Print side | Luk vindue

Hvordan får jeg mit anlæg til at afspille TV lyd ?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Surround
Forumbeskrivelse: Lyd til hjemmebiografen mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=134294
Udskrevet den: 08-Maj-2024 kl. 05:21


Emne: Hvordan får jeg mit anlæg til at afspille TV lyd ?
Skrevet af: Mjop
Emne: Hvordan får jeg mit anlæg til at afspille TV lyd ?
Skrevet den: 20-August-2014 kl. 22:19
Har netop fået nyt anlæg med seperat effektforstærker og processor men kan ikke få lyden fra TV via anlægget.
( når jeg sætter processor til at afspille TV lyd og jeg skruer helt kommer der lidt lyd )
Tv er koblet til processor med HDMI kabel og lysleder.
Blue Ray afspiller er koblet til både TV og Processor med HDMI kabel ( og det virker fint)
Kabelboks fra YouSee er koblet til TV med både antennekabel og HDMI kabel + lyslederkabel til processor.
Test viser at højtaleropsætningen inkl. Sub virker som det skal
TV er samsung smart tv fra 2013 og surroundanlægget er Yamaha A5000 serien fra 2014.
Gode råd efterlyses



Svar:
Skrevet af: Mjop
Skrevet den: 20-August-2014 kl. 22:25
Optisk kabel selvfølgelig og ikke lysleder


Skrevet af: jacobthor91
Skrevet den: 20-August-2014 kl. 22:40
bør hdmi kablet ikke gå fra din yousee boks ind i processeren i stedet for tv'et? på den måde behøver du ikke det optiske kabel jo:) altså du har vel kun et hdmi kabel som går fra processer til tv ikke? alle andre kilder bør gå ind som hdmi in i din processer:)


Skrevet af: jan203
Skrevet den: 20-August-2014 kl. 22:45
Har også min yousee boks tilsluttet på den måde.
Du skal nok ind i menuen på receiver og indstille at det er optisk ind du bruger.


-------------
Pioneer 5090H.samsung 3126..Oppo95.Musical FidelityM6i.front.soavo1.Center.sonusfaberdomus.Bag.amadeusmultiaktiv.Sub.klipschRsw12B.Sonos Cullen.Music Hall 25.2 moded dac.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 20-August-2014 kl. 22:46
Der må være en digital lydudgang på yousee boxen. Har selv hdmi direkte i TV og coax fra STB til forstærker. Behøver derfor ikke tænde anlægget for at se nyhederne.


Skrevet af: jan203
Skrevet den: 20-August-2014 kl. 22:50
Der står at han har optisk til receiver så den har han vist sluttet til.


-------------
Pioneer 5090H.samsung 3126..Oppo95.Musical FidelityM6i.front.soavo1.Center.sonusfaberdomus.Bag.amadeusmultiaktiv.Sub.klipschRsw12B.Sonos Cullen.Music Hall 25.2 moded dac.


Skrevet af: jacobthor91
Skrevet den: 20-August-2014 kl. 23:05
ja, men har han også fortalt forstærkeren at det er optisk kabel som lyden bliver leveret i?


Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 21-August-2014 kl. 06:20
Du kan ikke både få lyd gennem optisk og HDMI.
 
Tag den optiske fra.
 
Gå ind i TVets menu og vælg HDMI audio return channel. ARC.


Skrevet af: jan203
Skrevet den: 21-August-2014 kl. 10:12
Det kan nu godt lade sig gøre bruger selv den med hdmi til tv og optisk til receiver.
Men hvis det virker via arc så er der jo også et kabel mindre og holde styr på.

-------------
Pioneer 5090H.samsung 3126..Oppo95.Musical FidelityM6i.front.soavo1.Center.sonusfaberdomus.Bag.amadeusmultiaktiv.Sub.klipschRsw12B.Sonos Cullen.Music Hall 25.2 moded dac.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 21-August-2014 kl. 10:14
Har lyd både via hdmi og coax fra min Triax 505 STB. Men måske kan yousee boxen ikke begge dele på en gang.


Skrevet af: bean
Skrevet den: 21-August-2014 kl. 10:52



Print side | Luk vindue