Print side | Luk vindue

Hothers setup 2, nu med Pana 65DX900E

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Min hjemmebiograf
Forumbeskrivelse: Vis dit udstyr frem for andre brugere
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=124385
Udskrevet den: 27-April-2024 kl. 15:52


Emne: Hothers setup 2, nu med Pana 65DX900E
Skrevet af: Hother
Emne: Hothers setup 2, nu med Pana 65DX900E
Skrevet den: 13-Juli-2013 kl. 14:32
Det var jo egentlig ikke min mening at starte min nye biotråd op før, at jeg fik min nye center højtaler. Der har dog været en del PM´s der spurgte hvordan det gik hos mig, og om der var noget nyt - det er der ikke rigtigt.

Egentligt burde den nye tråd have heddet "Hothers setup 3", for der var for få år siden en tilsvarende tråd på vel 100 sider, som jeg desværre fik slettet i og med, at der pludselig kom mange sider med indlæg der absolut intet havde med min bio at gøre, og hvor dette emne ingen bred interesse havde, bortset fra hos de meget indviede. Lidt synd, for set i bakspejlet, var tråden virkelig en del af udviklingen, ikke kun hos mig, men i AV i almindelighed.

Mit nuværende setup er ikke noget specielt i forhold til så mange andres - men, for mig er alle enheder valgt med stor omhu, og dermed er enhederne generelt de bedste til mig og i min verden, og i forhold til de muligheder jeg har rent fysisk. 

Nu kan I lige få nogle få nye billeder og de seneste nye enheder i mit setup.



Som "Hoved set-uppet" ser ud lige pt. Der mangler jo en center højtaler. Men med lidt held, så skulle der gerne om et par måneder komme en Elac CC 400 (vist herunder) - smuk ikke?. Der er lidt leveringstid, for jeg vil jo gerne have den nye center i silkemat stort, og de produceres ikke endnu. Jeg er lidt spændt på prisen, men jeg kan se på Elac´s hjemmeside, at prisen bliver omkring 14K - pyhaShocked
 
Mit næsten helt nye Pana 55VT60, whav - det er et super TV. Billedet er for mig bare til UG med X og slange. Det er endnu ikke ISF autokalibreret, men denne er "Bestilt" hos forhandleren.

Jeg kan minsandten godt savne en center højtaler til BD-film, sammenhængen som jeg var vant til er pist væk, men eftersom jeg jo hører en del stereo, så er det okay.



Jeg kan minsandten godt savne en center højtaler til BD-film, sammenhængen som jeg var vant til er pist væk, men eftersom jeg jo hører en del stereo, så er det okay.




Ovenover ses min "Bassedreng", min nye Integra DTR-80.3. Det var ikke planlagt at jeg skulle have en nye Integra, men den "Gamle" DTR-80.2 stod bare af, og blev udskiftet med den viste. Der er for mig ingen forskelle mellem de to nævnte receivere på de områder jeg benytter, lyd, internet radio og billede.



Min nyerhvervelse, mine Denon hovedtelefoner. De er lydmæssigt lige til mig, hvor frekvensområderne er godt fordelt, dynamikken skøn, og så er de overordnet set super lækre, og sidder godt på hovedet.

At de så kom hjem fra UK væsentligt billigere, end de typisk kan købes til her, gør jo ikke glæden mindreLOL  

Lidt for sjov tog jeg ned stående billede med min nye Oppo Find 5 mobiltelefon, det gik vel okay. Med de rette lysforhold, kan den Oppo´ tage nogle ganske fornuftige billeder:



Min første biotråd kan ses her:

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=69701&title=hothers-setup-og-nu-med-pana-txp55vt60" rel="nofollow - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=69701&title=hothers-setup-og-nu-med-pana-txp55vt60



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.



Svar:
Skrevet af: nybym
Skrevet den: 13-Juli-2013 kl. 15:32
hvad er det for et tv-bord? hvor har du købt den og hvad størrelse.. den er ret fed synes jeg..

-------------
Panasonic 42PX80
Panasonic DMP-BD100
Samsung SMT-H3126
Integra DTR-50.2



Skrevet af: Hother
Skrevet den: 13-Juli-2013 kl. 15:49
Oprindeligt skrevet af nybym nybym skrev:

hvad er det for et tv-bord? hvor har du købt den og hvad størrelse.. den er ret fed synes jeg..
Det er fra Hammel Møbelfabrik. Jeg har lige checket deres hjemmeside, og det ser desværre ikke ud som om at det laves mere. Fabrikken lavede tidligere, og her hører vores TV-bord til, noget rigtigt lækkert håndlavet design. Men fabrikken gik vist konkurs, men genopstod med et lidt mere "jordnært" sortiment.

Det er et rigtigt lækkert møbel, i bøg, med glas og alu. Målene må jeg tage på et senere tidspunkt, men generelt er der god plads, bortset fra at møblet ikke kan tage de større receivere i dybden - her smuttede halvdelen af bagpladenSmile


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 16-Juli-2013 kl. 07:14
Jeg har, egentlig meget forventeligt fået et par PM´s som beder mig vise mit udstyr udover det, som er vist i første indlæg. Også så folk er fri for at bladre mange sider igennem i min første biotråd.
 
Neden for ses mine relativt nye Elac FS 407 fronter. De er bare så skønne. Jeg kan sætte mig ned og lytte til min musik og faktisk hver gang tænke, hold da op de højtalere er bare fornemme. jeg foretrækker at lytte til stereo i Pure Direct (Subwooferen og EQ er derfor ikke med), men på trods af de relativt små højtalerelementer, så formår mine fronter at gengive en nærmest fortryllende og velafstemt bas som er helt tilstrækkelig til mine præferencer.
 
De er vel egentligt tænkt som stereohøjtalere hvis jeg læser det skrevne omkring dem, og det stemmer også med hvorledes jeg oplever dem - detaljerede, lidt varme, og næsten kærtegnende klangen og instrumenterne. I og med der kommer en matchende center højtalere, så ligger surround vel også inden for rammerne. Jeg har jo godt nok benyttet fronterne som et 5.1 setup i surround, men her med min forrige center Elac CC 241, så selve helhedsindtrykket for lyden oplevede jeg nok ikke - endnu. 



Min super Velodyne SPL-1000 Ultra passer mig så glimrende. Den kan godt nok ikke vælte ejendommen, men det har heller aldrig været meningen med det relativt lave lydtryk jeg ønsker i mit setup. Men en skøn dyb og helt præcis bas, det præstere den med glans. Og med dens godt 1200 watt på forstærkeren virker mange andre Sub´s på mig som lidt underdimensionerede.



Se min surround back højtalere er lidt specielle, de indeholder nemlig hver 5 højtalere. Højtalerne er af typen tripole. Desværre laves de ikke mere, for der var sikkert mange der kunne have gavn af disse M&K CS 29, hvor pladsen er lidt trang omkring siddepladserne.


 
Og så min lille soundbar Yamaha YAS. den blev jo indkøbt for at give en rimelig tålelig lyd til almindelig TV-kigning, her bruger jeg nemlig ikke min Integra receiver. I bund og grund er Yamahaen blevet overhalet inden om af lyden i mit Pana 55VT60, som faktisk er ganske okay.


Og herunder formentligt et af mine allerbedste køb -min Sony SACD/CD afspiller. den er samtidig den ældste enhed i mit setup - godt og vel 2 år. Og den står på ingen måde til udskiftning, den er bare super, og til stor glæde hver eneste dag. Onde tunger påstår, at det er absolut den bedste "ES" model udi CD afspiller som Sony nogensiden har lavet. Desværre virker det som om at Sony ikke rigtigt finder et marked for kvalitets CD-afspillere. for der er aldrig kommet en efterfølger. NU er tiden jo til streaming, der er bare ikke hos mig, hverken hvad angår lyd eller billede.  
 
Sonyen produceres desværre heller ikke mere.


 
Oppo BDP-103 er vel kendt af de fleste. dens egenskaber til afspilning af DVD er vel legendarisk, og det hænder faktisk, at jeg stadig køber en DVD netop fordi Oppo´en gør det så fremragende.

 

 
Til styring af hele baduljen, min Philips Pronto fjernbetjening, som gør det hele så nemt uanset hvilken konstellation jeg ønsker at nyde mit setup i. Desværre laves den heller ikke mere. Gad vide om alle de glimrende og gennemførte AV-enheder bare stopper i produktion for at frembringe noget nyt - som ofte ikke er bedre, det virker sådan.



Endnu en ting som heller ikke laves mere, min Velodyne SMS 1. Den styrer på fornem vis min Subwoofer i forhold til resonans og akustik i mit rum. SMS boksen er afløst af andre og sikkert mere moderne enheder, men om de er bedre - det har jeg ikke kunnet få verificeret.






Skrevet af: Hother
Skrevet den: 18-Juli-2013 kl. 14:10
Og så har jeg officelt hos CSN-Teknik lagt "Billet" ind på en Elac CC 400. Centeren skulle efter forlydende komme midt i juli, men i sort højglans. Hvornår den så kommer i silkemat sort som jeg gerne vil have, må stå hen i det uvisse.
 
Men går der mere end en måned, så må jeg "Nøjes" med en højglans sag. Jeg savner godt en center højtaler - trods alt.Smile


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 18-Juli-2013 kl. 14:28
Du vil fortryde en højglans sort center. Med mindre den er meget langt under skærmen, vil du generes af genskin fra skærmen.


Skrevet af: Steve Jones
Skrevet den: 18-Juli-2013 kl. 14:41
Eller han kan lægge et stykke film ind over så det ikke generer ham:

https://www.inventables.com/technologies/light-diffuser-films - https://www.inventables.com/technologies/light-diffuser-films


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 18-Juli-2013 kl. 16:52
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Du vil fortryde en højglans sort center. Med mindre den er meget langt under skærmen, vil du generes af genskin fra skærmen.
Ja det er jeg da også lidt bange for....... men, der vil under alle omstændigheder komme en smukt strikket lille måtte hen over højtaleren - grundet kattenLOL


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 25-Juli-2013 kl. 17:31
Nå men jeg havde jo faktisk besluttet at hoppe på en højglans sort Elac CC 400 -....... men min forhandler fortalte mig, at jeg havde nærmest knald i låget hvis jeg ikke slog koldt vand i blodet, og ventede på leveingen af den mat sorte. Den type af forhandler kan jeg godt lide, man får at vide hvis man har knald i lågetLOL

Men det er sq svært at mangle en Center højtaler så længeSmile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 25-Juli-2013 kl. 18:32
Kan du ikke bare låne en af Christian så længe?


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 25-Juli-2013 kl. 18:51
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Kan du ikke bare låne en af Christian så længe?
Jeg tror ikke at Christian har nogen centerhøjtalere liggende, og havde han, så havde han sikkert forlængst tilbudt mig at låne denSmile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 25-Juli-2013 kl. 19:00
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:


Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Kan du ikke bare låne en af Christian så længe?

Jeg tror ikke at Christian har nogen centerhøjtalere liggende, og havde han, så havde han sikkert forlængst tilbudt mig at låne denSmile

I princippet kan en hvilken som helst højttaler jo bruges i mangel af bedre. Min første center var bare en 4" fulltone autohøjttaler ;-)


Skrevet af: Rasmus8D
Skrevet den: 25-Juli-2013 kl. 22:08
Haha kampus. Gad jeg virkelig godt ha både set og hørt ;)...

Hother, selvfølgelig skal du vente så det matcher, hvorfor skød du din egen center af så tidlig? ;)... Men jeg vil undvære indtil, snakker vi ikke kun en måned eller lidt mere? Omdiriger centeren til fronterne så længe, og lyt til lidt mere musik ;)

-------------
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 25-Juli-2013 kl. 22:55
Oprindeligt skrevet af Rasmus8D Rasmus8D skrev:

Haha kampus. Gad jeg virkelig godt ha både set og hørt ;)...

Hother, selvfølgelig skal du vente så det matcher, hvorfor skød du din egen center af så tidlig? ;)... Men jeg vil undvære indtil, snakker vi ikke kun en måned eller lidt mere? Omdiriger centeren til fronterne så længe, og lyt til lidt mere musik ;)

Det var i den spæde start med en billig SR, Prosonic DVD, 32" billedrør og langhårede surroundhøjttalere. Det lød slet ikke så dårligt ;-)


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 25-Juli-2013 kl. 22:57
Oprindeligt skrevet af Rasmus8D Rasmus8D skrev:

Haha kampus. Gad jeg virkelig godt ha både set og hørt ;)...

Hother, selvfølgelig skal du vente så det matcher, hvorfor skød du din egen center af så tidlig? ;)... Men jeg vil undvære indtil, snakker vi ikke kun en måned eller lidt mere? Omdiriger centeren til fronterne så længe, og lyt til lidt mere musik ;)
Når der er en køber er der en handelLOL Og jeg viste faktisk ikke at CC 400 var SÅ længe undervejs.

Jamen min Integra er skam kalibreret til  minus center. Men der mangler sørme noget sammenhængen i "Lydtunnelen", og stemmerne - gosh, de er slet ikke som det skal være.

Jeg ved godt at mange siger at man snildt kan undvære en center - ikke når man har haft en - end of storyBig smile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: gullip
Skrevet den: 25-Juli-2013 kl. 23:44
Er der egentlig ikke EQ indbygget i din velodyne? Eller er din sms1 bare bedre til det?


Skrevet af: Rasmus8D
Skrevet den: 26-Juli-2013 kl. 08:00
Haha kampus, har selv været der, vi skal vel bare være glade for det er ovre ;)

Jamen hother, du har helt klart ret, at leve uden center er ikke acceptabelt for mig heller - det er slet slet ikke det samme! Det er jo heldigvis kun for en kort periode, så tålmodighed må være din stærke side det næste stykke tid ;)...

Jeg gik jo også over til surround igen, stereo er bare for fladt til film ;/

-------------
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 26-Juli-2013 kl. 08:26
Oprindeligt skrevet af gullip gullip skrev:

Er der egentlig ikke EQ indbygget i din velodyne? Eller er din sms1 bare bedre til det?
Der er indbygget EQ også i min Sub, men der er nogle resonanser her som SMS-1 løser så fintTongue


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Steve Jones
Skrevet den: 26-Juli-2013 kl. 08:50
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Den type af forhandler kan jeg godt lide, man får at vide hvis man har knald i lågetLOL

Har Otto ikke sagt det flere gange?Wink


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 26-Juli-2013 kl. 09:03
Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Den type af forhandler kan jeg godt lide, man får at vide hvis man har knald i lågetLOL

Har Otto ikke sagt det flere gange?Wink
Jo - men nu er den pågældende ikke min forhandler, og desuden jeg har nok et lidt andet og mere venskabeligt forhold til min forhandlerWink 


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 26-Juli-2013 kl. 12:04
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Og så har jeg officelt hos CSN-Teknik lagt "Billet" ind på en Elac CC 400. Centeren skulle efter forlydende komme midt i juli, men i sort højglans. Hvornår den så kommer i silkemat sort som jeg gerne vil have, må stå hen i det uvisse.
 
Men går der mere end en måned, så må jeg "Nøjes" med en højglans sag. Jeg savner godt en center højtaler - trods alt.Smile
Du kan låne en KEF Center 100 (tror jeg den hedder ), næsten bedre end ingenting.


-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650


Skrevet af: Kenzo85
Skrevet den: 26-Juli-2013 kl. 13:26
Hvor længe skal du vente John?

-------------
Se mit udstyr her:
http://tinyurl.com/3lz9szc" rel="nofollow - Min Bio-tråd!


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 26-Juli-2013 kl. 17:30
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Og så har jeg officelt hos CSN-Teknik lagt "Billet" ind på en Elac CC 400. Centeren skulle efter forlydende komme midt i juli, men i sort højglans. Hvornår den så kommer i silkemat sort som jeg gerne vil have, må stå hen i det uvisse.
 
Men går der mere end en måned, så må jeg "Nøjes" med en højglans sag. Jeg savner godt en center højtaler - trods alt.Smile
Du kan låne en KEF Center 100 (tror jeg den hedder ), næsten bedre end ingenting.
Tak for det, det er sgu pænt af dig, men jeg lider i stilhedLOL


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 26-Juli-2013 kl. 17:31
Oprindeligt skrevet af Kenzo85 Kenzo85 skrev:

Hvor længe skal du vente John?
Tja, mon ikke det bliver 5-7 uger. Det er mit bedste bud KennethSmile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Kenzo85
Skrevet den: 26-Juli-2013 kl. 18:07
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Kenzo85 Kenzo85 skrev:

Hvor længe skal du vente John?
Tja, mon ikke det bliver 5-7 uger. Det er mit bedste bud KennethSmile
Nåå men det har du jo prøvet før Wink


-------------
Se mit udstyr her:
http://tinyurl.com/3lz9szc" rel="nofollow - Min Bio-tråd!


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 26-Juli-2013 kl. 18:15
Oprindeligt skrevet af Kenzo85 Kenzo85 skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Kenzo85 Kenzo85 skrev:

Hvor længe skal du vente John?
Tja, mon ikke det bliver 5-7 uger. Det er mit bedste bud KennethSmile
Nåå men det har du jo prøvet før Wink
MåskeSmile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 31-Juli-2013 kl. 21:39
Og så et stort øv øv. Jeg har modtaget følgende fra Elac som et svar på en forespørgsel fra mig. Og så længe kan jeg altså ikke vente på, at der måske kommer en mat sort CC 400;

Dear John,

 

we launched the CC 400 in black high gloss at first, because the most sold color on the other products (FS 407 and FS 403) is black high gloss.

At the moment there is no decision about the other finishes and their launching dates. I would say that other finishes will be available in 2 months.

Hopefully the black matt finish will be available too, but at the moment there is no decision about that.

 

Best wishes to you and a lot of fun with your fantastic speakers (and maybe a CC 400 in a few months ;-) ).

 

Best regards

 

Skarff Kiebach

- Entwicklung Elektronik -



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Steve Jones
Skrevet den: 31-Juli-2013 kl. 21:44
Tålmodighed er en dyd.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 31-Juli-2013 kl. 21:47
Hother du køber en blank nu og skifter den ud med en mat hvis/når der kommer en mat ;-)


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 31-Juli-2013 kl. 21:55
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Hother du køber en blank nu og skifter den ud med en mat hvis/når der kommer en mat ;-)
Mja altså, jeg har besluttet at købe en blank, og Christian er adviseretSmile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 31-Juli-2013 kl. 21:59
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:


Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Hother du køber en blank nu og skifter den ud med en mat hvis/når der kommer en mat ;-)

Mja altså, jeg har besluttet at købe en blank, og Christian er adviseretSmile

Du køber bare noget fint vandslibepapir til at gøre den mat :-O


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 31-Juli-2013 kl. 22:01
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:


Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Hother du køber en blank nu og skifter den ud med en mat hvis/når der kommer en mat ;-)

Mja altså, jeg har besluttet at købe en blank, og Christian er adviseretSmile

Du køber bare noget fint vandslibepapir til at gøre den mat :-O
En blank er egentlig for mig ikke rigtigt et problem, for toppen overdækkes med et tæppeSmile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: p.las
Skrevet den: 01-August-2013 kl. 08:44
ellers få en skilte maler til at ligge matsort folie på. de kan pakke en bil ind i folie. Så en bette center burde ikke at være en udfordring. Hvis du så skal sælge den videre , piller man bare folien af....så er den som ny igen

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 01-August-2013 kl. 09:26
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

ellers få en skilte maler til at ligge matsort folie på. de kan pakke en bil ind i folie. Så en bette center burde ikke at være en udfordring. Hvis du så skal sælge den videre , piller man bare folien af....så er den som ny igen

Go idé p.las., men som jeg skriver er det egentlig ikke en udfordring - altså andet end ventetiden  -uden en centerSmile 


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Bruger udmeldt 9
Skrevet den: 01-August-2013 kl. 10:14
.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 01-August-2013 kl. 10:42
Oprindeligt skrevet af Non-Desperado Non-Desperado skrev:

Det var et rigtigt 'Dear John-letter'...
Naturligvis, jeg har jo været "storkunde" hos ElacLOL


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 01-August-2013 kl. 10:48
Og her hos en svensk forhandler fås CC 400 så i mat sort + en del andre farver - er man forvirret?Confused

http://www.ljudmakarn.se/view.asp?art_id=2627&menu=1 - http://www.ljudmakarn.se/view.asp?art_id=2627&menu=1


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 01-August-2013 kl. 10:51
Så er det vel bare at bestille...


Skrevet af: Steve Jones
Skrevet den: 01-August-2013 kl. 10:53
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Og her hos en svensk forhandler fås CC 400 så i mat sort + en del andre farver - er man forvirret?Confused

http://www.ljudmakarn.se/view.asp?art_id=2627&menu=1 - http://www.ljudmakarn.se/view.asp?art_id=2627&menu=1

Har de den på lager? - kan de sende med det samme?

- eller er det forudbestilling?Wink


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 01-August-2013 kl. 11:59
Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Og her hos en svensk forhandler fås CC 400 så i mat sort + en del andre farver - er man forvirret?Confused

http://www.ljudmakarn.se/view.asp?art_id=2627&menu=1 - http://www.ljudmakarn.se/view.asp?art_id=2627&menu=1

Har de den på lager? - kan de sende med det samme?

- eller er det forudbestilling?Wink
Se det fremgår jo ikke. På en eller anden led, så fornemmer jeg at også forhandlerne er en kende forvirret over hvilke farver, som CC 400 dukker op i - ud over højglans sortSmile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 01-August-2013 kl. 14:40
Og se så bare, måske er der stadig håb ref en svensk forhandler:

Elac's nya CC400 center kommer till Sverige under mitten / slutet av Augusti, kommer dock endast lagerhållas av Generalagenten i Blank vit och Blank svart, matt vit och matt svart kommer vara en beställningsvara med ca 1-2 veckors leveranstid. Om du vill beställa redan nu så kan den levereras mot slutet av Augusti.



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: p.las
Skrevet den: 01-August-2013 kl. 14:49
mon ikke Christian også kan det?

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 01-August-2013 kl. 15:18
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

mon ikke Christian også kan det?
Hvis jeg skal være helt ærlig, så tror jeg faktisk at Christian forlængst har bestilt en mat - sort, det er vist bare mig der ikke kendte den detaljerede sammenhæng som den svenske forhandler oplyste mig omSmile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 01-August-2013 kl. 15:21
Hvis Elac skriver at de ikke har truffet beslutning om hvornår den matte skal udkomme, og at deres gæt er om to måneder, så kan ingen forhandler vel skaffe den om fire uger.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 01-August-2013 kl. 15:26
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Hvis Elac skriver at de ikke har truffet beslutning om hvornår den matte skal udkomme, og at deres gæt er om to måneder, så kan ingen forhandler vel skaffe den om fire uger.
Jeg tror faktisk ikke at det hænger sådan sammen, men jeg er jo ikke sikker. Jeg tror egentlig at importøren har mulighed for særbestilling, som måske så koster lidt mere. Måske er den den egentlige produktion af de sort-matte som Elac har beskrevet. Men i sidste ende  - hvad ved jegSmile 


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 04-August-2013 kl. 21:22
Din indbakke er fuld


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 22-August-2013 kl. 13:17
Og se så bare, i morgen kommer min nye Elac CC 400 i mat sort. Den dukker Christian op med.



Desværre er jeg lige pt. ret syg med en kraftig infektion flere steder i kroppen. Men det var dæleme mig en skøn nyhed at få, også selv om jeg jeg jo endnu kan lege med den. 

JubbiiiiTongue


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Kenzo85
Skrevet den: 22-August-2013 kl. 13:41
Sådan tålmodighed bærer frugt! God bedring! Smile

-------------
Se mit udstyr her:
http://tinyurl.com/3lz9szc" rel="nofollow - Min Bio-tråd!


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 22-August-2013 kl. 13:51
Tillykke! Og også god bedring herfra :-)


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 22-August-2013 kl. 13:58
Oprindeligt skrevet af Kenzo85 Kenzo85 skrev:

Sådan tålmodighed bærer frugt! God bedring! Smile
Mange tak vennerTongue


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: MMJ,75
Skrevet den: 22-August-2013 kl. 14:18
Tillykke med den lille ny.

-------------
Yamaha RX-A3020. - Panasonic TX-P55VT30. - DMP-BDT310. - Soavo-1 Piano Black. - Vienna Waltz Grand. - Energy Veritas 2.0Ci. - Monolith-DF+. - Infinity Cascade 15. - TANNOY REFERENCE. - Squeezebox T.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 22-August-2013 kl. 14:34
Oprindeligt skrevet af MMJ,75 MMJ,75 skrev:

Tillykke med den lille ny.
Mange tak, så er front setuppet komplet. Glæder mig virkelig til at høre det hele i en kalibreret sammenhængSmile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Ning
Skrevet den: 22-August-2013 kl. 17:34
Den ser lidt spøjs ud med den fod Big smile men flot er den....
Er der basrefleks ud den vej?
Også god bedring herfra Handshake


-------------
Ning


Skrevet af: jugglerq
Skrevet den: 22-August-2013 kl. 18:28
Hej John
 
God Bedring, jeg glæder mig til at høre dit set up når kalibrering & helbred tillader det Beer
( jeg husker stadig da jeg hørte din nye højtalere sidst wow Big smile de er misundelsesværdige)


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 22-August-2013 kl. 19:17
Oprindeligt skrevet af Ning Ning skrev:

Den ser lidt spøjs ud med den fod Big smile men flot er den....
Er der basrefleks ud den vej?
Også god bedring herfra Handshake
CC 400 er i bunden opbygget som mine FS 407, og jep der er basport i bunden.

Mange tak skal du haEmbarrassed


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 22-August-2013 kl. 19:19
Oprindeligt skrevet af jugglerq jugglerq skrev:

Hej John
 
God Bedring, jeg glæder mig til at høre dit set up når kalibrering & helbred tillader det Beer
( jeg husker stadig da jeg hørte din nye højtalere sidst wow Big smile de er misundelsesværdige)
Mange tak Kim, og du ved at du stort set velkommen til enhver tid. Tiden med dig er kvalitetstid, for det er bare så skønt at tale om musikSmile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Iron Man
Skrevet den: 22-August-2013 kl. 20:08
Tillykke med centeren


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 22-August-2013 kl. 20:27
Oprindeligt skrevet af Iron Man Iron Man skrev:

Tillykke med centeren
Mange tak, jo - den kan jo ikke matche din forhåbentlige B&W Center. Men jeg er helt enig i som du skriver i din biotråd, at musik også i en film er meget væsentligSmile

Jeg er i det mindste meget spændt på hvorledes det nye lyder i en sammenhængSmile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Iron Man
Skrevet den: 24-August-2013 kl. 16:13
Hvilken subwoofer kører du med?


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 24-August-2013 kl. 16:45
Hother har en Velodyne SPL1000 Ultra tror jeg den hedder


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 24-August-2013 kl. 19:19
Det et lige som Kampus har nævnt det.

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 27-August-2013 kl. 15:49
Og så kom endelig min nye Elac CC 400 centerhøjtaler. Den er blevet afprøvet med BD-koncerten The Police. Det lyder som ventet bare helt hen i vejret godt.

Vokaler/stemmer, som jeg mener er en Elac 400 seriens helt store kompetencer, giver nogle store oplevelser i koncerter og naturligvis også spillefilm. Men det lyder med en sammenhæng mellem fronter og center, formidabelt lækkert.

Med bl.a en bredde på 65 cm, hører ELAC CC 400 ikke til blandt til helt små centerhøjtalere. Den vejer i øvrigt 14 kg.

Jeg lægger nogle billeder her i tråden af min nyhed måske i aften.   Smile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 27-August-2013 kl. 21:29
Og her et par af de lovede billeder.








Og æh, jeg skal hilse og sige, at det bestemt ikke er noget underdimsioneret 5.1 system jeg har.Smile



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Rasmus8D
Skrevet den: 27-August-2013 kl. 22:43
Ser godt ud, dejligt du har fået dig en potent center igen :D

-------------
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758


Skrevet af: Rolias
Skrevet den: 27-August-2013 kl. 23:13
Har du fjernet din soundbar igen, eller er det billeder der snyder mine øjne? :)

-------------
LG OLED55B6V | Marantz 5012 | SONY UBPX-700 | 2 x Dali Oberon 7, 1 x Dali Oberon Vokal, 2 x Dali Oberon OnWall, 2 x Cambridge Audio Minx Min 12, Jamo Sub 210


Skrevet af: kskruger
Skrevet den: 27-August-2013 kl. 23:45
John, tillykke med den nye center, den ser godt nok lækker ud.


Skrevet af: jj79
Skrevet den: 28-August-2013 kl. 07:53
Tillykke med den "lille" ny John - den skal du nok blive glad til


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 28-August-2013 kl. 09:04
Oprindeligt skrevet af Rolias Rolias skrev:

Har du fjernet din soundbar igen, eller er det billeder der snyder mine øjne? :)
Ja billederne snyder dine øjne lidt. Sound Baren hænger der skam stadig.Smile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 28-August-2013 kl. 09:10
Oprindeligt skrevet af Rasmus8D Rasmus8D skrev:

Ser godt ud, dejligt du har fået dig en potent center igen :D

Potent, ja dem må jeg sige. Så i går ubådsfilmen "Phantom", og centeren har absolut givet et langt mere sammenhængende lydbillede. Men lydbilledet er også blevet meget "kraftigt-dynamisk" på en måde som jeg slet ikke har oplevet her før. Den ændring overraskede mig en delSmile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Kenzo85
Skrevet den: 28-August-2013 kl. 09:26
Den ser godt nok lækker ud, tillykke med det! Det kunne for en gangs skyld betale sig at vente ?? Smile

-------------
Se mit udstyr her:
http://tinyurl.com/3lz9szc" rel="nofollow - Min Bio-tråd!


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 28-August-2013 kl. 09:41
Oprindeligt skrevet af Kenzo85 Kenzo85 skrev:

Den ser godt nok lækker ud, tillykke med det! Det kunne for en gangs skyld betale sig at vente ?? Smile
Jo jo Kenneth, det kunne betale sig. Det er jo skønt at front set uppet er i en matchende finish.  LOL


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: p.las
Skrevet den: 28-August-2013 kl. 09:42
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:


Oprindeligt skrevet af Rasmus8D Rasmus8D skrev:



Ser godt ud, dejligt du har fået dig en potent center igen :D


Potent, ja dem må jeg sige. Så i går ubådsfilmen "Phantom", og centeren har absolut givet et langt mere sammenhængende lydbillede. Men lydbilledet er også blevet meget "kraftigt-dynamisk" på en måde som jeg slet ikke har oplevet her før. Den ændring overraskede mig en delSmile


lærepenge det kan sagtens blive bedre , selv om man selv mener , at man er i mål.

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 28-August-2013 kl. 09:53
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:


Oprindeligt skrevet af Rasmus8D Rasmus8D skrev:



Ser godt ud, dejligt du har fået dig en potent center igen :D


Potent, ja dem må jeg sige. Så i går ubådsfilmen "Phantom", og centeren har absolut givet et langt mere sammenhængende lydbillede. Men lydbilledet er også blevet meget "kraftigt-dynamisk" på en måde som jeg slet ikke har oplevet her før. Den ændring overraskede mig en delSmile


lærepenge det kan sagtens blive bedre , selv om man selv mener , at man er i mål.
Lærepenge - hvordan? der er jo intet nyt i selve valget af 5.1, bortset fra at jeg har fået nye og bedre højtalere. Bedre - ja.... joh. Men nu er der så meget andet i liv som er vigtigere. Og jeg må sige at jeg er så ualmindelig glad og tilfreds med min lyd, og mangleer bare en kalibrering.

Man kan jo også nørde for nørderiets skyld, og det vil jeg ikke bruge tid på.Smile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 28-August-2013 kl. 13:05
Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

John, tillykke med den nye center, den ser godt nok lækker ud.
Den ER lækker Kenneth, både rent lydmæssig og i design og byggekvalitet.

Og lidt sjovt, i det mindste for mig, så har den byggenummer 118LOL


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Jonas_h
Skrevet den: 28-August-2013 kl. 16:59
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:


Oprindeligt skrevet af Rasmus8D Rasmus8D skrev:



Ser godt ud, dejligt du har fået dig en potent center igen :D


Potent, ja dem må jeg sige. Så i går ubådsfilmen "Phantom", og centeren har absolut givet et langt mere sammenhængende lydbillede. Men lydbilledet er også blevet meget "kraftigt-dynamisk" på en måde som jeg slet ikke har oplevet her før. Den ændring overraskede mig en delSmile


lærepenge det kan sagtens blive bedre , selv om man selv mener , at man er i mål.
Lærepenge - hvordan? der er jo intet nyt i selve valget af 5.1, bortset fra at jeg har fået nye og bedre højtalere. Bedre - ja.... joh. Men nu er der så meget andet i liv som er vigtigere. Og jeg må sige at jeg er så ualmindelig glad og tilfreds med min lyd, og mangleer bare en kalibrering.

Man kan jo også nørde for nørderiets skyld, og det vil jeg ikke bruge tid på.Smile
Hvad indebærer at "nørde for nørderiets skyld"? Og hvor adskiller det sig fra dét du netop har gjort ved at skifte højttalere?


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 28-August-2013 kl. 17:03
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:


Oprindeligt skrevet af Rasmus8D Rasmus8D skrev:



Ser godt ud, dejligt du har fået dig en potent center igen :D


Potent, ja dem må jeg sige. Så i går ubådsfilmen "Phantom", og centeren har absolut givet et langt mere sammenhængende lydbillede. Men lydbilledet er også blevet meget "kraftigt-dynamisk" på en måde som jeg slet ikke har oplevet her før. Den ændring overraskede mig en delSmile


lærepenge det kan sagtens blive bedre , selv om man selv mener , at man er i mål.
Lærepenge - hvordan? der er jo intet nyt i selve valget af 5.1, bortset fra at jeg har fået nye og bedre højtalere. Bedre - ja.... joh. Men nu er der så meget andet i liv som er vigtigere. Og jeg må sige at jeg er så ualmindelig glad og tilfreds med min lyd, og mangleer bare en kalibrering.

Man kan jo også nørde for nørderiets skyld, og det vil jeg ikke bruge tid på.Smile
Hvad indebærer at "nørde for nørderiets skyld"? Og hvor adskiller det sig fra dét du netop har gjort ved at skifte højttalere?
Nørderiet er for mig at begynde at ændre på akustik - i en daglig stue. Jeg kan måske flytte et par potteplanterLOL

Udskiftningen for mig er ikke nørderi (måske for andre), men for mig er det en opgraderingSmile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Jonas_h
Skrevet den: 28-August-2013 kl. 17:12
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

 
Nørderiet er for mig at begynde at ændre på akustik - i en daglig stue. Jeg kan måske flytte et par potteplanterLOL

Udskiftningen for mig er ikke nørderi (måske for andre), men for mig er det en opgraderingSmile
Fair nok at du kalder det at "nørde" når det er ting du ikke kan finde ud af eller vil bruge tid på. Men hvorfor er det "for nørderiets skyld"? Hele grunden til at tænke over akustik er vel for at få bedre lyd - præcis som det er tilfældet med din højttaler-opgradering.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 28-August-2013 kl. 17:21
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

 
Nørderiet er for mig at begynde at ændre på akustik - i en daglig stue. Jeg kan måske flytte et par potteplanterLOL

Udskiftningen for mig er ikke nørderi (måske for andre), men for mig er det en opgraderingSmile
Fair nok at du kalder det at "nørde" når det er ting du ikke kan finde ud af eller vil bruge tid på. Men hvorfor er det "for nørderiets skyld"? Hele grunden til at tænke over akustik er vel for at få bedre lyd - præcis som det er tilfældet med din højttaler-opgradering.
Nu kan jeg nu godt finde ud af de ting, som jeg vil finde ud af. Men kurver og ting og sager interessere mig ikke, når jeg ikke har mulighed for at ændre på indretningen af stuen - det er vel fair nok.




-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: mkirkelund
Skrevet den: 28-August-2013 kl. 17:25
Skal du aldrig prøve en effektforstærker Hother? :-)


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 28-August-2013 kl. 17:28
Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Skal du aldrig prøve en effektforstærker Hother? :-)
Næh det tror jeg ikkeSmile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Jonas_h
Skrevet den: 28-August-2013 kl. 17:29
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Skal du aldrig prøve en effektforstærker Hother? :-)
Næh det tror jeg ikkeSmile
Ville det være at nørde for nørderiets skyld?


Skrevet af: Nille44
Skrevet den: 28-August-2013 kl. 17:32
Angående akustik, så er det jo utroligt hvor meget små ændringer kan betyde.
Har for nyligt fået et stort gulvtæppe i vores stue, og DET tog virkelig kegler.
 
og et tæppe hører vel næppe ind under nørderi Smile


-------------
Luxman L509X
Oppo BDP 105.
Rega P8 med Apheta 3.

LG Oled 55BX
Ultrasone Signature Pro.

Sonus Faber Olympia Novalll


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 28-August-2013 kl. 17:34
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Skal du aldrig prøve en effektforstærker Hother? :-)
Næh det tror jeg ikkeSmile
Ville det være at nørde for nørderiets skyld?
Finder at det til mit brug vil det være spild af penge. Selv et par prof siger at det er unødvendigt hos mig. Jeg har et setup som for mig lyder aldeles fremragende både i stereo og surround. Der bliver ikke anskaffet yderligereSmile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 28-August-2013 kl. 17:35
Oprindeligt skrevet af Nille44 Nille44 skrev:

Angående akustik, så er det jo utroligt hvor meget små ændringer kan betyde.
Har for nyligt fået et stort gulvtæppe i vores stue, og DET tog virkelig kegler.
 
og et tæppe hører vel næppe ind under nørderi Smile
Et tæppe hører ikke under nøderi - det hører under fruen - not a chanceSmile I øvrigt vil jeg heller ikke selv have et tæppe i stuen.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: mkirkelund
Skrevet den: 28-August-2013 kl. 17:40
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Skal du aldrig prøve en effektforstærker Hother? :-)
Næh det tror jeg ikkeSmile
Ville det være at nørde for nørderiets skyld?
Finder at det til mit brug vil det være spild af penge. Selv et par prof siger at det er unødvendigt hos mig. Jeg har et setup som for mig lyder aldeles fremragende både i stereo og surround. Der bliver ikke anskaffet yderligereSmile

Det lyder besynderligt. Efter at have testet flere forskellige effekter på samme forforstærker, er der meget at hente - særligt ved en effektforstærker på en surroundreciever. 

Du har udskiftet så meget udstyr gennem tiden, og er på god talefod med flere forhandlere - hvorfor har du i det mindste ikke PRØVET en effektforstærker? Jeg kan simpelthen ikke forstå det.

Synes ikke at du plejer at stole på andres påstande, hvorfor prøver du så ikke denne gang selv at teste??


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 28-August-2013 kl. 17:47
Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Skal du aldrig prøve en effektforstærker Hother? :-)
Næh det tror jeg ikkeSmile
Ville det være at nørde for nørderiets skyld?
Finder at det til mit brug vil det være spild af penge. Selv et par prof siger at det er unødvendigt hos mig. Jeg har et setup som for mig lyder aldeles fremragende både i stereo og surround. Der bliver ikke anskaffet yderligereSmile

Det lyder besynderligt. Efter at have testet flere forskellige effekter på samme forforstærker, er der meget at hente - særligt ved en effektforstærker på en surroundreciever. 

Du har udskiftet så meget udstyr gennem tiden, og er på god talefod med flere forhandlere - hvorfor har du i det mindste ikke PRØVET en effektforstærker? Jeg kan simpelthen ikke forstå det.

Synes ikke at du plejer at stole på andres påstande, hvorfor prøver du så ikke denne gang selv at teste??
Jo jeg kunne sikkert sagten låne en effektforstærker, men når nu lyden undervejs har været så fin, og tilfredsstillet mig så har jeg ingen grund set til en afprøvning.

Og nu er lyden så skøn, at jeg i stereo sidder med tårer i øjnene og glæder mig over den vidunderlige klang og dynamik som jeg har - så ER jeg altså tilfreds. Og det må jo gælde for både mit nej til tæpper på gulvet og effektforstærkereLOL


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: mkirkelund
Skrevet den: 28-August-2013 kl. 17:49
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Skal du aldrig prøve en effektforstærker Hother? :-)
Næh det tror jeg ikkeSmile
Ville det være at nørde for nørderiets skyld?
Finder at det til mit brug vil det være spild af penge. Selv et par prof siger at det er unødvendigt hos mig. Jeg har et setup som for mig lyder aldeles fremragende både i stereo og surround. Der bliver ikke anskaffet yderligereSmile

Det lyder besynderligt. Efter at have testet flere forskellige effekter på samme forforstærker, er der meget at hente - særligt ved en effektforstærker på en surroundreciever. 

Du har udskiftet så meget udstyr gennem tiden, og er på god talefod med flere forhandlere - hvorfor har du i det mindste ikke PRØVET en effektforstærker? Jeg kan simpelthen ikke forstå det.

Synes ikke at du plejer at stole på andres påstande, hvorfor prøver du så ikke denne gang selv at teste??
Jo jeg kunne sikkert sagten låne en effektforstærker, men når nu lyden undervejs har været så fin, og tilfredsstillet mig så har jeg ingen grund set til en afprøvning.

Og nu er lyden så skøn, at jeg i stereo sidder med tårer i øjnene og glæder mig over den vidunderlige klang og dynamik som jeg har - så ER jeg altså tilfreds. Og det må jo gælde for både mit nej til tæpper på gulvet og effektforstærkereLOL

Du har jo sagt i flere år at du har været tilfreds med lyden, men du har samtidigt udskiftet mere end nogen anden for at opnå bedre lyd. Du kører jo lidt i samme rille. Du bliver ved at sige du er tilfreds med lyden, og så udskifter du komponenter igen, og igen, og igen...


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 28-August-2013 kl. 17:54
Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

 


Du har jo sagt i flere år at du har været tilfreds med lyden, men du har samtidigt udskiftet mere end nogen anden for at opnå bedre lyd. Du kører jo lidt i samme rille. Du bliver ved at sige du er tilfreds med lyden, og så udskifter du komponenter igen, og igen, og igen...
Min tilfredshed og udskiftninger har været i takt med hvad jeg kunne tillade mig at anskaffe, og når muligheden har budt sig, så ville jeg prøve noget nyt. Men nu kommer der nok bare ikke flere muligheder - pensionen vinker lige om hjørnet - og jeg har bare et skønt set up.Smile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Ning
Skrevet den: 28-August-2013 kl. 17:57
Lige præcis på det punkt skiller Hother sig ikke ud fra de fleste her på siden. Folk køber noget nyt, og er tilfredse....... sådan cirka i 14 dage, så går jagten ind igenSmile

-------------
Ning


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 28-August-2013 kl. 17:58
Oprindeligt skrevet af Ning Ning skrev:

Lige præcis på det punkt skiller Hother sig ikke ud fra de fleste her på siden. Folk køber noget nyt, og er tilfredse....... sådan cirka i 14 dage, så går jagten ind igenSmile
Det er så rigtigt sagtLOL


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: siccio
Skrevet den: 28-August-2013 kl. 19:05
Hehe Hother.
Syntes din kommentar om ikke anskaffe mere, er dejavu. Altså positivt ment.
Ikke for sjov, at der i sin tid blev sagt " man har et standpunkt, til man tager et nyt"
Dermed ikke sagt, at du ikke allerede både har et anlæg samt en lyd der bare spiller max.
Dog ville jeg hvis jeg havde muligheden, og højttalerne, klart overveje bare at lytte til en god stereo forstærker.
Især med tanke på hvor meget musik betyder for dig.
Du kunne ved samme lejlighed selv teste, og fremlægge testen her på recordere, som du ved tidligere har. Bl.a med Oppo,
Uanset hvad, kunne du jo kun få win win, ud af det.
Enten mane fordomme i jorden ang. Det ikke hjalp på lyden, eller sidde og stortude over lyden, for at bruge dit eget udsagn om tåre i øjnene....
Dine højttalere fortjener det bedste, og syntes generelt mange undervurdere betydningen af god forstærkning, og jern greb om enhederne.
Det burde give mere speed, og styring.
Selvom din integra ikke ligefrem lider under det, kunne en sammenligning være sjov.
God læsning for os andre, som allerede er små misundelige på dit nuværende grej.
Og tillykke med dit nye setup, her med center også.....


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 28-August-2013 kl. 19:34
Oprindeligt skrevet af siccio siccio skrev:

Hehe Hother.
Syntes din kommentar om ikke anskaffe mere, er dejavu. Altså positivt ment.
Ikke for sjov, at der i sin tid blev sagt " man har et standpunkt, til man tager et nyt"
Dermed ikke sagt, at du ikke allerede både har et anlæg samt en lyd der bare spiller max.
Dog ville jeg hvis jeg havde muligheden, og højttalerne, klart overveje bare at lytte til en god stereo forstærker.
Især med tanke på hvor meget musik betyder for dig.
Du kunne ved samme lejlighed selv teste, og fremlægge testen her på recordere, som du ved tidligere har. Bl.a med Oppo,
Uanset hvad, kunne du jo kun få win win, ud af det.
Enten mane fordomme i jorden ang. Det ikke hjalp på lyden, eller sidde og stortude over lyden, for at bruge dit eget udsagn om tåre i øjnene....
Dine højttalere fortjener det bedste, og syntes generelt mange undervurdere betydningen af god forstærkning, og jern greb om enhederne.
Det burde give mere speed, og styring.
Selvom din integra ikke ligefrem lider under det, kunne en sammenligning være sjov.
God læsning for os andre, som allerede er små misundelige på dit nuværende grej.
Og tillykke med dit nye setup, her med center også.....
Takker for et interessant indlæg, en stereoforstærker er noget der for tid til anden dukker op i mine tanker.

Når det så er sagt, så føler jeg egentligt ikke noget umiddelbart behov for at teste noget som helst, for min Integra spiller formidabelt - ja altså bortset fra at jeg jo egentlig kun benytter den som digitalforstærker eftersom jeg kører pure direct i stereo. Så på en eller anden led kan en stereoforstærker måske have en begrænset indflydelse. Hvis jeg der i mod valgte analoge signaler så var der noget at komme efter, og det er her mine tanker fra tid til anden dukker opSmile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Jonas_h
Skrevet den: 28-August-2013 kl. 19:47
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:


Når det så er sagt, så føler jeg egentligt ikke noget umiddelbart behov for at teste noget som helst, for min Integra spiller formidabelt .

Men det sagde du jo også med din Pioneer, med dine gamle Elac osv osv...


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 28-August-2013 kl. 20:07
det er jo helt fint, hother er glad for sit udstyr
lige indtil der kommer en oled skærm og en ny og bedre Integra

du bliver nødt til at se det i øjnene, det er ikke sidste gang du skifter udstyrBig smile



Skrevet af: Hother
Skrevet den: 28-August-2013 kl. 20:13
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:


Når det så er sagt, så føler jeg egentligt ikke noget umiddelbart behov for at teste noget som helst, for min Integra spiller formidabelt .

Men det sagde du jo også med din Pioneer, med dine gamle Elac osv osv...
Har du læst tilbage i tråden hvor jeg nævner at jeg er på vej på pension? Det sætter ligesom lidt propper i den type og kvalitet af udstyr som jeg gerne vil haveWink


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 28-August-2013 kl. 20:17
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

det er jo helt fint, hother er glad for sit udstyr
lige indtil der kommer en oled skærm og en ny og bedre Integra

du bliver nødt til at se det i øjnene, det er ikke sidste gang du skifter udstyrBig smile

Jeg kan da ikke udelukke at der sker et eller andet frem over. Men som jeg har skrevet et par gange, så jeg er jeg ganske snart på vej på pension, og det sætter helt naturlige begrænsninger.

Så der sker ikke udskiftninger på det dyrere af mit udstyr, med mindre at mit udstyr går i stykker.Smile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Steve Jones
Skrevet den: 29-August-2013 kl. 09:57
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:


Når det så er sagt, så føler jeg egentligt ikke noget umiddelbart behov for at teste noget som helst, for min Integra spiller formidabelt .

Men det sagde du jo også med din Pioneer, med dine gamle Elac osv osv...
Har du læst tilbage i tråden hvor jeg nævner at jeg er på vej på pension? Det sætter ligesom lidt propper i den type og kvalitet af udstyr som jeg gerne vil haveWink

Du snakker udenom som altid.


Skrevet af: ReneJ
Skrevet den: 29-August-2013 kl. 10:56
Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Skal du aldrig prøve en effektforstærker Hother? :-)
Næh det tror jeg ikkeSmile
Ville det være at nørde for nørderiets skyld?
Finder at det til mit brug vil det være spild af penge. Selv et par prof siger at det er unødvendigt hos mig. Jeg har et setup som for mig lyder aldeles fremragende både i stereo og surround. Der bliver ikke anskaffet yderligereSmile

Det lyder besynderligt. Efter at have testet flere forskellige effekter på samme forforstærker, er der meget at hente - særligt ved en effektforstærker på en surroundreciever. 

Du har udskiftet så meget udstyr gennem tiden, og er på god talefod med flere forhandlere - hvorfor har du i det mindste ikke PRØVET en effektforstærker? Jeg kan simpelthen ikke forstå det.

Synes ikke at du plejer at stole på andres påstande, hvorfor prøver du så ikke denne gang selv at teste??


Jeg har da læst masser af tråde hvor folk ikke gider bruge deres effektforstærkere mere efter de har købt reciver i den lidt tungere ende som Hothers. Har selv haft Emotiva xp5 som jeg solgte efter jeg fik en Yamaha 3020.

Så medmindre du har en af de helt små recivere eller rigtig svære højttallere og trække giver jeg ikke en fløjtende fis for effektforstærkere.





Skrevet af: Jonas_h
Skrevet den: 29-August-2013 kl. 11:10
Oprindeligt skrevet af ReneJ ReneJ skrev:


Jeg har da læst masser af tråde hvor folk ikke gider bruge deres effektforstærkere mere efter de har købt reciver i den lidt tungere ende som Hothers. Har selv haft Emotiva xp5 som jeg solgte efter jeg fik en Yamaha 3020.

Så medmindre du har en af de helt små recivere eller rigtig svære højttallere og trække giver jeg ikke en fløjtende fis for effektforstærkere.
Sjovt du har den opfattelse, for jeg tror din post er den første jeg nogensinde har set hvor det beskrives at man ikke gider bruge sin effektforstærker efter at have fået en ny receiver.


Skrevet af: ReneJ
Skrevet den: 29-August-2013 kl. 11:15
http://www.hometheatershack.com/forums/av-receivers-preamps-processors-amplifier-reviews/65664-denon-avr-4520ci-receiver-review.html

Læs under summing it up. Jeg kan finde mange andre indlæg men det gider jeg ikke. Søg selv hvis det er.



Print side | Luk vindue