Print side | Luk vindue

Naim på en kold aften... ;)

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Hi-Fi
Forumbeskrivelse: Hi-Fi stereo, grej og tilbehør
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=120494
Udskrevet den: 15-Maj-2024 kl. 20:45


Emne: Naim på en kold aften... ;)
Skrevet af: Rasmus8D
Emne: Naim på en kold aften... ;)
Skrevet den: 17-Februar-2013 kl. 20:57


Dejlig hyggelig lytteaften forude, nyder mit nye legetøj ;)



Svar:
Skrevet af: Stereolab
Skrevet den: 17-Februar-2013 kl. 21:04
Nice. Jeg har selv haft en XS'er jeg var meget glad for!


Skrevet af: Rasmus8D
Skrevet den: 17-Februar-2013 kl. 21:09
Nu skriver du "har haft", den er vel forhåbentlig erstattet af større og bedre Naim? :p


Skrevet af: Stereolab
Skrevet den: 17-Februar-2013 kl. 21:13
Jeg ville ikke ha noget imod et større Naim-setup, men jeg er gået over til surround nu. Hvilke højttalere har du på?


Skrevet af: Rasmus8D
Skrevet den: 17-Februar-2013 kl. 21:19
Hehe, det jo os fair nok ;)...

Det spiller sammen med et sæt Audiovector Mi3 Signature...

;) har du et link til dit surround? (Er på mobilen)


Skrevet af: Stereolab
Skrevet den: 17-Februar-2013 kl. 21:27
Audiovector er et perfekt match til Naim!

Jeg har ikke en aktiv tråd med billeder, men laver en når jeg får taget mig sammen til byggeriet. Kører med MK Sound S150mk2 med 2 subs, Lexicon forstærker, Onkyo processor, Oppo afspiller og Panasonic projektor.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 17-Februar-2013 kl. 21:41
Oprindeligt skrevet af Rasmus8D Rasmus8D skrev:

Hehe, det jo os fair nok ;)...

Det spiller sammen med et sæt Audiovector Mi3 Signature...

;) har du et link til dit surround? (Er på mobilen)
Er det en ny sag som du har købt?. Har lige læst lidt om den, ser spændende udTongue


Skrevet af: Rasmus8D
Skrevet den: 17-Februar-2013 kl. 21:48
Stereolab:
Ja, Naim og Audiovector er som fod i hose. Dog har jeg hørt Naim på flere ting, og det klæder altså bare ;) det da et ret fedt surround setup du har dig! Skal du til at bygge til biorum eller hvordan mener du?

Hother:
Ja, kunne slet ikke tåle du havde købt nyt, så måtte jeg også ;D spøg til side... Har fået mig et sæt Naim strøm/pre/effekt. Flatcap 2 / nac 112x / nap 150 x.
Audiovectorene er også "nye" herhjemme... Gik jo væk fra surround som bestod af onkyo 809 og stor SA pakke...


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 17-Februar-2013 kl. 21:51
Oprindeligt skrevet af Rasmus8D Rasmus8D skrev:



Hother:
Ja, kunne slet ikke tåle du havde købt nyt, så måtte jeg også ;D spøg til side... Har fået mig et sæt Naim strøm/pre/effekt. Flatcap 2 / nac 112x / nap 150 x.
Audiovectorene er også "nye" herhjemme... Gik jo væk fra surround som bestod af onkyo 809 og stor SA pakke...
Du kan altså ikke bare nøjes med de - var det 60watt forstærkeren har? Jamen for pokker da stort tillykke med alt det guf du har købt. Fortæl endelig mere, jeg er lutter ørenTongue


Skrevet af: Stereolab
Skrevet den: 17-Februar-2013 kl. 22:12
Rasmus: Jeg vil gerne lave "baffle wall" med akustisk transperent lærred foran ligesom p.las og LBA. Det bliver i en almindelig stue, da jeg desværre ikke har et dedikeret rum, så der er begrænsninger. Fedt Naim
Setup du har fået dig. Du skulle tá og lytte til en Naim DAC hvis du ikke allerede har. Den er bare go'!


Skrevet af: Rasmus8D
Skrevet den: 17-Februar-2013 kl. 22:31
Hehe, jeg skal være ærlig, jeg var selv bekymret omkring effekten. Nu bor jeg i en lille lejlighed, så kravene er fra start små, men når det så er sagt, må jeg give forhandleren ret. Dette Naim sæt er og bliver et kraftværk af dimensioner. Igen nyder jeg mest musik ved mediumhøje niveauer, lige der hvor der kommer krop på højttaleren, bassen sætter godt sving i det hele ;).

Nå, men det vigtigste er jo lyden. Jeg har sammen med det andet nye, investeret i arcam rdac, da jeg streamer i lossless fra Apple tv. Kablerne er fra Chord og hedder Cobra...

Nu kom jeg som sagt fra onkyo 809, og nåede også at lytte en del med den på Audiovectorene. Jeg har altid været utrolig overrasket over hvor godt onkyoen gør det, i forhold til pris og andre konkurrenter. Når det så er sagt, må jeg indrømme at forskellen frs onkyo og Naimet var langt mere markant, end jeg havde turde håbe på.

Det der slår en allermest er dybden i lydbilledet, det føles virkelig som om, at onkyoen lavede et statisk lydoutput, hvor man føler Naimet spiller med en hel anden dybde, det kommer bare mere "out of the box". Efter den ekstreme imponatoreffekt har lagt sig, så begynder man at lytte mere kritisk. Onkyoen er jo lidt til den varme side, men naim tager det lige et niveau mere, det får mere krop og bassen slår flot dybt med et fantastisk punch, egentlig ikke med mere output, men dybere og flottere. Diskanten står rigtig flot, kombineret med den mere tyngde/krop der er kommet i mellemtonen gør, at sangstemmer står meget flottere og mere "live" agtigt. Det føles mere præcist. Agnes obel stemme får den helt rigtige klang, og Josefine cronholm særpræget og flotte stemme får lige den intensitet den skal ha.

Efter det har fået spillet et par dage, og Naimet har fået lov at stå tændt, så har jeg bemærket af hårdheden i diskanten lige er toner en anelse ud, hvilket klæder det hele og giver et lidt mere sammenhængende lydbillede.... Det er blevet lidt mere "Smooth"... Var faktisk i tvivl om der vil være en effekt i at ha det stået tændt, da det jo er spillet til, men må indrømme at Naim performers altså bare bedre, men igen det har jeg nu altid oplevet med de fleste seriøse ting. ;) undtagelsen er nok de fleste surround receivere jeg har ejet, der har jeg oftest ikke kunne høre den store forskel på varm/kold...


Skrevet af: Rasmus8D
Skrevet den: 17-Februar-2013 kl. 22:34
Beklager staveplader, men iphonen bliver ved med at lave slå fejl/ordbogen retter ;p


Skrevet af: Rasmus8D
Skrevet den: 17-Februar-2013 kl. 22:38
Det lyder rigtig fedt stereolab, baffel Wall er altså bare "Pro" og det giver en så fed afslutning på en bio... Bliver spændende at følge med i, hvis du uploader herinde ;).

Ja, altså dac var et stort dilemma. Har før hørt arcam på flere setup, og den gør det altså bare rigtig godt til prisen.! Jeg havde på ingen måde råd til Naim dac. Da den koster tæt på 25.000 kr... Der er kommet en ny dac / pre fra dem, den koster vist 12.000 kr, men igen... Mange penge... Havde også overvejet Rega dac, men ja, arcam vandt i denne omgang. ;)


Skrevet af: Rasmus8D
Skrevet den: 17-Februar-2013 kl. 23:14
Lige et par dårlige mobilbilleder igen, kommer nok nogle mere seriøse spejlrefleks billeder en anden gang :).






Skrevet af: SilverLine
Skrevet den: 18-Februar-2013 kl. 06:49
Ser lækkert ud. Min pre / effekt / DAC, er også altid tændt. Da varm elektronik lyder bedst :-)

-------------
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie


Skrevet af: Rasmus8D
Skrevet den: 18-Februar-2013 kl. 08:10
SilverLine: Ja, det giver altså et mere homogent lydbillede, mere sammenhængende... :) Det ser da også ret lækkert ud, at du har sådan en omgang DIY... Må være en sjov proces.!


Skrevet af: frugtkompot
Skrevet den: 18-Februar-2013 kl. 14:52
En fornøjelse at læse et spontant reaktionsindlæg som dette, Rasmus8D! Nogle gange glemmer vi den grundlæggende begejstring i alle spørgsmålene og uenighederne, som driver forummet til hverdag :)

-------------
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 18-Februar-2013 kl. 14:55
Oprindeligt skrevet af frugtkompot frugtkompot skrev:

En fornøjelse at læse et spontant reaktionsindlæg som dette, Rasmus8D! Nogle gange glemmer vi den grundlæggende begejstring i alle spørgsmålene og uenighederne, som driver forummet til hverdag :)
Det er vi helt enige om. Jeg blev da helt opløftet i går da jeg læste indlæggene. Og jeg tror såmænd undervejs, at jeg selv har gjort det samme i min biotråd -og har stadig lyst, men gør det ikkeSmile


Skrevet af: Rasmus8D
Skrevet den: 18-Februar-2013 kl. 15:55
Ja, jeg havde faktisk selv tænkt over det de sidste par måneder, i de gamle dage på hifi4all var der meget af det, men det blev desværre ødelagt og nu er det øde som en ørken!

Recordere er et dejligt stort forum, der er en bred viden og efterhånden meget gang i salg. Ligeledes er der godt gang i nyheder og anmeldelser, dejligt.

I det daglige består 95% af alle indlæg om salg, spørgsmål til noget specifikt, helst lidt kedeligt teknisk og så et par faste biografer der har deres gang. Det alle sammen gode ting, men savner meget hyggesnak om hifi, de forskellige brands, hvad tingene kan og sidst men ikke mindst. Subjektive oplevelser og små ændringer ;)

Det er nemlig så hyggelig læsning og det skaber bare sådan nogle gode debatter ;)

Nu kan man jo ikke tillade sig at "brokke" sig over den slags mangler, så jeg tænkte jeg hellere måtte bidrage, og nu var anledningen der ;)

Håber der kommer andre med på vognen, og det må gerne være helt nede i de små, såsom nye kabler eller lign. Det så hyggelig aftenlæsning ;)

Tak for ordene!


Skrevet af: kskruger
Skrevet den: 18-Februar-2013 kl. 16:42
Jeg synes, at det er et rigtig godt initiativ du tager her. 

Men rigtig godt, at du har set stereo lyset igen, efter en mørk tid med surround LOL


Skrevet af: Rasmus8D
Skrevet den: 18-Februar-2013 kl. 19:20
Haha ja det sandt kruger ;) meeen, du da selv på vej over til "the Dark side" med ren digital xeo ;p


Skrevet af: kskruger
Skrevet den: 18-Februar-2013 kl. 19:40
Oprindeligt skrevet af Rasmus8D Rasmus8D skrev:

Haha ja det sandt kruger ;) meeen, du da selv på vej over til "the Dark side" med ren digital xeo ;p

ha ha - lige nu viser pilen flere veje, men Dynaudio XEO3 og Elac BS-403 skal prøves, hvor den så ender, ja det ved jeg ikke endnu. 

Omkring digital forstærker, så er jeg klart blevet tændt, den NuForce DDA-100 som jeg lånte kunne helt klart nogle ting, som overraskede mig.


Skrevet af: Rasmus8D
Skrevet den: 18-Februar-2013 kl. 19:53
Ja, det er virkelig tog vidt forskellige verdener... Kan godt forstå den digitale vej, den meget analytiske og rene vej, det har da sin charme. Jeg må indrømme, at jeg selv altid ender med at rokke mest med på den analoge lidt varme side... Der hvor kroppen i højttaleren virkelig kommer til...

Men kunne virkelig godt forestille mig du kunne få en fed lyd, i at parre dit nuværende setup med Elac... Mums...

Nu har jeg ikke hørt Xeo, men var ikke synderlig imponeret af dens brødre/slægtninge, DM serien... Den lød for mig lidt indeklemt i toppen og med en lidt for ustyrlig bund, ikke meget, men specielt hvis der blev skruet lidt op, så flød det lidt for meget sammen... 

Uanset hvad, så må man sige det ligger meget langt fra SA :D

Vi følger spændt :D


Skrevet af: Rasmus8D
Skrevet den: 18-Februar-2013 kl. 20:00
k

-------------
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758


Skrevet af: kskruger
Skrevet den: 18-Februar-2013 kl. 20:27
Oprindeligt skrevet af Rasmus8D Rasmus8D skrev:

Ja, det er virkelig tog vidt forskellige verdener... Kan godt forstå den digitale vej, den meget analytiske og rene vej, det har da sin charme. Jeg må indrømme, at jeg selv altid ender med at rokke mest med på den analoge lidt varme side... Der hvor kroppen i højttaleren virkelig kommer til...

Men kunne virkelig godt forestille mig du kunne få en fed lyd, i at parre dit nuværende setup med Elac... Mums...

Nu har jeg ikke hørt Xeo, men var ikke synderlig imponeret af dens brødre/slægtninge, DM serien... Den lød for mig lidt indeklemt i toppen og med en lidt for ustyrlig bund, ikke meget, men specielt hvis der blev skruet lidt op, så flød det lidt for meget sammen... 

Uanset hvad, så må man sige det ligger meget langt fra SA :D

Vi følger spændt :D

Jeg er ikke enige i, at de nye digital forstærker er meget analytiske, jeg vil kalde dem neutrale - ja. Idet, der er sket en kæmpe udvikling på det punkt. Og alle de unoder som de havde før, er de fleste væk nu. 

Jeg tror at System Audio har ændret lydprofil i forhold til da du havde System Audio, de nye spiller langt mere opfront, så jeg tror ikke at Dynaudio ligger så langt fra, da de også har ændret spillestil på de nye modeller. Da jeg var i KT radio, hvor jeg hørte Dynaudio Focos 160 mod mine SA Mantra 30, så var forskellen ikke stor i spillestil.


Skrevet af: Rasmus8D
Skrevet den: 18-Februar-2013 kl. 20:45
Jeg havde XP 60 som er en Mantra 60 i andet kabinet. Den spillede bestemt forward agtigt, men meget meget langt fra den spillestil, som Dynaudio DM serie havde. Nu nævner du selv Focus, men den serie er vel også en helt anden liga? Har ikke selv hørt focus, men folk taler jo primært godt om den.

Mine oplevelser er, at Mantra spiller ekstremt åbent og med flot mellemtone. Den er mere åben i toppen (primært diskant), nogle vil måske kalde det mere "skingert" end DM serien var. Mellemtonen på SA er meget meget fyldig og står meget fremadrettet som du selv skriver, der synes jeg DM serien var langt mere tilbagetrukket, og mudret en del sammen med bassen, altså overdrivelse fremmer forståelse :)... Bassen er meget tør og kontant på SA, og de dybeste toner mangler helt klart. Der spillede DM serien med langt mere fylde, den kom dybere ned og havde langt mere output. Igen blev det dog for meget til min smag, og specielt ved høj volumen blev det alt for sammentømret... 

Ingen af de to højttalere er dårlige, tværtimod. DM serien byder på rigtig meget godt, specielt til prisen. SAen er jo 60 % dyrere, og man kan også forlange mere, det gør den også på mange områder, men de meget forskellige i min verden.

Nu er det jo lidt ligegyldig og sammenligne dem med hinanden, da det er XEO du kigger på :P og Focus serien tror jeg slet ikke du må sammenligne med nogen af dem, den er i en meget højere liga, af hvad man kan læse sig frem til... (har som sagt ikke hørt den!) :)....

Hvad angår forstærker, så tror jeg nu vi er meget enige, du kalder det neutralt jeg analytisk. Det kommer jo igen også an på hvilken digitalforstærker... Men jo, de er meget neutrale, og for mig går det hen og bliver lidt analytisk, føler de sådan tit står meget sterilt og derfor lægger man meget mærke til detaljer, hvor den analoge traditionelle forstærker tit bliver mere smooth, mere varm, mere tå rokken :)...

Jeg har ikke hørt så mange digitale stereo forstærkere, kun Primares nye bud UFDP eller hvad de kalder det, Pioneer LX serie og Nad 390D eller hvad den hedder. Jeg kan ikke lige komme i tanke om flere, som jeg har hørt. Primares bud var nok den der lød mindst neutral, og har efter min mening den mindste klasse D effekt, altså neutralitet osv. Pioneer LX 83 som jeg havde, var utrolig neutral, men samtidig meget analytisk i det øvre. Der blev virkelig lagt mærke til detaljer, og det kunne man også høre på film. Små glasskår der splintres osv. stod bare mere klart, og det hele var nemmere og placere. På den måde tænker jeg analytisk :)...

Jeg gad virkelig godt høre det lille vidunder du havde på besøg, men mon ikke man får chancen en dag :)

I øvrigt vil jeg lige sige, at jeg bestemt ikke er imod digital lyd, det kan virkelig lyde rent og godt.. :)


-------------
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758


Skrevet af: kskruger
Skrevet den: 18-Februar-2013 kl. 21:18
Ja Okay, jeg glemte lige, at du også havde haft SA XP 60 og ikke kun SA 1750, så jo din lyd beskrivelse af de nye SA er spot-on. 

Men ellers vil jeg give dig fuldstændigt ret i, at ved digitale forstærker der kommer man let ved at fokusere på detaljer fremfor musikken, det oplevede jeg selv ved den lille NuForce DDA-100. 
Og det ser jeg nok, som et af de største problemer med de digitale forstærker. Så det gælder om at finde nogle musikalske højt. som IKKE er lige som "opfront" som mine SA.

Så alt i alt, så er jeg faktisk 100% enig i det du skriver Smile   


Skrevet af: Rasmus8D
Skrevet den: 18-Februar-2013 kl. 22:15
Hehe okay ;). Det bare så svært, lige at forklare sig på hifi hehe, for kunne også høre vi nok var af samme opfattelse hehe.

Jamen det er ingen tvivl om, at den tilgang til lyden også har sine stærke sider... Jeg var selv ret glad for en primare i21, som jeg havde for nogle år siden. Den valgte jeg dengang for dens lid mere neutrale og analytiske klang.. ;)

Ja, hmm, så det lige med hvilken højttaler der passer på det match... Hva hælder du mest selv til af hvad du har hørt?

-------------
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758


Skrevet af: kskruger
Skrevet den: 18-Februar-2013 kl. 22:38
Tja...hvis jeg havde plads og penge, ville det klart blive Dali EPICON 8, de lyder sindsygt godt.
Jeg hørte dem til en demo hifi-klubben havde forrige søndag.
http://www.hifiklubben.dk/produkter/hojttaler/gulvfront/dali_epicon-8_hojttaler_sort-hojglans.htm - http://www.hifiklubben.dk/produkter/hojttaler/gulvfront/dali_epicon-8_hojttaler_sort-hojglans.htm


Skrevet af: Rasmus8D
Skrevet den: 18-Februar-2013 kl. 22:42
Haha ja okay. Det så også et voldsomt prisleje ;) haha... Har desværre ikke hørt dem, men de sikkert lækre ;)

-------------
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758


Skrevet af: frugtkompot
Skrevet den: 18-Februar-2013 kl. 22:56
Jeg hørte dem også på demo i Hifiklubben for et par weekender siden - kæmpe højtalere! Sådan nogle demoer er jo altid designet til at bringe det bedste frem i højtalerne, men Dali's sælger havde en beskrivelse, der virkelig hang ved - nemlig, at han personligt foretrak en "fysisk tilstedeværelse" af musikken, når den spiller, og det syntes han var genskabt perfekt i disse højtalere. Og sik' en bas! 

Men de spillede så også på et kæmpe Classé anlæg. Gad godt vide, hvordan de mon lyder på et anlæg, der også kan bygges for almindelige menneskepenge.


-------------
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.


Skrevet af: kskruger
Skrevet den: 18-Februar-2013 kl. 22:57
Oprindeligt skrevet af Rasmus8D Rasmus8D skrev:

Haha ja okay. Det så også et voldsomt prisleje ;) haha... Har desværre ikke hørt dem, men de sikkert lækre ;)

De kan spille rigtig rigtig højt, men stadige helt vildt rent. Dali har udviklet noget de kalder "Linear Drive Magnet System" som skal reducerer forvrængning i deres højt enheder og det passer i den grad. Derudover så spiller de også ekstremt opfront, så det kræver godt og dyrt udstyr bagved. 


Skrevet af: dreamz
Skrevet den: 19-Februar-2013 kl. 01:21
Hyggelig tråd. Jeg har selv Audiovector Mi3 Signature, og jeg har altid været fascineret af Naim og deres lyd - også før samarbejdet med Audiovector. De gange, jeg har været til Audiovector-demo'er, har det altid været på Naim-grej. Tidligere var det jo Arcam, så den dansk/britiske kombination er åbenbart sagen, og jeg kunne da godt tænke mig at høre den hjemme hos mig selv en dag.

Jeg lader mine AV trække af en Harman Kardon HK 990, som har et par funktioner, jeg sætter pris på: bl.a. processor-in, som gør det muligt at forene et surround-setup med stereo, hvor HK'en er effektforstærker, når der ses film, og ellers er ren stereo, når der lyttes til musik. Desuden har den en glimrende DAC og to sub-udgange. (jeg har to Mi Sub Signature, så jeg savner ikke bas!).

HK'en har en meget direkte lyd hældende til det lune, og medmindre jeg spiller tordnende højt, er det den rene vellyd, balance og kontrol, der er kendetegnende ved lyden. Ved høje lydstyrker spiller rummets relativ hårde akustik ind (nøgne trægulve) og den nedre diskant kan føles lidt anstrengt.

kskruger, Hvordan vil du beskrive forskellen på SA og AV?


Skrevet af: kskruger
Skrevet den: 19-Februar-2013 kl. 08:01
dreamz, det er kun ganske lidt jeg har lyttet på AV, så jeg tror faktisk at Rasmus8D er bedre til at svare på det, da han har/haft begge højt. 


Skrevet af: Rasmus8D
Skrevet den: 19-Februar-2013 kl. 08:07
Det lyder spændende med Epicon, så godt den fine anmeldelse i lydogbilde.no - så der er nok noget om snakken ;)

Ja, Naim kombineret med AV lyder bare kanon, min tå rokker i hvert fald stadig videre... Mit næste projekt bliver sikkert at få afprøvet min fars kæmpe vinyl samling dertil... ;) har ikke hørt vinyl vildt længe, og hvis det skal ske, skal det være med det rigtige grej ;)...

Hyggeligt du har Mi3erne også, jeg er bare så glad for dem, og det har nok altid været en højttaler, der har haft en stor stjerne i min bog. Jeg er sikker på din H/K klæder det fint, jeg havde engang hjemmebio med Mi3 standard og H/K 635... Lød potent og med meget drive... Følte dog der blev fyldt lidt på, men 635 gjorde det ganske hæderligt generelt.

Nu din jo den lækre stereo forstærker de laver, og kan godt forstå du sætter pris på den fleksibilitet den har, må da også være voldsomt med 2 subs ;)

-------------
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758


Skrevet af: kskruger
Skrevet den: 19-Februar-2013 kl. 08:19
 Ved du hvordan Audiovector k3 signature lyder, jeg ved godt at de ikke er lige så gode som Mi3. Men kunne det være noget man skulle lytte på?


Skrevet af: Rasmus8D
Skrevet den: 19-Februar-2013 kl. 08:36
Ki3 Signature er jo ret meget på tilbud i øjeblikket, og til den pris bør man bestemt tage den med i sine overvejelser.

I forhold til dine Mantra, så vil du få en mere rå lyd, bedre bas, måske knap så meget mellemtone. Ki modellerne er self slankere end mi3 modellerne, dels pga de mindre membraner, men også kabinet osv. Det dog en ret god pris i øjeblikket, og jeg fortrød til tider jeg ikke gav den chancen, da jeg valgte 1750erne... Faktisk op til flere gange, var jeg meget i tvivl om ikke Ki modellen havde passet bedre ind hos mig... Så prøv og giv dem et lyt?

Det dog for længe tid siden jeg har hørt dem, til at jeg kan komme med et detaljeret bud på lyden, tror det ved at være 2-3 år siden jeg hørte dem sidst. ;) Det eneste jeg specielt husker godt ved dem var, at de var utrolig placeringsvenlige, og kunne med fordel stilles meget tæt på bagvæggen, lidt ligesom XP60erne kunne... Deres lydprofil kan jeg dog sagtens huske, de lyder som Audiovector højttalere... Omend der er en klar forskel op til dens storebror, men det er der jo også i prisen :)
 
Det til gengæld måske et godt bud hjemme hos dig, hvor pladsen også er trang?


-------------
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758


Skrevet af: Rasmus8D
Skrevet den: 19-Februar-2013 kl. 08:46
I øvrigt tror jeg du får meget svært ved at vænne dig til en lille højttaler, når først du har haft gulvhøjttalere :) (mere ment til din XEO3 tanker :))

-------------
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758


Skrevet af: frugtkompot
Skrevet den: 19-Februar-2013 kl. 08:50
Oprindeligt skrevet af dreamz dreamz skrev:

Hyggelig tråd. Jeg har selv Audiovector Mi3 Signature, og jeg har altid været fascineret af Naim og deres lyd - også før samarbejdet med Audiovector. De gange, jeg har været til Audiovector-demo'er, har det altid været på Naim-grej. Tidligere var det jo Arcam, så den dansk/britiske kombination er åbenbart sagen, og jeg kunne da godt tænke mig at høre den hjemme hos mig selv en dag.

Jeg lader mine AV trække af en Harman Kardon HK 990, som har et par funktioner, jeg sætter pris på: bl.a. processor-in, som gør det muligt at forene et surround-setup med stereo, hvor HK'en er effektforstærker, når der ses film, og ellers er ren stereo, når der lyttes til musik. Desuden har den en glimrende DAC og to sub-udgange. (jeg har to Mi Sub Signature, så jeg savner ikke bas!).

HK'en har en meget direkte lyd hældende til det lune, og medmindre jeg spiller tordnende højt, er det den rene vellyd, balance og kontrol, der er kendetegnende ved lyden. Ved høje lydstyrker spiller rummets relativ hårde akustik ind (nøgne trægulve) og den nedre diskant kan føles lidt anstrengt.

kskruger, Hvordan vil du beskrive forskellen på SA og AV?

dreamz, af nysgerrighed - hvilken surroundreceiver bruger du så sammen med Harman Kardon og hører du nogle klangforskelle under film ved at lade fronterne blive drevet af noget andet - og kraftigere - and resten af lyden?

Sagen er nemlig den, at HK 990'en står øverst på min ønskeliste i 2013 af præcis de samme grunde, som du også skriver :) Jeg har en Onkyo 608 i øjeblikket, der mangler pre-out, men kigger rundt efter en erstatning, hvor der er pre-out i alle kanaler. Yamaha fører det race lige pt. men det er mest på grund af prisovervejelser.

Skal bruge HK 990'eren til at bane vejen for en højtaleropgradering om et år eller to.


-------------
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.


Skrevet af: kskruger
Skrevet den: 19-Februar-2013 kl. 10:54
Oprindeligt skrevet af Rasmus8D Rasmus8D skrev:

I øvrigt tror jeg du får meget svært ved at vænne dig til en lille højttaler, når først du har haft gulvhøjttalere :) (mere ment til din XEO3 tanker :))

Den tanke har jeg også haft, det er godt nok svært at finde den rette løsning, når man ikke har pladsen. 
Måske man bare skulle finde en anden hobby, f.eks. frimærker det tager ikke så meget plads LOL


Skrevet af: Rasmus8D
Skrevet den: 19-Februar-2013 kl. 11:33
Hahaha har du set en rigtig frimærke samling! De har jo 12633 bøger ;p

Men ja spøg til side, det ikke nemt, specielt ikke når du er begrænset af plads, har du evt lyst til at tage et billed så man kan se hvor trængt det er? ;)

-------------
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758


Skrevet af: dreamz
Skrevet den: 19-Februar-2013 kl. 12:04
Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

dreamz, det er kun ganske lidt jeg har lyttet på AV, så jeg tror faktisk at Rasmus8D er bedre til at svare på det, da han har/haft begge højt.

Sorry; det var netop også til Rasmus8D, mit spørgsmål var stilet til.

Oprindeligt skrevet af frugtkompot frugtkompot skrev:

Oprindeligt skrevet af dreamz dreamz skrev:

Hyggelig tråd. Jeg har selv Audiovector Mi3 Signature, og jeg har altid været fascineret af Naim og deres lyd - også før samarbejdet med Audiovector. De gange, jeg har været til Audiovector-demo'er, har det altid været på Naim-grej. Tidligere var det jo Arcam, så den dansk/britiske kombination er åbenbart sagen, og jeg kunne da godt tænke mig at høre den hjemme hos mig selv en dag.

Jeg lader mine AV trække af en Harman Kardon HK 990, som har et par funktioner, jeg sætter pris på: bl.a. processor-in, som gør det muligt at forene et surround-setup med stereo, hvor HK'en er effektforstærker, når der ses film, og ellers er ren stereo, når der lyttes til musik. Desuden har den en glimrende DAC og to sub-udgange. (jeg har to Mi Sub Signature, så jeg savner ikke bas!).

HK'en har en meget direkte lyd hældende til det lune, og medmindre jeg spiller tordnende højt, er det den rene vellyd, balance og kontrol, der er kendetegnende ved lyden. Ved høje lydstyrker spiller rummets relativ hårde akustik ind (nøgne trægulve) og den nedre diskant kan føles lidt anstrengt.

kskruger, Hvordan vil du beskrive forskellen på SA og AV?

dreamz, af nysgerrighed - hvilken surroundreceiver bruger du så sammen med Harman Kardon og hører du nogle klangforskelle under film ved at lade fronterne blive drevet af noget andet - og kraftigere - and resten af lyden?

Sagen er nemlig den, at HK 990'en står øverst på min ønskeliste i 2013 af præcis de samme grunde, som du også skriver :) Jeg har en Onkyo 608 i øjeblikket, der mangler pre-out, men kigger rundt efter en erstatning, hvor der er pre-out i alle kanaler. Yamaha fører det race lige pt. men det er mest på grund af prisovervejelser.

Skal bruge HK 990'eren til at bane vejen for en højtaleropgradering om et år eller to.

@frugtkompot
Jeg benytter en aldrende Yamaha RXV-1700; men den fungerer i princippet blot som processor, eftersom den er tilsluttet en 3 kanals effektforstærker (Arcam FMJ P25).

Du vil ikke opleve, at fronterne spiller højere eller lavere, blot fordi du tilslutter en ekstern effektforstærker; og hvis du gør - eller af andre grunde gerne vil hæve/sænke niveauet, kan det jo gøres på AV-receiveren. Jeg foretrækker fx gerne lide mere styrke i bagkanalerne i forhold til det, auto-setuppet angiver.

Nu mener jeg, at lyden er mindre i kritisk i forbindelse med film, dels fordi ens sanser er så optaget af billedsiden, dels fordi lydsiden på de fleste film er af tvivlsom karakter - det gælder også bd-film i de nye hd-formater. 

Det er efterhånden et stykke tid siden, jeg har hørt, hvordan Yamahaen's effektdel lød i forhold til HK'en, men jeg kan huske, at det, der imponerende mig mest, var den kontrol og ro, der kom over lydbilledet. HK'en kan fastholde en hver højttaler i et jerngreb, og det er måske lidt overkill i forhold til de meget letdrevne og forstærkervenlige Audiovector.

Den største forskel ligger nu i forforstærkerdelen, og det kan man faktisk nemt teste med sådan en opsætning; det kræver blot, at ens kilde (i mit tilfælde en Oppo BD 83) både er tilsluttet AV-forstærkeren og stereoforstærkeren.

Jeg har i hvert fald ikke fortrudt opgraderingen til HK 990, som har givet mig det bedste fra begge verdener. Skal jeg endelig opgradere igen, vil jeg måske kigge på Oppo 105 og lade den fungere som processor; jeg har jo effekttrin nok til at fodre de fem kanaler.

Trådstarter må endelig sige til, hvis han mener, vi bevæger os for langt væk fra Naim, som jo er trådens egentlige emne. Wink

EDIT: diverse slåfejl rettet



Skrevet af: Rasmus8D
Skrevet den: 19-Februar-2013 kl. 12:13
Jeg svarer lige på AV vs SA senere, er trods alt på job ;p

Tråden går lige præcis i den retning den skal, glæden ved vores forskellige setups.. Så det passer mig perfekt ;) kommer en mere seriøs tråd om mit grej senere ;)

-------------
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758


Skrevet af: tyros1
Skrevet den: 19-Februar-2013 kl. 14:34
Rigtig spændende tråd her:)  for en som kigger efter en integrerret forstærker med pass thoug...
 
Igen lidt offline...
Har også kigget efter en HK 990 og en lille service oplysning er: jeg fået af vide i januar2013 at den er ved at udgå og de måske kunne skaffe 4 stk. til DK ...så måske (frugtkompot) og evt. hamselv:) her ikke skal vente alt for længe...
 
Jeg er lidt i tvivl om kvaliteten af DAC i HK 990 er ok? til min Squesse box og så har jeg også det problem at forhandleren ikke havde den på lager og jeg derfor ikke kan låne/ høre i stuen inden jeg køber:( idet han ikke kunne tage den retur evt.


-------------
Philips 42 PF9731d/Humax XRHD Pana BDT 310 WD tv
Marantz SR6004,5.0 setup DLS M66, M60, R50
Marantz CD5001 - Panasonic MR-EH65 - Projekt debut III
Squeezebox duet/Radio og IPAD
NAS Synology 211


Skrevet af: frugtkompot
Skrevet den: 19-Februar-2013 kl. 16:20
Jeg planlægger at køre fra Apple TV til HK990'en og bruge den indbyggede DAC. Så vidt jeg kan forstå på diverse udenlandske fora, så er der rigtig god tilfredshed med, hvordan den indbyggede DAC klarer sig.

Interessant, at den skulle være ved at udgå. Men mon ikke de planlægger en opdateret version i så fald? Det er jo en af deres "signature" produkter. Selvfølgelig kan man altid frygte, at en opgradering i så fald  også betyder en prisstigning. Den er i forvejen jo ikke det billigste på markedet.


-------------
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.


Skrevet af: Rasmus8D
Skrevet den: 19-Februar-2013 kl. 16:47
Kan se kt radio har den til 9500 ca mod 12.000 normalt.?

Det kan da tyde på den er på vej ud...

-------------
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758


Skrevet af: jan203
Skrevet den: 19-Februar-2013 kl. 17:08
hej
sidder lige og hører Toto I Will Remember.
Så er det fedt og have et stereo setup:)


-------------
Pioneer 5090H.samsung 3126..Oppo95.Musical FidelityM6i.front.soavo1.Center.sonusfaberdomus.Bag.amadeusmultiaktiv.Sub.klipschRsw12B.Sonos Cullen.Music Hall 25.2 moded dac.


Skrevet af: dreamz
Skrevet den: 19-Februar-2013 kl. 17:14
HK har nu været solgt til minus 10K et godt stykke tid. Produktet har faktisk levet en omtumlet tilværelse omfiget af rygter og blev i begyndelsen slet ikke sat til salg i hjemlandet USA, og da den endelig kom det, var det til en pris på 2.500 USD. 

Om DAC'en: jeg synes som sagt den er ganske glimrende; testede den på et tidspunkt op i mod en DacMagic, en test, HK'en kom bedst ud af. Heldigvis er det ganske let at afprøve eftersom man nemt kan a/b-teste ved hjælp af indgangsvælgeren på fjernbetjeningen. Min hovedmusikkilde er FLAC-filer fra harddisk, og her har jeg en M2 Tech Hiface sat i mellem pc og HK.

Der er i øvrigt flere producenter på vej med forstærkere med pass-through/processor-in eller hvad det nu kaldes. NAD, Onkyo, Yamaha fx. Så man behøver ikke panikke, bare fordi der går et rygte om, at HK 990 er på vej ud af produktion. Et rygte der dog ikke er bekræftet.

Men jeg nyder af have et ægte kraftværk stående; det er måske lidt drengerøvsagtigt, men jeg vil ikke risikere, at en forstærker til 10K pludselig går i knæ under en fest, og det kommer jeg med garanti ikke ud for med HK 990; det oplevede jeg ellers flere gange med min Yamaha RXV 1700.

Det er også lidt derfor, jeg endnu ikke har turde binde an med en Naim, selvom jeg udmærket godt er klar over, at det ikke handler om watt, men om strømstyrke og ladelytternes kapacitet. Men også her er der de færreste, der kan følge med HK 990. Så på mange måder er den min drømmeforstærker. Skulle jeg sige noget negativt, er det omkring den indbyggede rumkorrektion, som er så godt som ubrugelig; den har jeg konsekvent slået fra. Manualen er også rystende ringe, men det er jo til at leve med. 


Skrevet af: frugtkompot
Skrevet den: 19-Februar-2013 kl. 17:40
Har du læst noget konkret angående de stereoreceivere med processor-in fra NAD, Onkyo eller Yamaha? Links til detaljer modtages med kyshånd. Jeg har nemlig kigget vidt og bredt, hvilket - også i forhold til økonomien - og endte med at måtte indsnævre feltet til HK 990'eren og XTZ's A100 D3. Desværre faldt XTZ'en - der er markant billigste - fra, fordi den ikke har den omtalte processor-in.

Det jeg virkelig godt kan lide ved HK990'en er dens dual-funktioner, hvor den både kan agere traditionel stereoforstærker samt effektforstærker som del af noget større til en moderne surroundverden. Og så ovenikøbet tager et stort udvalg af forskellige tilslutninger.

Jeg er egentlig lidt forundret over, at der så godt som ingen andre muligheder eksisterer på markedet, der kan overvejende det samme.


-------------
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.


Skrevet af: mkirkelund
Skrevet den: 19-Februar-2013 kl. 18:11
Oprindeligt skrevet af frugtkompot frugtkompot skrev:

Har du læst noget konkret angående de stereoreceivere med processor-in fra NAD, Onkyo eller Yamaha? Links til detaljer modtages med kyshånd. Jeg har nemlig kigget vidt og bredt, hvilket - også i forhold til økonomien - og endte med at måtte indsnævre feltet til HK 990'eren og XTZ's A100 D3. Desværre faldt XTZ'en - der er markant billigste - fra, fordi den ikke har den omtalte processor-in.

Det jeg virkelig godt kan lide ved HK990'en er dens dual-funktioner, hvor den både kan agere traditionel stereoforstærker samt effektforstærker som del af noget større til en moderne surroundverden. Og så ovenikøbet tager et stort udvalg af forskellige tilslutninger.

Jeg er egentlig lidt forundret over, at der så godt som ingen andre muligheder eksisterer på markedet, der kan overvejende det samme.
Hej Frugtkompot.
 
Altid rart at høre fra folk med gode erfaringer og sammenligninger. Jeg formoder at du bruger digitalt signal til at overføre lyden fra din kilde til din forstærker. Er dette korrekt forstået?
Jeg vil i den omgang gerne høre hvordan du syntes lyden mellem XTZ og HK var, hvis man så bortfra processor-in funktionen.
 
DBH Michael


Skrevet af: Naim
Skrevet den: 19-Februar-2013 kl. 18:24
Godt at se, at der er flere Naim ejer her.Har ejet flere Naim anlæg, men har i dag SuperUniti med Credo højtalere og Vortexbox hvor alt musikken ligger.Er utrolig glad for SuperUnitien og med en Ipad til at styre det hele er det let at finde.Cd'erne er så pakket ned i kasser og de kommer nok ikke frem mere.





-------------
Naim Nova
Dynaudio Heritage Special
ZEN MK.II STD

http://www.uwsonline.com/index.php


Skrevet af: Rasmus8D
Skrevet den: 19-Februar-2013 kl. 19:17
Oprindeligt skrevet af jan203 jan203 skrev:

hej
sidder lige og hører Toto I Will Remember.
Så er det fedt og have et stereo setup:)

Kanon nummer, ToTo har lavet noget lækkert musik... Pt. kører der Agnes Obel her, trængte til lidt hyggelig kvindevokal... :)


-------------
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758


Skrevet af: Rasmus8D
Skrevet den: 19-Februar-2013 kl. 19:22
Oprindeligt skrevet af dreamz dreamz skrev:

HK har nu været solgt til minus 10K et godt stykke tid. Produktet har faktisk levet en omtumlet tilværelse omfiget af rygter og blev i begyndelsen slet ikke sat til salg i hjemlandet USA, og da den endelig kom det, var det til en pris på 2.500 USD. 

Om DAC'en: jeg synes som sagt den er ganske glimrende; testede den på et tidspunkt op i mod en DacMagic, en test, HK'en kom bedst ud af. Heldigvis er det ganske let at afprøve eftersom man nemt kan a/b-teste ved hjælp af indgangsvælgeren på fjernbetjeningen. Min hovedmusikkilde er FLAC-filer fra harddisk, og her har jeg en M2 Tech Hiface sat i mellem pc og HK.

Der er i øvrigt flere producenter på vej med forstærkere med pass-through/processor-in eller hvad det nu kaldes. NAD, Onkyo, Yamaha fx. Så man behøver ikke panikke, bare fordi der går et rygte om, at HK 990 er på vej ud af produktion. Et rygte der dog ikke er bekræftet.

Men jeg nyder af have et ægte kraftværk stående; det er måske lidt drengerøvsagtigt, men jeg vil ikke risikere, at en forstærker til 10K pludselig går i knæ under en fest, og det kommer jeg med garanti ikke ud for med HK 990; det oplevede jeg ellers flere gange med min Yamaha RXV 1700.

Det er også lidt derfor, jeg endnu ikke har turde binde an med en Naim, selvom jeg udmærket godt er klar over, at det ikke handler om watt, men om strømstyrke og ladelytternes kapacitet. Men også her er der de færreste, der kan følge med HK 990. Så på mange måder er den min drømmeforstærker. Skulle jeg sige noget negativt, er det omkring den indbyggede rumkorrektion, som er så godt som ubrugelig; den har jeg konsekvent slået fra. Manualen er også rystende ringe, men det er jo til at leve med. 

Fint indlæg, du har brugt en del krudt på det kan man fornemme. H/K plejer altid at være garant for en strømstærk oplevelse, og der er ingen tvivl om at den har mere saft og kraft en mit Naim - forstår udmærket du tilfreds :)... De ting jeg har hørt fra H/K, har bestemt også være ganske udmærket til prisen! Lidt synd deres AV produkter har haltet så meget efter andre, det må de ha tabt en del på, for den 635 jeg havde, spillede ret godt i stereo, af en AV maskine at være...

Hvad angår rumkorrektion, så synes jeg absolut ikke det på nogen som helst måde fungerer til Stereo. I min verden er det NIX pille! Kan man ikke lide lyden, så skal man vælge andet grej. Jeg forstår udmærket ideen i at man forsøger sig, at rumkalibrere ud af vores skandinaviske minimalistiske boligstil, men desværre har jeg aldrig fundet den perfekte løsning. Det bedste jeg indtil videre har oplevet, var den måde Audussey kunne integrere min sub på i film lyd, det gjorde den rigtig godt. At den så satte alle mulige andre negative præg såsom at begrænse mellemtone, og diskanten blev helt underlig tja, det hører man ikke så meget når filmen kører, men hold da op det var ubrugelig i stereo! :)


-------------
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758


Skrevet af: Rasmus8D
Skrevet den: 19-Februar-2013 kl. 19:27
Oprindeligt skrevet af frugtkompot frugtkompot skrev:

Har du læst noget konkret angående de stereoreceivere med processor-in fra NAD, Onkyo eller Yamaha? Links til detaljer modtages med kyshånd. Jeg har nemlig kigget vidt og bredt, hvilket - også i forhold til økonomien - og endte med at måtte indsnævre feltet til HK 990'eren og XTZ's A100 D3. Desværre faldt XTZ'en - der er markant billigste - fra, fordi den ikke har den omtalte processor-in.

Det jeg virkelig godt kan lide ved HK990'en er dens dual-funktioner, hvor den både kan agere traditionel stereoforstærker samt effektforstærker som del af noget større til en moderne surroundverden. Og så ovenikøbet tager et stort udvalg af forskellige tilslutninger.

Jeg er egentlig lidt forundret over, at der så godt som ingen andre muligheder eksisterer på markedet, der kan overvejende det samme.

Altså nu bliver det næsten for rosenrødt, men Naims Nait 5i har jo fået processor in :) Eller en form for GAIN funktion, som de kalder det. Du må så undvære en masse digitale tilslutninger osv.

Ellers laver Micromega også digitale forstærkere med processor in, det ren rå power, hvilket måske vil klæde dit setup? Tjek nowinstereo.dk

Arcams produkter er også med processor in, fra mindste model til største i FMJ serien, de spænder fra omkring 6.000 kr og op over 10.000 kr i pris, så der kan alle være med. De spiller på den typiske "engelske" måde, lidt laidback men godt med det hele. Ikke rigtig noget der stikker af, nogle kalder dem til tider lidt "kedelige", men igen, det jo en smagssag, jeg synes de gør det ganske fornuftigt.

Det var lidt ekstra forslag? :)


-------------
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758


Skrevet af: Rasmus8D
Skrevet den: 19-Februar-2013 kl. 19:29
Oprindeligt skrevet af Naim Naim skrev:

Godt at se, at der er flere Naim ejer her.Har ejet flere Naim anlæg, men har i dag SuperUniti med Credo højtalere og Vortexbox hvor alt musikken ligger.Er utrolig glad for SuperUnitien og med en Ipad til at styre det hele er det let at finde.Cd'erne er så pakket ned i kasser og de kommer nok ikke frem mere.




Det kan bare ikke blive større, end når Mr. Naim kommenterer denne tråd hehe, super fedt med andre Naim elskere... Den SuperUnity er også i en klasse for sig, kanon maskine de har fået skruet sammen. Hvilke Credo højttalere er det du specifikt bruger? :) Kender heller ikke den vortexbox, skal lige google den lidt :)


-------------
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758


Skrevet af: Rasmus8D
Skrevet den: 19-Februar-2013 kl. 20:08
System Audio VS Audiovector:

Jeg har haft flere modeller af disse mærker, bl.a:

System Audio: Jiffy, Comet, Sub 175, 1750, XP60, 510 og lyttet til adskillige flere.

Audiovector: Mi3 standard, KiC, KiSUB, K1Super, Mi3 Signature... Igen lyttet til mange flere.

Min sammenligning bliver mellem XP60 og Mi3 Signature. Det vil nogen måske kalde uretfærdigt, XP60 koster 14.000 kr sættet mod Mi3 Signatures 25.000 kr. Det er dog disse 2 jeg har haft for nylig, derfor også dem der står bedst i min erindring. 

XP60 har et fantastisk udseende, i HiFi sammenhæng er det måske ikke så vigtigt, men det bliver en stadig større faktor i de moderne hjem. Udover det pæne udseende, har det slanke design den fordel, at porten er rykket om på forsiden. Dette gør at den er nem at placere, med fordel endda tæt på bagvæg. Det første man lægger mærke til ved XP60, er dens måde at spille mellemtonen på. Den er enorm fyldig, og fremstår meget fremadrettet. Det giver den ellers så slanke højttaler en del krop og fylde, specielt vokaler står rigtig flot og fyldige. Akustisk musik generelt nyder godt af den fyldige mellemtone, det klæder rigtig mange instrumenter, heriblandt guitar m.m. Kombineret med den ganske udmærket diskant, som virkelig er åben, leverer den et flot bredt lydbillede, lyst og rart. Man skal nok tænke en smule over hvad man parrer den med, den lidt lyse meget åbne diskant, nyder ikke så godt af klasse D lyd - det kan tangere til at blive "for lyst" for mange. Parrer man dog med det rette udstyr, så har man en top og mellemtone der virkelig går flot i sammenspil, de små enheder overrasker på dette punkt, og man føler et flot stereoperspektiv.

De små enheder både overrasker og skuffer rent basmæssigt. Bassen er klart til stede, og igen er samspillet med mellemtonen rigtig flot, det er en højttaler der på ingen måde mudrer. Den fremadrettet spillestil og meget kontante lydprofil, skinner også igennem i basområdet. En præcis bas, som aldrig buldrer. Desværre har de små enheder også deres begrænsninger, og det er her bagdelen er med denne højttaler. SA har angivet 40 hz +-1,5 db., jeg vil vove at påstå det ikke er sandt, med mindre den ruller MEGET hurtig af derefter. De små enheder går bare ikke særlig dybt, og specielt på numre med tung bas, kommer man til at savne en del. Derfor vil jeg til enhver tid anbefale at supplere med sub. Det er bare ikke det samme, hvis ikke stortrommens rysten får lov at buldre løs. Får man suppleret med en god sub, har man dog en allround løsning der virkelig fungerer godt!

XP60erne blev fornylig skiftet ud med et sæt Audiovector Mi3 Signature. Jeg har lyttet til Mi3 S mange gange, og det har altid været en højttaler, der har haft en stor plads hos mig. Mi3 S er noget mindre placeringsvenlig, den yder klart bedst hvis den får lidt friplads, og kræver også et større rum end XP60erne. Nu er dette SE versionen, og den har derfor det indbygget ARA filter, noget der kom til inden den blev erstattet af S3 (som også har ARA). ARA filteret sætter en begrænsning indenfor nogle bestemte hz områder, netop udviklet med henblik på store tomme rum, hvor man får akustiske problemer, og PEAKS forkerte områder i mellemtone/bas registret. Mine erfaringer er dog, at sætter man filteret til, mister man mange af de gode egenskaber i højttaleren, så man skal virkelig have akustiske problemer, før jeg vil anbefale man afhjælper det på denne måde. Selve designet er ikke så fornemt som SA, men jeg kan nu meget gode lide det traditionelle 4 kantet look. Samlekvaliteten er i top og frontbafflen giver det sidste finish. Endvidere er der mulighed for triwire - som giver mange gode muligheder med forstærkerløsninger.

Mi3 S spiller med enorm krop, den har en knap så pågående/fyldig mellemtone som XP60 (som også kan blive for meget) Den føles enorm ægte, og de større enheder giver en anderledes fylde. Samspillet mellem mellemtone og bas er helt eminent, den går på papiret ned til 29 hz, men det føles faktisk dybere. Det er da også den flotte dybe bas der får mundpartiet til at falde først. Den bringer bare så enormt meget krop og nærvær, hvilket generelt klæder det meste musik. Tag f.eks. Josefine Cronholms nummer "Shadow" fra Hotel Paradise cden, det gyser nærmest i hele kroppen, når den tunge meget dybe bas slår fast i takt. Hendes vokal bliver også flot underbygget af denne fyldige lyd, det gør oplevelsen mere ægte, og giver samspillet med diskanten et fantastisk boost. Netop diskanten deler vandene hos mange. Nogen påstår diskanten er for hidsig og ikke til at høre på, der er jeg dybt uenig. Diskanten er ligesom XP60erne meget luftig, men på et helt andet niveau. Den har en enorm evne til at få mange detaljer med, og er efter min mening, en af de bedste silkediskanter jeg har hørt. Den kommer aldrig på niveau som de store Elacs Jet diskanter, men det er så absolut også den bedste diskant jeg nogensinde har hørt (altså JET). Der er ingen tvivl om at den går igen til kanten, hvad angår åbenhed og lys klang, derfor skal man også tænke en smule over hvad man parrer den med. Får man noget fornuftigt spændt for, kvitterer den dog med vellyd. Tag f.eks. SIA, hendes vokal er en delikat lys stemme, når hun rammer de høje toner, så kræver det sin højttaler ikke at knække over, og blive for skinger, men samtidig bevare detaljerigdommen. Det er her jeg føler Mi3 S kan noget.

Spillestilen er generelt fremad, den skaber ikke så bredt et lydbillede som XP60erne kan, man kan med fordel vinkle Mi3 S ind mod lytteposition for at modvirke dette. Får man placeret højttaleren rigtig, kvitterer den dog med en abnorm dybde i sin lyd, man føler vitterlig man sidder foran et stort live orkester, og fødderne kan bare ikke stoppe med at rokke med. Min primærke anke ved denne højttaler er kun, at den kræver en del arbejde med placering, og ved ekstreme lydniveauer, forsvinder desværre en smule at det flotte sammenspil mellem de to 6.5" bas/mellemtoner, det bliver aldrig rigtig markant, men en smule mudring kan ikke undgåes. (det er dog også ved ekstreme niveauer).

Der er ingen tvivl om, at man får en bedre højttaler i Mi3 S, det skal den også til prisen. Er man i tvivl om fordele ved den, så skal man bare prøve og sætte XP60erne til igen, og så er man slet ikke i tvivl! Af en eller anden grund, så går det først mere op for en, hvor mange fordele en bedre højttaler har, når man sætter den "ringere" højttaler til igen. Begrænsinger høres mere end forbedringer :)....

:)


-------------
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758


Skrevet af: frugtkompot
Skrevet den: 19-Februar-2013 kl. 20:35
Forstår godt, at du er positiv over for Audiovector. Jeg havde for et par år siden fornøjelsen af at høre en meget lang og veloplagt demo hos Audiovector på HIFI-messen, som KT-Radio på daværende tidspunkt holdte i Odense. De spillede i øvrigt også på Naim-udstyr til vanvittig mange penge. Højtalerne var en af de øvre modeller i Si-serien med bånddiskant.

Det er en af de få demoseancer, hvor jeg aldrig siden har følt et behov for at skulle beskrive lyd eller stemning. Det var simpelthen sublimt. Et ord er nok til at beskrive den oplevelse. Enormt detaljeniveau med et 3D-ud-af-højtaleren lydbillede, som jeg endnu ikke har set overgået andre steder. Kronen på værket var Audiovectors salgschef (åbenbart en ret kendt gut i miljøet, så vidt jeg kunne forstå inde på hifi4all dengang), som forstod at lade musikken tale og inkludere et ret stort publikum på 25-30 mennesker i, hvad han personligt syntes, der gjorde højtalerne unikke og så i øvrigt lod musikvalget være nærmest demokratisk.

Jeg har siden dengang (2006-2007) forgæves ledt efter noget, der bare kom i nærheden af oplevesen, men uden succes. Jeg har også siden haft Audiovector på ønskelisten, men desværre er alle modellerne med bånddiskant i den meget høje prisende - også selvom de er brugte. Den eneste fejl med demoen var egentlig, at han skiftede mellem den dyre og billige ende af Si3, og her var det ganske tydeligt, hvor meget af 3D-lydbilledet, der forsvandt når han fjernede den bedste højtaler. Den slags demoer er selvfølgelig altid uretfærdige mod den dårligere af højtalerne, men ikke desto mindre meget oplysende.


-------------
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.


Skrevet af: frugtkompot
Skrevet den: 19-Februar-2013 kl. 20:39
Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Oprindeligt skrevet af frugtkompot frugtkompot skrev:

Har du læst noget konkret angående de stereoreceivere med processor-in fra NAD, Onkyo eller Yamaha? Links til detaljer modtages med kyshånd. Jeg har nemlig kigget vidt og bredt, hvilket - også i forhold til økonomien - og endte med at måtte indsnævre feltet til HK 990'eren og XTZ's A100 D3. Desværre faldt XTZ'en - der er markant billigste - fra, fordi den ikke har den omtalte processor-in.

Det jeg virkelig godt kan lide ved HK990'en er dens dual-funktioner, hvor den både kan agere traditionel stereoforstærker samt effektforstærker som del af noget større til en moderne surroundverden. Og så ovenikøbet tager et stort udvalg af forskellige tilslutninger.

Jeg er egentlig lidt forundret over, at der så godt som ingen andre muligheder eksisterer på markedet, der kan overvejende det samme.
Hej Frugtkompot.
 
Altid rart at høre fra folk med gode erfaringer og sammenligninger. Jeg formoder at du bruger digitalt signal til at overføre lyden fra din kilde til din forstærker. Er dette korrekt forstået?
Jeg vil i den omgang gerne høre hvordan du syntes lyden mellem XTZ og HK var, hvis man så bortfra processor-in funktionen.
 
DBH Michael

Ganske rigtigt. Jeg bruger i øjeblikket et HDMI-kabel, men vil når jeg engang får en ordentlig stereoforstærker på plads købe endnu et Apple TV, der udelukkende skal bruges til musikafspilning, som jeg forbinder med et optisk kabel.

Jeg har endnu ikke prøvelyttet hverken XTZ eller HK 990. Og jeg er faktisk villig til at købe HK 990 næsten blindt, fordi den pt. ingen konkurrenter har i forhold til de features, som jeg søger. Ved et senere højtalervalg, så må det så komme an på højtaleren, om den kan formå at passe ind i en HK verden. Jeg er egentlig af den holdning, at højtalerens klang er mere sigende for lydbilledet end elektronikken bag, men jeg vil ikke afvise, at det er en forkert holdning - eller i hvert fald, at der kan være mange meninger om det standpunkt :)


-------------
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.


Skrevet af: frugtkompot
Skrevet den: 19-Februar-2013 kl. 20:40
Oprindeligt skrevet af Rasmus8D Rasmus8D skrev:

Oprindeligt skrevet af frugtkompot frugtkompot skrev:

Har du læst noget konkret angående de stereoreceivere med processor-in fra NAD, Onkyo eller Yamaha? Links til detaljer modtages med kyshånd. Jeg har nemlig kigget vidt og bredt, hvilket - også i forhold til økonomien - og endte med at måtte indsnævre feltet til HK 990'eren og XTZ's A100 D3. Desværre faldt XTZ'en - der er markant billigste - fra, fordi den ikke har den omtalte processor-in.

Det jeg virkelig godt kan lide ved HK990'en er dens dual-funktioner, hvor den både kan agere traditionel stereoforstærker samt effektforstærker som del af noget større til en moderne surroundverden. Og så ovenikøbet tager et stort udvalg af forskellige tilslutninger.

Jeg er egentlig lidt forundret over, at der så godt som ingen andre muligheder eksisterer på markedet, der kan overvejende det samme.

Altså nu bliver det næsten for rosenrødt, men Naims Nait 5i har jo fået processor in :) Eller en form for GAIN funktion, som de kalder det. Du må så undvære en masse digitale tilslutninger osv.

Ellers laver Micromega også digitale forstærkere med processor in, det ren rå power, hvilket måske vil klæde dit setup? Tjek nowinstereo.dk

Arcams produkter er også med processor in, fra mindste model til største i FMJ serien, de spænder fra omkring 6.000 kr og op over 10.000 kr i pris, så der kan alle være med. De spiller på den typiske "engelske" måde, lidt laidback men godt med det hele. Ikke rigtig noget der stikker af, nogle kalder dem til tider lidt "kedelige", men igen, det jo en smagssag, jeg synes de gør det ganske fornuftigt.

Det var lidt ekstra forslag? :)

Jeg har kigget meget - rigtig meget - på Arcam, før jeg besluttede mig for, at jeg ville have et dedikeret stereosystem inde i surrounden. Desværre fører HIFI-klubben ikke længere Arcam, og jeg har ikke formået at finde en anden forhandler herhjemme. Kender I nogle?

Naim må vente indtil, at jeg vinder i lotto eller er gældsfri og kan sælge hus / lejlighed :)


-------------
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.


Skrevet af: Rasmus8D
Skrevet den: 19-Februar-2013 kl. 20:47
Arcam kan du med fordel købe hos lydspecialisten. Yderst kompetent forretning med kanon service, de ligger i aalborg. Er du fra djævleøen (:p), så har Kt-radio det, muligvis kan andre skaffe det? Hifiklubben har jo ikke længere eneretten... ;)

-------------
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 19-Februar-2013 kl. 20:47
Se, jeg kunne jo også godt finde på at købe en stereoforstærker i og med mine nye Elac fungere så fremragende i stereo, men med bibeholdelse af surround.

Men fortæl mig lige, hvorledes forbinder du Frugtkompot dine fronter, til at kunne benyttes både med surround - og stereo? Det jeg er nervøs for er "Returspænding" til højtalerudgangene på min receiver.

Omkring Audiovector, så er min erfaring, at de spiller gennemgående glimrende, men diskanten er i mine ører først god, når de er forsynet med en bånddiskant, som vist i øvrigt er Elac´s Jet diskant (jeg er nu ikke sikker, med det ser sådan ud).Smile


Skrevet af: jan203
Skrevet den: 19-Februar-2013 kl. 20:55
Til Hother.
Du kører rca kabler fra preout på integraens front terminaler videre til stereo forstærkeren og forbinder dine fronters højtaler kabler til stereoforstærkeren.
Den skal så helst have påse throug.


-------------
Pioneer 5090H.samsung 3126..Oppo95.Musical FidelityM6i.front.soavo1.Center.sonusfaberdomus.Bag.amadeusmultiaktiv.Sub.klipschRsw12B.Sonos Cullen.Music Hall 25.2 moded dac.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 19-Februar-2013 kl. 21:03
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Se, jeg kunne jo også godt finde på at købe en stereoforstærker i og med mine nye Elac fungere så fremragende i stereo, men med bibeholdelse af surround.

Men fortæl mig lige, hvorledes forbinder du Frugtkompot dine fronter, til at kunne benyttes både med surround - og stereo? Det jeg er nervøs for er "Returspænding" til højtalerudgangene på min receiver.

Omkring Audiovector, så er min erfaring, at de spiller gennemgående glimrende, men diskanten er i mine ører først god, når de er forsynet med en bånddiskant, som vist i øvrigt er Elac´s Jet diskant (jeg er nu ikke sikker, med det ser sådan ud).Smile
Læs og bliv klogereSmile
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=61019&PID=989735&title=kampus-hjemmebiograf-krp500m-pioneer-bw-surr#989735 - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=61019&PID=989735&title=kampus-hjemmebiograf-krp500m-pioneer-bw-surr#989735


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 19-Februar-2013 kl. 21:07
Oprindeligt skrevet af jan203 jan203 skrev:

Til Hother.
Du kører rca kabler fra preout på integraens front terminaler videre til stereo forstærkeren og forbinder dine fronters højtaler kabler til stereoforstærkeren.
Den skal så helst have påse throug.
Hmmm... takker, det må jeg vist lige kigge påTongue


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 19-Februar-2013 kl. 21:09
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Se, jeg kunne jo også godt finde på at købe en stereoforstærker i og med mine nye Elac fungere så fremragende i stereo, men med bibeholdelse af surround.

Men fortæl mig lige, hvorledes forbinder du Frugtkompot dine fronter, til at kunne benyttes både med surround - og stereo? Det jeg er nervøs for er "Returspænding" til højtalerudgangene på min receiver.

Omkring Audiovector, så er min erfaring, at de spiller gennemgående glimrende, men diskanten er i mine ører først god, når de er forsynet med en bånddiskant, som vist i øvrigt er Elac´s Jet diskant (jeg er nu ikke sikker, med det ser sådan ud).Smile
Læs og bliv klogereSmile
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=61019&PID=989735&title=kampus-hjemmebiograf-krp500m-pioneer-bw-surr#989735 - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=61019&PID=989735&title=kampus-hjemmebiograf-krp500m-pioneer-bw-surr#989735
Mange tak KampusLOL


Skrevet af: kskruger
Skrevet den: 19-Februar-2013 kl. 21:17
Hother, hvis du har tid og lyst en dag, så kan jeg godt komme forbi med min Naim Nait XS, så du kan høre dine Elac på en god stereo forstærker.


Skrevet af: Rasmus8D
Skrevet den: 19-Februar-2013 kl. 21:21
Det er Elacs Jet diskanter de har lånt til Avantgarde modellerne, så du har fuldstændig ret Hother. De andre har beskrevet det med forbindelsen til stereoforstærker, prøv det, du vil ikke fortryde det :)...

Flot tilbud af dig KsKruger, det håber jeg virkelig Hother vil prøve, tror virkelig den vil klæde det sæt Elac :)




-------------
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 19-Februar-2013 kl. 21:22
Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Hother, hvis du har tid og lyst en dag, så kan jeg godt komme forbi med min Naim Nait XS, så du kan høre dine Elac på en god stereo forstærker.
Lyder da bare spændende KennethTongue


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 19-Februar-2013 kl. 21:25
Oprindeligt skrevet af Rasmus8D Rasmus8D skrev:

Det er Elacs Jet diskanter de har lånt til Avantgarde modellerne, så du har fuldstændig ret Hother. De andre har beskrevet det med forbindelsen til stereoforstærker, prøv det, du vil ikke fortryde det :)...

Flot tilbud af dig KsKruger, det håber jeg virkelig Hother vil prøve, tror virkelig den vil klæde det sæt Elac :)


Måske skulle jeg kigge lidt på en Naim, og måske en Primare, når jeg længere henne på året har en tjenesterejse til Aalborg (Lydspecialisten)LOL

Det vil jeg skam gerne, og det skulle ikke undre mig ret meget, hvis kskruger også gerne vil høre mine Elac på en NaimBig smile 


Skrevet af: Rasmus8D
Skrevet den: 19-Februar-2013 kl. 21:28
Må man spørge hvad der bringer dig til lydspecialisten? ;) Primare kunne jeg godt forestille mig var dig, specielt når man tænker på integra spillestil. Meeeen, prøv endelig naim, lidt anden lyd men så fedt ;)

-------------
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758


Skrevet af: kskruger
Skrevet den: 19-Februar-2013 kl. 21:33
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Rasmus8D Rasmus8D skrev:

Det er Elacs Jet diskanter de har lånt til Avantgarde modellerne, så du har fuldstændig ret Hother. De andre har beskrevet det med forbindelsen til stereoforstærker, prøv det, du vil ikke fortryde det :)...

Flot tilbud af dig KsKruger, det håber jeg virkelig Hother vil prøve, tror virkelig den vil klæde det sæt Elac :)


Måske skulle jeg kigge lidt på en Naim, og måske en Primare, når jeg længere henne på året har en tjenesterejse til Aalborg (Lydspecialisten)LOL

Det vil jeg skam gerne, og det skulle ikke undre mig ret meget, hvis kskruger også gerne vil høre mine Elac på en NaimBig smile 

Hother, Hvis du skal lytte på Primare, så skal det være deres analog forstærker, jeg synes bestemt ikke deres digital forstærker lyder godt. Jeg ved ikke om du kan huske det, men jeg haft en Primare SPA22, som en ren digital surround forstærker og den lød virkelig styg, skarp metallisk diskant. kom fra deres analog SPA20 og den var super god.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 19-Februar-2013 kl. 21:37
Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Rasmus8D Rasmus8D skrev:

Det er Elacs Jet diskanter de har lånt til Avantgarde modellerne, så du har fuldstændig ret Hother. De andre har beskrevet det med forbindelsen til stereoforstærker, prøv det, du vil ikke fortryde det :)...

Flot tilbud af dig KsKruger, det håber jeg virkelig Hother vil prøve, tror virkelig den vil klæde det sæt Elac :)


Måske skulle jeg kigge lidt på en Naim, og måske en Primare, når jeg længere henne på året har en tjenesterejse til Aalborg (Lydspecialisten)LOL

Det vil jeg skam gerne, og det skulle ikke undre mig ret meget, hvis kskruger også gerne vil høre mine Elac på en NaimBig smile 

Hother, Hvis du skal lytte på Primare, så skal det være deres analog forstærker, jeg synes bestemt ikke deres digital forstærker lyder godt. Jeg ved ikke om du kan huske det, men jeg haft en Primare SPA22, som en ren digital surround forstærker og den lød virkelig styg, skarp metallisk diskant. kom fra deres analog SPA20 og den var super god.
Det kan vi jo ikke have vel, og jeg kan godt huske din Primare. Jeg nærkigger på en Naim - dem er I jo så glade forLOL


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 19-Februar-2013 kl. 21:39
Oprindeligt skrevet af Rasmus8D Rasmus8D skrev:

Må man spørge hvad der bringer dig til lydspecialisten? ;) Primare kunne jeg godt forestille mig var dig, specielt når man tænker på integra spillestil. Meeeen, prøv endelig naim, lidt anden lyd men så fedt ;)
Ah... jeg har lavet en besøgsartikel hos dem for et stykke tid siden, venlige mennesker - det finder man ud af, når man jo ikke skal købe noget hos dem. Har du andre forslag?


Skrevet af: kskruger
Skrevet den: 19-Februar-2013 kl. 21:50
En lille update på mit højtaler søgen, så skal jeg ud i morgen og lytte på en ret spændende højtalere.
Og i gætter aldrig hvad det er for en, men det får i at vide i morgen aften hvad det er. Samt om jeg har købt den. Den er desværre lidt større end godt er, så jeg ved ikke hvad min kone siger til det.


Skrevet af: Stereolab
Skrevet den: 19-Februar-2013 kl. 21:54
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Rasmus8D Rasmus8D skrev:

Må man spørge hvad der bringer dig til lydspecialisten? ;) Primare kunne jeg godt forestille mig var dig, specielt når man tænker på integra spillestil. Meeeen, prøv endelig naim, lidt anden lyd men så fedt ;)
Ah... jeg har lavet en besøgsartikel hos dem for et stykke tid siden, venlige mennesker - det finder man ud af, når man jo ikke skal købe noget hos dem. Har du andre forslag?
Ved ikke om det har været oppe tidligere i tråden men her er listen over stereoforstærkere med theater pass through. Altså stereoforstækere som kan bruges stand alone, men også som effektforstærkere sammen med en receiver. Lige hvad du har brug for.

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=114874&title=forstrkere-med-home-theater-input - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=114874&title=forstrkere-med-home-theater-input

Smile


Skrevet af: Rasmus8D
Skrevet den: 19-Februar-2013 kl. 21:55
Altså du skal besøge dem for at lave en ny artikel, eller mere privat for bare at se på grej? ;)

Hmm, jeg synes primært du skal fokusere på de to, hos lydspecialisten. De sådan lidt i hver sin boldgade, Arcam er jo også rigtig lækkert, og nok sådan en mellemting... Ved ikke om det kunne være relevant?



-------------
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758


Skrevet af: Rasmus8D
Skrevet den: 19-Februar-2013 kl. 21:55
Uha kruger, kom nu med nogle hints ;p

-------------
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758


Skrevet af: Rasmus8D
Skrevet den: 19-Februar-2013 kl. 21:57
Fed liste stereolab! Mangler dog nogle, men ja ;) godt input!

-------------
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758


Skrevet af: kskruger
Skrevet den: 19-Februar-2013 kl. 21:59
Oprindeligt skrevet af Rasmus8D Rasmus8D skrev:

Uha kruger, kom nu med nogle hints ;p

Nix'en bixen LOL 


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 19-Februar-2013 kl. 22:08
Oprindeligt skrevet af Rasmus8D Rasmus8D skrev:

Altså du skal besøge dem for at lave en ny artikel, eller mere privat for bare at se på grej? ;)

Hmm, jeg synes primært du skal fokusere på de to, hos lydspecialisten. De sådan lidt i hver sin boldgade, Arcam er jo også rigtig lækkert, og nok sådan en mellemting... Ved ikke om det kunne være relevant?

Næh nej, jeg laver kun en besøgsartikel, så det ville være helt privatSmile


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 19-Februar-2013 kl. 22:09
Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

En lille update på mit højtaler søgen, så skal jeg ud i morgen og lytte på en ret spændende højtalere.
Og i gætter aldrig hvad det er for en, men det får i at vide i morgen aften hvad det er. Samt om jeg har købt den. Den er desværre lidt større end godt er, så jeg ved ikke hvad min kone siger til det.
Kom nu frem Kenneth, det er sgu da for spændende. Jeg vil da godt sove i nat - uden ekstra morfinLOL

Edit: Ikke de store XTZ Divene velBig smile


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 19-Februar-2013 kl. 22:17
Oprindeligt skrevet af Stereolab Stereolab skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Rasmus8D Rasmus8D skrev:

Må man spørge hvad der bringer dig til lydspecialisten? ;) Primare kunne jeg godt forestille mig var dig, specielt når man tænker på integra spillestil. Meeeen, prøv endelig naim, lidt anden lyd men så fedt ;)
Ah... jeg har lavet en besøgsartikel hos dem for et stykke tid siden, venlige mennesker - det finder man ud af, når man jo ikke skal købe noget hos dem. Har du andre forslag?
Ved ikke om det har været oppe tidligere i tråden men her er listen over stereoforstærkere med theater pass through. Altså stereoforstækere som kan bruges stand alone, men også som effektforstærkere sammen med en receiver. Lige hvad du har brug for.

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=114874&title=forstrkere-med-home-theater-input - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=114874&title=forstrkere-med-home-theater-input

Smile
Jamen hvor elegant - superTongue


Skrevet af: kskruger
Skrevet den: 19-Februar-2013 kl. 22:24
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

En lille update på mit højtaler søgen, så skal jeg ud i morgen og lytte på en ret spændende højtalere.
Og i gætter aldrig hvad det er for en, men det får i at vide i morgen aften hvad det er. Samt om jeg har købt den. Den er desværre lidt større end godt er, så jeg ved ikke hvad min kone siger til det.
Kom nu frem Kenneth, det er sgu da for spændende. Jeg vil da godt sove i nat - uden ekstra morfinLOL

Edit: Ikke de store XTZ Divene velBig smile

Nej, du kan være helt rolig, det er ikke XTZ.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 19-Februar-2013 kl. 22:32
Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

En lille update på mit højtaler søgen, så skal jeg ud i morgen og lytte på en ret spændende højtalere.
Og i gætter aldrig hvad det er for en, men det får i at vide i morgen aften hvad det er. Samt om jeg har købt den. Den er desværre lidt større end godt er, så jeg ved ikke hvad min kone siger til det.
Kom nu frem Kenneth, det er sgu da for spændende. Jeg vil da godt sove i nat - uden ekstra morfinLOL

Edit: Ikke de store XTZ Divene velBig smile

Nej, du kan være helt rolig, det er ikke XTZ.
Pyha KennethLOL


Skrevet af: Naim
Skrevet den: 19-Februar-2013 kl. 22:38
Oprindeligt skrevet af Rasmus8D Rasmus8D skrev:

Oprindeligt skrevet af Naim Naim skrev:

Godt at se, at der er flere Naim ejer her.Har ejet flere Naim anlæg, men har i dag SuperUniti med Credo højtalere og Vortexbox hvor alt musikken ligger.Er utrolig glad for SuperUnitien og med en Ipad til at styre det hele er det let at finde.Cd'erne er så pakket ned i kasser og de kommer nok ikke frem mere.




Det kan bare ikke blive større, end når Mr. Naim kommenterer denne tråd hehe, super fedt med andre Naim elskere... Den SuperUnity er også i en klasse for sig, kanon maskine de har fået skruet sammen. Hvilke Credo højttalere er det du specifikt bruger? :) Kender heller ikke den vortexbox, skal lige google den lidt :)


Det er Naim Credo jeg bruger og her er lidt om Vortexbox music server.

https://myaudiophilestore.eu/nas/428-liv-zen-2tb-vortexbox-music-server.html


-------------
Naim Nova
Dynaudio Heritage Special
ZEN MK.II STD

http://www.uwsonline.com/index.php


Skrevet af: Rasmus8D
Skrevet den: 19-Februar-2013 kl. 22:46
Okay naim, men er det nyeste udgave af credoen? Har aldrig hørt nogle af Naims højttalere desværre :)

Kruger, nu kommer du med nogle hints, ellers kommer hother og jeg efter dig!!! Haha ;)

Hother, det er da en pæn lang tur du kører, skriv lige når du skal være hos dem. Vil da se om jeg kan svinge forbi så ;)

-------------
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758


Skrevet af: frugtkompot
Skrevet den: 19-Februar-2013 kl. 22:47
Oprindeligt skrevet af Rasmus8D Rasmus8D skrev:

Arcam kan du med fordel købe hos lydspecialisten. Yderst kompetent forretning med kanon service, de ligger i aalborg. Er du fra djævleøen (:p), så har Kt-radio det, muligvis kan andre skaffe det? Hifiklubben har jo ikke længere eneretten... ;)

Lukkede KT-Radio ikke for nogle år tilbage? Ellers må jeg hellere have dem tilbage i overvejelserne. Jeg bor (desværre) i København og har ikke bil, så det med at komme rundt derovre i det mørke jylland kan være lidt af en udfordring :)

Tjekkede lige Arcam, og det er desværre kun deres topmodel (A38), der har processor-in. Den koster i omegnen af 14000,- Lidt af et hop i forhold til HK 990. 10.000,- er min smertegrænse, hvis der stadig skal holdes liv i nye højtalere inden for en overskuelig fremtid ... og det skal der, for jeg er ved at være vokset fra min Concepter :)


-------------
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.


Skrevet af: frugtkompot
Skrevet den: 19-Februar-2013 kl. 22:48
Oprindeligt skrevet af Stereolab Stereolab skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Rasmus8D Rasmus8D skrev:

Må man spørge hvad der bringer dig til lydspecialisten? ;) Primare kunne jeg godt forestille mig var dig, specielt når man tænker på integra spillestil. Meeeen, prøv endelig naim, lidt anden lyd men så fedt ;)
Ah... jeg har lavet en besøgsartikel hos dem for et stykke tid siden, venlige mennesker - det finder man ud af, når man jo ikke skal købe noget hos dem. Har du andre forslag?
Ved ikke om det har været oppe tidligere i tråden men her er listen over stereoforstærkere med theater pass through. Altså stereoforstækere som kan bruges stand alone, men også som effektforstærkere sammen med en receiver. Lige hvad du har brug for.

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=114874&title=forstrkere-med-home-theater-input - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=114874&title=forstrkere-med-home-theater-input

Smile

Fantastisk liste! Det er bemærkelsesværdigt nok hovedsageligt de "dyrere" mærker, der beskæftiger sig med den slags funktioner.


-------------
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.


Skrevet af: Ukke
Skrevet den: 19-Februar-2013 kl. 22:51
Jeg lånte engang en SuperNait hjem. Den lød fuldstændig forkert i mine øre - både med og uden DAC. Jeg foretrak helt sikkert den "lille" og billigere Nait 5i-2. Samme gjorde min eks-kæreste.

Nait XS har jeg altid haft et øje til, men har aldrig fået lyttet til den. I sidste ende valgte jeg dog at gå en helt anden vej.


Skrevet af: Rasmus8D
Skrevet den: 19-Februar-2013 kl. 22:57
Hvilken vej gik du så ukke? Nu har jeg ikke lyttet til supernait længe, men den skal da også gøre det markant bedre med det prishop, og føler man ikke det er det jo tosset.

Frugt alle arcams har processor In.. ;)

-------------
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758


Skrevet af: Naim
Skrevet den: 19-Februar-2013 kl. 23:01
[QUOTE=Rasmus8D]Okay naim, men er det nyeste udgave af credoen? Har aldrig hørt nogle af Naims højttalere desværre :)


Ja det er den nyeste udgave.


-------------
Naim Nova
Dynaudio Heritage Special
ZEN MK.II STD

http://www.uwsonline.com/index.php


Skrevet af: Rasmus8D
Skrevet den: 19-Februar-2013 kl. 23:04
Using all electronic control for volume and input selection mean delicate audio signals take an extremely short physical path through the A28. This design strategy also ensures long term reliability and access to advanced features such as individual input trims, independent record selection and “processor mode” for integration with AV pre-amps.


-------------
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758


Skrevet af: Rasmus8D
Skrevet den: 19-Februar-2013 kl. 23:16
Jeg er dog lidt i tvivl om deres nyeste a19 har processor In, a18 havde...

Lækker med dine credo speakers naim ;)

-------------
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758


Skrevet af: jan203
Skrevet den: 19-Februar-2013 kl. 23:43
mht stereo og pass through.
I feks Hothers tilfælde. Hvis valget blev en naim på ja omkring 2•80 watt.
Ville det så være en nedgradering når der ses film. Ja det var bare lige en tanke.


-------------
Pioneer 5090H.samsung 3126..Oppo95.Musical FidelityM6i.front.soavo1.Center.sonusfaberdomus.Bag.amadeusmultiaktiv.Sub.klipschRsw12B.Sonos Cullen.Music Hall 25.2 moded dac.


Skrevet af: Rasmus8D
Skrevet den: 19-Februar-2013 kl. 23:53
Nej, det vil jeg bestemt ikke mene. Selvom den "kun" har 80 watt, så er den langt kraftigere end det hans integra yder pr. Kanal. Så han vil ikke savne kraft i den. Det vil jeg ikke mene... ;)

-------------
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758


Skrevet af: dreamz
Skrevet den: 20-Februar-2013 kl. 01:24
Oprindeligt skrevet af frugtkompot frugtkompot skrev:

Oprindeligt skrevet af Rasmus8D Rasmus8D skrev:

Arcam kan du med fordel købe hos lydspecialisten. Yderst kompetent forretning med kanon service, de ligger i aalborg. Er du fra djævleøen (:p), så har Kt-radio det, muligvis kan andre skaffe det? Hifiklubben har jo ikke længere eneretten... ;)

Lukkede KT-Radio ikke for nogle år tilbage? Ellers må jeg hellere have dem tilbage i overvejelserne. Jeg bor (desværre) i København og har ikke bil, så det med at komme rundt derovre i det mørke jylland kan være lidt af en udfordring :)

Tjekkede lige Arcam, og det er desværre kun deres topmodel (A38), der har processor-in. Den koster i omegnen af 14000,- Lidt af et hop i forhold til HK 990. 10.000,- er min smertegrænse, hvis der stadig skal holdes liv i nye højtalere inden for en overskuelig fremtid ... og det skal der, for jeg er ved at være vokset fra min Concepter :)

KT lever skam i bedste velgående; det er den i Odense, der er lukket. Men bor du i København, er der masser af musligheder. Kig forbi TopSound på Østerbrogade eller søsterbutikken Hifi Forum på Falkoner Alle. 

Har du mod på brugt er der også denne her:
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=241475 - http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=241475

Det er i mine øjne et super køb; jeg havde den selv til afprøvning op i mod HK 990 og den lød mindst lige så godt. Den har dog ikke de digitale tilslutninger, men det kan en separat DAC jo klare.


Skrevet af: frugtkompot
Skrevet den: 20-Februar-2013 kl. 09:11
De digitale tilslutninger er desværre et must. Jeg søger ikke flere bokser til at have stående i bænken. Der kommer til at blive godt fyldt op allerede - og i særdeleshed ikke en DAC, som alligevel vil bringe den totale omkostning nogenlunde op på det niveau, som en HK 990 koster.

Mange tak for tipsne. Jeg har faktisk ikke hørt om hverken TopSound eller HIFI Forum før, så de er bestemt et kig værd. 

Hvordan fungerer det med at låne ting hjem fra kæder som KT-Radio? Er de fleksible eller er de lidt mere "corporate" på det område?


-------------
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.


Skrevet af: frugtkompot
Skrevet den: 20-Februar-2013 kl. 09:29
Tak for KT-Radio tippet. Det helt utroligt, at jeg har overset dem helt i min jagt. De har jo alle de mærker, jeg går og kigger på - og må derfor være det perfekte sted til en langvarig demoomgang :)

-------------
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 20-Februar-2013 kl. 09:49
En anden stereoforstærker som ikke er nævnt, og som jeg ser interessant er den viste Yamama. I øvrigt prisnedsat flere steder. Det som jeg bl.a. godt kan lide er dens XLR indgange- så kan jeg langt om længe få brug for XLR udgangene fra min Sony CD afspiller. Jeg ved ikke hvor meget det betyder. Men dens tekniske egenskaber ser også fornuftige ud. Kan høres hos bl. a. KT og AV-C.

Yamaha - AS-2000


Skrevet af: frugtkompot
Skrevet den: 20-Februar-2013 kl. 10:21
Hother - jeps, den er også kommet på "skal høres" listen, men ligger dog lige knap 3000,- over HK'en. I sidste ende er dette jo et springende punkt, hvis de lydmæssigt er på lige fod. Om de så er det må tiden jo vise.

Første projekt er dog stadig at finde en AV-receiver med pre-out i alle kanaler, så jeg rent faktisk kan koble noget på mit eksisterende setup. Jeg har været glad for min Onkyo, men vidste i bund og grund nok godt dengang, hvor jeg købte den, at dens livstid var begrænset.

Desværre mangler Yamaha A-1000 og A-2000 begge digitale indgange.


-------------
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.



Print side | Luk vindue