Print side | Luk vindue

Reparation af iPad air

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Køb og salg
Forumnavn: Jura
Forumbeskrivelse: Forbruger køb. Love og regler. (Kun registrerede brugere kan skrive)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=136732
Udskrevet den: 24-April-2024 kl. 00:51


Emne: Reparation af iPad air
Skrevet af: JordanDK
Emne: Reparation af iPad air
Skrevet den: 04-December-2014 kl. 10:50
Min datter fik i sommer en iPad air af sin mor.

Denne gik i stykker ved at et høretelefon stik knækkede nede i den.

Den blev indleveret til reparation andet sted end den er købt, der fik hendes mor af vide, at hvis hun var uheldig så skulle selve skærmen også skiftes.

Nå men høretelefon stik og skærm blev skiftet og et par uger efter fik min datter den retur. Alt ok, troede vi. Skærmen efter et par dage levede sit helt eget liv, med "Ghost tryk", dvs den trykker på alt muligt, lukker programmer ned osv uden man rører ved skærmen.

Tilbage til reparation igen, der gik yderligere en to til tre uger før min datter fik den igen, denne gang var hele den ene side ved kant af iPad air også blevet fuldstændig ridset. (Stod som hel ny inden reparation).

Dette påpegede jeg overfor butikken og han undskyldte og ville lige snakke med sin chef angående evt. kompensation.

Samme aften, så begyndte den igen med "Ghost tryk" dog i noget mindre grad denne gang, opdagede også skærmen havde to pixels fejl (hvide) midt på skærmen når den skulle vise noget mørkt.

Så dagen efter var jeg nede med den igen og snakkede lidt mere alvorligt da hun nu stort set har været uden sin iPad i over to måneder, samt den er blevet ridset.

Spørgsmålet er så nu, da den jo er til reparation for 4. gang hvor de 3 af gangene har været pga skærmen, kan forlange få den ombyttet. Her tænker jeg i forhold til den er repareret et andet sted end den er købt.

Hvad er en "passende" kompensation, skal snakkede med dem i dag eller i morgen, da de lovede de ville ringe i denne uge. Hvis de kan overholde det.



-------------
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.



Svar:
Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 04-December-2014 kl. 11:16

Hvor er den indleveret til reparation?

Som udgangspunkt skal den ikke få skader ved en reparation.
 
Man kan ikke udelukke at skærmfejlen ikke har noget med reparationen at gøre. Men det skal du ikke bevise.
 
Synes i hvert fald at du er blevet skidt behandlet, og at de må bringe ipad til samme stand som da den blev indleveret.


Skrevet af: aerik
Skrevet den: 04-December-2014 kl. 12:00
Lige for at være sikker, har du benyttet uautoriserede reparatører?


Skrevet af: PerW
Skrevet den: 04-December-2014 kl. 14:03
Reklamationsretten som man har gennem købeloven, gælder mellem sælger og køber.

Du har hidtil ikke givet sælger en chance for at rette op på manglen, så jeg vil ikke mene at du kan forlange købet ophævet.


Skrevet af: Among
Skrevet den: 04-December-2014 kl. 16:25
For det første lyder det som om, at der er tale om en fejl (det knækkede stik til høretelefonerne), der ikke er dækket af reklamationsretten. De fejl og mangler, man selv påfører produktet som forbruger, er reklamationsretten uvedkommende. For det andet lyder det som om, at I har bestilt og betalt for en reparation af iPad'en hos en reparatør, der ikke har nogen som helst tilknytning til selve salget af iPad'en.

Den reparation, I har bestilt (- og betalt for, går jeg ud fra), er dog selvstændigt omfattet af reklamationsretten, og i så fald denne reparation er mangelfuld, vil I efter omstændighederne kunne få pengene tilbage for denne reparation.

I det omfang at reparatøren har påført mere skade på iPad'en, end der var i forvejen, da iPad'en blev indleveret, hvilket det lyder som om, vil I skulle gøre et erstatningskrav gældende overfor reparatøren for denne skade.


Skrevet af: JordanDK
Skrevet den: 04-December-2014 kl. 16:47
Vil ikke skrive navnet på butikken her på nettet, så længe intet er afklaret endnu. Det er træls situation ja, og nej reklamation dækker selvfølgelig ikke over et knækket høretelefonstik.

Regnede heller ikke med kunne få ombyttet til ny, men regnede med få den tilbage i samme stand. Om den er autoriseret eller ej butikken, ved jeg faktisk ikke. Men de beskæftiger sig hovedsageligt ikke med andet end Apple reparationer. Dog andre mobilmærker også hvis man spørger.

Taget fra deres hjemmeside.


• 3 års garanti på udskiftede dele

• Vi bruger kun kvalitets reservedele

• Vi har flere års erfaring og dygtige teknikkere

• Vi har udført over 40.000 reparationer





-------------
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.


Skrevet af: Among
Skrevet den: 04-December-2014 kl. 16:57
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

Vil ikke skrive navnet på butikken her på nettet, så længe intet er afklaret endnu. Det er træls situation ja, og nej reklamation dækker selvfølgelig ikke over et knækket høretelefonstik.

Regnede heller ikke med kunne få ombyttet til ny, men regnede med få den tilbage i samme stand. Om den er autoriseret eller ej butikken, ved jeg faktisk ikke. Men de beskæftiger sig hovedsageligt ikke med andet end Apple reparationer. Dog andre mobilmærker også hvis man spørger.

Taget fra deres hjemmeside.


• 3 års garanti på udskiftede dele

• Vi bruger kun kvalitets reservedele

• Vi har flere års erfaring og dygtige teknikkere

• Vi har udført over 40.000 reparationer





Du ved godt, at der er noget, der hedder Google, ikke? Det er ret nemt at søge firmaet frem, når man har de fire sætninger, du nævner.

Anywho, som jeg skrev, du kan naturligvis gøre et erstatningskrav gældende svarende til den skade, som reparatøren har påført iPad'en.


Skrevet af: nitrotg
Skrevet den: 04-December-2014 kl. 17:45
Ghost trykket er simpelhen fordi han bruge dårlig reservedele..

Pixel fejl undre mig dog mere hvis de ikke har været der før rep.. lyder normalt som noget man igen har på dårlige reservedele.. måske kunne det tænkes at han har byttede din originale til en kopi?

Ang ridserne så bliver den svær da han altid kan sige de var der før reparationen..

kræv dine penge tilbage for din reparation og find et andet sted..


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 04-December-2014 kl. 19:40
Det giver ikke mening at en udskiftning af hovedtelefon stikket skulle kræve et skift af skærmen også. Det lyder enten som om man med vilje har ødelagt den for at komme ned til stikket eller taget den originale skærm og givet dig en dårligere. Mig bekendt kan man ikke købe en original skærm, så du har fået en 3. parts skærm installeret. Der er ret mange episoder på nettet om dårlige digitizere på uoriginale skærme.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: d19s
Skrevet den: 05-December-2014 kl. 09:10
hvis han skal skifte stikket i ipadden, skal have han have skærmen af, og den er ikke lige sådan at få af.
den er "limet" fast i rammen og skal varmes af, og går meget nemt i stykker ved det.
men der skal IKKE være ridser på rammen eller Pixel fejl på lcd, for lcd skulle helst ikke være skiftet.
Glas/lcd sidder ikke sammen.
der findes nogle gode og dårlige reperatøre, og så nogle som køber noget skrammel, for der er meget forskel i kvaliteten og priserne..
Dennis (reperarer også ipad, iphone, andre telefoner, og computer)


Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 05-December-2014 kl. 09:53
Oprindeligt skrevet af Among Among skrev:

Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

Vil ikke skrive navnet på butikken her på nettet, så længe intet er afklaret endnu. Det er træls situation ja, og nej reklamation dækker selvfølgelig ikke over et knækket høretelefonstik.

Regnede heller ikke med kunne få ombyttet til ny, men regnede med få den tilbage i samme stand. Om den er autoriseret eller ej butikken, ved jeg faktisk ikke. Men de beskæftiger sig hovedsageligt ikke med andet end Apple reparationer. Dog andre mobilmærker også hvis man spørger.

Taget fra deres hjemmeside.


• 3 års garanti på udskiftede dele

• Vi bruger kun kvalitets reservedele

• Vi har flere års erfaring og dygtige teknikkere

• Vi har udført over 40.000 reparationer





Du ved godt, at der er noget, der hedder Google, ikke? Det er ret nemt at søge firmaet frem, når man har de fire sætninger, du nævner.

Anywho, som jeg skrev, du kan naturligvis gøre et erstatningskrav gældende svarende til den skade, som reparatøren har påført iPad'en.
http://dinpcpartner.dk/find-os-her/ - http://dinpcpartner.dk/find-os-her/


Skrevet af: nexium
Skrevet den: 05-December-2014 kl. 12:51
Der må ikke komme ridser på produktet, og hvis der gør skal de udbedre det så man ikke kan se forskel! Du har loven helt på din side!
Jeg har selv været ude for noget lignende. Jeg skulle indlevere min helt nye mac til reparation, og lige da jeg havde givet den til ekspedienten, var der en anden ekspedient som kom til at give 'skærm-kassen' to ordentlige ridser med en klipse-maskine. Da computeren var sprit ny og uden ridser påpegede jeg det for dem, og de ville naturligvis rette op på skaden.
Det gjorde de heldigvis også, og jeg fik en helt ny skærm, da det ikke er muligt blot at skifte skærmkassen. Super god service! Så selvfølgelig skal din datter have en ny kasse til sin iPad, også selvom det betyder at butikken må give jer en ny iPad.
God kamp, og giv ikke op, for du har ret.


Skrevet af: JordanDK
Skrevet den: 06-December-2014 kl. 10:21
Vi har fundet en løsning på det hele som alle parterer er tilfreds med.

-------------
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.


Skrevet af: Hackerjac
Skrevet den: 06-December-2014 kl. 10:23
og hvilken løsning er det så ?


Skrevet af: JordanDK
Skrevet den: 06-December-2014 kl. 11:33
Det blev til en ombytning, så har en glad datter nu.

-------------
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 06-December-2014 kl. 11:39
Tillykke! Det manglede bare ;-)



Print side | Luk vindue