Print side | Luk vindue

Philips Hue?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Tilbehør
Forumbeskrivelse: Fjernbetjeninger, kabler, omskiftere mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=137199
Udskrevet den: 25-April-2024 kl. 14:35


Emne: Philips Hue?
Skrevet af: Ronning
Emne: Philips Hue?
Skrevet den: 25-December-2014 kl. 11:22
Hej alle!

Har overvejet at købe Philips Hue startsæt.

Hvis man læser på nettet, skriver de flere steder at en af de største ulemper er at lamperne ikke 'husker' den sidste indstilling hvis man slukker helt for strømmen til dem?

Altså, pærerne starter op med hvid på fuld skrald hvis man tænder og slukker dem på afbryderen.

Er der nogen der ved om det er blevet løst, eller er det stadig et problem?

Go' jul :-)


-------------
Mvh

Morten Nielsen



Svar:
Skrevet af: hansie
Skrevet den: 25-December-2014 kl. 12:08
Har kun læst at de starter på fuld skrald.

Men hvad er ideen med at slukke dem på afbryderen ?   
HUE skal jo betjenes med smartphone eller tablet samt de programmer man har lavet til automatisk tænd sluk osv.  alt detter er jo ude ved afbrudt 230volt


Skrevet af: Ukke
Skrevet den: 25-December-2014 kl. 12:38
Jeg synes også,  at det var et problem i starten,  men så købte jeg en Hue Tap. Det sker dog stadig en gang i mellem, at mine gæster kommer til trykke på afbryderen i stedet for Tap'en, men så er det altså heller ikke værre. 


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 05-Februar-2015 kl. 21:15
Virker jeres Philips hue app 1.7.1 efter opdatering ?
Min crasher konstant på iOS


Skrevet af: bleze
Skrevet den: 05-Februar-2015 kl. 21:36
Nej, crasher konstant her også


Skrevet af: Vejrup
Skrevet den: 05-Februar-2015 kl. 21:54
Min crasher også..! Har skrevet til dem... Godt man har OnSwitch ;-)

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=137873&PID=1388696" rel="nofollow - Green Atmos Cinema

B&O Teknisk Forum


Skrevet af: Splinten
Skrevet den: 06-Februar-2015 kl. 22:39
Nu er version 1.7.3 tilgængelig, men jeg kan ikke downloade den. Får blot at vide, at emnet ikke længere er tilgængeligt.

-------------
Semper fidelis

https://onedrive.live.com/?invref=e8a3e0efed806092&invsrc=90" rel="nofollow - Brug OneDrive via mit link og få 0,5 GB ekstra gratis plads.


Skrevet af: Vejrup
Skrevet den: 06-Februar-2015 kl. 23:17
Jeg har hentet den og den virker igen..!

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=137873&PID=1388696" rel="nofollow - Green Atmos Cinema

B&O Teknisk Forum


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 07-Februar-2015 kl. 00:04
Virker også her efter 1.7.3


Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 01-Oktober-2015 kl. 07:16
Jeg bringer lige lidt liv i den her tråd igen.

Jeg vil forhøre mig lidt om Hue´s muligheder. Kan man med pærerne uden farve skifte gøre følgende:

Jeg har et lampe udtag på mit badeværelse der har et traditionelt lampeudtag - her kunne jeg eks sætte en Hue lux pære.

Så har jeg 2 spotudtag i loftet der aldrig er lavet færdigt. Dvs de kan godt få strøm (fra en anden gruppe end badeværelset), men en afbryder har de aldrig fået tilsluttet. 
Kan philips Hue opbygges sådan, at nå den pære der er på kontakt til badeværelset tændes (via almindelig kontakt), så sender den et wifi signal til de 2 spots om de også skal tændes?


Skrevet af: sqnk
Skrevet den: 01-Oktober-2015 kl. 10:45
hvis du sætter en Hue kontakt op kan den sende til dem alle 3

http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/tilbehor-tv-og-radio/HUETAP/philips-hue-tap-kontakt


Skrevet af: Rough
Skrevet den: 01-Oktober-2015 kl. 14:52
Et andet spørgsmål.
Kan man sætte dem op til at når man tænder på kontakte (ikke Hue kontakt) feks mellem kl 23 og 05 så tænder den kun på 20% styrke?
 


Skrevet af: sqnk
Skrevet den: 01-Oktober-2015 kl. 16:16
Hvis du slukker på kontakten så de ikke får strøm, så nulstiller de vist.
Og det med at slukke helt for dem ødelægger også lidt ideen med at kunne styre dem fra mobil :)


Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 01-Oktober-2015 kl. 18:51
I mit tilfælde er det faktisk slet ikke det jeg vil:).
Jeg vil gerne undgå at skulle fræse ud:)
At jeg så har fået adgangsbillet til hue netværket er bare et plus;)


Skrevet af: jb17j
Skrevet den: 01-Oktober-2015 kl. 20:33
hvis det kun er få at kunne tænde og slukke for lampe så kan du købe LK wire less  afbryder og der til et lampe udtag her skal der så være 240 v
http://www.greenline.dk/k/elartikler/lauritz-knudsen-fuga/lk-fuga-wireless?gclid=CjwKEAjws7OwBRCn2Ome5tPP8gESJAAfopWsXuXPSq98pLzqbhRYJyGV_sxi3HiNQuIk0fwqJ8USARoCnWDw_wcB - http://www.greenline.dk/k/elartikler/lauritz-knudsen-fuga/lk-fuga-wireless?gclid=CjwKEAjws7OwBRCn2Ome5tPP8gESJAAfopWsXuXPSq98pLzqbhRYJyGV_sxi3HiNQuIk0fwqJ8USARoCnWDw_wcB



-------------
Mvh Jan B


Skrevet af: ab_kallenbach
Skrevet den: 02-Oktober-2015 kl. 10:37
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Jeg bringer lige lidt liv i den her tråd igen.

Jeg vil forhøre mig lidt om Hue´s muligheder. Kan man med pærerne uden farve skifte gøre følgende:

Jeg har et lampe udtag på mit badeværelse der har et traditionelt lampeudtag - her kunne jeg eks sætte en Hue lux pære.

Så har jeg 2 spotudtag i loftet der aldrig er lavet færdigt. Dvs de kan godt få strøm (fra en anden gruppe end badeværelset), men en afbryder har de aldrig fået tilsluttet. 
Kan philips Hue opbygges sådan, at nå den pære der er på kontakt til badeværelset tændes (via almindelig kontakt), så sender den et wifi signal til de 2 spots om de også skal tændes?

Pæren kan ikke sende besked til andre pærer. Du kan fx bruge en Hue Tap til at tænde og slukke for pærerne (den programmeres til hvilken farve og lysstyrke, du vil have). Hue Tap har fire knapper, som programmeres hver for sig. Det er dog smart at bruge den ene til "sluk". Det giver tre knapper til tre forskellige indstillinger af dine pærer. Husk dog at de alle skal have konstant strøm, før du kan styre dem med Hue Tap. Den kan ikke tænde dem, hvis der ikke er strøm på pæren...


-------------
Philips 47PFL7008S, Philips Hue, Waoo: Airties 7210, Panasonic Blu-Ray, Onkyo HT-R390, Popcorn Hour A-100, Synology DS415play


Skrevet af: ab_kallenbach
Skrevet den: 02-Oktober-2015 kl. 10:39
Oprindeligt skrevet af Rough Rough skrev:

Et andet spørgsmål.
Kan man sætte dem op til at når man tænder på kontakte (ikke Hue kontakt) feks mellem kl 23 og 05 så tænder den kun på 20% styrke?
 

Nej det kan du ikke. De nulstiller, når du tager strømmen fra dem, og du kan ikke ændre "default"-indstillingen. Det kan være smart at have konstant strøm på dem og så tænde og slukke med Hue Tap. Du kan evt. så programmere den ene knap på Hue Tap til kun at tænde med 20% lysstyrke.


-------------
Philips 47PFL7008S, Philips Hue, Waoo: Airties 7210, Panasonic Blu-Ray, Onkyo HT-R390, Popcorn Hour A-100, Synology DS415play


Skrevet af: dumb
Skrevet den: 02-Oktober-2015 kl. 12:20
Vil lige nævne at der er kommet nogle billige Hue produkter på gaden. Bla. nye "lux" pærer, til kun 149,- og ny kontakt også til 149,- så det ser ud til at de er ved at mærke konkurrencen. Så produkterne i Fona i går

-------------
TV: 60" Sharp LE636
Projektor: Sony HW55ES
Lærred: 110" HiViLux motoriseret
Front/Center: Paradigm MilleniaOne
Bag: S/A Talent
Sub 1: XTZ 10.16
Sub 2: Velodyne SPL-800i
Receiver: Yamaha RX-A3030


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 16-Oktober-2015 kl. 18:34
Oprindeligt skrevet af dumb dumb skrev:

Vil lige nævne at der er kommet nogle billige Hue produkter på gaden. Bla. nye "lux" pærer, til kun 149,- og ny kontakt også til 149,- så det ser ud til at de er ved at mærke konkurrencen. Så produkterne i Fona i går

Jeg har købt sådan en, men konen har fået smidt brugsanvisningen ud:-( og jeg kan ikke finde den online. Er der nogen som kan hjælpe?

Kan den bruges med en App? For jeg kan altså ikke finde noget i appen? Det ser ud til, at det kun er den med bridge.


-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 16-Oktober-2015 kl. 18:56
Altså om den kan bruges uden bridge?
Det tror jeg bestemt ikke den kan, da der (imo) ikke er nogen kommunikation til pæren så - heller ikke direkte fra app


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 16-Oktober-2015 kl. 19:23
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Altså om den kan bruges uden bridge?
Det tror jeg bestemt ikke den kan, da der (imo) ikke er nogen kommunikation til pæren så - heller ikke direkte fra app
Fra kontakten kan jeg styre pæren. Men Rec.dk skriver, at der også kan bruges en app. Men det kan jeg ikke se, at den kan.

http://www.recordere.dk/2015/10/philips-klar-med-prisbillig-lysdaempning-i-hue-serien/ - http://www.recordere.dk/2015/10/philips-klar-med-prisbillig-lysdaempning-i-hue-serien/


-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: affer
Skrevet den: 16-Oktober-2015 kl. 19:32
http://www2.meethue.com/da-dk/productdetail/philips-hue-wireless-dimming-kit  <<-- denne kan bruges uden bridge, hvis du vil bruge app på din smart fone, så skal du ha fat i en bridge.< ="text/" ="safari-extension://com.ebay.safari.myebaymanager-QYHMMGCMJR/c8bd6a48//helpers/preHelper.js">

Sættet burde virke OTB.




-------------
Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 16-Oktober-2015 kl. 19:39
Oprindeligt skrevet af affer affer skrev:

http://www2.meethue.com/da-dk/productdetail/philips-hue-wireless-dimming-kit - http://www2.meethue.com/da-dk/productdetail/philips-hue-wireless-dimming-kit   

Sættet burde virke OTB.


Det er det sæt jeg har købt. Men konen har fået smidt brugsanvisningen ud, så jeg mangler lidt at kunne se, hvad jeg ellers kan.


-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 16-Oktober-2015 kl. 19:49
Har du en bridge ?


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 16-Oktober-2015 kl. 19:58
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Har du en bridge ?
Nej. Kun det lille nye sæt. Det virker til 10 pærer, og Recordere skriver, at der kan bruges en app til. Men det kan jeg bare ikke se hvordan.


-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 16-Oktober-2015 kl. 20:07
Med bridge kan man via app programmere fjernbetjeningen.

Jeg tvivler på du kan tilføje flere pærer uden en bridge.



Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 16-Oktober-2015 kl. 20:10
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Med bridge kan man via app programmere fjernbetjeningen.

Jeg tvivler på du kan tilføje flere pærer uden en bridge.

Der sidder en knap på bagsiden, som hedder set up. Så jeg tror på, at der kan sættes flere pærer til.


-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 16-Oktober-2015 kl. 20:14
Jeg brugte den knap setup for at parre den med bridge.

Prøv evt at ringe til Philips


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 16-Oktober-2015 kl. 20:21
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Jeg brugte den knap setup for at parre den med bridge.


Prøv evt at ringe til Philips
Ok. Jamen det er bare svært, når jeg ikke kan læse mig frem til til. Den dumme kone.Ouch


-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: dumb
Skrevet den: 16-Oktober-2015 kl. 21:05
Er ret sikker på at styring med app kun virker, hvis du har en bridge. Sådan læste jeg det på pakken. Du kan styre op til 10 pærer via den medflg. fjernbetjening.

-------------
TV: 60" Sharp LE636
Projektor: Sony HW55ES
Lærred: 110" HiViLux motoriseret
Front/Center: Paradigm MilleniaOne
Bag: S/A Talent
Sub 1: XTZ 10.16
Sub 2: Velodyne SPL-800i
Receiver: Yamaha RX-A3030


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 16-Oktober-2015 kl. 21:07
Oprindeligt skrevet af dumb dumb skrev:

Er ret sikker på at styring med app kun virker, hvis du har en bridge. Sådan læste jeg det på pakken. Du kan styre op til 10 pærer via den medflg. fjernbetjening.
Øv. Hvordan sætter man så en ny pære til?


-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 16-Oktober-2015 kl. 21:43
Flemming kan du ikke bede forhandleren om at tage en kopi fra en af de andre lampers manual?


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 16-Oktober-2015 kl. 21:46
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Flemming kan du ikke bede forhandleren om at tage en kopi fra en af de andre lampers manual?

De har desværre ikke flere i øjeblikket. Det er lidt irriterende, at der ikke ligger en online. Det gør de fleste manualer jo i dag.


-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 16-Oktober-2015 kl. 21:48
Kontakt philips support, de må kunne hjælpe.


Skrevet af: Packer
Skrevet den: 16-Oktober-2015 kl. 22:09
Der står lidt her

http://download.p4c.philips.com/files/9/929001173701/929001173701_pss_dandk.pdf

Jesper


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 16-Oktober-2015 kl. 22:27
Jeg fandt min manual frem.
Der står at proceduren findes på meethue.com

Jeg er ret sikker på det kræves en bridge for at konfigure systemet.
Hvis du køber en bridge, så køb den nye 2.0


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 16-Oktober-2015 kl. 22:38
Tusind tak Jesper.
Kigger i morgen.

Laban. Skal nok have på et tidspunkt. Prøver at lege med denne først.

Er der ikke nogen, som har en manual jeg kan få en kopi af?

-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 16-Oktober-2015 kl. 22:56
Der står intet, men sender da gerne et screenshot af henvisningen til meethue.com


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 16-Oktober-2015 kl. 23:13
Et screenshot. Er det alt? Under dit link, er der ikke rigtig noget at se.

-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 16-Oktober-2015 kl. 23:23
Der står helt præcist

Visit www.meethue.com to Read more on installation of additional lights and switches.


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 16-Oktober-2015 kl. 23:27
Jeg fandt min switch i Philips appen under settings - my devices - connect new devices

Pæren fandt jeg under settings - my light - connect new light

Jeg har en bridge tilkoblet


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 17-Oktober-2015 kl. 10:36
Jamen, det ser ud til at jeg snart skal have en bridge. Hvad nu hvis min pære ryger, kan jeg så slet ikke tilføje en ny, på det lille sæt uden bridge? Det vil da være langt ude.

-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: wiggumdk
Skrevet den: 17-Oktober-2015 kl. 12:26
Skal nok prøve at finde manualen lidt senere, men måden du forbinder din dimmer med en ny pære er så vidt jeg husker:

Bag på fjernbetjeningen er der ved batteridækslet et hul og nedenunder står der "setup". Stik en tandstik ned i hullet i 10 sekunder til fjernbetjeningen blinker orange. Herefter tænder du lampen med din Philips Hue pære. Så holder du fjernbetjeningen max. 5 cm. fra pæren og holder den øverste knap inde (ligner et spørgsmålstegn) indtil pærerne blinker tre gange. 




-------------
Apple & Sonos entusiast


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 17-Oktober-2015 kl. 13:18
Oprindeligt skrevet af wiggumdk wiggumdk skrev:

Skal nok prøve at finde manualen lidt senere, men måden du forbinder din dimmer med en ny pære er så vidt jeg husker:

Bag på fjernbetjeningen er der ved batteridækslet et hul og nedenunder står der "setup". Stik en tandstik ned i hullet i 10 sekunder til fjernbetjeningen blinker orange. Herefter tænder du lampen med din Philips Hue pære. Så holder du fjernbetjeningen max. 5 cm. fra pæren og holder den øverste knap inde (ligner et spørgsmålstegn) indtil pærerne blinker tre gange. 


Det lyder da udmærket. Kan jeg så ikke tilslutte en pære mere, til denne kontakt? Bare så de tænder og slukker samtidigt? 


-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: kimhb
Skrevet den: 17-Oktober-2015 kl. 16:53
Det står her på meethue.com; http://www2.meethue.com/da-dk/support/faq-detail/?productId=52285


Jeg vill lægge en snippet ind, men det virker ikke


Skrevet af: Splinten
Skrevet den: 12-December-2015 kl. 18:12
Flemming: fik du investeret i en bridge? Ellers har jeg en af den gamle model i overskud som du må få, da jeg opgraderede til ny model. Der er stadig mulighed for opgradering til den nye version 2, da jeg ikke har benyttet mig af Philips' tilbud om rabat ved opgradering.

-------------
Semper fidelis

https://onedrive.live.com/?invref=e8a3e0efed806092&invsrc=90" rel="nofollow - Brug OneDrive via mit link og få 0,5 GB ekstra gratis plads.


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 12-December-2015 kl. 18:16
Oprindeligt skrevet af Splinten Splinten skrev:

Flemming: fik du investeret i en bridge? Ellers har jeg en af den gamle model i overskud som du må få, da jeg opgraderede til ny model. Der er stadig mulighed for opgradering til den nye version 2, da jeg ikke har benyttet mig af Philips' tilbud om rabat ved opgradering.
Nej, jeg har aldrig fået taget mig sammen. Der er ellers en del til salg, fra 100kr. Men hvis vi kan finde ud af noget, så skulle jeg måske tage mig sammen.


-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Splinten
Skrevet den: 12-December-2015 kl. 18:27
Fordi det er dig, så koster den gratis. Jeg kan se, om jeg ikke kan få lagt den i en kuvert og sendt den til dig i denne weekend, hvis du vil have den.

Og version 1 fungerer stadigvæk med fjernbetjening osv - der kommer bare ikke nye features til, såsom Homekit via Siri.

-------------
Semper fidelis

https://onedrive.live.com/?invref=e8a3e0efed806092&invsrc=90" rel="nofollow - Brug OneDrive via mit link og få 0,5 GB ekstra gratis plads.


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 12-December-2015 kl. 18:31
Oprindeligt skrevet af Splinten Splinten skrev:

Fordi det er dig, så koster den gratis. Jeg kan se, om jeg ikke kan få lagt den i en kuvert og sendt den til dig i denne weekend, hvis du vil have den.

Og version 1 fungerer stadigvæk med fjernbetjening osv - der kommer bare ikke nye features til, såsom Homekit via Siri.
Det vil jeg sgu ikke sige nej til. Så kan jeg lege lidt med den, og finde ud af, om jeg vil gå skridtet op. Jeg har da fået 3 af de nye pærer, men kan kun skrue op og ned på dem samtidigt. Det er ikke så spændende.
Har du stadig min adresse?


-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Splinten
Skrevet den: 12-December-2015 kl. 18:49
Send mig lige en PB med den just in case :-)

-------------
Semper fidelis

https://onedrive.live.com/?invref=e8a3e0efed806092&invsrc=90" rel="nofollow - Brug OneDrive via mit link og få 0,5 GB ekstra gratis plads.


Skrevet af: Bjur
Skrevet den: 16-December-2015 kl. 09:59
Jeg er interesseret i at købe enten et starter sæt eller Philips Living Colors Iris.
Mine spørgsmål er følgende:

1. Kan man lave ambilight med Kodi Mediacenter software?
2. Kan man f.eks. time så den tænder for lyset på et bestemt tidspunkt, f.eks. når man vågner i et bestemt lys? Ved godt man kan få en speciel wake up light, men hvis man kan bruge de her modeller til det også.


Skrevet af: PerGew
Skrevet den: 16-December-2015 kl. 10:33
Hej Bjur

Ad 1 : det ved jeg ikke.

Ad 2: Helt bestemt, og det virker.
Hos os tænder lyset i soveværelset et minut efter vækkeuret ringer.
Og efter 10 minutter tænder det i stuen.
Når vi går ud ad døren efter ca en time slukker lyset.




Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 16-December-2015 kl. 11:02
Oprindeligt skrevet af PerGew PerGew skrev:


Når vi går ud ad døren efter ca en time slukker lyset.


Jeg formoder den funktion er kodet fordi i normal går ud af døren på en bestemt tid. Hvad så hvis i af en eller anden årsag ikke går ud af døren, en dag?  




-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: PerGew
Skrevet den: 16-December-2015 kl. 11:06
Så sover vi længe og lægger ikke mærke til at lyset er slukket :-)

Hver aften slår jeg alarmerne til.
Dels den der tænder og dels den der slukker lyset.

Der vil være nogle der bruger IFTTT, men det har jeg ikke fået leget med endnu.
Problemet er også at jeg som regel går før fruen, og så ved jeg ikke om man kan styre det med IFTTT


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 16-December-2015 kl. 14:09
Oprindeligt skrevet af PerGew PerGew skrev:

Så sover vi længe og lægger ikke mærke til at lyset er slukket :-)

Wink

Oprindeligt skrevet af PerGew PerGew skrev:

Der vil være nogle der bruger IFTTT, men det har jeg ikke fået leget med endnu.
Problemet er også at jeg som regel går før fruen, og så ved jeg ikke om man kan styre det med IFTTT

Sensore kunne måske også bruges.



-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 18-December-2015 kl. 21:41
Kan jeg bruge Philips Hue 2.0 med Harmony smart remoten? - altså ikke Ultimate med touch


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 20-Januar-2016 kl. 16:09
Er der nogen der ved, om det på een eller anden måde er muligt at gruppere pærene og så lave en scene der slukker en individuel gruppe, manuelt?

All Off, slukker alle pærer. Og umiddelbar er det en god ide. Men i det tilfælde hvor man har noget lys tændt, som ikke skal slukkes ved All Off, så er den ikke brugbar. Fx har min datter en hue pære i hendes natlampe. Og der er det en skidt ide, at jeg bruger All Off, når jeg går i seng.
Men jeg kan ikke editere i All Off, og selv specificere hvilke pærer der skal slukke. Så derfor søger jeg en mulighed for at lave en slags All Off, men hvor jeg specificere hvilke pærer der skal slukkes.

Det er ikke et godt alternativ at lave en alarm. Da man heller ikke manuelt kan aktivere vi alarm. Det havde ellers været ret optimalt..

Jeg kan faktisk godt undre mig over, at lige præcis denne detalje mangler.. Eller så kan jeg bare ikke finde den Confused


-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: Packer
Skrevet den: 20-Januar-2016 kl. 17:05
Hej

Hvis det er er via App så kan du kan godt slukke kun en gruppe. Tryk på gruppen og vælg off.

Jesper








Skrevet af: lahan
Skrevet den: 20-Januar-2016 kl. 17:20
Du kan let lave en scene i Philips appen der slukker nogle bestemte pærer.

Denne gruppe kan evt styres af app, widget, Siri, kontakt eller af en anden HomeKit app.


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 20-Januar-2016 kl. 19:13
Oprindeligt skrevet af Packer Packer skrev:

Hej

Hvis det er er via App så kan du kan godt slukke kun en gruppe. Tryk på gruppen og vælg off.

Jesper







Ahh nu er jeg med. Det er fordi du bruger knappen (touch) som skruer op/ned, og så skruer du den ned på off. Er det korrekt forstået?

Det som jeg mener, det er at lave en scene (via appen) som egentlig kun har det formål at slukke pærene i lige præcis den scene. Så når jeg Scener (skærmen) trykker på den scene, så slukker den pærene i gruppen.



-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 20-Januar-2016 kl. 19:14
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Du kan let lave en scene i Philips appen der slukker nogle bestemte pærer.

Denne gruppe kan evt styres af app, widget, Siri, kontakt eller af en anden HomeKit app.

Kan du kommer det nærmere, hvordan?




-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: Packer
Skrevet den: 20-Januar-2016 kl. 19:19
Hej

Du kan vælge at skrue ned eller bare trykke på "OFF" så slukker det.

Jesper


Skrevet af: spanky
Skrevet den: 20-Januar-2016 kl. 20:06
Nu har jeg ikke prøvet det, men er det ikke bare at oprette en scene, afkrydse de pære der nu skal slukke, skrue alle deres lysstyrke ned på off og så gemme den.

Det sku vel nok kunne lade sig gøre tænker jeg 😊

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=128422&title=spankys-hjemmebio" rel="nofollow - Min hjemmebio tråd


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 20-Januar-2016 kl. 20:56
Det kan gøres på lidt forskellige måder.

I Philips app opret en scene med de pærer der skal tændes/slukkes. Vælg den lysstyrke de skal have. Kald evt scene hus.

I Philips app / widget tryk på hus for at tænde pærer. Tryk igen på samme scene for at slukke dem.

Proceduren er den samme med en switch. Vælg at switch skal aktivere hus

Med Siri " tænd lys i hus"

Fra andre HomeKit app, der skal du oprette grupper hvor dine pærer indgår.
"Sluk lys i hus"


Skrevet af: Ukke
Skrevet den: 20-Januar-2016 kl. 21:40
Jeg bruger LampShade til at supplere den officielle Hue-applikation. Jeg synes, at LampShade på mange områder er bedre end sidstnævnte.


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 20-Januar-2016 kl. 21:57
Lampshade er det en Android app ?
Kunne ikke finde den i app store ?


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 20-Januar-2016 kl. 23:14
Oprindeligt skrevet af Packer Packer skrev:

Hej

Du kan vælge at skrue ned eller bare trykke på "OFF" så slukker det.

Jesper

Det er den der OFF, som jeg ikke lige synes jeg kan finde.. (Android Appén).
Men selvfølgelig er det logisk at lave en scene og så skrue ned for dem.. Den havde jeg ikke lige gennemskuet.. Var så fokuseret på den der famøse manglende OFF Wink


-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 20-Januar-2016 kl. 23:14
Oprindeligt skrevet af spanky spanky skrev:

Nu har jeg ikke prøvet det, men er det ikke bare at oprette en scene, afkrydse de pære der nu skal slukke, skrue alle deres lysstyrke ned på off og så gemme den.

Det sku vel nok kunne lade sig gøre tænker jeg 😊

Yep det fungere.




-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 20-Januar-2016 kl. 23:17
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Det kan gøres på lidt forskellige måder.

I Philips app opret en scene med de pærer der skal tændes/slukkes. Vælg den lysstyrke de skal have. Kald evt scene hus.

I Philips app / widget tryk på hus for at tænde pærer. Tryk igen på samme scene for at slukke dem.

Jeg bruger Philips´Android App. Der er ikke lige et hus. Jeg har ikke prøvet Apple appen.

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

 Proceduren er den samme med en switch. Vælg at switch skal aktivere hus

Med Siri " tænd lys i hus"

Fra andre HomeKit app, der skal du oprette grupper hvor dine pærer indgår.
"Sluk lys i hus"

Hmm heller ikke noget der hedder switch.. Og af gode grunde heller ikke Siri.


-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 20-Januar-2016 kl. 23:20
Oprindeligt skrevet af Ukke Ukke skrev:

Jeg bruger LampShade til at supplere den officielle Hue-applikation. Jeg synes, at LampShade på mange områder er bedre end sidstnævnte.

Har lige prøvet LampShade (Android App).
Den er nemmere at styre farver med, men jeg synes ikke den er nemmere at bruge. Til gengæld kunne jeg lave en gruppe rimelig nemt. I Philips appen skal man vælge de enkelte lamper og på "billede" køre dem oven i hinanden.




-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 20-Januar-2016 kl. 23:21
Lige et side spørgsmål..
Er det korrekt, at når man opretter en ny scene, så tænder den lamperne (hos mig, 1 og 2), og først derefter kan man vælge lamperne? Det er lidt pain in the ass. Forstår ikke hvorfor den overhovedet skal vælge nogle lamper automatisk, i stedet for at lade det være en manuel handling.



-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: Ukke
Skrevet den: 21-Januar-2016 kl. 07:13
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af Ukke Ukke skrev:

Jeg bruger LampShade til at supplere den officielle Hue-applikation. Jeg synes, at LampShade på mange områder er bedre end sidstnævnte.

Har lige prøvet LampShade (Android App).
Den er nemmere at styre farver med, men jeg synes ikke den er nemmere at bruge. Til gengæld kunne jeg lave en gruppe rimelig nemt. I Philips appen skal man vælge de enkelte lamper og på "billede" køre dem oven i hinanden.



Hvad synes du, der er svært ved LampShade? 
 
Jeg synes Hue-applikationens brugervenlighed er forfærdelig. I hvert fald på Android-platformen. Det eneste jeg bruger den til er at indstille geofencing, alarm og timer. Den daglige betjening styres via LampShade. 


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 21-Januar-2016 kl. 07:37
Opret en scene med de pærer der skal styres.

Tryk på scene og de tænder
Tryk på samme scene igen, pærerne slukker


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 21-Januar-2016 kl. 11:05
Oprindeligt skrevet af Ukke Ukke skrev:

 

Hvad synes du, der er svært ved LampShade?

Jeg ved ikke om den ligefrem er svær. Den virkede bare begrænset mht opretning af scener. Men det var kun en meget kort kig.
 
Oprindeligt skrevet af Ukke Ukke skrev:

Jeg synes Hue-applikationens brugervenlighed er forfærdelig. I hvert fald på Android-platformen. Det eneste jeg bruger den til er at indstille geofencing, alarm og timer. Den daglige betjening styres via LampShade. 

Hmm, skal nok få kigget noget mere på den.


-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 21-Januar-2016 kl. 11:07
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Opret en scene med de pærer der skal styres.

Tryk på scene og de tænder
Tryk på samme scene igen, pærerne slukker

Nix, det sker ikke på Android. Jeg kan tænde scenene, men jeg kan ikke slukke den igen, ved at trykke på scenen igen.  Det havde ellers været smart.
Jeg har også både ipad og iphone, så jeg må hellere prøve Hue appen på den i aften. Det er bare en ret mærkelig forskel, hvis det skulle være tilfældet.



-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 21-Januar-2016 kl. 11:26
Jeg kan se jeg har taget fejl. Min metode gælder kun hvis man har lagt scenen som en widget. Dette er på iOS.


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 21-Januar-2016 kl. 12:20
Tror faktisk ikke man kan lave widgets på Android appen.. Angry

-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 21-Januar-2016 kl. 12:25
På iOS ligger det under settings -> widget and Apple watch


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 21-Januar-2016 kl. 12:46
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

På iOS ligger det under settings -> widget and Apple watch

Nix, ikke på Android..
Selv en gratis app til Windows 8/10 kan finde ud af at lave widget 
Latterlig forskel, må jeg erkende Angry

Som sagt har jeg også iphones og ipads, ja sågar ipods. Men det er mest ungerne der bruger dem.. Jeg tror Android halter voldsomt meget bagefter. Sad lige og læste en artikel fra okt 2015 om de bedste IOS apps til HUE. Det er jo langt mere interessant, og viser pludselig hvor elendige Philips egen App til Android i virkeligheden er. 

http://techzulu.com/5-apps-to-get-the-most-out-of-your-philips-hue-lights/ - http://techzulu.com/5-apps-to-get-the-most-out-of-your-philips-hue-lights/

Så hvor gerne jeg end ville undgå det, så er jeg nok nødt til at fyre op under min iphone og ipad, når jeg kommer hjem Dead


-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 22-Januar-2016 kl. 12:20
Fik leget lidt med Hue appen på IOS i går.. Den er markant anderledes på nogle områder.. Virkelig ringe af philips, hvis jeg skal forholde mig til det. Men okay, Hue startede egentlig ud som en feature til IOS/Apple.

-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: hansie
Skrevet den: 22-Januar-2016 kl. 14:28
Jeg er ok tilfreds med ios app til hue. Bevares den kunne være bedre.

Men det går nu helt fint med styring af mine 9 hue lamper. Når det først kører er der ikke de store ønsker.

Har brugt iconnect hue til at lave flere funktioner på hue dim kontakterne.


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 22-Januar-2016 kl. 15:33
Skal måske lige præcisere, at ovenstående mente jeg at det var ringe af Philips i forhold til Android appen. For den er mangelfuld i forhold til IOS appen.

-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 25-Januar-2016 kl. 11:41
Er der nogle herinde som har eller har haft problemer med rækkevidden på pære og bridge?

Jeg har læst lidt på det, da jeg har et problem på min søns værelse, at bridgen meget ofte ikke kan fange pæren.
I følge Philips skulle pærene virke som repeatere, dvs. jo flere man har desto bedre dækning. Det er bare ikke helt min opfattelse af det der sker i virkeligheden omkring min søns værelse, som godt nok er længest væk fra bridgen, men der er en pære halvejs imellem på min datters værelse. Og det er ragende ligegyldigt om den er tændt eller slukket. Så det med repeater vil jeg nok sætte min tvivl ved, og ellers virker det ikke ret godt.



-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 27-Januar-2016 kl. 12:37
Er der nogen herinde der bruger geofencing?
Jeg overvejer det, men er lidt i tvivl om, hvordan det kommer til at virke, når vi er flere "brugere". Det er jo lidt skidt at jeg tager hjemmefra, og al lyset slukker, og ungerne så stadigvæk er hjemme.

Og så er jeg lidt i tvivl om, hvorvidt man skal være tilmeldt myhue (det er jeg) og være logget ind på alle enheder, og dermed med samme konto. Det vil i såfald sige, at mine unger skal logge ind på min myhue også, eller tager jeg fejl her?


-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: hansie
Skrevet den: 27-Januar-2016 kl. 13:20
Har brugt geofence. Men duer ikke til flere brugre.

Så skal dine børn sidde i mørke når du forlader huset..

Vi ar alle logget ind på samme myhue konto her i huest ( 3 brugere )

Men må indrømme jeg også har købt nogle dim swits for at gøre det nemmere og ikke hele tiden skal have et divice i hånden.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 27-Januar-2016 kl. 13:43
Det lyder bøvlet og dyrt for at slippe for at tænde og slukke 3 lamper, som tager 10 sek her i stuen


Skrevet af: hansie
Skrevet den: 27-Januar-2016 kl. 16:40
Nu er det ikke for at tænde et par lamper.

Men om at lave automatisk lys styring med noget manuel betjening.
Hver morgen bliver jeg vækket af solopgangs lys. Skønt.

Samt muligheden for farver, lysstyrke. Osv.    Dyrt tjaaa alt koster.   Og så er det jo også lidt legetøj.


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 28-Januar-2016 kl. 11:59
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det lyder bøvlet og dyrt for at slippe for at tænde og slukke 3 lamper, som tager 10 sek her i stuen

Bøvlet, ja, delvist.
Dyrt, naah kommer an på hvordan man ser det.
Een farvet pære koster godt nok ca. 480,- (190,- for den hvide). Men de fungere så også mellem 25.000 og 32.000 timer, hvilket er en hel del år ved almindeligt brugt (tror de snakker om 15 år ved 3 timers daglig brug). 
Hagen ved dette er derimod, at folk med Hue har tendens til at bruge flere brændtimer, pga "underholdnings-værdien", samt automatisk styring.
Så ja en forholdsvis høj første gangs køb. Men dyrt tror jeg ikke det er i længden.

Og så kan Hue altså meget andet end at tænde/slukke for 3 lamper, som du siger eller ganske rigtig tager 10 sekunder. Hvis det kun var for at tænde/slukke de 3 lamper, så er det ekstrem overkill at investere i Hue, da der dels findes andre billigere systemer. Og i værste fald, så koster det 10 sekunder.
Så det er ikke tænd/sluk for 3 lamper der er det gode argument i Hue. Det er det sammen med alt det andet.


-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 28-Januar-2016 kl. 12:17
Hvad bruges lamperne så til? Ja det må være de dyre farvede pærer, der ikke har længere levetid end mine Philips Standard pærer til 35kr.

Laves der tivolilys, for så har Rema 1000 et par udmærkede pærer. Den ene med fj.btj. Og 16 forskellige farver. Den anden med indv roterende farveorgie. Begge pærer koster 59kr/stk


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 28-Januar-2016 kl. 12:22
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Har brugt geofence. Men duer ikke til flere brugre.

Så skal dine børn sidde i mørke når du forlader huset..

Vi ar alle logget ind på samme myhue konto her i huest ( 3 brugere ) 

Anede mig desværre at det forholder sig sådan.. Lidt gakket man ikke har gennemskuet den fra Philips.. Men Philips opererer åbenbart i hjem med kun een person til at styre lyset Confused

Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

 Men må indrømme jeg også har købt nogle dim swits for at gøre det nemmere og ikke hele tiden skal have et divice i hånden.

Det er også min vurdering, at det er nødvendigt med fysiske kontakter. Jeg kan dog ikke lige gennemskue om det er Tap eller dim switches der er behovet hos mig. Det ender nok med en stak dim switches. 

Overvejer pt at opsætte en bridge mere i "børne afd." i mit hus. Og så lade dem kører fuldstændig uafhængig af hinanden. Jeg har, som tidligere nævnt, nogle dæknings problemer i den ene ende, som faktisk kommer en hel del bag på mig. Pt gør jeg mig nogle tanker om årsag. Det kan evt. skyldes at den ene pære er en gen. 1 pære. Det er uhyre sparsomt med informationer der er på disse, udover at watt og lumen er ændret.
I det hele taget må jeg sige, at det er uhyre sparsomt med support og forums omhandlende Philips Hue produkterne. Det er som om alt er henlagt til FAQér hos Philips.


-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 28-Januar-2016 kl. 12:45
Selvfølgeligt er hue lidt dyrere end andre pærer og dog.

En hue e27 9,5W koster 149kr
En tilsvarende Philips dæmpbar 9,5W koster 99kr

Priser fra lampeguru

Nå ja den almindelige pærer kræver så en dæmpbar kontakt til 500-800kr



Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 28-Januar-2016 kl. 13:09
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Hvad bruges lamperne så til? Ja det må være de dyre farvede pærer, der ikke har længere levetid end mine Philips Standard pærer til 35kr.

Laves der tivolilys, for så har Rema 1000 et par udmærkede pærer. Den ene med fj.btj. Og 16 forskellige farver. Den anden med indv roterende farveorgie. Begge pærer koster 59kr/stk

Pt er det forholdsvis nyt her. Så det er dels leg og dernæst en process jeg er igennem.

Men som det kører nu, så tændes lyset automatisk hvor der er behov om morgenen. Dvs. i køkken/stue pt. Og hvis ikke jeg selv slukker det, så slukker det automatisk på et bestemt tidspunkt, når alle har forladt hjemme, fast tidspunkt. (under normale omstændigheder).
Stue/Køkken tænder automatisk om aftenen når solen er ved at gå ned. Og senere på aftenen dæmper belysningen yderligere i stuen (og skifter til en mere rolig farve), som passer sig bedst til TVét.
Udendørs belysning tænder også automatisk i 45 minutter, hvor vi forlader hjemmet, hvorefter det automtisk slukker igen. Udendørs lyset på terrassen tænder også når solen er gået ned, og slukker selv når alle er gået i seng.  
Al lyset er pt sat efter de naturlige forhold. Dvs de skal justeres manuelt, specielt fordi vi går lysere tider i møde. Men det kan sættes til at køre automatisk via IFTTT, som jeg dog endnu ikke har rodet med. 

Mine datteren har morgenvækning på, som tænder hendes lampe, og hvis ikke hun selv slukker, så slukker den når hun har forladt hjemmet (fast tid). I weekenden er der ingen morgenvækning på. Udover det, er det ren leg pt.
Min søn værelse er der pt nogle forbindelsesproblemer i. Men når det kører, så er det ren og skær leg for ham. Han skal dog have morgenvækning ligesom hos datteren. Og så har han planer om at have en mere rolig aften belysning. Igen, at den selv skifter. Men jeg er ret sikker på, når vi engang er fuldt oppe og køre, så vil han begynde at lege med IFTTT, og fx få lyset til at blinke, når hans favorit hold (FC Barcelona) scorer. Datteren kunne jeg også godt forestille mig kunne finde på at lege med lignende ting, dog ikke lige fodbold Smile

Jeg siger bestemt ikke at Hue hverken er livs nødvendigt eller billigt. Men der er nogle ting i det som tiltaler mig ret meget i form af automatisk styring.

Det store problem, når vi snakker farver og dæmpning, det er at det er kun een person der bestemmer farverne og dæmpning pr automatik i de rum der er fælles. Og det er som udgangspunkt manden i huset (mig LOL). Men da det er forholdsvis nemt at ændre manuelt, så ser jeg ikke det store problem. Og da slet ikke når man har teenage børn som mig, hvor tlf og tablet nærmest sidder klistret fast til dem 24 timer i døgnet, uanset hvor de befinder sig og hvad de end laver. Skulle deres udstyr glipper, så sidder der altid en tablet på væggen i køkkenalrum, som kan bruges.

Jeg er heller ikke sikker på, at farvepærene har den store fremtid i mit hjem. Men det er svært at lade være med at ville give de ca 300,- mere, for mulighederne for at netop kunne udnytte farver, når det vel at mærke giver mening og/eller en reel stemning. Som leg, så er det dyrt betalt 300,- ekstra kroner, ingen tvivl om det. Men der er steder hvor jeg nok ikke kan se et formål med de farvede pærer, og så bliver det almindelige hvide Hue pærer i stedet. Fx sidder der hvid Hue på terrassen.

Det værste med Hue er, at man skal til at om-tænke sin belysning, hvis man skal gå all-in. En del af mine lamper havde ikke mulighed for GU10 eller E27, og umiddelbart kan jeg ikke sætte sokkeladaptor i eller skifte fatning. Så derfor skal der investeres i nye lamper de steder. Det er skidt og enormt svært. Lys og interiør er i det hele taget svært. Det bliver ikke nemmere, når man så også har mulighed for farver. Jeg har netop investeret i en Hue Bloom (499,- inkl forsendelse hos coolshop, hvis man er premiere medlem), for at bruge den som kilde, simpelthen til at rykke rundt med. Problemet er bare, at dens lume ikke er speciel stor, så det er en svær lampe at bruge. Men den kan give et fingerpeg.
Pendel og loftlamper er straks værre. Dem rykker man ikke bare lige sådan rundt på. 

Du nævner de billige pærer - Jeg må erkende, jeg er nødt til at trække på smilebåndet. Jeg har prøvet en del sparpærer efterhånden. Min erfaring siger mig, man får det man betaler for. Jo billigere de er, desto mere elendige er de også. Specielt sparepærene, de har tendens til at blive længere og længere tid om at "blive varme". LED er selvfølgelig anderledes. Men efter jeg prøvede 2 forskellige, hvoraf den ene var "G4 stick" til mine spots, som bogstaveligt talt gik op i røg efter få måneder, så har jeg også droppet alt om såkaldte billige LED´s. Det var denne type:  http://ledpaerer.dk/g4-hilux-s9-cri-95-daempbar.html - http://ledpaerer.dk/g4-hilux-s9-cri-95-daempbar.html

De eneste LED´s jeg pt er rigtig glad for, det er 3 stk E14 spots jeg har siddende i min gang, købt i IKEA. De er de eneste jeg kan sige har været holdbare i indtil nu +4 år. Alle andre LED og Sparpærer har langt fra levet op til forventningerne.


-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 28-Januar-2016 kl. 13:45
Ser helt bort fra sparepærer, som er noget helt andet end LED. Startede også ud med at købe en bundle LED pærer på 5 til 200kr i Bauhaus. En E27 7watt, en G9 3watt, og 3 G4 flade runde ukendt watt.

E27 7watt har dårlig farvetemp og kun 180* spredning. G9 3watt er eminent til skrivebordslampen, hvor halogenen sprang for et godt ord. G4 flade runde var til erstatning for emhættens 20watt halogen, men gav et fesent lys. Så ikke nogen særlig succesoplevelse for de 200 bobs.

Læste så bl.a. i Søndagsavisen om LED pærer og hvilke værdier der skulle lægges vægt på. Og med den oplysning ser jeg Philips LED pærer som et godt køb. Undrer mig selvfølgelig over at der er Philips LED til 130kr, der ikke kan mere end mine til 35kr (normalpris er ca 50kr). Faktisk er de dyrere ringere i spredning af lyset. Levetiden kan jeg af gode grunde ikke sige noget om, da jeg kun har haft LED i et par år.

Men HUE pærerne er Philips, og det er mine også. Så hvorfor skulle mine ikke kunne holde lige så længe eller længere, da elektronikken i HUE er mere avanceret/sårbar end i en alm LED pære.


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 28-Januar-2016 kl. 14:22
Jeg er svær at fravige om devicen, man får man hvad betaler for.
Pærer er og har altid været enormt forskellige, lige fra glødepærer, hvor de ligger i kategori elendigt bras til ganske udmærket. Sparpærer har efter min mening floppet helt og aldeles. Og nu LED´s hvor mindst 50% har vist sig ikke at holde, når vi snakker den billigere kategori.
Tiden må vise om min overbevisning holder stik. Der være en forskel på billige og dyre LED´s (samme pære, samme watt, dæmpbar/ikke dæmpbar). Præcis som det alle dage har været tilfælde med pærer.

Hue´s mer-pris kan delvist forsvares i dens 2.4GHz styring og så integrationen i WiFi styringen generelt. Den del skal jo koste lidt mere, ihvertfald så længe det stadigvæk er forholdsvis nyt.
For farvepærene er der yderligere et argument i farve mulighederne. Men om det er 330,- mere værd, det er straks værre. Der skal man ligesom have en meningsgivende ide med det, ellers er det bare ligegyldig leg, og dermed urealistisk dyrt, set i forhold til alternativerne i almindelige LED pære og ud fra ideen med at tænde/slukke. Når det kommer til dæmpning af LED, så er Lahan inde på, at det er faktisk også ret bekosteligt for almindelige LED´s. Den del bør man ikke se bort fra, når man sætte Hue op imod almindelige LED´s.

-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: pilehave
Skrevet den: 28-Januar-2016 kl. 14:52
Har i godt 3 år haft Sunflux GU10 spots i ~ 50 indbygningsspots og kan varmt anbefale mærket (eller, i hvert fald den model jeg har købt). Ingen er gået i stykker og kigger man på dem er der ikke synlig farveforskel, som jeg tit har oplevet både med alm. billige halogn-pærer og med billige LED-spots.

Det er disse jeg har:
http://detled.dk/gu10-led-der-erstatter-35-40w/727-sunflux-gu10-halo-led-paere-45w-daempbar-i-2700k-ra95-60.html


Skrevet af: Martin Sjøstrand
Skrevet den: 28-Januar-2016 kl. 15:53
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:


Det værste med Hue er, at man skal til at om-tænke sin belysning, hvis man skal gå all-in. En del af mine lamper havde ikke mulighed for GU10 eller E27, og umiddelbart kan jeg ikke sætte sokkeladaptor i eller skifte fatning. Så derfor skal der investeres i nye lamper de steder. Det er skidt og enormt svært. Lys og interiør er i det hele taget svært. Det bliver ikke nemmere, når man så også har mulighed for farver. Jeg har netop investeret i en Hue Bloom (499,- inkl forsendelse hos coolshop, hvis man er premiere medlem), for at bruge den som kilde, simpelthen til at rykke rundt med. Problemet er bare, at dens lume ikke er speciel stor, så det er en svær lampe at bruge. Men den kan give et fingerpeg.
Pendel og loftlamper er straks værre. Dem rykker man ikke bare lige sådan rundt på. 


Det er netop det, der irriterer mig så voldsomt ved HUE, netop at jeg ikke kan få pærer i alle mine lamper, da jeg har en del E14 lamper, og så giver det ikke meget mening med HUE, når man kun kan styre NOGEN af dem. Jeg har så overvejet Osram Lightify som et supplement, da de netop har E14 pærer, og de skulle virke fint sammen med HUE.... men så irriterer tanken mig alligevel lidt, at kun cirka halvdelen af mine pærer kan skifte farve, mens den anden halvdel bare kan dæmpes.

Jeg forstår simpelthen ikke at Philips ikke får lavet nogle E14 pærer, det må jo kunne lade sig gøre


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 28-Januar-2016 kl. 16:48
Oprindeligt skrevet af Martin Sjøstrand Martin Sjøstrand skrev:

 

Det er netop det, der irriterer mig så voldsomt ved HUE, netop at jeg ikke kan få pærer i alle mine lamper, da jeg har en del E14 lamper, og så giver det ikke meget mening med HUE, når man kun kan styre NOGEN af dem. Jeg har så overvejet Osram Lightify som et supplement, da de netop har E14 pærer, og de skulle virke fint sammen med HUE.... men så irriterer tanken mig alligevel lidt, at kun cirka halvdelen af mine pærer kan skifte farve, mens den anden halvdel bare kan dæmpes.

Jeg forstår simpelthen ikke at Philips ikke får lavet nogle E14 pærer, det må jo kunne lade sig gøre

Jeg er ikke uenig. Men Osram har altså kun een enkelt E14, som dog kan skifte kelvin. Men den er efter min vurdering ret dyr og svag i lumen.. Der er dog ingen tvivl om, at jeg godt kunne finde på at afprøve den i fx en natlampe eller lign.
Lampeguru.dk skriver, at efter deres mening er Philips bedre, dog skal det nok ses som et enten eller Philips/Osram, da de peger på at Osram´s styring er låst og dermed begrænset. 

Problemet med interiør/lamper og Philips Hue farvepærer er også, at selvom du i dag har en lampe med E27 fatning, så får du bedst resultat ud af den, hvis lampen er i matteret hvidt glas/plastik. Rigtig mange lamper har en anden farve skærm/andet som vil generer resultatet. Så derfor kan man af den grund blive tvunget til at om-tænke sin bolig i forbindelse med belysning, hvis man altså vil have et optimalt resultat. 
Pt bruger min datter en Hue farvepære i hendes nat/væg lampe som mest af alt ligner en typisk arkitektlampe med metalskærm. Pæren fungere da fint, men det er i den begrænset udspredning som skærmen tillader. Hendes plafond i loftet, som har E27, den kunne philips pære slet ikke sidde i. Lampen er for lille/pæren for stor, (endnu en detalje at tænke over).


-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: hansie
Skrevet den: 28-Januar-2016 kl. 17:06
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Hvad bruges lamperne så til? Ja det må være de dyre farvede pærer, der ikke har længere levetid end mine Philips Standard pærer til 35kr.

Laves der tivolilys, for så har Rema 1000 et par udmærkede pærer. Den ene med fj.btj. Og 16 forskellige farver. Den anden med indv roterende farveorgie. Begge pærer koster 59kr/stk


Nu handler det ikke om tivolilys.   Men om lysstyring.

F.eks når jeg skal se film så trykker jeg play på min harmony.    Og lyset i stuen dæmpes automatisk.

Familien ønsker ikke komme hjem til et mørkt hus.   Så et tryk på iphone før vi er hjemme og huset byder velkommen med dejligt behaligt lys.


Skrevet af: hansie
Skrevet den: 28-Januar-2016 kl. 17:16
Har haft held til at ombygge et par af vores lamper fra E14 til E27. Så,hue pæren kan sidde i dem uden udskiftning.

Jeg er langt fra færdig med at købe hue pærer og der bliver langsomt skiftet de fleste steder i huset.

De bliver supleret med en håndfuld dim swits,   De kan heldigvis kodes til rigtig mange funktioner


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 28-Januar-2016 kl. 17:21
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Hvad bruges lamperne så til? Ja det må være de dyre farvede pærer, der ikke har længere levetid end mine Philips Standard pærer til 35kr.

Laves der tivolilys, for så har Rema 1000 et par udmærkede pærer. Den ene med fj.btj. Og 16 forskellige farver. Den anden med indv roterende farveorgie. Begge pærer koster 59kr/stk


Nu handler det ikke om tivolilys.   Men om lysstyring.

F.eks når jeg skal se film så trykker jeg play på min harmony.    Og lyset i stuen dæmpes automatisk.

Familien ønsker ikke komme hjem til et mørkt hus.   Så et tryk på iphone før vi er hjemme og huset byder velkommen med dejligt behaligt lys.

Ja det er smart! Mens filmen loader, slukker jeg belysningen på 3 lamper i stuen og køkkenlyset, da der er delvist åbent til stuen. Så ingen dæmpning nødvendig i min bio. Film skal ses i mørke!

Mit hus er ikke mørklagt når jeg er ude, og radioen spiller også. Huset ser beboet ud så. Og LED'ene bruger jo ingen strøm.



Print side | Luk vindue