Print side | Luk vindue

Censur på Recordere.dk?!?!?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: recordere.dk
Forumnavn: Generelt
Forumbeskrivelse: Nyt på forummet. Forslag til forbedringer o.lign.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=12193
Udskrevet den: 29-Maj-2024 kl. 01:31


Emne: Censur på Recordere.dk?!?!?
Skrevet af: J.F.L
Emne: Censur på Recordere.dk?!?!?
Skrevet den: 22-Maj-2006 kl. 19:18

Jeg vil gerne vide hvorfor jeg får slettet et indlæg her på recordere.dk, hvor jeg gør opmærksom  på et godt tilbud jeg har set?

Er dette forum ikke, blandt andet, oprettet med henblik på dette? Eller er der gået så meget profit og økonomi i det for Recordere.dk's bagmænd, at det er indtægter fra bannerreklamer (som min browser forøvrigt alligevel fjerner) og Fælleskøb-provision der styrer det redaktionelle indhold?

Mit konkrete indlæg gik blot ud på at jeg viderebragte et tilbud jeg havde modtaget i en nyhedsmail fra [ja, jeg bliver nød til at være konsekvent] som har en god pris på et [produkt]

UPS... nu bliver dette vel også slettet?

(Min eneste forbindelse til [forhandleren] er at jeg har haft en god oplevelse ved køb af mit Panasonic TV for nogle uger siden).

 




Svar:
Skrevet af: Ole
Skrevet den: 22-Maj-2006 kl. 19:27

Hej J.F.L

Jeg forstår din forvirring. Og jeg beklager, hvis jeg ikke svarede uddybende nok i min mail til dig før.

Baggrunden for, at jeg var SÅ hurtig på aftrækkeren var, at vi allerede én gang havde slettet en reklame nøjagtig magen til fra forummet.

Det ændrer dog ikke ved, at vi ikke ønsker direkte reklamer (som dit indlæg var) i forummet.

Det er en balancegang, for omvendt er det ikke forbudt helt at henvise til forhandlere eller priser. Det er en konkret vurdering fra os fra gang til gang.

Jeg sad lige og kiggede dine tidligere indlæg igennem, og kan se, at du før (én gang) har gjort ca. det samme, uden at det er blevet slettet, så jeg kan godt forstå, hvis du nu er endnu mere forvirret.

Recordere.dk vokser meget for tiden, og vi er tilsvarende nød til at skærpe håndhævelsen reglerne lidt på visse punkter.

Kort sagt: Du må gerne give gode råd, hvis der er nogen, der spørger til et produkt (også om hvor det kan købes billigt), men uopfordrede indlæg med pris og forhandler vil vi ikke have.

Håber, at du forstår.

Med venlig hilsen

Ole



-------------
Moderator, recordere.dk


Skrevet af: J.F.L
Skrevet den: 22-Maj-2006 kl. 19:32
Oprindeligt skrevet af LER2001 LER2001 skrev:

Kort sagt: Du må gerne give gode råd, hvis der er nogen, der spørger til et produkt (også om hvor det kan købes billigt), men uopfordrede indlæg med pris og forhandler vil vi ikke have.

Håber, at du forstår.

Nej det forstår jeg ikke helt. For afvisningen MÅ være baseret på en tankegang der bunder i frygt for mistede annoncekroner - men jeg omformulerer mit indlæg og prøver igen, for nu er det blevet en principsag.



Skrevet af: J.F.L
Skrevet den: 22-Maj-2006 kl. 19:49
Oprindeligt skrevet af J.F.L J.F.L skrev:

Nej det forstår jeg ikke helt. For afvisningen MÅ være baseret på en tankegang der bunder i frygt for mistede annoncekroner - men jeg omformulerer mit indlæg og prøver igen, for nu er det blevet en principsag.

Nå, det blev sgu' også slettet



Skrevet af: 4allan
Skrevet den: 22-Maj-2006 kl. 19:58
Oprindeligt skrevet af J.F.L J.F.L skrev:

Oprindeligt skrevet af J.F.L J.F.L skrev:

Nej det forstår jeg ikke helt. For afvisningen MÅ være baseret på en tankegang der bunder i frygt for mistede annoncekroner - men jeg omformulerer mit indlæg og prøver igen, for nu er det blevet en principsag.

Nå, det blev sgu' også slettet

 

Husk nu, du skal være 'politisk korrekt' her.

Jeg har selv oplevet, at krtik af fælleskøb ikke er velset.

Dog er mine indlæg mig bekendt ikke slettet



Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 22-Maj-2006 kl. 20:06

Oprindeligt skrevet af J.F.L J.F.L skrev:

Nej det forstår jeg ikke helt. For afvisningen MÅ være baseret på en tankegang der bunder i frygt for mistede annoncekroner.

Jeg ved ikke hvad begrundelsen er, men lad os sige at du har ret, og at sletningen skyldes hensynet til de betalende annoncører. Det er i mine øjne en absolut rimelig begrundelse. Selvom recordere.dk er et ikke-kommercielt forum, er der altså nogle udgifter til webhosting, trafikafgifter og måske software som skal betales. Som brugere af forumet betaler vi jo ikke noget. Når nogle forhandlere betaler for en bannerannonce, har disse forhandlere vel en berettiget forventning om at forumet ikke bliver brugt til at poste gratis annoncer fra andre forhandlere.



-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: J.F.L
Skrevet den: 22-Maj-2006 kl. 20:10
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Jeg ved ikke hvad begrundelsen er, men lad os sige at du har ret, og at sletningen skyldes hensynet til de betalende annoncører. Det er i mine øjne en absolut rimelig begrundelse. Selvom recordere.dk er et ikke-kommercielt forum, er der altså nogle udgifter til webhosting, trafikafgifter og måske software som skal betales. Som brugere af forumet betaler vi jo ikke noget. Når nogle forhandlere betaler for en bannerannonce, har disse forhandlere vel en berettiget forventning om at forumet ikke bliver brugt til at poste gratis annoncer fra andre forhandlere.

Har du samme mening om indholdet i en avis? At annoncørerne skal bestemme hvad der skrives om?



Skrevet af: 4allan
Skrevet den: 22-Maj-2006 kl. 20:13
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af J.F.L J.F.L skrev:

Nej det forstår jeg ikke helt. For afvisningen MÅ være baseret på en tankegang der bunder i frygt for mistede annoncekroner.

Jeg ved ikke hvad begrundelsen er, men lad os sige at du har ret, og at sletningen skyldes hensynet til de betalende annoncører. Det er i mine øjne en absolut rimelig begrundelse. Selvom recordere.dk er et ikke-kommercielt forum, er der altså nogle udgifter til webhosting, trafikafgifter og måske software som skal betales. Som brugere af forumet betaler vi jo ikke noget. Når nogle forhandlere betaler for en bannerannonce, har disse forhandlere vel en berettiget forventning om at forumet ikke bliver brugt til at poste gratis annoncer fra andre forhandlere.

 

Enig...og dog ?????

Hvis hensynet til annoncørerer vejer højere end folks ret til at ytre sig....hvad er så et forum værd ????

Har man på nettet et offentligt forum, må man tage de kommentarer, der kommer...... på godt og ondt. Selvfølgelig under ansvar overfor lovgivningen !!!

 

 



Skrevet af: Keld
Skrevet den: 22-Maj-2006 kl. 20:13

Siden hvornår har I forbudt at henvise til konkretre tilbudspriser?

Der har da tidligere været mange indlæg om tilbudspriser, f.eks på pc og bærbare i f.eks. Aldi.

Eller er det kun når det vedrører produkter, som der kører fælleskøb på?

Keld



Skrevet af: mufcdk1974
Skrevet den: 22-Maj-2006 kl. 20:14

Om jeg fatter disse her tude indlæg.  Ejeren/erne af Recorder må lave de regler som de ønsker, og er man uenig, så må man finde andre græsgange, længere er den ikke.

Hifi4all tillader eksempelvis heller ikke direkte reklame hos deres forum.



Skrevet af: J.F.L
Skrevet den: 22-Maj-2006 kl. 20:15
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Når nogle forhandlere betaler for en bannerannonce, har disse forhandlere vel en berettiget forventning om at forumet ikke bliver brugt til at poste gratis annoncer fra andre forhandlere.

Nej - sådan BURDE det lyde:

"Når nogle forhandlere betaler for en bannerannonce, har disse forhandlere en fordel fremfor de indlæg om diverse gode tilbud som indrapporteres af Recordere.dk's brugere."

Når jeg af og til har en annonce i fx. Gul & Gratis så vælger jeg altid en gratis-annonce, velvidende jeg kunne købe mig til en annonce der bliver fremhævet med fed osv.



Skrevet af: J.F.L
Skrevet den: 22-Maj-2006 kl. 20:15
Oprindeligt skrevet af 4allan 4allan skrev:

Hvis hensynet til annoncørerer vejer højere end folks ret til at ytre sig....hvad er så et forum værd ????

Har man på nettet et offentligt forum, må man tage de kommentarer, der kommer...... på godt og ondt. Selvfølgelig under ansvar overfor lovgivningen !!!

Hvor er jeg enig!

Og det er ikke fordi jeg synes dette forum skal være en gratis annonceplads - men det MÅ da vel være tilladt at sige hvis man har set et skidegodt tilbud.



Skrevet af: Helsinge
Skrevet den: 22-Maj-2006 kl. 20:19
Oprindeligt skrevet af J.F.L J.F.L skrev:

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Jeg ved ikke hvad begrundelsen er, men lad os sige at du har ret, og at sletningen skyldes hensynet til de betalende annoncører. Det er i mine øjne en absolut rimelig begrundelse. Selvom recordere.dk er et ikke-kommercielt forum, er der altså nogle udgifter til webhosting, trafikafgifter og måske software som skal betales. Som brugere af forumet betaler vi jo ikke noget. Når nogle forhandlere betaler for en bannerannonce, har disse forhandlere vel en berettiget forventning om at forumet ikke bliver brugt til at poste gratis annoncer fra andre forhandlere.

Har du samme mening om indholdet i en avis? At annoncørerne skal bestemme hvad der skrives om?

Sammenligningen holder ikke. I en avis kan man tydeligt se, hvad der er artikler, og hvad der er egentlige annoncer. Hvis ikke "Recordere.dk" lugede ud i indlæggene, vil det snart drukne i skjulte annoncer.



Skrevet af: mufcdk1974
Skrevet den: 22-Maj-2006 kl. 20:19
Nej det må man ikke, igen igen ejeren af et givent forum, må lave nøjagtig de regler som vedkommende ønsker (ingen for lovgivningen), og det er så op til den enkelte om det er regler man ønsker at leve under, nøjagtig som ude i den virkelige verden.


Skrevet af: 4allan
Skrevet den: 22-Maj-2006 kl. 20:21
Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:

Om jeg fatter disse her tude indlæg.  Ejeren/erne af Recorder må lave de regler som de ønsker, og er man uenig, så må man finde andre græsgange, længere er den ikke.

Hifi4all tillader eksempelvis heller ikke direkte reklame hos deres forum.

 

Tudeindlæg ???? hvad mener du helt præcist ? Jeg opfatter det som konkret kritik af forummet, men kan se du har en helt anden mening.

Den med at finde andre græsgange vil jeg blot lade stå ubesvaret.

Hvis ejerne af Recordere ikke vil have kritiske indlæg, vil det måske være en god ide at fremhæve det på en eller anden måde

Jeg tvivler dog på, at det nogensinde vil ske



Skrevet af: Stampe
Skrevet den: 22-Maj-2006 kl. 20:22
Oprindeligt skrevet af J.F.L J.F.L skrev:

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Jeg ved ikke hvad begrundelsen er, men lad os sige at du har ret, og at sletningen skyldes hensynet til de betalende annoncører. Det er i mine øjne en absolut rimelig begrundelse. Selvom recordere.dk er et ikke-kommercielt forum, er der altså nogle udgifter til webhosting, trafikafgifter og måske software som skal betales. Som brugere af forumet betaler vi jo ikke noget. Når nogle forhandlere betaler for en bannerannonce, har disse forhandlere vel en berettiget forventning om at forumet ikke bliver brugt til at poste gratis annoncer fra andre forhandlere.

Har du samme mening om indholdet i en avis? At annoncørerne skal bestemme hvad der skrives om?



Det er ikke det der er problemet. Alle er her anonyme så derfor kan forhandlere, der ikke vil betale for bannere på recordere blot oprette en profil og når man så har et godt tilbud, ja så poster man da bare et indlæg: "jeg har set et godt tilbud hos <forhandler> bla bla" uden det koster en krone. Kort sagt: gratis reklame. I din avis sammenligning ville det svare til at læsebrevssiderne ville bestå af læsebreve med reklamer. Så annoncørerne bestemmer ikke hvad der skal skrives men de kan selv skrive et læserbrev med gratis reklame for deres produkter. De annoncørere der så rent faktisk betaler for en reklame i avisen ville nok føle sig temmelig meget til grin, hvis avisen accepterer den slags.


Skrevet af: 4allan
Skrevet den: 22-Maj-2006 kl. 20:23

Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:

Nej det må man ikke, igen igen ejeren af et givent forum, må lave nøjagtig de regler som vedkommende ønsker (ingen for lovgivningen), og det er så op til den enkelte om det er regler man ønsker at leve under, nøjagtig som ude i den virkelige verden.

Så bør ejeren gøre opmærksom på, at kritiske indlæg ikke er velkomne og vil blive bortcensureret ....

Rene linier er selvfølgelig ok



Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 22-Maj-2006 kl. 20:25

Oprindeligt skrevet af 4allan 4allan skrev:

Har man på nettet et offentligt forum, må man tage de kommentarer, der kommer...... på godt og ondt. Selvfølgelig under ansvar overfor lovgivningen !!!

Du får vendt tingene på hovedet her. Vi er som brugere gæster hos recordere.dk, og som gæster forventes man at overholde de regler, som husværten opstiller. Ellers man må tage et andet sted hen. Det har intet med politisk korrekthed eller ytringsfrihed at gøre.



-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: J.F.L
Skrevet den: 22-Maj-2006 kl. 20:28

Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

Det er ikke det der er problemet. Alle er her anonyme så derfor kan forhandlere, der ikke vil betale for bannere på recordere blot oprette en profil og når man så har et godt tilbud, ja så poster man da bare et indlæg: "jeg har set et godt tilbud hos <forhandler> bla bla" uden det koster en krone. Kort sagt: gratis reklame.

Hvis du ser på min profil vil du se jeg har postet over 500 indlæg og har været medlem siden juni 2004, og jeg var med i det recordere.dk's første fælleskøb (JVC DR-MH30).

Max. 10 af mine indlæg har været henvisninger til diverse gode tilbud.



Skrevet af: mufcdk1974
Skrevet den: 22-Maj-2006 kl. 20:28
Oprindeligt skrevet af 4allan 4allan skrev:

Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:

Om jeg fatter disse her tude indlæg.  Ejeren/erne af Recorder må lave de regler som de ønsker, og er man uenig, så må man finde andre græsgange, længere er den ikke.

Hifi4all tillader eksempelvis heller ikke direkte reklame hos deres forum.

 

Tudeindlæg ???? hvad mener du helt præcist ? Jeg opfatter det som konkret kritik af forummet, men kan se du har en helt anden mening.

Den med at finde andre græsgange vil jeg blot lade stå ubesvaret.

Hvis ejerne af Recordere ikke vil have kritiske indlæg, vil det måske være en god ide at fremhæve det på en eller anden måde

Jeg tvivler dog på, at det nogensinde vil ske

Jeg nægter at tro på at ejeren af dette site ikke vil have kritiske indlæg, men det pågældende indlæg var jo netop ikke kritisk, men en direkte reklame for en forhandler.

Denne her tråd har da ganske mange kritiske indlæg efterhånden, og den eksistere da endnu.

Jeg er også ganske aktiv på EDBpriser forum, og her er der endnu strengere regler end herinde, og der popper også de her "tude indlæg" op i ny og næ, men der er mods ganske gode til at stoppe dem inden de tager overhånd.

Hvorfor er det så svært at forstå, at når man bevæger sig ind på et fremmed forum, så er det ikke  ensbetydende med at der er fri ytringshed.



Skrevet af: Lars
Skrevet den: 22-Maj-2006 kl. 20:30

Hej Alle

Det er et dynamisk forum, og vi er ikke ubetinget for et stramt regelsæt som ingen aligevel læser.

Men en ting er ikke tilladt, det er kommerciel køb/salg. Og når vi reagerer - måske overreagerer her - skyldes det at vi blev mødt med et falsk indlæg fra nævnte forhandler tidligere í dag.

Altså en skjult reklame for lige det tilbud i omtaler her, der var forklædt som "en normal bruger" der lige postede en hel annonce på do.

Så vi er lidt på mærkerne lige nu, overfor reklamer for nævnte forhandler, der prøver at misbruge forummet til egen vinding. Men det kunne i jo ikke vide.

Vi ønsker ikke forummet bliver en fri reklamesøjle for firmaer. Det samme gælder sponsorer, eneste sted vi tillader kommerciel salg er i forbindelse med de arrangerede Fælleskøb hvor vi jo styrer begivenhederne.

Så tag det med oprejse pande. Recordere.dk er ikke anderledes i dag, som i går eller imorgen. Der er plads til den sædvanelige debat, også om priser generelt.

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: mufcdk1974
Skrevet den: 22-Maj-2006 kl. 20:31
Oprindeligt skrevet af J.F.L J.F.L skrev:

Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

Det er ikke det der er problemet. Alle er her anonyme så derfor kan forhandlere, der ikke vil betale for bannere på recordere blot oprette en profil og når man så har et godt tilbud, ja så poster man da bare et indlæg: "jeg har set et godt tilbud hos <forhandler> bla bla" uden det koster en krone. Kort sagt: gratis reklame.

Hvis du ser på min profil vil du se jeg har postet over 500 indlæg og har været medlem siden juni 2004, og jeg var med i det recordere.dk's første fælleskøb (JVC DR-MH30).

Max. 10 af mine indlæg har været henvisninger til diverse gode tilbud.

Men det frigiver dig ikke i at du skal overholde de samme regler som alle andre. Nu er det blevet sagt at direkte reklame ikke tolereres, så længere er den ikke. Ovenikøbet så er der blevet undskyldt at der ikke tidligere har været en konsekvent linie.

Vi må så bare håbe den bliver overholdt fremover.



Skrevet af: 4allan
Skrevet den: 22-Maj-2006 kl. 20:33
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af 4allan 4allan skrev:

Har man på nettet et offentligt forum, må man tage de kommentarer, der kommer...... på godt og ondt. Selvfølgelig under ansvar overfor lovgivningen !!!

Du får vendt tingene på hovedet her. Vi er som brugere gæster hos recordere.dk, og som gæster forventes man at overholde de regler, som husværten opstiller. Ellers man må tage et andet sted hen. Det har intet med politisk korrekthed eller ytringsfrihed at gøre.

Jeg er ganske rigtig gæst her, en jeg anser dog dette forum for offentligt (correct me, if i am wrong), Derfor går jeg ud fra, at min ret til at fremkomme med mine meninger også gælder her, som på andre fora på nettet. Eller hvad ?

Min bemærkning om 'politisk korrekthed' fremkommer alene på baggrund af, at jeg har bemærket at kritiske indlæg på dette forum konsekvent bliver nedgjort af, hvad jeg kalder 'de politisk korrekte'.

Din bemærkning om at 'tage andre steder hen' ser jeg alt for tit når argumenter fejler

 



Skrevet af: mufcdk1974
Skrevet den: 22-Maj-2006 kl. 20:35
Nej dette forum er ikke offentlig for pokker, at det findes i cyberspace gør det ikke offentlig. Sitet er privatejet og derfor er du underlagt sitets regler.


Skrevet af: 4allan
Skrevet den: 22-Maj-2006 kl. 20:37
Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:

Oprindeligt skrevet af 4allan 4allan skrev:

Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:

Om jeg fatter disse her tude indlæg.  Ejeren/erne af Recorder må lave de regler som de ønsker, og er man uenig, så må man finde andre græsgange, længere er den ikke.

Hifi4all tillader eksempelvis heller ikke direkte reklame hos deres forum.

 

Tudeindlæg ???? hvad mener du helt præcist ? Jeg opfatter det som konkret kritik af forummet, men kan se du har en helt anden mening.

Den med at finde andre græsgange vil jeg blot lade stå ubesvaret.

Hvis ejerne af Recordere ikke vil have kritiske indlæg, vil det måske være en god ide at fremhæve det på en eller anden måde

Jeg tvivler dog på, at det nogensinde vil ske

Jeg nægter at tro på at ejeren af dette site ikke vil have kritiske indlæg, men det pågældende indlæg var jo netop ikke kritisk, men en direkte reklame for en forhandler.

Denne her tråd har da ganske mange kritiske indlæg efterhånden, og den eksistere da endnu.

Jeg er også ganske aktiv på EDBpriser forum, og her er der endnu strengere regler end herinde, og der popper også de her "tude indlæg" op i ny og næ, men der er mods ganske gode til at stoppe dem inden de tager overhånd.

Hvorfor er det så svært at forstå, at når man bevæger sig ind på et fremmed forum, så er det ikke  ensbetydende med at der er fri ytringshed.

Nu så jeg desværre ikke det pågældende indlæg, da det var blevet bortcensureret . derfor er det lidt svært at kommentere det.

Jeg kan kun tale for mig selv: Har man et offentligt forum på nettet må man altså acceptere indlæggene som de er.

 



Skrevet af: 4allan
Skrevet den: 22-Maj-2006 kl. 20:38
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Hej Alle

Det er et dynamisk forum, og vi er ikke ubetinget for et stramt regelsæt som ingen aligevel læser.

Men en ting er ikke tilladt, det er kommerciel køb/salg. Og når vi reagerer - måske overreagerer her - skyldes det at vi blev mødt med et falsk indlæg fra nævnte forhandler tidligere í dag.

Altså en skjult reklame for lige det tilbud i omtaler her, der var forklædt som "en normal bruger" der lige postede en hel annonce på do.

Så vi er lidt på mærkerne lige nu, overfor reklamer for nævnte forhandler, der prøver at misbruge forummet til egen vinding. Men det kunne i jo ikke vide.

Vi ønsker ikke forummet bliver en fri reklamesøjle for firmaer. Det samme gælder sponsorer, eneste sted vi tillader kommerciel salg er i forbindelse med de arrangerede Fælleskøb hvor vi jo styrer begivenhederne.

Så tag det med oprejse pande. Recordere.dk er ikke anderledes i dag, som i går eller imorgen. Der er plads til den sædvanelige debat, også om priser generelt.

  /Lars

Tak for indlæg.

Ikke flere kommentarer herfra.



Skrevet af: mufcdk1974
Skrevet den: 22-Maj-2006 kl. 20:40

4allen skrev"Jeg kan kun tale for mig selv: Har man et offentligt forum på nettet må man altså acceptere indlæggene som de er"

Så har du meget at lære endnu, når det gælder om at bevæge sig rundt på nettet.



Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 22-Maj-2006 kl. 20:44
Jeg syntes vi skal oprette et fælleskøb for tudekiks.

Helt ærligt. Det her er ikke et offentligt forum. Hvis det er det du leder efter, så gå op på rådhuset og råb.

recordere.dk er et brugerdrevet forum, der ejes af en privat person, der har opstillet nogle regler for god og ordentlig brug af samme. Her har vi svinet både gode - og dårlige produkter, forhandlere osv. men altid i en proper tone.

Jeg vil ikke kommentere dit indlæg, da jeg ikke har set det, og i sidste ende nok også er ret ligeglad. Men har en moderator vejet det, og fundet det uden for normen, så har de sikkert ret i det.

jeg er medlem af andre fora der har meget mere konservative moderatore, og her har jeg faktisk aldrig oplevet censur eller andre former for restriktioner. Så cheer up. Der er jo ingen der har spist din sukkermad vel ?


Skrevet af: 4allan
Skrevet den: 22-Maj-2006 kl. 20:44
Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:

4allen skrev"Jeg kan kun tale for mig selv: Har man et offentligt forum på nettet må man altså acceptere indlæggene som de er"

Så har du meget at lære endnu, når det gælder om at bevæge sig rundt på nettet.

En sidste kommentar :

Jeg har bestemt meget at lære. Jeg har kun bevæget mig på nettet i 10-11 år..privat som jobmæssigt

Fortsat god aften



Skrevet af: J.F.L
Skrevet den: 22-Maj-2006 kl. 20:45
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Vi ønsker ikke forummet bliver en fri reklamesøjle for firmaer. Det samme gælder sponsorer, eneste sted vi tillader kommerciel salg er i forbindelse med de arrangerede Fælleskøb hvor vi jo styrer begivenhederne.

Hej Lars...

Det jeg bare lige skal have pointeret er:

Hvis jeg vader ind i en eller anden butik i morgen, og ser et gigantisk fødselsdags-jubilæums-festivals-open_by_midnight-slagtilbud på en 42" fladskærm.... Må jeg så skrive et indlæg her på recordere.dk og gøre opmærksom på det, eller ej?

Hvis nej - hvorfor ikke?



Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 22-Maj-2006 kl. 20:46

Oprindeligt skrevet af 4allan 4allan skrev:

Jeg er ganske rigtig gæst her, en jeg anser dog dette forum for offentligt (correct me, if i am wrong), Derfor går jeg ud fra, at min ret til at fremkomme med mine meninger også gælder her, som på andre fora på nettet. Eller hvad ?

Det kommer an på hvad du mener med ret. Hvis du tænker på Grundlovens bestemmelser om ytringsfrihed og andre juridiske rettigheder, er der ikke noget at komme efter. Ytringsfriheden giver dig ikke ret til at fremkomme med dine meninger hvor du har lyst. Du kan heller ikke forlange at en avis optager dit læserbrev. Ytringsfriheden efter Grundloven betyder derimod at du frit kan åbne dit eget forum, hvor du kan lave dine egne regler, og skrive stort set hvad du har lyst (naturligvis med respekt af lovgivningen, som du selv påpeger).

Hvis du tænker på ret i moralsk forstand, har vi et helt andet spørgsmål, som der kan være 117 forskellige meninger om, ligesom meninger om vejret. Og det kan vi ikke bruge til ret meget, for i sidste ende er det altså moderatorerne som bestemmer.

P.S. Hvis du vil forfølge denne diskussion om "ret" yderligere, kan jeg anbefale at kigge i nyhedsgruppen dk.videnskab.jura. Her er der jævntligt indlæg fra personer, som mener at deres indlæg i forum XXXX er blevet bortcensureret uretmæssigt (hvilket det aldrig er, i juridisk forstand).



-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: mufcdk1974
Skrevet den: 22-Maj-2006 kl. 20:50
Fantastisk indæg JesperLund , så skulle den røv vist være barberet


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 22-Maj-2006 kl. 20:50
Oprindeligt skrevet af J.F.L J.F.L skrev:

Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Vi ønsker ikke forummet bliver en fri reklamesøjle for firmaer. Det samme gælder sponsorer, eneste sted vi tillader kommerciel salg er i forbindelse med de arrangerede Fælleskøb hvor vi jo styrer begivenhederne.

Hej Lars...

Det jeg bare lige skal have pointeret er:

Hvis jeg vader ind i en eller anden butik i morgen, og ser et gigantisk fødselsdags-jubilæums-festivals-open_by_midnight-slagtilbud på en 42" fladskærm.... Må jeg så skrive et indlæg her på recordere.dk og gøre opmærksom på det, eller ej?

Hvis nej - hvorfor ikke?



Undskyld jeg spørger. Hvor gammel er du ?

der er over 1000 indlæg hvor bruger hjæper brugere, hvis de har set et godt tilbud.  Man kan f.eks. skrive. Har i set det kanon tilbud som Elgiganten kører på et 32" ditten dutten TV ??

og så er den skid slået.

Men hvis man skriver. Køb et 32" i Elgiganten, og sig "J.F.L sendte mig", så er det nok ikke helt det sammen.


Skrevet af: Pade2204
Skrevet den: 22-Maj-2006 kl. 20:51
Jeg synger i bruseren. Har gjort det de sidste 10-11 år. Idag får jeg stadig at vide at "du kan altså bare ikke synge"

Og sur bliver jeg altid...



Skrevet af: J.F.L
Skrevet den: 22-Maj-2006 kl. 20:52

Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:

Fantastisk indæg JesperLund , så skulle den røv vist være barberet

Måske er det lidt overdrevet at bringe grundloven ind i dette?



Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 22-Maj-2006 kl. 20:54
Oprindeligt skrevet af J.F.L J.F.L skrev:

Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:

Fantastisk indæg JesperLund , så skulle den røv vist være barberet

Måske er det lidt overdrevet at bringe grundloven ind i dette?



Vel ikke mere overdrevet end at bringe ytringsfriheden ? Den er jo også en del af grundloven


Skrevet af: mufcdk1974
Skrevet den: 22-Maj-2006 kl. 20:55

Nej det er det faktisk ikke, for sitet her og alle andre sites som høre hjemme i Danmark er faktisk underlagt Grundlovens bestemmelser.

Jeg har mere end en gang hørt folk true med stævning fordi deres indlæg er blevet slettet, om det så nogensinde er ført ud ved jeg dog ikke, men folk stævner squ for sig meget idag, så hvorfor ikke



Skrevet af: mufcdk1974
Skrevet den: 22-Maj-2006 kl. 20:56

Oprindeligt skrevet af Pade2204 Pade2204 skrev:

Jeg synger i bruseren. Har gjort det de sidste 10-11 år. Idag får jeg stadig at vide at "du kan altså bare ikke synge"

Og sur bliver jeg altid...

Kald mig langsom , men det indlæg fatter jeg ikke lige meningen med



Skrevet af: J.F.L
Skrevet den: 22-Maj-2006 kl. 20:57

Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Undskyld jeg spørger. Hvor gammel er du ?

der er over 1000 indlæg hvor bruger hjæper brugere, hvis de har set et godt tilbud.  Man kan f.eks. skrive. Har i set det kanon tilbud som Elgiganten kører på et 32" ditten dutten TV ??

og så er den skid slået.

Men hvis man skriver. Køb et 32" i Elgiganten, og sig "J.F.L sendte mig", så er det nok ikke helt det sammen.

Jeg er 34 år - og jeg har ikke opfordret nogen til at købe et bestemt sted og hilse fra mig.

Skal det blive personligt nu?



Skrevet af: J.F.L
Skrevet den: 22-Maj-2006 kl. 20:58

Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:



Vel ikke mere overdrevet end at bringe ytringsfriheden ? Den er jo også en del af grundloven

Det var så heller ikke mig der gjorde det.



Skrevet af: Weiglin
Skrevet den: 22-Maj-2006 kl. 20:59
Oprindeligt skrevet af J.F.L J.F.L skrev:

Oprindeligt skrevet af 4allan 4allan skrev:

Hvis hensynet til annoncørerer vejer højere end folks ret til at ytre sig....hvad er så et forum værd ????

Har man på nettet et offentligt forum, må man tage de kommentarer, der kommer...... på godt og ondt. Selvfølgelig under ansvar overfor lovgivningen !!!

Hvor er jeg enig!

Og det er ikke fordi jeg synes dette forum skal være en gratis annonceplads - men det MÅ da vel være tilladt at sige hvis man har set et skidegodt tilbud.



Glæder mig til ytringsfrihed og fri-konkurrence også kommer til at omhandle websider og forums!


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 22-Maj-2006 kl. 20:59
Det var et tænkt eksempel. Som jeg skrev tidligere så har jeg ikke læst dit oprindelige indlæg.

Men du spurgte om du måtte referere til et supertilbud hvis du faldt over det, så digtede jeg videre for at du måske forstod meningen. Og hvis du virkeligt føler dig censureret, tror du så ikke de havde slået ned på din salgsannonce i din underskrift ?


Skrevet af: mufcdk1974
Skrevet den: 22-Maj-2006 kl. 21:02
Oprindeligt skrevet af Weiglin Weiglin skrev:

Oprindeligt skrevet af J.F.L J.F.L skrev:

Oprindeligt skrevet af 4allan 4allan skrev:

Hvis hensynet til annoncørerer vejer højere end folks ret til at ytre sig....hvad er så et forum værd ????

Har man på nettet et offentligt forum, må man tage de kommentarer, der kommer...... på godt og ondt. Selvfølgelig under ansvar overfor lovgivningen !!!

Hvor er jeg enig!

Og det er ikke fordi jeg synes dette forum skal være en gratis annonceplads - men det MÅ da vel være tilladt at sige hvis man har set et skidegodt tilbud.



Glæder mig til ytringsfrihed og fri-konkurrence også kommer til at omhandle websider og forums!

Hvis du tror du får 100% ytringsfrihed på nettet, så glem det for det sker aldrig, ligesom du heller ikke har 100% ytringsfrihed ude i den "virkelige verden" og heller aldrig får det.



Skrevet af: Guests
Skrevet den: 22-Maj-2006 kl. 21:02

Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:

Nej det er det faktisk ikke, for sitet her og alle andre sites som høre hjemme i Danmark er faktisk underlagt Grundlovens bestemmelser.

Grundloven handler først og fremmest om forholdet mellem staten og borgerne - ikke om forholdet mellem borgere og borgere, som der er tale om i relation til forholdet mellem Recordere.dk og diverse brugere.



Skrevet af: J.F.L
Skrevet den: 22-Maj-2006 kl. 21:04

Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Det var et tænkt eksempel. Som jeg skrev tidligere så har jeg ikke læst dit oprindelige indlæg.

Men du spurgte om du måtte referere til et supertilbud hvis du faldt over det, så digtede jeg videre for at du måske forstod meningen. Og hvis du virkeligt føler dig censureret, tror du så ikke de havde slået ned på din salgsannonce i din underskrift ?

Min brugte JVC Recorder ER virkelig et supertilbud

For at bringe denne tråd på ret kurs igen vil jeg lige pointere at jeg er helt vild med recordere.dk. Hvor ellers finder man så kvalificerede "hifi-supportere"?

Det eneste jeg undrer mig over er at jeg ikke må bringe et godt tilbud videre.



Skrevet af: mufcdk1974
Skrevet den: 22-Maj-2006 kl. 21:07
Nu er jeg bestemt ikke jurist eller ekspert på nogen måde i Grundloven, men jeg vil æde en gammel hat på at samtilige sites i Danmark er underlagt Grundloven, hvis der skulle komme en tvist mellem en bruger af et forum om slettelse af et indlæg. Men her må mere kyndige personer da gerne rette mig, isåfald jeg har uret  (hvilket sker yderst sjældent )


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 22-Maj-2006 kl. 21:07
Kære J.F.L.

Tag den dog med Lars i en PM, og få lukket denne her tråd. Jeg tror ikke rigtigt at der er nogen der jo ikke har set din oprindelige annonce / tråd, kan forholde sig til den mere.

Og så vær glad for at vi har recordere.dk, så vi i det mindste kan diskutere når vi har lyst


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 22-Maj-2006 kl. 21:07

Oprindeligt skrevet af Weiglin Weiglin skrev:

Glæder mig til ytringsfrihed og fri-konkurrence også kommer til at omhandle websider og forums!

Det gør den skam allerede. Ytringsfrihed handler lidt forenklet om, at staten ikke må blande sig i, hvad borgerne ytrer sig om. Så du har fuld ytringsfrihed på websider og forums, i og med at staten ikke kan forbyde dig at skrive indlæg.



Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 22-Maj-2006 kl. 21:08
Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:

Nu er jeg bestemt ikke jurist eller ekspert på nogen måde i Grundloven, men jeg vil æde en gammel hat på at samtilige sites i Danmark er underlagt Grundloven, hvis der skulle komme en tvist mellem en bruger af et forum om slettelse af et indlæg. Men her må mere kyndige personer da gerne rette mig, isåfald jeg har uret  (hvilket sker yderst sjældent )


Alle danskere er underlagt grundloven. Så er det ihvertfald slået fast.




Skrevet af: J.F.L
Skrevet den: 22-Maj-2006 kl. 21:09
Oprindeligt skrevet af Michael Michael skrev:

Oprindeligt skrevet af Weiglin Weiglin skrev:

Glæder mig til ytringsfrihed og fri-konkurrence også kommer til at omhandle websider og forums!

Det gør den skam allerede. Ytringsfrihed handler lidt forenklet om, at staten ikke må blande sig i, hvad borgerne ytrer sig om. Så du har fuld ytringsfrihed på websider og forums, i og med at staten ikke kan forbyde dig at skrive indlæg.

Nu er vi ved at være lidt for langt ude......



Skrevet af: Weiglin
Skrevet den: 22-Maj-2006 kl. 21:09
Oprindeligt skrevet af J.F.L J.F.L skrev:

Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Det var et tænkt eksempel. Som jeg skrev tidligere så har jeg ikke læst dit oprindelige indlæg.

Men du spurgte om du måtte referere til et supertilbud hvis du faldt over det, så digtede jeg videre for at du måske forstod meningen. Og hvis du virkeligt føler dig censureret, tror du så ikke de havde slået ned på din salgsannonce i din underskrift ?

Min brugte JVC Recorder ER virkelig et supertilbud

For at bringe denne tråd på ret kurs igen vil jeg lige pointere at jeg er helt vild med recordere.dk. Hvor ellers finder man så kvalificerede "hifi-supportere"?

Det eneste jeg undrer mig over er at jeg ikke må bringe et godt tilbud videre.



Vi kan jo lave en undergrundsmafia. Du sender mig en personlig besked med tilbuddet. Jeg poster et indlæg der omhandler hjælp om et godt tilbud på det nævnte produkt. Og derefter rykker du ind med hjælpen og om hvor du har set tilbuddet og til hvilken pris. Så er det jo bare en bruger der hjælper en bruger. Det må vi jo gerne
Læs dette med en smule sarkasme og ironi.
Jeg ved godt der sidder en masse hifi-nørder der straks vil gribe til paragraffer og jura.. samt terrorlovgivning med det samme..  men jeg ser altså ikke det store forskel i at poste et godt tilbud på den ene eller anden måde. Man kan hvis man vil.


Skrevet af: hekke
Skrevet den: 22-Maj-2006 kl. 21:09
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Men en ting er ikke tilladt, det er kommerciel køb/salg. Og når vi reagerer - måske overreagerer her - skyldes det at vi blev mødt med et falsk indlæg fra nævnte forhandler tidligere í dag.

Altså en skjult reklame for lige det tilbud i omtaler her, der var forklædt som "en normal bruger" der lige postede en hel annonce på do.

Jeg syntes Lars så glimrende har forklaret, hvorfor det omtalte indlæg blev fjernet. Så kan der da vist ikke koges meget mere suppe på den høne



Skrevet af: Pade2204
Skrevet den: 22-Maj-2006 kl. 21:11
Oprindeligt skrevet af 4allan 4allan skrev:

En sidste kommentar :

Jeg har bestemt meget at lære. Jeg har kun bevæget mig på nettet i 10-11 år..privat som jobmæssigt

Fortsat god aften

Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:

Oprindeligt skrevet af Pade2204 Pade2204 skrev:

Jeg synger i bruseren. Har gjort det de sidste 10-11 år. Idag får jeg stadig at vide at "du kan altså bare ikke synge"

Og sur bliver jeg altid...

Kald mig langsom , men det indlæg fatter jeg ikke lige meningen med

Det var ironisk humør... ikke alle skal forstå, men gør du nu 



Skrevet af: mufcdk1974
Skrevet den: 22-Maj-2006 kl. 21:13
Ahh som sagt så kan jeg være lidt langsom i optrækket


Skrevet af: J.F.L
Skrevet den: 22-Maj-2006 kl. 21:13

Oprindeligt skrevet af Weiglin Weiglin skrev:

Vi kan jo lave en undergrundsmafia. Du sender mig en personlig besked med tilbuddet. Jeg poster et indlæg der omhandler hjælp om et godt tilbud på det nævnte produkt. Og derefter rykker du ind med hjælpen og om hvor du har set tilbuddet og til hvilken pris. Så er det jo bare en bruger der hjælper en bruger. Det må vi jo gerne
Læs dette med en smule sarkasme og ironi.
Jeg ved godt der sidder en masse hifi-nørder der straks vil gribe til paragraffer og jura.. samt terrorlovgivning med det samme..  men jeg ser altså ikke det store forskel i at poste et godt tilbud på den ene eller anden måde. Man kan hvis man vil.



Skrevet af: Guests
Skrevet den: 22-Maj-2006 kl. 21:17

Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:

Nu er jeg bestemt ikke jurist eller ekspert på nogen måde i Grundloven, men jeg vil æde en gammel hat på at samtilige sites i Danmark er underlagt Grundloven, hvis der skulle komme en tvist mellem en bruger af et forum om slettelse af et indlæg. Men her må mere kyndige personer da gerne rette mig, isåfald jeg har uret  (hvilket sker yderst sjældent )

Jamen så må du i gang med at æde din hat 

I en eventuel sag om sletning af et indlæg vil grundloven ikke kunne påberåbes, da den ikke har nogen bestemmelser, der giver hjemmel til at komme til orde. Grundlovens § 77 forbyder udelukkende statslig censur, d.v.s. forudgående kontrol med ytringen. Derimod har man som borger ikke krav på at få offentliggjort sine meninger, hverken i trykte eller elektroniske medier.

Hvis man vil tage retlige skridt i anledning af et slettet indlæg, som må det bygge på nogle aftaleretlige betragtninger, f.eks. hvis ejeren af sitet har lovet, at alle indlæg vil blive bragt.



Skrevet af: J.F.L
Skrevet den: 22-Maj-2006 kl. 21:18
Oprindeligt skrevet af Michael Michael skrev:

Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:

Nu er jeg bestemt ikke jurist eller ekspert på nogen måde i Grundloven, men jeg vil æde en gammel hat på at samtilige sites i Danmark er underlagt Grundloven, hvis der skulle komme en tvist mellem en bruger af et forum om slettelse af et indlæg. Men her må mere kyndige personer da gerne rette mig, isåfald jeg har uret  (hvilket sker yderst sjældent )

Jamen så må du i gang med at æde din hat 

I en eventuel sag om sletning af et indlæg vil grundloven ikke kunne påberåbes, da den ikke har nogen bestemmelser, der giver hjemmel til at komme til orde. Grundlovens § 77 forbyder udelukkende statslig censur, d.v.s. forudgående kontrol med ytringen. Derimod har man som borger ikke krav på at få offentliggjort sine meninger, hverken i trykte eller elektroniske medier.

Hvis man vil tage retlige skridt i anledning af et slettet indlæg, som må det bygge på nogle aftaleretlige betragtninger, f.eks. hvis ejeren af sitet har lovet, at alle indlæg vil blive bragt.

Vi er VIRKELIGT langt ude nu



Skrevet af: Langemor84
Skrevet den: 22-Maj-2006 kl. 21:20
Hvor meget går I egentlig op i de der stjerner man kan score ved at lave mange indlæg???


Skrevet af: 4allan
Skrevet den: 22-Maj-2006 kl. 21:37

Oprindeligt skrevet af Pade2204 Pade2204 skrev:

Jeg synger i bruseren. Har gjort det de sidste 10-11 år. Idag får jeg stadig at vide at "du kan altså bare ikke synge"

Og sur bliver jeg altid...

Din kone har sikkert ret. Det har den slags altid



Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 22-Maj-2006 kl. 22:01

Uanset, - må der ha været et behov for denne diskusion.Det er sgu da en af de hastigst accellererende tråde jeg kan huske!

Men ku da godt tænke mig,at spørge J.F.L hvor du selv synes,at grænsen går mht balancegangen censur contra skjult reklame ??

 

 



Skrevet af: Guests
Skrevet den: 22-Maj-2006 kl. 22:23

Det er altid dejligt, at få lidt undervisning i Danmarks Riges grundlov m.m. - det var der vist nogle personer af anden religiøs overbevisning, der burde læse. Men nu må i stoppe - tråden startede med en fredelig forespørgsel om, hvorfor ens indlæg var slettet, og er endt med Grundloven........

Men jeg kan simpelthen ikke se, hvad forskellen er på at J.F.L videreformidler et godt tilbud, og på en anden tråd for uger tilbage, hvor jeg skriver at jeg købte et 37" Panasonic hos Easyshopping til en god pris?



Skrevet af: Thorvald
Skrevet den: 23-Maj-2006 kl. 07:48
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Hej Alle

Det er et dynamisk forum, og vi er ikke ubetinget for et stramt regelsæt som ingen aligevel læser.

Men en ting er ikke tilladt, det er kommerciel køb/salg. Og når vi reagerer - måske overreagerer her - skyldes det at vi blev mødt med et falsk indlæg fra nævnte forhandler tidligere í dag.

Altså en skjult reklame for lige det tilbud i omtaler her, der var forklædt som "en normal bruger" der lige postede en hel annonce på do.

Så vi er lidt på mærkerne lige nu, overfor reklamer for nævnte forhandler, der prøver at misbruge forummet til egen vinding. Men det kunne i jo ikke vide.

Vi ønsker ikke forummet bliver en fri reklamesøjle for firmaer. Det samme gælder sponsorer, eneste sted vi tillader kommerciel salg er i forbindelse med de arrangerede Fælleskøb hvor vi jo styrer begivenhederne.

Så tag det med oprejse pande. Recordere.dk er ikke anderledes i dag, som i går eller imorgen. Der er plads til den sædvanelige debat, også om priser generelt.

  /Lars

I J.F.L's aktuelle tilfælde kom han til at poste noget om et tilbud fra en forhandler. Tidligere havde vi slettet et indlæg fra samme forhandler som havde karakter af et lusket indlæg - det er formentligt udelukkende derfor J.F.L's indlæg blev slettet. Havde det været en ganske almindelig dag, hvor en bruger - måske mig selv - siger:

- Se tilbuddet på JVC LT-37M60 til ca. xxxx hos xxxx.

Så ville dette måske (og måske ikke) blive slettet, men nedenstående ordlyd ville nok være ok:

- Man kan få JVC LT-37M60 til ca. xxxx f.eks. hos xxxx - måske billigere andetsteds hvis man kigger på DVDpriser (eller hvor man nu kigger).

Det er altså en lidt svær balancegang at moderere et forum som dette.



-------------
Med de venligste hilsener

Thorvald.



Print side | Luk vindue