Er den glade ejer af et gt50 i en uge nu, og har ikke nogle problemer med burn in/retention.
Kan godt nok heller ikke se kanal 6, men har da haft det stående på tv2 news det meste af weekenden.
Har lagt mærke til at tv2 news logoet "ruller" jævnligt, så måske derfor.
 
jeg har også mest problemer med logoer kanal5, kanal4, canal8, canal9 og især kanal 6 - dvs hvidetal på mørk baggrund


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 11-Februar-2013 kl. 19:53
TV2 News er nu ellers en af de kanaler jeg ville passe mest på med. De har sindssygt mange stationære grafikker siddende rundt omkring. Bare fordi logoet ruller, så er det ingen trøst - det forsvinder jo ikke, men skifter bare farve i en brøkdel af et sekund.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: bulldog1600
Skrevet den: 11-Februar-2013 kl. 20:17
Ok. så er jeg måske bare heldig at have fået et knap så modtageligt panel.
Hvem ved, jeg kan vil nå det endnu.
Skal tilføje jeg har skruet ned for kontrasten(30) og lysstyrken(-6), og selvfølgelig slået pixelorbiter til, men hvor lang tid skal man det!


Skrevet af: E. Larsen
Skrevet den: 11-Februar-2013 kl. 20:24
Oprindeligt skrevet af bulldog1600 bulldog1600 skrev:



Ok. så er jeg måske bare heldig at have fået et knap så modtageligt panel.
Hvem ved, jeg kan vil nå det endnu.
Skal tilføje jeg har skruet ned for kontrasten(30) og lysstyrken(-6), og selvfølgelig slået pixelorbiter til, men hvor lang tid skal man det!


Dette forum er efterhånden fyldt med snak om logoer på plasma
Måske sælges der 100.000 af disse i DK ???

Hold nu inde
Læs brugsanvisningerne og overhold anvisningerne
eller køb LED etc.

Det er træls at plasma har denne ulempe, men sådan er det bare-
Slut nu og kom dog videre.

-------------
E.L.


Skrevet af: kennethbrdk
Skrevet den: 11-Februar-2013 kl. 23:27
Oprindeligt skrevet af E. Larsen E. Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af bulldog1600 bulldog1600 skrev:



Ok. så er jeg måske bare heldig at have fået et knap så modtageligt panel.
Hvem ved, jeg kan vil nå det endnu.
Skal tilføje jeg har skruet ned for kontrasten(30) og lysstyrken(-6), og selvfølgelig slået pixelorbiter til, men hvor lang tid skal man det!


Dette forum er efterhånden fyldt med snak om logoer på plasma
Måske sælges der 100.000 af disse i DK ???

Hold nu inde
Læs brugsanvisningerne og overhold anvisningerne
eller køb LED etc.

Det er træls at plasma har denne ulempe, men sådan er det bare-
Slut nu og kom dog videre.
 
Jeg har haft plasma før og det har aldrig været så slemt som på Panasonics 2012 modeller så det er IKKE normalt at de er så skrøbelige hvad det angår og ja du kan roligt regne med at jeg ikke skal have plasma af samme grund næste gang! Så må jeg nøjes med et marginalt dårligere billed så længe det blot kan holde til det, som det er produceret til - fjernsyn!! 


Skrevet af: kennethbrdk
Skrevet den: 11-Februar-2013 kl. 23:29
Oprindeligt skrevet af bulldog1600 bulldog1600 skrev:

Ok. så er jeg måske bare heldig at have fået et knap så modtageligt panel.
Hvem ved, jeg kan vil nå det endnu.
Skal tilføje jeg har skruet ned for kontrasten(30) og lysstyrken(-6), og selvfølgelig slået pixelorbiter til, men hvor lang tid skal man det!
 
Tja jeg har haft mit VT50 8 mdr efterhånden og det er ikke blevet bedre mht retention så regner ikke med det bliver bedre men anser det som en defekt på modellen! Så jeg kører stadig med de "forsigtige" indstillinger, som i starten!


Skrevet af: ubeslutsom
Skrevet den: 12-Februar-2013 kl. 07:28
  Og hvor i brugsanvisningen finder du de anvisninger, man skal følge? Så vidt jeg husker er det eneste, der står, at man skal undgå statiske elementer i længere tid. Men hvad er længere tid? 
   Hovsa fik ikke citatet med. Spørgsmålet er til E. Larsen. Måske 3. (el er det 4.)gang er lykkens gangWink


Skrevet af: ubeslutsom
Skrevet den: 12-Februar-2013 kl. 07:43
Oprindeligt skrevet af bulldog1600 bulldog1600 skrev:

Ok. så er jeg måske bare heldig at have fået et knap så modtageligt panel.
Hvem ved, jeg kan vil nå det endnu.
Skal tilføje jeg har skruet ned for kontrasten(30) og lysstyrken(-6), og selvfølgelig slået pixelorbiter til, men hvor lang tid skal man det!

   Jeg har forgæves forsøgt at få svar på, hvad man kan forvente, det skal kunne holde til. Hvor længe man må se på samme kanal, hvor længe der derefter skal gå, før man må se kanalen igen, og hvor stor en procentdel af tiden, man må se samme kanal. Fik dog efter 3 uger et delvist svar fra Panasonic support. At det er svært at sige, hvor længe der går, før man kan bruge fjernsynet normalt, da det afhænger af temperatur og fugtighed, men i gennemsnit 6 måneder. Og at man i starten skal skifte kanal efter en time og så vente en time, før man  ser kanalen igen. Denne opskrift ville de to jeg havde dog ikke kunne tåle. Jo forhandlerens demo kunne nok i højre side, men ikke i venstre.  Det hjalp ikke det store at skrue ned for kontrasten. 


Skrevet af: E. Larsen
Skrevet den: 12-Februar-2013 kl. 10:05
Oprindeligt skrevet af kennethbrdk kennethbrdk skrev:


Oprindeligt skrevet af E. Larsen E. Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af bulldog1600 bulldog1600 skrev:



Ok. så er jeg måske bare heldig at have fået et knap så modtageligt panel.
Hvem ved, jeg kan vil nå det endnu.
Skal tilføje jeg har skruet ned for kontrasten(30) og lysstyrken(-6), og selvfølgelig slået pixelorbiter til, men hvor lang tid skal man det!


Dette forum er efterhånden fyldt med snak om logoer på plasma
Måske sælges der 100.000 af disse i DK ???

Hold nu inde
Læs brugsanvisningerne og overhold anvisningerne
eller køb LED etc.

Det er træls at plasma har denne ulempe, men sådan er det bare-
Slut nu og kom dog videre.

 
Jeg har haft plasma før og det har aldrig været så slemt som på Panasonics 2012 modeller så det er IKKE normalt at de er så skrøbelige hvad det angår og ja du kan roligt regne med at jeg ikke skal have plasma af samme grund næste gang! Så må jeg nøjes med et marginalt dårligere billed så længe det blot kan holde til det, som det er produceret til - fjernsyn!! 


SVAR:
Vi er 100% enige , har selv 4 Pana plasma incl VT50
Der er ikke noget at gøre, jeg har ingen problemer fordi jeg kender
til forudsætninger.

Igen:
Køb LED istedet eller lev med plasmaproblemerne
længere er den ikke.

-------------
E.L.


Skrevet af: Ukke
Skrevet den: 12-Februar-2013 kl. 10:46
Kanal-logoer burde i det hele taget være forbudt. Deres funktion er meningsløs.


Skrevet af: bulldog1600
Skrevet den: 12-Februar-2013 kl. 11:06
Oprindeligt skrevet af E. Larsen E. Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af kennethbrdk kennethbrdk skrev:


Oprindeligt skrevet af E. Larsen E. Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af bulldog1600 bulldog1600 skrev:



Ok. så er jeg måske bare heldig at have fået et knap så modtageligt panel.
Hvem ved, jeg kan vil nå det endnu.
Skal tilføje jeg har skruet ned for kontrasten(30) og lysstyrken(-6), og selvfølgelig slået pixelorbiter til, men hvor lang tid skal man det!


Dette forum er efterhånden fyldt med snak om logoer på plasma
Måske sælges der 100.000 af disse i DK ???

Hold nu inde
Læs brugsanvisningerne og overhold anvisningerne
eller køb LED etc.

Det er træls at plasma har denne ulempe, men sådan er det bare-
Slut nu og kom dog videre.

 
Jeg har haft plasma før og det har aldrig været så slemt som på Panasonics 2012 modeller så det er IKKE normalt at de er så skrøbelige hvad det angår og ja du kan roligt regne med at jeg ikke skal have plasma af samme grund næste gang! Så må jeg nøjes med et marginalt dårligere billed så længe det blot kan holde til det, som det er produceret til - fjernsyn!! 


SVAR:
Vi er 100% enige , har selv 4 Pana plasma incl VT50
Der er ikke noget at gøre, jeg har ingen problemer fordi jeg kender
til forudsætninger.

Igen:
Køb LED istedet eller lev med plasmaproblemerne
længere er den ikke.
 
 
Hvilken forudsætninger er det du mener. Vel ikke at man skal reducerer billedkvaliteten, og bare leve med det?


Skrevet af: E. Larsen
Skrevet den: 12-Februar-2013 kl. 13:02
SVAR:
Vi er 100% enige , har selv 4 Pana plasma incl VT50
Der er ikke noget at gøre, jeg har ingen problemer fordi jeg kender
til forudsætninger.

Igen:
Køb LED istedet eller lev med plasmaproblemerne
længere er den ikke.



Hvilken forudsætninger er det du mener. Vel ikke at man skal reducerer billedkvaliteten, og bare leve med det?
Svar:
Forudsætninger:
De fleste ved godt at man skal skifte kanal m.m de første 300- 400 timer
Det står i brugsanvisningen.
Så er der en rimelig chance for at logoerne ikke brænder fast.

PROBLEMET ER BARE:
Sælgerne gør ikke opmærksom på dette, selv om de ved det.

-------------
E.L.


Skrevet af: kennethbrdk
Skrevet den: 12-Februar-2013 kl. 13:30
Oprindeligt skrevet af E. Larsen E. Larsen skrev:

SVAR:
Vi er 100% enige , har selv 4 Pana plasma incl VT50
Der er ikke noget at gøre, jeg har ingen problemer fordi jeg kender
til forudsætninger.

Igen:
Køb LED istedet eller lev med plasmaproblemerne
længere er den ikke.



Hvilken forudsætninger er det du mener. Vel ikke at man skal reducerer billedkvaliteten, og bare leve med det?
Svar:
Forudsætninger:
De fleste ved godt at man skal skifte kanal m.m de første 300- 400 timer
Det står i brugsanvisningen.
Så er der en rimelig chance for at logoerne ikke brænder fast.

PROBLEMET ER BARE:
Sælgerne gør ikke opmærksom på dette, selv om de ved det.
 
Mit har over 1200 timer og er sikker på, at jeg vil få burn-in hvis jeg ser en hel fodboldkamp på f.eks 6´eren. Jeg har heller ikke oplevet andet end kraftig retention som er forsvundet, men det var efter HELE 25 min. på kanal 6 og jeg kan heller ikke se en film med bjælker uden samme resultat så derfor zoomer jeg som en sindsyg, men det er mere end sørgeligt, at det er nødvendigt - PLASMA eller ej. Det er det første tv jeg har haft, hvor det er nødvendigt. Så i 2012 er man ringere stillet med plasma (forudsat man ser alm. tv. og film med bjælker) end man f.eks var i tidlig og midt i 2000´erne. Det er da håbløst!


Skrevet af: ubeslutsom
Skrevet den: 12-Februar-2013 kl. 14:59
  Den brugsanvisning glemte de vist at sende med mit tv...Og support kunne/ville åbenbart heller ikke give konkrete svar på mine spørgsmål.  Og som Kenneth oplevede jeg ingen forbedringer med tiden. Havde dog ikke de store problemer med sorte bjælker (også yderst sjældent jeg ser film, især med bjælker). Der kom retention efter bjælkerne ja, men det forsvandt meget hurtigt. Værkstedet har vist heller ikke set den brugsanvisning, for de lavede et tydeligt DR logo til mig. 
  


Skrevet af: bulldog1600
Skrevet den: 12-Februar-2013 kl. 15:51
Tja, alt hvad jeg kan finde i manuelen til tx-p50gt50y, er på side 22 hvor der står: Undlad at vise stillestående dele af billedet i længere tid. Ja, ok!
Men man skal åbenbartskifte kanal tit, og ikke bruge thx profilen, så kan det gå galt, da man ikke kan aktivere pixelorbiter.
Men det er da godt tv'et er thx certificeret.Wink


Skrevet af: ubeslutsom
Skrevet den: 12-Februar-2013 kl. 16:08
Oprindeligt skrevet af bulldog1600 bulldog1600 skrev:

Tja, alt hvad jeg kan finde i manuelen til tx-p50gt50y, er på side 22 hvor der står: Undlad at vise stillestående dele af billedet i længere tid. Ja, ok!
Men man skal åbenbartskifte kanal tit, og ikke bruge thx profilen, så kan det gå galt, da man ikke kan aktivere pixelorbiter.
Men det er da godt tv'et er thx certificeret.Wink
    Nå så er det ikke kun i min brugsanvisning, de har glemt siden med de anvisninger, man skal følge. Måske er det skrevet med usynligt blækWink. Ville nu også se lidt dumt ud, hvis de skrev, at man kun må se en kanal 20-30 minutter og derefter skal vente flere dage, før man må se den igen.


Skrevet af: winberg2
Skrevet den: 28-Februar-2013 kl. 22:43
E. Larsen: Hvilke indstillinger kører du med på dit VT50?


Skrevet af: E. Larsen
Skrevet den: 28-Februar-2013 kl. 23:16

Det lyder helt skør .. også med THX

Jeg så kampen i aftes i fulde drag på kanal 6, ingen logoer,

men har også kørt i 400 timer samlet og bruger ikke THX

 

Kan godt forstå at du er bitter, for det er ikke rimeligt.

 

En bytter er på sin plads.

Ja, selvfølgelig giver det nogle problemer med netkøb, men bare kør på.

Pøj-pøj
[/QUOTE]

Også med THX..

Betyder ikke en skid, har nu det 5. Pana og ingen logoer
og selvfølgelig bruger jeg THX uden problemer

Nej... skift nu kanal tit de før 200-300 timer

-------------
E.L.


Skrevet af: kennethbrdk
Skrevet den: 01-Marts-2013 kl. 09:07
Bliver spændende at se om Panasonic har gjort noget ved det på dette års modeller, så tv'et kan bruges til tv uden paranoia og forbehold...


Skrevet af: ubeslutsom
Skrevet den: 01-Marts-2013 kl. 09:25
Oprindeligt skrevet af kennethbrdk kennethbrdk skrev:

Bliver spændende at se om Panasonic har gjort noget ved det på dette års modeller, så tv'et kan bruges til tv uden paranoia og forbehold...
   Der er jo ikke noget galt med 2012 modellerne. Det er bare os, der er nogle fjolser, der ikke skifter kanal tit nok og ikke læser brugsanvisningenWink


Skrevet af: kennethbrdk
Skrevet den: 01-Marts-2013 kl. 10:56
Oprindeligt skrevet af ubeslutsom ubeslutsom skrev:

Oprindeligt skrevet af kennethbrdk kennethbrdk skrev:

Bliver spændende at se om Panasonic har gjort noget ved det på dette års modeller, så tv'et kan bruges til tv uden paranoia og forbehold...
   Der er jo ikke noget galt med 2012 modellerne. Det er bare os, der er nogle fjolser, der ikke skifter kanal tit nok og ikke læser brugsanvisningenWink
 
Jeg vidste/ved godt at man skal undgå stilstående objekter på et plasma i længere tid af gangen (havde dog ikke forestillet mig at 15-25 minutter på bestemte objekter kunne forårsage forholdsvis modstandsdygtig retention) - specielt i den første tid, men følsomheden på det her panel er dog helt til grin og følsomheden selv efter mere end 1200 driftstimer er stortset uændret på mit panel Ouch.
Nu ser jeg heldigvis ikke så meget tv, men ellers var tv'et også kasseret for længst.
 



Print side | Luk vindue