Print side | Luk vindue

Fælleskøb: LG 42PC1Rx ?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Køb og salg
Forumnavn: Fælleskøb ®
Forumbeskrivelse: Opnå et godt tilbud ved fælles indkøb
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=11950
Udskrevet den: 31-Maj-2024 kl. 15:53


Emne: Fælleskøb: LG 42PC1Rx ?
Skrevet af: bphhm
Emne: Fælleskøb: LG 42PC1Rx ?
Skrevet den: 13-Maj-2006 kl. 09:03

Der er kommet et nyt LG plasma, som flere udtrykker interesse for.

Kunne det være et emne for fælleskøb?




Svar:
Skrevet af: lrev
Skrevet den: 13-Maj-2006 kl. 09:34
Måske-kender den ikke


Skrevet af: steenm
Skrevet den: 13-Maj-2006 kl. 10:08
Hvad er prislejet og er der nogle forretninger man kan se det?


Skrevet af: simonoscar
Skrevet den: 14-Maj-2006 kl. 13:05

Hej

Jeg er med på et fælleskøb, og ud fra nedenstående tråd, så er der potentiale for et fælleskøb..

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=39480&PN=1 - Så vi mangler vist bare en, der kan stå i spidsen for sådan et fælleskøb!?



Skrevet af: Lars
Skrevet den: 14-Maj-2006 kl. 13:29

Oprindeligt skrevet af simonoscar simonoscar skrev:

Så vi mangler vist bare en, der kan stå i spidsen for sådan et fælleskøb!?

Vi har gode kontakter til LG. Checker lige op på priser, tilgængelighed osv.

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 14-Maj-2006 kl. 13:43

Skæringsdato/leveringsdato må være før VM i bold....!?



Skrevet af: Lars
Skrevet den: 14-Maj-2006 kl. 14:16

Hej Alle

Hvilken model er der største interesse om?

Er det "lillebror" http://nordic.lge.com/sv/prodmodeldetail.do?actType=search&page=1&modelCategoryId=0101&categoryId=0101&parentId=01&modelCodeDisplay=42PC1R&model=NOTHING - 42PC1R eller "storebror" http://nordic.lge.com/sv/prodmodeldetail.do?actType=search&page=1&modelCategoryId=0101&categoryId=0101&parentId=01&modelCodeDisplay=42PC1RR&model=Select+a+model - 42PC1RR med pause af Live-TV ?

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: simonoscar
Skrevet den: 14-Maj-2006 kl. 14:31
Jeg er mest interesseret i 42PC1R...


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 14-Maj-2006 kl. 14:32

Hej Alle

Nå, vi er lidt tidligt ude. Modellen med harddisk (42PC1RR) kommer først i juli måned.

Så ingen VM i Bold på den model.

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: simonoscar
Skrevet den: 14-Maj-2006 kl. 14:36
Hva' med 42PC1R ?


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 14-Maj-2006 kl. 14:37

Oprindeligt skrevet af simonoscar simonoscar skrev:

Jeg er mest interesseret i 42PC1R...

Der var lidt usikkerhed om den vil kunne leveres herhjemme endnu, men det får vi besked på senere.

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: simonoscar
Skrevet den: 14-Maj-2006 kl. 14:39

Alletiders, håber virkelig der kan stables noget på benene...

Hvornår regner du med at ha' et svar (ca.)?



Skrevet af: Lars
Skrevet den: 14-Maj-2006 kl. 14:44
Oprindeligt skrevet af simonoscar simonoscar skrev:

Alletiders, håber virkelig der kan stables noget på benene...

Hvornår regner du med at ha' et svar (ca.)?

Måske tirsdag.

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: OTol
Skrevet den: 14-Maj-2006 kl. 14:48
Jeg er også interesseret i 42PC1R


Skrevet af: moller
Skrevet den: 14-Maj-2006 kl. 15:25

Er det ikke modellen 42PC3R der er med sort ramme??, se her:

http://de.lge.com/prodmodeldetail.do?actType=search&page=1&modelCategoryId=0101&categoryId=0101&parentId=01&modelCodeDisplay=42PC3R&model=NOTHING - http://de.lge.com/prodmodeldetail.do?actType=search&page =1&modelCategoryId=0101&categoryId=0101&parentId =01&modelCodeDisplay=42PC3R&model=NOTHING #



Skrevet af: simonoscar
Skrevet den: 14-Maj-2006 kl. 15:40
Design overview -> http://www.minhembio.com/forum/index.php?act=Attach&type=post&id=21451 - http://www.minhembio.com/forum/index.php?act=Attach&type =post&id=21451


Skrevet af: P. Holm
Skrevet den: 14-Maj-2006 kl. 16:22
Jeg er helt sikkert klar på denne model. Men det kræver at der er levering inden VM start...


Skrevet af: Riot
Skrevet den: 14-Maj-2006 kl. 16:43
Er dette TV bedre end PV60E? Foretrækker mest det nemlig... Designet er nærigt på LG..


Skrevet af: lrev
Skrevet den: 14-Maj-2006 kl. 17:16

Jeg synes umiddelbart at LG ser "nice" ud!

 



Skrevet af: P. Holm
Skrevet den: 14-Maj-2006 kl. 17:32
Jeg har netop fravalgt pv60 pga dens design. LGs er langt fra f.eks. pioneers, men ser faktisk meget godt ud! Specielt den sorte med grå højtaler (42PC1R)


Skrevet af: NewVisions
Skrevet den: 14-Maj-2006 kl. 17:55

Jeg er også med på et fælleskøb af 42PC1R



Skrevet af: mlaurvig
Skrevet den: 14-Maj-2006 kl. 19:19
Er også klar på et fælleskøb. Hvad med at købe den igennem jubii shopping.

http://shop.jubii.dk/ecommerce-products/view?mapping_id=1067&product_id=32000 - http://shop.jubii.dk/ecommerce-products/view?mapping_id=1067 &product_id=32000
 


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 14-Maj-2006 kl. 19:28

Oprindeligt skrevet af mlaurvig mlaurvig skrev:

Er også klar på et fælleskøb. Hvad med at købe den igennem jubii shopping.

http://shop.jubii.dk/ecommerce-products/view?mapping_id=1067 &product_id=32000   - http://shop.jubii.dk/ecommerce-products/view?mapping_id=1067 &product_id=32000  

Hvis i bare vil handle hos en forhandler til normal-prisen, så er der jo ingen grund til at forhandle et Fælleskøb igennem

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: NewVisions
Skrevet den: 14-Maj-2006 kl. 19:39
Jeg vil nu også meget gerne spare de ca. 5000 (eller hvad det nu bliver), der er forskellen mellem den danske og den tyske pris.


Skrevet af: OTol
Skrevet den: 14-Maj-2006 kl. 19:42
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af mlaurvig mlaurvig skrev:

Er også klar på et fælleskøb. Hvad med at købe den igennem jubii shopping.

http://shop.jubii.dk/ecommerce-products/view?mapping_id=1067 &product_id=32000   - http://shop.jubii.dk/ecommerce-products/view?mapping_id=1067 &product_id=32000  

Hvis i bare vil handle hos en forhandler til normal-prisen, så er der jo ingen grund til at forhandle et Fælleskøb igennem

  /Lars

Enig, det må kunne gøres billigere, når vi er mange der vil købe.



Skrevet af: bleze
Skrevet den: 14-Maj-2006 kl. 21:02
Jeg er umiddelbart også på hvis priser kommer i nærheden af 11k


Skrevet af: Lynge1974
Skrevet den: 14-Maj-2006 kl. 21:12
count me in!!


Skrevet af: Jalokin
Skrevet den: 15-Maj-2006 kl. 08:28
Jeg er også klar... Har netop afbestilt mit Lg 42PX5R.

-------------
Mvh/
Nikolaj


Skrevet af: lrev på jobbet
Skrevet den: 15-Maj-2006 kl. 09:53
Hej!
Spændende at se LG`s nye "film".....istedet for frontglas-skulle efter sigende være HELT fri for reflekser.
Leo.  


Skrevet af: lrev på jobbet
Skrevet den: 15-Maj-2006 kl. 10:18
Synes altså at den ser spændende ud.Så må vi se om prisen også blicver det!!


Skrevet af: simonoscar
Skrevet den: 15-Maj-2006 kl. 10:55

Ja, det er jo et dejligt panel...



Skrevet af: Monolithos
Skrevet den: 15-Maj-2006 kl. 16:26
understøtter den 1:1 pixelmapping? Eller hvordan ser man om TV'et understøtter 1:1 pixelmapping?






Skrevet af: lrev
Skrevet den: 15-Maj-2006 kl. 16:34

Hej!

Har iøvrigt idag fået at vide,at modellen pc1R  er at finde på markedet i løbet af 2 uger!

Hold øje på nettet....justbuyit vil lægge den på siden snart,-så det bliver muligt at bestille den i forvejen.

Prisen vil de ikke ud med endnu....men hold øje siger de!!



Skrevet af: Lynge1974
Skrevet den: 15-Maj-2006 kl. 17:42

Oprindeligt skrevet af Monolithos Monolithos skrev:

understøtter den 1:1 pixelmapping? Eller hvordan ser man om TV'et understøtter 1:1 pixelmapping?




Mener manualen siger 1024*768 60hz over VGA indgangen - så jo



Skrevet af: mlaurvig
Skrevet den: 15-Maj-2006 kl. 22:22
Ville lige høre hvor meget jeg vil komme til at spare, hvis jeg venter på dette fælleskøb. Har nemlig tænkt på at købe det i tyskland, hvis man alligevel kan købe det til omkring 10.000kr. 


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 15-Maj-2006 kl. 22:27

Oprindeligt skrevet af mlaurvig mlaurvig skrev:

Ville lige høre hvor meget jeg vil komme til at spare, hvis jeg venter på dette fælleskøb. Har nemlig tænkt på at købe det i tyskland, hvis man alligevel kan købe det til omkring 10.000kr. 

Vi venter stadig på svar fra mulige forhandlere, så det er svært at sige.

Men det kan være der kommer priskrig på denne model, allerede inden der er startet et Fælleskøb. Så jeg ville lige vente et par dage, og måske  få den danske garanti med. Det er jo dyrere hvis du skal købe en ekstra forsikring herhjemme oveni, bare for at slippe for at sende det til Tyskland hvis det fejler.

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: mlaurvig
Skrevet den: 16-Maj-2006 kl. 00:42
Ok, tak for svaret. Er 42PC1R efterfølger til 42PM1MA, har kigget meget på den model. Er det bedre at vendte til at 42PC1R kommer ud?

Ville også lige høre om det er rigtigt at plasma skærme ikke er særlig gode til spil, som feks. playstation eller xbox.

På forhånd tak


Skrevet af: lrev på jobbet
Skrevet den: 16-Maj-2006 kl. 10:03
Hold dig fra PLASMA,hvis du ofte spiller spil.


Skrevet af: clausjen
Skrevet den: 16-Maj-2006 kl. 11:05

Jeg er også klar på et fælleskøb - men mit krav er også levering inden VM i bold.



Skrevet af: simonoscar
Skrevet den: 16-Maj-2006 kl. 12:23

Har du hørt noget fra forhandleren, Lars?

Imellemtiden kan vi andre lige kigge på lidt flere billeder

http://www.web-a-photo.com/pictures_view.exe?albumid=106992&pin=54432042531704254414737680874891109016924721689940 - http://www.web-a-photo.com/pictures_view.exe?albumid=106992& amp;pin=54432042531704254414737680874891109016924721689940



Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 16-Maj-2006 kl. 13:02
Go billedserie .Håber,at der er enighed om,at det netop er den afbildede sorte variant der er interessant ? Er der højtalere på siderne,eller under panelet ?


Skrevet af: Riot
Skrevet den: 16-Maj-2006 kl. 15:43
Oprindeligt skrevet af mlaurvig mlaurvig skrev:

Ok, tak for svaret. Er 42PC1R efterfølger til 42PM1MA, har kigget meget på den model. Er det bedre at vendte til at 42PC1R kommer ud?

Ville også lige høre om det er rigtigt at plasma skærme ikke er særlig gode til spil, som feks. playstation eller xbox.

På forhånd tak



Panasonics PV60 skulle være nærmest immun overfor burnin, ved ikke med LGet..


Skrevet af: steenm
Skrevet den: 16-Maj-2006 kl. 15:50

Det er utroligt at så mange byder ind og vil ofre over 10K, på tv man ikke har set i reallife?



Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 16-Maj-2006 kl. 16:37

Det er jo så lidt af Fælleskøbets "arbejdsgang", -at være blandt de første.

Og det med,at se fladskærme i reallife, er alligevel  kun interessant,når de er slukket.

Dybest set ingen butikker indstiller fladskærme optimalt !! 



Skrevet af: spawn
Skrevet den: 16-Maj-2006 kl. 16:38
Oprindeligt skrevet af Lynge1974 Lynge1974 skrev:

Oprindeligt skrevet af Monolithos Monolithos skrev:

understøtter den 1:1 pixelmapping? Eller hvordan ser man om TV'et understøtter 1:1 pixelmapping?




Mener manualen siger 1024*768 60hz over VGA indgangen - så jo

men en 1:1 pixelmapping i 1024*768 på et fysisk 16:9 panel er vel ikke særligt interessant ?

1024*768 er 4:3 format - og vil såvidt jeg kan se derfor blive strukket i bredden på 16:9 panelet så aspectratio må blive forkert både på desktoppen og ved afspilning af video hvis man tilslutter en HTPC med  opløsningen sat til 1024x768. Skal aspect ratio være rigtig så firkanter bliver firkanter (ikke rektangler) må en opløsning over VGA indgangen skulle hedde enten 1024x576, 1280x720 eller 1367x768 (forudsat at grafikkortet kan sættes til en af disse). Så medmindre det kan pixelmappe 1:1 i en af disse opløsninger forstår jeg ikke rigtig ideen med 1:1 pixelmapping ?

 

 

 

 



-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K


Skrevet af: bleze
Skrevet den: 16-Maj-2006 kl. 17:05

Spawn, det kan køre 1:1 pixel mapping og self. kun i den native opløsning på 1024x768. Du har helt ret det til give strukne pixels hvis ikke softwaren understøtter det. I nogle medie afspillere kan man indstille aspect ratio, men det kan man ikke i selve Windows og det vil give samme resultat som hvis du på en alm skærm strækker et 4:3 billede til full.

Hvis man sætter Windows op til 1366x768 vil man få korrekt aspect, men så har man ikke 1:1 pixel mapping og skærmen scaler ned til 1024x768. Dette vil se fint ud med film, men text og specielt computer programmer vil se tværet ud.

Dette er min teori - jeg har ikke prøvet det i praksis eller set panelet live.



Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 16-Maj-2006 kl. 17:49

Er der ikke noget m,at plasmapixels er rektangulære og altså ikke kvadratiske ? - og derfor giver 1024x768 netop 16:9.

Oder was ??



Skrevet af: Lars
Skrevet den: 16-Maj-2006 kl. 18:16

Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Er der ikke noget m,at plasmapixels er rektangulære og altså ikke kvadratiske ? - og derfor giver 1024x768 netop 16:9.

Jo, det er rigtigt.

TV kan ikke sammenlignes med computer-monitorer. På en skærm til computeren er pixels altid kvadratiske, mens de kan være alle mulige retangulære former på en TV skærm.

Men det betyder at 1024x768 på en plasma, kræver en computer der kender til 16:9 wide modes.

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: lrev
Skrevet den: 16-Maj-2006 kl. 18:46

Hej!

Nogen som ved om der er andre forskelle på pc1 og på pc3 end farven på fronten?



Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 16-Maj-2006 kl. 19:40
Lars var lige forbi tråden,og eftersom han ikke bekendtgjorde noget nyt fra Fælleskøbsudbyderne,må vi nok se i øjnene,at vi kan komme i tidsnød mht VM


Skrevet af: NewVisions
Skrevet den: 16-Maj-2006 kl. 20:06

For lige at være helt sikker: Hvilken model, PC1R eller PC1RR, bliver der undersøgt fælleskøb på??

Jeg kan se, at Lars i en anden tråd refererer til PC1RR, mens flere i denne tråd (inkl. mig selv) er mest tændt på PC1R - dvs. uden harddisk.



Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 16-Maj-2006 kl. 21:51
Den m HD lander først i juli,- altså for sent i forhold til VM,hvilket er skæringsdato for flere af os ! 


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 16-Maj-2006 kl. 23:19

Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Lars var lige forbi tråden,og eftersom han ikke bekendtgjorde noget nyt fra Fælleskøbsudbyderne,må vi nok se i øjnene,at vi kan komme i tidsnød mht VM

VM er først d. 9 juni

Så lad os se. Jeg tror dog ikke jeg har et endeligt svar før i næste uge. Det er en helt ny model, og der er endnu en del usikkerhed om levering og priser.

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 16-Maj-2006 kl. 23:20

Oprindeligt skrevet af NewVisions NewVisions skrev:

For lige at være helt sikker: Hvilken model, PC1R eller PC1RR, bliver der undersøgt fælleskøb på??

Ikke RR (den med harddisk). Den kunne være interessant senere, men den kommer tidligst til juli.

Så det er den normale plasma vi arbejder på.

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: lrev på jobbet
Skrevet den: 17-Maj-2006 kl. 07:04

Ifølge LG-DK så er den allerede på lager nu,og skulle kunne ses i butik meget snart.

 



Skrevet af: Jalokin
Skrevet den: 17-Maj-2006 kl. 10:18

Efter hvad jeg læser andetsteds, så er RR-modellen på lager nu. R-modellen er ved at komme på lager, og RA-modellen kommer først efter sommerferien.

Så jeg ved ikke hvem der har ret, men jeg skeler mest til det jeg læser på de svenske sider.

Men RR-modellen er sølvfarvet på alle højtalere, hvilket måske ikke er det flotteste, og hvis man har en harddiskoptager, har man vel ikke brug for de 80 gb, som RR-modellen indeholder? Den koster immervæk ca. 3000 mere. Desuden har den efter sigende kun en HDMI indgang, hvor R-modellen har 2.

Så alt i alt, må LG 42PC1R være den mest attraktive for de fleste af os, da de fleste synes sorte tv er de flotteste, som jeg kan fornemme, og de fleste vel efterhånden også har en hdd. Og et ekstra HDMI-stik er vel også et plus, samt de ca. 3000 kr mindre i indkøb.

Jeg ville mene, at et evt. fælleskøb burde ligge omkring max 13.000 kr på LG 42PC1R. Men det store spørgsmål er vel hvornår det kan leveres?

 



-------------
Mvh/
Nikolaj


Skrevet af: lrev på jobbet
Skrevet den: 17-Maj-2006 kl. 10:22
Hej!
Så vidt jeg ved,er både pc1r...og rr sølv/sølv-mens pc3r er sort/sølv.
 
Ifølge en LG sælger jeg talte med forleden,kommer RR først om et par uger-men han mente at pc1r allerede er på lager nu.


Skrevet af: Jalokin
Skrevet den: 17-Maj-2006 kl. 11:18
Oprindeligt skrevet af lrev på jobbet lrev på jobbet skrev:

Hej!
Så vidt jeg ved,er både pc1r...og rr sølv/sølv-mens pc3r er sort/sølv.
 
Ifølge en LG sælger jeg talte med forleden,kommer RR først om et par uger-men han mente at pc1r allerede er på lager nu.

Det er rigtig nok, at PC1RR er sølv/sølv. Men PC1R har sorte højtalere på siden, og sølv forneden.

Er ikke sikker, med hensyn til lagerstatus på R og RR. I Sverige er RR i hvert falg på lager, og R er ved at komme det. Mon ikke det er det samme i DK?Men det skulle være ganske vist, at de snart kommer. RA kommer først efter sommerferien.



-------------
Mvh/
Nikolaj


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 17-Maj-2006 kl. 11:28

Oprindeligt skrevet af Jalokin Jalokin skrev:

Er ikke sikker, med hensyn til lagerstatus på R og RR. I Sverige er RR i hvert falg på lager, og R er ved at komme det. Mon ikke det er det samme i DK?

Jeg snakkede med LG importøren fordelen.

Der havde de lige haft møde med LG dagen før om RR-modellen, og svaret fra LG var at den først kunne leveres fra juli måned.

Om det så skyldes at der ikke produceres nok af dem, til en bred distribution skal jeg ikke kunne sige.

Ved du med sikkerhed at RR-modellen kan købes i Sverige allerede nu?

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Mollerup
Skrevet den: 17-Maj-2006 kl. 11:49

Jeg har lige kikket på 42PC1R i  http://nordic.lge.com/sv/prodmodeldetail.do?catModel=0&actType=&modelName=&currentPage=&categoryId=0101&parentId=01&modelCategoryId=0101&modelCodeDisplay=42PC1R&sender_name=Mitt+namn&sender_mail=Min+e-postadress&receiver_name=V%C3%A4nnens+namn&receiver_mail=V%C3%A4nnens+e-postadress# - LG-SE  og http://de.lge.com/prodmodeldetail.do?actType=search&page=1&modelCategoryId=0101&categoryId=0101&parentId=01&modelCodeDisplay=42PC1R&model=NOTHING - LG-DE  I sverige har den 2 tuner og i Tyskland har den 1 Tuner, kan der passe den har samme model nummer.

 



Skrevet af: Jalokin
Skrevet den: 17-Maj-2006 kl. 12:06
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af Jalokin Jalokin skrev:

Er ikke sikker, med hensyn til lagerstatus på R og RR. I Sverige er RR i hvert falg på lager, og R er ved at komme det. Mon ikke det er det samme i DK?

Jeg snakkede med LG importøren fordelen.

Der havde de lige haft møde med LG dagen før om RR-modellen, og svaret fra LG var at den først kunne leveres fra juli måned.

Om det så skyldes at der ikke produceres nok af dem, til en bred distribution skal jeg ikke kunne sige.

Ved du med sikkerhed at RR-modellen kan købes i Sverige allerede nu?

  /Lars

Jeg skal ikke kunne sige, om grunden til det svar du har fået, som du nævner, kan være, at de ikke har nok skærme klar til en bred distribution. Det kan jo lyde som en god grund. Men ja, jeg ved med sikkerhed (eller så godt som, har set på en forhandlers hjemmeside, at de har 4 stk på lager), at den kan købes i Sverige nu. Men jeg ved også, at der er et begrænset lager, hvilket jo kan indikere, at der er noget om snakken. PC1R er endnu ikke på lager i Sverige, men skulle komme snart.

Men som skrevet, det er PC1R jeg finder mest interessant.

Nedenstående er sakset fra en svensk forum side:

Ok, dags för lite mer intryck. Börjar med och skriva lite om PV60 också eftersom frågan dyker upp hela tiden. Ska påpeka att jag sett och kört PV60 en del, men inte kalibrerat den ordentligt så jag har inte sett den helt optimalt.

Panasonic PV60 är en bra plasma, men som ändå gör en del fel i bildhanteringen. Deras ”bildförbättringssystem” har en tendens till att överstyra skärpa och göra bilden väldigt digital i känslan. Den har riktigt bra svartbotten och bra färghantering. PV60 är inget dåligt val, utan en av de bättre plasmorna på marknaden.

Nya LG’n har enligt mig lite bättre bild än PV60. Bra svartbotten men bättre färghantering, bildprocessing och är mindre känslig för ljusreflexer. Enda jag har lyckats hitta som kan upplevas som negativt med LG’n är att den är väldigt ”transparant” mot inkommande källor, vilket innebär att är det brus i källan så visas det. Den har självklart brusreducering så man kan bli av med det och man får hitta sin nivå vad man tycker är lämpligt. (själv gillar jag transparansen, för matar man med riktigt bra bild så blir den helt perfekt och okonverterad)

Sen har LG’n inga fläktar så den är helt klart tystare av de två.

En annan fördel för LG, iaf för mig, är att den känns rätt mycket mer exklusiv i designen. Där Panasonicen har en tendens till att kännas lite plastig.

Som sagt jag gillar LG’n bättre än PV60. Främst för dens mycket bra bildhantering, men vill samtidigt påpeka att det inte är någon promenadseger utan de ändå är ganska nära varandra.

LG'n har också bland den bästa bild jag sett från DVD-material där den verkligen skiner.

Sen är det lite oreda just nu med design, vad som finns tillgängligt och specifikationer.
Det här är det senaste jag fått direkt från LG iaf:

- PC1RA, den med svart högtalare under kommer först att levereras efter sommaren så den kan man bortse från ett tag.
- PC1R är den med svarta högtalare på sidan och är den vi väntar på ska komma in, skulle ha kommit in i fredags till oss och vi väntar på nytt besked om när de kommer. Tillgängligheten på den är inte heller jättebra utan den kommer potioneras ut.
- PC1RR är den som har silverhögtalare och har integrerad hårddisk. Vi har den i lager och det är den jag baserar mina utlåtande på.



-------------
Mvh/
Nikolaj


Skrevet af: Jalokin
Skrevet den: 17-Maj-2006 kl. 12:19
Oprindeligt skrevet af Mollerup Mollerup skrev:

Jeg har lige kikket på 42PC1R i  http://nordic.lge.com/sv/prodmodeldetail.do?catModel=0&actType=&modelName=&currentPage=&categoryId=0101&parentId=01&modelCategoryId=0101&modelCodeDisplay=42PC1R&sender_name=Mitt+namn&sender_mail=Min+e-postadress&receiver_name=V%C3%A4nnens+namn&receiver_mail=V%C3%A4nnens+e-postadress# - LG-SE  og http://de.lge.com/prodmodeldetail.do?actType=search&page=1&modelCategoryId=0101&categoryId=0101&parentId=01&modelCodeDisplay=42PC1R&model=NOTHING - LG-DE  I sverige har den 2 tuner og i Tyskland har den 1 Tuner, kan der passe den har samme model nummer.

 

Den har 2 tunere, både i Tyskland og I Sverige.

Men pas på, hvis du handler i Tyskland. Hvis den går i stykker skal du sende den tilbage til Tyskland hvis du skal have lavet det på garantien. I hvert fald hvis du køber den på nettet, det er en anden sag, hvis du køber den i en butik, mærkelig nok.



-------------
Mvh/
Nikolaj


Skrevet af: Mollerup
Skrevet den: 17-Maj-2006 kl. 12:45

Hvis den har 2 tuner i Tyskland, hvorfor står det så på alle sider den kun har en.

Hvis jeg køber i Tyskland, køber jeg en edbforsikring.

 



Skrevet af: spawn
Skrevet den: 17-Maj-2006 kl. 13:03
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Er der ikke noget m,at plasmapixels er rektangulære og altså ikke kvadratiske ? - og derfor giver 1024x768 netop 16:9.

Jo, det er rigtigt.

TV kan ikke sammenlignes med computer-monitorer. På en skærm til computeren er pixels altid kvadratiske, mens de kan være alle mulige retangulære former på en TV skærm.

Men det betyder at 1024x768 på en plasma, kræver en computer der kender til 16:9 wide modes.

  /Lars

Mange tak for info - Selvom jeg nu ikke helt forstår det 

Det er muligt plasma adskiller sig fra lcd på dette punkt, jeg kender meget lidt til plasmateknologien, 

Jeg er heller ikke ekspert på LCD teknologien, så der er slet ikke umuligt at det der virker logisk på mig er helt forkert, men taler vi LCD vil jeg sådan rent logisk mene at eks. et PVA panel der benyttes til TV er fuldstændig identisk med et PVA panel der benyttes til en computermonitor. Den eneste forskel er den indbyggede tuner og det software der gør det til et TV - og en LCD pixel er mig bekendt altid rund og består af 3 runde subpixels, en rød, en grøn og en blå. Og kører man over VGA/DVI og grafikkortet understøtter widemodes som mit gør, så betyder det bare at pixelopløsning som grafikkortet sender ændres til eks 1280x720 hvorved der på en skærm med native opløsning 1280x1024 enten fremkommer sorte bjælker i top og bund af ikke tændte pixels, eller der foretages en skalering som fylder skærmen ud, hvorved man ikke længere kan tale om 1:1 pixelmapping.

Man kan selvfølgelig godt have en fysisk dimension af skærmen på 16:9 (eller 4:3) selvom der kun er 1024 horisontale pixels og 768 vertikale pixels - det er kun et spørgsmål om pixelafstand på panelet, ikke et spørgsmål om at pixels bliver aflange. Men billedet der vises bliver selvfølgelig aflangt når der er større pixelafstand i den ene retning fremfor i den anden. Så en skærm hvis fysiske dimensions aspect ratio adskiller sig fra sin pixel aspect ratio, kan ikke vise en korrekt cirkel medmindre der sker en eller anden form for skalering.

Laver man 1:1 pixelmapping i opløsningen 1024x768 så tændes hver pixel nøjagtig som den sendes i opløsningen 1024x768 fra computeren. Afspiller man så en film der har 16:9 anamorphisc opløsning hedder pixeltallet 1024x576 - hvilket bør betyde ved 1:1 pixelmapping i 1024x768 at der kommer sorte bjælker i top og bund. Pixels som ikke er tændt. Skal dette undgås for at filmen ser rigtig ud på skærmen og fylder den helt ud, må man enten skalere de 576 tændte pixels op i skærmen til dens 768 pixels, eller snyde på computeren ved at skalere den der. Uanset hvor det gøres så kan jeg ikke forstå hvordan det kan opfattes som ægte 1:1 pixelmapping medmindre man accepterer forkert aspect ratio og bjælker i top og bund simpelthen fordi den fysiske dimension har aspect ratio 16:9 men en pixel ratio på 4:3.

Sagt på en anden måde - en (ikke hd) anamorphisc 16:9 film har 1024x576 pixels, hvis skærmens opløsning er 1024x768 kan jeg ikke forstå hvordan det kan hedde 1:1 pixelmapping, for der må nødvendigvis ske en skalering et eller andet sted, da pixeltallene ikke er ens.

Jeg enig i at man sender i 1:1 pixelmapping når desktoppen vises, hvilket også kan ses ved at desktoppen er strukket i bredden og en cirkel ikke er en cirkel, men når filmen så afspilles i overlay på computeren og pludselig fylder skærmen ud, må der være sket en skalering fra 1024x576 til 1024x768 et eller andet sted og således ikke længere være 1:1 pixelmapping, ihvertfald i forhold til filmens opløsning. Som jeg ser det er de eneste opløsninger man kan få ægte 1:1 pixelmapping i forhold til afspilning af 16:9 anamorphisk film  i SD 1024x576, HD 1280x720 eller HD 1920x1080.

Som sagt, jeg er absolut ingen ekspert på Plasma/LCD teknologierne, og mine betragtninger er kun som jeg ser dem rent logiskt, det er ikke ment som at jeg vil påstå at jeg har ret overhovedet, og det er også muligt jeg tager fejl, men bare ikke kan se logikken. Jeg må indrømme det forvirrer mig lidt.  

 

 

 

 



-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K


Skrevet af: steenm
Skrevet den: 17-Maj-2006 kl. 13:04

Er der nogen der ved, hvad der rigtigt

Har den 1 eller 2 tuner?



Skrevet af: claus_dk
Skrevet den: 17-Maj-2006 kl. 13:07

Har lige set og læst denne tråd. Virker enormt spændende. Var egentlig klar på at skyde penge efter PV60E men må sige at jeg nu vil se dette an først.

Det lader til at den er til salg i sverige og tyskland!

Fandt en pris på 1630 euro i tyskland for 42PC1RR og samme model i sverige er vist omkring 18-19 svkr.

Har dog ikke kunne finde nogen tests på den endnu. Ved i om man kan se den live nogen steder i dk overhovedet?

mvh

claus



-------------
Mvh Claus
~ Panasonic PV60E ~ Sanyo Z3 ~ Pioneer AX2AV-S ~ Denon 1920 ~
~ HT.AudiovectorC2 ~ BH.KEFQ15 ~ CH.B&WCC6 ~



Skrevet af: Jalokin
Skrevet den: 17-Maj-2006 kl. 13:18
Oprindeligt skrevet af Mollerup Mollerup skrev:

Hvis den har 2 tuner i Tyskland, hvorfor står det så på alle sider den kun har en.

Hvis jeg køber i Tyskland, køber jeg en edbforsikring.

 

Jeg er næsten sikker på den har 2 tunere. De butikker I hentyder til, sakser deres tekniske datablade på de forskellige produkter fra producenternes egen side. Og på LGE tyske side, står rigtigt nok, at PC1R kun har 1 tuner. MEn længere nede kan man se, at den samtidig har pip, pap og dobbeltwindow. Alle forlydender siger, at PC1R og PC 1RR skulle være ens, undtagen harddisken, og som følge heraf kun et HDMI stik (det ene stik bliver sikkert brugt til den interne harddisk). Og PC2RR står på deres side til at have 2 tunere. Dvs. det sammenholdt med, at den har pip, pap og dobbelt vindue, tyder på, at LGE har lavet en slåfejl på deres side, som så bliver mangedoblet ud på alle de tyske forhandleres sider.

Det skal pointeres at det er mine egne gæt, og jeg vil råde dem som har tænkt sig at købe i Tyskalnd, til at skrive en mail til forhandlerens hjemmeside, og få bekræftet min teori.

Angående køb i Tyskland; ja, så kan du  selvfølgelig tegne en edb forsikring. Men du skal være opmærksom på, at edb forsikring kun dækker, så længe forhandlerens garanti IKKE dækker! Dvs. hvis det går i stykker indenfor den tyske forhandlers garantiperiode, og fejlen er dækket heraf, ja, så dækker edb forsikring ikke.



-------------
Mvh/
Nikolaj


Skrevet af: Jalokin
Skrevet den: 17-Maj-2006 kl. 13:20
Oprindeligt skrevet af claus_dk claus_dk skrev:

Har lige set og læst denne tråd. Virker enormt spændende. Var egentlig klar på at skyde penge efter PV60E men må sige at jeg nu vil se dette an først.

Det lader til at den er til salg i sverige og tyskland!

Fandt en pris på 1630 euro i tyskland for 42PC1RR og samme model i sverige er vist omkring 18-19 svkr.

Har dog ikke kunne finde nogen tests på den endnu. Ved i om man kan se den live nogen steder i dk overhovedet?

mvh

claus

Tror ikke du kan se den live endnu. Men husk på, at det er tvivlsomt hvor brugbart det ville være, da skærmen først skal kalibreres ordentligt, før du kan sammenligne skærmene. Men selvfølgelig kan man se de ydre omstændigheder nærmere inden køb, hvilket giver tryghed.



-------------
Mvh/
Nikolaj


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 17-Maj-2006 kl. 13:47

Oprindeligt skrevet af Jalokin Jalokin skrev:

på LGE tyske side, står rigtigt nok, at PC1R kun har 1 tuner. MEn længere nede kan man se, at den samtidig har pip, pap og dobbeltwindow.

Dvs. du tror mere på egen fornemmelse end producentens hjemmeside ??

PIP, PAP mv. kan fint bruges med kun én tuner. Så er det andet billede bare ikke live TV, men AV eller PC.

Eftersom LG http://de.lge.com/prodmodeldetail.do?actType=search&page=1&modelCategoryId=0102&categoryId=0102&parentId=01&modelCodeDisplay=42LP1R&model=NOTHING# - angiver modellen til kun at have én tuner i den tyske udgave, så ville jeg ikke engang satse en skumbanan på at den aligevel ved et tilfælde have fået 2 tunere monteret på fabrikken.

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Jalokin
Skrevet den: 17-Maj-2006 kl. 13:53
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af Jalokin Jalokin skrev:

på LGE tyske side, står rigtigt nok, at PC1R kun har 1 tuner. MEn længere nede kan man se, at den samtidig har pip, pap og dobbeltwindow.

Dvs. du tror mere på egen fornemmelse end producentens hjemmeside ??

PIP, PAP mv. kan fint bruges med kun én tuner. Så er det andet billede bare ikke live TV, men AV eller PC.

Eftersom LG http://de.lge.com/prodmodeldetail.do?actType=search&page=1&modelCategoryId=0102&categoryId=0102&parentId=01&modelCodeDisplay=42LP1R&model=NOTHING# - angiver modellen til kun at have én tuner i den tyske udgave, så ville jeg ikke engang satse en skumbanan på at den aligevel ved et tilfælde have fået 2 tunere monteret på fabrikken.

  /Lars

Derfor jeg klart gør opmærksom på, at det er mit eget gæt, og jeg opfordrer til at kontakte dem.



-------------
Mvh/
Nikolaj


Skrevet af: NewVisions
Skrevet den: 17-Maj-2006 kl. 13:57

Hvis man læser på de tyske fora har den tyske udgave af 42PC1R kun 1 tuner mens 42PC1RR har 2 tunere. I både Holland og Sverige skulle 42PC1R ha' 2 tunere.

Mht. garanti, så har jeg talt med LG idag og hvis den internetbutik man køber varen igennem også har en fysisk butik eller man kan godtgøre, at TV'et fra internetbuttikken er leveret af LG Europe/Germany så har man 1 års garanti, hvor TV'et kan blive repareret i DK.

Jeg har også været i kontakt med Digitalo.de som netop også har en fysisk butik og de skrev følgende:

"We get these TV's from LG Electronics, so you don't have to worry about the warranty and it should be no problem to fix this TV in denmark, if it's necessary".

Jeg vil selvfølgelig helst købe igennem en dansk forhandler v/ fælleskøb (hvis prisen er i orden), men jeg er nu ikke så nervøs ved at handle hos Digitalo.



Skrevet af: Jalokin
Skrevet den: 17-Maj-2006 kl. 14:12
Oprindeligt skrevet af NewVisions NewVisions skrev:

Hvis man læser på de tyske fora har den tyske udgave af 42PC1R kun 1 tuner mens 42PC1RR har 2 tunere. I både Holland og Sverige skulle 42PC1R ha' 2 tunere.

Mht. garanti, så har jeg talt med LG idag og hvis den internetbutik man køber varen igennem også har en fysisk butik eller man kan godtgøre, at TV'et fra internetbuttikken er leveret af LG Europe/Germany så har man 1 års garanti, hvor TV'et kan blive repareret i DK.

Jeg har også været i kontakt med Digitalo.de som netop også har en fysisk butik og de skrev følgende:

"We get these TV's from LG Electronics, so you don't have to worry about the warranty and it should be no problem to fix this TV in denmark, if it's necessary".

Jeg vil selvfølgelig helst købe igennem en dansk forhandler v/ fælleskøb (hvis prisen er i orden), men jeg er nu ikke så nervøs ved at handle hos Digitalo.

Tak for korrektionen. Ja, så skulle der jo ikke være de store problemer ved at handle i Tyskland.

Angående antallet af tunere, ja, så kunne det tyde på, at den kun har en. Men har svært ved at forstå hvorfor den kun har 1. Men det er en helt anden sag. Jeg har netop kontaktet LG for at få en afklaring. Og de er ved at undersøge sagen, og vil vende tilbage når de er sikre.



-------------
Mvh/
Nikolaj


Skrevet af: Lynge1974
Skrevet den: 17-Maj-2006 kl. 14:14
Glæder mig til at fælleskøbet er klar (hvis det blir det). Mit 21" er ved at være træls at se på


Skrevet af: Mollerup
Skrevet den: 17-Maj-2006 kl. 14:35

Det var dog træls at de Tyske kun har en tuner, det fede ved LG'en er netop at den har 2 tuner, men det er mon ikke også derfor, at der er så stor prisforskels på Sverige 20.000 Skr. og i Tyskland ca. 10.000 DKR.



Skrevet af: Riot
Skrevet den: 17-Maj-2006 kl. 17:16
Det gir vel også mening at den med hdd har 2 tunere, eftersom den ska ku optage med forskydelse og al det der smarte noget, og samtidig ku se tvsignalet..


Skrevet af: claus_dk
Skrevet den: 17-Maj-2006 kl. 17:36
Oprindeligt skrevet af Jalokin Jalokin skrev:

Oprindeligt skrevet af claus_dk claus_dk skrev:

Har lige set og læst denne tråd. Virker enormt spændende. Var egentlig klar på at skyde penge efter PV60E men må sige at jeg nu vil se dette an først.

Det lader til at den er til salg i sverige og tyskland!

Fandt en pris på 1630 euro i tyskland for 42PC1RR og samme model i sverige er vist omkring 18-19 svkr.

Har dog ikke kunne finde nogen tests på den endnu. Ved i om man kan se den live nogen steder i dk overhovedet?

mvh

claus

Tror ikke du kan se den live endnu. Men husk på, at det er tvivlsomt hvor brugbart det ville være, da skærmen først skal kalibreres ordentligt, før du kan sammenligne skærmene. Men selvfølgelig kan man se de ydre omstændigheder nærmere inden køb, hvilket giver tryghed.

Ja det har du helt sikkert ret i.

Jeg har dog fundet det udemærket at checke design ud i "real life" da jeg synes det er svært at vurdere ud fra billeder på nettet. Alt andet lige, bedst at se det før man køber :)

Er rimelig nysgerrig på hvorledes dette TV fungerer imod fx PV60.

Jeg har egentlig ikke rigtig kigget på LG, mest fordi jeg havde en 15" LCD monitor fra dem som jeg synes var ringe i forhold til min Acer....men! så var jeg i madrid og af alle steder i verden så havde de en kørende i lufthavnen med den der snowboard movie kørende og der blev jeg rimelig imponeret over LG'en. Ved dog ikke hvad model det var som kørte der...

Anyways, lille sidehistorie, venter spændt på priser/levering i dk:)

mvh

claus

 



-------------
Mvh Claus
~ Panasonic PV60E ~ Sanyo Z3 ~ Pioneer AX2AV-S ~ Denon 1920 ~
~ HT.AudiovectorC2 ~ BH.KEFQ15 ~ CH.B&WCC6 ~



Skrevet af: simonoscar
Skrevet den: 17-Maj-2006 kl. 17:53

Måske det var LG's display model? -> http://www.hifipriser.dk/Listprices.asp?ID=179248 - http://www.hifipriser.dk/Listprices.asp?ID=179248



Skrevet af: steenm
Skrevet den: 17-Maj-2006 kl. 19:03
Oprindeligt skrevet af Jalokin Jalokin skrev:

Oprindeligt skrevet af NewVisions NewVisions skrev:

Hvis man læser på de tyske fora har den tyske udgave af 42PC1R kun 1 tuner mens 42PC1RR har 2 tunere. I både Holland og Sverige skulle 42PC1R ha' 2 tunere.

Mht. garanti, så har jeg talt med LG idag og hvis den internetbutik man køber varen igennem også har en fysisk butik eller man kan godtgøre, at TV'et fra internetbuttikken er leveret af LG Europe/Germany så har man 1 års garanti, hvor TV'et kan blive repareret i DK.

Jeg har også været i kontakt med Digitalo.de som netop også har en fysisk butik og de skrev følgende:

"We get these TV's from LG Electronics, so you don't have to worry about the warranty and it should be no problem to fix this TV in denmark, if it's necessary".

Jeg vil selvfølgelig helst købe igennem en dansk forhandler v/ fælleskøb (hvis prisen er i orden), men jeg er nu ikke så nervøs ved at handle hos Digitalo.

Tak for korrektionen. Ja, så skulle der jo ikke være de store problemer ved at handle i Tyskland.

Angående antallet af tunere, ja, så kunne det tyde på, at den kun har en. Men har svært ved at forstå hvorfor den kun har 1. Men det er en helt anden sag. Jeg har netop kontaktet LG for at få en afklaring. Og de er ved at undersøge sagen, og vil vende tilbage når de er sikre.

 

Lars skrev i forum: Forhandlere Emne: garanti i udlandet

reparation af tv købt i Tyskland

Hvis jeg køber i udlandet hvordan er det så med garanti / reklamationsret.

Generelt gælder at:

  • Det er butikkerne man køber hos som yder reklamationsret.
  • Indenfor Europa er normalt 2 års reklamationsret

Garanti betyder iøvrigt, at der ydes noget mere end den lovbestemte reklamationsret.

Enkelte fabrikanter yder ekstra garanti som virker på tværs af landegrænserne. Her er et hurtigt overblik:

  • JVC:  Begrænset garanti på tværs af landegrænserne (gælder kun midlertidige ophold i et andet EU land).
  • LG:  Ingen garanti på tværs af landegrænserne.
  • Panasonic:  Normalt 1 års reparation i det EU land man opholder sig, hvis forhandleren har udfyldt det medfølgende garanti-bevis (gælder dog kun modeller som også forhandles i DK).
  • Philips:  1 års fri reparation i et vilkårligt land indenfor EU
  • Pioneer:  1 års reparation i det EU land man opholder sig, hvis forhandleren har udfyldt det medfølgende garanti-bevis.
  • Sony:  1 års fri reparation overalt i Europa

Med forbehold for fejl



Skrevet af: NewVisions
Skrevet den: 17-Maj-2006 kl. 19:32

Ja, så håber jeg bare, at LG-DK kende deres egen politik bedre end Lars.



Skrevet af: P. Holm
Skrevet den: 17-Maj-2006 kl. 20:40

Jeg har lige haft skrevet til digitalo.de, for at høre om deres 42PC1R er helt sort med en grå højtaler nedenunder, men deres 42PC1R har grå højtalere på siden og nedenunder!

Så enten hedder deres modeller ikke det samme i Sverige og Tyskland, og ellers er der vitterlig forskel på den tyske/svenske model!



Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 17-Maj-2006 kl. 21:42
I det hele taget en katastrofe m de sidehøjtalere !!


Skrevet af: OTol
Skrevet den: 17-Maj-2006 kl. 22:05

Jeg var idag inde og snuse i Fona, hvor jeg så et LG PX5R lige ved siden af et BO Plasma til 85K. Jeg vil mene, at LG´en havde et bedre billede end BO´en.

I samme forbindelse spurgte jeg dem efter 42PC1R. Efter et opslag på deres computer kunne han fortælle, at det var ankommet til deres centrallager, men endnu ikke ude i nogen butikker. Det var prissat til 19.999,-

Nu har Fona nu heller aldrig været det billigste sted, at handle.



Skrevet af: Riot
Skrevet den: 17-Maj-2006 kl. 22:10
Oprindeligt skrevet af OTol OTol skrev:

Jeg var idag inde og snuse i Fona, hvor jeg så et LG PX5R lige ved siden af et BO Plasma til 85K. Jeg vil mene, at LG´en havde et bedre billede end BO´en.




Det os Samsung som laver B&O panelerne.. B&O ændrer bare lidt i dem..


Skrevet af: lrev
Skrevet den: 18-Maj-2006 kl. 07:49
Jeg tror altså stadig at den sorte model hedder pc3...der er også en forskel i midten af den nederste højtaler...Om der er andre forskelle på pc1 og pc3 ved jeg ikke.


Skrevet af: P. Holm
Skrevet den: 18-Maj-2006 kl. 10:29

Ifølge LGs hjemmeside har PC3 kun 1 HDMI indgang, hvor PC1 har to:

http://de.lge.com/prodcompareprint.do?actType=compare&modelCategoryId=0101&categoryId=0101&parentId=01&page=1&modelCodeDisplay=&cp_models=42PC1R&cp_models=42PC3R - http://de.lge.com/prodcompareprint.do?actType=compare&mo delCategoryId=0101&categoryId=0101&parentId=01&p age=1&modelCodeDisplay=&cp_models=42PC1R&cp_mode ls=42PC3R

Desuden står der på den tyske hjemmeside, og de begge kun har en tuner, hvorimod der på den svenske står at den har to! Mon ikke der  er en forskel? PC3 modellen er heller ikke til at finde på den svenske hjemmeside.

Specs:
http://nordic.lge.com/sv/prodmodeldetail.do?actType=compare&modelCategoryId=0101&categoryId=0101&parentId=01&page=1&modelCodeDisplay=42PC1R - http://nordic.lge.com/sv/prodmodeldetail.do?actType=compare& amp;modelCategoryId=0101&categoryId=0101&parentId=01 &page=1&modelCodeDisplay=42PC1R #



Skrevet af: lrev
Skrevet den: 18-Maj-2006 kl. 13:21

Ja-ved det godt,der er også andre forskelle.PC3 mangler flere ting i forhold til PC1:Intelligent eye,prog.bar fjernbtj.,samt "surround max"....og den er kun 100 Euro billigere end PC1.

Jeg er dog stadig i tvivl m.h.t farve....der er måske forskel på markederne?

Men ingen tvivl om at den findes nogle steder i BÅDE sølv og i sort....så må vi se hvad der kommer her.

Expert Frederiksværk talte iøvrigt meget rosende om den-han havde netop set den LIVE på et kursus......

Han havde bestilt PC1 fra lageret,men vidste endnu ikke præcis hvornår den kom i butikken.

(butikken er iøvrigt klart et besøg værd....de har omkring 100 stk flade skærme udstillet!!)



Skrevet af: NewVisions
Skrevet den: 18-Maj-2006 kl. 13:31
Oprindeligt skrevet af NewVisions NewVisions skrev:

Ja, så håber jeg bare, at LG-DK kender deres egen politik bedre end Lars.

Og der viste sig så desværre at være en forkert antagelse. Har lige talt med deres kundeservice (talte åbenbart med Hotline sidst) og de har ingen garanti/reklamationsret i DK for fjernsyn købt i udlandet (inkl. Tyskland).

Æv, æv



Skrevet af: NewVisions
Skrevet den: 18-Maj-2006 kl. 19:05
Er der nogen der ved, hvad det ville koste at sende fjernsynet tilbage til Tyskland til en evt. reparation??


Skrevet af: OTol
Skrevet den: 18-Maj-2006 kl. 19:24
Oprindeligt skrevet af P. Holm P. Holm skrev:

Ifølge LGs hjemmeside har PC3 kun 1 HDMI indgang, hvor PC1 har to:

http://de.lge.com/prodcompareprint.do?actType=compare&modelCategoryId=0101&categoryId=0101&parentId=01&page=1&modelCodeDisplay=&cp_models=42PC1R&cp_models=42PC3R - http://de.lge.com/prodcompareprint.do?actType=compare&mo delCategoryId=0101&categoryId=0101&parentId=01&p age=1&modelCodeDisplay=&cp_models=42PC1R&cp_mode ls=42PC3R

Desuden står der på den tyske hjemmeside, og de begge kun har en tuner, hvorimod der på den svenske står at den har to! Mon ikke der  er en forskel? PC3 modellen er heller ikke til at finde på den svenske hjemmeside.

Specs:
http://nordic.lge.com/sv/prodmodeldetail.do?actType=compare&modelCategoryId=0101&categoryId=0101&parentId=01&page=1&modelCodeDisplay=42PC1R - http://nordic.lge.com/sv/prodmodeldetail.do?actType=compare& amp; amp; amp; amp;modelCategoryId=0101&categoryId=0101&parentId=01 &page=1&modelCodeDisplay=42PC1R #

Mærkeligt med disse forskelle på samme model.

Den Tyske model har også grå sidehøjtalere, mens den Svenske har sorte sidehøjtalere.

Jeg bemærkede også at den Tyske har Component (Y/pb/Pr) indgang, mens den Svenske ikke har. Jeg mener denne er en fordel hvis ikke din HDD recorder har HDMI udgang.

EDIT: Jeg havde set forkert, der er også Component indgang på den svenske.

 

Gad vide hvilken version der kommer til salg i Danmark.



Skrevet af: OTol
Skrevet den: 18-Maj-2006 kl. 19:37

Oprindeligt skrevet af NewVisions NewVisions skrev:

Er der nogen der ved, hvad det ville koste at sende fjernsynet tilbage til Tyskland til en evt. reparation??

Det koster vel et par hundrede kroner i fragt.

I øvrigt mærkeligt med denne uklarhed om garanti for varer købt i Tyskland. Jeg har forhørt mig ved en tysk forhandler, de påstår at der er international LG garanti og, at fjernsynet kan repareres i DK. Vi får det nok ikke 100% afklaret før situationen opstår.



Skrevet af: NewVisions
Skrevet den: 18-Maj-2006 kl. 19:55

Et par hundrede kroner ville være til at leve med, men desværre tror jeg, at prisen er meget, meget højere.

Da pakken ville veje ca. 30-35 kg skal den med fragtmand og de priser jeg har kunne regne mig frem til på nettet ligger mellem 1.000 og 10.000 (det lyder helt vildt, men jeg har ikke kunne finde noget billigere).

Mht. garantien så vil jeg give dig helt ret, men jeg vælger at tro, at der ingen garanti i DK er. Så bliver man i det mindste ikke skuffet. ;O)



Skrevet af: OTol
Skrevet den: 18-Maj-2006 kl. 20:02

Det lyder da helt vilt med de fragtpriser.

Jeg ved, at det koster ca. Kr 210,- (20 - 29 Euro) at få et 42" TV sendt fra en tysk forhandler til DK, så hvorfor skulle det koste mere den anden vej ?



Skrevet af: NewVisions
Skrevet den: 18-Maj-2006 kl. 20:19

Hvis det er over 30 kg koster det også lidt mere fra Tyskland til DK (ca. 50 EUR ialt), men generelt er fragt fra Tyskland meget billigere end den anden vej.

Dertil kommer så, at virksomheder normalt kan få transporteret pakker billigere end privatpersoner.

Jeg har tidligere skulle sende en ting tilbage til Tyskland, som jeg havde betalt 30 kr.  i fragt for at modtage. Det kostede 150 med PostDK at få det sendt retur.



Skrevet af: mlaurvig
Skrevet den: 19-Maj-2006 kl. 08:01
Har i set LGs nye 42PC1RR med 80 GB harddisk er på auktion på qxl.

http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=25593757&ListingType=0&ListingSort=1&PageNum=1&Catg=22512 - http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=25593757&Listing Type=0&ListingSort=1&PageNum=1&Catg=22512




Skrevet af: Jalokin
Skrevet den: 19-Maj-2006 kl. 10:28
Oprindeligt skrevet af OTol OTol skrev:

Oprindeligt skrevet af NewVisions NewVisions skrev:

Er der nogen der ved, hvad det ville koste at sende fjernsynet tilbage til Tyskland til en evt. reparation??

Det koster vel et par hundrede kroner i fragt.

I øvrigt mærkeligt med denne uklarhed om garanti for varer købt i Tyskland. Jeg har forhørt mig ved en tysk forhandler, de påstår at der er international LG garanti og, at fjernsynet kan repareres i DK. Vi får det nok ikke 100% afklaret før situationen opstår.

Angående garanti. Jeg har fået denne mail fra LG Nordics Senior marketing manager, som må vurderes at have nogenlunde styr på det.

Citat:

Hi again Nikolaj,

If you as a private person buy a product within EU, then you should be covered (we have not handled so many cases yet so I have no idea how smooth the process with regards to time is). You are not covered if you are a company who imports. Then you take the full import responsibility with environmental charges, service, customer support, electronic waste system etc.

Citat slut

Jeg tror ikke vi får et nærmere svar før der er nogen som har oplevet problemet i virkeligheden, og er så flink at informere os andre.

Men kan da sige, at jeg bestilte et LG42PC1RR i går på www.digitalo.de. Og så må vi se hvornår jeg får leveret, og hvilket fjernsyn jeg får J. Holdte mig væk fra R-modellen, som tilsyneladende er med kun 1 tuner.

R-modellen bliver til gengæld svær at skaffe i DK før i midten af Juli. Vær opmærksom på, at hvis der er forhandlere i DK der sælger, så er det sandsynligvis kun med 1 tuner, da den sikkert kommer fra Tyskland. Så få bekræftet fra forhandlerens side, at den har 2 tunere, hvis det er det I ønsker.

LG Nordic har produceret R-modellen med 2 tunere til det nordiske marked, men de er nu i restsalg, og kommer først igen i midten af juli. Dem som er produceret er sendt ud til diverse forhandlere som har bestilt dem, primært i Sverige, og man kan så være heldig at finde et i Sverige, og få det sendt til DK. Men det skal siges, at de svenske priser er høje!

Dette er information jeg også har fået af LGs senior marketing manager. Det var vist alt for nu

 



-------------
Mvh/
Nikolaj


Skrevet af: OTol
Skrevet den: 19-Maj-2006 kl. 11:18

Jeg har nu også bestilt 42PC1R i tyskland. Jeg kan sagtens leve med, at den kun har en tuner. Det er mere med om min kone kan leve med, at den har grå højtalere

Jeg måtte af med 11.400,- incl. fragt. Det er da også væsentligt billigere end i Sverige.

De har bekræftet, at de har den på lager og jeg skulle kunne have den her midt i næste uge.

Nu må vi se hvad der kommer, men det kan da ikke være helt tosset til prisen. Jeg har meget gode erfaringer med LG´s produkter.

Når de kommer hjem kunne det være vi skulle oprette en ny tråd. Det har jo ikke mere så meget at gøre med fælleskøbet.



Skrevet af: Jalokin
Skrevet den: 19-Maj-2006 kl. 13:55

Ja, vi må hellere oprette en ny tråd om den, når vi får skærmene. Men kan nu ikke helt forstå, hvorfor du ikke ofrer 2000 mere, således du får en ekstra tuner og en harddisk med i købet. Men det er jo min sag .



-------------
Mvh/
Nikolaj


Skrevet af: OTol
Skrevet den: 19-Maj-2006 kl. 15:16

Ny tråd for brugere af LG 42PC1Rx modellerne:

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=12088&PN=1&TPN=1 - http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=12088& PN=1&TPN=1



Skrevet af: NewVisions
Skrevet den: 19-Maj-2006 kl. 20:04

Er der nogen update på selve fælleskøbet?

Er der nogle forhandlere på banen? og hvilken pris kan vi forvente?



Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 19-Maj-2006 kl. 20:47

Lars gav på et tidspunkt udtryk for,at vi nok skulle ind i næste uge før der var noget konkret på banen. 




Print side | Luk vindue