Print side | Luk vindue

Virusprogram.

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Android apps
Forumbeskrivelse: Apps til Android udstyr
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=138323
Udskrevet den: 19-April-2024 kl. 22:12


Emne: Virusprogram.
Skrevet af: nesager
Emne: Virusprogram.
Skrevet den: 06-Februar-2015 kl. 09:44
Hej
Hvilken virusprogram vil være godt at bruge på en Samsung tab3.
Mvh.
Nesager



Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 06-Februar-2015 kl. 11:21

Jeg bruger McAffee på Android, virker fint.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: nesager
Skrevet den: 06-Februar-2015 kl. 11:31
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Jeg bruger McAffee på Android, virker fint.


Tak
Kan den fås som en gratis udgave.
Mvh
Nesager


Skrevet af: kiuls
Skrevet den: 06-Februar-2015 kl. 12:25
Ellers kan du også kigge på Avast - det bruger jeg og det virker også fint - det kan fås i en gratis udgave til Android..


/Kim


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 06-Februar-2015 kl. 14:25

McAffee er også i en Free udgave.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: bruger udmeldt 27
Skrevet den: 06-Februar-2015 kl. 15:18
Avira Antivir bruges på min og er også gratis


Skrevet af: nesager
Skrevet den: 06-Februar-2015 kl. 17:07
Tak for svarene
Prøver Manfred.
Mvh . Nesager


Skrevet af: nesager
Skrevet den: 06-Februar-2015 kl. 17:15
Mente Maffee


Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 06-Februar-2015 kl. 17:27
Jeg vil anbefale sund fornuft og så droppe antivirus. Det har virket fint for mig endnu. Altså når vi taler mobile enheder. På en PC er det en anden sag.

-------------
https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio


Skrevet af: nesager
Skrevet den: 06-Februar-2015 kl. 21:49
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Jeg vil anbefale sund fornuft og så droppe antivirus. Det har virket fint for mig endnu. Altså når vi taler mobile enheder. På en PC er det en anden sag.


Hej.
Sund fornuft er vel altid en god ide.
Men det skader vel ikke at bruge et virusprogram
Man er vel udsat for snavs,også på en tablet.
Mvh
Nesager


Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 06-Februar-2015 kl. 22:18
Nej, ikke på samme måde som på PC. Hvis du holder dig til apps fra Play Store og gode kendte kilder, så burde du være home free. Og alle de antivirusprogrammer jeg har prøvet til Android, har været tunge ressourceslugere, som får alt andet til at hakke og dræner på batteriet. En hurtig CPU kan måske klare det, uden man mærker noget, Men Tab 3 har ikke en stærk CPU. Den har vel hvad man kan kalde en middelklasse. Da den kom ud. Prøv dig frem, men hvis den bliver træg i det, så ved du hvorfor.

-------------
https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio


Skrevet af: nesager
Skrevet den: 06-Februar-2015 kl. 22:36
Hej Nagash.
Tak for svaret,det var egentlig også det jeg frygtede,at den ville dræne batteriet.
Mvh.Nesagewr


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 06-Februar-2015 kl. 22:38

Syntes ikke at McAffee er slem på det punkt.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: kiuls
Skrevet den: 06-Februar-2015 kl. 22:59
Avast bruger altså heller ikke særligt meget strøm og man lægger faktisk ikke mærke til det, ved almindeligt dagligt brug ...

Jeg har da også tit tænkt om det nu også var nødvendigt på telefon og tablet - de er vel alt andet lige, ikke så udsatte, men hellere "safe than sorry", når det nu ikke generer nævne
værdigt ...

Bare min mening ..  :-)


/Kim


Skrevet af: Roland
Skrevet den: 07-Februar-2015 kl. 06:19
Jeg har prøvet en del forskellige AV apps og mine erfaringer er, at Avast, McAfee, Avg, Avira, Lookout, Dr.Web Antivirus Light + et par andre knap så kendte - ikke lige er min kop thé. De bruger for mange resourcesser og min mobilos og tablet kører ikke optimalt, når de ligger i baggrunde og arbejder. De fleste af ovennævnte er også fhv. aggressive ift. at man skal købe pro-versionen. Hvilket heller ikke er noget, der lige tiltaler mig.   
Til gengæld så har jeg haft gode erfaringer med Norton Mobile Security Lite, TrustGo og Eset Mobile security Free, som jeg pt. bruger lige nu.   


-------------
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 07-Februar-2015 kl. 06:57
Har I læst denne artikel om emnet?


http://www.computerworld.dk/art/228399/har-du-overhovedet-brug-for-antivirus-paa-mobilen



-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: Sylvest
Skrevet den: 07-Februar-2015 kl. 07:09
Beklager hvis jeg hijacker tråden men hvad bruger i af antivirus på jeres TV?< ="cosymantecnisbfw" co="cs" id="SILOBFWID" style="width: 0px; height: 0px; display: block;">

-------------
.


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 07-Februar-2015 kl. 09:56

Ingen ting, for det findes ikke.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: JordanDK
Skrevet den: 07-Februar-2015 kl. 12:22
Som Nagash skriver.

Sund fornuft, så det ikke nødvendigt på mobil eller tablet.

-------------
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.


Skrevet af: Katadunkass
Skrevet den: 21-Juli-2015 kl. 20:28
Jeg må sige at jeg er tilhænger af Nagash's holdning - sund fornuft, så er der ikke brug for antivirus. Tidligere havde jeg et antivirus program installeret, da jeg havde "Ukendte kilder" slået til. I dag har jeg intet, men besøger kun hjemmesider jeg stoler på og henter alt fra computeren, der automatisk scanner det og sender det videre gennem google drev. 
Hvis jeg skulle anbefale et, ville det nok være Avast. Har prøvet AVG, men det brugte en del saft og kraft. 


Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 21-Juli-2015 kl. 22:41
Jeg bruger Avast på både tablet og mobil. Det har reddet mig 3-4 gange fra at blive inficeret.

Det er hjemmesider som har prøvet at downloade og installere skadelig software.
Hvis jeg ikke havde haft Avast, så ville det sikkert være blevet installeret og gået aktivt.

Men jeg er måske også bare den helt specielle type der kunne finde på at surfe hen på en hjemmeside fra tablet, uden at jeg har haft besøgt den fra min PC først Wink


-------------
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.


Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 21-Juli-2015 kl. 23:53
Nu kan en hjemmeside kun downloade skadelige filer på din tablet. Du skal stadig selv afvikle app'en efter download. Så der ville som sådan ikke være sket en skid. Jeg har også selv oplevet det på lignende sider.
Og her kommer den sunde fornuft så ind i billedet. Når du ser en notifikation for en downloadet fil, så tjek nu lige hvad det er, inden du trykker kør.

Jeg mener egentlig i sidste ende, at det er sundere at køre uden, da det tvinger brugeren til at være "alert". De kunne nok også gøre, at folk lige huske at kigge efter, hvad de siger ja til, når de installerer programmer som Java på deres computer.

Anyway.. Jeg tror skam på, at antivirus til Android er blevet meget bedre og ikke stjæler for mange ressourcer mere. Det bliver dog ikke noget jeg tager i brug, før den bliver lige så udsat som Windows. 

-------------
https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio


Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 22-Juli-2015 kl. 13:53
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Nu kan en hjemmeside kun downloade skadelige filer på din tablet. Du skal stadig selv afvikle app'en efter download. Så der ville som sådan ikke være sket en skid. Jeg har også selv oplevet det på lignende sider.
Og her kommer den sunde fornuft så ind i billedet. Når du ser en notifikation for en downloadet fil, så tjek nu lige hvad det er, inden du trykker kør.

Jeg mener egentlig i sidste ende, at det er sundere at køre uden, da det tvinger brugeren til at være "alert". De kunne nok også gøre, at folk lige huske at kigge efter, hvad de siger ja til, når de installerer programmer som Java på deres computer.

Anyway.. Jeg tror skam på, at antivirus til Android er blevet meget bedre og ikke stjæler for mange ressourcer mere. Det bliver dog ikke noget jeg tager i brug, før den bliver lige så udsat som Windows. 
Men kan godt få downloadet en fil og have en sårbarhed i eksempelvis en browser til at eksekvere den.


-------------
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.



Print side | Luk vindue