Print side | Luk vindue

Tordenfluer i Samsung TV -afgørelse i klagesag

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: LED TV - LCD TV
Forumbeskrivelse: Forum for LED TV - LCD TV
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=138658
Udskrevet den: 29-April-2024 kl. 06:27


Emne: Tordenfluer i Samsung TV -afgørelse i klagesag
Skrevet af: roland25
Emne: Tordenfluer i Samsung TV -afgørelse i klagesag
Skrevet den: 21-Februar-2015 kl. 12:39
Til alle jer, som har/får tordenfluer i jeres Samsung TV. Nu er den endelig faldet afgørelse i min sag , som har varet over halvandet år.


http://www.forbrug.dk/Afgoerelsesdatabase/Forbrugeromraadet/radio-tv-mm/Tordenfluer-i-et-fjernsyn-var-en-mangel?tc=9D4BE9430D6C413D8C0DE211F2075B47 - http://www.forbrug.dk/Afgoerelsesdatabase/Forbrugeromraadet/radio-tv-mm/Tordenfluer-i-et-fjernsyn-var-en-mangel?tc=9D4BE9430D6C413D8C0DE211F2075B47

Mit råd til jer - Klag



Svar:
Skrevet af: Skalle06
Skrevet den: 21-Februar-2015 kl. 12:54
Tillykke med sejren


Skrevet af: fiskerendk
Skrevet den: 21-Februar-2015 kl. 12:59
Tillykke. Det manglede da også bare. Måske vælger du ikke samsung igen så noget godt er der vel kommet ud af det ;)


Skrevet af: Trumle
Skrevet den: 21-Februar-2015 kl. 14:02
Hold da op. Det kan gå hen og blive dyrt for forhandlerne. Der er masser af skærme uden ordentlig forsegling. Også computerskærme.

Har din forhandler så efterlevet afgørelsen og givet dig pengene tilbage?


Skrevet af: Jever
Skrevet den: 21-Februar-2015 kl. 14:57
Mit Samsung som efterhånden vel er 6-7 år, har også flere tordenfluer "begravet", så mon ikke det er et generelt problem Samsung har haft.


Skrevet af: slumbert
Skrevet den: 21-Februar-2015 kl. 15:31
Har forhandleren efterlevet afgørelsen?



-------------
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål



Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 21-Februar-2015 kl. 15:57
Oprindeligt skrevet af roland25 roland25 skrev:

Til alle jer, som har/får tordenfluer i jeres Samsung TV. Nu er den endelig faldet afgørelse i min sag , som har varet over halvandet år.


http://www.forbrug.dk/Afgoerelsesdatabase/Forbrugeromraadet/radio-tv-mm/Tordenfluer-i-et-fjernsyn-var-en-mangel?tc=9D4BE9430D6C413D8C0DE211F2075B47 - http://www.forbrug.dk/Afgoerelsesdatabase/Forbrugeromraadet/radio-tv-mm/Tordenfluer-i-et-fjernsyn-var-en-mangel?tc=9D4BE9430D6C413D8C0DE211F2075B47

Mit råd til jer - Klag


Flot Roland. Stort tillykke til dig og respekt for din fremgangsmåde. Alt for mange har fået en afvisning, som de bare affandt sig med.

Når det koster fabrikanten penge så forbedres kvaliteten. Så det er en sejr for både dig og for de der har problemet og for kommende købere.



-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 21-Februar-2015 kl. 16:35
I første omgang er det vel forhandleren der må punge ud. Næste skridt må være at få Samsung til at erkende de har et problem.


Skrevet af: Helmuth
Skrevet den: 21-Februar-2015 kl. 16:48
Oprindeligt skrevet af roland25 roland25 skrev:

Til alle jer, som har/får tordenfluer i jeres Samsung TV. Nu er den endelig faldet afgørelse i min sag , som har varet over halvandet år.

http://www.forbrug.dk/Afgoerelsesdatabase/Forbrugeromraadet/radio-tv-mm/Tordenfluer-i-et-fjernsyn-var-en-mangel?tc=9D4BE9430D6C413D8C0DE211F2075B47 - http://www.forbrug.dk/Afgoerelsesdatabase/Forbrugeromraadet/radio-tv-mm/Tordenfluer-i-et-fjernsyn-var-en-mangel?tc=9D4BE9430D6C413D8C0DE211F2075B47


Mon denne afgørelse vil danne præcedens klagemuligheden over torden fluer i skærme på bærbare computere? Mig bekendt har man altid "bare" været nødt til at acceptere tordenfluerne hér, eller er der noget jeg misser?


Skrevet af: Trumle
Skrevet den: 21-Februar-2015 kl. 17:13
Fluer i en computerskærm må være en større gene end i et TV. Man sidder trods alt meget tættere på. Jeg vil derfor tro at man uden videre kan henvise til den linkede afgørelse i forbindelse med en computer.


Skrevet af: MulleB
Skrevet den: 21-Februar-2015 kl. 17:22
jeg har en i min iPad 3, det er pænt irriterende. jeg har ikke en gang tænkt over at man kunne klage over sådan noget.


Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 21-Februar-2015 kl. 17:35
Oprindeligt skrevet af Helmuth Helmuth skrev:

Oprindeligt skrevet af roland25 roland25 skrev:

Til alle jer, som har/får tordenfluer i jeres Samsung TV. Nu er den endelig faldet afgørelse i min sag , som har varet over halvandet år.

http://www.forbrug.dk/Afgoerelsesdatabase/Forbrugeromraadet/radio-tv-mm/Tordenfluer-i-et-fjernsyn-var-en-mangel?tc=9D4BE9430D6C413D8C0DE211F2075B47 - http://www.forbrug.dk/Afgoerelsesdatabase/Forbrugeromraadet/radio-tv-mm/Tordenfluer-i-et-fjernsyn-var-en-mangel?tc=9D4BE9430D6C413D8C0DE211F2075B47


Mon denne afgørelse vil danne præcedens klagemuligheden over torden fluer i skærme på bærbare computere? Mig bekendt har man altid "bare" været nødt til at acceptere tordenfluerne hér, eller er der noget jeg misser?
 
Jeg har fået skiftet skærm på en bærbar pga tordenflue.
 
Det er efterhånden en del år siden.
 
 


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 21-Februar-2015 kl. 19:23
Stakkels tv forhandlere. De har da ikke en jordisk chance for at se efter sådan noget, når de bestiller tv hjem. Håber for forhandleren at producenten kommer ind over her.

Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Bschmidt
Skrevet den: 21-Februar-2015 kl. 19:41
De holder vel op med at forhandle de produkter der er for dårlige hvis ikke producenten dækker tabet. Det kunne være til gavn for alle at ufærdige produkter bliver holdt ude af markedet. Jeg har ikke som sådan noget mod Samsung men de har godtnok været med i en del uheldig mediedækning inden for det sidste stykke tid :-(
Jeg har selv haft en tordenflue i min HP bærbar workstation (ikke billig/bambus) det sidste år. Jeg har heller ikke tænkt på at klage, men der var tale om een i en 5år gl bærbar.
 
Mvh BS


-------------
http://tinyurl.com/2vwl5jc - BS - AV udstyr O.A. | http://tinyurl.com/6xv6rcn - N-Oof | http://tinyurl.com/2wz9raw - "Vis mig dit HTPC setup"


Skrevet af: Onkel Dunkel
Skrevet den: 21-Februar-2015 kl. 21:23
Oprindeligt skrevet af fiskerendk fiskerendk skrev:

Tillykke. Det manglede da også bare. Måske vælger du ikke samsung igen så noget godt er der vel kommet ud af det ;)

Mærkeligt svar?! 
Sagen er vel principiel og omhandler en problematik med mangelfuld samling af panel, der ikke er møntet på udelukkende et specielt mærke.. 
Tordenfluerne vælger vel ikke kun at "angribe" et Samsungprodukt?

Men godt at sagsøger vandt - det er vi enige om.


Skrevet af: roland25
Skrevet den: 21-Februar-2015 kl. 22:22
Tak for jeres fine ord - håber at debatten kan forsætte og vi som forbruger sætter en dagsorden for hvad producenterne/forhandlerne kan "snige" sig udenom. Jeg vil sætte stor pris på at min afgørelse bliver spredt så vidt som muligt, blandt venner og diverse forummer. Det kan I hjælpe mig med. Link afgørelsen videre, og I vil få et stort tak fra mig.

Denne sag er principiel og hvorvidt producenterne laver et bedre produkt, ved jeg ikke, men et ting er sikkert, de vil lave deres garanti om. Om det kommer os til gode, kan vi kun håbe på. Samsung har en særskilt garanti f.eks i New Zealand, hvor der står at de ikke dækker insekter i skærmen. Denne findes bare ikke i Europa, ordret, men heder, dækker ikke udefrakommende faktorer.

Dette forløb har været interessant og humoristisk, selv forhandleren forsøgte at løbe fra ansvaret, og her taler jeg om den mest respektfulde kæde som i kender - I må selv gætte jer til den. Det har været et sejt træk og jeg har mest af alt lyst til at delagtiggøre jer i mailkorrespondancen mellem sagens parter, da denne vil bringe et helt andet lys end det I ellers kender. Jeg overvejer det stadigvæk og ved ikke om det er lovligt, men det vil fortælle jer meget, og måske afholde jer fra at handle der igen.

Jeg har modtaget mine penge men forhandleren havde desværre glemt de 30 dages fra forkyndelsesdom, hvorved han skal acceptere, underkende afgørelsen eller helt undlade at svare. Så mit næste træk var domstolene. Dette fik forhandleren til at anerkende forbrugerklagenævnets dom.

Hvis der er nogen af jer med juridisk baggrund, ville det være i orden at bringe vores mail korrespondance i dette forum? Det er ikke for sarte sjæle... Men i alle ved selv, hvor svært det er at reklamere over et produkt, man bliver kastet rundt og til sidst opgiver man. Denne gang valgte jeg bare at følge den til dørs.












Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 21-Februar-2015 kl. 22:39
Hvis emails er stilet direkte til dig, betragtes de ligesom anden korrespondance, som du har lov at gøre med som du ønsker.

Jeg har tidligere offentliggjort korrespondance omkring utilfredshed med Elgiganten og Samsung. Jeg håber også, at du vælger at vise din korrespondance. Det lærer vi alle af. Også forhandleren.


-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: Jonas Baadsgaard
Skrevet den: 21-Februar-2015 kl. 22:42
Det er som udgangspunkt lovligt at offentliggøre et brev eller mail adresseret til dig selv.
Det er jo din ejendom. Så medmindre i har aftalt fortrolighed så synes jeg da vi skal have sagen fuldt belyst.

-------------
Vh Jonas Baadsgaard Petersen

Nad C390DD2 | Jamo Concert VII | Xbox One X | Panasonic TX65EX700 | Metz DE-81 CD/DVD


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 22-Februar-2015 kl. 00:41
Jeg håber ikke at du med "respektfuld kæde" taler om El-Giganten!?

M.v.h.


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 22-Februar-2015 kl. 00:47
Og i øvrigt - hvis en forhandler, uanset størrelse, mener at de kan kommunikere med kunderne på en uanstændig facon, så fortjener de da om nogen, at blive udstillet! For oftest oplever man jo ikke den rigtige service, før man står med et problem. I salgssituationen er brede smil og lovninger om både den ene og den anden slags vidunderlig service.

M.v.h.


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 22-Februar-2015 kl. 01:15
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Jeg håber ikke at du med "respektfuld kæde" taler om El-Giganten!?


Nok nærmere HiFi Klubben.....

Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: fiskerendk
Skrevet den: 22-Februar-2015 kl. 01:32
Onkel : undskyld jeg ikke gjorde det mere klart at det var en humoristisk kommentar.

Jeg syntes altid det er godt når udfaldet i sådanne sager kommer os forbrugere til gode.

jeg har dog aldrig selv oplevet problemet jeg syntes da jeg har haft mange skærme. Dog ikke samsung så jeg regnede lidt med at problemet var primært tilknyttet dem.


Skrevet af: Ukke
Skrevet den: 22-Februar-2015 kl. 04:50
Oprindeligt skrevet af Onkel Dunkel Onkel Dunkel skrev:

Oprindeligt skrevet af fiskerendk fiskerendk skrev:

Tillykke. Det manglede da også bare. Måske vælger du ikke samsung igen så noget godt er der vel kommet ud af det ;)

Mærkeligt svar?! 
Sagen er vel principiel og omhandler en problematik med mangelfuld samling af panel, der ikke er møntet på udelukkende et specielt mærke.. 
Tordenfluerne vælger vel ikke kun at "angribe" et Samsungprodukt?

Men godt at sagsøger vandt - det er vi enige om.

Nu er tordenfluer en velkendt problematik hos Samsung. Jeg har ikke hørt om problemet hos Panasonic, Sony, LG eller Philips. Jeg synes nu ikke kommentaren er så malplaceret, når man tager de faktorer in mente.


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 22-Februar-2015 kl. 08:24
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:


Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Jeg håber ikke at du med "respektfuld kæde" taler om El-Giganten!?


Nok nærmere HiFi Klubben.....

Klaus


Åh ja, selvfølgelig! Jeg glemmer altid at de også sælger fladskærme.

M.v.h.


Skrevet af: Tweaky
Skrevet den: 22-Februar-2015 kl. 09:53
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:


Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Jeg håber ikke at du med "respektfuld kæde" taler om El-Giganten!?


Nok nærmere HiFi Klubben.....

Klaus


Ahh.... Mon dog.

Vi har klaret ombytning af flere skærme i Randers butikken uden ulemper for kunden og vi har aldrig været i nærheden af en diskussion med kunden.


Skrevet af: Zuppe
Skrevet den: 22-Februar-2015 kl. 12:25
Har lige selv fjernet en tordenflue fra min Samsung monitor, det tog ikke mere end 20 min.

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=107585&PN=2&title=endnu-en-stue-incl-div-diy-projekter - Min Stue/Kælder Projekt


Skrevet af: aerik
Skrevet den: 22-Februar-2015 kl. 12:42
Oprindeligt skrevet af Zuppe Zuppe skrev:

Har lige selv fjernet en tordenflue fra min Samsung monitor, det tog ikke mere end 20 min.


Kunne du ikke lave en tråd om hvordan, til alle de, der ikke får forhandleren til at rette ind?


Skrevet af: Zuppe
Skrevet den: 22-Februar-2015 kl. 12:50
Jeg har samlet den igen, ellers kunne jeg godt have lavet en billedserie. Jeg tvivler også på at det er samme fremgangsmåde på alle.

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=107585&PN=2&title=endnu-en-stue-incl-div-diy-projekter - Min Stue/Kælder Projekt


Skrevet af: roland25
Skrevet den: 22-Februar-2015 kl. 13:42
Oprindeligt skrevet af Tweaky Tweaky skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:


Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Jeg håber ikke at du med "respektfuld kæde" taler om El-Giganten!?


Nok nærmere HiFi Klubben.....

Klaus


Ahh.... Mon dog.

Vi har klaret ombytning af flere skærme i Randers butikken uden ulemper for kunden og vi har aldrig været i nærheden af en diskussion med kunden.


Nu er jeg ikke fra Randers området, men Roskilde. Jeg kunne dog ønske at den service I har i Randers, også var at finde i Roskilde.

Jeg vil gerne offentliggøre vores mail-korrespondance, men afventer lige et svar fra en jurist. Så I må vente indtil jeg ved mig sikker...



Skrevet af: roland25
Skrevet den: 22-Februar-2015 kl. 17:25
Synes lige at i skulle læse dette fra flatpanel.dk hvor jeg også har oprettet en tråd:

"Hej, jeg har selv en sag kørende med et Samsung med tordenfluer, har også købt hos den "omtalte" kæde.

Min sag er "kun" 6 måneder gammel, hverken kæden eller Samsung vil tage ansvar, derfor kører jeg en sag, min skærm skal på forlangende af denne kæde, undersøges hos en sagkyndig, så der går nok et stykke tid før en afgørelse.

Jeg kender godt til din sag og dens afgørelse, det samme gør den omtalte kæde jo også, alligevel vil de stadig ikke indrømme noget eller godkende tv har denne fejl, hvis kæden vælger ikke at give deres kunder ret i klager af denne form, så kommer det til at blive meget dyrt i omkostninger for dem.

At kæden vælger ikke at svare, acceptere eller at underkende afgørelsen, siger jo alt om kæden, jeg forventer selv at gå hele vejen til domstolene hvis det bliver nødvendig.

Jeg har pakket mit tv ned, det er jo kæden der trækker sagen i langdrag, og skal der gå 6 måneder mere, er tvet jo blevet 1 år ældre siden starten af sagen.

Jeg regner med, at jeg ved noget mere om sagen om 1 til 2 måneder når tvet har været ved den sagkyndige, gad vide om der kommer flere tordenfluer imens."


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 22-Februar-2015 kl. 18:06
Roland.

Du kan jo vælge at oprette tråde på nedenstående sites/fora også:

http://www.tweak.dk - http://www.tweak.dk
http://www.hol.dk - http://www.hol.dk
http://www.hwt.dk - http://www.hwt.dk
http://www.nerds.dk - http://www.nerds.dk

M.v.h.


Skrevet af: Trumle
Skrevet den: 22-Februar-2015 kl. 18:57
Jeg forstår ikke begrundelsen for at undlade at nævne kædens navn. Jeg kan godt regne ud, at det er HIFI klubben der er tale om, men det er IMO særdeles relevant for forbrugerne at få at vide hvem det er hvis der er tale om en kæde der ikke vil efterleve forbrugerrådets afgørelser, og som stiller sig på bagbenene på trods af at der ligger en klokke klar afgørelse.
Det udstiller også svaghederne i det nuværende system, hvor afgørelserne ikke er juridisk bindende og hvor en forretning kan besværliggøre sager hvor det er klokke klart at kunden har retten på sin side, så kunden må til domstolene for at få sine penge, i sager der allerede er afgjort af forbrugerrådet. I sådanne sager vil de fleste sikkert vælge at give op, så derfor er det IMO meget vigtigt at man som forbruger er bekendt med hvilke forretninger der ikke efterlever forbrugerrådets afgørelser. Det er trist at høre at HIFI klubben er blandt de forretninger. Det havde jeg ikke regnet med. Håber de læser med her og kommer på andre tanker.


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 22-Februar-2015 kl. 19:13
Nåh ja, og på: http://www.hifi4all.dk - http://www.hifi4all.dk

M.v.h.


Skrevet af: rawi
Skrevet den: 22-Februar-2015 kl. 19:58
Ekstrabladet (bør hr. og fru. Danmark ikke også vide at de ikke skal lade sig blive afvist af en sælger fra *indsæt hvilken som helst forening her*?)


Skrevet af: roland25
Skrevet den: 22-Februar-2015 kl. 21:06
Oprindeligt skrevet af Trumle Trumle skrev:




Jeg forstår ikke begrundelsen for at undlade at nævne kædens navn. Jeg kan godt regne ud, at det er HIFI klubben der er tale om, men det er IMO særdeles relevant for forbrugerne at få at vide hvem det er hvis der er tale om en kæde der ikke vil efterleve forbrugerrådets afgørelser, og som stiller sig på bagbenene på trods af at der ligger en klokke klar afgørelse.
Det udstiller også svaghederne i det nuværende system, hvor afgørelserne ikke er juridisk bindende og hvor en forretning kan besværliggøre sager hvor det er klokke klart at kunden har retten på sin side, så kunden må til domstolene for at få sine penge, i sager der allerede er afgjort af forbrugerrådet. I sådanne sager vil de fleste sikkert vælge at give op, så derfor er det IMO meget vigtigt at man som forbruger er bekendt med hvilke forretninger der ikke efterlever forbrugerrådets afgørelser. Det er trist at høre at HIFI klubben er blandt de forretninger. Det havde jeg ikke regnet med. Håber de læser med her og kommer på andre tanker.





Hifiklubben i Roskilde valgte at følge Forbrugerklagenævnets afgørelse, så er det på plads. Jeg var dog nødsaget til at kontakte forbrugerklagenævnet, fordi HifiKlubben i Roskilde ikke har svaret på afgørelsen indenfor de 30 dage fra forkyndelsesdatoen. Forbrugerklagenævnet havde så følgende muligheder, Stævningsmandsforkyndelse via fogedretten og herefter domstolene. Det fik Hifiklubben i Roskilde til at efterleve afgørelsen.


Skrevet af: roland25
Skrevet den: 22-Februar-2015 kl. 21:31
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Roland.

Du kan jo vælge at oprette tråde på nedenstående sites/fora også:

http://www.tweak.dk - http://www.tweak.dk
http://www.hol.dk - http://www.hol.dk
http://www.hwt.dk - http://www.hwt.dk
http://www.nerds.dk - http://www.nerds.dk

M.v.h.


Tak for det Henrik - det må blive i morgen


Skrevet af: Simsalabim[DK]
Skrevet den: 22-Februar-2015 kl. 21:38
Roland, du kan godt offentliggøre korrespondancen. Det ser jeg intet juridisk proble i (jeg er jurist og advokat, hvis det betrygger dig).

Jeg er enig med de andre i, at det ikke giver mening at holde kædens navn skjult, for det er jo bare at hjælpe dem, og det har du som jeg forstår det ingen grund til efter det forløb. Når de har taget det standpunkt, at det bare var dit problem, og når de har opført sig uacceptabelt overfor dig, så bør de da få al den dårlige omtale retur, som sagen kan bære.


Skrevet af: Trumle
Skrevet den: 22-Februar-2015 kl. 23:04
Oprindeligt skrevet af roland25 roland25 skrev:



Hifiklubben i Roskilde valgte at følge Forbrugerklagenævnets afgørelse, så er det på plads. Jeg var dog nødsaget til at kontakte forbrugerklagenævnet, fordi HifiKlubben i Roskilde ikke har svaret på afgørelsen indenfor de 30 dage fra forkyndelsesdatoen. Forbrugerklagenævnet havde så følgende muligheder, Stævningsmandsforkyndelse via fogedretten og herefter domstolene. Det fik Hifiklubben i Roskilde til at efterleve afgørelsen.

 
Det var egentlig den tilsvarende sag fra flatpanels jeg hentydede til. Hvis jeg ellers her forstået dét vedkommende har skrevet rigtigt, så er der tale om en praktisk taget identisk sag der alligevel trækkes i langdrag, selvom forbrugerstyrelsen allerede har afgjort hvordan reglerne skal fortolkes. Det er da også påfaldende at HFK, i din sag, vælger ikke at reagere på forbrugerstyrelsens afgørelse før det bliver truet med yderligere foranstaltninger. Det virker lidt sølle synes jeg, men jeg kan da godt forstå at de helst vil undgå at stå med aben for det kan hurtigt gå hen og blive en dyr fornøjelse.  Forhåbentlig kan det være medvirkende til at større kæder, varehuse mv. selv sikrer sig at deres sortiment er i orden, frem for at sende problemet videre til forbrugeren, som ikke har en jordisk chance for at kontrollere den slags inden køb. Det ville IMO ikke være for meget forlangt.


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 23-Februar-2015 kl. 01:01
Når Samsung har betalt for at kunden har kunnet få sine penge retur, og sagens omkostninger, så er der vist ingen undskyldning for, at HFK ikke opfører sig anstændigt!!!


Skrevet af: Allanbp
Skrevet den: 23-Februar-2015 kl. 02:17
Vil der være noget af komme efter på mit tv.. Det er efterhånden 6 år. Men der har været tordenfluer i det i mange år, hvor jeg bare fik af vide at det måtte jeg leve med.


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 23-Februar-2015 kl. 06:13
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Når Samsung har betalt for at kunden har kunnet få sine penge retur, og sagens omkostninger, så er der vist ingen undskyldning for, at HFK ikke opfører sig anstændigt!!!


Har de det?

Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 23-Februar-2015 kl. 10:58
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Når Samsung har betalt for at kunden har kunnet få sine penge retur, og sagens omkostninger, så er der vist ingen undskyldning for, at HFK ikke opfører sig anstændigt!!!


Har de det?

Klaus


Fra den tilsvarende tråd på flatpanels:
Citér Om det er forhandlerne der må bøde for samsung utætte paneler, er ikke gældende i min sag. Omkostningerne blev nemlig dækket af samsung, både prisen på de 11.499,-kr. samt sagsomkostningerne på 8.300,-kr. Dette fortalte forhandler da jeg fik mine penge retur. Men spørgsmålet er om Samsung vil punge ud hver gang. Men forhåbentlig vælger de at producere et bedre produkt fremadrettet.


M.v.h.


Skrevet af: The_Unforgiven
Skrevet den: 23-Februar-2015 kl. 11:30
Har aldrig hørt om tordenfluer i monitor eller tv .
Kan dog huske at jeg havde et B&O tv som jeg måtte tage glasskærm af og gøre ren for skidt og nikotin , puha , ulækkert.


Stein


Skrevet af: Bruger udmeldt 37
Skrevet den: 23-Februar-2015 kl. 13:31
Oprindeligt skrevet af roland25 roland25 skrev:

Synes lige at i skulle læse dette fra flatpanel.dk hvor jeg også har oprettet en tråd:

"Hej, jeg har selv en sag kørende med et Samsung med tordenfluer, har også købt hos den "omtalte" kæde.

Min sag er "kun" 6 måneder gammel, hverken kæden eller Samsung vil tage ansvar, derfor kører jeg en sag, min skærm skal på forlangende af denne kæde, undersøges hos en sagkyndig, så der går nok et stykke tid før en afgørelse.

Jeg kender godt til din sag og dens afgørelse, det samme gør den omtalte kæde jo også, alligevel vil de stadig ikke indrømme noget eller godkende tv har denne fejl, hvis kæden vælger ikke at give deres kunder ret i klager af denne form, så kommer det til at blive meget dyrt i omkostninger for dem.

At kæden vælger ikke at svare, acceptere eller at underkende afgørelsen, siger jo alt om kæden, jeg forventer selv at gå hele vejen til domstolene hvis det bliver nødvendig.

Jeg har pakket mit tv ned, det er jo kæden der trækker sagen i langdrag, og skal der gå 6 måneder mere, er tvet jo blevet 1 år ældre siden starten af sagen.

Jeg regner med, at jeg ved noget mere om sagen om 1 til 2 måneder når tvet har været ved den sagkyndige, gad vide om der kommer flere tordenfluer imens."



Hej, det er mig der har skrevet dette på Flatpanels.dk, og har en sag kørende hos Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen.

Da Roland25 ikke røbede kædens navn i den tråd, troede jeg det drejede sig om samme kæde, min fejl, hans sag er som nævnt mod HIFI klubben Roskilde, min sag er imod EL Giganten som heller ikke vil leve op til sit ansvar, EL Giganten har også fået forelagt denne afgørelse som er truffet hos Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen i sagen mod HIFI klubben Roskilde, alligevel vil EL Giganten ikke vedkende sig sit ansvar, men forlanger at tvet skal undersøges af en sagkyndig, da de blev forlagt afgørelsen.

EL Giganten og Samsung har på intet tidspunkt ville anerkende denne fejl, mangel, konstruktionsfejl, de har været total afvisende og ville/vil end ikke indlede en dialog, dog erkender begge via deres kundeservice, at det er et velkendt problem.

Jeg skal nu sende tvet til en sagkyndig med fragtmand, og bagefter skal det sendes tilbage med fragtmand til mig, jeg har endda ringet til EL Gigantens kundeservice og lagt en besked, både mobilnummer og emailadresse til Jakob Reland Loss-prevention & Logistics Manager, men intet hørt.

Så sagen kører nu igennem Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, og jeg kører sagen hele vejen til domstolene hvis det bliver nødvendig.

Køber aldrig mere et produkt fra Samsung.


Skrevet af: roland25
Skrevet den: 23-Februar-2015 kl. 16:06
Vi må jo drage en konklusion - Elgiganten har lige så ringe service som Hifiklubben, eller omvendt. Og Samsung må se at få rettet deres konstruktionfejl.


Skrevet af: Bruger udmeldt 37
Skrevet den: 23-Februar-2015 kl. 16:36
Jeg syntes bare, at forhandler/firmaer slipper for billigt, de skal godt nok betale beløbet tilbage + omkostninger (8.300,-) men der er ingen ekstra betaling for at køre sagen i langdrag, i dette tilfælde ved EL Giganten jo at der er faldet en afgørelse, som taler imod deres sag, alligevel bliver sagen nu trukket ud i måske flere måneder, måske håber de, at dem der rejser sagerne vil droppe dem fordi de ikke orker at tage kampen op i måske 1 år, de kan jo trække sagen ud uden det øger omkostningerne for dem, men det er jo så der, at dem der gider at tage kampen, det kommmer forhåbenligt andre til gode når de starter en sag op, ved at der allerede forelægger flere afgørelser som taler imod forhandleren/firmaet.


Skrevet af: bruger udmeldt 27
Skrevet den: 24-Februar-2015 kl. 00:01
Oprindeligt skrevet af roland25 roland25 skrev:



Jeg vil gerne offentliggøre vores mail-korrespondance, men afventer lige et svar fra en jurist. Så I må vente indtil jeg ved mig sikker...



Den glæder jeg mig virkelig til at læse Big smile


Skrevet af: synderen77
Skrevet den: 24-Februar-2015 kl. 17:07
Jeg har selv et Samsung TV (f8005), som har omkring 20 tordenfluer rundt omkring på skærmen. Hvilken model drejede din sag sig om?


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 24-Februar-2015 kl. 17:30
Oprindeligt skrevet af synderen77 synderen77 skrev:

Jeg har selv et Samsung TV (f8005), som har omkring 20 tordenfluer rundt omkring på skærmen. Hvilken model drejede din sag sig om?


Det har for så vidt intet med modellen at gøre, men mere hvilken alder TV'et har...

M.v.h.


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 24-Februar-2015 kl. 17:44
Ja, og muligvis også din aktivitet med at melde problemet. Men bare klø på.

-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: roland25
Skrevet den: 27-Februar-2015 kl. 13:02
Mit fjernsyn er samme model UE46F8005. Klag - du har ifølge købeloven 2 års reklamationsret


Skrevet af: roland25
Skrevet den: 27-Februar-2015 kl. 13:28
http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1425037980 - http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1425037980

Fladpandede har fokus på min sag


Skrevet af: roland25
Skrevet den: 27-Februar-2015 kl. 13:30
Sorry, skulle stå flatpanels


Skrevet af: bleed_blue
Skrevet den: 27-Februar-2015 kl. 13:48
Oprindeligt skrevet af roland25 roland25 skrev:

http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1425037980 - http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1425037980

Fladpandede har fokus på min sag

Den var sgu sjov.... LOL

Sorry, gør normalt ikke sjov af slåfejl (autocorrect), men den var altså morsom.

(NB. Og Flatpanels er en fin side)


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 27-Februar-2015 kl. 13:55
Roland.

Noget nyt om du vil fremlægge mailkorrespondancen?

M.v.h.


Skrevet af: roland25
Skrevet den: 27-Februar-2015 kl. 14:39
helt i orden.. Synes selv det var lidt morsomt - fyldt bus, iphone fandt selv på ordet, uopmærksom et kort øjeblik og vupti..

Med hensyn til offentliggørelsen af korrespondancen, må jeg vente lidt endnu - juristen er lidt i tvivl, forbrug.dk henviser mig til datatilsynet, da det er uden for deres kompetence. Men prøver lige en anden jurist, her til aften..


Skrevet af: synderen77
Skrevet den: 27-Februar-2015 kl. 15:35
Jeg kan meddele, at Bilka har taget afgørelsen til efterretning og taget mit TV retur. Jeg fik en rigtig god service, da jeg fik kontakt til Bilkas Afterservice manager Pia Hjort. Hun tog sig straks af sagen og holdt mig løbende opdateret om forløbet. Det er nu rarere at dele ros end ris ud. Denne gang skal Bilka have det første.


Skrevet af: Allanbp
Skrevet den: 27-Februar-2015 kl. 15:52
Kunne være at jeg skulle høre elgiganten igen igen. Jeg tog problemet op, og var også ind over forsikringen, som ikke ville røre ved det. mit tv er dog efterhånden et gammelt et af slagsen UE40B7070


Skrevet af: synderen77
Skrevet den: 27-Februar-2015 kl. 16:28
Bilka lagde vægt på, at mit TV er samme model, som det der optræder i Forbruger Styrelsens sag.


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 27-Februar-2015 kl. 16:46
Mine forældres D8000-model har også problemet, så det er ikke isoleret til en given årgang.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 27-Februar-2015 kl. 16:50
Oprindeligt skrevet af roland25 roland25 skrev:

Til alle jer, som har/får tordenfluer i jeres Samsung TV. Nu er den endelig faldet afgørelse i min sag , som har varet over halvandet år.


http://www.forbrug.dk/Afgoerelsesdatabase/Forbrugeromraadet/radio-tv-mm/Tordenfluer-i-et-fjernsyn-var-en-mangel?tc=9D4BE9430D6C413D8C0DE211F2075B47 - http://www.forbrug.dk/Afgoerelsesdatabase/Forbrugeromraadet/radio-tv-mm/Tordenfluer-i-et-fjernsyn-var-en-mangel?tc=9D4BE9430D6C413D8C0DE211F2075B47

Mit råd til jer - Klag

Forstår ikke, at sådan en sag skal tage over halvandet år. Det er jo rimelig kontant, tordenfluer, som blev konstateret kort tid efter købet. Så er det bare at afgøre, om de høre til i TVét eller som udfaldet blev, at de ikke høre til der, og skyldes en mangel i TVét.
Halvandet år, det er simpelthen for galt for sådan en sag. 



-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: Trumle
Skrevet den: 27-Februar-2015 kl. 16:50
@ Synderen77

Det er ikke vigtigt om det er præcis samme model. Det er princippet der gælder, så Bilka skal ikke lægge vægt på om det er præcis samme model. I næste uge hedder alle modellerne noget andet, men det betyder altså ikke at tilsvarende sager skal op til fornyet overvejelse. Sagen er afgjort og der kan derfra ikke være nogen tvivl om at manglende beskyttelse mod indtrængen af fluer i panelet er en mangel ved et TV.

Hvis Bilka prøver at bilde nogen noget andet ind er det ikke andet end plat for at undslå sig ansvaret, og du har på ingen måde bare været heldig fordi du lige tilfældigvis havde dén model. Havde du haft en anden model med samme problem, så havde du stadig været dækket på samme måde, uanset at Bilka antyder noget andet 


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 27-Februar-2015 kl. 16:59
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Og i øvrigt - hvis en forhandler, uanset størrelse, mener at de kan kommunikere med kunderne på en uanstændig facon, så fortjener de da om nogen, at blive udstillet! For oftest oplever man jo ikke den rigtige service, før man står med et problem. I salgssituationen er brede smil og lovninger om både den ene og den anden slags vidunderlig service.

M.v.h.

Helt enig i dette.
Når der er faldet en "dom", så mener jeg det er på sin plads at få det frem, specielt hvis der er tale om en uanstændig opførsel. Det ville være mere problematisk, hvis sagen ikke havde været afgjort endnu.

Ellers vil de behandle den næste på samme måde.




-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: Bruger udmeldt 37
Skrevet den: 28-Februar-2015 kl. 13:30
Oprindeligt skrevet af Allanbp Allanbp skrev:

Kunne være at jeg skulle høre elgiganten igen igen. Jeg tog problemet op, og var også ind over forsikringen, som ikke ville røre ved det. mit tv er dog efterhånden et gammelt et af slagsen UE40B7070


Tror ikke du skal håbe på for meget, EL Giganten vil ikke betale mig mine penge tilbage, selvom jeg kører en sag mod dem i Forbrugerklagenævnet, og de er blevet forlagt afgørelsen fra denne sag, de vil stadig ikke være med til noget. Dead

Du skal nok høre Forbrugerklagenævnet om hvilken muligheder du har for at starte en sag mod EL Giganten, hvis de vurdere, at der kan startes en sag mod EL Giganten, så er det bare at gå igang og så vente, jeg håber min sag er færdig om ca. 2 mdr. så er der også gået 8 måneder.Dead


Skrevet af: Bruger udmeldt 37
Skrevet den: 25-April-2015 kl. 10:22
Så faldt der afgørelse i min sag efter 7 måneder. :D

Og jeg vandt selvfølgelig som ventet. :p

Tordenfluerne var enten kommet ind da tvet blev produceret, samlet på fabrikken, eller kommet ind senere pga. af dårlig forsegling inde i tvet, der var 11 stk, 6 mørke og 5 lyse og med stor sandsynlighed, mulighed kunne der komme flere i fremtiden da tvet ikke er tæt i forseglingen.

Men EL-Giganten har trukket dette ud så længe de kunne, de havde svarfrist til 27.04 svarede den 23.04 og fordi de erkender kravet i sidste øjeblik sparer de ca. 5200,- i omkostninger hos Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen. Hmm måske skulle dette ændres for at motivere til at få sagen afsluttet, nu slipper de med at betale 3100,- og ikke 8300,- hvis Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen træf en afgørelse efter den 27.04 :s

Men jeg blev ringet op af El-Giganten og har været ud og få beløbet refunderet på mit kort, de håbede at jeg ville købe et andet tv hos dem. O_O de har lige pisset på mig som forbruger så længe de overhovedet kunne og har på intet tidspunkt været samarbejdsvillig, den ansvarlige på området har ikke gidet at ringe tilbage til mig under sagens forløb. :s

Selvfølgelig køber jeg ikke et nyt tv hos EL-Giganten efter dette forløb, havde de udvist kundeservice havde jeg købt hos dem. :p

Og jeg køber aldrig mere i mit liv et Samsung produkt, aldrig, aldrig, aldrig mere, det er og bliver noget værre skrammel.

Men mit klare råd er, at klag for måske hjælper det jo flere der gør det.


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 25-April-2015 kl. 12:00
Tillykke Jan og tak for dit gode arbejde, der giver genlyd også hos producent. Det er med til at give bedre TVs i fremtiden.

Med hensyn til tiden, der var alt for længe inden du fik erstatning, så ser jeg ventetiden som en klar fordel for dig. I mellemtiden er tvapparater blevet både bedre og billigere. Og nye modeller kommer netop på markedet. Og det gamle har været gratis at bruge vi ventetiden.



-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 25-April-2015 kl. 12:19
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Tillykke Jan og tak for dit gode arbejde, der giver genlyd også hos producent. Det er med til at give bedre TVs i fremtiden.


Bedre TV findes allerede - der står bare ikke Samsung på dem.

M.v.h.


Skrevet af: Trumle
Skrevet den: 25-April-2015 kl. 12:29
Enig Jan. Det nytter noget, selvom det er enerverende at gå igennem. Systemet virker ikke særlig effektivt nå det er muligt for el-giganten at trække det i langdrag på den måde, selvom de må have været klar over at de ville tabe. Hvis nogle flere gjorde som dig ville el-giganten nok vælge nogle bedre produkter til deres sortiment, frem for at tage opgøret med de få som gider stå på deres ret.


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 25-April-2015 kl. 18:10
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Tillykke Jan og tak for dit gode arbejde, der giver genlyd også hos producent. Det er med til at give bedre TVs i fremtiden.


"Giver genlyd hos producent", er det noget du ved, eller noget du gætter på?

Tror du selv på at en afgørelse fra et land med 5,5 millioner indbyggere (og cirka halvt så mange potentielle kunder), giver genlyd hos en producent der fabrikerer tv til hele verden?

Jeg vil kalde det at være en smule naivt.......


Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 25-April-2015 kl. 18:24
Jo, jo Klaus, nu tager Samsung sig sammen, for nu har de tabt hele to sager....

*Ironi kan forekomme*

M.v.h.


Skrevet af: Ukke
Skrevet den: 25-April-2015 kl. 19:39
Der er en nylig artikel om det eksakte emne på Politiken (har ikke lige linket, desværre), hvor en talsmand fra Samsung Nordic siger, at de naturligvis vil følge rettens ord, men at fremtidige sager om tordenfluer bliver behandlet individuelt. Med andre ord: man skal ikke partout forvente en erstatning og Samsung skal nok gøre sit for trække hver enkelt sag i langdrag.


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 25-April-2015 kl. 19:46
Hvilket jo fint bekræfter at Samsung reelt er fløjtende ligeglade!

M.v.h.


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 25-April-2015 kl. 19:59
Desværre er tordenfluer et kendt problem i forskellige former for skærme. Ikke kun tv skærme men også relateret til forskellige fabrikater. Fx også Sony for blot at tage et eksempel. http://www.cableforum.co.uk/board/19/33652183-thunder-flies-and-lcd-monitors.html

Som det skrives tager man sig naturligvis af problemet og ingen virksomhed vil normalt åbne fuldt for erstatningskrav, men behandle enkelte sager individuelt, hvilket også kendes fra andre brancher. Men det skrevne viser at man naturligvis følger med i hvad der sker.

-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: Jesper2730
Skrevet den: 25-April-2015 kl. 19:59
Det må være denne artikel fra Politiken: %20 - http://politiken.dk/forbrugogliv/digitalt/forbrugerelektronik/ECE2639354/tordenfluer-flyver-rundt-bag-glasset-paa-samsung-fladskaerme/

/Jesper


Skrevet af: Trumle
Skrevet den: 25-April-2015 kl. 20:05
Oprindeligt skrevet af Ukke Ukke skrev:

Der er en nylig artikel om det eksakte emne på Politiken (har ikke lige linket, desværre), hvor en talsmand fra Samsung Nordic siger, at de naturligvis vil følge rettens ord, men at fremtidige sager om tordenfluer bliver behandlet individuelt. Med andre ord: man skal ikke partout forvente en erstatning og Samsung skal nok gøre sit for trække hver enkelt sag i langdrag.

 
Udover at det naturligvis er en total falliterklæring fra Samsungs side, så er det sådan set ikke Samsung man skal bokse med, når man har fået fluer i sit TV. Det er og bliver stadigvæk forhandleres ansvar at levere et produkt uden mangler og dermed forhandleren man skal have udredt en eventuel tvist med.
 
Man kan selvfølgelig undlade at købe Samsungs produkter, så slipper man da for dén hovedpine.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 25-April-2015 kl. 20:13
Oprindeligt skrevet af Ukke Ukke skrev:

Der er en nylig artikel om det eksakte emne på Politiken (har ikke lige linket, desværre), hvor en talsmand fra Samsung Nordic siger, at de naturligvis vil følge rettens ord, men at fremtidige sager om tordenfluer bliver behandlet individuelt. Med andre ord: man skal ikke partout forvente en erstatning og Samsung skal nok gøre sit for trække hver enkelt sag i langdrag.

Jeg må sige, at det er den mest tåbelige udtalelse en repræsentant fra Samsung kan komme med. Er udtalelsen korrekt citeret, så fortæller den jo, at kunderne kan rende dem noget så inderligt. Shame on SamsungConfused 


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 25-April-2015 kl. 20:58
Hother. Måske er det en ide at læse udtalelsen.


http://politiken.dk/forbrugogliv/digitalt/forbrugerelektronik/ECE2639354/tordenfluer-flyver-rundt-bag-glasset-paa-samsung-fladskaerme/


-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: Hother
Skrevet den: 25-April-2015 kl. 21:25
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Hother. Måske er det en ide at læse udtalelsen.


http://politiken.dk/forbrugogliv/digitalt/forbrugerelektronik/ECE2639354/tordenfluer-flyver-rundt-bag-glasset-paa-samsung-fladskaerme/

Mange tak, men nu tog jeg jo forbehold for citatets rigtighed, men de anerkender altså ikke nødvendigvis erstatning for andre sammenlignelige fejl.Smile 


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 25-April-2015 kl. 21:40
Citat fra udtalelsen: Efter at Samsung har studeret Forbrugerklagenævnets afgørelse, oplyser firmaet, at det såvidt muligt vil følge nævnets anbefalinger. Men det vil ikke love, at alle forbrugere med tordenfluer i Samsung-fladskærme vil få deres penge tilbage.

»Samsung Electronics Nordic følger naturligvis det danske Forbrugerklagenævns anbefalinger, hvor det er muligt. Vi vil imidlertid ikke ændre praksis, men også i fremtiden vurdere hvert enkelt tilfælde, hvor en række faktorer skal tages i betragtning. For eksempel model og når produktet er købt«, skriver Samsungs ansvarlige for blandt andet smart-tv, Erik Juhlin i en mail fra det skandinaviske hovedkvarter i Sverige. Citat slut

Jeg hæfter mig ved to ting, hvor det ene følger det andet. :
Vi vil ikke love at alle vil få deres penge tilbage.

Og ....

2.at også model og tidspunkt indgår.
Det vil sige, at normale erstatningsregler, der fx kendes af de fleste fra forsikringer, indgår. At man ikke vil få fuldt beløb udbetalt når man har brugt tv'et i længere tid. Altså et fradrag for tid og ælde og øvrige omstændigheder, der kendes fra forsikringsbetingelser.

Dette anser jeg som positivt. Og jeg mener virkelig at folk, der har et Samsung TV også har en god sag. Og det vil jeg gerne følge, med forslaget om min hjælp.

Googler man thunderflies og bugs, så kommer flere fabrikater frem. Også Panasonic har jeg set, men ikke som nye. Måske de har fået problemet løst. Og også Sony, som tidligere nævnt figurerer.

-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 25-April-2015 kl. 22:51
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:



2.at også model og tidspunkt indgår.
Det vil sige, at normale erstatningsregler, der fx kendes af de fleste fra forsikringer, indgår. At man ikke vil få fuldt beløb udbetalt når man har brugt tv'et i længere tid. Altså et fradrag for tid og ælde og øvrige omstændigheder, der kendes fra forsikringsbetingelser.


Øh nej, det er ikke det der står/menes! Det har intet med forsikringernes erstatningsregler at gøre. Det der menes er, at Samsung vil overveje om man overhovedet vil give pengene tilbage, alt efter model og årgang. Så er skærm måske 3 år gammel, så får du ikke dine penge. Er den måske kun 2 år og 1 måned, så får du pengene tilbage o.s.v. Og ligeledes får du måske ikke dine penge tilbage, hvis du har købt den billigste skrabemodel, men du får dem, hvis du har købt fra de dyrere serier o.s.v.
Det har altså intet med brugs-afskrivning at gøre.

M.v.h.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 25-April-2015 kl. 23:34
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:



2.at også model og tidspunkt indgår.
Det vil sige, at normale erstatningsregler, der fx kendes af de fleste fra forsikringer, indgår. At man ikke vil få fuldt beløb udbetalt når man har brugt tv'et i længere tid. Altså et fradrag for tid og ælde og øvrige omstændigheder, der kendes fra forsikringsbetingelser.


Øh nej, det er ikke det der står/menes! Det har intet med forsikringernes erstatningsregler at gøre. Det der menes er, at Samsung vil overveje om man overhovedet vil give pengene tilbage, alt efter model og årgang. Så er skærm måske 3 år gammel, så får du ikke dine penge. Er den måske kun 2 år og 1 måned, så får du pengene tilbage o.s.v. Og ligeledes får du måske ikke dine penge tilbage, hvis du har købt den billigste skrabemodel, men du får dem, hvis du har købt fra de dyrere serier o.s.v.
Det har altså intet med brugs-afskrivning at gøre.

M.v.h.

Jeg er helt enig med Henrik. For mig virker det som om at Samsung vil gøre alt for at slippe for noget som kunne være en  konstruktionsfejlSmile.




-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 26-April-2015 kl. 06:15
Jeg er ikke uenig i jeres betragtninger. Slet ikke. Heldigvis har vi love, der fortæller, hvad der er rigtigt eller forkert. Andre ting indgår også i en sag.

Jeg brugte udtrykket "øvrige omstændigheder". Så som hvor passiv man har været i anmeldelse af sagen. Karakteren af gene. Hvornår man meddeler osv.
Uanset model og fabrikat bør tordenfluer i tvskærme ikke accepteres.



-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 26-April-2015 kl. 07:38
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:


2.at også model og tidspunkt indgår.
Det vil sige, at normale erstatningsregler, der fx kendes af de fleste fra forsikringer, indgår. At man ikke vil få fuldt beløb udbetalt når man har brugt tv'et i længere tid. Altså et fradrag for tid og ælde og øvrige omstændigheder, der kendes fra forsikringsbetingelser.


Er det noget du gætter dig til, er det noget du håber på, eller har du det fra en Samsung medarbejder at det er "normale erstatningsregler" der gås ud fra?

Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 26-April-2015 kl. 07:51
Jeg går ikke ud fra at der overhovedet gives erstatning. Tværtimod. Jeg mener, at de kan tvinges til at yde erstatning ud fra indrømmelser og gældende retsprincipper.
Jeg håber også, at andre herinde vil hjælpe de, der er blevet ofre.

-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: Bruger udmeldt 37
Skrevet den: 26-April-2015 kl. 09:43
Jeg har kørt sagen som en mangel, fejl, en direkte konstruktionsfejl, den sagkyndiges udtagelse, som mener at tordenfluerne kan været kommet ind ved produktionen af tv, så er det altså et problem i produktions faciliteterne som tillader disse dyr i tvet, eller de er kommet kommet ind senere via dårlig forsegling, dermed er det en konstruktionsfejl, Samsung har nu tabt endnu en sag hos Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen.

Samsung har på intet tidspunkt ville erkende denne fejl, mangle, konstruktionsfejl da jeg havde kontakt med dem i sagens opstart, denne holdning forsætter de med i den omtalte artikel, de gør som jeg hele tiden har følt, undskyld udtrykket, skidt på mig som køber, forbruger.

Samsungs ide som jeg tolker det, er at man som forbruger skal køre sin sag for sig, hvis man gider, orker at vente 8-10 måneder på sagen bliver afgjort, nogle vil nok allerede droppe sagen der, og køber man et tv til 20.000,- fra Samsung man opdager den omtalte fejl efter 8 måneder, og sagen tager 8-10 måneder der, så vil Samsung, sælger nok forsøge at få nedskrevet værdien af tvet for brugen af det.

Så i sidste ende vil Samsung, sælger stadig tjene penge, for folk gider ikke bruge så lang tid på en klage, nedskrivning af tvets værdi, og mange forbrugere vil stadig stå med hovedet under armen når de køber tv, de vil stadig vælge Samsungs produkter.

Køber man et tv til eks. 20.000,- må man forvente, at selv efter 3-5-7-10 år skal der ikke kunne findes tordenfluer, så er det en konstruktionsfejl.

Jeg har fortalt min historie/oplevelse med Samsungs produkt, for at oplyse om problemet, om forbrugere der læser om det, så vælger Samsungs produkter alligevel, er deres valg, men problemet får mere og mere opmærksomhed, fordi vi er nogle personer som gider, orker at tage kampen op mod så dårlige produkter fra Samsung, for der har ingen hjælp været at hente i min sag nogen steder, det er takket været mig selv for, at jeg har taget kampen imod Samsung og sælger som har været total afvisende i hele sagen.








Skrevet af: Bruger udmeldt 37
Skrevet den: 26-April-2015 kl. 10:02
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Tillykke Jan og tak for dit gode arbejde, der giver genlyd også hos producent. Det er med til at give bedre TVs i fremtiden.

Med hensyn til tiden, der var alt for længe inden du fik erstatning, så ser jeg ventetiden som en klar fordel for dig. I mellemtiden er tvapparater blevet både bedre og billigere. Og nye modeller kommer netop på markedet. Og det gamle har været gratis at bruge vi ventetiden.



Tak skal du have.

Det gamle tv har ikke været brugt i 6 måneder, har været pakket ned og så har den sagkyndige også haft det i ca. 2 måneder, ja der er kommet bedre tv siden, men ikke billigere, det jeg har kig på er fra Panasonic til 20.000,- som kommer på markedet om ca. 2 måneder.

Aldrig mere Samsung.Dead


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 26-April-2015 kl. 11:08
Oprindeligt skrevet af Jan2013 Jan2013 skrev:


Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Tillykke Jan og tak for dit gode arbejde, der giver genlyd også hos producent. Det er med til at give bedre TVs i fremtiden.

Med hensyn til tiden, der var alt for længe inden du fik erstatning, så ser jeg ventetiden som en klar fordel for dig. I mellemtiden er tvapparater blevet både bedre og billigere. Og nye modeller kommer netop på markedet. Og det gamle har været gratis at bruge vi ventetiden.



Tak skal du have.

Det gamle tv har ikke været brugt i 6 måneder, har været pakket ned og så har den sagkyndige også haft det i ca. 2 måneder, ja der er kommet bedre tv siden, men ikke billigere, det jeg har kig på er fra Panasonic til 20.000,- som kommer på markedet om ca. 2 måneder.

Aldrig mere Samsung.Dead


Også god fornøjelse med købet af et nyt tv, hvor du nu har chancen for at sætte dine forbehold inden handlen mod nedskrevne fejl eksempelvis tordenfluer.

Du stod alene i sagen. Sådan er det desværre ofte. Personligt ville jeg gerne have hjulpet. Du har dog gjort det rette og vundet sagen. Jeg håber også at du vil være med, når eller hvis der viser sig een, der har brug for støtte i en tilsvarende dag.
Du har undværet dit nye tv i lang tid. Jeg husker ikke set have set, om du fik det fulde beløb retur. Hvis ikke kan du jo true med et retsligt krav.


-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: Bruger udmeldt 37
Skrevet den: 26-April-2015 kl. 12:38
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:



Også god fornøjelse med købet af et nyt tv, hvor du nu har chancen for at sætte dine forbehold inden handlen mod nedskrevne fejl eksempelvis tordenfluer.

Du stod alene i sagen. Sådan er det desværre ofte. Personligt ville jeg gerne have hjulpet. Du har dog gjort det rette og vundet sagen. Jeg håber også at du vil være med, når eller hvis der viser sig een, der har brug for støtte i en tilsvarende dag.
Du har undværet dit nye tv i lang tid. Jeg husker ikke set have set, om du fik det fulde beløb retur. Hvis ikke kan du jo true med et retsligt krav.


Mit krav var fuld refundering af beløbet, hvilket jeg også fik.

Jeg holder øje, om der er andre der kommer i samme problemer.


Skrevet af: Fnulder
Skrevet den: 26-April-2015 kl. 13:35
Oprindeligt skrevet af Jan2013 Jan2013 skrev:


Aldrig mere Samsung.Dead
Ikke for at træde i det, men efter 10 års erfaring i branchen i 4 forskellige butikker så kan jeg melde sådan en sag kan opstå hos ALLE producenter desværre.


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 26-April-2015 kl. 14:33
Oprindeligt skrevet af Fnulder Fnulder skrev:


Oprindeligt skrevet af Jan2013 Jan2013 skrev:


Aldrig mere Samsung.Dead

Ikke for at træde i det, men efter 10 års erfaring i branchen i 4 forskellige butikker så kan jeg melde sådan en sag kan opstå hos ALLE producenter desværre.


Den opstår bare - procentvis - oftere hos Samsung! Og det siger mine 25+ år i branchen mig...

M.v.h.


Skrevet af: Bruger udmeldt 37
Skrevet den: 26-April-2015 kl. 14:38
Oprindeligt skrevet af Fnulder Fnulder skrev:



Ikke for at træde i det, men efter 10 års erfaring i branchen i 4 forskellige butikker så kan jeg melde sådan en sag kan opstå hos ALLE producenter desværre.


Samsung er den producent som har store problemer på dette område, mere end andre, samt med flere uheldige omtaler, og jeg har hørt om et LG med samme problem, det blev straks byttet uden problemer.

Samsung har valgt IKKE at anerkende deres ansvar og yder INGEN form for hjælp, og med den udmeldning de kommer med i ovenstående artikel, og min egen oplevelse, så vil jeg aldrig anbefale nogen et Samsung produkt.

Og jeg har haft 4 Samsung produkter, de har alle fejlet indenfor de 2 år. Samsung er et dårlig produkt.



Skrevet af: Fnulder
Skrevet den: 26-April-2015 kl. 14:46
Oprindeligt skrevet af Jan2013 Jan2013 skrev:

Oprindeligt skrevet af Fnulder Fnulder skrev:



Ikke for at træde i det, men efter 10 års erfaring i branchen i 4 forskellige butikker så kan jeg melde sådan en sag kan opstå hos ALLE producenter desværre.


Samsung er den producent som har store problemer på dette område, mere end andre, samt med flere uheldige omtaler, og jeg har hørt om et LG med samme problem, det blev straks byttet uden problemer.

Har så oplevet LG været nogle kæmpe hatte i andre sager. Mere det min pointe var, og ikke kun tordenflue fejl Wink


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 26-April-2015 kl. 16:28
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af Fnulder Fnulder skrev:


Oprindeligt skrevet af Jan2013 Jan2013 skrev:


Aldrig mere Samsung.Dead

Ikke for at træde i det, men efter 10 års erfaring i branchen i 4 forskellige butikker så kan jeg melde sådan en sag kan opstå hos ALLE producenter desværre.


Den opstår bare - procentvis - oftere hos Samsung! Og det siger mine 25+ år i branchen mig...

M.v.h.


Interessant. Du har jo allerede nævnt det en del gange.
Hvilke firmaer, hvor og i hvilke år var du ansat?
2. Hvad var din stilling?
3. Hvilke tvfabrikater solgte i?

-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: Trumle
Skrevet den: 26-April-2015 kl. 16:37
Oprindeligt skrevet af Jan2013 Jan2013 skrev:

Oprindeligt skrevet af Fnulder Fnulder skrev:



Ikke for at træde i det, men efter 10 års erfaring i branchen i 4 forskellige butikker så kan jeg melde sådan en sag kan opstå hos ALLE producenter desværre.


Samsung er den producent som har store problemer på dette område, mere end andre, samt med flere uheldige omtaler, og jeg har hørt om et LG med samme problem, det blev straks byttet uden problemer.

Samsung har valgt IKKE at anerkende deres ansvar og yder INGEN form for hjælp, og med den udmeldning de kommer med i ovenstående artikel, og min egen oplevelse, så vil jeg aldrig anbefale nogen et Samsung produkt.

Og jeg har haft 4 Samsung produkter, de har alle fejlet indenfor de 2 år. Samsung er et dårlig produkt.


 
Jeg synes du (i) blander tingene lidt sammen, selvom jeg da er enig i at Samsung burde lave nogle TV der er beskyttet mod fluer mv, og hjælpe med af afhjælpe eventuelle problemer.
Det er og bliver forhandleren der har ansvaret over for kunden, ikke Samsung danmark, og forhandleren kan heller ikke tørre ansvaret af på Smasung selvom de sikkert gerne vil sende kunden rundt i møllen. Hvis et TV er købt i el-giganten er det el-giganten og el-giganten alene der har ansvaret over for dig som kunde.


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 26-April-2015 kl. 17:41
Selvfølgelig er det, i sidste ende, Samsung som er problemet. I og med forhandleren spørger Samsung, om de vil rep'e eller ombytte fladskærmen. Havde Samsung valgt at gøre dette, uden videre, skulle kunden ikke til at slås med forhandleren. Men Samsung afviser kategorisk at hjælpe forhandleren med en ombytning el. anden løsning, derfor er forhandleren også nødt til at afvise en udbedring, da de 800-1.000,- forhandleren har tjent på fladskærmen, slet ikke dækker. Og det vil hurtigt komme til at koste forhandleren livet, hvis der ikke er opbakning fra Samsung.

Så jo, det er i aller højeste grad nødvendigt at skyde på Samsung!
Men vi er enige om, at rent lovgivningsmæssigt erdet forhandleren som skal klare tingene for kunden.

M.v.h.


Skrevet af: Fnulder
Skrevet den: 26-April-2015 kl. 17:47
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Selvfølgelig er det, i sidste ende, Samsung som er problemet. I og med forhandleren spørger Samsung, om de vil rep'e eller ombytte fladskærmen. Havde Samsung valgt at gøre dette, uden videre, skulle kunden ikke til at slås med forhandleren. Men Samsung afviser kategorisk at hjælpe forhandleren med en ombytning el. anden løsning, derfor er forhandleren også nødt til at afvise en udbedring, da de 800-1.000,- forhandleren har tjent på fladskærmen, slet ikke dækker. Og det vil hurtigt komme til at koste forhandleren livet, hvis der ikke er opbakning fra Samsung.

Så jo, det er i aller højeste grad nødvendigt at skyde på Samsung!
Men vi er enige om, at rent lovgivningsmæssigt erdet forhandleren som skal klare tingene for kunden.

M.v.h.
Plus personalet i butikker jo ikke er uddannet teknikker som kan træffe en afgørelse om ting som dette. Hvis Samsung mener det ikke er en mangel i TV, men bare bad luck(som hvis et dyr sætter sig i en bilmotor og smadre den) ja så kan butikken jo ikke gøre andet end forholde sig til teknikkerne hos Samsung.


Skrevet af: Ukke
Skrevet den: 26-April-2015 kl. 17:54
De kyndige som har undersøgt de omtalte TV fra Samsung, siger jo også, at de er direkte fejlkonstruerede. Forseglingen er simpelthen håbløs.


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 26-April-2015 kl. 18:14
Ikke overraskende fra en Koreansk producent - og i særdeleshed ikke overraskende, når producenten er Samsung.

M.v.h.


Skrevet af: Trumle
Skrevet den: 26-April-2015 kl. 19:06
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Selvfølgelig er det, i sidste ende, Samsung som er problemet. I og med forhandleren spørger Samsung, om de vil rep'e eller ombytte fladskærmen. Havde Samsung valgt at gøre dette, uden videre, skulle kunden ikke til at slås med forhandleren. Men Samsung afviser kategorisk at hjælpe forhandleren med en ombytning el. anden løsning, derfor er forhandleren også nødt til at afvise en udbedring, da de 800-1.000,- forhandleren har tjent på fladskærmen, slet ikke dækker. Og det vil hurtigt komme til at koste forhandleren livet, hvis der ikke er opbakning fra Samsung.

Så jo, det er i aller højeste grad nødvendigt at skyde på Samsung!
Men vi er enige om, at rent lovgivningsmæssigt erdet forhandleren som skal klare tingene for kunden.

M.v.h.

 
Du argumenterer mod noget andet and det jeg skrev og ender med at give mig ret.. Hvor vil du hen med det.
 
Jeg gentager. Det er ikke samsungs opgave at hjælpe kunden sådan som det blev antydet i i det indlæge jeg svarede på. Det er forhandlerens opgave, uanset om samsung så hjælper forhandleren eller om den pågældende handel ender i minus. Det er klart at forhandlerens servicevillighed er større hvis nogen andre tager regningen, men det er i bund og grund ikke kundens problem.


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 26-April-2015 kl. 19:17
De to sager der har været kørt, er begge sket gennem forhandlerne - som loven foreskriver. Men hvorfor tror du at både HiFi Klubben og El Giganten har været kategorisk afvisende overfor kunderne? HiFi Klubben endda i en sådan grad at de åbenbart har været ubehøvlede. Det skyldes da ene og alene, at de har fået klart afslag fra Samsung.

M.v.h.



Print side | Luk vindue