Print side | Luk vindue

Pioneer LX5090H - erstatning fra forsikring

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=131767
Udskrevet den: 29-April-2024 kl. 01:28


Emne: Pioneer LX5090H - erstatning fra forsikring
Skrevet af: LeBlodia
Emne: Pioneer LX5090H - erstatning fra forsikring
Skrevet den: 15-April-2014 kl. 21:03
Dette er bare til information, hvis andre skulle ende i samme situation, kan mindes der har været flere indlæg vedr. erstatning ifm. tyveri.
Jeg fik for nyligt stjålet mit Pioneer LX5090H og mit forsikringsselskab er nået frem til at skulle man erstatte det med et TV i dag, ville det være med et Panasonic P55VT60Y som kan fåes i Elgiganten til 20.000,- kr.
Grundet afskrivning får jeg 50% af de 20.000,- kr., hvilket jeg egentlig synes er fair nok.



Svar:
Skrevet af: indomitus
Skrevet den: 16-April-2014 kl. 09:34
Du burde få et tilsvarende TV, prisen er ikke vigtigt. det som er vigtigt er at man ikke burde stå med et dårligere produkt, og det kommer du jo til da du "kun" får 10000kr til at købe nyt for.


Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 16-April-2014 kl. 09:43
Oprindeligt skrevet af indomitus indomitus skrev:

Du burde få et tilsvarende TV, prisen er ikke vigtigt. det som er vigtigt er at man ikke burde stå med et dårligere produkt, og det kommer du jo til da du "kun" får 10000kr til at købe nyt for.
Hvis du får stjålet din 10 år gamle BMW/Mercedes eller anden dyr bil, får du jo heller ikke erstatning til helt ny bil i samme prisklasse.  Wink

Mvh. JørgenT


Skrevet af: indomitus
Skrevet den: 16-April-2014 kl. 09:59
Det mindes jeg heller aldrig jeg har skrevet!


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 16-April-2014 kl. 10:19
Der er jo altid afskrivning på et produkt, så uanset hvad et tilsvarende koster i dag, så kan du ikke få det pga. afskrivningen på det ødelagte.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: Stougaard
Skrevet den: 16-April-2014 kl. 11:09
Jeg synes det er en flot pris at få for et så gammelt tv, der vil jo altid være afskrivning på elektronik.


Skrevet af: TG80
Skrevet den: 16-April-2014 kl. 13:25
Af en alm. indbo forsikring er det jo helt fint.

Hvis det havde været en særskilt elektronik forsikring på det pågældende produkt, tegnet på købstidspunktet, så mener jeg ikke at der er afskrivning af værdien.


Skrevet af: indomitus
Skrevet den: 17-April-2014 kl. 09:44
Så længe trådstarter er tilfreds, er alt jo 10-4

Måske trådstarter vil skrive hvilken selskab han er forsikret ved?


Skrevet af: LeBlodia
Skrevet den: 17-April-2014 kl. 10:45
Jeg er forsikret hos Topdanmark. Jeg skal smide en del penge for at få et nyt TV i samme klasse, men man skal også være realistisk og taget i betragtning at TV'et var lidt over 5 år gammelt, så er jeg egentlig fint tilfreds.


Skrevet af: steen5
Skrevet den: 17-April-2014 kl. 12:02
Ja du skal være glad. hvad tror du måske du kunne have solgt det for her? 3000 kr. måske til en naiv køber


Skrevet af: LeBlodia
Skrevet den: 17-April-2014 kl. 22:15
Hvad det kan sælges for brugt er jo ikke nødvendigvis lig med den værdi det repræsenterer for mig uanset om det så er 3000,- eller 6000,- kr.
Det ændrer jo ikke på hvor meget jeg nu skal investere for at få et TV i samme klasse, så jeg vil da langt hellere have haft mit Pioneer end pengene.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 17-April-2014 kl. 22:25
Lige præcis! En forsikringsdækning er i bedste fald lig med et tab, i værste fald værdiløs..


Skrevet af: Keyvan
Skrevet den: 17-April-2014 kl. 22:35
Oprindeligt skrevet af LeBlodia LeBlodia skrev:

Hvad det kan sælges for brugt er jo ikke nødvendigvis lig med den værdi det repræsenterer for mig uanset om det så er 3000,- eller 6000,- kr.
Det ændrer jo ikke på hvor meget jeg nu skal investere for at få et TV i samme klasse, så jeg vil da langt hellere have haft mit Pioneer end pengene.

Det lyder til at du har været meget tilfreds med dit TV, er det ikke muligt at købe det samme TV (Brugt) med de 10.000 Kr. du få fra forsikring?


Skrevet af: Bruger udmeldt 33
Skrevet den: 18-April-2014 kl. 00:02
Jo jo også langt under det da ja ja


Skrevet af: LeBlodia
Skrevet den: 18-April-2014 kl. 11:12
De går for 5-6000,- kr. på DBA så det kunne jeg sagtens, har også overvejet det, det er bare en del penge at bruge på noget som kan brænde af to uger efter man har købt det.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 18-April-2014 kl. 11:33
Køb en brugt KRP model. De er lavet mere robuste end 5090

Der kan endda blive råd til en 60 tommer. Mener de går for 7-8000



Print side | Luk vindue