Print side | Luk vindue

Opdateret - Micker´s mini stue bio V.3

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Min hjemmebiograf
Forumbeskrivelse: Vis dit udstyr frem for andre brugere
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=131353
Udskrevet den: 28-April-2024 kl. 00:05


Emne: Opdateret - Micker´s mini stue bio V.3
Skrevet af: Bromberg5
Emne: Opdateret - Micker´s mini stue bio V.3
Skrevet den: 28-Marts-2014 kl. 19:03
Nye billeder side 4

 Nå så lykkedes det mig at få lavet et link:). Tak for jeres hjælp.

Efter at have brugt dette yderst hjælpfulde forum igennem et år, hvor mange ting har været til overvejelse og hvor jeg har kunnet få lov at stille alle mine uvidende spørgsmål og altid fået brugbart tilbage, vil jeg gerne bidrage til denne tråd.
Nyder selv at se alle jer andres setup´s som man altid inspireres af.

Siden jeg begyndte at bruge dette forum er følgende kommet til efter kyndige ord fra jer:

Fronter: Dali Zensor 1
Center: Dali Zensor Center
Back: Dali Zensor 1
Subwoofer: B&W Asw610

 - Erstatter et sæt Harman Kardon HKTS60

Yamaha V1073
 - Erstatter en BDS580 receiver/Blu-ray

Playstation 4
 - Erstatter PS3

Jeg er ny i MedieCenter delen og har spurgt meget til XBMC.
 - Til det har jeg en Mac Mini (Late 2012) (Hænger på et eholm magnet ophæng helt til højre fra møblet)

 - Ved mit Joypad har jeg lavet en lille stoframme som falsk bagvæg, hvor jeg har gemt strømskinne og et AppleTV3, samt (igen efter god vejledning) min TimeCapsule.

Stoframmen i højre sektion har jeg lavet idag, bag den gemmer jeg PS4 samt subwoofer, som begge står på Dampingfeet´s.

Til slut står min Ipad Mini, som jeg ganske overraskende for mig selv bruger rigtig meget på den position, da det er husets eneste docking mulighed. (Selv fruen er glad den via Airplay).

Alt i alt, syntes jeg at jeg har fået mig et noget bedre lydende og ydende setup, end mit "gamle" Harman Kardon. Hvilket vel også burde være sådan, str taget i betragtning. Det har dog kostet lidt kampe herhjemme, da det nuværende jo er enormt hvis man spørger fruen:) 
 - Heldigvis har konstant brokken og flytten rundt på enheder og møblet fået hende til at give op og hun er nu nået til at jeg kan gøre hvad jeg vil, bare det ikke koster HENDE nogen penge;)..

Til slut vil jeg bare sige tak for den gode hjælp, som har startet mig godt op:)..

Som bonus info kan nævnes, at billeder er taget med Nikon D5200, som jeg ligeledes fik anbefalet herinde:). Har dog ikke rodet med det endnu rigtigt så alle billeder er snaphots out of the box om man vil:)




Svar:
Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 28-Marts-2014 kl. 19:10
Jeg lægger mine billeder i Dropbox og linker til dem, så er det lige meget med størrelsen.




-------------
Venlig hilsen
KB


Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 28-Marts-2014 kl. 19:15
Linker du til hele folderen med billeder?


Skrevet af: rasmusvn
Skrevet den: 28-Marts-2014 kl. 19:33
imgur og så med img tags


Eller flickr.


Skrevet af: JordanDK
Skrevet den: 28-Marts-2014 kl. 19:56
Ser ellers lækkert og stilrent ud.

-------------
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.


Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 28-Marts-2014 kl. 21:03
..


Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 28-Marts-2014 kl. 22:24
Næste projekt her, må være at forsøge at pakke højttalerne ind i noget sort højglans folie..

Ligeledes er jeg på jagt efter et godt sæt hovedtelefoner. Jeg har kigget på B&W P5. Nogen der har nogle sjove måder at opbevare sådan et sæt, så ikke de bare er gemt af vejen i en skuffe?


Skrevet af: clausols1
Skrevet den: 28-Marts-2014 kl. 22:50
Meget flot og ryddeligt


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 28-Marts-2014 kl. 22:54
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Næste projekt her, må være at forsøge at pakke højttalerne ind i noget sort højglans folie..

Ligeledes er jeg på jagt efter et godt sæt hovedtelefoner. Jeg har kigget på B&W P5. Nogen der har nogle sjove måder at opbevare sådan et sæt, så ikke de bare er gemt af vejen i en skuffe?

Er højttalerne da ikke sorte? Jeg må på det kraftigste advare mod at få en højglans pianosort overflade, det er for upraktisk. Genskin fra TV og ulidelig afstøvning dagligt.


Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 28-Marts-2014 kl. 22:58
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Næste projekt her, må være at forsøge at pakke højttalerne ind i noget sort højglans folie..

Ligeledes er jeg på jagt efter et godt sæt hovedtelefoner. Jeg har kigget på B&W P5. Nogen der har nogle sjove måder at opbevare sådan et sæt, så ikke de bare er gemt af vejen i en skuffe?

Er højttalerne da ikke sorte? Jeg må på det kraftigste advare mod at få en højglans pianosort overflade, det er for upraktisk. Genskin fra TV og ulidelig afstøvning dagligt.

Jo det er de, men det forstyrrer mig at front er højglans og siderne ikke er;).

Eller det er nok mere den kedelige træstruktur jeg syntes er træls. Havde mine første ht fra min konfirmation også:)


Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 28-Marts-2014 kl. 23:05
Oprindeligt skrevet af clausols1 clausols1 skrev:

Meget flot og ryddeligt

Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

Ser ellers lækkert og stilrent ud.  

Tak for jeres kommentar:) Ryddeligt er nøgle ordet (Siger fruen;))


Skrevet af: wernermeyer
Skrevet den: 29-Marts-2014 kl. 01:31
Det ser egentlig okay ud(Som i: en del pænere end mit..) Hvordan lyder subben i det møbel? Jeg ville umiddelbart smide det udenfor, men der er nok en dame indeover der har lidt at sige :D


Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 29-Marts-2014 kl. 07:07
Jeg har ingen problemer med suben.. Det hjørne samt ved højre bagkanal er der bassen er bedst. Jeg kan ikke høre en forskel på den derinde eller om den står lige udenfor.
Til venstre for møbel lyder det rigtig skidt:-).

Det skal så også siges, at med den nye receiver er der sket en hel det med lyden. Før kunne jeg nemt hører placering af subben. Men den er fuldstændig forsvundet i lydbilledet nu.
Så den arbejder slet ikke så meget som den skulle før og det klær den:-)


Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 01-April-2014 kl. 19:22
En lille upgrade er nogengange de bedste:). Endelig fik jeg taget mig sammen til at købe et mere Apple Keyboard OG den længe efterlyste MagicWand til at samle Trackpad og keyboard



Skrevet af: pilehave
Skrevet den: 02-April-2014 kl. 13:03
Jeg vil foreslå at du lægger nogle mindre billeder op, det belaster både min pc og tablet ret meget med så store billeder, så jeg ikke kan nyde de lækre sager :(


Skrevet af: Berdel
Skrevet den: 02-April-2014 kl. 13:38
Det ser fint ud men det det ligner også opskriften på hvordan man brænder en forstærker af fordi den ikke kan komme ordenligt af med varmen

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=122503&PN" rel="nofollow - Stereo Setup

https://forum.recordere.dk/topic155207_post1560449.html" rel="nofollow - Multirum


Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 02-April-2014 kl. 13:50
pilehave: Ja det kan der være noget om. Der er halvstore billeder:).

Jeg har 2 usb kølerer kørende derinde bagved, så håber det kan give lidt cirkulation


Skrevet af: Skovbo
Skrevet den: 11-April-2014 kl. 15:20
Ser godt ud.
Hvor er møblet fra? Det er jeg ret vild med !


-------------
http://skovbosburgerblog.dk" rel="nofollow - Min burgerblog


Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 12-April-2014 kl. 11:37
Det er et ILVA Møbel. Det hedder Anon og er desværre udgået..

Jeg fandt mit på DBA og har kun set det en gang siden. Jeg går med store overvejelser at sælge det, men men netop genanskaffelses besværet gør at jeg nok ikke "kan" skille mig af med det:)..

Koster 9.999 kr fra nyt. Det sidste møbel der var derinde stod til 5000kr.

Og tak iøvrigt for kommentaren:)

EDIT: Det skal lige siges at der normalvis er 4 skuffer. Stoframmen er en jeg selv har lavet, hvori subwoofer står


Skrevet af: Skovbo
Skrevet den: 13-April-2014 kl. 01:44
Tak for tilbagemeldingen :)

Du må jo sige til hvis du en dag skal af med det, måske jeg vil købe ;)




-------------
http://skovbosburgerblog.dk" rel="nofollow - Min burgerblog


Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 13-April-2014 kl. 08:59
Njae;-).. Regn ikke med det:-).
Men hold øje på dba. Jeg er tit derinde og kigge da jeg skal bruge et andet sofa bord i samme stil, så kan jeg lige holde øje også:-)


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 13-April-2014 kl. 09:17
Hvad er målene på møblet? Ser ikke ud til at kunne rumme en "voksen" forstærker i dybden.


Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 13-April-2014 kl. 09:48
Min v1073 er 35 dyb ex kabler osv. Dybden på møblet er 44.5.
Højde i midtrum er 33cm og 53.5 bredt..
Hvis jeg fik et vinklet strømstik på og satte bananplugs anderledes i kunne jeg nok skubbe receiver længere ind i møblet, men som det står nu, flugter front på receiver og møbel, så det bibeholder jeg sådan:-)


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 13-April-2014 kl. 09:56
Ok tak! Min SC-LX 83 er lige 10 cm dybere, så det går jo slet ikke. Reolen den står i er 52 cm dyb, se link i min signatur.


Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 13-April-2014 kl. 10:36
Ja det kan jeg godt se blir en no go:)...

Der er ikke så forbandet et stort udvalg når man når op i de store dybder


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 13-April-2014 kl. 10:48
Næh, jeg fik mit fremstillet efter mål af en tømrer ;-)


Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 13-April-2014 kl. 13:15
Ja det kan hurtigt blive den eneste mulighed:)..


Skrevet af: andmm
Skrevet den: 13-April-2014 kl. 21:53
Skal baghøjtalerne ikke vinkles ind mod hinanden for optimal surround effekt?

-------------
Elac 190 5.1 med 2030 Sub. Yamaha RX-V1073 Benq W1070. Panasonic 37PX70, PS3, Lg199h recorder.


Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 14-April-2014 kl. 07:26
Jo hvis jeg sad nede ved mine bagkanaler:-). Men jeg sidder midt imellem fronter og baghøjtalere.. Så de her kan spille mod lytte position.
Men står overfor en omrokering i min stue (efter jeg fand... ellers lige var kommet på plads:-)), så fremadrettet vil bagkanalerne være ved lytte position og så skal de vinkles godt ind mod lytte position:-)


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 14-April-2014 kl. 09:29
Ved samme ombæring bør du hænge suroundhøjttalerne højere op. Ca 20 cm over hovedhøjde når du sidder. Lyden skal blæse hen over hovederne på folk, ikke ind i folk.


Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 14-April-2014 kl. 10:06
Jep:-).. Har kig på at par "højere" standere:-)


Skrevet af: andmm
Skrevet den: 14-April-2014 kl. 14:50
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Ved samme ombæring bør du hænge suroundhøjttalerne højere op. Ca 20 cm over hovedhøjde når du sidder. Lyden skal blæse hen over hovederne på folk, ikke ind i folk.
 
Jeg fik anbefalet, i en anden tråd, at hænge højtalerne så diskanten er 80 cm over ørehøjde.


-------------
Elac 190 5.1 med 2030 Sub. Yamaha RX-V1073 Benq W1070. Panasonic 37PX70, PS3, Lg199h recorder.


Skrevet af: martin_p
Skrevet den: 14-April-2014 kl. 15:40
http://www.dolby.com/us/en/consumer/setup/connection-guide/home-theater-speaker-guide/index.html?utm_source=lifehacker+newsletter&utm_campaign=afe89e671b-ua-142218-1&utm_medium=email


Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 15-April-2014 kl. 06:42
Skal surround højttalerne rettes direkte mod lytte position? Syntes div video viser at de er sat over lyd position OG pegende foran lytte position i virkeligheden?

Det må da være lytte positionen (skidt illustreret)


Skrevet af: Therien
Skrevet den: 15-April-2014 kl. 09:07
Surround kanalerne skal hænge mellem 10 og 20 cm bag hovedet, 60 cm eller højere over øret.. Alt andet bør betragtes som kompromis eller forkert.

-------------
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL


Skrevet af: David O Jensen
Skrevet den: 18-April-2014 kl. 01:53
Lækkert setup og fede billeder. Må man spørge ind til holder/fod til din iPad.. Hvilket mærke og model dette er.

Mvh


Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 18-April-2014 kl. 06:19
Hej David
Tak for din kommentar. Det er sådan en her:
http://www.aluminimo.dk
Det er kun docken eksklusiv ledning osv:-). Det er en go solid Dock, jeg bruger til mini iPad og iPhone


Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 29-April-2016 kl. 19:35
Kan vel kaldes Micker´s hjemmebio vers 3 5.1 surround, eftersom der kun er få gengangere:).

Nuværende setup består af:

Nad T757v2         7 x 60W 

Nad T567 Blu Ray afspiller 

Dali Fazon LCR 4 i hvid og 1 i sort. 
Frequency Range (+/-3 dB) [Hz] 78 - 25,000 
 - Nogle dejlig letdrevne højtalere som virkelig har overrasket mig. Nu har jeg aldrig haft dyrere højtalere, men spredningen på disse fazon er de bedste jeg har haft og derfor er jeg virkelig begejstret for dem til film.

Svs SB2000 
12 " 
500 watt (1100 watt peak) Sledge DSP forstærker 
19-220 hz +-3 hz 

 - afløseren for min ellers elskede B&W ASW610. Jeg trængte dog til lidt fornyelse og tror sgu denne SB2000 bliver lige så længe jeg har brug for en subwoofer. Markant bedre og stærkere end min ASW610.

Dspeaker Cinema 8033c
 - Denne har virkelig gjort min tvivl til skamme. Min subwoofer nærmest smelter sammen med de ellers basforskrækkede Dali´er. Dernæst kan jeg spille ulideligt højt, men en aldrig svigtende subwoofer. Ingen rungen eller efterklang - imponeret er jeg.

Panasonic CX700B 55"
 - Ligeledes nyankommet i stuen, da mit ellers evigt præsterende VT30 50" blev ustabilt efter et lynnedslag.
Det har stadig overrasket mig, da jeg ellers aldrig har været glad for mine tidligere lcd skærme - denne her er jeg og bliver først erstattet når OLED kan handles fornuftigt.

Mac Mini Late 2012 4gb
 - stadig at finde trods køb af apple tv 4. Men mest brugt som server nu, da der streames via Infuse.

Førnævnte Apple TV4
Playstation 4



Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 29-April-2016 kl. 19:55















 



Skrevet af: JacobHN
Skrevet den: 30-April-2016 kl. 13:56
Bromberg5 det ser virkelig fedt ud dit setup! Hvad hedder dit tv møbel?


Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 30-April-2016 kl. 14:21
Tak for det jakcobhn. Tv møblet er et helt klassisk mistral av 232.:)


Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 27-Juni-2016 kl. 21:59
Mac Mini og blu ray afspiller er røget ud nu. Ind forventes Sonos Connect og store overvejelser om en mere SB2000. Stereo tankerne er på pause for nu.

Afgangen af Mini Mac var vemodig, men savnet forsvandt hurtigt. Er egentlig lettet over en enhed er "ude" af systemet og en tanke om at apple tv nu er eneste "smart" del er dejlig beroligende:).
Sonos til lyd og Atv4 til billede, så tror jeg 4k venter lidt endnu:)


Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 18-Oktober-2016 kl. 17:05
En T777 er imellemtiden kommet til. Mini Mac solgt er solgt. Apple TV erstatter det ganske fint til mit behov.
Der er ligeledes kommet en Bluesound Node v1 til. Den ville jeg gerne have erstattet med en v2.

Nå ja ej at forglemme, så er de store fliser under møblet erstattet med Clic alu1 - ret skal være ret;).



Print side | Luk vindue