Print side | Luk vindue

DR på Sonos kører af H.. Til

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Streaming media
Forumbeskrivelse: TV, film, radio og musik via netværk og internet
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=133125
Udskrevet den: 29-April-2024 kl. 04:18


Emne: DR på Sonos kører af H.. Til
Skrevet af: Torben Rasmussen
Emne: DR på Sonos kører af H.. Til
Skrevet den: 22-Juni-2014 kl. 16:22
Er jeg den eneste der oplever massive problemer med DRs kanaler på Sonos (tune-in)? Jeg vil tro at halvdelen af de gange jeg prøver at tænde en kanal, så får jeg fejlmeddelelsen at den ikke kan finde kanalen. Det gælder samtlige DR-kanaler og ingen andre af de danske.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet



Svar:
Skrevet af: hansie
Skrevet den: 22-Juni-2014 kl. 16:31
Nej .. Samme problem her. der er skrevet lidt i en anden tråd.

Og kun DR kanaler som giver problemer, alle andre spiller fint


Skrevet af: JørgenR
Skrevet den: 22-Juni-2014 kl. 16:53
Ja, DR har kørt meget ustabilt i den seneste tid. F.ex kan man ikke være sikker på at radiokanalen (især DR5 for mit vedkommende) sender tidlig morgen. Senere vender streamen tilbage. 

Det var også helt galt primo december 2013, og jeg skrev til DR om problemet. Fik nedenstående svar: 

Citat, start:
ja, vi har problemer med vores servere.

Vi arbejder på en løsning med en ekstern leverandør, som gerne skulle komme på plads i slutningen af denne her måned.
Skriv gerne, hvis der fortsat er problemer.

Med venlig hilsen

Pernille Gadegaard
DR TU Interaktiv Produktion
DR Byen, indg. 2-1
Emil Holms Kanal 22
DK-0999 DR Byen
http://www.dr.dk/ - www.dr.dk

Citat slut.


Problemet var kort efter udbedret, men nu er det altså galt igen.




-------------
/ Jørgen


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 22-Juni-2014 kl. 18:46
Lidt belastende idet jeg også bruger P3 som morgenvækning, der starter 15 minutter før jeg reelt skal op. Når der ikke er et stream at fange, så laver Sonos en alarmtone i stedet, så jeg bliver nødt til at stå op...

Hvor fandt du et link til at skrive til DR ang problemer?

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 22-Juni-2014 kl. 18:51
Jeg fandt en formular på deres netradio-side.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: mjohansen
Skrevet den: 22-Juni-2014 kl. 19:24
Min Bose SoundTouch virker heller ikke med DR, så det er ikke kun Sonos.


-------------
LG OLED CX 55"| Sonos Beam | Vu+ Uno4K SE | Apple TV 4K


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 22-Juni-2014 kl. 19:27
Nej, når nu de øvrige streams virker, så var jeg heller ikke så fokuseret på Sonos som synderen.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: opzouten
Skrevet den: 22-Juni-2014 kl. 19:51
Jeg oplever ingen problemer på min Squeezebox. Bruger links som dette (p3): http://live-icy.gss.dr.dk/A/A05H.mp3



Skrevet af: gah
Skrevet den: 22-Juni-2014 kl. 19:51
Bemærk at når der så endeligt er hul igennem til DR, så er det den gode stream som spiller.
Jeg tror at det licens finanserede DR, som hvert år får milliarder, ikke har server kapacitet til at streame i den høje kvalitet.
Når der er koblet et vist antal bruger på så er der lukket af indtil at brugerantallet er faldet.
Vent blot og se når det kørere igen, så vil udsendelserne være 3 minutter forsinkede, og i den dårlige lydkvalitet som den lave Stream fra DR jo er.


Skrevet af: Ukke
Skrevet den: 22-Juni-2014 kl. 20:25
Samme problem på min Squeezebox Touch. Det svinger en hel del. Nova derimod kører klippestabilt.

Noget andet er også lydkvaliten på DR Radio. Det lyder elendigt.


Skrevet af: Burningpanda
Skrevet den: 23-Juni-2014 kl. 09:25
Jeg oplevede noget underligt her til morgen, jeg har en sones Play 3 i vores køkken og en sones Play 5 i stuen. Da jeg her til morgen ville høre radio i køkkenet, (DR P4) Så fejler den 3 gange i træk. Så prøvede jeg min play 5 i stuen, her virkede det med det samme. Sætter herefter de to højtalere i gruppe, det virker stadig, så tager jeg Play 5 af gruppen, så play 3 spiller allene, så holder det omgående op med at virke.

Jeg prøvede 2 gange, begge gange med samme resultat. endte med at køre dem i gruppe og så virkede radioen fint hele morgenen.


Skrevet af: moli
Skrevet den: 23-Juni-2014 kl. 10:04
Jeg oplever samme problem med Squeezebox.

-------------
Morten L



HTPC: Antec Fusion / ASUS DVBviewer /

Display: TH 37PX70

Squeezebox'es / Vortexbox


Skrevet af: gah
Skrevet den: 23-Juni-2014 kl. 10:08
Formodentligt en tilfældighed, DR serveren var sikkert optaget af brugere, da du så koblede ind igen så var der en bruger som var koblet af DR og så blev der der plads til dig.


Skrevet af: kris
Skrevet den: 23-Juni-2014 kl. 10:36
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Lidt belastende idet jeg også bruger P3 som morgenvækning, der starter 15 minutter før jeg reelt skal op. Når der ikke er et stream at fange, så laver Sonos en alarmtone i stedet, så jeg bliver nødt til at stå op...

Hvor fandt du et link til at skrive til DR ang problemer?
 
Jeg har netop skrevet hertil og nævnt problemet: mailto:tickets@drdk.uservoice.com - tickets@drdk.uservoice.com


-------------
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R


Skrevet af: gah
Skrevet den: 23-Juni-2014 kl. 10:42

Har talt med receptionen på DR og adressen som skal tæppebombes med klager er tilsyneladende:

mailto:Netradio@dr.dk - Netradio@dr.dk

Jeg har skrevet, men syntes at i andre også skal sende en e-mail.



Skrevet af: Davidp
Skrevet den: 24-Juni-2014 kl. 08:34
Så var der igen hul igennem til DR via Tunein her til morgen.


Skrevet af: kris
Skrevet den: 24-Juni-2014 kl. 13:38
DR har lige mailet mig, at problemerne i weekenden skulle været udbedret nu.
 
/kris


-------------
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R


Skrevet af: Bitnissen
Skrevet den: 24-Juni-2014 kl. 13:56
Jeg havde også problemer i weekenden, hvor Sonos skal vække mig med P4 København. 

Men den er heldigvis smart nok til at spille en human ringetone, så man kommer op.

Det virkede igen både igår og imorges, og har ellers ikke haft problemer siden den kendte fejl tilbage i vinter (jeg kan ikke huske om det var december, som nogen skriver)




Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 24-Juni-2014 kl. 21:25
Jeg fik også en mail fra DR ang weekendens problemer.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: AlexM
Skrevet den: 29-Juni-2014 kl. 10:33
Så er der problemer igen. Har hele formiddagen ikke kunne lytte til nogen af DRs netradiokanaler, hverken i lav eller høj kvalitet.


Skrevet af: kris
Skrevet den: 29-Juni-2014 kl. 10:38
Samme her... Så træt af DR.

-------------
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R


Skrevet af: HomeTheater
Skrevet den: 29-Juni-2014 kl. 10:54
Det virker stadig ikke! Har lige prøvet flere kanaler på Sonos og Squeezebox. Har sendt en mail til DR
Jesper

-------------
PanasonicTX-P55VT50, Sony HW40, Yamaha RX-V2900, 2x Nvidia Shield, 2x Nexus Player, Xbox one S, 3x Monitor Audio silver center, Monitor Audio surround, Paradigm ADP150 dipole, Velodyne SPL 1200 Ultra


Skrevet af: kris
Skrevet den: 29-Juni-2014 kl. 11:00
Har naturligvis også skrevet... til samme dame som forleden bedyrede at problemerne var løst. Og har opfordret recordere.dk's redaktion til nu at spørge DR hvad i helvede der sker med deres netradio.

-------------
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R


Skrevet af: JohnH
Skrevet den: 29-Juni-2014 kl. 23:12
Ja på banen recordere.dk


Skrevet af: Tweaky
Skrevet den: 30-Juni-2014 kl. 08:23
Den er gal på BlueSound her hos mig også (via TuneIn).

Det kommer dog når jeg prøver tilstrækkelig mange gange.

Alle andre stationer ingen problemer.


Skrevet af: Burningpanda
Skrevet den: 30-Juni-2014 kl. 08:37
Det virker heller ikke hjemme hos os her til morgen. 


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 30-Juni-2014 kl. 08:42
Virker heller ikke her hos mig. Jeg har klaget igen.

Mon det er deres DR.NU tiltag som har givet problemer med båndbredden?

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: gah
Skrevet den: 30-Juni-2014 kl. 10:23
Så køre DR igen på Sonos med den elendige 96 kbps mobiltelefon lydkvalitet, og ikke den bedre 192 kbps som DR også streamer i.
DR har virkeligt et stort problem med manglende båndbredde på deres netradio stream !
Dette problem har eksisteret i efterhånden rigtigt mange måneder !
Fuldstændig uholdbart af en licens finanseret virksomhed som vist nok sidste år fik 3,7 milliarder.


Skrevet af: Cableguy
Skrevet den: 30-Juni-2014 kl. 11:00
De samme problemer her! flere dage har det ikke virket...? Især noget øv, når man bruger det til vækning...

Har I fået svar, ved at sende en klage til DR?




Skrevet af: kris
Skrevet den: 30-Juni-2014 kl. 11:06
Ligesom i sidste uge skal jeg nok videreformidle, når DR svarer. Men altså: recordere.dk burde gå ind i sagen. At landets licensfinansierede medie ikke er i stand til at streame radio i 2014 er... uacceptablelt.
 
/kris


-------------
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R


Skrevet af: Nico89
Skrevet den: 30-Juni-2014 kl. 11:14
Også problem her. Da det ikke virkede prøvede jeg tunein's android app og her virkede det heller ikke.


Skrevet af: DR streaming
Skrevet den: 30-Juni-2014 kl. 11:21
Jeg er ansvarlig for DRs streaming.

Vi har haft problemer med dele af vores netradio der bla bruges til Sonos i starten af sidste uge og her i weekenden.

Nogle icecast servere giver periodiske 404-fejl, og vi arbejder på at finde årsagen til dette.

(Det har intet med mangel på båndbredde hos DR) 

DRs netradio i andre formater til eks DRs mobil apps (HSL) og pc på dr.dk (flashplayer/html5) er ikke er påvirket af fejlen.

Vh thomas elton
 


Skrevet af: opzouten
Skrevet den: 30-Juni-2014 kl. 11:24
Jeg bruger shoutcast links til min squeezebox og har lyttet til netradio dagligt uden at opleve nogen problemer, så kan anbefale at bruge dem:

http://www.dr.dk/hjaelp/DR+Netradio/20111020145139.htm




Skrevet af: kris
Skrevet den: 30-Juni-2014 kl. 11:36
Oprindeligt skrevet af opzouten opzouten skrev:

Jeg bruger shoutcast links til min squeezebox og har lyttet til netradio dagligt uden at opleve nogen problemer, så kan anbefale at bruge dem:
 
http://www.dr.dk/hjaelp/DR+Netradio/20111020145139.htm

 
 
Tak - det vil jeg prøve på Sonos senere i dag! Skader jo aldrig at prøve!


-------------
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R


Skrevet af: hansie
Skrevet den: 30-Juni-2014 kl. 12:47
De direkte link virker lige nu på sonos.

Men om de er stabile ?


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 30-Juni-2014 kl. 14:42
 
http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=11191">
http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=11191 - http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=11191 -


Skrevet af: ekelund
Skrevet den: 30-Juni-2014 kl. 15:08
De links som er std i sonos er de 320 eller findes der nogle links man selv ligger ind med bedre lydkvalitet

-------------
Kef R500,R200C, Q100, SVS SB-2000, Onkyo TX-NR818,Hegel Röst , Sony 65XE90, Xbox One X. ,Apple TV4K


Skrevet af: JørgenR
Skrevet den: 30-Juni-2014 kl. 15:21
Som der skrives er der igen periodiske problemer med DR netradio. Her mandag morgen f.ex: Jeg bliver ikke vækket til programmeret tid kl. 04:57 med DR5 via Sonos, da streamen ikke eksisterer. Prøver de efterfølgende minutter flere gange at få radioprogrammet igangsat. Forgæves indtil kl. 05:13 hvor musikken så kommer. Jeg benytter direkte link * (højeste kvalitet) til DR5, men det er uden betydning - da andre links til DR heller ikke virker, når det driller. Problemet var tilsvarende i week-enden, blot en time senere. Man skulle næsten tro, det er noget DR eller deres streamings-leverandør gør bevidst af en eller anden uoplyst grund. Men hvorfor så ikke melde ud med årsagen ? Det er altså irriterende og uacceptabelt med denne tilbagevendende ustabilitet. 

*  http://www.dr.dk/hjaelp/DR%20Netradio/20111020145139.htm - http://www.dr.dk/hjaelp/DR%20Netradio/20111020145139.htm


-------------
/ Jørgen


Skrevet af: keldmik
Skrevet den: 30-Juni-2014 kl. 23:21
Oprindeligt skrevet af DR streaming DR streaming skrev:

<span style="font-size:10.0pt;font-family:"Verdana","sans-serif"; color:#1F497D;mso-themecolor:dark2">Jeg er ansvarlig for DRs streaming.</span>

<p ="Msonormal"><span style="font-size:10.0pt;font-family:"Verdana","sans-serif"; color:#1F497D;mso-themecolor:dark2">Vi har haft problemer med dele af vores
netradio der bla bruges til Sonos i starten af sidste uge og her i weekenden.</span>



<p ="Msonormal"><span style="font-size:10.0pt;font-family:"Verdana","sans-serif"; color:#1F497D;mso-themecolor:dark2">Nogle icecast servere giver periodiske 404-fejl, og vi
arbejder på at finde årsagen til dette.</span>





<p ="Msonormal"><span style="font-size:10.0pt;font-family:"Verdana","sans-serif"; color:#1F497D;mso-themecolor:dark2">(Det har intet med mangel på båndbredde hos DR) 
</span>

<span style="font-size:10.0pt;font-family:"Verdana","sans-serif"; color:#1F497D;mso-themecolor:dark2"></span><span style="font-size:10.0pt;font-family:"Verdana","sans-serif"; color:#1F497D;mso-themecolor:dark2">DRs netradio i andre formater til eks
DRs mobil apps (HSL) og pc på dr.dk (flashplayer/html5) er ikke er påvirket af fejlen.
</span><span style="font-size:10.0pt;font-family:"Verdana","sans-serif"; color:#1F497D;mso-themecolor:dark2;mso-ansi-:EN-US" lang="EN-US">
Vh thomas elton</span><span style="font-size:10.0pt;font-family:"Verdana","sans-serif"; color:#1F497D;mso-themecolor:dark2;mso-ansi-:EN-US" lang="EN-US"> </span>

<!--if gte mso 9>
<w:LatentStyles DefLockedState="false" DefUnhideWhenUsed="true"    DefSemi="true" DefQat="false" DefPriority="99"    LatentStyleCount="267">
<w:LsdException Locked="false" Priority="0" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Qat="true" Name="Normal"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="9" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Qat="true" Name="ing 1"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="9" Qat="true" Name="ing 2"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="9" Qat="true" Name="ing 3"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="9" Qat="true" Name="ing 4"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="9" Qat="true" Name="ing 5"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="9" Qat="true" Name="ing 6"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="9" Qat="true" Name="ing 7"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="9" Qat="true" Name="ing 8"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="9" Qat="true" Name="ing 9"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="39" Name="toc 1"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="39" Name="toc 2"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="39" Name="toc 3"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="39" Name="toc 4"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="39" Name="toc 5"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="39" Name="toc 6"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="39" Name="toc 7"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="39" Name="toc 8"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="39" Name="toc 9"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="35" Qat="true" Name="caption"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="10" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Qat="true" Name="Title"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="1" Name="Default Paragraph Font"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="11" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Qat="true" Name="Subtitle"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="22" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Qat="true" Name="Strong"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="20" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Qat="true" Name="Emphasis"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="59" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Table Grid"/>
<w:LsdException Locked="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Placeholder Text"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="1" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Qat="true" Name="No Spacing"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="60" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Light Shading"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="61" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Light List"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="62" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Light Grid"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="63" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Shading 1"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="64" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Shading 2"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="65" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Medium List 1"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="66" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Medium List 2"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="67" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Grid 1"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="68" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Grid 2"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="69" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Grid 3"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="70" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Dark List"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="71" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Colorful Shading"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="72" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Colorful List"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="73" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Colorful Grid"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="60" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Light Shading Accent 1"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="61" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Light List Accent 1"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="62" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Light Grid Accent 1"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="63" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Shading 1 Accent 1"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="64" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Shading 2 Accent 1"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="65" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Medium List 1 Accent 1"/>
<w:LsdException Locked="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Revision"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="34" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Qat="true" Name="List Paragraph"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="29" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Qat="true" Name="Quote"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="30" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Qat="true" Name="Intense Quote"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="66" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Medium List 2 Accent 1"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="67" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Grid 1 Accent 1"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="68" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Grid 2 Accent 1"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="69" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Grid 3 Accent 1"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="70" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Dark List Accent 1"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="71" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Colorful Shading Accent 1"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="72" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Colorful List Accent 1"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="73" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Colorful Grid Accent 1"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="60" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Light Shading Accent 2"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="61" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Light List Accent 2"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="62" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Light Grid Accent 2"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="63" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Shading 1 Accent 2"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="64" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Shading 2 Accent 2"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="65" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Medium List 1 Accent 2"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="66" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Medium List 2 Accent 2"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="67" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Grid 1 Accent 2"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="68" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Grid 2 Accent 2"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="69" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Grid 3 Accent 2"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="70" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Dark List Accent 2"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="71" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Colorful Shading Accent 2"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="72" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Colorful List Accent 2"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="73" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Colorful Grid Accent 2"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="60" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Light Shading Accent 3"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="61" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Light List Accent 3"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="62" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Light Grid Accent 3"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="63" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Shading 1 Accent 3"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="64" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Shading 2 Accent 3"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="65" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Medium List 1 Accent 3"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="66" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Medium List 2 Accent 3"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="67" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Grid 1 Accent 3"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="68" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Grid 2 Accent 3"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="69" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Grid 3 Accent 3"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="70" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Dark List Accent 3"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="71" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Colorful Shading Accent 3"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="72" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Colorful List Accent 3"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="73" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Colorful Grid Accent 3"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="60" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Light Shading Accent 4"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="61" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Light List Accent 4"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="62" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Light Grid Accent 4"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="63" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Shading 1 Accent 4"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="64" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Shading 2 Accent 4"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="65" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Medium List 1 Accent 4"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="66" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Medium List 2 Accent 4"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="67" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Grid 1 Accent 4"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="68" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Grid 2 Accent 4"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="69" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Grid 3 Accent 4"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="70" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Dark List Accent 4"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="71" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Colorful Shading Accent 4"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="72" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Colorful List Accent 4"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="73" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Colorful Grid Accent 4"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="60" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Light Shading Accent 5"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="61" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Light List Accent 5"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="62" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Light Grid Accent 5"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="63" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Shading 1 Accent 5"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="64" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Shading 2 Accent 5"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="65" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Medium List 1 Accent 5"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="66" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Medium List 2 Accent 5"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="67" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Grid 1 Accent 5"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="68" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Grid 2 Accent 5"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="69" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Grid 3 Accent 5"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="70" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Dark List Accent 5"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="71" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Colorful Shading Accent 5"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="72" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Colorful List Accent 5"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="73" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Colorful Grid Accent 5"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="60" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Light Shading Accent 6"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="61" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Light List Accent 6"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="62" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Light Grid Accent 6"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="63" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Shading 1 Accent 6"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="64" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Shading 2 Accent 6"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="65" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Medium List 1 Accent 6"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="66" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Medium List 2 Accent 6"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="67" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Grid 1 Accent 6"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="68" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Grid 2 Accent 6"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="69" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Grid 3 Accent 6"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="70" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Dark List Accent 6"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="71" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Colorful Shading Accent 6"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="72" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Colorful List Accent 6"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="73" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Colorful Grid Accent 6"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="19" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Qat="true" Name="Subtle Emphasis"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="21" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Qat="true" Name="Intense Emphasis"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="31" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Qat="true" Name="Subtle Reference"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="32" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Qat="true" Name="Intense Reference"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="33" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Qat="true" Name="Book Title"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="37" Name="Bibliography"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="39" Qat="true" Name="TOC ing"/>
</w:LatentStyles>
<!--><!--if gte mso 10>

/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
     {mso-style-name:"Tabel - Normal";
     mso-tstyle-rowband-size:0;
     mso-tstyle-colband-size:0;
     mso-style-noshow:yes;
     mso-style-priority:99;
     mso-style-qformat:yes;
     mso-style-parent:"";
     mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
     mso-para-margin:0cm;
     mso-para-margin-bottom:.0001pt;
     mso-pagination:widow-orphan;
     font-size:11.0pt;
     font-family:"Calibri","sans-serif";
     mso-ascii-font-family:Calibri;
     mso-ascii-theme-font:minor-latin;
     mso-fareast-font-family:"Times New Roman";
     mso-fareast-theme-font:minor-fareast;
     mso-hansi-font-family:Calibri;
     mso-hansi-theme-font:minor-latin;
     mso-bidi-font-family:"Times New Roman";
     mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}

<!-->




Det hjælper ikke meget at det kun rammer Sonos brugere og at andre tjenester virker. Vi bruger Sonos/DR som vækkeur og har en forventning om at blive vækket til aftalt tid.


Skrevet af: pointwood
Skrevet den: 01-Juli-2014 kl. 10:32
Har også oplevet problemer med DR's streams, især den sidste uges tid har de ikke villet starte på Sonos.

-------------
Jramskov


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 01-Juli-2014 kl. 12:58
Både min Play:5 og min Connect gik i gang på P3 her til morgen (hhv. kl. 5.30 og kl. 6.00). Jeg venter dog lige med at juble (over noget der bare burde virke altid) indtil jeg har set mere end et par dages stabil kørsel.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: JørgenR
Skrevet den: 01-Juli-2014 kl. 13:07
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Både min Play:5 og min Connect gik i gang på P3 her til morgen (hhv. kl. 5.30 og kl. 6.00). Jeg venter dog lige med at juble (over noget der bare burde virke altid) indtil jeg har set mere end et par dages stabil kørsel.


Virkede også hos mig i morges. Lad os håbe det fortsætter.

-------------
/ Jørgen


Skrevet af: Cableguy
Skrevet den: 01-Juli-2014 kl. 13:54
P3 virkede også hos mig i morges... ;o)


Skrevet af: gah
Skrevet den: 01-Juli-2014 kl. 14:15
Ja man må være glad for lidt, streamer med den elendige 96 kbps mobiltelefon stream og ikke den bedre 192 kbps stream !


Skrevet af: Cami
Skrevet den: 01-Juli-2014 kl. 19:37
Nu er det vel ikke DRs skyld at sonos bruger en tjeneste som kun bruger low qua streams? Det har været oppe og vende før, og mindst en bruger herfra har gjort tjenesten (hivs navn jeg ikke lige kan huske) opmærksom på at de findes i bedre qua...

Du kan jo bare selv sætte det gode stream op?

-------------
Mvh. Allan


Skrevet af: HomeTheater
Skrevet den: 01-Juli-2014 kl. 20:14
Brug nu dette link til den gode kvalitets streaming, og læg dem ind i Sonos http://www.dr.dk/hjaelp/DR+Netradio/20111020145139.htm


-------------
PanasonicTX-P55VT50, Sony HW40, Yamaha RX-V2900, 2x Nvidia Shield, 2x Nexus Player, Xbox one S, 3x Monitor Audio silver center, Monitor Audio surround, Paradigm ADP150 dipole, Velodyne SPL 1200 Ultra


Skrevet af: kris
Skrevet den: 01-Juli-2014 kl. 20:27
I will. Hvilken kvalitet svarer 'høj' til?

/kris



-------------
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R


Skrevet af: HomeTheater
Skrevet den: 01-Juli-2014 kl. 21:29
Det skulle være 192kb

-------------
PanasonicTX-P55VT50, Sony HW40, Yamaha RX-V2900, 2x Nvidia Shield, 2x Nexus Player, Xbox one S, 3x Monitor Audio silver center, Monitor Audio surround, Paradigm ADP150 dipole, Velodyne SPL 1200 Ultra


Skrevet af: JohnH
Skrevet den: 01-Juli-2014 kl. 22:19
Oprindeligt skrevet af Cami Cami skrev:

Nu er det vel ikke DRs skyld at sonos bruger en tjeneste som kun bruger low qua streams? Det har været oppe og vende før, og mindst en bruger herfra har gjort tjenesten (hivs navn jeg ikke lige kan huske) opmærksom på at de findes i bedre qua...

Du kan jo bare selv sætte det gode stream op?

Det er TuneIn der benyttes. Og på TuneIn findes der netop to kvaliteter - både i 96 og 192kbps. Hvorfor mon det er at der vælges 96kbps når der afspilles via Sonos?

Og ja, man kan selv tilføje men det er da for irriterende at man skal ud i sådan noget.

Man kan i øvrigt tilgå info om Sonos-afspilleren - fx http://xxx.xxx.xx.xx:1400/status/perf




Skrevet af: JohnH
Skrevet den: 01-Juli-2014 kl. 23:04
Spurgte TuneIn og fik flg. (ikke så klare) svar:

Thank you for contacting us regarding this issue. The Sonos implementation uses reliability and other measures to pick a stream. We're working with Sonos to add in a feature where the listeners can select between all of the streams available from our directory, like on our mobile applications. Thanks for your patience as we continue to improve the listening experience on Sonos. 


Skrevet af: pointwood
Skrevet den: 02-Juli-2014 kl. 08:49
Så det kan være man skal forsøge at lægge lidt pres på Sonos?

-------------
Jramskov


Skrevet af: pilehave
Skrevet den: 02-Juli-2014 kl. 11:03
Oprindeligt skrevet af HomeTheater HomeTheater skrev:

Brug nu dette link til den gode kvalitets streaming, og læg dem ind i Sonos http://www.dr.dk/hjaelp/DR+Netradio/20111020145139.htm
Kan man lægge dem ind så de fungerer som alle andre kanaler, altså så de kan føjes til favoritter osv.?


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 02-Juli-2014 kl. 12:36
Oprindeligt skrevet af Cami Cami skrev:

Nu er det vel ikke DRs skyld at sonos bruger en tjeneste som kun bruger low qua streams? Det har været oppe og vende før, og mindst en bruger herfra har gjort tjenesten (hivs navn jeg ikke lige kan huske) opmærksom på at de findes i bedre qua...

... jeg har gjort det mindst én gang her i forum.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: HomeTheater
Skrevet den: 02-Juli-2014 kl. 13:19
Oprindeligt skrevet af pilehave pilehave skrev:


Oprindeligt skrevet af HomeTheater HomeTheater skrev:

Brug nu dette link til den gode kvalitets streaming, og læg dem ind i Sonos http://www.dr.dk/hjaelp/DR+Netradio/20111020145139.htm

Kan man lægge dem ind så de fungerer som alle andre kanaler, altså så de kan føjes til favoritter osv.?


Jeps det er muligt via controlleren på en pc. jeg højre klikkede på det link som er i listen, og kopierede det over i Sonos controlleren, der er mulighed for at lægge en url ind og selv navngive den! held og lykke!
jesper

-------------
PanasonicTX-P55VT50, Sony HW40, Yamaha RX-V2900, 2x Nvidia Shield, 2x Nexus Player, Xbox one S, 3x Monitor Audio silver center, Monitor Audio surround, Paradigm ADP150 dipole, Velodyne SPL 1200 Ultra


Skrevet af: pointwood
Skrevet den: 02-Juli-2014 kl. 13:28
Det tog også mig lidt tid at finde den, men du skal vælge "Manage" i top menuen og derefter vælge "Add radio station..." Jeg benytter engelsk sprog på min laptop, så jeg ved ikke hvad de danske oversættelser hedder, men det skulle være til at finde..

-------------
Jramskov


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 02-Juli-2014 kl. 20:45
Hvordan ligger man et billede ind når man selv har tilføjet en radio station ?


Skrevet af: JohnH
Skrevet den: 02-Juli-2014 kl. 21:03
Oprindeligt skrevet af pointwood pointwood skrev:

Så det kan være man skal forsøge at lægge lidt pres på Sonos?

Ja det vil da nok ikke kunne skade. Og hvis recordere.dk nu var lidt journalist-agtige så ville de følge deres historie om DR og Sonos-problemerne op med at få udtalelser fra Sonos og TuneIn mht. kvaliteten.


Skrevet af: gah
Skrevet den: 04-Juli-2014 kl. 17:00
Jeg ved ikke rigtig hvad det sker her fredag eftermiddag
Om det er DR, Tunein eller Sonos som flytter rundt på de 2 streams, men lige nu streamer Sonos i den "gode" kvalitet.
Jeg har dog en mistanke om at det er DR som flytter rundt på de 2 streams.
På Tunein appen., hvor man kan se de 2 stream, kan man også se at 192 nu er flyttet op øverst på listen.

Det bliver spændende at se om der går "kuk" i det igen søndag formiddag nå alle netradio bruger tænder for der afspiller.


Skrevet af: HomeTheater
Skrevet den: 04-Juli-2014 kl. 17:19
Jeg har lige modtaget mail fra DR at teknikerne er færdige med at udbedre fejlen, og de vil gerne have feedback efter weekenden!

-------------
PanasonicTX-P55VT50, Sony HW40, Yamaha RX-V2900, 2x Nvidia Shield, 2x Nexus Player, Xbox one S, 3x Monitor Audio silver center, Monitor Audio surround, Paradigm ADP150 dipole, Velodyne SPL 1200 Ultra


Skrevet af: gah
Skrevet den: 06-Juli-2014 kl. 18:10

Jeg har siden oktober 2013 kæmpet for at få DR til at skifte lyden på Sonos fra 96 kbps til 192 kbps, jeg er derfor glad for at problemet nu tilsyneladende er løst.

Sonos har nu i 3 dage uden problemer spillet DRs "gode" 192 kbps stream.


(Jeg kan dog godt undre mig over at DR, samt de fleste Sonos brugere, ikke har været opmærksomme på dette lydproblem, men nok om det, -nu virker det)

Den næste kamp som der skal kæmpes, det er at få DR til yderligere at øge streaming kvaliteten.
FM båndet lukkes snart og vi skal alle i fremtiden lytte til DR via DAB og Netradio, derfor må vi kræve at streaming kvaliteten sættes op.

Jeg opfordrer derfor DR til at gøre som engelske BBC 3, nemlig at øge streamingen  til 320 kbps !
Hvis DR ikke mener at de har kapacitet til dette, så kunne en mellemløsning være at øge til 256 kbps.

DR har nu muligheden for at blive blandt de ledende på det europæiske radio streaming marked, men det kræver at de sætter streamingkvaliteten/lydkvaliteten op på alle deres kanaler.

DR P2 er allerede fjernet fra FM båndet, så vi licensbetalende brugere har allerede mistet den gode klassiske musik lydkvalitet !

Derfor DR sæt streaming hastigheden op !

 

Jeg opfordrer alle på dette forum til at kontakte DR og forsøge at få dem til at give os en bedre netradio lydkvalitet.



Skrevet af: pointwood
Skrevet den: 07-Juli-2014 kl. 09:41
Intet problem med at afspille P3 her i morges.

-------------
Jramskov


Skrevet af: dkscan
Skrevet den: 07-Juli-2014 kl. 11:59
Oprindeligt skrevet af gah gah skrev:

FM båndet lukkes snart og vi skal alle i fremtiden lytte til DR via DAB og Netradio, derfor må vi kræve at streaming kvaliteten sættes op.

Snart og snart. Der er mere end 5 år til man tidligst lukker FM-båndet, så der kan nå at ske meget inden da.



-------------
Per H. Nielsen
http://www.dkscan.dk - Dansk Scanner Information


Skrevet af: gah
Skrevet den: 07-Juli-2014 kl. 12:31

FM båndet lukkes så derfor kan vi vel allerede nu forlange en bedre DR netradio kvalitet, og med hensyn til DR 2 så er det et stort kvalitetstab at DR 2 allerede er fjernet fra FM båndet.
Det er mærkeligt som folk på dette forum ikke er interreseret i bedre netradio kvalitet, det er som om, at blot at der kommer lyd ud af højtaleren så er alt godt.


Skrevet af: teinhart
Skrevet den: 16-August-2015 kl. 13:33
Du har helt ret, er super du gider tage kampen med DR.
Godt arbejde



Print side | Luk vindue