Print side | Luk vindue

Daglig betjening er vigtig for valg

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: LED TV - LCD TV
Forumbeskrivelse: Forum for LED TV - LCD TV
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=136568
Udskrevet den: 27-April-2024 kl. 08:33


Emne: Daglig betjening er vigtig for valg
Skrevet af: JanL
Emne: Daglig betjening er vigtig for valg
Skrevet den: 27-November-2014 kl. 09:47

Hej

 

Håber på lidt hjælp til at vælge det rigtige TV.

 

Krav:

2 tunere, der skal kunne optage 2 ting på samme tid.

46"-55"

Bruges til Yousee KabelTV (DVB-C)

God daglig betjening og god hurtig EPG

 

Har kigget på:

 

Samsung H7005/HU7505

Panasonic AS750/AS800 (Virker Fjernprogrammering, for det lyder som en fed feature?)

Philips PFS8109 (Kan det optage 2 samtidigt?- kan ikke finde noget om det i vejledningen)

Sony KD-49X8505B (Kan det optage 2 samtidigt?- kan ikke finde noget om det i vejledningen)

Nogen der har erfaring med den daglige brug af en eller flere af ovenstående?

Hvad med lyden - er det ok til daglig brug?

Kommer fra et NAD 46B4 med indbygget HDD, som jeg ellers er glad for, men det er begyndt at fryse og derved glemme at optage. (Så det er til salg... ;-) )




Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 27-November-2014 kl. 13:54

Optagelse af 2 udsendelser samtidig, så kan man ikke bruge TVet , uden at det er en af de udsendelser der optages som vises.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: JanL
Skrevet den: 27-November-2014 kl. 14:00
@Radiomanden: Tak, det er jeg dog klar over.
Men man kan vel også se en tidligere optaget udsendelse?
Det er en rar feature at kunne optage 2 programmer samtidig, når man feks. ikke er hjemme - eller er hjemme, men ikke bruger TV'et! :-)


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 27-November-2014 kl. 14:02
Hvis du har Boxer, skal du også have to kortlæsere for at optage med twin tuner.

-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: JanL
Skrevet den: 27-November-2014 kl. 14:05
Glemte at nævne at jeg ikke har nogen kodede kanaler - så ingen kort nødvendige


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 27-November-2014 kl. 14:10
Oprindeligt skrevet af JanL JanL skrev:

God daglig betjening og god hurtig EPG


Her gik det galt.

Du skriver god daglig betjening. Men hvad er god? Det er et vidt begreb.

Vi alle ville være meget bedre tjent med, at vi er langt mere specifikke i vores krav. Vi kan godt komme med sammenligninger til andre produkter vi har prøvet, hvor noget har været godt, og så sige, at det er sådan vi vil have det. Men helt overordnet, så skal vi forbrugere altså til at tage os sammen og stille korrekte krav til produkter. Vi lever alt for meget i kompromisser, synes jeg.


Nå, det var bare lige en indskyldes Smile


Oprindeligt skrevet af JanL JanL skrev:

 Hvad med lyden - er det ok til daglig brug?


Igen, "ok".. hvad er "ok"? Jeg har endnu ikke set (hørt) et fladskærms TV, hvor jeg kan sige lyden er ok. Tværtimod, det er noget bras. Men det handler om, hvorvidt man vil gå på kompromis, igen. For eneste alternativ er, at føre lyden til en ekstern kilde (anlæg/højtalere). Nogle vil ikke tage dette alternativ, og så bliver lyden i deres TV lige pludselig "ok" eller "godt nok". Man skal bare huske, at det i det tilfælde så er "godt nok" til dem. 




-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 27-November-2014 kl. 14:15

Lyden passer meget godt til TVet, den er nemlig også flad, så det kan som også skrevet, anbefales at bruge en extern tilsluttet lyd enhed.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 27-November-2014 kl. 14:15
Jeg valgte en HDoptager med to tunere. TV har kun 1 tuner med optagelse. Dette gav mulighed for blurai og også flot 3D afspilning på TV.

HD optager er betydeligt smartere end de simple menuer på tv, og det muliggør også tillæg af tid, så hele filmen kommer med i optagelsen.



-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: JanL
Skrevet den: 27-November-2014 kl. 14:22
@Kandersen: Tak for svar.

En præcisering:
God betjening for mig er:
- Hurtig skift af kanaler (ikke 2 sec før billede på næste kanal kommer frem)
- Opdateret og hurtig EPG (ingen forsinkelse, når jeg scroller igennem og kan se program flere dage frem. Evt. lyd og billede fra aktuel kanal i baggrunden, mens man er i EPG)
- Nem programmering til optagelse (også feks. samme tidspunkt på alle hverdage)
- Menu'er uden forsinkelse
- Nemt/hurtigt at se hvad man har optaget og starte det/slette det

Mht. lyd: Det jeg mener er: Er den god nok til at jeg kan høre hvad de siger, og kan høre forskel på forskellige personer i feks. nyhederne, eller er det helt mudret, så lyden er ubrugelig.


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 27-November-2014 kl. 14:31

Når det er Digitalt er billedet der ikke lige med det samme når der skiftes, et par sekunder kan man da også leve med.
Der går lidt tid før EPG er indlæst når man tænder. TV billede når der bruges EPG kan de fleste vil jeg tro. Optagelse er via EPG, så det er nemt.
Hvis ikke du syntes om lyden direkte fra TVet, så må du tilslutte noget externt.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: JanL
Skrevet den: 27-November-2014 kl. 14:32
Kan man ikke sætte TV'ene til at lave tillæg af tid på optagelse?
hmmm, lyder ikke smart...


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 27-November-2014 kl. 14:38

Mener der er en redigerings mulighed på Samsung, så man kan ligget tid til.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 27-November-2014 kl. 14:40
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Mener der er en redigerings mulighed på Samsung, så man kan ligget tid til.


Den har jeg ikke kunnet finde. Har lige tjekket igen. Mener den kører direkte på EPGtid

-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 27-November-2014 kl. 14:49

Marker optagelsen tryk Enter, så skulle det kunne gøres, det er sådan på Recorderen, kan være det samme på TV.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 27-November-2014 kl. 14:52
Desværre nej. Det havde jeg også tjekket, idet jeg troede, at det var fremgangsmåden.

-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 27-November-2014 kl. 14:59

Så må du lige se i manualen.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 27-November-2014 kl. 15:07
Ok. Jeg har kigget i manualen. Så vidt jeg kan se, kan det kun foregå via menuen, tidsplanstyring. DVS manuelt, men ikke via EPG.

Du har ret. Det kan lade sig gøre, men det er besværligt og man må notere tidspunkter for at overføre dem korrekt.

-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: JanL
Skrevet den: 27-November-2014 kl. 15:11
Ok, det lyder ikke så smart.
På hvilket samsung TV er det? En 2014 model?


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 27-November-2014 kl. 15:17
Ja, det er med Evolution kit 2014.

En HDoptager med to tunere, blu-rayafspiller og 3D kan købes for små penge. Omkring kr 1000. Et tv med to tunere koster også ekstra.
Jeg kan med andre ord optage tre forskellige programmer samtidig.

-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 27-November-2014 kl. 15:23

Hvor vil du købe en Combo maskine henne til de penge, medmindre det er en ældre brugt model.?

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 27-November-2014 kl. 15:31
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Hvor vil du købe en Combo maskine henne til de penge, medmindre det er en ældre brugt model.?


Korrekt. Det er det sidstnævnte, som jeg ville gøre. Med mindre man har råd til de dyrere.



-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: JanL
Skrevet den: 27-November-2014 kl. 15:50
Nogen der har erfaring med feks. Panasonic TV'et og tillæg af tid til optagelser?


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 27-November-2014 kl. 22:24
Oprindeligt skrevet af JanL JanL skrev:

Ok, det lyder ikke så smart.
På hvilket samsung TV er det? En 2014 model?


Du ønsker god lyd og god betjening - du behøves ikke at kigge efter Samsung tv så.......


Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: wicca
Skrevet den: 27-November-2014 kl. 22:38
Vælg Sony X8505B, det opfylder alle dine krav.
Det er et super fedt 4K tv, der er til at betale. Overgår Samsungs tilsvarende modeller med længder.
Du kan ikke optage 2 ting samtidig.


Skrevet af: wicca
Skrevet den: 28-November-2014 kl. 11:16
Hov, så blev det muligt at optage 2 programmer samtidig via ny firmware igår Wink


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 28-November-2014 kl. 11:25
.

-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: JanL
Skrevet den: 28-November-2014 kl. 11:26
Hej wicca

God nyhed, Jeg tjekker lidt mere op på Sony'en.
Kan den tillægge tid efter optagelserne i EPG'en? (Det som Samsung'erne åbenbart ikke kan)
Hurtig EPG og nemt at optage/afspille optagelser?


Skrevet af: JanL
Skrevet den: 28-November-2014 kl. 11:28
.


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 28-November-2014 kl. 11:29
Det lyder godt.

-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: wicca
Skrevet den: 28-November-2014 kl. 12:28
Oprindeligt skrevet af JanL JanL skrev:

Hej wicca

God nyhed, Jeg tjekker lidt mere op på Sony'en.
Kan den tillægge tid efter optagelserne i EPG'en? (Det som Samsung'erne åbenbart ikke kan)
Hurtig EPG og nemt at optage/afspille optagelser?


Umiddelbart kan jeg ikke lige se, at man kan tillægge tid til optagelserne.
EPG er lynhurtig og klar med det samme tv er tændt. Til sammenligning brugte mit tidligere Samsung tv nogle gange 4-5 min. før EPG var klar.
At afspille optagelserne er også lynhurtigt og super nemt. God overskuelig menu.
Den generelle opskalering til 4K af alm. HD tv-visning er også helt i top.

Jeg er MEGET glad for mit nye tv Big smile


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 28-November-2014 kl. 13:44
Men Sony-lyden møder desværre kritik, men så kan jo bare købe et separat godt lydanlæg.

http://www.lydogbillede.dk/test/sony-kd-55x8505b/



-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: JanL
Skrevet den: 28-November-2014 kl. 13:51
HiFi Klubben skriver:
"Mere acceptabel lydkvalitet end en del alternativer (men vi anbefaler stadig en bedre lydløsning)"

https://www.hifiklubben.dk/tv-og-hjemmebiograf/uhd-tv-led-tv/sony-kd-49x8505-uhd-tv/ - https://www.hifiklubben.dk/tv-og-hjemmebiograf/uhd-tv-led-tv/sony-kd-49x8505-uhd-tv/


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 28-November-2014 kl. 14:10
Test selv apparater derhjemme. Jeg fik 30 dages returret, hvor vi i ro og mag kunne teste apparatet, men det gode TV fik nu lov til at blive.

Heldigvis skulle der ikke et separat lydanlæg til. Det både fylder og koster, og hvad hjælper det, at apparatet er smalt og fylder lidt, når det er nødvendigt med en masse ekstraudstyr. Det pyntet ikke, men omvendt kan statusværdien være høj.
Og naturligvis: lyden være meget bedre

-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: JanL
Skrevet den: 01-December-2014 kl. 09:16
Nu har jeg klikket lidt rundt på dem alle, men er ikke umiddelbart imponeret over den daglige betjening på nogen af dem.
Derudover undrer jeg mig over manglen på en ekstra tidsbuffer ved optagelse. Fandme surt at misten slutningen af et program/film, fordi man ikke lige automatisk optager 20min ekstra. (Har dog ikke kunne teste dette på philips'en)
Tror jeg ser om jeg kan holde det gamle TV i live lidt endnu...


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 01-December-2014 kl. 09:59
- Panasonic vil kunne optage to programmer på samme tid.
- Panasonic kan lægge tid til dine optagelsesprogrammering. Man skal dog muligvis gøre det via timeroversigten.
- Panasonic har hurtig EPG - Jeg oplever aldrig at skulle vente på oversigten, når jeg går ind i EPG'en, eller skifter program/dag.
- Panasonic har hurtige programskift - under 1 sek.
- Panasonic tænder hurtigt - mindre end to sek. Mange nye fladskærme skal bruge 5+ sek., på at lave billede. Nogle er sågar op til 20 sek. om det (mener f.eks. nogle Sony modeller).
- JA! Fjernprogrammering af optagelser virker, ligesom du kan se tv-programmer live, og optagelser, når du er væk på hjemmet. Det kan ske på din smartphone, tablet eller lign. (iOS eller Android).

M.v.h.


Skrevet af: JanL
Skrevet den: 01-December-2014 kl. 10:09
@Henrik: Tak for svar
Det er også det TV der kommer tættest på
Godt at høre med fjernprogrammering.
Bare for at jeg er helt sikker på hvad du skriver:
Den med at lægge tid til. Det du mener, er at man så manuelt skal ind bagefter og rette alle optagelser til at vare 20 min ekstra?
Eller kan den gøre det automatisk?


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 01-December-2014 kl. 11:14
Oprindeligt skrevet af JanL JanL skrev:


Bare for at jeg er helt sikker på hvad du skriver:
Den med at lægge tid til. Det du mener, er at man så manuelt skal ind bagefter og rette alle optagelser til at vare 20 min ekstra?
Eller kan den gøre det automatisk?


Mig bekendt skal det gøres bagefter. Men jeg er ikke sikker, da det kan være at den viser tiden direkte, når du i EPG'en vælger at skulle timeroptage, så du derved kan rette med det samme. Jeg er dog 100% sikker på, at det ikke kan ske automatisk.

Men prøv at spørge Hother herinde, som har et Panasonic med optagefunktion - han vil kunne svare.

M.v.h.


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 01-December-2014 kl. 11:32
Iflg. manualen til AS800 så skal du, når du har valgt et program i EPG'en, som du vil optage, inde fra EPG-oversigten vælge:
timeroptagelse->redigering->rediger timeroptagelse. der kan du så ændre sluttidspunkt. efterendt ændring, trykker man blot return, så er man tilbage i EPG'en.

Ovenstående vil, når det sidder i fingrene, tage noget som ligner 10 sek. i min verden fløjtende lige meget...

M.v.h.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 01-December-2014 kl. 11:54
Alternativet er jo manuel programmering, og det tar altså længere tid..


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 01-December-2014 kl. 11:58
Ja, men manuel programmering er ikke problemet, og ikke på tale..

M.v.h.


Skrevet af: JanL
Skrevet den: 03-December-2014 kl. 11:33
Hej

Bare som info til andre:
Hother's Panasonic forhandler melder, at Panasonic automatisk starter 3 min før en EPG udsendelse og stopper 4 min efter.


Skrevet af: Onaj
Skrevet den: 03-December-2014 kl. 15:09
Hurtig ZAP (så hurtigt som muligt, 2sek føles som et år, inkl. afkodning...)
Hurtig EPG,
Søge i EPG,
Sortere EPG efter udsendelser ikke kun kanal opdelt!
En GOD app på Androd der udnytter tastatur osv. på telefonen/tablet alle TV funktioner skal kunne styres fra app inkl. smart TV delen.
Windows PC/Browser styring af alle TVs funktioner.
Brug af Computer USB udstyr, tastatur, mus og webcam ikke kun ting fra samme mærke som tv...
DLNA/HbbTV ja alle streaming muligheder...
Radio/Bluetooth remote.




-------------
Reklame on:
www.recordere.dk /bm-radio.dk Kan varmt anbefales.
Reklame off:



Print side | Luk vindue