Print side | Luk vindue

PS4 LAN > Nat type 3

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: PS4
Forumbeskrivelse: Sony PlayStation 4
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=131800
Udskrevet den: 29-April-2024 kl. 01:57


Emne: PS4 LAN > Nat type 3
Skrevet af: DinoB
Emne: PS4 LAN > Nat type 3
Skrevet den: 17-April-2014 kl. 14:57
Halløj

Jeg har søgt lidt på google og kommet frem til de forskellige nat typer. I stuen står min telenor trådløse router med 5 ethernet porte. Min PS4 står placeret i et andet rum & vil derfor gerne have en stabil internet forbindelse. Hvis jeg forbinder direkte via wifi til min telenor router får jeg nat type 2. Jeg kunne ikke huske om der stod 1 eller 2 med lan kabel.
I stedet for at bruge mange penge på lange lan kabler har jeg købt en netgear switch(prosafe plus gs105e). Pt står der nat type 3.

Kan man evt. slå nogle sikkerheds/firewall funktioner fra for at opnår nat type 1 eller 2? Eller andre metoder?



Svar:
Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 18-April-2014 kl. 11:35
Wifi og kabel vil ikke ændre på nat type. Medmindre dit wifi ikke er sat sammen med dit LAN som det plejer.
En switch ændrer ikke på noget i dit netværk.

-------------
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.


Skrevet af: bleed_blue
Skrevet den: 18-April-2014 kl. 18:25
Hvis din router tillader det, kan du prøve at sætte din PS4 i DMZ (det er en funkntion inde i routeren). Det åbner vist nok for en masse porte (alle?) for den pågældende IP adresse.

Om det har nogen effekt mv. skal jeg ikke kunne udtale mig om, men det kan være et forsøg værd.


Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 18-April-2014 kl. 20:54
Jeg ville kun som test scenario sætte ting i dmz på en hjemme router. Man åbner sin enhed for at blive hacket, hvis man sætter den i dmz.

-------------
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.


Skrevet af: bleed_blue
Skrevet den: 18-April-2014 kl. 20:58
Det har du ret i, men kan en Playstation hackes?


Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 19-April-2014 kl. 05:26
Oprindeligt skrevet af bleed_blue bleed_blue skrev:

Det har du ret i, men kan en Playstation hackes?
Det kan jeg ikke svare dig på - så derfor er det nok bedst at man ikke giver andre muligheden for at forsøge.


-------------
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 25-April-2014 kl. 11:16
Aktiver uPNP i PS4 og router, hvis routeren understøtter det. Hvis ikke, så glem alt om at få noget som helst andet end Nat type 3. Det virkede aldrig på PS3, selvom alle porte anbefalet af Sony blev åbnet.
DMZ er en løsning, men uPNP er nemmere.




-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: DinoB
Skrevet den: 18-Maj-2014 kl. 11:01
Jeg har googlet en del, dog uden brugbar resultat.

Min ISP's router understøtter uPNP, dog ved jeg ikke om min PS4 gør? PS3 spørger om uPNP skal aktiverers, det gør PS4 ikke!
Jeg har manuelt åbnet nødvendige porte så jeg får nat type 2 på PSN. Det driller stadig på COD Ghosts men det hvad der der.



Print side | Luk vindue