Print side | Luk vindue

Pludselige problemer med pixeleringer og lydprob.

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Modtagelse og udstyr generelt
Forumbeskrivelse: Generelt om modtagelse af TV, radio og andet media
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=134191
Udskrevet den: 29-April-2024 kl. 03:05


Emne: Pludselige problemer med pixeleringer og lydprob.
Skrevet af: kreissl
Emne: Pludselige problemer med pixeleringer og lydprob.
Skrevet den: 16-August-2014 kl. 21:21
Hej

Vi har fået problemer med udfald på en del kanaler i yousee-fuld-pakken.
Billedet pixelerer og der er udfald i lyden.
Det har virket fint tidligere.
For et par år siden betalte vi en antennetekniker for at trække nye kabler i hele huset, og indtil i dag har det virket fint.
Jeg har kontaktet Yousee-kundeservice, der mener, at kablet er dårligt, så de sender et nyt; men vi har ikke ændret på nogen opsætning i flere år :-)
Vi har flere fjernsyn i huset, og de opfører sig alle på samme måde. Det er specielt sportskanalerne, Canal 9 og TLC, der er problemet
Er der andre, der har oplevet noget lignende.
Teknikeren satte en forstærker på. Jeg overvejer at prøve at tage den fra for at se, hvad der sker ved det billedmæssigt. Hvis nogle kanaler er blevet flyttet frekvensmæssigt, kan det vel give problemer, hvis den er sat til at forstærke et andet frekvensområde?

Hilsen

Lars



Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 16-August-2014 kl. 22:13

Hvis problemet kun har være der i dag, så må det vel være et midlertidigt problem af en art, så vent lige og se hvordan det er i morgen.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 16-August-2014 kl. 23:11
Oprindeligt skrevet af kreissl kreissl skrev:

Vi har fået problemer med udfald på en del kanaler i yousee-fuld-pakken.
Billedet pixelerer og der er udfald i lyden.
Det har virket fint tidligere.
For et par år siden betalte vi en antennetekniker for at trække nye kabler i hele huset, og indtil i dag har det virket fint.
Jeg har kontaktet Yousee-kundeservice, der mener, at kablet er dårligt, så de sender et nyt; men vi har ikke ændret på nogen opsætning i flere år :-)
Vi har flere fjernsyn i huset, og de opfører sig alle på samme måde. Det er specielt sportskanalerne, Canal 9 og TLC, der er problemet 

Selvom der ikke umiddelbart er ændret i jeres udstyr, står verden ikke stille udenfor. 
Der kan være kommet nye tjenester i drift, som kan lave indstråling i jeres anlæg.  Wink
Og desuden kan der være opstået en fejl i jeres anlæg, brud på kabel eller lignende.

Hvis det er et indstrålingsproblem rammer det oftest på en bestemt frekvens. 

Og med digitale TV signaler ligger der flere kanaler på hver frekvens (MUX), så alle kanaler på samme frekvens rammes.
Du kan prøve at tjekke i menu, og lav en liste over de kanaler I har problemer med og se om de alle ligger på samme frekvens .
Ved samme lejlighed, noter signalstyrke og kvalitet.

Hvis problem er i signal udenfor huset, tjek med naboer om de har samme fejl.

Et par links til info og hjælp:
http://digitalt.tv/kategori/gor-det-selv/kabeltv/ - http://digitalt.tv/kategori/gor-det-selv/kabeltv/
http://digitalt.tv/sadan-sikrer-du-dig-optimale-kabel-tv-signaler/ - http://digitalt.tv/sadan-sikrer-du-dig-optimale-kabel-tv-signaler/

Mvh. JørgenT


Skrevet af: kreissl
Skrevet den: 18-August-2014 kl. 13:23
Hej

Tak for rådene.
Det lader til at have været noget midlertidigt, for problemerne er på en eller anden måde blevet løst :-)

Lars



Print side | Luk vindue