Print side | Luk vindue

Waoo med Coaxiial

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: IP TV og WebTV
Forumbeskrivelse: TV via bredbånd, fiber og internet. TDC TV, Telia TV, YouSee WebTV m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=137752
Udskrevet den: 03-Maj-2024 kl. 14:25


Emne: Waoo med Coaxiial
Skrevet af: kreissl
Emne: Waoo med Coaxiial
Skrevet den: 13-Januar-2015 kl. 12:11
Vi er ved at overveje at skifte til Waoo isf Yousee.
For et par år siden fik vi kablet huset fint med gode antennekabler for at Yousee virkede som det skulle.
Kan vi bruge den installation med Waoo, eller skal der trækkes nye ethernetkabler rundt.
Ved yousee kører vi med "brugte" bokse, er det muligt på tilsvarende vis, at købe "brugte" bokse til Waoo, og de så kan kobles på netværket?
Det virker så voldsomt at betale 80 pr måned pr tv i leje, hvis man kan finde en billigere løsning.
Airties boksen (på airties.com) har også DVB-c indgang, men det lader til, at de bokse, der bruges i DK ikke har den mulighed; hvis man kunne få fat i en udenlandsk boks, ville det jo være smart :-)

Jeg har forsøgt at tale med deres kundeservice, men hun mente ikke, at det ville kunne lade sig gøre
Jeg ville lige høre, om I havde andre oplevelser ude i virkeligheden :-)

Venlig hilsen

Lars



Svar:
Skrevet af: Ozzy
Skrevet den: 13-Januar-2015 kl. 12:14
Hej Lars,

Det er ikke muligt at bruge de bokse som har DVB-C indgang på Waoo´s net. Airties Tv bokse er ren IP basseret.

Waoo har jo også DVB-C / Analog, så det lettes her er jo at kigge på din fiber udbyderes hjemmeside, for at se hvad kanaler du kan få her. 


-------------
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |


Skrevet af: kreissl
Skrevet den: 13-Januar-2015 kl. 12:19
Tak for svaret.
Det er lidt trist :-)
Ved du, om det er muligt at bruge sin egne bokse (hvis de bliver registreret hos Waoo), eller skal man partout leje dem af udbyderen


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 13-Januar-2015 kl. 12:19

Det kommer an på hvad de kan tilbyde i dit område, da der ikke alle steder er mulighed for at få det via DVB-C, og det er vist heller ikke alle kanaler/pakker der kan fås på den mååde.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Ozzy
Skrevet den: 13-Januar-2015 kl. 12:29
Oprindeligt skrevet af kreissl kreissl skrev:

Tak for svaret.
Det er lidt trist :-)
Ved du, om det er muligt at bruge sin egne bokse (hvis de bliver registreret hos Waoo), eller skal man partout leje dem af udbyderen

Det skal du undersøge med din fiberudbyder om de tillader. Så det lettes er at ringe til kundeservice og snak med dem. 


-------------
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |


Skrevet af: kreissl
Skrevet den: 13-Januar-2015 kl. 12:31
Tak for svarene.
Det lyder som om, at jeg bliver hængende lidt i Yousee lidt tid endnu.



Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 13-Januar-2015 kl. 12:33

Hvis det er muligt med DVB-C, så kan en sådan modtager bruges. Så TVet kan tilsluttes direkte, og f.eks også en Recorder.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: kreissl
Skrevet den: 13-Januar-2015 kl. 12:37
Vi har nogle ældre Panasonic plasma, som vi er vældigt glade for (uden DVB-C), så det ville kræve en eller anden form for investering i nogle bokse, de billige er ikke gode, og de dyre er så kostbare, at vi bør skifte diverse tv isf.
Det kommer nok til at vente lidt :-)

Jeg vil undersøge, om man kan blive tilsluttet bare med Internet, så har vi i det mindste forbindelsen, hvis det bliver aktuelt engang.


Skrevet af: JordanDK
Skrevet den: 14-Januar-2015 kl. 12:54
Med Waoo har du også muligheden for at sende tv signalet trådløst rundt.

http://www.waoo.dk/tv/bokse - http://www.waoo.dk/tv/bokse

-------------
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.


Skrevet af: René M
Skrevet den: 14-Januar-2015 kl. 13:34
Vi står overfor et skift fra yousee (via alm fællesantenne) til waoo tv.
Vi har begge tv pakker i overgangsfasen. Når jeg lagre kanalerne "vurderes" signal kvaliteten på mine Panaer. Der er yousee kvalitet 10, hvor waoo er 9Ouch

Synes også, at jeg fornemmer at billede bare er det bedre via youseeOuchThumbs Down

Jeg er ked af at skulle tvangskifte til waoo..


-------------
Panasonic TX-P55VT50E
Panasonic TX-P37X20E
Panasonic SC-HTB520
Panasonic DMR-BCT730EG 500GB
Panasonic DMP-BD35



Skrevet af: Ozzy
Skrevet den: 17-Januar-2015 kl. 19:47
Oprindeligt skrevet af René M René M skrev:

Vi står overfor et skift fra yousee (via alm fællesantenne) til waoo tv.
Vi har begge tv pakker i overgangsfasen. Når jeg lagre kanalerne "vurderes" signal kvaliteten på mine Panaer. Der er yousee kvalitet 10, hvor waoo er 9Ouch

Synes også, at jeg fornemmer at billede bare er det bedre via youseeOuchThumbs Down

Jeg er ked af at skulle tvangskifte til waoo..

Det er endelig sjovt i takt med at Waoo levere en bedre billede samt levere en højre bitrate i forhold til YouSee..... Så hvorfor dit tv siger anderledes tjaaaaa....

Kunne måske være din interne installation der er noget på??


-------------
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |


Skrevet af: René M
Skrevet den: 17-Januar-2015 kl. 21:29
Tror ikke min installation fejler noget. Huset er bygget 2007, så det burde ikke være noget gammelt lort. Men man skal aldrig sige aldrig.

-------------
Panasonic TX-P55VT50E
Panasonic TX-P37X20E
Panasonic SC-HTB520
Panasonic DMR-BCT730EG 500GB
Panasonic DMP-BD35



Skrevet af: Ozzy
Skrevet den: 19-Januar-2015 kl. 09:59
Rene, det er også muligt at det er din fiberboks som levere et lavere output.... Men det kan tjekkes ved at du går ind i din fiberboks - status - CATV, også se hvad den skriver der. :)

-------------
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |


Skrevet af: The_Joshua
Skrevet den: 19-Januar-2015 kl. 10:12
Det er pudsigt. I følge Waoo (ihvertfald for et par år siden da jeg rodede med det) sender de via coax et kraftigere signal ud, således de anbefaler dæmpeled på omkring 16-20 Db. Jeg har dog aldrig lavet en installation, hvor det var nødvendigt med dæmpeleddet. Ikke engang et sted, hvor jeg satte et tv direkte til fiberboksen med et kort kabel.

OZZY: Hvilken model fiberboks kan man tilgå? Vores packetfront er vi helt udelukket fra at tilgå.

/Chris


Skrevet af: JordanDK
Skrevet den: 19-Januar-2015 kl. 10:45
Vi havde også dæmpe led på vores dvb-c i starten hos Waoo, men efter jeg fik trukket kabler til de andre rum fra krydsfelt er dæmpe led blevet fjernet, og vi har fint signal på 5 tv.

På tv nr 5 som vi har i soveværelset, siger signal kvaliteten 100 og signal styrke 90-94. Så der er ingen udfald, alt er lavet med godkendte skærmet stik og kabler.

Og vi har mulighed for at få samtlige kanaler via dvb-c.

-------------
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.


Skrevet af: René M
Skrevet den: 19-Januar-2015 kl. 11:52
Oprindeligt skrevet af Ozzy Ozzy skrev:

Rene, det er også muligt at det er din fiberboks som levere et lavere output.... Men det kan tjekkes ved at du går ind i din fiberboks - status - CATV, også se hvad den skriver der. :)

Min er en icotera med indbygget router, som man godt kan tilgå.

Den er pt ikke tilsluttet, men den skriver følgende ved CATV fanen:

Status: Enabled

Package: 0

Signal: Detected

Power Level: - 1,69 dBm

Har du kendskab til, hvad der bør stå? Evt nogen der vil tjekke, hvad deres beskriver?


-------------
Panasonic TX-P55VT50E
Panasonic TX-P37X20E
Panasonic SC-HTB520
Panasonic DMR-BCT730EG 500GB
Panasonic DMP-BD35



Skrevet af: Ozzy
Skrevet den: 19-Januar-2015 kl. 14:16
Det er helt korrekt at de gamle DKT bokse som bliver brugt i det gamle Profiber (Trefor, NRGI og Østjysk Energis) område skal man have et dæmpeled på, da den sender et så kraftigt signal ud. 

Icotera som Rene, har sender du mellem 72-76db ud, og det er ca. 16db under hvad DKT boksen sender ud. 

Rene du har et helt fint singal, man anbefaler at det ligger mellem -2 og -6dBm, så det er faktisk en lille smule for kraftigt, men det er meget super singal. 

The_Joshua: Det kommer helt an på hvad for et område man bor i. Du skriver at i ikke kan tilgå jeres boks, og det er der nogle af fiberleverandøerne som har valgt at man ikke kan. Men det er meget forskelleligt fra selskab til selskab. :) 


-------------
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |


Skrevet af: Benjamin7
Skrevet den: 31-Januar-2015 kl. 10:36
Jeg arbejde for Energimidt on/off, og kan oplyse at de har på deres, samt forstærker er indbygget... du skal bare sige for mange stik den skal spytte ud til....

Her er det altså vigtig at der er slut dåser på rundt omkring hvilket betyder at en ledning bare med han stik på ikke tæller!, du skal have eks Triax 260D på.

Samt jeg vil forslå dit skille led, hvis det ikke er en sløjfe installation, bliver skiftet med en af nyere dato som er dette "4g" beskyttet 

i samme omfang kan man lige smide en ohm meter på og se om der er kortslutning nogen steder.. det er bare forskelden på om det er super godt.... eller bare "okay"

Go Weekenden

-------------
Hilsen

Benjamin D. Simonsen
8740 - Brædstrup


Skrevet af: René M
Skrevet den: 31-Januar-2015 kl. 11:54
Oprindeligt skrevet af Benjamin7 Benjamin7 skrev:

Jeg arbejde for Energimidt on/off, og kan oplyse at de har på deres, samt forstærker er indbygget... du skal bare sige for mange stik den skal spytte ud til....

Ikke forstået. Er der forstærker indbygget i icotera? Skal jeg kontakte dem og fortælle, at jeg har 6 stik som skal tilsluttes?

Her er det altså vigtig at der er slut dåser på rundt omkring hvilket betyder at en ledning bare med han stik på ikke tæller!, du skal have eks Triax 260D på.

Har lige googlet eks Triax 260D, mine slutdåser ligner nøjagtig denne model. Huset er bygget 2007, så er lavet efter gældende regler dengang.

Samt jeg vil forslå dit skille led, hvis det ikke er en sløjfe installation, bliver skiftet med en af nyere dato som er dette "4g" beskyttet 

Jeg har ikke vildt styr på den slags, men hvad er skilleled og sløjfe installation?

i samme omfang kan man lige smide en ohm meter på og se om der er kortslutning nogen steder.. det er bare forskelden på om det er super godt.... eller bare "okay"

Go Weekenden

Jeg vil lige forklare mit antenne setup, hvis det kan hjælpe.

Jeg har Icotera installeret i et af mine bryggersskabe.

Icotera er tilsluttet (med højkvalitetskabel fra av-cables) COMEGA DA-8PMR forstærker. Samme skab.
Den har 8 udtag, 6 i brug og 2 afblændet.

Herfra går antenneledningerne til hver deres slutdåse, som ligner Triax 260D meget.

Slutdåsen er tilsluttet med HF-tætte kabler til tv. 



-------------
Panasonic TX-P55VT50E
Panasonic TX-P37X20E
Panasonic SC-HTB520
Panasonic DMR-BCT730EG 500GB
Panasonic DMP-BD35



Skrevet af: guldhammer
Skrevet den: 01-Februar-2015 kl. 02:38
Du kan f.eks købe en Clint boks som den her
http://www.dba.dk/dvb-c-modtager-m/id-1012999482/

Jeg har selv en Miracleboks med harddisk, og i soveværelset har jeg en Clint uden harddisk, men der bruger jeg en HD-Homerun til at optage med.

-------------
//Guldhammer


Skrevet af: René M
Skrevet den: 10-Februar-2015 kl. 17:36
Nå... en lille update..

Min Pana recorder, som er fra 2014, lagre næsten alle kanaler som kvalitet 100 (10-100), dog med undtagelse af nogle enkelte kanaler (kvalitet 80-90), som ligger som alm digital kanaler (ikke HD) Det gør jo ikke det store i og med, at jeg har dem som HD for fuld skrue.

Mit Pana tv, som er tilsluttet recorderen kan kun opnå kvalitet 9 (1-10)
Det samme er stadig gældende for mit Pana tv i soveværelset, som er tilsluttet direkte til slutdåsen.

Hmmmm.... Betyder det, at mine Pana tv´er er ved at være for gamle??? Cry


-------------
Panasonic TX-P55VT50E
Panasonic TX-P37X20E
Panasonic SC-HTB520
Panasonic DMR-BCT730EG 500GB
Panasonic DMP-BD35



Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 10-Februar-2015 kl. 18:08

Så længe at der ikke er nogen BER fejl, så er det uden betydning at signalet er 90% og ikke 100. Har heller ikke selv alle kanaler på 100%.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: René M
Skrevet den: 10-Februar-2015 kl. 20:14
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Så længe at der ikke er nogen BER fejl, så er det uden betydning at signalet er 90% og ikke 100. Har heller ikke selv alle kanaler på 100%.

Hvad er BER fejl?


-------------
Panasonic TX-P55VT50E
Panasonic TX-P37X20E
Panasonic SC-HTB520
Panasonic DMR-BCT730EG 500GB
Panasonic DMP-BD35



Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 10-Februar-2015 kl. 21:06

Det som alt Digitalt kan lide af, Bitfejl.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Notfast
Skrevet den: 10-Februar-2015 kl. 23:51
Oprindeligt skrevet af Ozzy Ozzy skrev:


Oprindeligt skrevet af René M René M skrev:


Vi står overfor et skift fra yousee (via alm fællesantenne) til waoo tv.
Vi har begge tv pakker i overgangsfasen. Når jeg lagre kanalerne "vurderes" signal kvaliteten på mine Panaer. Der er yousee kvalitet 10, hvor waoo er 9Ouch

Synes også, at jeg fornemmer at billede bare er det bedre via youseeOuchThumbs Down

Jeg er ked af at skulle tvangskifte til waoo..



Det er endelig sjovt i takt med at Waoo levere en bedre billede samt levere en højre bitrate i forhold til YouSee..... Så hvorfor dit tv siger anderledes tjaaaaa....

Kunne måske være din interne installation der er noget på??


Hvis yousee dvb-c er på bare tæt på Stofa dvb-c, så er yousee MEGET bedre en waoo, hvertfald i hos NRGi.

-------------
.....



Print side | Luk vindue