Print side | Luk vindue

Nu er det nok - Yousee CG3000 skal ud

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Netværk
Forumbeskrivelse: Netværk i hjemmet og på farten
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=137103
Udskrevet den: 29-April-2024 kl. 14:43


Emne: Nu er det nok - Yousee CG3000 skal ud
Skrevet af: Torben Rasmussen
Emne: Nu er det nok - Yousee CG3000 skal ud
Skrevet den: 20-December-2014 kl. 23:12
Jeg har efterhånden bøvlet med routeren fra Yousee i 3 måneder nu og den VIL bare ikke yde ordentlig. Jeg har en 80/40 linje og fra mine hardwired PC'ere er det også hvad linjen leverer, men via WIFI er der nærmest ikke hul igennem. Det svinger mellem 7 og 25 Mbit/s men ikke mere end dét.

Jeg antager, at det er Netgear CG3000 der ganske enkelt er noget hø? Jeg måler samme lousy hastighed uanset hvor jeg befinder mig - 20 cm fra den eller 10 m fra den gør ingen forskel. Så vidt jeg kan se, så har den ikke 5 GHz, så det kan ikke testes, men engang i tidernes morgen, så kunne den altså trække en 40/40 linje via WIFI på alle mine enheder - de dage er dog forbi.

Er der nogen der har et godt råd til hvad man enten kan gøre (evt. ved at kræve en ny/bedre router) eller ved at købe nyt udstyr selv? Jeg bruger primært Apple-dimser trådløst, dvs. 3 iPads og 2 iPhones, men både konen og jeg har også arbejds-PC'ere, som gerne skal kunne køre optimalt samtidigt. Jeg har en 1 Gbit/s 8 ports switch siddende til at håndtere NAS, stationær PC og Sonos Bridge, så mange porte er ikke et must på en ny router. Minimalt bøvl er dog en prioritet!

Hele huset er hardwired med netværks-kabler, så der er også mulighed for at trække en ny router ud til en mere central lokation i huset, hvis man blot kan gøre det fra en port på CG3000. Her tænker jeg noget ala en hardwired Apple Airport, hvis det kunne fungere.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet



Svar:
Skrevet af: strandvasker
Skrevet den: 21-December-2014 kl. 04:03
Det er ikke noget problem at sætte en router op mere centralt. 

På den router du sætter op trækker du en kablet forbindelse fra en af de interne lan porte (ikke wan porten!) til en af lan portene på din nuværende netgear. 

På den nye router går du ind i opsætningen og slår dhcp fra.

På netgear routeren går du ind og slår wifi fra, således at dine ipads osv. ikke kommer til at få wifi fra den langsomme af routerne, men altid finder den nye router i stedet.


Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 21-December-2014 kl. 08:05
Har du prøvet at skifte kanal på routeren?
 
Brug evt programmet inSSIDer til at tjekke om der er andre routere på samme kanal.


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 21-December-2014 kl. 08:29
Yes. Kanalerne er tjekket. Jeg er den eneste på kanal 3 i området.

Min tanke var at futte ud og hente en Apple AirPort Express og prøve med. I første omgang kan jeg vel blot sætte den op som nyt adgangspunkt eller bør jeg frakoble Netgear'ens wifi uanset hvad? Jeg har ikke styr på om det er enkelt at ændre opførslen af Express hvis den først er konfigureret.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: JanV.
Skrevet den: 21-December-2014 kl. 09:18
Tjek lige at WMM er aktiveret.


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 21-December-2014 kl. 09:28
Jeg havde forbundet WMM med noget lidt andet. Nu steg download til 40 og upload steg til det samme (testet lige før og efter ændring). Jeg synes ellers jeg havde prøvet alle options der gav mening. Tak for tippet jeg tester lige lidt videre de næste dage.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: dkscan
Skrevet den: 21-December-2014 kl. 09:44
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Har du prøvet at skifte kanal på routeren?
 
Brug evt programmet inSSIDer til at tjekke om der er andre routere på samme kanal.
Det vil dog ikke vise signalet fra Sonos, så der bør man manuelt tjekke, at det ikke overlapper med det normale WiFi.
Men ellers kan det anbefales at sætte CG3000 i bridge mode, så den udelukkende fungerer som kabelmodem og dernæst koble en bedre router på.


-------------
Per H. Nielsen
http://www.dkscan.dk - Dansk Scanner Information


Skrevet af: Moulder
Skrevet den: 21-December-2014 kl. 09:53
Jeg havde samme problem, og en del andre problemer med CG3000 modemet fra YouSee.
Jeg ringede til dem og beklagede min nød, og oplyste dem om, at hvis DE ikke fandt en løsning på problemet nu og her, så kunne de afhente deres skrammel, og opsige både min TV pakke og bredbåndspakke.

Det hjalp at skrue bissen på, da de efterfølgende sendte mig en router til at koble efter modemet, og lade den styre wifi signalet.
Det er nu over et år siden, og siden har jeg genstartet den ca. 3-4 gange, hvor det før var det daglige antal genstarter af CG3000 Wink

Downloadhastigheden på Apple dimser iPhone 4S, iPhone6 og på iPad4 er dog på min 60/12 Mbs forbindelse "kun" omkring de 40/12. På knægtens Samsung halløj, og på hans Surface Pro3 er dog fuld hastighed.


-------------
Mvh

Moulder


Skrevet af: jimmyjamdk
Skrevet den: 21-December-2014 kl. 09:55
Havde samme problem med min. Den er helt korrekt piv ringe. Jeg skiftede også kanaler på routeren uden det gjorde den mere stabil.

Især mit Samsung smart tv havde svært ved at fungere. Jeg måtte derfor jævnligt genstarte routeren for at få hul igennem.

Jeg løste problemet ved at købe en Airport Extreme og så sætte Netgear routeren i Bridge mode. 
Det har fungeret upåklageligt og det kører rigtigt godt. Extreme er en dyrere løsning, men hvis du har nyere Apple produkter er det rart med AC. Den kan jeg varmt anbefale.





Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 21-December-2014 kl. 09:56
Sonos kan kun køre på 1, 6 eller 11. Mit kører på 6'eren, men det er der også andre i nærområdet der gør. Sonos har dog ikke haft problemer med forbindelsen - kun med udfald på DR Netradio fordi deres service ustabil i almindelighed.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 21-December-2014 kl. 10:00
Jimmy: egentlig så har selve forbindelsen til routeren været OK. Der har bare ikke været hul igennem til internettet via Wifi. Da Netgear'en ikke har 5 GHz så kunne det med en Extreme eller en Express dog være en måde at få hele nettet fir mig selv. Der er 0 synlige netværk på 5 GHz i mit område, men 8-10 på 2.4 GHz nettet.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 21-December-2014 kl. 10:03
Oprindeligt skrevet af Moulder Moulder skrev:

Jeg havde samme problem, og en del andre problemer med CG3000 modemet fra YouSee.
Jeg ringede til dem og beklagede min nød, og oplyste dem om, at hvis DE ikke fandt en løsning på problemet nu og her, så kunne de afhente deres skrammel, og opsige både min TV pakke og bredbåndspakke.

Det hjalp at skrue bissen på, da de efterfølgende sendte mig en router til at koble efter modemet, og lade den styre wifi signalet.
Det er nu over et år siden, og siden har jeg genstartet den ca. 3-4 gange, hvor det før var det daglige antal genstarter af CG3000 Wink

Downloadhastigheden på Apple dimser iPhone 4S, iPhone6 og på iPad4 er dog på min 60/12 Mbs forbindelse "kun" omkring de 40/12. På knægtens Samsung halløj, og på hans Surface Pro3 er dog fuld hastighed.
den sidste måned har jeg vel genstartet den 4 gange hvoraf de 3 var i desperation for at få højere hastighed uden at det hjalp.

Reelle nedbrud har der nok været en 3-4 af i år. Hvilken router fik du fra dem?

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: strandvasker
Skrevet den: 21-December-2014 kl. 10:28
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Min tanke var at futte ud og hente en Apple AirPort Express og prøve med. I første omgang kan jeg vel blot sætte den op som nyt adgangspunkt eller bør jeg frakoble Netgear'ens wifi uanset hvad? Jeg har ikke styr på om det er enkelt at ændre opførslen af Express hvis den først er konfigureret.
Fin ide at køre som access point, det er lige præcis det du opnår ved at slutte kablet til en lan port og slukke for dhcp'en, men hvis sådan en æble lufthavn har en access point setting er det naturligvis også fint.

Grunden til at jeg siger sluk wifien i netgearen er at du ikke er interesseret i at dit udstyr kobler til netgearens wifi i stedet for æblelufthavnens wifi. Hvis din netgear havde leveret fornuftig wifi havde det været en fordel med begge tændt, så dit udstyr automatisk kobler til den der nu er nærmest, men når netgearen leverer sløv wifi er det bedre at den er slukket så al wifi ryger via din æble ekspress.

Hvad kanaler angår så hold dig til 1, 6 eller 11, også selv om der er andre på samme kanal. Wifi fungerer på den måde, at inden et apparat begynder at sende på wifinettet så lytter det først efter et klarsignal. I stil med en gammeldags fastnettelefon så løfter wifi'en røret og lytter om der er klartone. Det er klart, at når du deler fx. kanal 6 med 7 andre, så kan der gå lidt tid før der er "klartone" og det bliver dit udstyrs tid til at sende, men hvis du i stedet lægger dig på fx. kanal 8 hvor ingen andre ligger, så kan du høre snakken både på 6'eren og 11'eren, dvs. det først bliver din tur til at sende når der er "klartone" på både 6'eren og 11'eren samtidigt. Så hold dig til 1, 6 eller 11.


Skrevet af: kim.t
Skrevet den: 21-December-2014 kl. 10:30
Jeg har en AirPort extreme A1408 - 5.th gen til salg hvis det skulle have interesse.

-------------


Skrevet af: teleplus
Skrevet den: 21-December-2014 kl. 10:35
Sluk for CG3000 og sat op din egen router. YouSee har faktisk en fin lille vejledning her:

http://yousee.dk/hjaelp_og_support/bredbaand/opsaetning/tilslut_separat_router_til_dit_netgear-modem.aspx - http://yousee.dk/hjaelp_og_support/bredbaand/opsaetning/tilslut_separat_router_til_dit_netgear-modem.aspx

CG3000 understøtter ikke AC signalet - det hat nok ingen betudnibg for hastigheden inde/ude - men dækningen mellem en AC router og CG3000 kan ikke sammenlignes. Min Asus RT-AC68U dækker "beton helvede" lejlighed i 2 plan hvor CG3000 dækkede kun de første 5-6 meter..


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 21-December-2014 kl. 10:47
Hej Torben.

Den største tjeneste du kan gøre dig selv, er at disable YouSee router funktionalitet så den bare er modem, og så sætte din egen router på. Jeg har købt en Asus RT-AC68U, som udover at have både 2.4 og 5Ghz også har AC. 

Desuden har den indbygget VPN server, så du kan tilkoble dig dit net fra hele verden.

Hvis du har brug for assistance, så sig endeligt til.


-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: Moulder
Skrevet den: 21-December-2014 kl. 11:19
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

 den sidste måned har jeg vel genstartet den 4 gange hvoraf de 3 var i desperation for at få højere hastighed uden at det hjalp.

Reelle nedbrud har der nok været en 3-4 af i år. Hvilken router fik du fra dem?

Min skulle genstartes flere gange hver dag, da downloadhastigheden faldt til 0,7 Mbs konstant.
Det stoppede efter routeren blev koblet på Smile

Det er en netgear router, jeg husker desværre ikke modelnummeret på den.


-------------
Mvh

Moulder


Skrevet af: DiscomanDK
Skrevet den: 21-December-2014 kl. 11:20
Internet udbydere skulle Aldrig være begyndt at tilbyde tråløst internet i deres modems...

Der skød de sig selv i foden, alle og en.


Skrevet af: jespermart
Skrevet den: 21-December-2014 kl. 11:42
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:



Er der nogen der har et godt råd til hvad man enten kan gøre (evt. ved at kræve en ny/bedre router) eller ved at købe nyt udstyr selv? Jeg bruger primært Apple-dimser trådløst, dvs. 3 iPads og 2 iPhones, men både konen og jeg har også arbejds-PC'ere, som gerne skal kunne køre optimalt samtidigt. Jeg har en 1 Gbit/s 8 ports switch siddende til at håndtere NAS, stationær PC og Sonos Bridge, så mange porte er ikke et must på en ny router. Minimalt bøvl er dog en prioritet!


Jeg har fået min CG3000 udskiftet til CG3700, som også har WI-FI med 5Ghz. Det må da være værd at prøve istedet for at købe ekstra udstyr.


-------------
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 21-December-2014 kl. 11:51
Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Internet udbydere skulle Aldrig være begyndt at tilbyde tråløst internet i deres modems...

Der skød de sig selv i foden, alle og en.

Der tror jeg hr. og fr. frikaldelle Danmark er uenige. Men jeg er enig i at YouSee skulle tilbyde et "MODEM ONLY" abb. til os andre, der godt kan finde ud af at sætte vores egne netværk op.




-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: Jwin
Skrevet den: 21-December-2014 kl. 12:05
Oprindeligt skrevet af jespermart jespermart skrev:


Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:



Er der nogen der har et godt råd til hvad man enten kan gøre (evt. ved at kræve en ny/bedre router) eller ved at købe nyt udstyr selv? Jeg bruger primært Apple-dimser trådløst, dvs. 3 iPads og 2 iPhones, men både konen og jeg har også arbejds-PC'ere, som gerne skal kunne køre optimalt samtidigt. Jeg har en 1 Gbit/s 8 ports switch siddende til at håndtere NAS, stationær PC og Sonos Bridge, så mange porte er ikke et must på en ny router. Minimalt bøvl er dog en prioritet!



Jeg har fået min CG3000 udskiftet til CG3700, som også har WI-FI med 5Ghz. Det må da være værd at prøve istedet for at købe ekstra udstyr.

Jeg har en CG3700 fra YouSee og er ikke imponeret. Den kan dårligt nå fra stue til køkken (en murstensvæg og en koksvæg, ca 7 meter). Det er på N og 5 GHz. Desuden begyndte min iPad Air at falde af et par gange om ugen efter IOS 8.0 kom på. Det er dog blevet bedre på 8.1.2. Rækkeviden er bedre på 2,4 GHz, men her har jeg en masse naboer med fejlkonfigurerede net der støjer.

Til trådstarter: brug aldrig andet end kanal 1, 6 eller 11 som Strandvasker skriver. Du gør dig selv og dine naboer en tjeneste.

J


Skrevet af: Hbar
Skrevet den: 21-December-2014 kl. 12:18
Aldrig kørt min Yousee rounter i andet end Bridge mode (Så fungere den kun som modem, uden router, wifi osv). Den er så koblet på min Dlink router som jeg har haft i adskillige år. Det fungere perfekt. Så hvis jeg skifter udbyder er kravet at jeg kan gå uden om deres boks (Bridge mode). 

Tror ikke jeg har haft genstartet min router siden jeg fik den. Jeg har en 100/20 mbit linje.


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 21-December-2014 kl. 15:34
Oprindeligt skrevet af Jwin Jwin skrev:

Oprindeligt skrevet af jespermart jespermart skrev:


Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:



Er der nogen der har et godt råd til hvad man enten kan gøre (evt. ved at kræve en ny/bedre router) eller ved at købe nyt udstyr selv? Jeg bruger primært Apple-dimser trådløst, dvs. 3 iPads og 2 iPhones, men både konen og jeg har også arbejds-PC'ere, som gerne skal kunne køre optimalt samtidigt. Jeg har en 1 Gbit/s 8 ports switch siddende til at håndtere NAS, stationær PC og Sonos Bridge, så mange porte er ikke et must på en ny router. Minimalt bøvl er dog en prioritet!



Jeg har fået min CG3000 udskiftet til CG3700, som også har WI-FI med 5Ghz. Det må da være værd at prøve istedet for at købe ekstra udstyr.

Jeg har en CG3700 fra YouSee og er ikke imponeret. Den kan dårligt nå fra stue til køkken (en murstensvæg og en koksvæg, ca 7 meter). Det er på N og 5 GHz. Desuden begyndte min iPad Air at falde af et par gange om ugen efter IOS 8.0 kom på. Det er dog blevet bedre på 8.1.2. Rækkeviden er bedre på 2,4 GHz, men her har jeg en masse naboer med fejlkonfigurerede net der støjer.

Til trådstarter: brug aldrig andet end kanal 1, 6 eller 11 som Strandvasker skriver. Du gør dig selv og dine naboer en tjeneste.

J
Jeg fik også udskiftet min fra 3000-CG3700, og har fået meget bedre net. Det kører fint fra kælderen og op på første sal og hele vejen rundt. Kan også gå pænt ud fra huset. Både på 2,4 og 5GHz


-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: TBK
Skrevet den: 21-December-2014 kl. 15:45
Netgear CG3000 er et rigtigt dårlig og gammel router.

Hvis du vil spare strøm, minimere antallet af bokse og få et mere stabilt samt simplistisk LAN opsætning, så udstift YouSees router med en anden.

Jeg har selv fornylig udstiftet en Netgear CG3000D router (YouSee - Coax aka DOCSIS - Data Over Cable Service Interface Specification) med en AVM FRITZ!Box 6360 Cable router, som jeg havde købt brugt via Ebay.de til ca. 580 kr. med fragt.

Hvis du ønsker en DOCSIS (EuroDOCSIS 3.0) router der understøtte 802.11ac, så er nogle af mulighederne AVM FRITZ!Box 6490 Cable, Netgear C6300BD eller Netgear C6250.



Skrevet af: Claus P
Skrevet den: 21-December-2014 kl. 15:55
http://yousee.dk/hjaelp_og_support/bredbaand/opsaetning/yousee_modemmer/netgear_c6250.aspx - Netgear C6250  klarer opgaven fint hos mig. Har ikke oplevet udfald eller lav hastighed. Så er spørgsmålet om Yousee slipper en frivilligt, hvis der ikke kan påvises fejl på den nuværende.




Skrevet af: hansie
Skrevet den: 21-December-2014 kl. 16:33
Har gjort som hr. Hummelmose.
Brugt en asus 68u dog under waoo.

Routeren har rigtig god dækning og holder høje hastigheder både kabel og wifi ved mange brugere.


Skrevet af: strandvasker
Skrevet den: 21-December-2014 kl. 18:00
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Der tror jeg hr. og fr. frikaldelle Danmark er uenige. Men jeg er enig i at YouSee skulle tilbyde et "MODEM ONLY" abb. til os andre, der godt kan finde ud af at sætte vores egne netværk op.
Næh, de skulle tilbyde os en ren ethernetforbindelse ind så vi helt kunne undvære modems og nøjes med ethernet/ethernet routere efter eget ønske.


Skrevet af: dkscan
Skrevet den: 21-December-2014 kl. 18:06
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

Næh, de skulle tilbyde os en ren ethernetforbindelse ind så vi helt kunne undvære modems og nøjes med ethernet/ethernet routere efter eget ønske.
Så ryger hele ideen med at forbindelsen leveres via antennekablet. Der er næppe mange, der vil betale måske tusindvis af kroner for at få lagt en separat netforbindelse ind.


-------------
Per H. Nielsen
http://www.dkscan.dk - Dansk Scanner Information


Skrevet af: mbm1
Skrevet den: 21-December-2014 kl. 19:12
Fik også byttet 3000 til en 3700. Synes også den er bedre.
Sørg for at din router stå frit i et stort åbent rum.


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 21-December-2014 kl. 19:18
Tak for alle de gode råd. Som nævnt, så fik jeg hastigheden op igen ved at aktivere "WMM" i menuen, men den kører nu ca. 45 Mbit/s via iPads og ca 60 fra en PC via WIFI. Via kabel rammer den godt 85, så der er plads til mere. Jeg er gost stødt på Asus-routeren i andre sammenhænge og den lyder som et alternativ til når jeg igen hiver mig i håret over forbindelsen. Den dedikerede router med modem til coax er nok ikke lige mig. Jeg vil ikke giftes med Yousee og næste skift bliver til fiber - når de engang får tromlerne rullet helt herud til vores hus - så jeg hælder mere til en alm. router. Jeg kan godt se, at hos Apple skal jeg op i en Extreme for at få AC hastighed, hvilket nok er nødvendigt for at bryde de 45 Mbit/s på min iPhone.

Mht placering, så har jeg ikke noget valg hvis router og modem er én enhed. Jeg har ikke antennekabler i huset (kun PDS) så modem skal sidde i bryggers hvor Yousees kabel kommer ind - jeg vil helst undgå at omforme de rå datasignal til RJ45 før det har været igennem modem'et, da IHC kablerne til dette er f... dyre. Hvis jeg frakobler router-delen, så er der dog temmelig mange stik rundt om i huset jeg kan trække en ny router fra.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: TBK
Skrevet den: 21-December-2014 kl. 19:34
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Der tror jeg hr. og fr. frikaldelle Danmark er uenige. Men jeg er enig i at YouSee skulle tilbyde et "MODEM ONLY" abb. til os andre, der godt kan finde ud af at sætte vores egne netværk op.
Næh, de skulle tilbyde os en ren ethernetforbindelse ind så vi helt kunne undvære modems og nøjes med ethernet/ethernet routere efter eget ønske.


Det giver slet ikke menig infrastrukturs mæssigt. Ethernets rækkeside er 100-400 meter med gode kabler (teoretisk max. omkring 1000m), den rette Cat og under perfekte forhold.

Coax kan alt efter kabel kvalitet, samlinger/splittere, udstyr osv. 500-1200m.

Fiber er kan mellem 1m-1000km efter kabel type, laser teknologi, osv.

Her er to billeder der illustrere en typisk DOCSIS deployment:




Her er et slideshow fra Arris om DOCSIS udvikling, deployment, acquisition, mm. - http://www.sec.gov/Archives/edgar/data/1141107/000095012311058190/g27481exv99w1.htm - http://www.sec.gov/Archives/edgar/data/1141107/000095012311058190/g27481exv99w1.htm


Skrevet af: KevinL
Skrevet den: 21-December-2014 kl. 21:26
Hej Torben
Nu har jeg ikke læst hele tråden, men vil lige komme med en oplevelse jeg har haft.

Jeg har selv haft store problemer med selv samme model, dog ikke samme som dig.
Jeg snakkede med Yousee og teknikeren sagde at det var dårlig model de havde meget bøvl med.
Han satte en anden netgear router op og det hjalp.

Ring til yousee og forhør dem om muligheden for en ny router. 


Skrevet af: mbm1
Skrevet den: 22-December-2014 kl. 07:28
Kommer over 100 mbit med 3700.


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 22-December-2014 kl. 07:31
Oprindeligt skrevet af KevinL KevinL skrev:

Hej Torben
Nu har jeg ikke læst hele tråden, men vil lige komme med en oplevelse jeg har haft.

Jeg har selv haft store problemer med selv samme model, dog ikke samme som dig.
Jeg snakkede med Yousee og teknikeren sagde at det var dårlig model de havde meget bøvl med.
Han satte en anden netgear router op og det hjalp.
<span style="line-height: 1.4;">
</span>
<span style="line-height: 1.4;">Ring til yousee og forhør dem om muligheden for en ny router. </span>

Jeg har et supportmøde med dem kl 12, så må vi se.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: jespermart
Skrevet den: 22-December-2014 kl. 10:27
Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

Kommer over 100 mbit med 3700.

Ditto her 112 ned 25 op

http://www.speedtest.net/my-result/4003197729 - http://www.speedtest.net/my-result/4003197729


-------------
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4


Skrevet af: TBK
Skrevet den: 23-December-2014 kl. 11:24
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Oprindeligt skrevet af KevinL KevinL skrev:

Hej Torben
Nu har jeg ikke læst hele tråden, men vil lige komme med en oplevelse jeg har haft.

Jeg har selv haft store problemer med selv samme model, dog ikke samme som dig.
Jeg snakkede med Yousee og teknikeren sagde at det var dårlig model de havde meget bøvl med.
Han satte en anden netgear router op og det hjalp.
<span style="line-height: 1.4;">
</span>
<span style="line-height: 1.4;">Ring til yousee og forhør dem om muligheden for en ny router. </span>

Jeg har et supportmøde med dem kl 12, så må vi se.

Ville YouSee give dig en ny router eller skal du selv skaffe noget nyt udstyr?

Hvis du skal ud og købe noget selv, så er muligt at skaffe en Netgear CG3000 erstatning for ca. 500 kr. - http://www.ebay.de/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2050601.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.Xeurodocsis&_nkw=eurodocsis&_sacat=0 - http://www.ebay.de/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2050601.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.Xeurodocsis&_nkw=eurodocsis&_sacat=0


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 23-December-2014 kl. 14:59
Jeg fik ikke en ny. De bad mig købe en selv, hvis jeg ikke var tilfreds med de nuværende 40/40 via Wifi.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 23-December-2014 kl. 15:00
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Jeg fik ikke en ny. De bad mig købe en selv, hvis jeg ikke var tilfreds med de nuværende 40/40 via Wifi.

Køb den ASUS jeg har anbefalet. Jeg har 300/60 og har fuld blæs på WIFI.


-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: DiscomanDK
Skrevet den: 23-December-2014 kl. 15:01
< ="text/" ="" ="/B1D671CF-E532-4481-99AA-19F420D90332etdefender/huidhui.js?0=0&0=0&0=0">
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Jeg fik ikke en ny. De bad mig købe en selv, hvis jeg ikke var tilfreds med de nuværende 40/40 via Wifi.

Køb den ASUS jeg har anbefalet. Jeg har 300/60 og har fuld blæs på WIFI.

Interessant, hvem skal man være gode venner med hos Yousee for at få det? 


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 23-December-2014 kl. 15:05
Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

< ="text/" ="" ="/B1D671CF-E532-4481-99AA-19F420D90332etdefender/huidhui.js?0=0&0=0&0=0">
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Jeg fik ikke en ny. De bad mig købe en selv, hvis jeg ikke var tilfreds med de nuværende 40/40 via Wifi.

Køb den ASUS jeg har anbefalet. Jeg har 300/60 og har fuld blæs på WIFI.

Interessant, hvem skal man være gode venner med hos Yousee for at få det? 

Jeg begyndte med, at klage på Facebook. Og blev bare ved, og så kom det til sidst. Jeg ville ikke finde mig i, at jeg ikke kunne få den hastighed, som jeg betaler for.


-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 23-December-2014 kl. 15:06
Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Interessant, hvem skal man være gode venner med hos Yousee for at få det? 

Jeg er beta tester på deres kommende produkt. 

Dette er performance lige nu via WIFI på ASUS RT-AC68U.






-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: DiscomanDK
Skrevet den: 23-December-2014 kl. 15:20
< ="text/" ="" ="/B1D671CF-E532-4481-99AA-19F420D90332etdefender/huidhui.js?0=0&0=0&0=0">
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Interessant, hvem skal man være gode venner med hos Yousee for at få det? 

Jeg er beta tester på deres kommende produkt. 


Så langt er jeg med..

Men igen, hvem skal man snakke/være gode venner med for at blive det? 


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 23-December-2014 kl. 15:37
@DiscomanDK - Kan ikke rigtigt se hvad det kommer sagen ved.

Jeg besvarede blot tråden, at Torben skal kigge på en anden router uanset hvad. Jeg har CG3700 som modem (Routerdel disabled), og så min egen ASUS router.


-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: DiscomanDK
Skrevet den: 23-December-2014 kl. 15:42
< ="text/" ="" ="/B1D671CF-E532-4481-99AA-19F420D90332etdefender/huidhui.js?0=0&0=0&0=0">
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

@DiscomanDK - Kan ikke rigtigt se hvad det kommer sagen ved.

Jeg besvarede blot tråden, at Torben skal kigge på en anden router uanset hvad. Jeg har CG3700 som moden (Routerdel disabled), og så min egen ASUS router.

Super fint, tak for det søde svar.

Også god jul til dig @hummelmose




Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 23-December-2014 kl. 17:00
Jeg gjorde ikke så meget ud af at prøve at få CG3700, da I jo alligevel ikke roser den specielt. Vi har nogle kontakter i Yousee i forbindelse med FlatpanelsDK, men da mit problem ikke har en dyt med TV at gøre, så har jeg ikke moral til at trække på nogen af dem. Jeg ser mig nok omkring efter en anden router på et tidspunkt. Min største anke ved Asus er at den er frygtelig grim, hvis jeg nu vælger at trække den ind i stuen. Vores hus er dog i to plan, og bryggers er næsten placeret midt for i stueplan, så jeg kan nok overleve med at gemme den i teknikskabet igen. Det vil maksimalt give et par meter + 1 gasbetonvæg ekstra.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 23-December-2014 kl. 17:22
http://www.asus.com/Networking/RTAC68U/ - http://www.asus.com/Networking/RTAC68U/

Syntes du virkelig den er grim ?


-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: bruger udmeldt 23
Skrevet den: 23-December-2014 kl. 18:06
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

http://www.asus.com/Networking/RTAC68U/ - http://www.asus.com/Networking/RTAC68U/

Syntes du virkelig den er grim ?

Kunne der ikke godt have været LIDT flere antenner på?LOL


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 23-December-2014 kl. 18:07
Undskyld mig. 

Man ønsker en WIFI router med god dækning, men man ønsker ingen antenner. Kom nu ind i kampen. Du kan ikke få det hele. Skjulte antenner giver dårligere dækning.




-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: bruger udmeldt 23
Skrevet den: 23-December-2014 kl. 18:09
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Undskyld mig. 

Man ønsker en WIFI router med god dækning, men man ønsker ingen antenner. Kom nu ind i kampen. Du kan ikke få det hele. Skjulte antenner giver dårligere dækning.



Det var nu mere fordi, du spurgte om den var grim... Selvfølgelig vil udvendige antenner give bedre dækning.


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 23-December-2014 kl. 18:10
Jeg har den stående på mit arbejdsværelse. Den dækker hele mit hus (4 etager) uden problemer. 

AC i stue og på første og N resten af vejen.



-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: teleplus
Skrevet den: 23-December-2014 kl. 18:23
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Jeg gjorde ikke så meget ud af at prøve at få CG3700, da I jo alligevel ikke roser den specielt. Vi har nogle kontakter i Yousee i forbindelse med FlatpanelsDK, men da mit problem ikke har en dyt med TV at gøre, så har jeg ikke moral til at trække på nogen af dem. Jeg ser mig nok omkring efter en anden router på et tidspunkt. Min største anke ved Asus er at den er frygtelig grim, hvis jeg nu vælger at trække den ind i stuen. Vores hus er dog i to plan, og bryggers er næsten placeret midt for i stueplan, så jeg kan nok overleve med at gemme den i teknikskabet igen. Det vil maksimalt give et par meter + 1 gasbetonvæg ekstra.

Måske har manden en kone der er allergisk på kabler/udstyr Wink

Torben - du kommer ikke videre med CG3000 eller CG3700 - de er bare for dårlige til dine behov. Sat den i bridge mode og sat din egen router. Invester det der skal til og så er du sikker på god performance de næste 2-3 år. YouSee router i brudge mode kam gemmes hvor som helst - den skal kun videresende signalet til din router. På den anden side - de nye routere - især dem i AC1900 eller AC2400 mode kommer med 3-4 udvendige antenner - dem slipper du ikke for. 
 
Nu er Hummelmose ASUS freak - men der findes andre gode routere der kan bruges. Netgears Nighthawk er meget populær og performer godt (AC 1900 model). Man kan godt se mange gode routere og deres tests her:
http://www.smallnetbuilder.com/tools/charts/router/view - http://www.smallnetbuilder.com/tools/charts/router/view

God fornøjelse... 


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 23-December-2014 kl. 18:27
Oprindeligt skrevet af teleplus teleplus skrev:

 
 
Nu er Hummelmose ASUS freak - men der findes andre gode routere der kan bruges. Netgears Nighthawk er meget populær og performer godt (AC 1900 model). Man kan godt se mange gode routere og deres tests her:
http://www.smallnetbuilder.com/tools/charts/router/view - http://www.smallnetbuilder.com/tools/charts/router/view

God fornøjelse... 

Hvorfra får du det til at jeg er ASUS freak - Jeg redegjorde i mit første svar hvorfor jeg kunne lide den ASUS jeg har. Primært p.g.a. VPN server indbygget, og så har den også parental control, så du kan tidslåse specifikke klienter.

Det ved jeg godt der er en masse andre routere der kan, men dem har jeg ikke erfaring med. Jeg anbefaler blot den router jeg har nu. Det gør mig vel ikke til freak.


-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 23-December-2014 kl. 20:06
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

http://www.asus.com/Networking/RTAC68U/ - http://www.asus.com/Networking/RTAC68U/


Syntes du virkelig den er grim ?

Hvis den skal stå i stuen? Så afgjort ja! Der er noget 80'er punker over den. Men som sagt, så kan den nok klare at stå i bryggers, hvor modem også er, men med en kønnere model (ala Airport Extreme) kunne den stå på en reol i stuen. Jeg har nok også bare en illusion om, at en Apple router vil opføre sig bedre med alle de æble-dimser vi i forvejen har, men anmeldelserne på nettet bakker ikke rigtigt op om den idé.

Jeg tror lige vi venter til efter januar, hvor regningerne er temmelig voldsomme og ser hvordan måneden er forløbet. Pt. er min største anke, at browsere mv. ligesom venter på noget før siderne loades. Når der først er hul igennem, så går det tjept, men som nogen skrev tidligere, så virker det som om routeren venter på at få grønt lys og så kommer indholdet. jeg oplever ikke rigtigt det samme på min stationære. Jeg har smidt routeren ned på kanal 1, hvor der kun er ét andet netværk med -89 dB styrke vs de -50 dB mit eget pt har, så der burde være afstand nok. Det er bare så dumt, når der nu ikke er ét eneste 5 GHz net i sigte, at jeg så ikke bare napper den i stedet...

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 23-December-2014 kl. 20:07
Jeg skippede min Airport Extreme p.g.a. dårlig dækning.

Et WIFI accesspoint er ikke et møbel. :-). 


-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: Jwin
Skrevet den: 23-December-2014 kl. 22:01
Falder strømforbruget på Netgear routeren, når den kører i Bridged Mode?

J


Skrevet af: Ras_K
Skrevet den: 25-December-2014 kl. 20:31
Inspirerende tråd. Står lidt i samme dilemma som Torben Rasmussen. YouSee og CG3000, som ikke dækker hele huset med Wifi. Har hertil en billig N300 router (Asus RT-N12E), som fungerer som access point i den ene ende af huset. Samlet skraller det lige an.

Ovenstående routere er ca. lige gode, hvad angår rækkevidde, når jeg måler med Wifi Analyzer (android app). De kan hver især dække næsten hele huset.

Kan jeg regne med, at en ASUS RT-AC68U har så meget bedre rækkevidde end hver af de to ovennævnte, at den alene vil kunne dække hele huset?

Kan man vurdere rækkevidden her?: %20 - http://www.smallnetbuilder.com/tools/charts/router/graph/111-2_4-ghz-dn-c/950-multi-functional-gigabit-superspeedn-router/1234-netgear-r7000-nighthawk/1235-asus-rtac68u

Mvh Rasmus K., netværks-novice


Skrevet af: Ras_K
Skrevet den: 25-December-2014 kl. 20:34
Øv. Ovenstående link til smallnetbuilder må kopieres manuelt for at virke..


Skrevet af: teleplus
Skrevet den: 25-December-2014 kl. 20:43
Netgear Nighthawk sælges til 799.- i Elgiganten fra d. 27.12
http://tilbudsavis.elgiganten.dk/ - http://tilbudsavis.elgiganten.dk/  - side 16/17

Det er små 400.- i besparelse i forhold til Asus RT-AC68U
http://www.pricerunner.dk/pl/168-2933723/Routere/ASUS-RT-AC68U-Sammenlign-Priser?q=asus+rt+ac68u&ref=redirect&search=asus+rt+ac68u&sort=4 - http://www.pricerunner.dk/pl/168-2933723/Routere/ASUS-RT-AC68U-Sammenlign-Priser?q=asus+rt+ac68u&ref=redirect&search=asus+rt+ac68u&sort=4

Har haft begge to - de performer utrolig tæt i beton helvede jeg bor i (Efter min mening to bedste routere jeg nogen sinde har testet)




Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 26-December-2014 kl. 21:40
Et godt tilbud. Den overvejer jeg lige. Januar er dog en dum måned at købe ting i for mig, men de 1000 kr kan jo så ret nemt gemmes på kontoudtoget :-)

Hvordan foregår det i øvrigt mht. HDCP? Skal jeg hive min switch af og sætte den i den nye router, eller kan den stadig sidde i CG3000 og så uddeler den nye router blot IP-adresser på WIFI? Og hvis CG3000 ikke skal uddele IP'ere skal det vel konfigureres i CG3000, som nogen vist forslog på side 1 - hvor gøres det?

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 26-December-2014 kl. 21:42
Du skal blot disable NAT på CG3000, så den er RENT modem.




-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 26-December-2014 kl. 21:54
Ja, det frygtede jeg jo. Jeg har ret mange dimser, som referer til faste IP-adresser, og min NAS har en del Apps kørende, som har IP-blokering på brugerniveau, som så skal konfigureres på ny... bum bum. Det kan jeg ikke lige overskue at lave om nu.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 26-December-2014 kl. 22:32
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Ja, det frygtede jeg jo. Jeg har ret mange dimser, som referer til faste IP-adresser, og min NAS har en del Apps kørende, som har IP-blokering på brugerniveau, som så skal konfigureres på ny... bum bum. Det kan jeg ikke lige overskue at lave om nu.

Det tager ikke mange minutter på en ASUS.

Men det kræver naturligvis arbejde.



-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: Jens Thomsen
Skrevet den: 09-Januar-2015 kl. 00:58
Oprindeligt skrevet af JanV. JanV. skrev:

Tjek lige at WMM er aktiveret.

Vil bare lige sig tak for det råd! Thumbs Up

Jeg kæmper også med et Netgear CG3000 modem fra Yousee og kan typisk kun trække 8-12 Mbit over wi-fi ud af de 60 Mbit, jeg betaler for. 

Jeg bor i lejlighed i Københavnsområdet, og 2.4 Ghz er godt fyldt op af netværk, så jeg har overvejet at skifte modemet ud for at få adgang til 5Ghz. Yousee har dog sagt nej til at hjælpe med den side af sagen.

Men aktiveringen af WMM gør, at jeg nu pludseligt trækker 60+ Mbit på laptoppen.  


Skrevet af: Ras_K
Skrevet den: 26-Januar-2015 kl. 15:26
Jeg købte Netgear Nighthawk R7000 billigt i Elgiganten, men det løste ikke vores primære problem med rækkevidde af WiFi. Rækkevidden for R7000 er desværre ikke afgørende bedre end vores CG3000. Jeg har også testet rækkevidde af R7000 i 2 andre store huse med alm. N300 routere med samme resultat, så vi benytter i stedet billigere routere som access points.

Hastighed og features på R7000 kan jeg ikke klage over, men den er fysisk stor og ikke for køn

Mvh Rasmus Krogh


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 26-Januar-2015 kl. 15:57
Oprindeligt skrevet af Jens Thomsen Jens Thomsen skrev:

Oprindeligt skrevet af JanV. JanV. skrev:

Tjek lige at WMM er aktiveret.

Vil bare lige sig tak for det råd! Thumbs Up

Jeg kæmper også med et Netgear CG3000 modem fra Yousee og kan typisk kun trække 8-12 Mbit over wi-fi ud af de 60 Mbit, jeg betaler for. 

Jeg bor i lejlighed i Københavnsområdet, og 2.4 Ghz er godt fyldt op af netværk, så jeg har overvejet at skifte modemet ud for at få adgang til 5Ghz. Yousee har dog sagt nej til at hjælpe med den side af sagen.

Men aktiveringen af WMM gør, at jeg nu pludseligt trækker 60+ Mbit på laptoppen.  

Det er en total idiotisk default indstilling på Netgear routerne. Min kæreste havde samme problem, selvfølgelig fordi det er default indstilling. 

Yousee burde tvinges til at skrive ud til samtlige deres kunder (som bruger disse) med en vejl i hvordan det ændres. Eller Yousee kan vist nok gøre det remote. I såfald burde de have gjort det for længe siden. Der må være temmelig mange "derude" som oplever det samme.
 


-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: TBK
Skrevet den: 26-Januar-2015 kl. 16:00
CG3000 burde være udfaset...


Skrevet af: Plex
Skrevet den: 26-Januar-2015 kl. 18:54
Oprindeligt skrevet af TBK TBK skrev:

CG3000 burde være udfaset...

Det er den vel stort set også...

Tror kun de leverer CG3700 og C6250 til nye kunder.


Skrevet af: TBK
Skrevet den: 26-Januar-2015 kl. 19:00
Jeg tror der er tusindvis, hvis ikke titusindvis af CG3000 forsat i anvendelse i YouSee/TDCs DOCSIS deployment.


Skrevet af: Plex
Skrevet den: 26-Januar-2015 kl. 19:15
Oprindeligt skrevet af TBK TBK skrev:

Jeg tror der er tusindvis, hvis ikke titusindvis af CG3000 forsat i anvendelse i YouSee/TDCs DOCSIS deployment.

Det tror jeg også - det jeg mente var, at den er udfaset for nye kunder Smile


Skrevet af: TehTDK
Skrevet den: 12-Februar-2015 kl. 16:41
Er glad nok for min CG3000, men den kører så også kun som modem lige nu da jeg ikke kan bruge router funktionaliteten i den med 2 offentlige IP'er.


Skrevet af: moose74
Skrevet den: 29-April-2015 kl. 18:50
Pris ?

-------------
tvix rocks !


Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 30-April-2015 kl. 02:28
Endnu bedre!

Ved at bruge CG3000 som modem, så risikerer du ikke at YouSee pludselig beslutter sig for at resten af verden skal have adgang til dit private netværk. De forsøgte at lave et indenlansk wifi net på bekostning af alle deres brugere, ved at benytte deres router. Men de lavede også en fejl som gav alle adgang til ens private netværk.


-------------
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.



Print side | Luk vindue