Print side | Luk vindue

er dette HDMI kabel fra aldi godt nok?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Tilbehør
Forumbeskrivelse: Fjernbetjeninger, kabler, omskiftere mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=13478
Udskrevet den: 14-Maj-2024 kl. 01:58


Emne: er dette HDMI kabel fra aldi godt nok?
Skrevet af: GuffeDK
Emne: er dette HDMI kabel fra aldi godt nok?
Skrevet den: 15-Juli-2006 kl. 16:12
Jeg har lige været nede i Aldi hvor jeg faldt over et meget billigt HDMI kabel og det stod jeg lige og manglede men er dette kabel et godt et eller er det noget lort?
Har ikke testet det endnu da jeg ikke har fået mit tv endnu.

Kablets specefikationer.

I nylon beskyttelse
Modstandsdygtige guld belagte stik for optimal ydelse..

24K Guld belagte stik:

For optimal signal overførsel og den mest pålidelige, modstads dygtige tilslutning tilgængelig.

Fleksibilitet:

Dynamsik design for optimal holdbarhed og fleksibilitet selv under ekstreme forhold.

Low-loss Tilslutning:

Yder minimum svækkelse og maximum signal nøjagtighed.

Oxygen frit kabel:

Highly Pure (99.997%) Tinned Plated Oxygen frit kobber beskyttelse og leder for optimal afvisning af forstyrelser, interferens og forbedret billede og lyd kvalitet.

Og mærket er BlueTinum og er 2 meter.

Det kostede 100 kr.

Jeg skal bruge det til at sætte i en pc via en HDMI til DVI adaptor..



Svar:
Skrevet af: bibihest
Skrevet den: 15-Juli-2006 kl. 16:17

Bluetinum har fået en del dårlige anmeldelser og nogle kunder har fået kabler der er blevet repareret og solgt igen, så det er vist lidt efter hvor heldig man er om man får et der virker eller ej.

Hvis det er til noget seriøst det skal bruges ville jeg nok ofte 100kr mere og så få noget medre :) Bliver man nok mere glad for i længden



Skrevet af: GuffeDK
Skrevet den: 15-Juli-2006 kl. 16:21
Okay men det kabel jeg har fået fat i ser nu meget nyt og ubrugt ud.. Min far har selv 2 scar kabler fra samme firma de skulle vist virke ret godt.. Der stod nedsat så kender ikke normal prisen.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 15-Juli-2006 kl. 16:22

Hej. Jeg benytter det nævnte kabel fra min HDD til mit 42´plasma. Jeg har bestemt intet at klage over.

God fornøjelse

 



Skrevet af: bibihest
Skrevet den: 15-Juli-2006 kl. 16:23

100kr er jo heller ikke alverden hvis du køber det og bliver skuffet, men det fås helt sikkert bedre.

Hvis du ikke er tilfreds går du bare ned med det igen. Aldi plejer ikke at være bange for at give penge tilbage for et produkt.



Skrevet af: GuffeDK
Skrevet den: 15-Juli-2006 kl. 16:28
Hother

Har du prøvet andre kabler også? Bare for at se om der var nogen synlig forksel?

bibihest

Ja det kunne jeg selvf også.. Men ved ikke hvornår jeg får et tv går nemlig og venter på 32 tommeren af M71


Skrevet af: Slayerwillow
Skrevet den: 15-Juli-2006 kl. 16:55

Jeg har ovennævnte kabel mellem en kiss og et 37" phillips uden nogle problemer

Jeg har et andet hdmi kabel også, jeg syntes ikke jeg kan se forskel på kvaliteten.

 



-------------
Se mit udstyr på www.lpnet.dk/Udstyr/index.html


Skrevet af: GuffeDK
Skrevet den: 15-Juli-2006 kl. 16:57
Oprindeligt skrevet af Slayerwillow Slayerwillow skrev:

Jeg har ovennævnte kabel mellem en kiss og et 37" phillips uden nogle problemer

Jeg har et andet hdmi kabel også, jeg syntes ikke jeg kan se forskel på kvaliteten.

 


Okay lyder godt så var det nok ikke nogen helt dum investering at gøre så sparede jeg lidt ved at købe et billigt et istedet for et mega dyrt et


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 15-Juli-2006 kl. 17:08
Hej igen - næh jeg har nu ikke prøvet med et andet HDMI kabel. Investeringen på 100 kr. er ok, den almindelig pris var vist 149 kr. Så bare klem på.


Skrevet af: GuffeDK
Skrevet den: 15-Juli-2006 kl. 17:11
Hehe vil spare så meget så muligt da min penge pung er ret tynd i forvejen.. Vil sparer alle de steder jeg kan ungtagen på tvet  og selvf skal tingene så også være gode selv om de er billige. Har også sparet en masse penge ved at købe vægbeslag i aldi..

Til alle dem der mangler et vægbeslag kan jeg sige at de har en del tilbage i Aldi i Herning den der ligger ude ved el-giganten


Skrevet af: fumse
Skrevet den: 15-Juli-2006 kl. 20:29
køb dog kablet... virker det ikke, kan du vel få det byttet.


Skrevet af: GuffeDK
Skrevet den: 15-Juli-2006 kl. 23:37
Oprindeligt skrevet af fumse fumse skrev:

køb dog kablet... virker det ikke, kan du vel få det byttet.

Har skam købt det mangler bare et tv at teste det på.. Samsungs M71 serie er jo ikke udkommet endnu..


Skrevet af: Bruger udmeldt 9
Skrevet den: 16-Juli-2006 kl. 10:34

Oprindeligt skrevet af GuffeDK GuffeDK skrev:

Jeg har lige været nede i Aldi hvor jeg faldt over et meget billigt HDMI kabel og det stod jeg lige og manglede men er dette kabel et godt et eller er det noget lort?

Jeg bruger et magen til mellem min Samsung HD-dekoder og mit Sont LCD.

Og i starten var der fint billede men lyden røg ofte af når man skiftede kanal. Så pludselig var lydproblemet væk og det har virket fint lige siden.

Jeg tror ikke at det var kablet, der var skyld i balladen, men derimod Stofa der har ændret på noget i indkøringsfasen.

Så jeg kan kun sige god for kablet.



Skrevet af: m.frank
Skrevet den: 16-Juli-2006 kl. 16:03

Oprindeligt skrevet af GuffeDK GuffeDK skrev:

Jeg har lige været nede i Aldi hvor jeg faldt over et meget billigt HDMI kabel og det stod jeg lige og manglede men er dette kabel et godt et eller er det noget lort?
Har ikke testet det endnu da jeg ikke har fået mit tv endnu.

Kablets specefikationer.

I nylon beskyttelse
Modstandsdygtige guld belagte stik for optimal ydelse..

24K Guld belagte stik:

For optimal signal overførsel og den mest pålidelige, modstads dygtige tilslutning tilgængelig.

Fleksibilitet:

Dynamsik design for optimal holdbarhed og fleksibilitet selv under ekstreme forhold.

Low-loss Tilslutning:

Yder minimum svækkelse og maximum signal nøjagtighed.

Oxygen frit kabel:

Highly Pure (99.997%) Tinned Plated Oxygen frit kobber beskyttelse og leder for optimal afvisning af forstyrelser, interferens og forbedret billede og lyd kvalitet.

Og mærket er BlueTinum og er 2 meter.

Det kostede 100 kr.

Jeg skal bruge det til at sætte i en pc via en HDMI til DVI adaptor..

Jeg har også købt dette kabel, men jeg betalte 149 kr ?



Skrevet af: GuffeDK
Skrevet den: 16-Juli-2006 kl. 17:23
Der stod også at det var sat ned..


Skrevet af: PLBDK
Skrevet den: 17-Juli-2006 kl. 00:59

Man kan få tonsvis af 2m-HDMI kabler til kr. 100 på nettet som er af ok kvalitet.

Har selv købt et Roline som altid har lavet fornuftige kabler.



Skrevet af: Bimsen
Skrevet den: 17-Juli-2006 kl. 10:18

Har også dette Aldi kabel. Forbundet mellem mit mediecenter og Sanyo Z4 Projector. Dette fungerer perfekt med DVI-HDMI adaptoren på.

Har tidligere prøvet et billigt 10m HDMI-DVI kabel fra AV-Connection, men det røg retur igen. Men det var nok længden der var problemet.



Skrevet af: GuffeDK
Skrevet den: 19-Juli-2006 kl. 10:00
Okay tak for de gode svar 



Print side | Luk vindue