Print side | Luk vindue

Hov, nyt logo?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: recordere.dk
Forumnavn: Generelt
Forumbeskrivelse: Nyt på forummet. Forslag til forbedringer o.lign.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=131363
Udskrevet den: 27-April-2024 kl. 16:39


Emne: Hov, nyt logo?
Skrevet af: Jwin
Emne: Hov, nyt logo?
Skrevet den: 29-Marts-2014 kl. 13:13
Det ser da ok ud. Det gamle var da også ved at være lidt for "Last Year"

J



Svar:
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 29-Marts-2014 kl. 13:22
De to terninger opfattede jeg som hørende til bannerreklamen. Men nu du sir det!

Jeg kunne bedre li pipfuglen. Den er humoristisk og kendetegner en lethed og entusiasme til emnet.


Skrevet af: Thomas Jensen
Skrevet den: 29-Marts-2014 kl. 13:22
Så skal det måske hedde Dices.dk?

-------------
AV-udstyr: Apple iPad 9th gen. 64 GB / Apple iPhone SE 3rd gen. 64 GB / JBL Charge 3


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 29-Marts-2014 kl. 13:50
Ja, vi kan vel sige at vi kører PPP (Piphans På Pension) :-)

Men vi beholder navnet. Logo'et er første skridt på vej til et nyt design af sitet. 

Vi valgte terningerne med de forskellige symboler, fordi recordere.dk i dag, har meget mere end bare optagere. Vi opfatter os selv som Det danske community for hjemmets elektronik og indhold.

Så de forskellige symboler repræsenterer streaming, film, spil og lyd, mens den højre terning har record symbolet, for at pege imod navnet recordere.dk.




-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: Thomas Jensen
Skrevet den: 29-Marts-2014 kl. 14:12
Man kunne jo også kombinere Pip'eren med terningerne og kalde sitet for Spillefuglen.dk...men det navn er vel taget for længst.

-------------
AV-udstyr: Apple iPad 9th gen. 64 GB / Apple iPhone SE 3rd gen. 64 GB / JBL Charge 3


Skrevet af: Jesper Flamand
Skrevet den: 29-Marts-2014 kl. 14:28
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Ja, vi kan vel sige at vi kører PPP (Piphans På Pension) :-)

Men vi beholder navnet. Logo'et er første skridt på vej til et nyt design af sitet. 

Vi valgte terningerne med de forskellige symboler, fordi recordere.dk i dag, har meget mere end bare optagere. Vi opfatter os selv som Det danske community for hjemmets elektronik og indhold.

Så de forskellige symboler repræsenterer streaming, film, spil og lyd, mens den højre terning har record symbolet, for at pege imod navnet recordere.dk.


Thumbs Up


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 29-Marts-2014 kl. 14:52
Hej Alle

Som Jens skriver, så skal det nye logo repræsentere flere af de ting der interesserer på recordere.dk i dag, hvor emnerne er bredt noget mere ud - og favner hjemmets elektronik og indhold til do. Smile





Det findes også i en mørk udgave, til senere brug Smile




  /Lars


-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: hopgreve
Skrevet den: 29-Marts-2014 kl. 15:03
Synes det ser flot ud ...men troede faktisk også det hørte til reklamerne , nok fordi man har set på det gamle logo i årevis
MVH

-------------
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 29-Marts-2014 kl. 15:33
Ja det er det gamle logo man forbinder med recordere.dk


Skrevet af: bruger udmeldt 23
Skrevet den: 29-Marts-2014 kl. 15:35
Brug den lyse udgave - den ser bedst ud! Og cookie-lappen nederst til højre, som den nu har været i længere tid, er heller ikke så generende mere - gider faktisk ikke at klikke den væk...

Men Lars, Administrator: Hvorfor har du kun den ene terning i dit profilbillede?? Ka' vi få den anden med også...Big smile


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 29-Marts-2014 kl. 15:41
Det er derfor vi gør det her trinvist - Recordere.dk's site og design er over 10 år gammelt, og gjorde vi det hele på én dag, så ville folk ikke kunne forstå noget :-)

Men vi er nødt til at modernisere både logo, site og CMS Smile


-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: bruger udmeldt 23
Skrevet den: 29-Marts-2014 kl. 15:46
Oprindeligt skrevet af Thomas Jensen Thomas Jensen skrev:

Man kunne jo også kombinere Pip'eren med terningerne og kalde sitet for Spillefuglen.dk...men det navn er vel taget for længst.

Se bare her, du:  http://spillefuglen.dk/ - http://spillefuglen.dk/  LOL



Skrevet af: Hother
Skrevet den: 29-Marts-2014 kl. 16:05
Jeg kan nok ikke se de terninger som relevante for recordere.dk. Terninger er for mig spilleredskaber. Jeg ville aldrig have gættet - hvis ikke jeg havde set denne tråd, at terningerne var recordere.dk´s nye logo.

Faktisk ser jeg et lidt tilsvarende logo på den lokale kiosk - og her symbolisere det lignende logo, at man kan spille på næsten hvad som helst. 


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: clausols1
Skrevet den: 29-Marts-2014 kl. 16:14
Det ser fint ud, syntes dog (og det er nok en fejl hos mig), at perspektivet på tegningerne er forkert. Begge de største flader ser 'forkerte' ud :-)


Skrevet af: Bruger udmeldt 31
Skrevet den: 29-Marts-2014 kl. 16:42
Oprindeligt skrevet af clausols1 clausols1 skrev:

Det ser fint ud, syntes dog (og det er nok en fejl hos mig), at perspektivet på tegningerne er forkert. Begge de største flader ser 'forkerte' ud :-)

Ja, når nu man skal lave et nyt logo, så få i det mindste en til at designe det som kan finde ud af at lave rigtigt perspektiv på en "3D" tegning Wink

Det ser virkelig skævt ud...


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 29-Marts-2014 kl. 17:15
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg kan nok ikke se de terninger som relevante for recordere.dk. Terninger er for mig spilleredskaber. Jeg ville aldrig have gættet - hvis ikke jeg havde set denne tråd, at terningerne var recordere.dk´s nye logo.


Helt enig!

M.v.h.


Skrevet af: azrael
Skrevet den: 29-Marts-2014 kl. 17:30
Oprindeligt skrevet af clausols1 clausols1 skrev:

Det ser fint ud, syntes dog (og det er nok en fejl hos mig), at perspektivet på tegningerne er forkert. Begge de største flader ser 'forkerte' ud :-)

Godt, at jeg ikker er den eneste, der synes at terningerne ser lidt deforme ud. Især fladen med noden synes jeg ser "forkert" ud. Der er den mørke variant pænere. Til gengæld falder den mørke variant igennem ved det røde REC logo. Måske en kombination af lys og mørk?

Jeg vil dog give bl.a. Hother ret i, at terninger ikke helt passer ind i konceptet for Recordere.dk. I al fald ikke spilleterninger. Og det er netop det man tænker på ved den aktuelle udformning af terningerne.

Et nyt logo er fint (selvom jeg godt kunne lide det gamle), men måske burde man lige bruge lidt ekstra tid på at finde et passende koncept.


-------------
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson


Skrevet af: Jwin
Skrevet den: 29-Marts-2014 kl. 18:49
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Faktisk ser jeg et lidt tilsvarende logo på den lokale kiosk - og her symbolisere det lignende logo, at man kan spille på næsten hvad som helst.

Nu du siger det, så er der faktisk lidt Danske Spil over det.

Jeg troede også at det var en del af banner reklamen. Jeg plejer et klikke på "piphans" for at komme til startsiden og pludselig var han væk. Ellers havde jeg nok ikke opdaget, at det faktisk var et logo og ikke en reklame.

J


Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 29-Marts-2014 kl. 19:32
Jeg synes nu ikke at terninger passer til nogen form for elektronik og hifi site, kan slet ikke se sammenhængen!

Jeg har i kraft af min uddannelse som grafiker været med til en del logo design og corporate identity's
Jeg vil sige at denne her er helt ude i skoven. Så hellere et intetsigende design som man herefter kan få til at blive "Recordere.dk's" stil ved gentagen genkendelse.

Tager man selve det grafiske på logo'et, så er det tegnet af en eller anden ufaglært, som ikke har nogen som helst forstand på grafisk formgivning og gengivelse.
En kube, som en terning jo har er jo lige stor på alle sider. Men de kanter som skal se ud til at vende imod den som ser på terningen, skal altid være længere end de kanter som vender væk fra.
Ligeledes skal motivet på siderne jo også følge selve sidens perspektiv. Tager man monitor og ipad motivet, så skal deres kanter også følges parallelt med kanterne på terningen. Men det gør de slet ikke.
Så har vi lys og skygger, som er helt forkert sat. Lyset rammer de 2 hjørner på terningerne som peger imod personen som ser. Men hvorfor laver den ene så en skygge på den anden terning?
Denne skygge ville ikke være synlig i kraft af lysets placering.

Sæt nu fuglen tilbage - den har intet med recordere.dk at gøre, men den er blevet recordere.dk's varetegn og derfor genkendelig.


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 29-Marts-2014 kl. 19:36
Hej Alle

Tak for alle kommentarene til nyt logo for vores community her, både positive som mindre positive Smile

Fuglen med DVD-skiven - eller piphans som Jens (Hummelmose) kalder den - har fulgt recordere.dk i mere end 11 år, og hvor sød og sjov den end er, så var den efterhånden blevet "forrige årti".

Så sidste år besluttede vi at komme videre. Det er derfor ikke en "hals over hoved" beslutning der ligger bag, ej heller noget vi har fået designet fredag eftermiddag og lister ind nu henover weekenden.

Vi har arbejdet en del med nyt design for recordere.dk. Udskiftning af logo er kun første skridt, og faktisk det mindste skridt.

Men som Jens siger, så har vi valgt at beholde navnet recordere.dk. Efter at have haft mange nye navne liggende i skuffen over årene, og stadig har, så mener vi ikke længere at der er grund til at ændre på det.

Et navn er jo bare en reference på nettet, et logo er derimod en del af et design-udtryk, og "piphans" tid var kommet. Fuglen passede ikke ind i et nyt design for 2014/2015.

  /Lars


-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 29-Marts-2014 kl. 19:37
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Tager man selve det grafiske på logo'et, så er det tegnet af en eller anden ufaglært, som ikke har nogen som helst forstand på grafisk formgivning og gengivelse.


Der tager du nu fejl Smile

Men et logo-design er jo en proces, hvor der foretages endog mange valg (og fravalg) undervejs, inden slutproduktet er klar.

Men som skrevet andetsteds, så er det nye logo ikke designet til det gamle recordere.dk. Vi har blot valgt ikke at skifte alting på samme tid.

  /Lars


-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 29-Marts-2014 kl. 19:47
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:


Vi har arbejdet en del med nyt design for recordere.dk. Udskiftning af logo er kun første skridt, og faktisk det mindste skridt.

Men som Jens siger, så har vi valgt at beholde navnet recordere.dk. Efter at have haft mange nye navne liggende i skuffen over årene, og stadig har, så mener vi ikke længere at der er grund til at ændre på det.

Et navn er jo bare en reference på nettet, et logo er derimod en del af et design-udtryk, og "piphans" tid var kommet. Fuglen passede ikke ind i et nyt design for 2014/2015.

  /Lars

Alene det at i har overvejet at skifte navnet recordere ud, viser jo bare at i er helt galt afmarcheret.
Recordere.dk er jo netop blevet et stærkt brand i kraft af de 11 år på bagen. At skifte navn ville være en brøler af dimensioner -  et eksempel er "Raider" chokoladebaren som med sit europæiske navneskift til Twix fik salget til at gå ned med mere end 25%.
Nu er recordere jo ikke en chokoladebar, så det kan være at 25% læsere forsvinder og aldrig finder tilbage igen - der er jo en hel del andre konkurrerende sites.

Recordere bliver ofte omtalt på andre sites og har også logoet gengivet på andre sites. Folk kan genkende vores logo, så derfor er det jo tåbeligt at lave det om til terninger.
Hvorfor ikke lave det om til et par knapper og så bibeholde fuglen på én af knapperne. Alle vores apparater har jo knapper - det er da en komplet no-brainer.

Jeg vil meget gerne se den process i har været igennem med brainstorming og overvejelser, før at logoet er blevet et par terninger!
Er det ikke bare én eller anden søn, som har lært at tegne på computeren som har lavet det til jer og så er er de blevet placeret et par symboler på siderne? Thumbs Down


-------------
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.


Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 29-Marts-2014 kl. 19:49
Kom med nogle forslag og lad jeres medlemmer afgøre det med afstemning, eller kom med en konkurrence.

Husk at Recordere.dk kun er blevet store i kraft af sine loyale medlemmer og læsere!!!


-------------
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 29-Marts-2014 kl. 19:50
Lad os nu se, om recordere-teamet lytter til os brugere, denne gang!? Eller det er ligesom alle tidligere gange, hvor der kommer kritisk-konstruktive indlæg, at "man" mener at vide bedre, og at "man" har truffet den rigtige beslutning!   

M.v.h.


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 29-Marts-2014 kl. 19:53
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Alene det at i har overvejet at skifte navnet recordere ud, viser jo bare at i er helt galt afmarcheret.


Det var tidligere, for en 3-4 år siden da "internet-verdenen" så anderledes ud Smile

Vi har ikke overvejet et navneskifte i processen med at modernisere sitet Smile

  /Lars


-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 29-Marts-2014 kl. 20:09


Jeg har brugt lidt tid på at fundere over hvad Lars og Jens vil opnå med et logo-skift. Altså recordere.dk er jo et "Brand". Når jeg er ude et eller andet sted i AV-sammenhæng, så kender de fleste recordere.dk. Logo´et er i den sammenhæng måske ikke så væsentligt - men, når jeg f.eks. surfer på nettet efter oplysninger på dette og hint, så dukker recordere.dk jo op.

Hvis jeg som ikke den store kender af siden her og åbner et link og ser et par "Spille terninger", så vil jeg umiddelbart da tro, at jeg er kommet på en spille-hjemmeside. Bestemt ikke noget som jeg forbinder med AV-sammenhænge.

Jeg kan slet ikke se - hvor meget jeg end har prøvet, hvad I opnår med et nyt logo - heller ikke i business sammenhænge. Nu er det jo nok ikke sådan at det nye logo kommer på forsiden af internetaviserne som "Breaking News".

Det nye logo er for mig, og som jeg kan forstå på andre - misvisende for sidens indhold, altså med mindre at I fremover planlægger at supplere med noget on-line spil. Den gamle fugl er i det mindste et kendt logo og viser en bl. a. en disc. 

Jeg kan slet ikke se fidusen med et logo skift, det giver i det mindste for mig absolut ingen mening.

Lars og Jens, tag vores forundring og mislyde som tegn på, at vi jo faktisk holder af siden her, som vi jo også er en del af. Vi ønsker kun det bedste for recordere.dkSmile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Claus P
Skrevet den: 29-Marts-2014 kl. 20:27
Jeg forstår heller ikke det nye logo. Terningerne minder mig om unge mennesker som bruger al deres tid på biler, og ikke på recordere.dk

Jeg kunne forstå hvis man havde bearbejdet fuglen, så den var blevet lidt mere nutidig. Jeg er i et mindre firma, med adskillige år på bagen, her bliver vores logo "strammet op" ca hver 5-7. år. Stramninger som vores kunder først opdager, når de kigger i gamle kataloger eller på ældre regninger. Ændringerne bliver så kommenteret på messer og ofte for det positive, netop fordi de foregår i det skjulte.


Skrevet af: azrael
Skrevet den: 29-Marts-2014 kl. 21:23
Jeg har da en ide til et nyt logo, eller i al fald en spirende ide.

Selvom jeg ikke er helt ueffen til at få ideer, så er jeg desværre komplet håbløs til at visualisere dem, så jeg bliver nødt til at nøjes med en tekstuel forklaring.

Jeg ville koncentrere mig om de tre symboler i den højre terning, altså "play", "pause" og "rec". Enten kunne man placere f.eks. "rec" og/eller "play" i stedet for hhv. 'o' og 'd' i "recordere". Eller også kunne man sammensætte de tre symboler, måske med lidt overlap, men under alle omstændigheder "fladt". Selve "recordere" ville jeg finde en spændende sans-serif font til (noget is stil med "Century Gothic") og skrive med småt.

Ved ikke om ovenstående giver mening for jer. Altså, om I kan forestille jer, hvad jeg mener/hvor jeg vil hen. Anyway, bare et indspark.

EDIT: Med forbehold for kombinationen af MS Paint og mine ikke-eksisterende evner ud i grafisk design er her et udkast til ovenstående forslag. Jeg undskylder på forhånd for eventuelle psykiske mén som billedet måtte fremkalde... Wink




-------------
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 29-Marts-2014 kl. 21:30
Jeg mener også at et evt. nyt logo skulle bestå af navnet "Recordere.dk", mere end et eller andet intetsigende...

M.v.h.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 29-Marts-2014 kl. 21:43
Og skal det endelig være en terning hvorfor så ikke en som udstråler logik og intelligens. Og her kan både stå recordere.dk + de emner der typisk debatteres+  viser hvoledes man skruer et system sammen (i overført betydning.





-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Bschmidt
Skrevet den: 29-Marts-2014 kl. 21:46
Helt ærligt skulle der i hvert fald være et æble, en mobiltelefon og et par høreværn med i logoet for at symbolisere at man bevæger sig ind på en pro-Apple, mobil/gadget side der ikke lytter til de trofaste brugere :-(
Mvh BS

-------------
http://tinyurl.com/2vwl5jc - BS - AV udstyr O.A. | http://tinyurl.com/6xv6rcn - N-Oof | http://tinyurl.com/2wz9raw - "Vis mig dit HTPC setup"


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 29-Marts-2014 kl. 21:46
Har lavet en afstemning om det nye contra det gamle logo

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=131375&title=hvilket-logo-er-bedst


Skrevet af: nbu001
Skrevet den: 29-Marts-2014 kl. 21:53
Med risiko for blot at lyde som en medløber/-brokker, så er det da lige før at jeg tror at jeg kunne designe de terninger så man undgik at blive søsyg af at kigge på dem! Også selvom at Illustrator ikke er min spidskompetence ... det er snart 15 år siden at jeg tog det lille kørekort til det program :) Synes dog umiddelbart heller ikke at de passer ret godt til 'vores' site.

-------------
           


Skrevet af: clausols1
Skrevet den: 29-Marts-2014 kl. 22:42
Lars, hvis du er fast besluttet på logoet, så vil jeg foreslå at få.fikset perspektivet, samt fjernet de affasede kanter og hjørner, så det er et kvadrat i stedet for en terning. Evt. smid noderne væk og sæt piphans ind i stedet.

Jeg syntes, at piphans er en del af recordere, men kan godt se behovet for fornyelse. Som sagt vil jeg forslå at piphans bruges på en af de tydelige flader i kvadratet, for at holde fast i det oprindelige. Om x antal år kan man så moderniserer kvadraternes indhold igen og slagte piphans ;-)


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 29-Marts-2014 kl. 22:48
Hej alle.

Tak for jeres input :-)

Lars er ikke online lige nu, men vi tager lige en brainstorm over jeres input. Det bliver nok først i morgen aften, da jeg har nogle andre opgaver (bl.a. Kevin Magnussen) i morgen formiddag. 

Super at i engagerer jer i recordere.dk på den måde. 

Sov godt 

Jens


-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 30-Marts-2014 kl. 08:20
Med risiko for at gentage noget, der allerede er skrevet:

1. Man kommer til at tænke på et gambling-site længe før man begynder at bruge tid på at afkode siderne af terningerne.

2. Det er for rodet at se på. Jeg håber, at i har en enklere version - f.eks. bestående af blot den ene terning til højre - i tilfælde af, at i skulle bruge det til ikon for en app.

3. Perspektivet er forkert. Jeg kommer mest til at tænke på den nylige ballade om en ung kvinde, der havde fået tatoveret en tekst med stavefejl på ryggen. Hendes første forsvar var, at det var gjort med vilje, men realiteten er, at hun kommer til at tilbringe resten af livet med at forklare sig. På samme måde vil i med jævne mellemrum komme til at forklare overfor nye, hjælpsomme brugere, at jeres terninger skam er tegnet skævt med vilje.

4. Hvis det skæve perspektiv skyldes behovet for at gøre plads til den første node kunne man jo bytte rundt på musik og video hvorved video ville få musikkens efter min mening langt mere fremtrædende plads og hvor en "up note" ville fungere bedre på pladsen til højre.

5. Hvad er det for en boks, der står foran skærmen? En computer? Der burde blot være en (større) skærm, så det ikke ser så gnidret ud.

6. Hvad er der på de andre sider af terningerne? ;)

7. Nævnte jeg perspektivet?



Skrevet af: Thomas Jensen
Skrevet den: 30-Marts-2014 kl. 08:21
Oprindeligt skrevet af Bschmidt Bschmidt skrev:



Helt ærligt skulle der i hvert fald være et æble, en mobiltelefon og et par høreværn med i logoet for at symbolisere at man bevæger sig ind på en pro-Apple, mobil/gadget side der ikke lytter til de trofaste brugere :-(
Mvh BS


Og hvis man antager at 'B' i dit brugernavn står for Bull, så er 'c', 'm' og 'd' overflødige for at beskrive dét, du lukker ud.

-------------
AV-udstyr: Apple iPad 9th gen. 64 GB / Apple iPhone SE 3rd gen. 64 GB / JBL Charge 3


Skrevet af: Bschmidt
Skrevet den: 30-Marts-2014 kl. 08:28
Oprindeligt skrevet af Thomas Jensen Thomas Jensen skrev:

Oprindeligt skrevet af Bschmidt Bschmidt skrev:



Helt ærligt skulle der i hvert fald være et æble, en mobiltelefon og et par høreværn med i logoet for at symbolisere at man bevæger sig ind på en pro-Apple, mobil/gadget side der ikke lytter til de trofaste brugere :-(
Mvh BS


Og hvis man antager at 'B' i dit brugernavn står for Bull, så er 'c', 'm' og 'd' overflødige for at beskrive dét, du lukker ud.
Saglig og for diskussionen meget oplysende kommentar fra en trofast bruger. LOL.
Måske du skal holde dig fra at antage for meget i dit fremtidige virke.
 
Mvh BS


-------------
http://tinyurl.com/2vwl5jc - BS - AV udstyr O.A. | http://tinyurl.com/6xv6rcn - N-Oof | http://tinyurl.com/2wz9raw - "Vis mig dit HTPC setup"


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 30-Marts-2014 kl. 08:55
Først og fremmest lad os holde tonen på et sagligt niveau, ellers kan den ikke bruges til noget.

Og så vil jeg bede jer om at droppe kommentarerne om hvilen AD'er der har lavet det, kommer der flere "sønner" eller anden nedladende af den slags, lukker jeg diskussionen, og så kører Lars og jeg det hele selv. 

Hvis i vil have vi lytter til jer, så tal til os, og ikke ned til os.


-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: Bschmidt
Skrevet den: 30-Marts-2014 kl. 09:12
Jeg vil lade mig overraske hvis i lytter til hvad brugerne siger og ikke hvad der giver flest "klik"
Og ja jeg gav bevidst et provokerende tvist på min første (og denne) kommentar for netop at råbe jer op. Jeg syntes ikke siden går i den retning >jeg< ønsker men det er heller ikke min side så det eneste jeg kan gøre er at give min mening til kende eller finde et bedre bageri ;-)
 
Mvh BS


-------------
http://tinyurl.com/2vwl5jc - BS - AV udstyr O.A. | http://tinyurl.com/6xv6rcn - N-Oof | http://tinyurl.com/2wz9raw - "Vis mig dit HTPC setup"


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 30-Marts-2014 kl. 09:22
Oprindeligt skrevet af Bschmidt Bschmidt skrev:

Jeg vil lade mig overraske hvis i lytter til hvad brugerne siger og ikke hvad der giver flest "klik"
Og ja jeg gav bevidst et provokerende tvist på min første (og denne) kommentar for netop at råbe jer op. Jeg syntes ikke siden går i den retning >jeg< ønsker men det er heller ikke min side så det eneste jeg kan gøre er at give min mening til kende eller finde et bedre bageri ;-)
 
Mvh BS

Jeg synes virkelig at det er synd hvis trådens hidtil ret så seriøse indlæg og indhold nu skal ødelægges. Jeg tror såmænd at Lars og Jens har forstået budskabet - så lad os give det en chanceSmile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Bschmidt
Skrevet den: 30-Marts-2014 kl. 10:58
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Bschmidt Bschmidt skrev:

Jeg vil lade mig overraske hvis i lytter til hvad brugerne siger og ikke hvad der giver flest "klik"
Og ja jeg gav bevidst et provokerende tvist på min første (og denne) kommentar for netop at råbe jer op. Jeg syntes ikke siden går i den retning >jeg< ønsker men det er heller ikke min side så det eneste jeg kan gøre er at give min mening til kende eller finde et bedre bageri ;-)
 
Mvh BS

Jeg synes virkelig at det er synd hvis trådens hidtil ret så seriøse indlæg og indhold nu skal ødelægges. Jeg tror såmænd at Lars og Jens har forstået budskabet - så lad os give det en chanceSmile
Bekalger Hother, at jeg ikke holder dit og TJ's niveau i indlæggene. Jeg skal nok undlade at kommentere yderligere i denne tråd.
 
Mvh og god søndag BS


-------------
http://tinyurl.com/2vwl5jc - BS - AV udstyr O.A. | http://tinyurl.com/6xv6rcn - N-Oof | http://tinyurl.com/2wz9raw - "Vis mig dit HTPC setup"


Skrevet af: Bruger udmeldt 33
Skrevet den: 30-Marts-2014 kl. 11:19
Så lad dem dog beholde deres terninger hvis...
Nå men synes da ellers dette er flot tænkt. Ham der skrev recordere med optage tegn og play osv.


Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 30-Marts-2014 kl. 12:06
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Og så vil jeg bede jer om at droppe kommentarerne om hvilen AD'er der har lavet det, kommer der flere "sønner" eller anden nedladende af den slags, lukker jeg diskussionen, og så kører Lars og jeg det hele selv.

Godt så - intet om sønner (I apologize)

Men hvordan i er kommet frem til resultatet med terninger synes jeg kunne være interessant at få uddybet.
Jeg har selv, efter flere forsøg, prøvet at opsætte en kreativ process med ræsonnement der ender med terninger. Den eneste måde jeg kommer tæt på er ved at smide noget brætspil ind i min brainstorm, men det har vi jo intet af.


-------------
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.


Skrevet af: azrael
Skrevet den: 30-Marts-2014 kl. 12:27
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Og så vil jeg bede jer om at droppe kommentarerne om hvilen AD'er der har lavet det, kommer der flere "sønner" eller anden nedladende af den slags, lukker jeg diskussionen, og så kører Lars og jeg det hele selv.

Godt så - intet om sønner (I apologize)

Men hvordan i er kommet frem til resultatet med terninger synes jeg kunne være interessant at få uddybet.
Jeg har selv, efter flere forsøg, prøvet at opsætte en kreativ process med ræsonnement der ender med terninger. Den eneste måde jeg kommer tæt på er ved at smide noget brætspil ind i min brainstorm, men det har vi jo intet af.

Jeg tror, at det principielle problem er at det er *terninger*, hvor det nok skulle have været *kuber* (i det omfang, at man overhovedet vil gå i den retning med designet).


-------------
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 30-Marts-2014 kl. 12:28
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Men hvordan i er kommet frem til resultatet med terninger synes jeg kunne være interessant at få uddybet.


Første idé var fjernbetjeningsknapper i forskellige varianter. Men det holdt ikke af flere årsager.

På et tidspunkt opstod ideen med terninger, som vi blev glade for.

Ikke i betydningen "spil", men i betydningen "blande" forskellige sider. I det ene øjeblik det ene, i det næste øjeblik det andet, men "at the end of the day" det hele (alle sider / alle emner).

Logoet er strammet lidt op nu Smile

  /Lars


-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 30-Marts-2014 kl. 12:30
Jeg fjernede den sidste linie i mit tidligere indlæg - ikke så meget fordi jeg ønsker at undskylde, men fordi det tilsyneladende gav støj på linien.

Det være sagt, så håber jeg da at rette vedkommende kan skelne mellem konstruktiv feedback og den mere usaglige af slagsen - også selv om begge dele skulle forekomme i samme indlæg.

I sidste ende handler det ikke om, hvordan et logo er blevet skabt eller af hvem, men om det bliver modtaget og opfattet som forventet.



Skrevet af: Guests
Skrevet den: 30-Marts-2014 kl. 12:39
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:


Logoet er strammet lidt op nu Smile


Bedre, men hvorfor ikke et fladt optage-symbol i stedet for den mørke skygge? Lige nu minder det (mig) om
http://www.avforums.com/attachments/2001_a_space_odyssey_wallpaper_logo-normal-jpg.466815/ - http://www.avforums.com/attachments/2001_a_space_odyssey_wallpaper_logo-normal-jpg.466815/


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 30-Marts-2014 kl. 12:42
Oprindeligt skrevet af GlobulusDK GlobulusDK skrev:

men hvorfor ikke et fladt optage-symbol i stedet for den mørke skygge?


Det er referencen til navnet, og derfor er det rec-symbolet fremhævet Smile

(Men det var blevet lige lidt for dominerende i seneste rettelse)

  /Lars


-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 30-Marts-2014 kl. 12:59
Og så håber jeg logoet for klummen bliver skiftet som det næste :-)



-------------
Venlig hilsen
KB


Skrevet af: Thomas Jensen
Skrevet den: 30-Marts-2014 kl. 13:14
Men....man kaster terninger og blander spillekort.
Eller er det bare hjemme hos mig?

Man kunne jo også tegne en hvirvelvind med AV-produkter, Teknologi-Tornadoen.

Nå, hvad rager det mig? Jeg bruger siden, uanset hvordan logoet ser ud.

-------------
AV-udstyr: Apple iPad 9th gen. 64 GB / Apple iPhone SE 3rd gen. 64 GB / JBL Charge 3


Skrevet af: dr gonzo
Skrevet den: 30-Marts-2014 kl. 14:15
Det er ikke for at være grov eller fræk. Men hvis I vil bruge et terning logo, bliver I i det mindste nød til at lave om, da perspektivet er helt galt. De kandter der er længest væk er stører end dem der er tæt på, det giver en fornemmelse af at man kigger ind i to trekandtet huler, mere end at det er to kubistiske opjekter. Det før logoet til at se meget amatør-agtigt ud, hvilket er en skam.


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 30-Marts-2014 kl. 14:36
Oprindeligt skrevet af dr gonzo dr gonzo skrev:

Det er ikke for at være grov eller fræk. Men hvis I vil bruge et terning logo, bliver I i det mindste nød til at lave om, da perspektivet er helt galt. De kandter der er længest væk er stører end dem der er tæt på, det giver en fornemmelse af at man kigger ind i to trekandtet huler, mere end at det er to kubistiske opjekter. Det før logoet til at se meget amatør-agtigt ud, hvilket er en skam.


Perspektivet er rigtigt nok, men nogle af de fine grå nuancer flyder sammen på nogle skærme, fordi farvetoner og lysstyrke ligger for tæt på hinanden. Det kan givet et visuelt indtryk af skæve proportioner.

Men det er noget vi vil justere på Smile

  /Lars


-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: ashdk
Skrevet den: 30-Marts-2014 kl. 14:49
Synes det er et dårligt logo, minder for meget og et eller andet med terning spil.


Skrevet af: Theilo
Skrevet den: 30-Marts-2014 kl. 16:54
Syntes nu det nye logo er ok, måske med enkelte justeringer.
Play og pause skulle skiftes til noget andet. Den røde knap passer til navnet(recordere).
Der er mange sider på terninger, lige som på vores forum.
Fuglen, tja for mig har den været underlig fra starten og har ikke rigtig set ideen med den, men den har været der altid, så måske kunne den være en del af det nye logo.



-------------
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 30-Marts-2014 kl. 17:10
Måske vi kunne få Lars til at fortælle hvor ideen til piphans kom fra. Disc'en gir lidt sig selv.


Skrevet af: bruger udmeldt 23
Skrevet den: 30-Marts-2014 kl. 17:17
Lars, Administrator:

Brug kun den højre terning, når nu du bruger den i din profil, og andre steder her på sitet. Det ser mere enkelt ud. Et logo skal helst være enkelt.

Og uanset hvilken dims, man bruger til at afspille og optage med, så er symbolerne de fleste steder de samme, så brug bare Optag- Afspil- og Pause-symbolerne, som på den højre terning.

Terningerne ER jo kastet......


Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 30-Marts-2014 kl. 17:48
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af dr gonzo dr gonzo skrev:

Det er ikke for at være grov eller fræk. Men hvis I vil bruge et terning logo, bliver I i det mindste nød til at lave om, da perspektivet er helt galt. De kandter der er længest væk er stører end dem der er tæt på, det giver en fornemmelse af at man kigger ind i to trekandtet huler, mere end at det er to kubistiske opjekter. Det før logoet til at se meget amatør-agtigt ud, hvilket er en skam.


Perspektivet er rigtigt nok, men nogle af de fine grå nuancer flyder sammen på nogle skærme, fordi farvetoner og lysstyrke ligger for tæt på hinanden. Det kan givet et visuelt indtryk af skæve proportioner.

Men det er noget vi vil justere på Smile

  /Lars

Hej Lars, kan vi ikke godt holde os til fakta?

Perspektivet er ikke korrekt, hvilket er blevet målt og angivet på nedenstående tegning:



De sider som er målt til at have den største længde er faktisk de sider, som er fjernest fra hvor man ser.
Det burde være omvendt, da ting længst væk i perspektiv altid er mindre.


-------------
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.


Skrevet af: bruger udmeldt 23
Skrevet den: 30-Marts-2014 kl. 17:57
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Måske vi kunne få Lars til at fortælle hvor ideen til piphans kom fra. Disc'en gir lidt sig selv.

Fugle sidder jo tit på antenner! Måske derfor?LOL


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 30-Marts-2014 kl. 18:07
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Måske vi kunne få Lars til at fortælle hvor ideen til piphans kom fra. Disc'en gir lidt sig selv.


Den blev designet til premiere på den meget lille første side, der så dagens lys i februar 2003.

Dengang blot en sammenligning af (nogle få) DVD-optagere.

Skulle bruge et logo, og fandt en fugl med en DVD-skive i en clipart-samling jeg havde købt. Det blev modificeret til piphans.

I den helt spæde start var det lidt et univers Smile


                         



       

   /Lars


-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: hopgreve
Skrevet den: 30-Marts-2014 kl. 18:12
Tror det er en helt umulig opgave , at finde et logo alle kan lide , og bryder sig om.
Det samme gør sig nok gældende HVIS recordere.dk skal have et nyt navn på et tidspunkt.
MVH

-------------
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 30-Marts-2014 kl. 18:26
Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

Tror det er en helt umulig opgave , at finde et logo alle kan lide , og bryder sig om.
Det samme gør sig nok gældende HVIS recordere.dk skal have et nyt navn på et tidspunkt.
MVH


Alt nyt kræver tilvending Smile

  /Lars


-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 30-Marts-2014 kl. 18:42
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:


Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Måske vi kunne få Lars til at fortælle hvor ideen til piphans kom fra. Disc'en gir lidt sig selv.


Den blev designet til premiere på den meget lille første side, der så dagens lys i februar 2003.

Dengang blot en sammenligning af (nogle få) DVD-optagere.

Skulle bruge et logo, og fandt en fugl med en DVD-skive i en clipart-samling jeg havde købt. Det blev modificeret til piphans.

I den helt spæde start var det lidt et univers Smile


<a name="top"><font face="Arial" size="2">                          </a><a name="top"><font face="Arial" size="2">



</a><a name="top"><font face="Arial" size="2">        </a><a name="top"><font face="Arial" size="2"></a>

   /Lars

Tak Lars. Jeg vil nok som "gammel recorder bruger" komme til at savne piphans hvis han aflives helt...


Skrevet af: bruger udmeldt 23
Skrevet den: 30-Marts-2014 kl. 18:51
Lars, Administrator:

Slet den venstre terning. Gør den højre lidt mindre og behold symbolerne på den, OG lad "Piphans" sidde på den - så burde der være fred fra os!Big smile


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 30-Marts-2014 kl. 18:52
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:


Perspektivet er rigtigt nok


Ja, hvis det skal give et indtryk af at man ser indvendig side af to terninger - men så er lysfaldet forkert.

Nej, terningerne er i forkert perspektiv, min kone så det ved første øjekast!


Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 30-Marts-2014 kl. 19:18
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:



Oprindeligt skrevet af GlobulusDK GlobulusDK skrev:

men hvorfor ikke et fladt optage-symbol i stedet for den mørke skygge?


Det er referencen til navnet, og derfor er det rec-symbolet fremhævet Smile

(Men det var blevet lige lidt for dominerende i seneste rettelse)

  /Lars




Så meget havde jeg forstået.

Jeg tænkte mest på, at der er anvendt to forskellige design-elementer for at fremhæve rec-symbolet: Farve og 3D/skygge. Farven havde været nok - nøjagtig som det samme symbol kun er fremhævet ved farven når vi taler om en fjernbetjening til en optager.

Den nye version er dog relativt diskret. Personligt foretrækker jeg dog brune M&M fremfor de røde

https://www.goodreads.com/quotes/281050-you-can-please-some-of-the-people-some-of-the - https://www.goodreads.com/quotes/281050-you-can-please-some-of-the-people-some-of-the


Skrevet af: hansie
Skrevet den: 30-Marts-2014 kl. 19:20
Næste gang VW laver en ny bil skal alle bruger forums være med til at bestemme design


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 30-Marts-2014 kl. 20:17
Er det ikke dét de har gjort med Golfen? Den er da så anonym at alle må være tilfredse og alle har fået en del af deres vilje... det var et sidespring.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 30-Marts-2014 kl. 20:31
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:


Perspektivet er rigtigt nok


Ja, hvis det skal give et indtryk af at man ser indvendig side af to terninger - men så er lysfaldet forkert.

Nej, terningerne er i forkert perspektiv, min kone så det ved første øjekast!


Klaus




Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 30-Marts-2014 kl. 20:35
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Er det ikke dét de har gjort med Golfen?


Nej, der er bevidst holdt så kedelig og anonym, for det er det køberne vil have.

Klaus





-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: afk
Skrevet den: 31-Marts-2014 kl. 00:13
Jeg blev inspireret til også at kigge på Historie-siderne, og ifm. disse forandringer kan det måske af nostalgiske grunde senere være klogt at overveje nogle "snapshots" før/efter transitionen?


Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 31-Marts-2014 kl. 03:54
Oprindeligt skrevet af afk afk skrev:

Jeg blev inspireret til også at kigge på Historie-siderne, og ifm. disse forandringer kan det måske af nostalgiske grunde senere være klogt at overveje nogle "snapshots" før/efter transitionen?


http://archive.org/web/


Skrevet af: MulleB
Skrevet den: 31-Marts-2014 kl. 09:40
Dimensionerne på terningerne er altså stadig ikke rettet.   


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 31-Marts-2014 kl. 10:50
Oprindeligt skrevet af MulleB MulleB skrev:

Dimensionerne på terningerne er altså stadig ikke rettet.   


Og bl.a. ikonet med skærm og tablet er helt skæv i forhold til terningens sider.


Skrevet af: Nitten82
Skrevet den: 31-Marts-2014 kl. 15:46
Min OCD går amok når jeg kigger på det nye logo


Skrevet af: jake51
Skrevet den: 31-Marts-2014 kl. 15:57
Hæ, havde slet ikke lagt mærke til det før nu
Men hvoffer terninger?

-------------
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson


Skrevet af: Tarkin
Skrevet den: 31-Marts-2014 kl. 16:09
Hej Lars og Jens

Jeg må så også melde mig i "tudekoret" og stille mig uforstående mht. jeres valg af nyt logo. De to terninger leder - på trods af de mange symboler - tankerne hen mod noget med spil (gambling), hvilket man ikke just kan påstå er en af kerneområderne i dette website. Logoet forvirrer mere end det gavner, og her tænker jeg primært fremtidige brugere. Vi der kender sitet overlever nok. Men hvis det endelig skal være, hvorfor så ikke designe et logo der tilfredsstiller alle?! Som flere har været inde på, tror jeg I gør klogt i at holde fast i piphans lidt endnu, dvs. lave et logo hvori han indgår, så at der stadig er noget genkendelse. Og da I mere eller mindre hænger på navnet recordere.dk, bør logoet for mig at se stadig have "noget med dette at gøre". Selvom harddiskoptagere efterhånden fylder ganske lidt, så findes der stadig recordere/optagefunktioner i snart sagt alle apparater, gadgets m.v. Derfor er det efter min mening helt på sin plads at holde fast i navnet samt lave et logo der understøtter det.

Jeg har med mine begrænsede evner forsøgt at lave et forslag/udkast til et nyt logo, som I forhåbentlig kan se idéen i. Et closeup af de pile-knapper vi kender fra alle mulige fjernbetjeninger, hvor så recordere.dk's piphans logo indgår i den runde midterknap (normalt Enter) måske ændret lidt mht. farve m.v. Der er meget symbolik i det. Det kan gå i alle retninger, men samlestedet er recordere.dk. Og så ligner det noget enhver forbinder med forbrugerelektronik. Håber det er noget I vil overveje.



Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 31-Marts-2014 kl. 16:34
Oprindeligt skrevet af Tarkin Tarkin skrev:


Jeg har med mine begrænsede evner forsøgt at lave et forslag/udkast til et nyt logo, som I forhåbentlig kan se idéen i. Et closeup af de pile-knapper vi kender fra alle mulige fjernbetjeninger, hvor så recordere.dk's piphans logo indgår i den runde midterknap (normalt Enter) måske ændret lidt mht. farve m.v. Der er meget symbolik i det. Det kan gå i alle retninger, men samlestedet er recordere.dk. Og så ligner det noget enhver forbinder med forbrugerelektronik. Håber det er noget I vil overveje.



Eller man kunne udskifte et par afpilene med netop "PLAY" og "REC" symbolerne.

M.v.h.


Skrevet af: Tarkin
Skrevet den: 31-Marts-2014 kl. 16:38
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:



Eller man kunne udskifte et par afpilene med netop "PLAY" og "REC" symbolerne.

M.v.h.


Oh no. Keep it simple!


Skrevet af: Thomas Jensen
Skrevet den: 31-Marts-2014 kl. 16:43
På den anden side så gambler man jo også ved at købe elektronik især fra koreanske producenter, så terningerne er måske ikke så malplacerede, når det kommer til stykket.

-------------
AV-udstyr: Apple iPad 9th gen. 64 GB / Apple iPhone SE 3rd gen. 64 GB / JBL Charge 3


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 31-Marts-2014 kl. 16:47
Oprindeligt skrevet af Thomas Jensen Thomas Jensen skrev:

På den anden side så gambler man jo også ved at købe elektronik især fra koreanske producenter, så terningerne er måske ikke så malplacerede, når det kommer til stykket.


Så skal der vel stå Philips og Samsung på terningernes sider!   

M.v.h.


Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 31-Marts-2014 kl. 17:22
Oprindeligt skrevet af Tarkin Tarkin skrev:

Jeg har med mine begrænsede evner forsøgt at lave et forslag/udkast til et nyt logo, som I forhåbentlig kan se idéen i. Et closeup af de pile-knapper vi kender fra alle mulige fjernbetjeninger, hvor så recordere.dk's piphans logo indgår i den runde midterknap (normalt Enter) måske ændret lidt mht. farve m.v. Der er meget symbolik i det. Det kan gå i alle retninger, men samlestedet er recordere.dk. Og så ligner det noget enhver forbinder med forbrugerelektronik. Håber det er noget I vil overveje.


Hov Hov - du må ikke bruge et billede hvor perspektivet er korrekt LOL Tongue


-------------
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.


Skrevet af: Stampe
Skrevet den: 31-Marts-2014 kl. 18:09
Bare for at være på tværs, så har jeg ingen problemer med det nye logo. 


Skrevet af: loveduck
Skrevet den: 31-Marts-2014 kl. 18:15
Hvordan det end er muligt, så er denne tråd allerede løbet mere af sporet end Hothers bio tråd. Stort tillykke!


Skrevet af: Langmack
Skrevet den: 31-Marts-2014 kl. 19:21
Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

Bare for at være på tværs, så har jeg ingen problemer med det nye logo. 

Samme her. Har generelt problemer med mavesure mennesker der hader forandringer. Mon ikke de sidder på deres WinXP PC og bander over alt andet? :-)


-------------
LG OLED65C9 monteret på Beovision 7 gulvstander.
B&O Stage
Beoremote One


Skrevet af: Nitten82
Skrevet den: 31-Marts-2014 kl. 20:16
Synes nu ikke at folk er mavesure på nogen måde. Mere kommentarer i stil med "der er et eller andet galt med perspektivet" "hvad er meningen med terningerne?".

Historien med det originale logo (piphans) viser jo at der ikke var en rigtig logo-designer på, men mere at det var et clipart man tilfældigvis havde på harddisken.

Det nye logo her kunne godt være skabt lidt i samme dur, det er hvertfald næppe en rigtig logo-designer der har lavet det. 

Man kunne tage det nye logo som et oplæg/en idé og uploade på et af de utallige sites hvor designere byder ind på projekter og skrive hey, vi har denne her ide/skitse kan i lave noget professionelt på baggrund af det?

Så ville der vælte 50-200 forslag ind som man kunne gennemgå internt. Falder valget på et logo modtager man logofiler i .ai .eps .png .jpg og hele møllen.



Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 31-Marts-2014 kl. 20:48
Oprindeligt skrevet af Langmack Langmack skrev:


Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

Bare for at være på tværs, så har jeg ingen problemer med det nye logo. 


Samme her. Har generelt problemer med mavesure mennesker der hader forandringer. Mon ikke de sidder på deres WinXP PC og bander over alt andet? :-)

Og det er da virkeligt et mavesurt opstød.


Skrevet af: FLarsen
Skrevet den: 31-Marts-2014 kl. 21:49
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:


Perspektivet er ikke korrekt, hvilket er blevet målt og angivet på nedenstående tegning:



De sider som er målt til at have den største længde er faktisk de sider, som er fjernest fra hvor man ser.
Det burde være omvendt, da ting længst væk i perspektiv altid er mindre.
Håber at der bliver rettet. Og Piphans kan godt flyve et andet sted hen.

-------------
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at hører på sin musik.
En audiofil har musik for at hører på sit anlæg.


Skrevet af: clausols1
Skrevet den: 01-April-2014 kl. 07:53
ranslirpa


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 01-April-2014 kl. 07:56
 


Nu kan vi ikke holde det hemmeligt længere!



http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=10739">
http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=10739 - http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=10739 -


Skrevet af: Stampe
Skrevet den: 01-April-2014 kl. 07:58
ha ha ha LOLLOLLOLLOLLOL


Skrevet af: Stouenberg
Skrevet den: 01-April-2014 kl. 08:18
- terningerne er kastet... Wink

-------------
8-) Steen

BUSH DABradio + det løse...


Skrevet af: Hessi
Skrevet den: 01-April-2014 kl. 08:25
Har i overvejet sådan noget i stedet?

Det kan laves meget pænere... fik bare lige lavet det i Paint.Net (er ikke en grafiker).
 




-------------
Mvh.
Hessi

Hvad landet har at byde på!

http://minfotoverden.dk - MinFotoVerden.dk


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 01-April-2014 kl. 09:06
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

 


Nu kan vi ikke holde det hemmeligt længere!



http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=10739">
http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=10739 - http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=10739 -


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 01-April-2014 kl. 09:45
Fed aprilsnar! Håber terningerne forsvinder i morgen   Tongue


Skrevet af: Tarkin
Skrevet den: 01-April-2014 kl. 09:52
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Fed aprilsnar! Håber terningerne forsvinder i morgen   Tongue

Hmm... Tror du alt det her med det nye logo er en lang aprilsnar? I så fald må det vist være en marts&aprilsnar idet terningerne blev indført d. 29/3 Vi har da lov at håbe.


Skrevet af: azrael
Skrevet den: 01-April-2014 kl. 10:17
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

 


Nu kan vi ikke holde det hemmeligt længere!



http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=10739">
http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=10739 - http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=10739 -


-------------
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 01-April-2014 kl. 11:52
Oprindeligt skrevet af Tarkin Tarkin skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Fed aprilsnar! Håber terningerne forsvinder i morgen   Tongue

Hmm... Tror du alt det her med det nye logo er en lang aprilsnar? I så fald må det vist være en marts&aprilsnar idet terningerne blev indført d. 29/3 Vi har da lov at håbe.

Det er lige det jeg håber det er. For så er den da gennemført!


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 01-April-2014 kl. 11:57
Iøvrigt synes jeg Piphans fint symboliserer at folk der går all-in på hjemmebiofronten med setups på den forkerte side af 80k, må ha "pip", da det svarer til 1000 biografbilletter. Eller i biffen hver aften i 3 år, eller en gang i ugen i 20 år


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 01-April-2014 kl. 12:27
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Iøvrigt synes jeg Piphans fint symboliserer at folk der går all-in på hjemmebiofronten med setups på den forkerte side af 80k, må ha "pip", da det svarer til 1000 biografbilletter. Eller i biffen hver aften i 3 år, eller en gang i ugen i 20 år

Hov - hov De derLOL


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.



Print side | Luk vindue