Print side | Luk vindue

Nyt design på recordere efterår 2014

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: recordere.dk
Forumnavn: Generelt
Forumbeskrivelse: Nyt på forummet. Forslag til forbedringer o.lign.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=133843
Udskrevet den: 28-April-2024 kl. 08:44


Emne: Nyt design på recordere efterår 2014
Skrevet af: hummelmose
Emne: Nyt design på recordere efterår 2014
Skrevet den: 29-Juli-2014 kl. 22:55
Hejsa Smile.
Så er vi godt på vej med vores nye design, og jeg syntes da lige i skal have et sneak-peak. 

Status er:

  • Integration mellem forum og redaktionelt site - CHECK
  • Hoved design til nyt site - CHECK
  • Overførsel af gamle artikler - CHECK
  • Virker også på mobil - SUPER CHECK 
  • Oversættelse af diverse - I GANG
Lige nusser vi, og håber vi kan åbne en beta snart.









Og på smartphone:











-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk



Svar:
Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 30-Juli-2014 kl. 10:38
Meget anderledes, men ser spændende ud. Hvad med beta en, er det noget vi kan komme ind på?

-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 30-Juli-2014 kl. 10:40
Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Meget anderledes, men ser spændende ud. Hvad med beta en, er det noget vi kan komme ind på?

Hej.

Ja så snart hosting osv. er klar.

/Jens


-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 30-Juli-2014 kl. 10:54
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Meget anderledes, men ser spændende ud. Hvad med beta en, er det noget vi kan komme ind på?

Hej.

Ja så snart hosting osv. er klar.

/Jens
Det vil jeg da glæde mig til.Smile


-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Thomas Jensen
Skrevet den: 30-Juli-2014 kl. 18:00
Hmmm, jeg ved sgu ikke rigtigt, hvad jeg skal sige.
Anderledes? Ja.
Rodet? Ja.
Kønt? Nej.
Bliver jeg hængende? Ja, for der er sgu ikke så mange alternativer.

-------------
AV-udstyr: Apple iPad 9th gen. 64 GB / Apple iPhone SE 3rd gen. 64 GB / JBL Charge 3


Skrevet af: Nick_S
Skrevet den: 30-Juli-2014 kl. 18:32
Såfremt de fem "fokusartikler" i toppen er random udvalgte artikler, håber jeg at alle (de 5 inklusive) vil figurere på den almindelige liste som vi kender det.


Skrevet af: Emilos88
Skrevet den: 30-Juli-2014 kl. 18:50
Vil der komme mine indlæg mulighed, så man kan følge med i de debatter man er I? For det mangler jeg utrolig meget.

-------------
Get HIFI or die trying c",


Skrevet af: McNiklas
Skrevet den: 30-Juli-2014 kl. 19:41
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Hejsa Smile.
Så er vi godt på vej med vores nye design, og jeg syntes da lige i skal have et sneak-peak. 

Status er:

  • Integration mellem forum og redaktionelt site - CHECK
  • Hoved design til nyt site - CHECK
  • Overførsel af gamle artikler - CHECK
  • Virker også på mobil - SUPER CHECK 
  • Oversættelse af diverse - I GANG
Lige nusser vi, og håber vi kan åbne en beta snart. 



Nøj et fedt design! Vist det havde været i 2003!! Men i 2014 er det da noget så amatøragtigt se påThumbs Down


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 30-Juli-2014 kl. 21:37
Oprindeligt skrevet af Nick_S Nick_S skrev:

Såfremt de fem "fokusartikler" i toppen er random udvalgte artikler, håber jeg at alle (de 5 inklusive) vil figurere på den almindelige liste som vi kender det.

De 5 øverste er "udvalgte", men lige under dem er der en liste som i kender dem.

/jens


-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 30-Juli-2014 kl. 21:38
Oprindeligt skrevet af Emilos88 Emilos88 skrev:

Vil der komme mine indlæg mulighed, så man kan følge med i de debatter man er I? For det mangler jeg utrolig meget.

Den del vi er i gang med nu, er CMS. Forumet er ikke med i denne omgang 

/Jens


-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 30-Juli-2014 kl. 21:39
Oprindeligt skrevet af McNiklas McNiklas skrev:

Nøj et fedt design! Vist det havde været i 2003!! Men i 2014 er det da noget så amatøragtigt se påThumbs Down

Konstruktiv kritik modtages - Nedladende bemærkninger henvises til Nationen på eb.dk




-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 30-Juli-2014 kl. 21:44
Jens, jeg kan på det viste billede ikke rigtigt se, at der fremgår ret meget omkring de seneste forum indlæg. På en eller anden led, er det vel stadig forummet som er en ret så drivende kraft for recordere.dk - eller har jeg set forkert - eller misforstået?Smile

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 30-Juli-2014 kl. 21:46
Hej Alle

Hvad man ikke kan se ud af smugkig-billedet, som i parantes bemærket bare er en spiseseddel fra forsiden en tilfældig dag midt under udviklingen, er hvordan sitet arbejder flydende på tværs alle enheder.

Altså hvordan det nye recordere (den redaktionelle del) tilpasser visningen konstant, efter browser-vinduets størrelse - om det er computer, tablet eller smartphone, samt om sidstnævnte er i bredformat eller på højkant.


PS. Det er helt bevidst at noget med logo, tekst, baggrund mv. virker genkendeligt i forhold til det nuværende 8 år gamle design. Der vil ske en anden ændring som gør, at det måske giver mere mening til den tid

/Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 30-Juli-2014 kl. 21:54
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jens, jeg kan på det viste billede ikke rigtigt se, at der fremgår ret meget omkring de seneste forum indlæg. På en eller anden led, er det vel stadig forummet som er en ret så drivende kraft for recordere.dk - eller har jeg set forkert - eller misforstået?Smile

De lister i kender fra www.recordere.dk i dag, er der også på det nye.

Det er:

  • Nyeste forum indlæg (10 stk)
  • Populære forum indlæg (10 stk.)
  • /forum seneste (100 seneste)

Så de er der :-)


-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: bruger udmeldt 23
Skrevet den: 30-Juli-2014 kl. 22:02
Det er bare lidt trælst, når der går Køb/Salg/Bytte i den, så er der kun dette at se i Forum Seneste på forsiden.

Kunne I ikke lave et afsnit på forsiden, som så hed Køb/Salg/Bytte Seneste?


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 30-Juli-2014 kl. 22:20
Oprindeligt skrevet af turbo2 turbo2 skrev:

Det er bare lidt trælst, når der går Køb/Salg/Bytte i den, så er der kun dette at se i Forum Seneste på forsiden.

Kunne I ikke lave et afsnit på forsiden, som så hed Køb/Salg/Bytte Seneste?

Lyder som en god idé. 

Altså 3 lister

Forum Seneste (uden køb og salg)
Forum Populære (uden køb og salg)
Køb / Salg (Kun køb og salg)

Hvad siger i andre til det?


-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 30-Juli-2014 kl. 22:50
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Oprindeligt skrevet af turbo2 turbo2 skrev:

Det er bare lidt trælst, når der går Køb/Salg/Bytte i den, så er der kun dette at se i Forum Seneste på forsiden.

Kunne I ikke lave et afsnit på forsiden, som så hed Køb/Salg/Bytte Seneste?

Lyder som en god idé. 

Altså 3 lister

Forum Seneste (uden køb og salg)
Forum Populære (uden køb og salg)
Køb / Salg (Kun køb og salg)

Hvad siger i andre til det?

Jo vist, ikke noget problem hvis der evt. strammes op på hvilket salgsområder der sælges her på siden. Måske er det ikke så retningsgivende hvis der sælges nikotinpræporerater, herreparfume m.v. Ellers minder det snart om DBASmile  


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: nexium
Skrevet den: 30-Juli-2014 kl. 22:59
Jeg er ny bruger af recordere.dk, og jeg er helt vild med at i (endelig) opdaterer siden. Det nye design er 1000 gange mere tidssvarende og federe end det gamle her.
Og alle de brokkehoveder der ikke kan lide det, de lyder lidt som nogle gamle forstokkede computernørder, som ikke kan lide forandring!

Godt gået, og jeg glæder mig til det.

Specielt, hvis der kommer en logisk sideopsætning i forummet. Da jeg som sagt er ny bruger på denne side, er noget af det som har irriteret mig aller mest, den måde hvorpå instillinger, indbakke osv er placeret på i forummet. Det bliver godt med en opfrisker.


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 30-Juli-2014 kl. 23:25
Tænkte jeg lige ville smide et screenshot mere.

Det er første sektion under de 5 featured billeder. (Bemærk det er work-in-progress). Siden bliver delt op i 3 kolonner. 

Venstre kolonne bliver "emne opdelte" Anmeldelser, baggrund, blog, IFA osv.
Midter kolonnen bliver en lang nyhedsliste over 20-30 nyeste indlæg
Højre kolonne bliver forum båret med nyeste, populære (og måske køb/salg), ligesom det også er i den vi har vores nyhedsbrevtilmelding og andre sociale medier infobokse.






-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 30-Juli-2014 kl. 23:28
Oprindeligt skrevet af nexium nexium skrev:

Jeg er ny bruger af recordere.dk, og jeg er helt vild med at i (endelig) opdaterer siden. Det nye design er 1000 gange mere tidssvarende og federe end det gamle her.
Og alle de brokkehoveder der ikke kan lide det, de lyder lidt som nogle gamle forstokkede computernørder, som ikke kan lide forandring!

Godt gået, og jeg glæder mig til det.

Specielt, hvis der kommer en logisk sideopsætning i forummet. Da jeg som sagt er ny bruger på denne side, er noget af det som har irriteret mig aller mest, den måde hvorpå instillinger, indbakke osv er placeret på i forummet. Det bliver godt med en opfrisker.

Tak for dit indlæg.

Den øvelse som vi er igang med nu omhandler kun CMS, men vi vil kigge på og drøfte et forumskifte når hele denne CMS flytning er klaret. Vi ved godt at der findes bedre fora end det vi kører med, men øvelsen at flytte et forum er meget omfattende.

Men når vi har flyttet CMS vil vi tage den forum snak Smile


-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 30-Juli-2014 kl. 23:31
Det er muligt, at det er brok jeg kommer med, men det er besværligt at "quote" her i forum.

På Usenet har det været ligetil at "quote" de sidste godt 30 år. Det samme i email programmer. Hvorfor kan forum softwaren ikke have en ordentlig editor? Jeg fatter ikke hvorfor det ikke er prioriteret mere, for jeg kan da ikke være den eneste, der er bedre vant.

Kom nu. Det er 2014 og jeg vil have en WYSIWYG editor. Ikke flere HTML koder for at svare på et indlæg.



-------------
Venlig hilsen
KB


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 30-Juli-2014 kl. 23:32
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Det er muligt, at det er brok jeg kommer med, men det er besværligt at "quote" her i forum.

På Usenet har det været ligetil at "quote" de sidste godt 30 år. Det samme i email programmer. Hvorfor kan forum softwaren ikke have en ordentlig editor? Jeg fatter ikke hvorfor det ikke er prioriteret mere, for jeg kan da ikke være den eneste, der er bedre vant.

Kom nu. Det er 2014 og jeg vil have en WYSIWYG editor. Ikke flere HTML koder for at svare på et indlæg.


Vi er kun to mand til det tekniske, og vi gør det i vores fritid.

Vi har prioriteret CMS'et først. Og så kigger vi på et nyt forum. 



-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 30-Juli-2014 kl. 23:36
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:


Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Det er muligt, at det er brok jeg kommer med, men det er besværligt at "quote" her i forum.

På Usenet har det været ligetil at "quote" de sidste godt 30 år. Det samme i email programmer. Hvorfor kan forum softwaren ikke have en ordentlig editor? Jeg fatter ikke hvorfor det ikke er prioriteret mere, for jeg kan da ikke være den eneste, der er bedre vant.

Kom nu. Det er 2014 og jeg vil have en WYSIWYG editor. Ikke flere HTML koder for at svare på et indlæg.



Vi er kun to mand til det tekniske, og vi gør det i vores fritid.

Vi har prioriteret CMS'et først. Og så kigger vi på et nyt forum. 



Jeg siger ikke at I skal skrive en editor, men de firmaer der sælger forum software skulle få fingeren ud.



-------------
Venlig hilsen
KB


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 30-Juli-2014 kl. 23:38
Det var absolut heller ikke sådan jeg læste det @Brixen :-)

Men editoren er jo kun en af mange ting, der kunne laves smartere. Vi er et par versioner bagud på vores eget forum lige nu. (WebWiz).



-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 30-Juli-2014 kl. 23:50
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:


Oprindeligt skrevet af turbo2 turbo2 skrev:

Det er bare lidt trælst, når der går Køb/Salg/Bytte i den, så er der kun dette at se i Forum Seneste på forsiden.

Kunne I ikke lave et afsnit på forsiden, som så hed Køb/Salg/Bytte Seneste?


Lyder som en god idé. 

Altså 3 lister

Forum Seneste (uden køb og salg)
Forum Populære (uden køb og salg)
Køb / Salg (Kun køb og salg)

Hvad siger i andre til det?


Ja tak!!

M.v.h.


Skrevet af: rawi
Skrevet den: 31-Juli-2014 kl. 00:28
Når jeg bruger recordere.dk har jeg på alle mine enheder et link til recordere.dk/forumseneste som jeg synes er den vigtigste del af hele sitet. Nyhedsoversigten i højre side bliver skimmet, og relevante/interessante emner læst.
Jeg ville være ked af at skulle vælge mellem enten køb/salg eller seneste forum indlæg (uden køb/salg).


Skrevet af: Roland
Skrevet den: 31-Juli-2014 kl. 02:28
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Oprindeligt skrevet af turbo2 turbo2 skrev:

Det er bare lidt trælst, når der går Køb/Salg/Bytte i den, så er der kun dette at se i Forum Seneste på forsiden.

Kunne I ikke lave et afsnit på forsiden, som så hed Køb/Salg/Bytte Seneste?

Lyder som en god idé. 

Altså 3 lister

Forum Seneste (uden køb og salg)
Forum Populære (uden køb og salg)
Køb / Salg (Kun køb og salg)

Hvad siger i andre til det?
Lyder som en rigtig god løsning.


-------------
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 31-Juli-2014 kl. 07:10
Oprindeligt skrevet af rawi rawi skrev:

Når jeg bruger recordere.dk har jeg på alle mine enheder et link til recordere.dk/forumseneste som jeg synes er den vigtigste del af hele sitet. Nyhedsoversigten i højre side bliver skimmet, og relevante/interessante emner læst.
Jeg ville være ked af at skulle vælge mellem enten køb/salg eller seneste forum indlæg (uden køb/salg).

Så er jeg glad for at kunne fortælle at vi ved hvor vigtig forumseneste er for alle, at det var den første side udover forsiden vi lavede. og den kommer til at ligge præcis der hvor den ligger nu /forumseneste.

Jeg forestillede mig ikke at køb/salg/bytte skulle "fjernes" fra den. Det var kun i top / nyeste listerne i højre sidebar, hvor vi så kunne lave en 3'die ren køb/salg/bytte.





-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: inside
Skrevet den: 31-Juli-2014 kl. 09:03
Ser lækkert ud, og meget i tråd med andre moderne tech sider, ala The Verge (se screenshot). Jeres grafiske opsætning ser dog ud til at bevare overblikket meget bedre hvilket er super fedt Thumbs Up 

Seneste forum indlæg, og seneste tråde i køb og salg er begge dele som jeg bruger rigtig tit, så er glad for at begge dele ser ud til at overleve. Og en opdeling vil kun gøre det endnu mere overskueligt. 

http://niemanlab.org/images/theverge-screenshot-launch.png">


Skrevet af: Steen6400
Skrevet den: 31-Juli-2014 kl. 09:53
Oprindeligt skrevet af rawi rawi skrev:

Når jeg bruger recordere.dk har jeg på alle mine enheder et link til recordere.dk/forumseneste som jeg synes er den vigtigste del af hele sitet. Nyhedsoversigten i højre side bliver skimmet, og relevante/interessante emner læst.
Jeg ville være ked af at skulle vælge mellem enten køb/salg eller seneste forum indlæg (uden køb/salg).

Jeg gør nøjagtig som rawi og det er godt at det stadig bliver muligt.

Omkring seneste emner håber jeg det bliver muligt at få vist seneste emner siden man sidst besøgte siden. Den funktion bruger jeg på flatpanels og det gør det lettere at følge med.

Nyhedsoversigten håber jeg bliver ændret så det altid er seneste nyhed øverst. Jeg oplever ofte at det ikke er tilfældet og derved overser nyheder, der er længere nede.

Køb/salg fylder meget, men mange af annoncerne læser jeg selvom jeg ikke er interesseret i køb på nuværende tidspunkt, men det kan jo være at man kan bruge informationerne senere, fx hvis man selv vil sælge noget lignende. Og det vil da være mega rart hvis folk lod overskriften være og så blot tilføjede købt/solgt.



-------------
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 31-Juli-2014 kl. 09:58
Oprindeligt skrevet af Steen6400 Steen6400 skrev:

[QUOTE=rawi] 

Omkring seneste emner håber jeg det bliver muligt at få vist seneste emner siden man sidst besøgte siden. Den funktion bruger jeg på flatpanels og det gør det lettere at følge med.

Nyhedsoversigten håber jeg bliver ændret så det altid er seneste nyhed øverst. Jeg oplever ofte at det ikke er tilfældet og derved overser nyheder, der er længere nede.

Køb/salg fylder meget, men mange af annoncerne læser jeg selvom jeg ikke er interesseret i køb på nuværende tidspunkt, men det kan jo være at man kan bruge informationerne senere, fx hvis man selv vil sælge noget lignende. Og det vil da være mega rart hvis folk lod overskriften være og så blot tilføjede købt/solgt.


Punkt 1 er i forum - Det rør vi ikke ved i denne omgang, så det ændrer sig ikke

Punkt 2 - I toppen har vi en matrix hvor vi udvælger de 5 vigtigste (Featured) - Lige under dem kommer nyhedslisten i kronologisk orden, så der vil du altid se dem i den rækkefølge de kommer på.

Punkt 3 - Jeg kan kun være enig. Det er død trælst at sælgere sletter deres tråde, i stedet for bare at skrive solgt. 


-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: Steen6400
Skrevet den: 31-Juli-2014 kl. 10:04
Jeg ville i øvrigt ønske at nyhedskommentarerne blev en del af forum. Jeg tror det vil øge antallet af kommentarer, det vil være mere overskueligt og så kommer det med i forum søgninger.

-------------
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 31-Juli-2014 kl. 10:05
Oprindeligt skrevet af Steen6400 Steen6400 skrev:

Jeg ville i øvrigt ønske at nyhedskommentarerne blev en del af forum. Jeg tror det vil øge antallet af kommentarer, det vil være mere overskueligt og så kommer det med i forum søgninger.

Den diskussion dukker op mange gange, og vi siger høfligt nej hver gang. Problemet er at registreringsprocessen ville fjerne lysten til at kommentere for mange.

Når vi kigge på forum senere, kan det være at det er en øvelse vi vil tage der. Men det er ikke aktuelt i den nuværende release-plan.Smile


-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 31-Juli-2014 kl. 10:43
Hvad med forum seneste vindue, bliver det ved?

http://www.recordere.dk/forumseneste/vindue.aspx - http://www.recordere.dk/forumseneste/vindue.aspx


-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: huntiedk
Skrevet den: 31-Juli-2014 kl. 11:02
Jeg håber på, at vi kan slippe for at links i "forum seneste" absolut vil over i sin egen fane Thumbs Up (dvs. at "target=forumwindow" fjernes fra linket). Mao. så man kan bruge "tilbage-knappen" til at returnere til "seneste".
Kan se, at siden er cachet på serveren anyway (der går lidt tid inden rækkefølgen opdateres efter nye indlæg er kommet til), så det burde vel ikke gi' alverdens belastning.


-------------
Øst, vest, ::1 bedst


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 31-Juli-2014 kl. 11:02
Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Hvad med forum seneste vindue, bliver det ved?

http://www.recordere.dk/forumseneste/vindue.aspx - http://www.recordere.dk/forumseneste/vindue.aspx

Uha. Den havde jeg ikke set før :-)

Men jeg kan godt lave den, hvis der er efterspørgsel.




-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 31-Juli-2014 kl. 11:07
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Hvad med forum seneste vindue, bliver det ved?

http://www.recordere.dk/forumseneste/vindue.aspx - http://www.recordere.dk/forumseneste/vindue.aspx

Uha. Den havde jeg ikke set før :-)

Men jeg kan godt lave den, hvis der er efterspørgsel.


Det vil jeg da håbe. Det kører fra jeg har tændt min PC, til den bliver slukket. Den kan laves lille, så jeg hele tiden kan følge med.Embarrassed


-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 31-Juli-2014 kl. 11:10
Jamen så må jeg hellere lave den :-)

-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 31-Juli-2014 kl. 11:13
Oprindeligt skrevet af huntiedk huntiedk skrev:

Jeg håber på, at vi kan slippe for at links i "forum seneste" absolut vil over i sin egen fane Thumbs Up (dvs. at "target=forumwindow" fjernes fra linket).


Det var faktisk et brugerønske for nogle år siden, altså noget flertallet af de faste brugere her ønskede Smile

Altså at forum fik sin egen side/fane i browseren, men beholdt den samme side/fane.

  /Lars


-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 31-Juli-2014 kl. 11:14
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Jamen så må jeg hellere lave den :-)

Big smileBig smile



-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: bruger udmeldt 23
Skrevet den: 31-Juli-2014 kl. 11:19
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af huntiedk huntiedk skrev:

Jeg håber på, at vi kan slippe for at links i "forum seneste" absolut vil over i sin egen fane Thumbs Up (dvs. at "target=forumwindow" fjernes fra linket).


Det var faktisk et brugerønske for nogle år siden, altså noget flertallet af de faste brugere her ønskede Smile

Altså at forum fik sin egen side/fane i browseren, men beholdt den samme side/fane.

  /Lars

Jeg syntes også, det var vildt irriterende - men nu har jeg faktisk vænnet mig til, at Forummet åbnes i en ny fane...

Dog, kan det nogle gange finde på at åbne i samme fane, som recorderes forside - forstår ikke lige hvorfor?


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 31-Juli-2014 kl. 11:22
Oprindeligt skrevet af turbo2 turbo2 skrev:

Dog, kan det nogle gange finde på at åbne i samme fane, som recorderes forside - forstår ikke lige hvorfor?


Det kan ske hvis den side/fane i browseren tidligere har været på forum.

  /Lars


-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 31-Juli-2014 kl. 11:23
Tråde fra forum smides i et vindue, som navngives første gang der trykkes på et link. Dette navn hænger ved selvom du navigerer hen på andre sider, så længe du ikke lukker vinduet/fanen.

Slukker du for din PC kan denne navngivning gå tabt og så der vil blive åbnet en ny fane/vindue.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: bruger udmeldt 23
Skrevet den: 31-Juli-2014 kl. 11:28
Har nu set, at det sker, når jeg går på forsiden, herefter klikker jeg på Debat-forum og logger på.

Når man klikker på Debat-forum, så åbnes dette i samme fane som forsiden.

Når jeg IKKE går den vej - altså blot åbner forsiden, og så klikker på et link i enten Forum seneste, uden at logge på først, eller Se flere emner>> , så åbnes forum-delen i ny fane.


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 31-Juli-2014 kl. 11:47
Hmmm, går altid direkte til forum.recordere.dk...............

Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Silentbob
Skrevet den: 31-Juli-2014 kl. 13:20
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Oprindeligt skrevet af turbo2 turbo2 skrev:

Det er bare lidt trælst, når der går Køb/Salg/Bytte i den, så er der kun dette at se i Forum Seneste på forsiden.

Kunne I ikke lave et afsnit på forsiden, som så hed Køb/Salg/Bytte Seneste?

Lyder som en god idé. 

Altså 3 lister

Forum Seneste (uden køb og salg)
Forum Populære (uden køb og salg)
Køb / Salg (Kun køb og salg)

Hvad siger i andre til det?

Ja takSmile

Generelt et spændende tiltag. Glæder mig til at se  det endelige resultat.


Skrevet af: huntiedk
Skrevet den: 31-Juli-2014 kl. 13:31
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:


Oprindeligt skrevet af huntiedk huntiedk skrev:

Jeg håber på, at vi kan slippe for at links i "forum seneste" absolut vil over i sin egen fane Thumbs Up (dvs. at "target=forumwindow" fjernes fra linket).


Det var faktisk et brugerønske for nogle år siden, altså noget flertallet af de faste brugere her ønskede Smile

Altså at forum fik sin egen side/fane i browseren, men beholdt den samme side/fane.

  /Lars


Ok så, men så burde "forum seneste"-siden også åbne i denne fane, når man vælger den fra forsiden, dvs. target-identifikationen burde ikke være på linkene til emnerne i seneste-siden, men derimod allerede i linket til seneste-siden.

Pt. er brugeroplevelsen som om seneste-siden ikke er forankret i forumdelen men cms-delen, og det virker ulogisk for mig (uanset at siden er bygget på manuelt i cms-delen ; det kan jeg godt regne ud, men derfor kunne den jo godt logisk/fanemæssigt høre til forummet).

-------------
Øst, vest, ::1 bedst


Skrevet af: Nitten82
Skrevet den: 31-Juli-2014 kl. 22:08
Hvis i sætter pipfuglen op i venstre hjørne så er det helt raket!
-meget dårlig joke til side :)

Har i tænkt på hvad det kræver af det billedemateriale i kan få fat i, at have så meget fokus på billeder på de første 5 artikler?

The Verge var vist nævnt tidligere som eksempel, men hvis man kigger på deres side har de et filter over alle billeder som maskere billeder generelt. Det er jo egentlig smart nok.

Ellers synes jeg der ser fint nok ud, kunne god tænke mig at se et screenshot i oprindelig størrelse (den i har vist er 750px i bredden) der er nogle ting der ikke helt "aligner".

Ser spændende ud og kunne være fint med et beta-link.


Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 31-Juli-2014 kl. 22:13
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:


Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Hvad med forum seneste vindue, bliver det ved?

http://www.recordere.dk/forumseneste/vindue.aspx - http://www.recordere.dk/forumseneste/vindue.aspx


Uha. Den havde jeg ikke set før :-)

Men jeg kan godt lave den, hvis der er efterspørgsel.




Den kendte jeg heller ikke. Er der et link til det et sted, eller er der et "hemmeligt" link?



-------------
Venlig hilsen
KB


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 31-Juli-2014 kl. 22:16
Hvis du går i debatforum fra forsiden, så ligger den i toppen.

Forside  http://forum.recordere.dk/default.asp - Forside
  Aktive emner  http://forum.recordere.dk/active_topics.asp?AT=13 - Aktive emner    Ubesvarede  http://forum.recordere.dk/active_topics.asp?UA=Y - Ubesvarede    Seneste forum emner  http://www.recordere.dk/forumseneste - Seneste    Seneste forum emner (vindue) Vindue   Seneste forum emner (vindue)  http://forum.recordere.dk/rec_mysubjects.asp - Mine emner


-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Nitten82
Skrevet den: 31-Juli-2014 kl. 22:17
En lille kommentar mere som vedrører jeres tekst baggrunde på billederne. Det ligner i har valgt en transparant sort 80-90% som er fint. men i har trukket dem hvad der ligner 5-10 pixel fra sider og bund. Der synes jeg bare i skulle vælge at bruge hele området istedet, der giver mere plads til jeres overskrifter.

En detalje ja, men praktisk. 

Det er rigtig fint med en condensed font til de overskrifter dog, det giver igen mere plads og ser godt ud. Hvad er fonten?


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 31-Juli-2014 kl. 22:18
Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Hvis du går i debatforum fra forsiden, så ligger den i toppen.

Forside  http://forum.recordere.dk/default.asp - Forside
  Aktive emner  http://forum.recordere.dk/active_topics.asp?AT=13 - Aktive emner    Ubesvarede  http://forum.recordere.dk/active_topics.asp?UA=Y - Ubesvarede    Seneste forum emner  http://www.recordere.dk/forumseneste - Seneste    Seneste forum emner (vindue) Vindue   Seneste forum emner (vindue)  http://forum.recordere.dk/rec_mysubjects.asp - Mine emner
Og det er så, lige den eneste, som man ikke kan klikke på, i mit indlæg. Men nu ved du hvor det ligger.


-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Nitten82
Skrevet den: 31-Juli-2014 kl. 22:23
Lille ting mere - det ville være fint at have en comment counter på de 5 artikler i fokus også, det kan man ikke se af oplægget. 


Skrevet af: Nitten82
Skrevet den: 31-Juli-2014 kl. 22:40
Et spørgsmål også, er det sådan at der altid vil være en stor artikel (det store billede i venstre side) og 4 små på forsiden eller kan i ændre det layout via CMS'et?

Jeg tænker, at hvis der fx er for mange apple relaterede nyheder i den store boks indenfor kort tid, android eller andet så går nogle brugere bananas. Det ville måske være fleksibelt hvis den kunne splittes i 2, horisontalt.

Generelt ville det også være fint når der er mange nyheder. 


Skrevet af: Helmuth
Skrevet den: 01-August-2014 kl. 08:18
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Oprindeligt skrevet af turbo2 turbo2 skrev:

Det er bare lidt trælst, når der går Køb/Salg/Bytte i den, så er der kun dette at se i Forum Seneste på forsiden.

Kunne I ikke lave et afsnit på forsiden, som så hed Køb/Salg/Bytte Seneste?

Lyder som en god idé. 

Altså 3 lister

Forum Seneste (uden køb og salg)
Forum Populære (uden køb og salg)
Køb / Salg (Kun køb og salg)

Hvad siger i andre til det?

Det lyder fint.
Jeg synes nemlig at køb/salgs-indlæggene godt har kunne tage fokus fra de "rigtige indlæg". Der var iøvrigt engang hvor overskrifterne på køb/salg (i 'seneste forumemner') var skrevet med GRÅ skrift, så de var nemme at skelne fra de øvrige. Kan også overvejes.


Skrevet af: Helmuth
Skrevet den: 01-August-2014 kl. 08:21
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

 
Og på smartphone:



Jeg synes afsnittet med 'Share on' og de underliggende "knapper" fylder helt unødvendig meget (man skal "scrolle" meget ned, for at komme ned til selve artiklen).
Kunne den ikke lægges nederst under artiklen, eller blot laves som en 'Share on-knap' der så udvides så man (først herefter) skal vælge hvor det skal deles til?


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 01-August-2014 kl. 08:29
Oprindeligt skrevet af Helmuth Helmuth skrev:

 

Det lyder fint.
Jeg synes nemlig at køb/salgs-indlæggene godt har kunne tage fokus fra de "rigtige indlæg". Der var iøvrigt engang hvor overskrifterne på køb/salg (i 'seneste forumemner') var skrevet med GRÅ skrift, så de var nemme at skelne fra de øvrige. Kan også overvejes.

Ja - Det har Lars og jeg talt om. At det kunne vi godt genindføre. Vi kigger på det :-)


-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 01-August-2014 kl. 08:32
Oprindeligt skrevet af Helmuth Helmuth skrev:

 
Jeg synes afsnittet med 'Share on' og de underliggende "knapper" fylder helt unødvendig meget (man skal "scrolle" meget ned, for at komme ned til selve artiklen).
Kunne den ikke lægges nederst under artiklen, eller blot laves som en 'Share on-knap' der så udvides så man (først herefter) skal vælge hvor det skal deles til?

Jeg er enig, og vi flytter Share under artiklen :-)


-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: bruger udmeldt 23
Skrevet den: 01-August-2014 kl. 09:31
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Oprindeligt skrevet af Helmuth Helmuth skrev:

 

Det lyder fint.
Jeg synes nemlig at køb/salgs-indlæggene godt har kunne tage fokus fra de "rigtige indlæg". Der var iøvrigt engang hvor overskrifterne på køb/salg (i 'seneste forumemner') var skrevet med GRÅ skrift, så de var nemme at skelne fra de øvrige. Kan også overvejes.

Ja - Det har Lars og jeg talt om. At det kunne vi godt genindføre. Vi kigger på det :-)

Duer stadig ikke, da Køb/Salg/Bytte nogle gange er det eneste, man kan se i Forum Seneste på forsiden - så et Seneste Køb/Salg/Bytte-afsnit på forsiden er det bedste, synes jeg.

EDIT:

Hvis det var, når man har klikket på "Se flere emner>>" så er okay med mig.Smile


Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 01-August-2014 kl. 09:42
Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Hvis du går i debatforum fra forsiden, så ligger den i toppen.

Forside  http://forum.recordere.dk/default.asp - Forside
  Aktive emner  http://forum.recordere.dk/active_topics.asp?AT=13 - Aktive emner    Ubesvarede  http://forum.recordere.dk/active_topics.asp?UA=Y - Ubesvarede    Seneste forum emner  http://www.recordere.dk/forumseneste - Seneste    Seneste forum emner (vindue) Vindue   Seneste forum emner (vindue)  http://forum.recordere.dk/rec_mysubjects.asp - Mine emner

Tak



-------------
Venlig hilsen
KB


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 01-August-2014 kl. 10:50
Oprindeligt skrevet af turbo2 turbo2 skrev:

Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Oprindeligt skrevet af Helmuth Helmuth skrev:

 

Det lyder fint.
Jeg synes nemlig at køb/salgs-indlæggene godt har kunne tage fokus fra de "rigtige indlæg". Der var iøvrigt engang hvor overskrifterne på køb/salg (i 'seneste forumemner') var skrevet med GRÅ skrift, så de var nemme at skelne fra de øvrige. Kan også overvejes.

Ja - Det har Lars og jeg talt om. At det kunne vi godt genindføre. Vi kigger på det :-)

Duer stadig ikke, da Køb/Salg/Bytte nogle gange er det eneste, man kan se i Forum Seneste på forsiden - så et Seneste Køb/Salg/Bytte-afsnit på forsiden er det bedste, synes jeg.

EDIT:

Hvis det var, når man har klikket på "Se flere emner>>" så er okay med mig.Smile

Vi taler om to forskellige ting

på forsiden under "seneste forum indlæg" i højre side forsvinder køb/salg

På siden /forumseneste er det vi taler om Smile


-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: bruger udmeldt 23
Skrevet den: 01-August-2014 kl. 11:15
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Oprindeligt skrevet af turbo2 turbo2 skrev:

Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Oprindeligt skrevet af Helmuth Helmuth skrev:

 

Det lyder fint.
Jeg synes nemlig at køb/salgs-indlæggene godt har kunne tage fokus fra de "rigtige indlæg". Der var iøvrigt engang hvor overskrifterne på køb/salg (i 'seneste forumemner') var skrevet med GRÅ skrift, så de var nemme at skelne fra de øvrige. Kan også overvejes.

Ja - Det har Lars og jeg talt om. At det kunne vi godt genindføre. Vi kigger på det :-)

Duer stadig ikke, da Køb/Salg/Bytte nogle gange er det eneste, man kan se i Forum Seneste på forsiden - så et Seneste Køb/Salg/Bytte-afsnit på forsiden er det bedste, synes jeg.

EDIT:

Hvis det var, når man har klikket på "Se flere emner>>" så er okay med mig.Smile

Vi taler om to forskellige ting

på forsiden under "seneste forum indlæg" i højre side forsvinder køb/salg

På siden /forumseneste er det vi taler om Smile

Ja - dette fandt jeg så ud af, da jeg læste det igen. Derfor min rettelse "Hvis det var, når man har klikket på "Se flere emner>>" 


Skrevet af: Darkwing
Skrevet den: 01-August-2014 kl. 18:38
Hej Jens,

I afdeligen for konstruktiv kritik, så har jeg meget svært ved at se hvor den grønne->grå graduerende baggrundsfarve passer ind ?

http://forum.recordere.dk/backgrounds/bg.jpg - http://forum.recordere.dk/backgrounds/bg.jpg

Syntes I skulle overveje om den ikke burde forbedres lidt?

Ellers ser det ud til at være fornemt arbejde !


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 01-August-2014 kl. 18:40
Oprindeligt skrevet af Darkwing Darkwing skrev:

Hej Jens,

I afdeligen for konstruktiv kritik, så har jeg meget svært ved at se hvor den grønne->grå graduerende baggrundsfarve passer ind ?

http://forum.recordere.dk/backgrounds/bg.jpg - http://forum.recordere.dk/backgrounds/bg.jpg

Syntes I skulle overveje om den ikke burde forbedres lidt?

Ellers ser det ud til at være fornemt arbejde !

Jeg satte den bare på for at teste bg funktionaliteten om den virkede :-)





-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: Darkwing
Skrevet den: 01-August-2014 kl. 18:52
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Jeg satte den bare på for at teste bg funktionaliteten om den virkede :-)


Og se hvad der skete Wink


Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 02-August-2014 kl. 05:47
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Tråde fra forum smides i et vindue, som navngives første gang der trykkes på et link. Dette navn hænger ved selvom du navigerer hen på andre sider, så længe du ikke lukker vinduet/fanen.

Slukker du for din PC kan denne navngivning gå tabt og så der vil blive åbnet en ny fane/vindue.


Jeg står til automatisk login.

Som jeg oplever det, åbnes der som regel en ny fane, og går jeg tilbage til seneste indlæg og vælger et nyt emne, kommer det op i fane to i stedet for det første emne.

Men en gang i mellem åbnes emnet i samme fane som seneste (eller fra forsiden hvis jeg har valgt noget fra top ti).
Det kan vel ikke skyldes at det hænger ved, da jeg starter med helt ny fane på ipad?!

Jeg har før spurgt om det men, men fik ikke noget svar.

Jeg foretrækker klart at der åbnes en ny fane, og det er fint at fanen genbruges til et nyt emne.


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 02-August-2014 kl. 11:55
Så har jeg kodet de nye forum widgets til højre side.

Her er et eksempel på dem

Top og nyeste er uden køb/salg, og den sidste siger vist sig selv :-)




-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 02-August-2014 kl. 11:59
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:



Top og nyeste er uden køb/salg,

Hallelujah.


-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 02-August-2014 kl. 12:12


M.v.h.


Skrevet af: bruger udmeldt 23
Skrevet den: 02-August-2014 kl. 12:51
Også en Thumbs Up  op herfra!Smile I småtingsafd.: Navnet "Køb/Salg i forum" kunne du jo ændre tilbage til at hedde "Køb, Salg, Bytte", som det hedder nu, da man jo også til tider gerne bytter til noget andet...

Men glæder mig til, når det nye site ryger online!


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 02-August-2014 kl. 13:13
Så har jeg leget lidt med /forumseneste

Tænkte istedet for at dæmpe farven, at jeg sætter et symbol foran. indkøbsvogn ved dem der er køb/salg/bytte og et dialog ikon ved dem der er debatter.

Any comments?




-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 02-August-2014 kl. 13:16
Oprindeligt skrevet af turbo2 turbo2 skrev:

Også en Thumbs Up  op herfra!Smile I småtingsafd.: Navnet "Køb/Salg i forum" kunne du jo ændre tilbage til at hedde "Køb, Salg, Bytte", som det hedder nu, da man jo også til tider gerne bytter til noget andet...

Men glæder mig til, når det nye site ryger online!

Ja. Jeg skrev bare en hurtig titel, men det kan vi sagtens. 


-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: bruger udmeldt 23
Skrevet den: 02-August-2014 kl. 13:21
Ja - indkøbsvogn og dialogikon kan bruges. Forskellige farver kan sikkert virke lidt rodet, så tror også, det er bedre med dette forslag. Har du prøvet med at ændre skriftfarver?

Og ja - I har jo prøvet - der var vist noget med, at I tidligere kørte med grå farve for salgstråde........


Skrevet af: rawi
Skrevet den: 02-August-2014 kl. 14:11
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:


Så har jeg leget lidt med /forumseneste

Tænkte istedet for at dæmpe farven, at jeg sætter et symbol foran. indkøbsvogn ved dem der er køb/salg/bytte og et dialog ikon ved dem der er debatter.

Any comments?



Jeg synes det ser godt ud med symbolerne.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 03-August-2014 kl. 09:02
Jeg kan ikke se hvad der er i boxene på min iPad

Hov, nu er de væk. Boxene var ud for hvert nyt indlæg på forsiden


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 07-August-2014 kl. 08:41
Og sådan blev "forumseneste" optimeret til mobilen :-)

Vi nærmer os...





-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 07-August-2014 kl. 09:24
Jens.

Jeg synes at den nye forside på mobilen, er alt for uoverskuelig! Ja, man vil gerne have det hele med, og ja, det ser enkelt og simplificeret ud, MEN, på mobilen er forsiden aaaalt for lang.

M.v.h.


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 07-August-2014 kl. 09:26
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Jens.

Jeg synes at den nye forside på mobilen, er alt for uoverskuelig! Ja, man vil gerne have det hele med, og ja, det ser enkelt og simplificeret ud, MEN, på mobilen er forsiden aaaalt for lang.

M.v.h.

Det er jo work-in-progress, så forvent at vi fjerner nogle sektioner på mobilen :-)


-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 07-August-2014 kl. 09:37
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:


Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Jens.

Jeg synes at den nye forside på mobilen, er alt for uoverskuelig! Ja, man vil gerne have det hele med, og ja, det ser enkelt og simplificeret ud, MEN, på mobilen er forsiden aaaalt for lang.

M.v.h.


Det er jo work-in-progress, så forvent at vi fjerner nogle sektioner på mobilen :-)




M.v.h.


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 07-August-2014 kl. 09:40
En af de ting som har været vigtige for os er hastigheden og størrelsen på mobil. Vi har derfor erstattet de 5 billeder i matrixen på desktop versionen med en slider, så de 5 top historier kun fylder ét billedes plads.

Vi er igang med optimeringen af mobil, men der er stadig mange punkter på listen. Jeg forventer dog at vi på forsiden fjerner indholdet fra venstre kolonne. Menuen er i øvrigt 100% responsiv, så man trykker på "MENU", og så folder den sig ud Smile





-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: Gooferen
Skrevet den: 07-August-2014 kl. 10:34
Jeg synes også det bliver meget rodet og uoverskueligt.

Især de kæmpe billeder til fokus artikler, som i har valgt at placere i toppen gør sitet uoverskueligt.

Synes i bør tænke på hvad jeres brugere vil på siden. De fleste ønsker blot en hurtig liste over hvad der rør sig inden for IT-verdenen og hvad der kører af diskussioner i forumet i øjeblikket.

I kunne overveje flere indgang til sitet hvilket herefter kan gemmes i form af cookie løsning lokalt på klienten, dermed kan i samtidig fører noget statistik på hvilket design der er flest der vælger.

Kan se at i overvejer en mobilversion, er sitet dermed responsivt eller fluid?
I kunne overveje noget i stil med http://www.bostonglobe.com/, det ser rigtigt godt ud i fleste klienter, i kan prøve at skalere vinduet op og ned og se hvordan designet ændres.


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 07-August-2014 kl. 10:48
Oprindeligt skrevet af Gooferen Gooferen skrev:

 
Kan se at i overvejer en mobilversion, er sitet dermed responsivt eller fluid?
I kunne overveje noget i stil med http://www.bostonglobe.com/, det ser rigtigt godt ud i fleste klienter, i kan prøve at skalere vinduet op og ned og se hvordan designet ændres.

Sitet er responsivt, og Boston Globe er jo perle eksemplet på hvordan det kan gøres, men vi kører også dynamisk, fordi vi ønsker at fjerne ting på mobilen.

Og mobilt er ikke noget vi overvejer. Det kommer som én stor pakke :-)



-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 08-August-2014 kl. 14:52
Og sådan ser vi ud på en Android Tablet. Big smile




-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 11-August-2014 kl. 22:49
 
 
 
Til nye læsere der støder til, så er her et smugkig på ny recordere forside, nyheder mv:

http://rec.dk/ - rec.dk
 
 
  /Lars


-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 16-August-2014 kl. 10:11
Hej allesammen.

Så er vi klar til at gå beta, og som lovet er i fra denne tråd first-movers, så hvis i vil teste det nye recordere.dk, kan i gå ind på http://www.rec.dk - www.rec.dk .

Vi ved der er nogle småfejl hist og her, og vi er også ved at optimere og tweake vores cache setup, så vi håber i vil skrive i denne tråd hvis i oplever noget som ikke er som det burde være.

Vi glæder os til at vise jer vores arbejde.

Lars & Jens.


-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: hansie
Skrevet den: 16-August-2014 kl. 10:40
Hvor er muligheden for at skifte væk fra mobil design til pc design ?

Lidt uoverskuligt via ipad.


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 16-August-2014 kl. 10:51
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Hvor er muligheden for at skifte væk fra mobil design til pc design ?

Lidt uoverskuligt via ipad.

Lige nu ikke - Men det er noget vi drøfter med designeren, for den skifter til mobil for tidligt.  Tak for feedback Smile


-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: bruger udmeldt 23
Skrevet den: 16-August-2014 kl. 10:56
Det var  altså ikke meningen, at jeg syntes, at Køb, Salg, Bytte-afsnittet skulle smides HELT ned i bunden af forsiden!Big smile KUN at det skulle skilles fra "Nyeste forumemner"... Dette afsnit kan da godt bo lige under "Nyeste forumemner"...

Så er der "Seneste forumemner:

Kommer muligheden for at vælge mellem 80 - 250 emner ikke tilbage?


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 16-August-2014 kl. 10:58
Oprindeligt skrevet af turbo2 turbo2 skrev:

Det var  altså ikke meningen, at jeg syntes, at Køb, Salg, Bytte-afsnittet skulle smides HELT ned i bunden af forsiden!Big smile KUN at det skulle skilles fra "Nyeste forumemner"... Dette afsnit kan da godt bo lige under "Nyeste forumemner"...

Så er der "Seneste forumemner:

Kommer muligheden for at vælge mellem 80 - 250 emner ikke tilbage?

Muligheden for antal emner står på listen. Vi er dog ikke nået til det punkt endnu


-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 16-August-2014 kl. 11:00
Oprindeligt skrevet af turbo2 turbo2 skrev:

Det var  altså ikke meningen, at jeg syntes, at Køb, Salg, Bytte-afsnittet skulle smides HELT ned i bunden af forsiden!Big smile KUN at det skulle skilles fra "Nyeste forumemner"... Dette afsnit kan da godt bo lige under "Nyeste forumemner"...


Ja, de kunne godt ligge lige under de andre, og ikke i bunden. Ellers ser det fedt ud for mig.


-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: bruger udmeldt 23
Skrevet den: 16-August-2014 kl. 11:02
Så Køb, salg, Bytte-afsnittet: Tror nok, mange vil sætte pris på, at du rykker dette afsnit op til, at det skal være efter afsnittet "Nyeste forumemner...


Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 16-August-2014 kl. 11:02
Under logo og teksten Recordere får jeg sort skærm i næsten to skærmbilleder på min telefon. Udover teksten "menu", er der intet at se.


Skrevet af: bruger udmeldt 23
Skrevet den: 16-August-2014 kl. 11:03
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Oprindeligt skrevet af turbo2 turbo2 skrev:

Det var  altså ikke meningen, at jeg syntes, at Køb, Salg, Bytte-afsnittet skulle smides HELT ned i bunden af forsiden!Big smile KUN at det skulle skilles fra "Nyeste forumemner"... Dette afsnit kan da godt bo lige under "Nyeste forumemner"...

Så er der "Seneste forumemner:

Kommer muligheden for at vælge mellem 80 - 250 emner ikke tilbage?

Muligheden for antal emner står på listen. Vi er dog ikke nået til det punkt endnu

OK - det lyder godt, at det kommer tilbage!

Det er ellers lækkert med de der drop-down-menuer.Thumbs Up


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 16-August-2014 kl. 11:04
Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Under logo og teksten Recordere får jeg sort skærm i næsten to skærmbilleder på min telefon. Udover teksten "menu", er der intet at se.

Ved sådanne fejlmeldinger vil i så ikke være søde at skrive

Enhed: f.eks. windows pc, mac, ipad, android osv.

Ellers er det rigtigt svært for mig at fejlsøge :)


-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 16-August-2014 kl. 11:13
Den sorte bjælke med menupunkterne synes jeg er tykkere end nødvendigt. Den fylder 2 linjer.
Kan det ikke være på én linje? 

Ellers synes jeg det nye design er bedre end det gamle. 

iMac Mavericks og Safari 7.0.6




-------------
Venlig hilsen
KB


Skrevet af: bruger udmeldt 23
Skrevet den: 16-August-2014 kl. 11:16
Det var bedre, med oprykningen, lige bortset fra, at der nu er gået ged i teksten i bjælken:

<I CLASS="FA FA-SHOPPING-CART"></I> KØB, SALG, BYTTE



Skrevet af: bruger udmeldt 23
Skrevet den: 16-August-2014 kl. 11:18
Oprindeligt skrevet af turbo2 turbo2 skrev:

Det var bedre, med oprykningen, lige bortset fra, at der nu er gået ged i teksten i bjælken:

<I CLASS="FA FA-SHOPPING-CART"></I> KØB, SALG, BYTTE


Og nu er det så rettet...


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 16-August-2014 kl. 11:18
Oprindeligt skrevet af turbo2 turbo2 skrev:

Det var bedre, med oprykningen, lige bortset fra, at der nu er gået ged i teksten i bjælken:

<I CLASS="FA FA-SHOPPING-CART"></I> KØB, SALG, BYTTE


Jeps. det er dog rettet igen. Skulle se om jeg kunne sætte en indkøbskurv på emnet. Det kunne jeg ikke, så du har ramt cachen. Det er væk nu Smile tak for feedback


-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: bruger udmeldt 23
Skrevet den: 16-August-2014 kl. 11:21
Det med menubjælken øverst, som Brixen påpeger, var ikke galt før - det er noget, som må være gået galt lige nu?


Skrevet af: bruger udmeldt 23
Skrevet den: 16-August-2014 kl. 11:24
Så er det OK igen!



Print side | Luk vindue