Print side | Luk vindue

At få det bedste ud af Dali Ikon 8 rent musikalsk

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Hi-Fi
Forumbeskrivelse: Hi-Fi stereo, grej og tilbehør
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=134253
Udskrevet den: 28-April-2024 kl. 22:19


Emne: At få det bedste ud af Dali Ikon 8 rent musikalsk
Skrevet af: Chaospling
Emne: At få det bedste ud af Dali Ikon 8 rent musikalsk
Skrevet den: 19-August-2014 kl. 00:00
Så var det, at jeg ville prøve med en effektforstærker til min Ikon 8. Det er nemlig sådan, at jeg går med tankerne om at investere i en surround receiver (formentlig en Denon X5200 eller Onkyo 1030), der ikke har nok effektudgange. Selvfølgelig er det mine egne ører, som afgør det, men da jeg ikke har prøvet et system, hvor effekten er adskilt fra receiver'en, så tør jeg ikke sige, om der er noget afgørende, som jeg skal se efter.

Jeg er bl.a. på udgik efter en af Denons efterhånden gamle POA-modeller, hvis jeg kan finde sådan en til en billig penge - jeg synes dog, at disse er meget dyre i forhold til, hvor gamle de er. Ellers kunne det være interessant med en NAD eller en Lyngdorf.

Jeg har kun haft en Pioneer SC-LX82 spændt foran mine Ikon 8, som i mine ører gjorde det glimrende, men skal jeg spænde noget nyt for, vil jeg være sikker på, at jeg er gået et niveau op i effekt, så en hardware-ændring gør en forskel - dvs. umiddelbart ikke noget under 200W ved 8 Ohm. Hvilket produkt eller mærke jeg ellers burde kigge på, det tør jeg ikke sige. Egentlig ved jeg heller ikke, om alt det her er overkill i forhold til mine Ikon 8, da de jo også har deres begrænsninger - i dette tilfælde kunne jeg dog beholde effekttrinnet, den dag højttalerne udskiftes.

Jeg håber, at der er nogle derude, som kan give et par gode råd.



Svar:
Skrevet af: Hother
Skrevet den: 19-August-2014 kl. 00:25
Nu ved jeg ikke hvad du lægger vægt på i musik, og hvilken musik som du lytter til. For mig var det i sidste ende slet ikke et spørgsmål om effektforstærkere eller digital lyd overhovedet.

Nu er jeg en halv ældre herre, der har lyttet til alle typer af musik i ja mere end 55 år. Da jeg en dag tilfældigvis kom til at lytte til en analog udgave af et gammelt Beatles nummer kom lige pludselig følelser og stemninger frem igen. Ting som jeg havde "Overset" i flere år grundet min lytning til digital musik via flere forskellige surround receivere.

I stedet fik jeg til demo udlånt en Vincent Hybrid stereoforstærker, og så var det løb kørt. Jeg har dog stadig surround receiver - men kun til film.

Mine højtalere er Elac FS407, som selv om de indgår i mit 5.1 setup, nok er mere til stereo end til surround Smile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Rasmus8D
Skrevet den: 19-August-2014 kl. 07:04
Synes også det lyder til du vægter effekt over kvalitet. Jeg tror du vil blive forbløffet over hvor meget du kan hente i enten en bedre surroundforstærker eller med en stereo forstærker koblet på...

Men det klart er dit formål at spille øredøvende højt, så kommer du ikke udenom effekten ;)

-------------
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758


Skrevet af: Chaospling
Skrevet den: 19-August-2014 kl. 10:26
Ach... Jeg troede ikke, at mit indlæg kun lagde op til en snak om effekt. Men jeg burde altså ikke kun tænke på at sætte et stereo-effekttrin efter en surround receiver? Hvis jeg også skal bruge fronterne i et surround-system, hvordan sættes en integreret forstærker til?

@Rasmus8D: Så stereo-mæssigt er der stort spring fra en Onkyo 1030 til en 3030? Eller fra en Denon X5200 til en X7200? Lige nu hælder jeg mest til de "mindre" modeller og så koble en god brugt stereoforstærker på. Jeg tænker bare, at surround receiver'ens processor bearbejder signalet, før at det bliver sendt ud til stereoforstærkeren, som så bearbejder det igen?

Desuden var grunden til, at jeg nævnte effekt, at jeg læste et sted, at der blev foreslået en effekt på 250W til Ikon 8. Ja jeg ved, at sådan en størrelse skal man tage lidt med et gran salt, men da Ikon MK2 kom bl.a. for at være mindre krævende over for udstyret, så tænker jeg, at jeg stadig ikke har fået det bedste ud af mine Ikon 8 endnu.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 19-August-2014 kl. 10:36
Du skal kigge efter en stereoforstærker med "hometheater passthrough". Så udnyttes kun udgangsforstærkeren som effekt til surround. Der er en tråd med stereoforstærkere der understøtter den mulighed her på Forummet. Fordelen er at du kan køre dit stereo direkte uden om surroundforstærkeren.


Skrevet af: Rasmus8D
Skrevet den: 19-August-2014 kl. 11:08
Jeg har selv haft 3010 fra Onkyo, den var stærk, men nu tænker jeg nok mere du skal op i en anden liga måske? Altså hvis du skal ha noget der spiller endnu bedre, jeg har ikke hørt 1030 så kan ikke sige dig noget om den, men 3010eren som jeg havde, den spillede med enormt overskud, også mere end min nuværende Yamaha 2030 gør.... :)

Men hvis jeg var dig, så ville jeg se efter en stereo forstærker med Passthrough... Så bruges den som ren effekt fra surrounden, men har så også sine egne indgange hvor du kan koble musikkilder til, og dermed udnytte den "oftest" bedre stereo lyd :)...

Men som udgangspunkt, så ville jeg vælge 30 eller 50erserien fra Onkyo fremfor 10 serien og en effekt, dels fordi du får bedre isenkram før effektdelen... Altså bedre lyd... Hvor stor forskellen er kontra prisen kan diskuteres, da jeg købte synes jeg 3010eren var en sublim mellemvej...

Men i dag ville jeg til enhver tid vælge en ok størrelse surround, f.eks. dem du har kigget på eller min egen Yamaha og så en stereoforstærker på til at forkæle dine Ikon med mere vellyd... Udover bare at kunne spille højt :)...

-------------
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758


Skrevet af: Chaospling
Skrevet den: 19-August-2014 kl. 11:27
Ah lækkert - tak Kampus. Det bliver da helt klart en forstærker med Home Theater Pass Through, som jeg skal se efter.

Ja min Pioneer SC-LX82 var vel også rigelig stærk. Jeg kan bare huske, hvor meget jeg nød lyden hos en kammerat, der bare havde et mindre stereo-setup. Integra kommer ikke med flere 80.x og jeg tror, at Onkyo heller ikke kommer med flere i 50'er-serien, så 30'er-serien bliver det nye flagskib. Jeg tænker, at rykke fra 1030 til 3030 ikke kommer til at betyde så meget, da jeg stadig vil kunne lave mit surround-system på 7.1.4 (et stykke ude i fremtiden dog), og da jeg går efter en stereoforstærker som en del af systemet, så er det ikke nødvendigt med flere end 9 effektudgange på surround receiver'en. 1030 og 3030 skulle ligne hinanden enormt meget ligesom X5200 og X7200 også skulle, så at spare kr. 5.000,-, som kan bruges på en stereoforstærker, må være vejen frem.

På X7200 og X5200 er forskellene bl.a. 32 bit DAC vs 24 bit DAC og AL32 Processing Plus vs. AL24 Processing Plus. Men har det første ikke noget at gøre med stereo, som jeg alligevel ville sætte en stereoforstærker til at klare? Det andet tør jeg slet ikke udtale mig om.


Skrevet af: Rasmus8D
Skrevet den: 19-August-2014 kl. 11:30
Jeg vil til enhver tid også selv spare og vælge 10 serien eller yamaha 10-20 serie... De ekstra penge for større modeller er ikke så godt givet ud som en stereo vil være, altså hvis man vægter det ;)

Så skal du op i mere seriøse mærker før du får noget smæk på stereo også ;)

Evt pre/effekt løsning, men så blir det dyrt, og også måske overkill til dine højttalere...

-------------
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 19-August-2014 kl. 11:50
Der er også stor forskel på stereogengivelsen hvis du skifter din 82'er ud med en 83'er. Den er mærkbart bedre end de tidligere årgange af Pioneer, og har stadig Icepower effekttrinnet som jo giver alle de muller der er behov for.


Skrevet af: Chaospling
Skrevet den: 19-August-2014 kl. 11:56
Ja og det var jo så et andet emne. Jeg tør ikke sige, hvornår det begynder at gå over i overkill mht. mine højttalere.

Desuden skal jeg nu også sætte mig ind i indgangene på de forstærkere. Er der nogen med HDMI-indgange? Jeg spørger, da det er HDMI-udgangen, som jeg bruger på min PC for at få fuld nytte af mine FLAC-filer. Jeg ville også gerne bruge bundkortets co-axial (?) udgang, men den giver desværre en hyletone i en meget høj tone - så høj faktisk at jeg ikke kan høre den. Kun min kæreste og en af mine kammerater kan høre den.


Skrevet af: Chaospling
Skrevet den: 19-August-2014 kl. 12:17
Hehe ja, den gang jeg havde den 82'er, manglede jeg godt nok flere af de ting, som 83'eren havde... Men sådan er det. Nu rykkes der mod nye græsgange, og jeg kommer til at stå uden hjemmebiograf i et godt stykke tid, men forhåbentlig kan jeg skaffe mig tilfredsstillende stereoforstærker inden da, så musikken kan nydes.


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 19-August-2014 kl. 12:46
Tror at du er klar til en lækker lille DAC og en NAD 3020....


Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Chaospling
Skrevet den: 19-August-2014 kl. 13:00
Haha det er jeg sikkert... Men gad vide om pengepungen også er det... Og så skal uvidende lille mig også lige sætte sig ind i, hvad en DAC egentlig er og gør...

Edit: Lige meget vedr. DAC - jeg skulle bare have genopfrisket det.


Skrevet af: SosFarum
Skrevet den: 19-August-2014 kl. 13:42
Linket til listen med forstærkere med HT input/bypass er i min signatur.

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=94576&title=sos-bio" rel="nofollow - Min bio
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=114874&title=forstrkere-med-home-theater-input" rel="nofollow - HT input


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 19-August-2014 kl. 13:45
Oprindeligt skrevet af SosFarum SosFarum skrev:

Linket til listen med forstærkere med HT input/bypass er i min signatur.
Kan du ikke skrive til Hummelmose og få den gjort "sticky". Kunne ikke finde den 


Skrevet af: Chaospling
Skrevet den: 19-August-2014 kl. 13:54
@SoSFarum: Jo tak, jeg fandt den via google. Var der en årsag til, at I ikke fortsatte med at opdatere den?

Damn, hvis der også skal skaffes en ordentlig DAC, så bliver det alligevel dyrere med en surround receiver + stereoforstærker + DAC end hvis jeg bare valgte en dyrere surround receiver. Stereoforstærkeren skal vel lige pludselig være relativ dyr, hvis den skal vise sig bedre end den bedste surround receiver (den bedste surround receiver inden for et eller andet mærke), tænker jeg...

Desuden går jeg ud fra, at en USB forbindelse, via PC og DAC, kan være lige så god som en HDMI forbindelse...?


Skrevet af: SosFarum
Skrevet den: 19-August-2014 kl. 14:09
Jeg opdaterer den skam løbende når jeg finder nye forstærkere med HT input. Sidste gang var den 14.8.2014.
Der er en del på listen der har indbygget DAC, men det er ikke listet hvilke....


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=94576&title=sos-bio" rel="nofollow - Min bio
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=114874&title=forstrkere-med-home-theater-input" rel="nofollow - HT input


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 19-August-2014 kl. 15:36
Jeg ville til enhver tid foretrække at køre optisk fra en pc og over til en lille DAC. Sådan en behøves ikke at koste det vilde, for at give god lyd.

Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Grymok
Skrevet den: 19-August-2014 kl. 21:35
Hvad med en Anthem Mrx 510 eller sådan noget? :)
De har et ry for at have et SINDSYG god stereo lyd, som nogen mener kan hamle op med stereo forstærkere/receivere. Plus du får måske også den bedste surround receiver sammentidig.
Jeg er i hvert fald ikke ked af at have købt MRX 710. Kan umiddelbart ikke sætte nogle minusser på, omkring lyden :)


Skrevet af: Tweaky
Skrevet den: 19-August-2014 kl. 22:09
Hvis man kender en Ikon8, så er det meste af det foreslåede i underkanten. Den skal have strøm, masser af strøm. Cirka lige så tørstig efter power, som den gamle Dali 18mkII

Rent klangmæssigt er den også lidt svær at tøjle. Den har en tendens til at være agressiv, hvis ikke man er lidt påpasselig med det tilknyttede udstyr. Så et råd....hold dig langt væk fra de gamle Denon POA trin. Medmindre du gerne vil larme....virkelig larme !

Den gamle Denon AVR4810 (lidt større end den kommende X7200) var iøvrigt i underkanten på en Ikon8.

Jeg fik først demo-sættet i butikken til at synge, da der røg en gammel PA7 mkII på dem. En Harman Kardon Signature 1.5 eller en Parasound HA2200II vil også være et godt bud.


Skrevet af: Chaospling
Skrevet den: 19-August-2014 kl. 22:23
@SosFarum: Virkelig fedt at du gider at opdatere den liste. Det sparer godt nok mange mennesker for meget tid - tak for det!

@Tweaky: Jeg kommer godt nok til at læse din besked mange gange, for det er så sjældent, at man får bare lidt god viden om præcis Ikon 8'erne og folks erfaringer med dem.
Ja jeg mente nok, at de var tørstige efter power - irriterende at man så hører en fra Hifi-klubben sige "... jeg mener da, at de Ikon 8'ere skulle være nemme at trække..."
Hehe ja af så mange forskellige årsager har jeg da også droppet de POA trin igen. Af stereoforstærker til Ikon 8, tænker jeg lige nu på en NAD C390DD2...? Hvordan ser det umiddelbart ud? På papiret er det kun 150W på 8 Ohm, men det er jo NAD watt... Såå...

Er Mentor 8'erne egentlig sværere eller nemmere at trække end Ikon 8'erne?


Skrevet af: Rasmus8D
Skrevet den: 19-August-2014 kl. 22:40
Nu skal i altså styre jer lidt, det sgu da ikke halbal i skal lave ;)

Den nad har rigelig med power, også selvom de ikon 8 er så tungtdrevne... ;)

-------------
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758


Skrevet af: Chaospling
Skrevet den: 19-August-2014 kl. 22:51
Haha det er ikke "halbal"!?!? ... What in ze hell...?

Jamen godt... Tak... Men jeg bliver altså sur, hvis jeg finder ud af, at de 150 NAD-watt ikke er nok...


Skrevet af: Tweaky
Skrevet den: 19-August-2014 kl. 23:03
Vi debatterede en del omkring lyden og den endelige godkendelse af Ikon8, inden de blev sluppet løs i butikkerne. Jeg synes det er tæskefed højttaler,vel og mærke på det rette udstyr. Ikon8 kom som et decideret ønske fra specielt norske HFK ansatte, der gerne ville lidt mere end Ikon7 kunne levere i mellemgulvet. Mellemtone-enheden på den højttaler kan altså lave et smæld, så man bliver helt bange for at trommestikken i hovedet når den rammer lilletrommen :-)

Du skal være obs på at C390DD2 er en digital forstærker. Den er nærmest totalt forvrængningsfri, men jeg er faktisk ikke af en holdning at det klæder Ikon8. Du vil få højtalerens aggressive tendens udstillet ret voldsomt.

Hvis du gerne vil holde det i NAD regi, så skal du i enten ren effektblok eller finde en brugt M3.

Angående min kollega i HFK, så bemærk at vi internt også kan være uenige. Det jeg skriver her er min personlige holdninger og erfaringer med produkterne.

Mentor8 vs. Ikon8 - De vil begge gerne have power (det skal altså ikke læses som et udtryk for at ville spille brianhøjt, men som at have kontrol over enhederne grundet slemme faseudsving og impedansdyk). Mine oplevelser er, at Mentor8 er nemmere at få til lyde optimalt en Ikon8 er det. Bassen er dog efter min mening mere kontant på en Ikon8, hvor Mentoren så er noget mere raffineret i toppen.



Skrevet af: Rasmus8D
Skrevet den: 20-August-2014 kl. 07:09
Uanset hvad ender det nok med at blive vildt hjemme ved chaos ;)



-------------
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758


Skrevet af: Tweaky
Skrevet den: 20-August-2014 kl. 07:59
Rasmus: det bestemmer han jo selv. Fordi man køber en bil med en stor motor er jo heller ikke ensbetydende med at man kører rundt med kæppen i bund konstant. Det slet og ret blot blive mere behageligt at køre en tur, når man ikke hele tiden presser grejet.

Nu går jeg rundt mellem små og store forstærker hele dagen og næsten alle steder giver de kraftigere konstruktioner mere vellyd ved de samme lydniveauer. Så kan der selvfølgelig være nuanceringsforskelle på de enkelte mærker i lyden, så her er det en smagssag. Men jeg mener generelt at folk gør for lidt ud af at vælge forstærker og ofte sparer her, fordi man nu har brændt pengene af på højttalere.


Skrevet af: Chaospling
Skrevet den: 20-August-2014 kl. 09:49
@Tweaky:
Vedr. digitalforstærkere lyder det som om, at de afslører højttaleren fuldstændig, så digitale forstærkere burde foreslås til højttalere, som ikke har så mange "skavanker", dvs. oftest lidt dyrere højttalere? Hos Dali måske først fra Mentor-serien og op? Groft set...

@Rasmus8D:
Hehe det ender vel med, at jeg får mig et sødt lille Argon-anlæg.


Skrevet af: Tweaky
Skrevet den: 20-August-2014 kl. 12:57
Jeg vil ikke anbefale en C390DD til en Ikon8, men derudover kan du ikke generalisere om digitale forstærkere.

Jeg vil på ingen måde have det dårligt at anbefale en anden digital konstruktion i NAD M22 for eksempel. En C390DD spiller fantastisk på et sæt Ikon7mkII.

Pas på med overtolke det skrevne ord !


Skrevet af: Chaospling
Skrevet den: 20-August-2014 kl. 13:17
Sjovt... Troede sgu ikke, at der var SÅ stor forskel på Ikon7mkII og Ikon8, at de ikke ville nyde godt af samme stereoforstærker.


Skrevet af: dpny
Skrevet den: 20-August-2014 kl. 13:22
Vil det sige at NAD så efterhånden har fundet ud af at bygge en digitalforstærker der er lineær i topoktaven uafhængigt at impedansen? Hvis jeg ikke husker helt galt var frekvensresponsen på den gamle M2 stærkt impedansafhængig. Fuldkommen håbløst...
 
http://www.stereophile.com/content/nad-m2-direct-digital-integrated-amplifier-measurements - http://www.stereophile.com/content/nad-m2-direct-digital-integrated-amplifier-measurements


Skrevet af: Tweaky
Skrevet den: 20-August-2014 kl. 13:29
Du må endelig ikke sammenligne M2 og M22.

Sidstnævnte er Hypex-baseret, dog med en del modifikationer i modulerne.


Skrevet af: dpny
Skrevet den: 20-August-2014 kl. 14:12
Det var nu C390DD jeg sigtede til. M22 kommer vel til at koste så meget at det slet ikke er relevant i forhold til Ikon 8? Jeg synes ikke jeg kan finde M22 på HFKs hjemmeside, så har du overhovedet prøvet den?


Skrevet af: Tweaky
Skrevet den: 20-August-2014 kl. 20:11
C390DD er med impedanstilpasning som M2 er det. Den er baseret på samme platform som M2, men neddroslet i effekt og komponentkvalitet.

M22 lander først senere på året, men jeg har været så heldig at have et eksemplar under kærlig behandling. Prisen lander på tyve af de lange.


Skrevet af: Chaospling
Skrevet den: 20-August-2014 kl. 20:27
Well suck me sideways - der er mit budget slet ikke. Grunden til at jeg nævnte en NAD C390DD var fordi, jeg fandt en på dba.

Har desuden sendt dig en besked Tweaky.


Skrevet af: strandvasker
Skrevet den: 20-August-2014 kl. 21:47
Oprindeligt skrevet af Chaospling Chaospling skrev:

Ja min Pioneer SC-LX82 var vel også rigelig stærk. Jeg kan bare huske, hvor meget jeg nød lyden hos en kammerat, der bare havde et mindre stereo-setup.
Nu tager jeg så lige en helt anden indgangsvinkel end resten.

Jeg tillader mig at tvivle på, at det er forskellen på surround reciever vs klassisk stereoforstærker der gør den store forskel. Prøv evt. at slæbe din Pioneer med over til din kammerat og lad den trække hans setup for at se om det er forstærkeren eller resten af hans setup der gør det lækre. 

Hvis jeg ryger på din overskrift, at få det bedste ud af et sæt Ikon 8, så tror jeg ikke det er på forstærkersiden du finder nirvana. Selvfølgelig er det altid nice med en kraftkarl af en forstærker der kan holde styr på højttalerne, det skider lidt med en for lille af slagsen der indimellem taber pusten og lader enhederne blafre ude af kontrol, men når nu din Pioneer er rigelig stærk, så er det næppe et problem.

Jeg tror du får langt, langt mere ud af dine Ikon 8 ved at lege med placeringen af dem i rummet og rummets akustik. Simpelthen, hvis du skal have det bedste ud af dem, så er det DER du skal sætte kræfterne ind. Du kan gøre rigtigt meget ved lyden bare ved at flytte dine højttalere tættere på eller længere fra væggene og prøv evt. også at lege med at smide en dyne eller to på parketgulvet foran højttalerne - ikke fordi det er fedt med dyner på gulvet, men for at give dig en ide om hvad du kan gøre med lidt strategisk placerede gulvtæpper uden at du behøver købe gulvtæpperne først. Prøv også at sætte en stumtjener eller en trappestige med en dyne over hen i nærheden af højttalerne - igen ikke fordi det pynter med trappestiger i stuen, men for at få en ide om hvad et vægtæppe, en bogreol (med bøger) eller en gang gardiner kunne gøre for lyden. 


Skrevet af: Chaospling
Skrevet den: 27-August-2014 kl. 18:41
Hmm ved ikke lige hvorfor jeg har overset dit store indlæg, strandvasker, (virker sgu mærkeligt at kalde dig det - hvad er dit fornavn?) beklager. Jeg kom af med min Pioneer surround receiver for et par uger siden, så jeg kan desværre ikke lege med den mere.

Du, strandvasker, kan dog godt have ret i det med placeringen og absorbere og efter at have været hjemme hos Strecker, så har jeg da også fået en god idé om, hvad den mest effektive form for absorbere er - det er noget, som jeg vil lege mere med, hvis jeg en dag får højttalere i loftet. Selve placeringen af højttalerne kan jeg dog ikke lege særligt meget med.

Forresten ligger mit valg lige nu på en integreret forstærker Wyred4Sound STI-500 og Denon DA-300USB, som jeg nok skaffer mig meget snart, så hvis der er nogen, som, af en eller anden årsag, mener, at det er et dårligt valg, så speak now or forever hold your peace. Måske I kan sige mig om lyden automatisk vil være lidt a la min Pioneer SC-LX82, da den STI-500 også er en ICEpower forstærker.
Jeg kan dog få lov til at høre forstærkeren, inden vi fuldfører handlen.


Skrevet af: Chaospling
Skrevet den: 31-August-2014 kl. 09:51
Er det muligt kun at bruge DAC'en i surround receiver'en uden at bruge forforstærkeren? Jeg spørger, da det så er muligt at undgå at købe en separat DAC.



Print side | Luk vindue