Print side | Luk vindue

Yousee Web TV i udlandet

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: IP TV og WebTV
Forumbeskrivelse: TV via bredbånd, fiber og internet. TDC TV, Telia TV, YouSee WebTV m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=126593
Udskrevet den: 19-April-2024 kl. 04:26


Emne: Yousee Web TV i udlandet
Skrevet af: Rune1979dk
Emne: Yousee Web TV i udlandet
Skrevet den: 07-Oktober-2013 kl. 11:07
Hej,

Jeg skriver fordi den sidste information jeg har kunnet finde om dette er tilbage til 2010 - og noget er jo nok sket siden...

Jeg er relokeret til Norge, og vil gerne kunne bruge Yousee Web TV. Jeg har tilgået det via min MB og iPad, hvor de er aktiveret for brug "ude". Så det burde virke. Jeg har købt en VPN-forbindelse gennem vpn-byen.dk. Det virker fint, for DR streaming virker - men Yousee spiller ikke med.

Jeg undrer mig over, hvorfor Yousee web TV siger, jeg ikke kan bruge det, fordi jeg ikke er på min Yousee bredbåndsforbindelse. Vpn-byen siger, det er fordi deres IP ikke er registreret til Yousee. Men er dt ikke ligemeget, når mine apparater er "aktiveret"?

Det korte spørgsmål: Hvad er den nemmeste måde at få mit Yousee Web TV til at virke?

På forhånd mange tak!

Mvh Rune



Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 07-Oktober-2013 kl. 15:32
 
 You See Web TV kan i en kort periode bruges uden for deres net, 30 dage mener jeg det er, men derefter SKAL der igen tilsluttes til You See for at igen kunne bruge det udenfor deres net.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Niller55
Skrevet den: 07-Oktober-2013 kl. 16:30
Man kan jo ikke fra start bruge yousee webtv i udlandet ( tror jeg nok ) så det kan jo være at de har været så smarte at lave en form for blokering når man bruger VPN - det er set før. Men så køb dig en brugt slingbox - så funker det hele. Den kan du nok få fat i for en 500-600 kr.


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 07-Oktober-2013 kl. 16:46
 
 Der skal tilsluttes en You See netforbindelse for at kunne se deres Web TV, derefter vil det som skrevet kunne ses i en periode uden deres forbindelse, når det så udløber, skal man igen på You See og forny perioden. Hvis ikke der er udløb, så kan alle jo for tid og evighed se det uden betaling. Det er lavet som det er, således, at dem der har You See kan tage deres udsendelser med når man er væk hjemme fra i en kort periode.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Bhund
Skrevet den: 07-Oktober-2013 kl. 16:52
Unlocator.com måske.
 
Det kører beta pt, så det er gratis. Virker fint når man vil se Netflix UK eller US, og da man også kan skifte region til DK, så kan man muligvis også "snyde" Yousee Web tv. Der ligger forskellige guides derinde, bl.a. hvordan det bruges på iPad.


Skrevet af: Bhund
Skrevet den: 07-Oktober-2013 kl. 16:54
Men ellers Slingplayer som Niller55 foreslår, det spiller bare og med god upload og download hastighed, så er kvaliteten også ganske udemærket.


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 07-Oktober-2013 kl. 16:57
 
 Det er med sandsynlighed tvivlsomt at noget VPN kan få det til at se ud som om man er på en You See forbindelse.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: londahl
Skrevet den: 07-Oktober-2013 kl. 17:11
Du kunne selv sætte en VPN op hjemme ved yousee forbindelsen, så vil den tro du er på hjemmenetværket.

Det kræver dog en del upload på din yousee forbindelse og en router eller server med VPN funktion.


-------------
LG 47LM620T, Pioneer VSX-922K, 4x Cerwin-Vega! V-5M, 1x Cerwin-Vega! V-5C, 1x Cerwin-Vega! LW-12X


Skrevet af: TobiasKM
Skrevet den: 07-Oktober-2013 kl. 22:08
Oprindeligt skrevet af londahl londahl skrev:

Du kunne selv sætte en VPN op hjemme ved yousee forbindelsen, så vil den tro du er på hjemmenetværket.

Det kræver dog en del upload på din yousee forbindelse og en router eller server med VPN funktion.

Ja, hvis han skal se det gennem Yousee forbindelsen. Men reelt kræver det jo bare at han en gang om månede logger på VPN'en og aktiverer hans computer eller andet device via Yousee forbindelsen.


Skrevet af: DiscomanDK
Skrevet den: 10-Oktober-2013 kl. 23:04
Oprindeligt skrevet af TobiasKM TobiasKM skrev:

Oprindeligt skrevet af londahl londahl skrev:

Du kunne selv sætte en VPN op hjemme ved yousee forbindelsen, så vil den tro du er på hjemmenetværket.

Det kræver dog en del upload på din yousee forbindelse og en router eller server med VPN funktion.

Ja, hvis han skal se det gennem Yousee forbindelsen. Men reelt kræver det jo bare at han en gang om månede logger på VPN'en og aktiverer hans computer eller andet device via Yousee forbindelsen.

Ja men problemet er at han ikke har alle kanaler når han er "Ude.."

Det bedste ville være, hvis han opsatte en VPN server hjemme hos sig selv. Han kan så logge på den når han skal se sit TV.

Qnap & Synology NAS har mulighed for VPN server og priserne starter vel ved 1000-1200 kroner.




Skrevet af: Desperate
Skrevet den: 11-Oktober-2013 kl. 06:58
Jeg kender flere som har sat VPN op hjemme, for at kunne tilgå alle Web-tv kanalerne. Så det burde være den optimale løsning.

Hvis man køber hardware til det, er det værd at tjekke en ekstra gang om hardwaren også virker med iPad. Selv benytter jeg en http://www.computersalg.dk/produkt/824099/asus-rtn66u-trådløs-router-4port-s - ASUS RT-N66U  som virker fint med iOS (har testet på iPad og iPod touch). Jeg har sat den op med PPTP protokollen. Jeg har dog ikke YouSee internet, så kan ikke tilgå Web-tv.


Skrevet af: Rune1979dk
Skrevet den: 16-Oktober-2013 kl. 11:00
Mange tak for jeres gode svar. Jeg er hjemme ca en gang hver 14. dag, så det med Yousee er ikke noget problem. Har prøvet både med Unlocator og VPN-byen og det virker ikke. VPN-byen siger, at det er fordi, de ikke har en Yousee IP-adresse.

Jeg har 40 Mbit upload derhjemme, så jeg tror jeg prøver løsningen med en brugt Slingbox :)


Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 16-Oktober-2013 kl. 14:17
jeg har en synology NAS stående derhjemme med VPN slået til, når vi er "ude" fra hjemmet slår vi bare vpn til på eks ipadden, så kører yousee appen fint med alle kanaler, som var man hjemme på ens eget bredbånd (fra yousee).

-------------
Mvh

René


Skrevet af: Kasper_J
Skrevet den: 17-Oktober-2013 kl. 12:54
Prøv evt. det gratis browser plugin Hola Unblock. Den virker på langt de fleste sider, f.eks. kan man se BBC tv's iPlayer som ellers er regionsblokeret.

https://hola.org 



Print side | Luk vindue