Print side | Luk vindue

Accesspoint til linksys ea6700

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Netværk
Forumbeskrivelse: Netværk i hjemmet og på farten
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=126887
Udskrevet den: 22-Maj-2024 kl. 13:35


Emne: Accesspoint til linksys ea6700
Skrevet af: janr
Emne: Accesspoint til linksys ea6700
Skrevet den: 17-Oktober-2013 kl. 20:53
Hej alle

Har smidt en linksys ea6700 i enden af vores waoo fiber boks. Det kører rigtig fint, men da vi har et ret stort hus i 2 etager og da routeren er placeret i skunken, ja så falder signalet nedenunder. Jeg tænker på at forlænge det trådløse signal, men hvilket accesspoint skal jeg vælge så jeg ikke mister fart og muligheder fra linksys routeren?

Da accesspointet skal kables og da jeg ikke har flere ledige porte, så skal jeg også bruge en switch? Også her ville det være rart med lidt hjælp til hvilken der kunne passe med vores router.

Vil nødig købe noget, som ikke ødelægger signalet fra routeren :-)

På forhånd tak



Svar:
Skrevet af: janr
Skrevet den: 17-Oktober-2013 kl. 20:58
Kan det lade sig gøre at fiberboks--)linksys ea6700--)switch--)accesspoint?

Er det bare en af de frie porte i routeren der skal bruges til switchen, som så giver flere porte?
Man mister ikke noget båndbrede/hastighed? Der er forskellige nas/ps3/mediaboks der skal kobles på og der skal streames tung data. Så er det lige meget om de bliver koblet på routeren eller switchen?


Skrevet af: janr
Skrevet den: 17-Oktober-2013 kl. 21:01
Der er 4 udgange i linksyssen. Måske det skulle være 1. Switch 2-4. Accesspoints


Skrevet af: kim.t
Skrevet den: 17-Oktober-2013 kl. 21:23
Linksys har vel lavet et access point som passer til din router som også kører AC standard'en- den hedder vist Linksys WUMC710 (ved ikke om der er kommet en nyere model).
Hvis din router har en port der er markeret med uplink er det har den skal tilsluttes til. Hvis du har brug for flere port kan jeg anbefale en gigabit switch fra D-link : 5 ports DGS-1005D, eller en 8 ports DGS-1008D


-------------


Skrevet af: janr
Skrevet den: 17-Oktober-2013 kl. 22:25
12 ports fra d-link ser rigtig fin ud. Men når der der skal trækkes accesspoint skal det så gå fra routeren eller switchen? Og nogen bud på et accesspoint der kan følge med min router? :-)



Print side | Luk vindue