Print side | Luk vindue

Motorola RAZR XT910

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Android udstyr
Forumbeskrivelse: Udstyr baseret på Google Android som smartphones og tablets
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=139590
Udskrevet den: 28-April-2024 kl. 17:22


Emne: Motorola RAZR XT910
Skrevet af: javilha
Emne: Motorola RAZR XT910
Skrevet den: 05-April-2015 kl. 18:20
Så fik jeg da lige købt min første smartbørge. Ikke fordi, jeg havde behovet, men lige netop denne, ville jeg da gerne eje. Den er købt brugt, men i fin pæn stand. Min KRZR K1 bliver dog ikke lukket ned, men fortsat brugt i det daglige, men det bliver da sjovt, at lære den XT910 at kende. En ret flot mobil i øvrigt.

-------------
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*



Svar:
Skrevet af: Notfast
Skrevet den: 07-April-2015 kl. 08:45
Hvorfor valgte du lige en XT910?

-------------
.....


Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 07-April-2015 kl. 17:11
Jeg har en XT910, som snart er udtjent - det har været min bedste mobil til dato.

Perfekt med den buede bagside som er let rug - god løsning når man skal have den hurtigt op af lommen.

Ville ønske at de havde fortsat med at lave mobiler med samme design. Genialt at de har 4 knapper i stedet for Googles 3, da indstillinger er klart en fordel altid at have samme sted på en knap.


-------------
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.


Skrevet af: javilha
Skrevet den: 07-April-2015 kl. 17:42
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Hvorfor valgte du lige en XT910?
Grunden til at jeg valgte lige de, var da jeg 2011 var nede i TDC bare for at kigge, og så jeg den. Kæft den var flot. Smartphone gad jeg dog ikke at have, men skulle de være, så var den denne her, da den var/er utrolig flot og skærmen med. Men nu så jeg den i Bluecity til en billig penge og så kunne jeg ikke lade være. Min første skulle være den. Så det er derfor.   

-------------
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*


Skrevet af: javilha
Skrevet den: 07-April-2015 kl. 17:47
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Jeg har en XT910, som snart er udtjent - det har været min bedste mobil til dato.

Perfekt med den buede bagside som er let rug - god løsning når man skal have den hurtigt op af lommen.

Ville ønske at de havde fortsat med at lave mobiler med samme design. Genialt at de har 4 knapper i stedet for Googles 3, da indstillinger er klart en fordel altid at have samme sted på en knap.
Hvis du gerne vil have en "ny", altså godt nok en brugt og velholdt med æske og det hele, så skal du kigge i DBA for der er en tl salg nu til 500kr i Vanløse. Er blevet meget fortrolig med min nu og var overrasket, at det ikke var værre, at starte den op. Troede de var noget af en styrmands eksamen.

-------------
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*


Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 07-April-2015 kl. 20:22
Oprindeligt skrevet af javilha javilha skrev:

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Jeg har en XT910, som snart er udtjent - det har været min bedste mobil til dato.

Perfekt med den buede bagside som er let rug - god løsning når man skal have den hurtigt op af lommen.

Ville ønske at de havde fortsat med at lave mobiler med samme design. Genialt at de har 4 knapper i stedet for Googles 3, da indstillinger er klart en fordel altid at have samme sted på en knap.
Hvis du gerne vil have en "ny", altså godt nok en brugt og velholdt med æske og det hele, så skal du kigge i DBA for der er en tl salg nu til 500kr i Vanløse. Er blevet meget fortrolig med min nu og var overrasket, at det ikke var værre, at starte den op. Troede de var noget af en styrmands eksamen.

Når jeg skrev udtjent, så er det fordi den efterhånden er for langsom i daglidagen - selve telefonen fejler skam ikke noget. Men den er jo en 3½ år gammel telefon.


-------------
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.


Skrevet af: javilha
Skrevet den: 07-April-2015 kl. 20:54
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:


Oprindeligt skrevet af javilha javilha skrev:

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Jeg har en XT910, som snart er udtjent - det har været min bedste mobil til dato.

Perfekt med den buede bagside som er let rug - god løsning når man skal have den hurtigt op af lommen.

Ville ønske at de havde fortsat med at lave mobiler med samme design. Genialt at de har 4 knapper i stedet for Googles 3, da indstillinger er klart en fordel altid at have samme sted på en knap.
Hvis du gerne vil have en "ny", altså godt nok en brugt og velholdt med æske og det hele, så skal du kigge i DBA for der er en tl salg nu til 500kr i Vanløse. Er blevet meget fortrolig med min nu og var overrasket, at det ikke var værre, at starte den op. Troede de var noget af en styrmands eksamen.

Når jeg skrev udtjent, så er det fordi den efterhånden er for langsom i daglidagen - selve telefonen fejler skam ikke noget. Men den er jo en 3½ år gammel telefon.
At den er blevet idt langsommere.....det er vel noget med at du har fyldt den godt op med filer og programmer, samt apps? Eller det er måske noget andet?   

-------------
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*


Skrevet af: trikker
Skrevet den: 09-April-2015 kl. 20:08
Jeg har først nu skiftet min XT910 ud (med en Moto G 4G), jeg kunne desværre ikke finde en der var i samme klasse, rent udseende mæssigt.
Tillykke med den.


Skrevet af: javilha
Skrevet den: 09-April-2015 kl. 21:15
Oprindeligt skrevet af trikker trikker skrev:

Jeg har først nu skiftet min XT910 ud (med en Moto G 4G), jeg kunne desværre ikke finde en der var i samme klasse, rent udseende mæssigt.
Tillykke med den.
Tak. Er meget glad for den. Har holdt fast i Motorola, siden jeg fik min første mobil i 2000. Det var en klap mobil T3188. Synes det er godt og meget drift sikkert mærke.

-------------
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*


Skrevet af: javilha
Skrevet den: 12-April-2015 kl. 12:57
By the way.......kan man udskifte batteriet på XT-910'erne, eller er det et fast batteri?.

-------------
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*


Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 13-April-2015 kl. 10:36
Oprindeligt skrevet af javilha javilha skrev:

By the way.......kan man udskifte batteriet på XT-910'erne, eller er det et fast batteri?.

Det kan udskiftes hvis man er fingernem og dygtig med en hobbykniv.


-------------
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.


Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 03-Maj-2015 kl. 11:46
Har nu valgt at beholde min aldrende XT910 indtil at der kommer en anden mobil som falder i min smag.

Valgte dog at opdatere den fra Jelly Bean til nyeste Lollipop 5.1, der umiddelbart kører som en drøm.
Jeg har ikke oplevet nogen fejl endnu og alt hardware ser ud til at være understøttet, helt ned til lommelygten.
Mangler stadig at teste batterilevetiden, da den brugte meget strøm i starten. Men det var også midt i opsætningen, opdatering og installering af alle Apps og det trækker en del.

Det kan godt anbefales at benytte et backup program, hvis man eksempelvis ønsker sine SMS beskeder med over.

Jeg benyttede denne guide, sammen med den natlige build af CM12.1.
Min telefon var på forhånd rooted, så det var oppe og spille på en times tid.

http://www.youtube.com/watch?v=kBUC-P8acjg - https://www.youtube.com/watch?v=kBUC-P8acjg

Lav ramslot på 1000 GB system og 110-210 til cache, resten bør gå til data.


-------------
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.


Skrevet af: javilha
Skrevet den: 03-Maj-2015 kl. 12:15
Den første tid, jeg havde den, syntes jeg, den brugte batteriet lidt hurtigt....og det er på trods af, den kun har de programmer den er født med og musik og film kører ikke på den, for der ikke noget på endnu. Men den tidligere ejer har jo nok sjat ladet den lige fra ny af og har derfor ikke udnyttet batteriet ordentligt. Jeg har nu 5 gange ladet den gå ud af sig selv før opladning. Det er jo lækkert, der er en diode, der blinker ved beskeder og lavt batteri, hvilket er grøn og rød henholdsvis, muligvis blå ved Bluetooth, så man behøver ikke tænde den hele tiden, når den står på vibr.
Da jeg fik den, holdt den i 1.5 dag ved beskeder og lidt opkald. Efter at jeg så har "strukket" batteriet fra top til bund flere gange, holder den nu ved samme brug 4 dage. Men når mange ting kører og den hele tiden er i brug, som man jo ser rigtig mange gøre, ja så holder den nok kun 2-3 dage. Men hjulpet, det har det i hvert fald. En rigtig lækker tjirleføøn.   

-------------
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*


Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 03-Maj-2015 kl. 22:04
Jeg kan annefale at købe appen Light Flow. Som giver mulighed for flere statuskoder med lys, f.eks gul ved e-mail, grøn med mms, lilla sms osv.

Kan også anbefale Juice Defender, som giver næsten 2x batteritid ekstra. Men det er bedst ved Icecream Sandwich eller Jelly Bean, kan ikke rigtigt få det til at virke godt under Lollopop.

Hvilken Android kører din?


-------------
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.


Skrevet af: javilha
Skrevet den: 04-Maj-2015 kl. 17:18
Den kører 4.04. Det kan jeg se under "om telefonen" i indstillinger.

-------------
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*


Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 04-Maj-2015 kl. 18:49
Oprindeligt skrevet af javilha javilha skrev:

Den kører 4.04. Det kan jeg se under "om telefonen" i indstillinger.
Hvad sker der hvis du checker for opdateringer?

Den burde få en Jelly Bean 4.1.2 OTA (Over The Air) opdatering automatisk.

Der er mange fejlrettelser fra Ice Cream Sandwich  4.0.4 til Jelly Bean.


-------------
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.


Skrevet af: trikker
Skrevet den: 04-Maj-2015 kl. 20:51
Der er lavet en 4.1.2, men kun til England, Frankrig ,Italien, Tyskland, Spanien, så hvis det er en  nonEFIGSretail.en.eu systemversion, får han den ikke (jeg gjorde ihvertfald ikke).
Det var min konklusion, da min var i brug, men ret mig gerne hvis jeg tager fejl.


Skrevet af: javilha
Skrevet den: 04-Maj-2015 kl. 21:51
Nu bruger jeg et taletidkort fra TDC på den og det gik fint nok med at gå på nettet til at begynde med. Men efter en rum tid, er adgangen tilsyneladende lukket for den del. Jeg fik fat i en mobil mage til, til min far og prøvede den lige af, så jeg var sikker på den var som den skulle være og det hjalp ikke her heller. Så jeg tror ikke jeg kan hente opdateringer, så længe jeg bruger taletidskort, da jeg foretrækker dette. Men ellers er bruges på andre områder helt fin. Om det hjælper på det at købe taletiden på nettet, så data/nettet bliver billigere pr mb, ved jeg ikke.

-------------
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*


Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 04-Maj-2015 kl. 22:06
Oprindeligt skrevet af javilha javilha skrev:

Nu bruger jeg et taletidkort fra TDC på den og det gik fint nok med at gå på nettet til at begynde med. Men efter en rum tid, er adgangen tilsyneladende lukket for den del. Jeg fik fat i en mobil mage til, til min far og prøvede den lige af, så jeg var sikker på den var som den skulle være og det hjalp ikke her heller. Så jeg tror ikke jeg kan hente opdateringer, så længe jeg bruger taletidskort, da jeg foretrækker dette. Men ellers er bruges på andre områder helt fin. Om det hjælper på det at købe taletiden på nettet, så data/nettet bliver billigere pr mb, ved jeg ikke.

Undskyld jeg spørger, men hvad type abonnement har du???

Jeg tror slet ikke der findes nogle minutpris afregnede abonnementer tilbage, som kan svare sig.
Mine forældre som havde Telmore har lige skiftet, fordi minutprisen er blevet sat op med 19 øre.


Hvorfor har du ikke et abonnement med data?

Du kan eksempelvis få 3 timers tale med 2 GB data til 69kr  om måneden.

Eller 5 timers tale med 10 GB data til 79 kr. om måneden hos Oister.


-------------
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.


Skrevet af: javilha
Skrevet den: 04-Maj-2015 kl. 22:16
Jeg gider ikke have et abn. Har brugt taletidskort siden 2000. Det primære, er et fra Mobilligt, som kører på TDC's net og det jeg har som ekstra, er et fra TDC og det er det, der sidder i 910. Mobilligt er billigere ved køb i butikkerne end TDC, som er 3 gange dyrere, men det betyder intet, da jeg ikke bruger det særligt tit. Men køber jeg taletiden her på nettet, er prisen den samme som Mobilligt.Køber jeg på nettet, vil dette nr bliver tilgængeligt på KRAK, og det vil bare forvirre min omgangsskreds og andre. Det er heler ikke sikkert jeg vil bruge 910'eren i det daglige, da den er stor i forhold til min Motorola KRZR K1 klap mobil og er nemmere at have som håndværker.   

-------------
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*


Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 04-Maj-2015 kl. 22:45
Oprindeligt skrevet af javilha javilha skrev:

Jeg gider ikke have et abn. Har brugt taletidskort siden 2000. Det primære, er et fra Mobilligt, som kører på TDC's net og det jeg har som ekstra, er et fra TDC og det er det, der sidder i 910. Mobilligt er billigere ved køb i butikkerne end TDC, som er 3 gange dyrere, men det betyder intet, da jeg ikke bruger det særligt tit. Men køber jeg taletiden her på nettet, er prisen den samme som Mobilligt.Køber jeg på nettet, vil dette nr bliver tilgængeligt på KRAK, og det vil bare forvirre min omgangsskreds og andre. Det er heler ikke sikkert jeg vil bruge 910'eren i det daglige, da den er stor i forhold til min Motorola KRZR K1 klap mobil og er nemmere at have som håndværker.   

Jamen Mobilligt har 99 øre pr. minut og 25 øre i opkaldsafgift.

Så hvis du taler i telefon mere end 69 minutter på en måned, så er de løsninger jeg har foreslået billigere og det er med gratis SMS+MMS+opkaldsafgift.

Du kan endda få en pakke med en times taletid til 49 kr. og hvert minut er herefter 49 øre.
Så hvis du bare taler 49 minutter på en måned, så er dette abonnement billigere end Mobilligt.

Så Mobilligt er i virkeligheden ikke særligt billigt. Wink


-------------
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.


Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 04-Maj-2015 kl. 22:51
Så også lige at Oister har et endnu billigere forbrugsafrengenet abonnement til dig.

9 kr. om måneden og 49 øre i minuttet.

Så hvis du bare taler 18 minutter i telefon hver måned, så vil det være billigere end dit Mobilligt abonnement.



-------------
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.


Skrevet af: javilha
Skrevet den: 05-Maj-2015 kl. 17:31
Lige nu, med mit meget lille forbrug, er jeg godt tilfreds med Mobilligt. Det er heldigvis pr sek og ikke pr påbegyndt minut. Gad vide, om Mobilligt med data, har fulgt TDC's eller det stadig er det samme, som da jeg fik det i 07. Det Oyster virker meget interessant med de 9 kr, med hvad så med mms/sms og er internet tilgængeligt. Der var jo for en 4-5 år siden det, at det mobile internet til almindlige mobiler, brugte de undersider til de rigtige sider, som gav adgang til mange sider. Mange af dem er nu væk. Synes det er ærgerligt, man ikke lod disse være. Det var jo ret fint, at man kunne bruge DMI, Eniro, De Gule Sider og mange flere, på en helt almindelig mobil som min K1. Når man søgte en adresse, kunne man også vælge at se et satellit foto af det, ligesom man på DMI, kunne se de sidste 4 vejr satellit fotos. DR og TV-2's hjemmesider, var også at finde her.
Der er selvfølgelig almindelige mobiler endnu fx som Motorla U9, som jeg også har, som kan tage større sider, men dog så med større data forbrug. Det andet kostede nærmest intet. Synes det var sjovt dengang at bruge. Skulle man noget større, gik man jo bare på den bærbare derhjemme. Kan ikke se, hvorfor man ikke lod det være. Men sådan skal det ikke være.

-------------
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 05-Maj-2015 kl. 18:15

Når man bruger sin Telefon til at gå på nettet, så er det jo ofte mobil udgaver af sider.Man kan så vælge om det skal være Desktop versionen man vil have.
Data kan ikke undværes på en Telefon i dag, det er de jo beregnet til.
Har lige nu og de næste 3 måneder ubegrænset forbrug, normalt er det 5Gb og 10 Timer tale. Pris Kr. 89/måned, så der kan alle være med.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 05-Maj-2015 kl. 18:48
Har lige "nedgraderet" mit Oister fra 8 t / 10 gb til 10 t / 5 gb og til 79kr, en tier billigere end før. Man skal godt nok være meget på nettet, hvis 5 gb ikke er nok.


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 05-Maj-2015 kl. 18:52

Ja, 5Gb på en mobil er pænt meget, især når det som skrevet er mobil versioner af siderne man kommer ind på. Ligeledes bruger GPS heller ikke meget.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: javilha
Skrevet den: 06-Juni-2015 kl. 13:07
Nu er jeg godt ret glad for den 910'er, men et punkt går mig meget på. hvis man gerne vil tage et billede, som man vil bruge som baggrund, så får man ikke hele billedet med, men må vælge et mindre udsnit. DET ER SGU DA ÅNDSVAGT!!!! Man kan slet ikke fravælge det. Tager man et billede af en lækker bil f.eks, må man nøjes med lidt af baghjulet og bagerste vindue, eller den anden ende. Man skal nok ud til den østlige del af Mercur, hvis man vil være sikker på at kunne få hele bilen med. Er dette noget Motorola har ændret på siden? Det er det eneste bøvs, jeg er lidt utilfreds med. Ellers en herlig mobil.

-------------
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*


Skrevet af: javilha
Skrevet den: 12-Juli-2015 kl. 20:58
Jeg skrev tidligere tråden, at jeg ikke kunne komme på nettet med brug af taletidskort, men det kan jeg åbenbart alligevel. Jeg manglede en mms opsætning og sendte bud efter denne. Havde ikke lagt mærke til, at antenne signal pindende var blå til at starte med, men efterfølgende blev hvide. Der skete åbenbart dette, at tlf'en under APN adgang, havde stillet denne på MMS som standard, efter mms opsætningen var fuldført. Da jeg så stillede APN på Internet, blev den blå, akkurat som wifi antenne bliver det. Er den hvid, er du forbundet, men har ikke adgang. Så der er nu ingen problemer med at komme på nettet via mobil nettet. Heller ikke at få app opdateringer, når de er der med brug af taletids kort. Ded jo bår'dæj'lit'.....    

-------------
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*



Print side | Luk vindue