Print side | Luk vindue

De sidste filmsamlere

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Film og udsendelser
Forumbeskrivelse: Film på Blu-ray, DVD samt tv-udsendelser mv.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=138812
Udskrevet den: 02-Maj-2024 kl. 15:15


Emne: De sidste filmsamlere
Skrevet af: Bruger udmeldt 30
Emne: De sidste filmsamlere
Skrevet den: 28-Februar-2015 kl. 08:56
Den sidste sten er lagt. Med Nordisk Films Dansk Film Skat, så er der vel ikke nogen grund til at købe film mere?



Svar:
Skrevet af: Trumle
Skrevet den: 28-Februar-2015 kl. 09:15
Ork jo. Der er masser af film der ikke kan streames, eller købes på disk fra ny. Filmsamling går ikke af mode lige foreløbigt. 


Skrevet af: Bruger udmeldt 30
Skrevet den: 28-Februar-2015 kl. 09:23
Hvis vægten bliver lagt på streaming, så kan selskaberne jo begrænse salget.


Skrevet af: vclarke
Skrevet den: 01-Marts-2015 kl. 01:34
De kan da stoppe salget fuldstændig, hvis det er det de vil.

Jeg håber dog at Danskfilmskat.dk har den sideeffekt at flere film bliver udgivet på BD, da de alligevel har brugt penge på digitaliseringen.


Skrevet af: Bruger udmeldt 30
Skrevet den: 01-Marts-2015 kl. 08:55
Oprindeligt skrevet af vclarke vclarke skrev:

De kan da stoppe salget fuldstændig, hvis det er det de vil.

Jeg håber dog at Danskfilmskat.dk har den sideeffekt at flere film bliver udgivet på BD, da de alligevel har brugt penge på digitaliseringen.

Der er en del i SD og noget er i tilpasset HD. Det ses også tydeligt, at de har brugt de gamle mastere. Det ses også i intro og outro på visse film. Men du har ret, at det burde være en sideefekt, at flere film bliver udgivet på BD. Især på de film som er i HD.   


Skrevet af: Bruger udmeldt 30
Skrevet den: 02-Marts-2015 kl. 19:11
Dansk Film Skat, leveret af Nordisk Film, højeste ønske er at trække brugerne/køberne af film over på streaming - at det så ikke altid er HD de leverer, så burde der være håb for samlerne. Især hvis Nordisk Film vil tjene lidt ekstra på Blu-ray, på de film som virkelig er streamet i HD.


Skrevet af: dr gonzo
Skrevet den: 02-Marts-2015 kl. 19:31
Jeg tror bestemt ikke det kommer et dødsstød til fysiske medier lige med det samme. Branchen har også behov for, at der bliver solgt dyrt hjemmegrej til entusiaster. Streaming kan stadig ikke leve op til den kvalitet, en god hjemmebiograf kan levere, derfor vil der stadig være behov for at et fysisk medie som levere den bedst mulige kvalitet. Men der er ingen tvivl om, at det fysiske salg vil dale og det vil måske medføre, at priserne vil stige. Men man skal også huske, at den gang det ikke var blevet smart endnu at samle på film, var vi stadig nogle som købte film på Laserdiscs til 300 kr. eller mere for en enkelt film (jeg ejede skiver jeg havde betalt over 1.000 kr. for). Den slags entusiaster vil også være der i fremtiden og ingen klog forretningsmand, vil afskrive den indtjening.


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=134893&PN=1&title=3rd-row-cinema-mixing-studio-billeder-p-side-1 - Min hjemmebio - 3rd Row Cinema


Skrevet af: Bruger udmeldt 30
Skrevet den: 02-Marts-2015 kl. 19:41
Oprindeligt skrevet af dr gonzo dr gonzo skrev:

Jeg tror bestemt ikke det kommer et dødsstød til fysiske medier lige med det samme. Branchen har også behov for, at der bliver solgt dyrt hjemmegrej til entusiaster. Streaming kan stadig ikke leve op til den kvalitet, en god hjemmebiograf kan levere, derfor vil der stadig være behov for at et fysisk medie som levere den bedst mulige kvalitet. Men der er ingen tvivl om, at det fysiske salg vil dale og det vil måske medføre, at priserne vil stige. Men man skal også huske, at den gang det ikke var blevet smart endnu at samle på film, var vi stadig nogle som købte film på Laserdiscs til 300 kr. eller mere for en enkelt film (jeg ejede skiver jeg havde betalt over 1.000 kr. for). Den slags entusiaster vil også være der i fremtiden og ingen klog forretningsmand, vil afskrive den indtjening.

Nu har jeg ikke oplevet Laserdiscs - men stiger det generelle prisniveau til Laserdiscsniveau, så vil det næsten være dræbende overfor den almene samler, som jeg er!

Noget andet er, at Hr. og fru Jensen er lidt naive, hvis de tror, de får den bedste kvalitet via streaming. Og der er Dansk Film Skat et dårligt bud!


Skrevet af: hansie
Skrevet den: 03-Marts-2015 kl. 06:19
Hr og Fru Jensen går jo nettop ikke efter bedste kvallitet,   Men efter pris og udvalg.


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 03-Marts-2015 kl. 06:38
Dansk Film, Skat


Skrevet af: Bruger udmeldt 30
Skrevet den: 03-Marts-2015 kl. 07:38
Så det er helt i orden at Nordisk Film driver falsk markedsføring med Dansk Film Skat?

Filmsamleren/filmkøberen er den ægte filmfan!


Skrevet af: Bruger udmeldt 30
Skrevet den: 03-Marts-2015 kl. 08:08
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Hr og Fru Jensen går jo nettop ikke efter bedste kvallitet,   Men efter pris og udvalg.

Hr og Fru Jensen har en topskærm i 55" og ser dårlig kvalitet - som pris og udvalg? 
Hmm...


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 03-Marts-2015 kl. 09:21
Det hedder http://www.danskfilmskat.dk - Dansk Filmskat .


Skrevet af: Bruger udmeldt 30
Skrevet den: 03-Marts-2015 kl. 09:44
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Det hedder http://www.danskfilmskat.dk - Dansk Filmskat .

Ja det er jo vigtigt med den korrekte webside, for at fremme forståelsen og inddeling af dem der er for og imod filmsamlere og filmseere.


Skrevet af: Tarkin
Skrevet den: 03-Marts-2015 kl. 10:09
Oprindeligt skrevet af tonice25 tonice25 skrev:

Hvis vægten bliver lagt på streaming, så kan selskaberne jo begrænse salget.
Vægten bliver tilsyneladende ikke lagt på streaming, i hvert fald her fra starten af. Det er fx kun de 2 første Olsen Banden film der kan streames, skønt de alle kan købes på blu-ray i fin restaureret kvalitet. Go figure Confused


Skrevet af: hansie
Skrevet den: 03-Marts-2015 kl. 10:25
Oprindeligt skrevet af tonice25 tonice25 skrev:

Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Hr og Fru Jensen går jo nettop ikke efter bedste kvallitet,   Men efter pris og udvalg.

Hr og Fru Jensen har en topskærm i 55" og ser dårlig kvalitet - som pris og udvalg? 
Hmm...

Ja de køber billigste 55'' i Elgiganten og er tilfreds med det store billede.

De fleste ved ikke hvordan et korrekt billede skal se ud.  og er sikkert ligeglad, 

Hvordan ved de om det er dårlig kvalitet ?


Skrevet af: Bruger udmeldt 30
Skrevet den: 03-Marts-2015 kl. 10:27
Oprindeligt skrevet af Tarkin Tarkin skrev:

Oprindeligt skrevet af tonice25 tonice25 skrev:

Hvis vægten bliver lagt på streaming, så kan selskaberne jo begrænse salget.
Vægten bliver tilsyneladende ikke lagt på streaming, i hvert fald her fra starten af. Det er fx kun de 2 første Olsen Banden film der kan streames, skønt de alle kan købes på blu-ray i fin restaureret kvalitet. Go figure Confused

Nordisk Film ville netop skyde sig selv i foden, hvis de gik imod de fine Blu-ray udgaver, måske også tage livet af udviklingen af flere gamle danske film på Blu-ray, hvis de lagde alle Olsen Banden filmene på Dansk Filmskat.

Men jeg forstår dit personlige ønske - problemet er, at de for film de benævner som HD, der er det ikke altid HD.  


Skrevet af: Bruger udmeldt 30
Skrevet den: 03-Marts-2015 kl. 10:32
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Oprindeligt skrevet af tonice25 tonice25 skrev:

Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Hr og Fru Jensen går jo nettop ikke efter bedste kvallitet,   Men efter pris og udvalg.

Hr og Fru Jensen har en topskærm i 55" og ser dårlig kvalitet - som pris og udvalg? 
Hmm...

Ja de køber billigste 55'' i Elgiganten og er tilfreds med det store billede.

De fleste ved ikke hvordan et korrekt billede skal se ud.  og er sikkert ligeglad, 

Hvordan ved de om det er dårlig kvalitet ?

Hvis de filmisk har noget at sammenligne med.

Hvis man har set eller har filmen i flere udgaver, så er det vel ikke den store magi, at se hvad der ser korrekt ud?

Jeg mener, du sætter vel heller ikke en gammel VHS optagelse op på en storskærm som en 55"?


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 03-Marts-2015 kl. 11:21
Ahva'?


Skrevet af: Tarkin
Skrevet den: 03-Marts-2015 kl. 11:25
Oprindeligt skrevet af tonice25 tonice25 skrev:


Oprindeligt skrevet af Tarkin Tarkin skrev:


Oprindeligt skrevet af tonice25 tonice25 skrev:

Hvis vægten bliver lagt på streaming, så kan selskaberne jo begrænse salget.

Vægten bliver tilsyneladende ikke lagt på streaming, i hvert fald her fra starten af. Det er fx kun de 2 første Olsen Banden film der kan streames, skønt de alle kan købes på blu-ray i fin restaureret kvalitet. Go figure Confused


Nordisk Film ville netop skyde sig selv i foden, hvis de gik imod de fine Blu-ray udgaver, måske også tage livet af udviklingen af flere gamle danske film på Blu-ray, hvis de lagde alle Olsen Banden filmene på Dansk Filmskat.

Men jeg forstår dit personlige ønske - problemet er, at de for film de benævner som HD, der er det ikke altid HD.  

Nu har jeg selv alle Olsen Banden filmene på blu-ray, så jeg kan hvad de film angår være ligeglad, men det virker da helt hul i hovedet ikke at tilbyde alt det de ligger inde med i restaureret HD på deres nye streamingsite, i hvert fald af ældre film som har været vist et utal af gange i dansk tv og som har været udgivet på VHS, DVD og BD. De skyder sig netop selv i foden, hvis de begrænser indholdet, så folk alligevel må ud og købe de gamle film på BD, når de er blevet restaureret. Folk der tegner abonnement forventer vel at alle de gamle film bliver tilgængelige lige så snart de er blevet restaureret... Men jeg tror nu ikke det er Nordisk Films hensigt at udskyde tilgængeligheden. Lur mig om ikke Olsen Banden filmene bliver lagt op hen ad vejen her i 2015 - så kan de jo bedre bryste sig af at der løbende udkommer nye titler...


Skrevet af: Bruger udmeldt 30
Skrevet den: 03-Marts-2015 kl. 11:37
Oprindeligt skrevet af Tarkin Tarkin skrev:

Oprindeligt skrevet af tonice25 tonice25 skrev:


Oprindeligt skrevet af Tarkin Tarkin skrev:


Oprindeligt skrevet af tonice25 tonice25 skrev:

Hvis vægten bliver lagt på streaming, så kan selskaberne jo begrænse salget.

Vægten bliver tilsyneladende ikke lagt på streaming, i hvert fald her fra starten af. Det er fx kun de 2 første Olsen Banden film der kan streames, skønt de alle kan købes på blu-ray i fin restaureret kvalitet. Go figure Confused


Nordisk Film ville netop skyde sig selv i foden, hvis de gik imod de fine Blu-ray udgaver, måske også tage livet af udviklingen af flere gamle danske film på Blu-ray, hvis de lagde alle Olsen Banden filmene på Dansk Filmskat.

Men jeg forstår dit personlige ønske - problemet er, at de for film de benævner som HD, der er det ikke altid HD.  

Nu har jeg selv alle Olsen Banden filmene på blu-ray, så jeg kan hvad de film angår være ligeglad, men det virker da helt hul i hovedet ikke at tilbyde alt det de ligger inde med i restaureret HD på deres nye streamingsite, i hvert fald af ældre film som har været vist et utal af gange i dansk tv og som har været udgivet på VHS, DVD og BD. De skyder sig netop selv i foden, hvis de begrænser indholdet, så folk alligevel må ud og købe de gamle film på BD, når de er blevet restaureret. Folk der tegner abonnement forventer vel at alle de gamle film bliver tilgængelige lige så snart de er blevet restaureret... Men jeg tror nu ikke det er Nordisk Films hensigt at udskyde tilgængeligheden. Lur mig om ikke Olsen Banden filmene bliver lagt op hen ad vejen her i 2015 - så kan de jo bedre bryste sig af at der løbende udkommer nye titler...


Hvis de så er restaureret i HD og ikke syner af gamle DVD-mastere, som jeg i visse tilfælde har set på Dansk Filmskat, så er det en anden sag. Bare se på visse intro og outro, til visse film!

Og så burde de skilte mere med, de film som kun er i SD!

Når så det er sagt, så forstår jeg ikke, at Nordisk Film også vil tilbyde noget til den ægte filmfan - dem der stadig køber sine film, ved at udgive noget mere i HD på Blu-ray, så Olsen Banden filmene skal stå alene!




Print side | Luk vindue