Print side | Luk vindue

ny harddiskoptager

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Recordere (optagere)
Forumbeskrivelse: Spørgsmål og debat om optagere (video)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=137080
Udskrevet den: 05-Maj-2024 kl. 01:54


Emne: ny harddiskoptager
Skrevet af: DHA
Emne: ny harddiskoptager
Skrevet den: 19-December-2014 kl. 18:45
Hejsa

håber der er nogen der kan hjælpe mig herinde :-)

Min gamle sony harddiskoptager står til at skulle skiftes ud desværre, da den ikke køre digitalt.

Sony laver desværre ikke harddiskoptager mere, så nu skal jeg ud i noget nyt.

så mit spørgsmål er skal det være:

Samsung 3D Blu-ray-afspiller med harddisk BDH8900

http://www.fona.dk/elektronik/elektronik-produkt?navn=samsung-3d-blu-ray-afspiller-med-harddisk-bdh8900&id=0-2309560530#

Eller

LG 3D Blu-ray-afspiller/harddiskoptager HR933N

http://www.fona.dk/elektronik/elektronik-produkt?navn=lg-3d-blu-ray-afspiller-harddiskoptager-hr933n&id=0-2300910210

Den skal i store træk kun bruges til at optage på Tongue
Og det er til Yousee altså dvb-c :-)


Håber der er nogen der kan hjælpe Tongue

Hilsen
Daniel




Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 19-December-2014 kl. 18:56

Af de 2 kan det kun være Samsung, på LGen har du f.eks ikke mulighed for Chase Play og andre irriterende begrænsninger.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Helsinge
Skrevet den: 19-December-2014 kl. 18:57
Hej Daniel!
Jeg har gennem flere år haft en Humax med harddisk. Det var den første udgave, som havde begyndervanskeligheder med softwaren. Den har nu kun den ene fejl, at teksttv kan forsvinde. Spiller ingen rolle.
Jeg har været og er stadig meget tilfreds med den.
Den findes vist i en ny udgave, som jeg ikke ved noget om.
Vh. Helsinge


Skrevet af: johnny57
Skrevet den: 19-December-2014 kl. 19:03
Køb en Panasonic som er klasser over de 2 du nævner, har selv haft alle 3 modeller

-------------
Med venlig Hilsen

Johnny


Skrevet af: DHA
Skrevet den: 19-December-2014 kl. 20:31
Oprindeligt skrevet af johnny57 johnny57 skrev:

Køb en Panasonic som er klasser over de 2 du nævner, har selv haft alle 3 modeller

Hvorfor er den klasser over?


Skrevet af: DHA
Skrevet den: 19-December-2014 kl. 20:31
Oprindeligt skrevet af Helsinge Helsinge skrev:

Hej Daniel!
Jeg har gennem flere år haft en Humax med harddisk. Det var den første udgave, som havde begyndervanskeligheder med softwaren. Den har nu kun den ene fejl, at teksttv kan forsvinde. Spiller ingen rolle.
Jeg har været og er stadig meget tilfreds med den.
Den findes vist i en ny udgave, som jeg ikke ved noget om.
Vh. Helsinge

Hvad er en Humax?


Skrevet af: DHA
Skrevet den: 19-December-2014 kl. 20:31
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Af de 2 kan det kun være Samsung, på LGen har du f.eks ikke mulighed for Chase Play og andre irriterende begrænsninger.

Hvad er Chase PlayConfused


Skrevet af: DrageMester
Skrevet den: 19-December-2014 kl. 20:44
Oprindeligt skrevet af DHA DHA skrev:


Hvad er Chase PlayConfused

Chase Play er afspilning af en titel, som endnu ikke er optaget helt færdig.


-------------
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414


Skrevet af: DHA
Skrevet den: 19-December-2014 kl. 20:49
Oprindeligt skrevet af DHA DHA skrev:

Oprindeligt skrevet af Helsinge Helsinge skrev:

Hej Daniel!
Jeg har gennem flere år haft en Humax med harddisk. Det var den første udgave, som havde begyndervanskeligheder med softwaren. Den har nu kun den ene fejl, at teksttv kan forsvinde. Spiller ingen rolle.
Jeg har været og er stadig meget tilfreds med den.
Den findes vist i en ny udgave, som jeg ikke ved noget om.
Vh. Helsinge

Hvad er en Humax?

ahh et andet mærke indefor HDoptager Smile


Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 20-December-2014 kl. 05:05
Oprindeligt skrevet af DHA DHA skrev:

Oprindeligt skrevet af DHA DHA skrev:

Oprindeligt skrevet af Helsinge Helsinge skrev:

Hej Daniel!
Jeg har gennem flere år haft en Humax med harddisk. Det var den første udgave, som havde begyndervanskeligheder med softwaren. Den har nu kun den ene fejl, at teksttv kan forsvinde. Spiller ingen rolle.
Jeg har været og er stadig meget tilfreds med den.
Den findes vist i en ny udgave, som jeg ikke ved noget om.
Vh. Helsinge

Hvad er en Humax?

ahh et andet mærke indefor HDoptager Smile
Men den er kun til Boxer og antenne.
 
Ikke kabel TV-


Skrevet af: Helsinge
Skrevet den: 20-December-2014 kl. 10:55
Ja naturligvis er Humax'n kun til Boxer. Sorry


Skrevet af: BorgHammer
Skrevet den: 20-December-2014 kl. 13:49
DHA du skriver ikke så meget i detaljer om resten af dit setup? Hvilket TV har du?
Jeg har haft adskillelige HDD optagere over årene (startede det år Recordere.dk opstod Smile)

Men jeg er endt med en langt simplere og i mine øjne smartere løsning, nemlig en ganske almindelig USB HDD sat i mit TV. Dette kræver dog dit tv har PVR, altså en optager indbygget, som så bare skal have en USB HDD koblet til den. Den optager selvom dit TV er slukket.
Igen, hvilket TV har du? Så kan jeg hurtig undersøge om dette er en mulighed for dig.
Flere fordele ved denne løsning er: én fjernbetjening, besparelse af strøm til en HDD optager og så er det bare mere simpel direkte på TV at finde frem til optagelser. Pause live tv, eller time shift som det kaldes fungere også perfekt.
Da jeg skiftede fra min sidste HDD recorder, havde jeg længe villet tage springet, men mit daværende TV havde ikke PVR. Da TV'et så fik en defekt på panelet, solgte jeg begge dele og købte et TV med PVR og satte en lille USB HDD jeg allerede havde liggende i den, og det kørte bare.



-------------
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt


Skrevet af: steen5
Skrevet den: 20-December-2014 kl. 13:52
Oprindeligt skrevet af BorgHammer BorgHammer skrev:

DHA du skriver ikke så meget i detaljer om resten af dit setup? Hvilket TV har du?
Jeg har haft adskillelige HDD optagere over årene (startede det år Recordere.dk opstod Smile)

Men jeg er endt med en langt simplere og i mine øjne smartere løsning, nemlig en ganske almindelig USB HDD sat i mit TV. Dette kræver dog dit tv har PVR, altså en optager indbygget, som så bare skal have en USB HDD koblet til den. Den optager selvom dit TV er slukket.
Igen, hvilket TV har du? Så kan jeg hurtig undersøge om dette er en mulighed for dig.
Flere fordele ved denne løsning er: én fjernbetjening, besparelse af strøm til en HDD optager og så er det bare mere simpel direkte på TV at finde frem til optagelser. Pause live tv, eller time shift som det kaldes fungere også perfekt.
Da jeg skiftede fra min sidste HDD recorder, havde jeg længe villet tage springet, men mit daværende TV havde ikke PVR. Da TV'et så fik en defekt på panelet, solgte jeg begge dele og købte et TV med PVR og satte en lille USB HDD jeg allerede havde liggende i den, og det kørte bare.


Hvilket tv har du så? For det kræver nærmest et med 2 tunere


Skrevet af: BorgHammer
Skrevet den: 20-December-2014 kl. 14:16
Samsung UE46ES7005
Se min underskrift Steen Smile
 
Det kræver ikke 2 tunere nej. Kommer an på behov. Vi har aldrig behov for at optage noget andet mens vi ser et program. Vores behov er optage serier vi følger med i når vi ikke er hjemme (sat op som fast gentagelse) og hvis der lige er en god film en aften vi skal til noget. Derfor var det overkill for os at betale ekstra for dobbelt tuner.



-------------
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt


Skrevet af: DHA
Skrevet den: 20-December-2014 kl. 14:25
Oprindeligt skrevet af BorgHammer BorgHammer skrev:

DHA du skriver ikke så meget i detaljer om resten af dit setup? Hvilket TV har du?
Jeg har haft adskillelige HDD optagere over årene (startede det år Recordere.dk opstod Smile)

Men jeg er endt med en langt simplere og i mine øjne smartere løsning, nemlig en ganske almindelig USB HDD sat i mit TV. Dette kræver dog dit tv har PVR, altså en optager indbygget, som så bare skal have en USB HDD koblet til den. Den optager selvom dit TV er slukket.
Igen, hvilket TV har du? Så kan jeg hurtig undersøge om dette er en mulighed for dig.
Flere fordele ved denne løsning er: én fjernbetjening, besparelse af strøm til en HDD optager og så er det bare mere simpel direkte på TV at finde frem til optagelser. Pause live tv, eller time shift som det kaldes fungere også perfekt.
Da jeg skiftede fra min sidste HDD recorder, havde jeg længe villet tage springet, men mit daværende TV havde ikke PVR. Da TV'et så fik en defekt på panelet, solgte jeg begge dele og købte et TV med PVR og satte en lille USB HDD jeg allerede havde liggende i den, og det kørte bare.


Det er et Sony Bravia kdl-42w654a vi har

det er en gammel hdoptager der kun kan optage i anolog, derfor jeg gerne vil have en ny :-)

mvh.
Daniel


Skrevet af: BorgHammer
Skrevet den: 20-December-2014 kl. 14:44
Den model har PVR funktion, så kan du klare dig med 1 tuner (som mig) koster denne løsning kun en USB HDD.

Har du en YouSee box stående eller bruger du et kort fra YouSee sat direkte i TV?


-------------
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt


Skrevet af: steen5
Skrevet den: 20-December-2014 kl. 16:13
Jeg har prøvet at have haft en boks med kun 1 tuner (Clint) i. Og det var håbløst. Det holdt jeg ikke til i 1 måned inden den blev kasseret til fordel for en hhd boks med 2 tunere.


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 20-December-2014 kl. 16:28

Ganske enig, det er ofte nødvendigt at kunne optage fra 2 kanaler samtidig.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: steen5
Skrevet den: 20-December-2014 kl. 16:38
Det kan min nu ikke.
Men ofte ser jeg noget og optager noget andet. Eller trykker pause.
For næsten alt hvad jeg ser kommer mellem kl. 20.00 - kl. 22.00


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 20-December-2014 kl. 16:45

At der ikke kan optages fra 2 kanaler samtidig er den årsag til at jeg ikke har You See modtageren, på det punkt er den håbløst forældet. Med 2 Tunere, så skal det være muligt med 2 samtidige optagelser.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: DHA
Skrevet den: 22-December-2014 kl. 10:26
Oprindeligt skrevet af BorgHammer BorgHammer skrev:

Den model har PVR funktion, så kan du klare dig med 1 tuner (som mig) koster denne løsning kun en USB HDD.

Har du en YouSee box stående eller bruger du et kort fra YouSee sat direkte i TV?

Ingen af dem, signal komme direkte fra stikdåsen.

hvis jeg smider en usbstik i tv, så optager den kun det program som tv'et stå på, og jeg skal helst kunne optage når jeg ser noget andet eller ikke er hjemme og tv'et er slukket Smile


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 22-December-2014 kl. 10:39

Når der kun er 1 Tuner i TVet, så kan der rigtigt nok kun optages det man ser, men der kan jo sagtens optages når man ikke er hjemme, eller på andre tider, ganske som en hver anden PVR.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: BorgHammer
Skrevet den: 22-December-2014 kl. 15:16
YouSee brugere må lige hjælpe her. "...Ingen af dem, signal komme direkte fra stikdåsen..."
 
Der skal da et YouSee kort i TV eller i en box ikke? Eller ser han kun analoge kanaler? Hvis det er tilfældet, ændre det lige det hele ret meget syntes jeg... Så har han vel langtfra adgang til alle kanaler han betaler for?




-------------
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 22-December-2014 kl. 15:20

Der skal naturligvis ikke bruges kort til at modtage G, M, F pakkerne, kun til bland og extra.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: BorgHammer
Skrevet den: 22-December-2014 kl. 15:52
ok, så var det ingen hindring Smile
 
DHA, som jeg skrev kan du sagtens optage når TV er slukket på USB HDD.
Men har du behov for optage en anden kanal når du ser en kanal så duer min løsning kun hvis du skifter TV til et med dual tuner eller en af de boxe der er blevet foreslået.
 
Jeg gik også fra en dual tuner box (Vantage) til min nuværende løsning og var meget i tvivl om jeg nu blev træt af det, men har savnet det 1-2 gange over de sidste par år...

-------------
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt


Skrevet af: dosdesign
Skrevet den: 30-Januar-2015 kl. 09:06
Har samme problem, har en hdd med mpeg2 kun - men Kan man ikke bare købe en digital boks til 599 kr i el giganten og tilslutte den hdd og så optage i digital ?

-------------
Hilsen

http://www.dosdesign.dk - www.dosdesign.dk - En side med lidt om næsten alt !


Skrevet af: kim.t
Skrevet den: 30-Januar-2015 kl. 09:41
Oprindeligt skrevet af dosdesign dosdesign skrev:

Har samme problem, har en hdd med mpeg2 kun - men Kan man ikke bare købe en digital boks til 599 kr i el giganten og tilslutte den hdd og så optage i digital ?
Det kan du sagtens. Det den vel gik på var, at hvis dit TV kun har 1 tuner så kan du ikke se et andet program mens du optager. Så skal man have 2 tunere i TV'et. Hvis du køber en billig digital boks virker det som med din gamle analoge HDD optager.
Og hvis du ofre lidt mere og f.eks køber en Panasonic settop box (DMR-HCT130EG) så har du lige pludselig 2 tunere, mulighed for at streame live TV/optagelser, remote recording m.m. Den kan bruges sammen med YouSee og Stofa.


-------------


Skrevet af: dosdesign
Skrevet den: 02-Februar-2015 kl. 20:06
Vil det sige man kan købe sådan én
Clint DC1 Digital TV Modtager (DVB-C)   (eller en DC3)

i Elgiganten til 599 kr og sætte den til en af disse jeg har med kun mpeg2/analog

Sony, RDR-HX780, MPEG2 - Harddiskdvd-optager, 160 GB
Medion Life p70008 (md 84500)MPEG2 - Harddiskoptager

og så på en mpeg2 optager optage digitalt via kabel yousee tv som vi har ?? Hvordan tilsluttes de ?

El giganten skrev det kunne man ikke, dvs en medarbejder en anden sagde modsatte ?? nogen skrev man ikek kunne da den så skulle konveterer mpeg4 til mpeg 2 - så hvad er rigtig ? Ellers link gerne til en boks der kan tilsluttes en mpeg2 optager, så en kan optage mpeg4/digitalt

-------------
Hilsen

http://www.dosdesign.dk - www.dosdesign.dk - En side med lidt om næsten alt !



Print side | Luk vindue