Print side | Luk vindue

Hvor kan man købe musik til download?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Efterlysninger
Forumbeskrivelse: Efterlysninger, lidt af hvert
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=138138
Udskrevet den: 19-April-2024 kl. 20:43


Emne: Hvor kan man købe musik til download?
Skrevet af: martin_skov
Emne: Hvor kan man købe musik til download?
Skrevet den: 27-Januar-2015 kl. 21:38
Jeg leder efter steder at købe musik (MP3) til download, da jeg kun i begrænset omfang gør brug af streaming. Og så kan jeg godt lide at eje musikken og have den tilgængelig offline.

Jeg køber musik hos
  • junodownload.com
  • djshop.de
  • cdon.dk (har dansk indhold, men man bliver sendt tilbage til deres gamle hjemmeside, så det er måske på vej ud?)

Hvor køber I musik til download henne?

På forhånd tak for svar Smile



Svar:
Skrevet af: NikolajC
Skrevet den: 27-Januar-2015 kl. 22:02
Jeg køber lidt via wimp. Dog primært fordi man så efterfølgende kan streame det. Men du får det også til download.


Skrevet af: strandvasker
Skrevet den: 27-Januar-2015 kl. 22:45
Jeg køber min musik som cd'er og ripper dem. 

Det der med at købe digitale kopier online orker jeg ikke, der er næsten altid knyttet diverse betingelser til, drm skrammel, den dag din disk ryger kan du pludselig ikke hente en frisk kopi fordi stedet du købte musikken fra for 4 år siden i mellemtiden er lukket og hvad ved jeg. 

Med en fysisk cd slipper man for alt det. Du køber den og den er din. Den har ikke pludselig ændret handelsbetingelser siden du købte den, skiftet format eller udviklet en kopispærring bare fordi den har ligget i din kælder nogle år. 


Skrevet af: VC10
Skrevet den: 27-Januar-2015 kl. 22:50
Jeg kan anbefale http://www.beatport.com - der hovedsagelig har musik i den elektroniske genre, hvis man er til det.


Skrevet af: SandSand
Skrevet den: 28-Januar-2015 kl. 09:32
Beatport er fedt fordi der er meget der kan købes i WAV format så du selv kan encode til det format du vil have.
mp3sparks har også en del lossless, men jeg ved ikke lige hvor lovlig den er for tiden.


Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 28-Januar-2015 kl. 12:04
Der er jo også iTunes - kæmpeudvalg.

-------------
Venlig hilsen
KB



Print side | Luk vindue