Print side | Luk vindue

Hjælp til kabelvalg.

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Brugergrupper
Forumnavn: Stofa digital modtagere
Forumbeskrivelse: For brugere af Zaptor og de øvrige modtagere til Telia Stofa
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=131385
Udskrevet den: 13-Maj-2024 kl. 17:42


Emne: Hjælp til kabelvalg.
Skrevet af: Havana
Emne: Hjælp til kabelvalg.
Skrevet den: 30-Marts-2014 kl. 13:41
Hej :)

Jeg har den lille pakke ved stofa, af en eller anden grund virker tv3 rigtig rigtig ringe. Jeg forestiller mig at det er fordi, at den ligger på en højere frekvens og de kabler jeg har er noget billigt bras.

Hvilket kabel vil være anbefalelsesværdigt? Det skal være 6 meter langt, men samtidigt skal det være billigt, da jeg er studerende og mit 5 år gamle Panasonic Plasma ikke er det vildeste.

Jeg er desuden interesseret i at vide om der er forskel i kvalitet på splittere? Jeg har købt en billig i Biltema, det kan måske også være den der er synderen.

Jeg er i tvivl om hvorvidt jeg har lavet tråden i det rigtige fora, men bær over med mig, hvis jeg har taget fejl :)

På forhånd tak.


-------------
Mvh Havana.



Svar:
Skrevet af: Supergris
Skrevet den: 30-Marts-2014 kl. 14:30
Det virker som om, du modtager dit tv-signal analogt? 
Hvis det er tilfældet, så anskaf dig en ekstern DVB-C Tuner, hvis dit tv ikke har det indbygget!


Skrevet af: Havana
Skrevet den: 30-Marts-2014 kl. 14:31
Nej jeg modtager det godt nok digitalt, mit tv har dvb-c tuner. :)

-------------
Mvh Havana.


Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 30-Marts-2014 kl. 18:32
Du skal bare købe noget der er Stofa og yousee godkendt.

Så er du sikker på at det ikke er kablet og stikkene.

Det kan jo være at udbyder leverer et dårligt signal.


Skrevet af: Gun
Skrevet den: 01-April-2014 kl. 12:21
De koster ikke alverden, de kabler/splittere. Vejledning fra Stofa: http://stofa.dk/kundeservice-old/vejledninger/godt-signal - http://stofa.dk/kundeservice-old/vejledninger/godt-signal


Skrevet af: L'er
Skrevet den: 25-April-2014 kl. 18:11
Jeg har også digitalt tv og kører med et Stofa/yousee godkendt antennekabel, men jeg oplever stadig pixeleringer og udfald i lyden på en række kanaler. Er det så udbyderens der leverer et dårligt signal?


-------------
Pioneer PDP-LX5090
PS3 60GB og PS4
Onkyo TX-NR656
HarboSAT10
HarboSUB10
Nintendo Wii U


Skrevet af: Steen6400
Skrevet den: 26-April-2014 kl. 11:25
Oprindeligt skrevet af L'er L'er skrev:

Jeg har også digitalt tv og kører med et Stofa/yousee godkendt antennekabel, men jeg oplever stadig pixeleringer og udfald i lyden på en række kanaler. Er det så udbyderens der leverer et dårligt signal?
Hvis du ikke splitter signalet op er det udbyderens problem, hvis ellers dine kabler/stik er i orden. Med en 2-splitter burde det også være ok ifølge ovenstående link til Stofa og har man flere splitter kan det være nødvendig med en forstærker.

-------------
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music


Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 26-April-2014 kl. 13:35
@Havanna: På Panasonic kan du selv tjekke signalkvaliteten.




-------------
Venlig hilsen
KB



Print side | Luk vindue