Print side | Luk vindue

Er Philips bare et skod-tv?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=122439
Udskrevet den: 28-Marts-2024 kl. 12:21


Emne: Er Philips bare et skod-tv?
Skrevet af: Tce
Emne: Er Philips bare et skod-tv?
Skrevet den: 20-April-2013 kl. 00:31
.....eller er det bare mig?
 
Indrømmet! Jeg har fornyeligt købt mit første fladskærmstv. Godt nok et i den lavere ende af skalaen, rent prismæssigt. Men er Philips eller måske alle fladskærmsfjernsyn bare ekstremt ikke-gennemtestet før de blev sendt på markedet?
 
Nu har jeg i et par måneder haft 'glæde' af dette moderne vidunder..... Og jeg synes der er flere ting, hvor jeg undres over åbenlyse mangler/fejl.
 
* Streaming over wifi fra NAS mister forbindelse og det er åbenbart en 'kendt fejl', som ikke forventes løst ( http://www.supportforum.philips.com/en/archive/index.php/t-4595.html - http://www.supportforum.philips.com/en/archive/index.php/t-4595.html )
* Købte tv'et uden wifi-dongle, men finder efterfølgende ud af at EPG ikke fungerer uden internetforbindelse...
* Undertitler forsvinder i 5-10 sekunder, hvis man skruer op eller ned for lyden ( http://www.supportforum.philips.com/en/showthread.php?1766-Subtitles-disappear-when-changing-volume - http://www.supportforum.philips.com/en/showthread.php?1766-Subtitles-disappear-when-changing-volume )
* Det er et såkaldt 'smarttv', men der er ikke indebygget Netflix-app. Der er ikke mange apps at vælge blandt. Udvalget er ret ringe.
 
Der (siger min erfaring mig indtil nu) kommer til at være en del flere skuffelser. :-(
 
Eller hvad? Er det Philips eller blot markedet generelt, som bare ikke er modent? Forventer jeg virkelig for meget?
 
/Thomas



Svar:
Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 20-April-2013 kl. 00:59
Ja, Philips er noget lort. Byggekvalitet, billedkvalitet og kvalitetskontrol er simpelthen for ringe. Især billedkvaliteten er noget af det værste der kan opdrives.


Skrevet af: Mentalisac
Skrevet den: 20-April-2013 kl. 01:17
Ja de er bare så super ringe at de vinder en EISA award...
http://www.eisa.eu/awards/history/4/video.html - http://www.eisa.eu/awards/history/4/video.html

Så ringe at de faktisk har vundet 9 gange, sikkert flere, gad ikke tælle mere.

Men vil give dig ret i at Philips absolut ikke er med på smart tv delen.
Men hurra for WD TV osv osv.




Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 20-April-2013 kl. 02:11
EISA award siger ca lige så meget om billedkvaliteten som farven på produktet og ambilight . .! , !u

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 20-April-2013 kl. 06:33
Oprindeligt skrevet af Mentalisac Mentalisac skrev:




Ja de er bare så super ringe at de vinder en EISA award...
http://www.eisa.eu/awards/history/4/video.html - http://www.eisa.eu/awards/history/4/video.html

Så ringe at de faktisk har vundet 9 gange, sikkert flere, gad ikke tælle mere.

Men vil give dig ret i at Philips absolut ikke er med på smart tv delen.
Men hurra for WD TV osv osv.







Det viser bare at det er pengene der bestemmer.

Ikke hvilket produkt der er det bedste.

Med de fejl vil jeg kræve købet ophævet.


Skrevet af: hansie
Skrevet den: 20-April-2013 kl. 07:28
Hvad havde du forventet af et tv til 2k ?

Havde du undersøgt om netflix virkede inden køb ?

Streamning via wifi er sjældent godt. ( fra nas )

Har selv 2 stk philips og her virker epg fint uden wifi, så det er ikke en general fejl på phillips tv.

Men du må være tilfreds med billedkvallitet da det kun er funktionerne du er utilfreds med og det er vel det vigtigste for et tv !


Skrevet af: Tce
Skrevet den: 22-April-2013 kl. 08:35
Uanset hvad er jeg skuffet!
 
Uanset om et tv koster 1500,- eller 15000,- skulle jeg da mene at en simpel ting som f.eks. undertekster bør fungere og vises kontinuert - også selv om man skruer på volumen. Jeg har i øvrigt konstaterert at også ved kanalskift går der 5-10 sekunder før undertekster vises.
 
Og nej, jeg havde ikke undersøgt om Netflix ville fungere på tv'et. Men da jeg købte det var det nu heller ikke noget, jeg lagde specielt vægt på. Faktisk havde jeg forinden købet dømt 'smart-tv delen' ubrugelig. Det var desværre en fordom, som blev opfyldt. Igen tænker jeg at uanset prisen burde producenten sørge for at have et ordentligt udvalg i sin 'app-store' - Vi er i DK i 2013, hvor forbrugerne efterspørger bla. Netflix. Når jeg ser på hvad der findes af millionvis af apps til mobiltelefoner, forstår jeg slet ikke at der til mit nyerhverede Philips-tv blot findes et par håndfulde (primært ubrugelige) apps. SmartTV? NEJ!
 
Jo  - jeg kan blive ved i samme rille. Hvis en producent lover at der kan streames billeder og video via lan/wifi, forventer jeg også at det virker. Uanset hvad jeg har betalt for produktet.
 
Billedekvalitet og tv'ets design er jeg glad for. Men det er da en ringe trøst, når jeg også har betalt for at det skal streame over wifi/lan.
 
Jeg er ikke sur - jeg er blot ekstremt skuffet. Og måske en tand naiv, når jeg virkelig troede på hvad producenten lovede.
 
/Thomas
 


Skrevet af: eske
Skrevet den: 21-Juni-2013 kl. 11:48
Hejj Thomas

Ja jeg synes det er et skod tv, har selv købt deres topmodel 46" 9704 i 2010, og har kun haft bøvl med det fra starten kæmper stadig med dem om at give mig et nyt tv.
Med hensyn til underteksterne forsvinder kan jeg hjælpe godt hjælpe dig med.
Du går ind i opsætningen og slår lydbjælken fra som vises på skærmen så forsvinder de ikke mere, mendet er jo ikke meningen at man skal slånoget fra for at noget andet virker.


Skrevet af: eske
Skrevet den: 21-Juni-2013 kl. 11:52
Jeg glemte at fortælle dig ,at du kan gå ind på Trustpilot og søge på philips der kan du læse min anmeldelse hvor jeg går mere. i detaljer.
mvh.rene


Skrevet af: Tce
Skrevet den: 21-Juni-2013 kl. 11:53
Hej René
Tak for dit tip med at slå lydbjælke fra :-)
Jeg tjekker Trustpilot.
 
/Thomas


Skrevet af: Tce
Skrevet den: 24-Juni-2013 kl. 11:47
Lige en update: Jeg slog lydbjælen fra og det hjalp ikke en dyt!
 
/Thomas


Skrevet af: nhj4
Skrevet den: 24-Juni-2013 kl. 15:01

hej der!

er du utilfreds med dit tv og ikke kan få det byttet så klag http://www.forbrug.dk/Dine-klagemuligheder/ - her og se om de kan hjælper dig i din sag.


-------------
Intet er svært når man først har får det lært, og man lærer så længe man lever, uanset hvem man er ;-)

Sølv er godt, sølv er sundt, derfor lytter jeg til det døgnet rundt ;-)


Skrevet af: eske
Skrevet den: 24-Juni-2013 kl. 15:14
Oprindeligt skrevet af nhj4 nhj4 skrev:

hej der!


er du utilfreds med dit tv og ikke kan få det byttet så klag http://www.forbrug.dk/Dine-klagemuligheder/ - her og se om de kan hjælper dig i din sag.

Hej jeg går ud fra at du har været inde på Trustpilot og læse min anmeldelse.
Jeg skal ind for at opdater min anmeldelse igen, da jeg nu har fået fat i den øverste salgsdirektør i Philips Danmark/Norden, som var meget forstående og ville kikke på min sag, han spurgte om jeg stadig ville være kunde hvis han fik mit Tv ombyttet og dette svarede jeg så ja til, men det er ikke hele sandheden.
Jeg vil hvis det bliver ombyttet sælge det og købe et helt andet TV. eventuelt et Panasonic.

mvh.René


Skrevet af: Tce
Skrevet den: 24-Juni-2013 kl. 15:16
Jeg har desværre ikke kunnet finde din anmeldelse på Trustpilot.
 
/Thomas


Skrevet af: eske
Skrevet den: 24-Juni-2013 kl. 15:22
Oprindeligt skrevet af Tce Tce skrev:



Jeg har desværre ikke kunnet finde din anmeldelse på Trustpilot.
 
/Thomas


Hej Thomas
Gå ind på Trustpilot og skriv Philips i søgelinien og vælg Philips.dk
scroll ned til anmeldelse nr. 8 det er mig.

mvh.René


Skrevet af: nhj4
Skrevet den: 24-Juni-2013 kl. 15:42
Oprindeligt skrevet af eske eske skrev:

Oprindeligt skrevet af nhj4 nhj4 skrev:

hej der!


er du utilfreds med dit tv og ikke kan få det byttet så klag http://www.forbrug.dk/Dine-klagemuligheder/ - her og se om de kan hjælper dig i din sag.


Hej jeg går ud fra at du har været inde på Trustpilot og læse min anmeldelse.  nej

pas på at direktøren på Philips ikke læser dette her LOL
Jeg vil hvis det bliver ombyttet sælge det og købe et helt andet TV. eventuelt et Panasonic.
 

mvh.René


-------------
Intet er svært når man først har får det lært, og man lærer så længe man lever, uanset hvem man er ;-)

Sølv er godt, sølv er sundt, derfor lytter jeg til det døgnet rundt ;-)


Skrevet af: siccio
Skrevet den: 24-Juni-2013 kl. 15:45
Syntes virkelig det er håbløst det indlæg Lennon kommer med i denne tråd. Ikke brugbar information omkring problemet som spørger oplever. Tilsyneladende er det ikke selve billedet eller kvaliteten på det som er problem. Derimod noget teknisk som netforbindelse, som jeg læser det. Dog klart med overskriftens titel ikke underligt at den bringer Philips hadere på banen.
Ville være bedre at folk med ordentlig info, bød ind. Beklager overfor trådstarter at dette indlæg heller ikke hjælper teknisk, syntes bare disse tråde er med til at spolere mere da der altid kommer hate kommentare, fremfor teknisk hjælp


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 24-Juni-2013 kl. 17:41
EISA award er og bliver aldrig et kvalitetsstempel . Branchen bruger det agressivt i markedsføringen - og mange går i fælden i den tro at de har købt en decideret testvinder .
Er man til ultimativ billedkvalitet har man i årevis gået udenom Philips bla pga deres direkte detruktive måde at anvende ambilight på ( m skiftende farver og forkert farvetemperatur) . Men også pga deres skævvridning af billedet via forkert hvidbalance osv .
På de seneste topmodeller skulle dette være ændret markant, og man skulle kunne kallibrere sig frem til et absolut godkendt resultat . Jeg kender desværre intet til nævnte model , og udtaler mig i det hele taget kun udfra hvad jeg har læst på repekterede testsites som AVforums, HDTVtest og Flatpanels .


-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: siccio
Skrevet den: 24-Juni-2013 kl. 18:14
Ja ja, hentyder ikke bare til det med Eisa det giver jeg personligt heller ikke en skid for. Mere det at der bliver skrevet bevidst destruktive, og ikke svaret på trådstarters spørgsmål. Mener nu som sådan at Philips tv gør det ligesom konkurrenterne, og nok hverken værre eller bedre. Hader man ambilight, ja så slukker man det bare. Ligesom alt muligt andet kræver de indstilling da standard billedet er ringe, dette er Philips ikke ene om. Undskyld sidespor


Skrevet af: CARS10
Skrevet den: 24-Juni-2013 kl. 21:06
I kan jo læse den nye test på Flatpanels, hvor det får gode ord med på vejen.
      carsten



Print side | Luk vindue