Print side | Luk vindue

EPTV spørgsmål og svar (Easy Play TV)

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Streaming media
Forumbeskrivelse: TV, film, radio og musik via netværk og internet
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=127716
Udskrevet den: 03-Maj-2024 kl. 17:47


Emne: EPTV spørgsmål og svar (Easy Play TV)
Skrevet af: Lars
Emne: EPTV spørgsmål og svar (Easy Play TV)
Skrevet den: 15-November-2013 kl. 21:01
Hej Alle
 
Easy Play er danske TV-streamere, baseret på Android.
 
Lige nu er der nedenstående produkt, men flere er på vej.
 
 
 
http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=9967">
http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=9967 - Easy Play: Ny Android-baseret TV-streamer
http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=9967 - Easy Play er en dansk HDMI-stick der giver dig Netflix, TV 2 Play, Viaplay, YouTube, Spotify mv. i dit TV.
OPDATERET: Gennemgang af menuer og streaming.
 
 
I dette emne kan du stille spørgsmål og få svar, om EPTV-produkterne.
 
 
  /Lars


-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk



Svar:
Skrevet af: Desperate
Skrevet den: 15-November-2013 kl. 21:22
Er de videoer der er optaget styret med fjernbetjeningen? Det virker mere som, at der benyttes en mus, på den måde som markøren bevæger sig på.


Skrevet af: Kenneth (EPTV)
Skrevet den: 16-November-2013 kl. 11:02
De er optaget med mus.


Skrevet af: nAlen
Skrevet den: 16-November-2013 kl. 13:30
Hvordan rydder man egentligt op på forsiden på den ? Jeg har vel brug for godt 2 af de der 25 ikoner man har på homescreen :)


Skrevet af: Kenneth (EPTV)
Skrevet den: 16-November-2013 kl. 13:33
Du holder OK knappen inde på det ikon du ikke vil have (long-press) og trækker det op på skraldespanden der kommer frem i toppen.

Vi er i fuld gang med at lave en manual, den kommer på hjemmesiden når den er klar.


Skrevet af: nAlen
Skrevet den: 16-November-2013 kl. 13:33
Super takker :)


Skrevet af: Kenneth (EPTV)
Skrevet den: 20-November-2013 kl. 09:19
Vi forventer at have dem på lager i morgen aften, og sender ud til dem der har bestilt fredag formiddag.



Skrevet af: Kenneth (EPTV)
Skrevet den: 20-November-2013 kl. 22:56
Det kommer an på stabilitet og tilgængelighed.

De Android 4.2.2 versioner vi har set er ikke stabile, og har problemer med at afspille video.
Hvis det bliver rettet så sender vi en OTA opdatering ud der kører versionen op.
Når vi får en 4.3 fra fabrikken der virker så tilpasser vi den og sender den ud via OTA opdatering.

Hvad specifikt vil du gerne have fra 4.3 ?


Skrevet af: Kenneth (EPTV)
Skrevet den: 20-November-2013 kl. 23:04
Ja, der er tilsyneladende noget cert der mangler, og jeg har ikke hørt noget om at det skulle være rettet med 4.3.


Skrevet af: Kenneth (EPTV)
Skrevet den: 21-November-2013 kl. 09:23
Vi arbejder på at få forskellige ting fra Google, men det er ikke noget der kommer flyvende.
Der er både tekniske og juridiske ting der skal på plads før vi kommer i land.
Derfor er den kortsigtede løsning at få en opdateret 4.3 fra fabrikken, hvis det er muligt.
 


Skrevet af: Kenneth (EPTV)
Skrevet den: 21-November-2013 kl. 09:32
Vi har ikke modtaget nogen 2stk bestillinger inden for det sidste døgn, så hvis du har bestilt der tror jeg der er gået noget galt.

Mht. levering så håber vi stadig at de ankommer i dag og vi kan sende ud i morgen tidlig. Men der er vist ikke omdeling lørdag.


Skrevet af: fhansen
Skrevet den: 21-November-2013 kl. 19:57
Hvordan er håndtering/behandling af billede og lyd i forhold til fx en PS3. Syntes EPTV virker rigtig smart og den giver umiddelbart mulighed for det jeg har brug for.


Skrevet af: spawn
Skrevet den: 21-November-2013 kl. 20:12
Oprindeligt skrevet af Kenneth (EPTV) Kenneth (EPTV) skrev:



Hvad specifikt vil du gerne have fra 4.3 ?

Netflix i 1080p superhd


-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K


Skrevet af: Kenneth (EPTV)
Skrevet den: 21-November-2013 kl. 20:47
Det kommer nok an på hvordan du bruger PS3.
Og det er lang tid siden jeg sidst brugte PS3 så der kan være sket meget. F.eks. var der elendig UPnP support, og mappe-baseret browsing af filer fra USB disk.

Umiddelbart er der bedre understøttelse af filformater på EPTV end der er/var på PS3.
Hvor PS3'en smider 100W efter decodning og afspilning, kan EPTV nøjes med 5W, det kan mærkes på støjniveauet og elregningen.

Lyd delen understøtter "kun" stereo over HDMI hvor PS3 formentlig har fuld 5.1 support.




Skrevet af: Kenneth (EPTV)
Skrevet den: 21-November-2013 kl. 20:50
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Netflix i 1080p superhd

Så der er ikke nogen features i Android 4.3 der ønskes, men bare at Netflix tillader at deres ændringer til app'en kan aktiveres på Android 4.1.1 ?

De har ikke været specielt hurtige i den henseende tidligere, men det er en noget mindre ændring end at opgradere til Android 4.3.
 




Skrevet af: fhansen
Skrevet den: 21-November-2013 kl. 20:52
Oprindeligt skrevet af Kenneth (EPTV) Kenneth (EPTV) skrev:

Det kommer nok an på hvordan du bruger PS3.
Og det er lang tid siden jeg sidst brugte PS3 så der kan være sket meget. F.eks. var der elendig UPnP support, og mappe-baseret browsing af filer fra USB disk.

Umiddelbart er der bedre understøttelse af filformater på EPTV end der er/var på PS3.
Hvor PS3'en smider 100W efter decodning og afspilning, kan EPTV nøjes med 5W, det kan mærkes på støjniveauet og elregningen.

Lyd delen understøtter "kun" stereo over HDMI hvor PS3 formentlig har fuld 5.1 support.


Stereo, så den ikke noget for mig. Jeg ville smide den i min HDMI switch som henholdsvis er koblet til anlæg og TV.


Skrevet af: Thomas H
Skrevet den: 23-November-2013 kl. 14:12
Oprindeligt skrevet af Kenneth (EPTV) Kenneth (EPTV) skrev:


Umiddelbart er der bedre understøttelse af filformater på EPTV .

Lyd delen understøtter "kun" stereo over HDMI hvor PS3 formentlig har fuld 5.1 support.

Hvor ligger begrænsningen i forhold  til at den kan sende ukomprimeret lyd ud via HDMI? Jeg havde opfattelsen af, at hvis man installerede lyd tilføjelsen til archos afspilleren? Eller er det hardwaren der gør at den ikke kan sende lyden ukomprimeret ud?


-------------
Med Venlig Hilsen
Thomas H.
LG 55LB650V - Samsung BD-F6500 - Marantz NR1608 - Dali Concept serie


Skrevet af: Kenneth (EPTV)
Skrevet den: 23-November-2013 kl. 14:18
Oprindeligt skrevet af checksix checksix skrev:

Fik i afsendt dem igår

Vi fik dem først sent, så vi har gjort dem klar i nat,
og pakket dem her til formiddag.

Desværre kan jeg ikke aflevere dem til GLS før mandag,
dvs. at de ikke er fremme før tirsdag.


Skrevet af: Kenneth (EPTV)
Skrevet den: 23-November-2013 kl. 14:25
Oprindeligt skrevet af Thomas H Thomas H skrev:

 
Hvor ligger begrænsningen i forhold  til at den kan sende ukomprimeret lyd ud via HDMI? Jeg havde opfattelsen af, at hvis man installerede lyd tilføjelsen til archos afspilleren? Eller er det hardwaren der gør at den ikke kan sende lyden ukomprimeret ud?

Der er support for multi-kanal lyd i Android.
Men der er ikke mulighed for HDMI pass-through audio i den hardware vi bruger. 
Android vil så automatisk mixe det ned til stereo hvis man afspiller en fil med flere kanaler.

Man skal op i en model med SPDIF (optisk output) for at få multi-kanal lyd, men den sælger vi ikke pt. da vi vurderer at prisen er for høj. Hvis man har sådan en enhed vil det være op til afspilleren om man så også får multi-kanal lyd.


Skrevet af: Praun
Skrevet den: 05-December-2013 kl. 13:07
Nogen som har prøvet cheapcast på easy play?

Eller nogen som vil teste?

-------------
Hilsen Peter


Skrevet af: Kenneth (EPTV)
Skrevet den: 05-December-2013 kl. 14:09
Selve app'en installerer og starter fint.

Men jeg har ikke nogle devices der kan sende til en ChromeCast.
Jeg prøvede OSX programmet til Chromecast, men det kan ikke finde CheapCast.


Skrevet af: storgaard54
Skrevet den: 12-December-2013 kl. 08:32
Hvad med afvikling af HBO-nordic.
Er det muligt?


Skrevet af: Kenneth (EPTV)
Skrevet den: 12-December-2013 kl. 14:15
HBO Nordic virker ikke i den nuværende version.

Vi arbejder hårdt på sagen, og forventer at sende en opdatering ud hvor det virker.
Vi ved desværre ikke hvornår vi har den klar, men satser på at der bliver før nytår.


Skrevet af: Kenneth (EPTV)
Skrevet den: 17-December-2013 kl. 14:02
Hvis du vil se Netflix (og andet video) anbefaler jeg at du bare ser det direkte på EPTV, så kan du bruge din iPad til noget andet imens.

Hvis du gerne vil bruge AirPlay (til f.eks. billeder eller andet video) så virker AirPin app'en godt.

Til afspilning af filer fra NAS eller USB HDD anbefaler vi Archos Video Player.


Skrevet af: KimSand
Skrevet den: 21-December-2013 kl. 10:23
Er det rigtigt forstået at jeg ikke kan slutte den til mit lydsystem og få 5.1 ?

Kan man streame fra netshares ?


Skrevet af: Kenneth (EPTV)
Skrevet den: 21-December-2013 kl. 10:36
Ja, HDMI laver ikke pass-through så audio down-mixes til stereo over HDMI output.

Du kan sagtens streame fra shares, vi anbefaler Archos Video player da den har indbygget SMB understøttelse, men der findes mange andre der også kan.

Hvis du vil afspille store filer, så anbefaler vi at du tilslutter Ethernet via USB for at undgå "hak" i afspilningen.


Skrevet af: AarhusBruger
Skrevet den: 11-Januar-2014 kl. 16:48
Jeg har et problem med det trådløse netværk på min EPTV. Uanset om jeg placerer den under 1 meter fra min router, så opnår jeg max 1Mbit i overførselshastighed. Netflix og andet streaming er dermed direkte ubrugeligt og almindelig surf på nettet er også ekstremt langsomt ligesom det tager helt vildt lang tid at downloade apps :-(

Jeg har ikke problemer med at nå op på over 10Mbit med hverken Ipad eller bærbar computer fra samme position.

Er der noget jeg gør forkert?


Skrevet af: Kenneth (EPTV)
Skrevet den: 11-Januar-2014 kl. 16:51
Hej.

Generelt mht. Wifi så er der en lille antenne i EPTV, det gør at den kræver bedre signal end andre Wifi enheder og er mere følsom over for støj fra andre Wifi enheder.

Jeg vil anbefale dig at kontakte os via kundeservice@eptv.dk så vi kan finde en løsning der passer dig.




Skrevet af: AarhusBruger
Skrevet den: 11-Januar-2014 kl. 17:11
Oprindeligt skrevet af Kenneth (EPTV) Kenneth (EPTV) skrev:

Hej.

Generelt mht. Wifi så er der en lille antenne i EPTV, det gør at den kræver bedre signal end andre Wifi enheder og er mere følsom over for støj fra andre Wifi enheder.

Jeg vil anbefale dig at kontakte os via kundeservice@eptv.dk så vi kan finde en løsning der passer dig.



Hej Kenneth
Tak for svaret.

Jeg har vundet den i konkurrencen her på siden, så det er jo lidt svært at klage :-)

Jeg er helt med på at Wifi-delen ikke er på højde med tablets osv. - søgning på nettet afslører at det gør sig gældende for stort set alle Android-sticks. Men hvis det ikke engang virker når routeren placeres under 1 meter fra EPTV, så kan jeg ikke se hvordan det nogensinde skulle være brugbart.

Jeg har prøvet at sætte fjernbetjeningens modtager til et langt usb-forlænger kabel, fremfor at sætte den direkte i EPTV. Det hjalp en smule - gik fra 0,5Mbit til lige under 1Mbit, så noget tyder på at interferens også har betydning.

Må prøve at have fat i en USB-ethernet adapter, men det fjerner bare lidt det smarte i kun at have en lille enhed i HDMI-porten bag på fjernsynet.


Skrevet af: Kenneth (EPTV)
Skrevet den: 11-Januar-2014 kl. 17:15
Vi er meget opmærksomme på problemet. 
Det er dog kun i nogle opsætninger at det er problematisk.
Vi har flere opsætninger hvor det kører uden problemer.

Selvom du har vundet den vil jeg alligevel anbefale dig at skrive til kundeservice@eptv.dk.


Skrevet af: Theilo
Skrevet den: 08-Februar-2014 kl. 17:01
Nogen der har testet EPTV med stofas webtv app ?

Overvejer den som alternativ til kort+kortlæser

-------------
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+


Skrevet af: beamer
Skrevet den: 26-Februar-2014 kl. 09:55
Oprindeligt skrevet af storgaard54 storgaard54 skrev:

Hvad med afvikling af HBO-nordic.
Er det muligt?

Ifølge hjemmesidens billeder er afspilning af HBO Nordic nu muligt. Er det korrekt, at det kan eptv ved køb i dag ?


Skrevet af: Kenneth (EPTV)
Skrevet den: 28-Februar-2014 kl. 10:00
Ja, det er korrekt. Den model vi sælger nu har Android 4.2.2 og HBO Nordic understøttelse. Herudover har den fået en ekstern antenne for at forbedre Wifi modtagelsen.

Til dem der allerede har EPTV (med intern antenne) så har vi også fået HBO Nordic til at virke på disse, men vi mangler at pudse nogle andre detaljer af før vi kan frigive en opdatering. Når den er gennemtestet og klar kommer der en popup der viser "Ny version af EPTV".

Mvh. Kenneth


Skrevet af: beamer
Skrevet den: 10-Marts-2014 kl. 08:28
Er ret tilfreds med min EPTV. Den modtager wifi fint i stuen, hvor routeren står på 1. sal. Måske er den trådløse fjernbetjening lige lidt for flyvsk til at starte med. Under indkøring og opsætning vil jeg anbefale at bruge en usb mus. På længere sigt kan man evt. købe en trådløs LogiLink mini mus for 195, så betjening er mere grundfast. Den streamer NetFlix og HBO ganske udmærket. Man kan sagtens installere spil, som wordfeud og angry bird. Noget andet er, at jeg skal prøve med Plex, - der er en app til CromeCast.


Skrevet af: speedy911
Skrevet den: 29-April-2014 kl. 06:41
Er hbo nordic i hd på denne?

-------------
VH
Speedy911


Skrevet af: beamer
Skrevet den: 29-April-2014 kl. 08:27
Oprindeligt skrevet af speedy911 speedy911 skrev:

Er hbo nordic i hd på denne?

Det aner jeg ikke. Mit TV er 720p.


Skrevet af: speedy911
Skrevet den: 29-April-2014 kl. 10:18
Tak, men der må være nogle der ved om HBO Nordic er HD eller SD format via eptv.

-------------
VH
Speedy911


Skrevet af: Kenneth (EPTV)
Skrevet den: 29-April-2014 kl. 10:39
Det er HBO Nordic der bestemmer hvilket format de viser på hvilke devices.

Generelt står det skarpt så jeg vil gætte på at det er 720p, jeg ville blive overrasket hvis de har valgt at aktivere 1080p på Android.


Skrevet af: speedy911
Skrevet den: 29-April-2014 kl. 10:58
Tak for svar. Jeg har pt HBO Nordic via et media center (aflagt bærbar pc, med i5 & 8 gb ram), jeg oplever at HBO Nordic samt viaplay småhakker konstant især ved panorering, hvor alm bluerays og dvd kører perkekt på samme mediacenter, jeg tænder derfor at mit problem skyldes flash/widewine, hvordan kører HBO på eptv, er det flydende eller er disse små hak også tilstede?

-------------
VH
Speedy911


Skrevet af: Kenneth (EPTV)
Skrevet den: 30-April-2014 kl. 22:04
Jeg har ikke personligt lagt mærke til det, men jeg har heller ikke brugt HBO Nordic til andet end test.

Jeg kan oplyse at HBO Nordic også benytter Widevine på Android.


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 19-Maj-2014 kl. 20:43
Jeg kan ikke lige se svaret nogen steder. Men jeg ville høre om, jeg kan sætte denne stick ind i min recivers HDMI, og køre det den vej?

-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Kenneth (EPTV)
Skrevet den: 20-Maj-2014 kl. 09:50
Flemming: Ja, det kan du godt.


Skrevet af: asbjoerna
Skrevet den: 22-Maj-2014 kl. 21:10
Hej Kenneth, er der noget nyt om hvor EPTV kommer på lager igen? På forhånd tak,
- Asbjørn


Skrevet af: Kenneth (EPTV)
Skrevet den: 27-Maj-2014 kl. 21:35
Hej Asbjørn.

Vi arbejder på sagen, men indtil videre er der ikke nogen på lager.



Skrevet af: detlef
Skrevet den: 29-Maj-2014 kl. 09:09
Hvordan opleves Lip sync på HBO? Prøvede det på en xbox og var ikke tilfreds....


Skrevet af: 1944
Skrevet den: 29-Maj-2014 kl. 11:57
Har lige haft en af de gamle (sorte) stick til opdatering, min egen "opdatering" var ikke så vellykket.
Ville gerne køre HBO, men det gik galt under opdateringen.
Når de rigtige folk kommer til kommer det også til at virke, bravo Kenneth. Så den gamle sorte stick kan også køre HBO.  
Fantastisk service blev ordnet uden beregning.
Hilsen Peter 


Skrevet af: detlef
Skrevet den: 08-Juni-2014 kl. 12:19

Oprindeligt skrevet af detlef detlef skrev:

Hvordan opleves Lip sync på HBO? Prøvede det på en xbox og var ikke tilfreds....


Ingen der kan dele en erfaring?



Skrevet af: Lars
Skrevet den: 10-September-2014 kl. 22:07
Hej Alle

EasyPlayTV afløses nu af GoAllTV

http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=11524 - http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=11524

  /Lars


-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 11-September-2014 kl. 10:49
750kr. Det er da dyrt.

-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: HeinoX
Skrevet den: 25-September-2014 kl. 20:35
Vil OpenVPN virke med den nye udgave - ligesom på Ricomagics tilsvarende sticks? Stock-VPN i Android er ikke helt så stabil og kræver desuden at man bruger pinkode. Lidt irriterende på et HDMI-stick...

Lægger I firmwaren ud på jeres support-side, når der kommer nye udgaver, så man kan genskabe fabriks-rom via pc og flashtool, hvis noget går galt? Det er Ricomagic også gode til - måske deres flashtool virker med eptv. Det er jo samme CPU'er fra Rockship.


Skrevet af: Kenneth (EPTV)
Skrevet den: 29-September-2014 kl. 10:39
Hej Heino.

1) Vi understøtter i nuværende udgave PPTP VPN. Vi har ikke oplevet stor efterspørgsel på andet, men vil tage det med i overvejelse.

2) Nej, EasyPlayTV firmware kommer ikke på supportsiden og må kun anvendes på den hardware den er købt med.
EasyPlayTV leverer opdateringer via brugerfladen, på samme måde som det kendes fra f.eks. telefoner. Det er ikke tilladt at distribuere EasyPlayTV firmware.


Skrevet af: HeinoX
Skrevet den: 29-September-2014 kl. 10:54
Hej Kenneth,

Tak for svar. 

Jeg er helt med på, at man ikke må (sikkert heller ikke kan) bruge firmwaren på anden hardware. Jeg mente også, at man med firmwaren kan genskabe rom'en, hvis noget skulle gå galt efter garantien. Det har jeg tidligere oplevet med et konkurrerende produkt, hvor det så lykkedes at få gang i den takket være firmaets flash-værktøj og firmwaren, som de havde lagt ud på deres hjemmeside.

Med hensyn til VPN, så er der som sagt den ulempe, at man med PPTP i Android er nødt til at angive en pinkode (det skal man ikke med OpenVPN), og det er som sagt lidt bøvlet fra en fjernbetjening hver gang.


Skrevet af: Kenneth (EPTV)
Skrevet den: 29-September-2014 kl. 12:30
Hej Heino.

1) Hvis produktet holder op med at fungere, så er der normal dansk reklamationsret. Dvs. at forhandleren vil sørge for at løse problemet.
 
2) Ja, der skal angives en PIN kode, men du kan jo f.eks. bruge 1111 som er meget let at trykke.


Skrevet af: obdrup
Skrevet den: 06-Oktober-2014 kl. 15:34
Hej
Er der nogen der har prøvet at bruge WIMP på EPTV og som kan fortælle hvordan det virker.
Jeg er på udkig efter en android-enhed, som både understøtter HBO og WIMP. 

Den enhed jeg har nu understøtter ikke WIPM ordentligt. Man kan kun spille et nummer ad gangen. Hvis den så er sat til at spille flere, så genstarter WIMP når man prøver at rette op på det.




Print side | Luk vindue