Print side | Luk vindue

YouTube på tablet og smarttv

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Teknik & Teori
Forumbeskrivelse: Generel teknik og teori.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=139597
Udskrevet den: 28-April-2024 kl. 23:41


Emne: YouTube på tablet og smarttv
Skrevet af: Bruger udmeldt 30
Emne: YouTube på tablet og smarttv
Skrevet den: 06-April-2015 kl. 10:24
Hvorfor kan YouTube videoer ikke afspilles på android tablet?

Og så har jeg et Sony tv, årgang 2011, i soveværelset, der er en besked om, at YouTube app'en ikke fungerer efter 20. april. Der er en henvisning til en opdateringsside. - Men er det ikke en fejl?



Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 06-April-2015 kl. 10:36

Der afspilles fint på Android. Hvilke problem oplever du.?

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Bruger udmeldt 30
Skrevet den: 06-April-2015 kl. 10:43
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Der afspilles fint på Android. Hvilke problem oplever du.?

Hvis jeg prøver at afspille YouTube video, så er der enten sort skærm eller også går den ned og tablet genstarter - kun ved YouTube.
Hvad med tv, har du noget svar der?


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 06-April-2015 kl. 10:50

Lyder underligt App åbner fint, video vælges og kører uden problemer, prøv at afinstaler, opdateringer, vil den så åbne og køre.?
Den opdatering jeg kører med lige nu kom i går.
Hvad angår TV, så har jeg ikke prøvet der endnu, har dog ikke Sony.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Bruger udmeldt 30
Skrevet den: 06-April-2015 kl. 10:56
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Lyder underligt App åbner fint, video vælges og kører uden problemer, prøv at afinstaler, opdateringer, vil den så åbne og køre.?
Den opdatering jeg kører med lige nu kom i går.
Hvad angår TV, så har jeg ikke prøvet der endnu, har dog ikke Sony.

Min svoger har en apple tablet med samme problem.


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 06-April-2015 kl. 10:59

Ser lige nu You Tube via TV App, kører uden problemer.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Bruger udmeldt 30
Skrevet den: 06-April-2015 kl. 11:03
Tv i stuen, Sony model 2013, jeg har 2 YouTube app - det ene udløber 20. april.
Tv i soveværelset, YouTube app udløber 20. april.



Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 06-April-2015 kl. 11:08

Mit TV er fra 2011, har ikke oplevet at noget udløber.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Bruger udmeldt 30
Skrevet den: 06-April-2015 kl. 11:16
Så må Sony være ved at "kuppe" mit tv - jeg må have fat i Sony og spørge dem om, hvad I alverden de er i gang med. Smile


Skrevet af: Bruger udmeldt 30
Skrevet den: 06-April-2015 kl. 16:22
Her er lidt om det her:
http://www.sony.dk/support/da/product/KDL-40EX710
og her:
http://www.sony.dk/support/da/content/cnt-hn/prd-tvhc/youtube-app-announcement-TV/KDL-40EX710


Skrevet af: Bruger udmeldt 30
Skrevet den: 07-April-2015 kl. 09:28
Det er ikke mange, der bruger YouTube herinde? Smile


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 07-April-2015 kl. 10:10

Jo, men nok direkte på TVet.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Bruger udmeldt 30
Skrevet den: 07-April-2015 kl. 10:20
Der findes faktisk mange sjældne serier på YouTube. Og for ikke at døje med forskellige svinkeærinder for at få YouTube op på sin tv-skærm, så handler også om, at det fungerer via app'en. Umiddelbart er det svært at forestille sig, at Sony står alene med opdateringsproblem? Som mit nævnte tv.

Noget andet er så afspilningsproblem via android tablet - og som nævnt har min svoger også problem via sin apple tablet. Smile


Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 07-April-2015 kl. 10:57
YouTube app'en forsvinder på mange Smart TV (og bokse) d. 20. april. Det er ikke en fejl. Det sker som led i overgangen til en HTML5-afspiller.

Google/YouTube's officielle melding kan læses her:  http://support.google.com/youtube/answer/6098135 - https://support.google.com/youtube/answer/6098135


-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels


Skrevet af: Bruger udmeldt 30
Skrevet den: 07-April-2015 kl. 11:13
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

YouTube app'en forsvinder på mange Smart TV (og bokse) d. 20. april. Det er ikke en fejl. Det sker som led i overgangen til en HTML5-afspiller.

Google/YouTube's officielle melding kan læses her:  http://support.google.com/youtube/answer/6098135 - https://support.google.com/youtube/answer/6098135

Så er det nok derfor jeg pludselig har fået to forskellige YouTube apps på mit Sony tv - model 2013. Den ene forsvinder på den, mens den anden forbliver på mit tv.
Men den nye er så ustabil og hakker i det. Indimellem er der også info om, at jeg ikke har nok plads til den nye YouTube app. - Meget mærkeligt - har Sony et problem her?

Og hvad med mit andet Sony tv - model 2011? Her er der info om henvisning til link. Men hvordan får jeg rettet den YouTube app på den?

Samtidig venter jeg på info vedr. afspilningsproblem på min tablet?


Skrevet af: Bruger udmeldt 30
Skrevet den: 07-April-2015 kl. 11:40
Det ser ud til at min Panasonic Blu-ray recorder også bliver ramt af det problem. Det er den første "tyske" model der blev importeret af Panasonic-kæden. Så jeg står altså med to produkter, et Sony tv - model 2011 - og en Blu-ray recorder, der ikke kan bruge YouTube efter 20. april
Og jo, jeg har studeret linket: http://support.google.com/youtube/answer/6098135 

Så selv apps er heller ikke fremtidssikret.

Det bliver nok også svært at finde eksterne medieafspillere, der kan opdateres?

Samtidig står jeg med YouTube problemet på min Android tablet.


Skrevet af: quarkir
Skrevet den: 07-April-2015 kl. 11:56
Oprindeligt skrevet af tonice25 tonice25 skrev:

Det ser ud til at min Panasonic Blu-ray recorder også bliver ramt af det problem. Det er den første "tyske" model der blev importeret af Panasonic-kæden. Så jeg står altså med to produkter, et Sony tv - model 2011 - og en Blu-ray recorder, der ikke kan bruge YouTube efter 20. april
Og jo, jeg har studeret linket: http://support.google.com/youtube/answer/6098135 

Så selv apps er heller ikke fremtidssikret.

Det bliver nok også svært at finde eksterne medieafspillere, der kan opdateres?

Samtidig står jeg med YouTube problemet på min Android tablet.
Tjah, ting bliver forældet når tiden går Wink

Der findes mange dimser til Youtube afspilning, Apple TV og Chromecast er de nærliggende.

Du mangler at fortælle hvilken Android tablet du bruger.


-------------
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams


Skrevet af: Treated
Skrevet den: 07-April-2015 kl. 12:04
køb en chromecast, så er problemet ovre :)

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=91668&title=treateds-hjemmebio-nu-med-sonos-playbar - Min hjemmebio


Skrevet af: Bruger udmeldt 30
Skrevet den: 07-April-2015 kl. 12:14
Jeg har ikke en apple iPhone - det kommer jeg heller ikke til.

Men iPhone er jo en primær styring til både apple tv og chromecast.

Og flere har jo også peget på afspilningsproblemer med chromecast.

Nu er det heller ikke kun min tablet, der har problemer med YouTube - som i øvrigt er en Asus - som før nævnt, så har min svoger også YouTube problemer med sin apple tablet.


Skrevet af: kiuls
Skrevet den: 07-April-2015 kl. 12:20
Tja, jeg tror desværre også at vi bare må finde os i det. Jeg har et Panasonic G20 fra 2010 og der udløber min YouTube app. også. Derudover har jeg en Galaxy Tab som kun er ca. 2,5 år gammel og den kan ikke køre Netflix mere, så ....

Det er mega surt, men som sagt det er jo udviklingen ...
'

/Kim


Skrevet af: quarkir
Skrevet den: 07-April-2015 kl. 12:48
Oprindeligt skrevet af tonice25 tonice25 skrev:

Jeg har ikke en apple iPhone - det kommer jeg heller ikke til.

Men iPhone er jo en primær styring til både apple tv og chromecast.

Og flere har jo også peget på afspilningsproblemer med chromecast.

Nu er det heller ikke kun min tablet, der har problemer med YouTube - som i øvrigt er en Asus - som før nævnt, så har min svoger også YouTube problemer med sin apple tablet.
Du har absolut ikke brug for andre Apple enheder for at kunne bruge en Apple TV.
Der følger en fjernbetjening med.

Chromecast kræver en smartphone eller tablet, iOS eller Android, til at sende billedet fra.

Er det nogle bestemte videoer der giver problemer eller er det generelt ?



-------------
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams


Skrevet af: Bruger udmeldt 30
Skrevet den: 07-April-2015 kl. 15:53
Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Oprindeligt skrevet af tonice25 tonice25 skrev:

Jeg har ikke en apple iPhone - det kommer jeg heller ikke til.

Men iPhone er jo en primær styring til både apple tv og chromecast.

Og flere har jo også peget på afspilningsproblemer med chromecast.

Nu er det heller ikke kun min tablet, der har problemer med YouTube - som i øvrigt er en Asus - som før nævnt, så har min svoger også YouTube problemer med sin apple tablet.
Du har absolut ikke brug for andre Apple enheder for at kunne bruge en Apple TV.
Der følger en fjernbetjening med.

Chromecast kræver en smartphone eller tablet, iOS eller Android, til at sende billedet fra.

Er det nogle bestemte videoer der giver problemer eller er det generelt ?


Jeg har hørt, at Apple TV kun kan opdateres via en iPhone?

Men ja, det er et generelt YouTube problem på min tablet - specielt via Google og Firefox.
Derimod min Asus tablets egen browser, den giver kun peiodiske problemer.
Og inden I kommer med modspørgsmål, så ja den har sin helt egen browser, jeg ved bare ikke, hvad eller hvordan den er opbygget.


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 07-April-2015 kl. 15:57

Hvordan når du bruger You Tube Appen.? Bruger kun den på Tablet.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: quarkir
Skrevet den: 07-April-2015 kl. 16:00
Oprindeligt skrevet af tonice25 tonice25 skrev:

Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Oprindeligt skrevet af tonice25 tonice25 skrev:

Jeg har ikke en apple iPhone - det kommer jeg heller ikke til.

Men iPhone er jo en primær styring til både apple tv og chromecast.

Og flere har jo også peget på afspilningsproblemer med chromecast.

Nu er det heller ikke kun min tablet, der har problemer med YouTube - som i øvrigt er en Asus - som før nævnt, så har min svoger også YouTube problemer med sin apple tablet.
Du har absolut ikke brug for andre Apple enheder for at kunne bruge en Apple TV.
Der følger en fjernbetjening med.

Chromecast kræver en smartphone eller tablet, iOS eller Android, til at sende billedet fra.

Er det nogle bestemte videoer der giver problemer eller er det generelt ?


Jeg har hørt, at Apple TV kun kan opdateres via en iPhone?

Men ja, det er et generelt YouTube problem på min tablet - specielt via Google og Firefox.
Derimod min Asus tablets egen browser, den giver kun peiodiske problemer.
Og inden I kommer med modspørgsmål, så ja den har sin helt egen browser, jeg ved bare ikke, hvad eller hvordan den er opbygget.
Det er ikke korrekt, en Apple TV fungerer helt uden andre dimser og kan både styres og opdateres via den medfølgende fjernbetjening.

Hvorfor bruger du ikke Youtube app'en i stedet for browseren ?


-------------
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams


Skrevet af: Bruger udmeldt 30
Skrevet den: 07-April-2015 kl. 16:04
Nu læser jeg lige via dette link: http://support.google.com/youtube/answer/6098135, at den nye YouTube app skal understøtte flash og/eller html5. 
Flash ved jeg at mit Sony tv - model 2013 - ikke understøtter. Html5, ved jeg ikke om det understøtter. Da den model som sagt har både den udgående app og den nye, og det altså ved den nye, at der opstår teknisk fejl.


Skrevet af: Bruger udmeldt 30
Skrevet den: 07-April-2015 kl. 16:06
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Hvordan når du bruger You Tube Appen.? Bruger kun den på Tablet.
Hmm... Hvad tænker du på?


Skrevet af: Bruger udmeldt 30
Skrevet den: 07-April-2015 kl. 16:08
Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Oprindeligt skrevet af tonice25 tonice25 skrev:

Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Oprindeligt skrevet af tonice25 tonice25 skrev:

Jeg har ikke en apple iPhone - det kommer jeg heller ikke til.

Men iPhone er jo en primær styring til både apple tv og chromecast.

Og flere har jo også peget på afspilningsproblemer med chromecast.

Nu er det heller ikke kun min tablet, der har problemer med YouTube - som i øvrigt er en Asus - som før nævnt, så har min svoger også YouTube problemer med sin apple tablet.
Du har absolut ikke brug for andre Apple enheder for at kunne bruge en Apple TV.
Der følger en fjernbetjening med.

Chromecast kræver en smartphone eller tablet, iOS eller Android, til at sende billedet fra.

Er det nogle bestemte videoer der giver problemer eller er det generelt ?


Jeg har hørt, at Apple TV kun kan opdateres via en iPhone?

Men ja, det er et generelt YouTube problem på min tablet - specielt via Google og Firefox.
Derimod min Asus tablets egen browser, den giver kun peiodiske problemer.
Og inden I kommer med modspørgsmål, så ja den har sin helt egen browser, jeg ved bare ikke, hvad eller hvordan den er opbygget.
Det er ikke korrekt, en Apple TV fungerer helt uden andre dimser og kan både styres og opdateres via den medfølgende fjernbetjening.

Hvorfor bruger du ikke Youtube app'en i stedet for browseren ?

Hmm... er det bedre at bruge YouTube app'en?
Det må jeg lige se på.


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 07-April-2015 kl. 16:16
Oprindeligt skrevet af tonice25 tonice25 skrev:

Hmm... er det bedre at bruge YouTube app'en?


Den er jo lavet til formålet.


Skrevet af: Bruger udmeldt 30
Skrevet den: 07-April-2015 kl. 16:29
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af tonice25 tonice25 skrev:

Hmm... er det bedre at bruge YouTube app'en?


Den er jo lavet til formålet.

Selvfølgelig Embarrassed

Men det er jo lidt svært, når der via netsider er linkhenvisninger - det er også her, at der opstår fejl ved YouTube på tablet.


Skrevet af: Bruger udmeldt 30
Skrevet den: 07-April-2015 kl. 16:31
Oprindeligt skrevet af tonice25 tonice25 skrev:

Nu læser jeg lige via dette link: http://support.google.com/youtube/answer/6098135, at den nye YouTube app skal understøtte flash og/eller html5. 
Flash ved jeg at mit Sony tv - model 2013 - ikke understøtter. Html5, ved jeg ikke om det understøtter. Da den model som sagt har både den udgående app og den nye, og det altså ved den nye, at der opstår teknisk fejl.

Så hvorfor, at Sony har lavet en opdatering, så jeg nu har en ny YouTube app, der fejler, det har måske noget at gøre med manglende html5?


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 07-April-2015 kl. 16:39
Oprindeligt skrevet af tonice25 tonice25 skrev:



Men det er jo lidt svært, når der via netsider er linkhenvisninger - det er også her, at der opstår fejl ved YouTube på tablet.

 Der kommer så ofte et valg, åben med Browser eller You Tube. Det sker i hvertfald når Tablet Browser bruges, og da den Browser fungerer uden problemer, så bruges den.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Bruger udmeldt 30
Skrevet den: 07-April-2015 kl. 16:43
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Oprindeligt skrevet af tonice25 tonice25 skrev:



Men det er jo lidt svært, når der via netsider er linkhenvisninger - det er også her, at der opstår fejl ved YouTube på tablet.

 Der kommer så ofte et valg, åben med Browser eller You Tube. Det sker i hvertfald når Tablet Browser bruges, og da den Browser fungerer uden problemer, så bruges den.

Det er så ikke altid, man har den valgmulighed i forskellige forum.


Skrevet af: Bruger udmeldt 30
Skrevet den: 07-April-2015 kl. 16:47
Tilbage til det med Apple TV - den er jo fastproduceret til bestemte Internet Streaming Service via apps.
Men den er da en mulighed for dem der får forringet deres YouTube service via smarttv. 


Skrevet af: Bruger udmeldt 30
Skrevet den: 07-April-2015 kl. 18:42
Nu har jeg rodet lidt med kabler og funktioner, og ja den gamle app fungerer på Sony tv - model 2013. Men den nye app fungerer billedmæssigt kortvarigt. Lyden er dog helt perfekt på den nye app. Hvorfor i alverden, at Sony har sendt mig en opdatering med den nye YouTube app, som så ikke virker, det er uforståeligt!


Skrevet af: Bruger udmeldt 30
Skrevet den: 22-April-2015 kl. 08:58
Sonys kundeservice lovede at den nye app ville virke fra dag 1, og at den gamle app ville blive automatisk slettet, da den tager kræften fra den nye. Men intet er sket. Den nye app virker ikke optimalt!

Mit tv er som sagt et KDL-46HX855




Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 22-April-2015 kl. 09:11
Oprindeligt skrevet af tonice25 tonice25 skrev:


Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af tonice25 tonice25 skrev:

Hmm... er det bedre at bruge YouTube app'en?


Den er jo lavet til formålet.


Selvfølgelig Embarrassed

Men det er jo lidt svært, når der via netsider er linkhenvisninger - det er også her, at der opstår fejl ved YouTube på tablet.


På mange enheder åbnes linket direkte i YouTube app'en.


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 22-April-2015 kl. 14:14

Der spørges jo om der skal åbnes med Browser eller App, det sker da på mine Tablet enheder.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Bruger udmeldt 30
Skrevet den: 22-April-2015 kl. 14:45
På tablet er problemet ved direkte linkhenvisning til YouTube, og som ikke giver valgmulighed til YouTube.

Noget andet er, at Sony skal dæleme ikke sende en opdatering ud med ny YouTube app og det så ikke virker.Så er opdatering useriøst!


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 22-April-2015 kl. 14:53

Hvis TVet er fra før 2012, så vil det snart ikke længere virke med You Tube, da der over gås til et system der ikke understøtter de ældre Sony modeller.

Det er der skrevet om i forum nyheder.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Bruger udmeldt 30
Skrevet den: 22-April-2015 kl. 15:01
Altså jeg har i nogle uger haft både den gamle og den nye app. Sony har tidligere bekræftet, at kan man se den nye app til YouTube, så er ens tv fortsat brugbart til YouTube.

Sony har tidligere oplyst, at den gamle app automatisk ville blive slettet, så den nye app ville være fuld funktionsdygtig fra dag 1. - Det er den ikke.
Så Sony har et problem!


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 22-April-2015 kl. 15:12

Der skrives, at der er ændringer i API, som gør at Appen kun er kompatibel med Teknologi nyere end 2012. Det kan så være årsagen.?

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Bruger udmeldt 30
Skrevet den: 22-April-2015 kl. 15:20
Så har jeg lige været i kontakt med Sony support. De siger nok engang, at kan jeg se den nye YouTube app, så har mit tv aktuel standard.

Men Sony support siger også, at det er en kendt sag, at ikke alle tv kan finde ud af den afsluttende installering.
Hmm... tænker jeg.

Jeg fortalte Sony support, at den seneste Netflix var på samme måde, altså med to forskellige app en overgang, men da fandt tv selv ud af det. - Rådet er at jeg skal gendanne mit tv til fabriksindstilling for at få den seneste YouTube opdatering korrekt installeret. - Men det er da lidt noget hø, som Sony siger til det! For hvorfor virker alt andet så?!


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 22-April-2015 kl. 15:24

Har du gendannet.? Virker det så.? Hvis ikke så brok, ikke før IMO.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Bruger udmeldt 30
Skrevet den: 22-April-2015 kl. 16:13
At Sony ovenikøbet nu påstår, at de ikke har fået andre fejlmeldinger på YouTube, det er lidt underligt.

Nå men manual forlagt og øvelsen med børnesikret kode skulle jeg lige gennem. Nå men det var at trykke noget ind. Og ja alt vedr. fabriksindstilling er gennemført.

Men jeg har stadig to YouTube app. Og ja samme problem. Jeg ved i grunden ikke, hvad Sony supporten er til for!


Skrevet af: Bruger udmeldt 30
Skrevet den: 22-April-2015 kl. 16:42
Hvis Sony har sendt en fejlagtig opdatering ud, som i grunden ikke er til min model, så burde Sony rydde lidt op blandt teknikerne og forbedre oplysningen vedr. brugbare tv til YouTube!


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 22-April-2015 kl. 16:54

Hvilken årgang er det.?

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Bruger udmeldt 30
Skrevet den: 22-April-2015 kl. 17:04
Det er købt i begyndelsen af 2013.
Det var den modelserie, som man en overgang kunne få sammen med Blu-ray boksen med James Bond-film. Min er dog købt uden den nævnte Blu-ray boks.

Det hele er lidt mærkeligt. Begge gange jeg har ringet til Sony, har svaret været, at når den nye YouTube kunne aflæses, så kan mit tv også bruge den nye YouTube app.

- Man sender vel heller ikke software opdatering ud, hvis ikke det kan bruges på et tv?




Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 22-April-2015 kl. 17:12

Tidlig 2013. Så må det være en 2012 model. Der skrives som sagt i artiklen at den kun vil virke på TVer nyere end den årgang.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Bruger udmeldt 30
Skrevet den: 22-April-2015 kl. 17:20
Hele to gange har jeg spurgt Sony om, om der ikke fejlagtigt er sendt opdatering ud vedr. YouTube app. Begge gange har Sony nægtet det, idet de har sagt, at eftersom den nye YouTube kan aflæses, ja så kan den også bruges.

Sony har altså et kommunikationsproblem!

Jeg har aldrig hørt om, at man fejlagtigt sender software opdatering til et teknisk apparat, men som ikke kan bruges!


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 22-April-2015 kl. 17:29

Nu er det jo ikke en SW, men en App, og den er tilsyneladende ikke kompatibel til TVet,
Du kan også finde Apps til Android, som ikke er kompatibel til alle enheder, ville f.eks gerne have netbank App på mine Tablets, men den er ikke kompatibel dertil, virker kun på min Telefon.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Bruger udmeldt 30
Skrevet den: 22-April-2015 kl. 17:35
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Nu er det jo ikke en SW, men en App, og den er tilsyneladende ikke kompatibel til TVet,
Du kan også finde Apps til Android, som ikke er kompatibel til alle enheder, ville f.eks gerne have netbank App på mine Tablets, men den er ikke kompatibel dertil, virker kun på min Telefon.

Det er jeg jo så klar over med dine eksempler - men en overordentlig undskyldning fra Sony på grund af deres løsagtige svar, det ville være en god ting!


Skrevet af: Bruger udmeldt 30
Skrevet den: 22-April-2015 kl. 17:42
En helt anden problematik, det er om den kommende Netflix opdatering til efteråret også vil give problemer? Smile


Skrevet af: jacobn
Skrevet den: 22-April-2015 kl. 17:53
Jeg har samme tv og har lige testet og hos mig spiller den nye tv-app uden problemer.
Når du også har problemet på din tablet, så kan det godt være din router eksempelvis der driller. Kører dig trådløst eller med kabel til dit tv?


Skrevet af: Bruger udmeldt 30
Skrevet den: 22-April-2015 kl. 18:03
Oprindeligt skrevet af jacobn jacobn skrev:

Jeg har samme tv og har lige testet og hos mig spiller den nye tv-app uden problemer.
Når du også har problemet på din tablet, så kan det godt være din router eksempelvis der driller. Kører dig trådløst eller med kabel til dit tv?

Jamen har du begge YouTube apps?

Sony argument er jo, at det er en fejl at begge YouTube apps er pt. på mit tv.

Og hvis det er et routerproblem, hvorfor fungerer så de andre apps?

Mit modem fungerer kun som signal. Alt andet klarer min Asus router. Tv kører ikke trådløst, men har kabelforbindelse til min Asus router.

Når jeg via den nye YouTube app prøver at taste noget ind, så efter få sekunder kommer beskeden, der er ikke nok plads på enheden til at afvikle YouTube!


Skrevet af: Bruger udmeldt 30
Skrevet den: 22-April-2015 kl. 18:05
Bortset fra tv, så kører den på trådløs her. Smile


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 22-April-2015 kl. 18:11

Hmm. Umiddelbart kan det lyde som et hukommelses problem, at der ikke er plads nok der til ar afvikle. Har du selv installeret en del Apps.? Prøv at afinstalere nogen af dem i så fald, de kan jo hentes ind igen, hvis YouTube Tube stadig ikke virker.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Bruger udmeldt 30
Skrevet den: 22-April-2015 kl. 18:15
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Hmm. Umiddelbart kan det lyde som et hukommelses problem, at der ikke er plads nok der til ar afvikle. Har du selv installeret en del Apps.? Prøv at afinstalere nogen af dem i så fald, de kan jo hentes ind igen, hvis YouTube Tube stadig ikke virker.

Kan man selv installere apps på et smarttv?

For nej, jeg har ikke rodet med den slags.


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 22-April-2015 kl. 18:28

Ja, der kan installeres alle dem som tilbydes af fabrikanten til det pågældende TV. De ligger i Smart Hub, eller hvad det nu hedder hos Sony. Meget af det er sikkert som hos Samsung, hvad jeg vil kalde for Bloatware.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Bruger udmeldt 30
Skrevet den: 22-April-2015 kl. 18:36
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Ja, der kan installeres alle dem som tilbydes af fabrikanten til det pågældende TV. De ligger i Smart Hub, eller hvad det nu hedder hos Sony. Meget af det er sikkert som hos Samsung, hvad jeg vil kalde for Bloatware.

Det kan jeg godt se - men jeg skal ikke ind og rode med noget, jeg ikke har brug for.

Men hvordan for jeg slettet den ene YouTube app?


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 22-April-2015 kl. 18:44

Har du været inde i Hub funktionerne og se om den kan fjernes. Da den sikkert er Pre Installeret, er det ikke sikkert at slet funktionen er aktiv på den. Den skulle jo også i følge info fra Sony fjerne sig selv. En opdatering af Hub fjerner den måske.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: jacobn
Skrevet den: 22-April-2015 kl. 18:53
Jeg har stadig den gamle tv-app. Normalt bruger jeg ikke tv'ets app til youtube eller netflix, men i stedet via tablet eller telefon til chromecast. Smart-tv funktionen på tv'et er "lidt" langsom efter min mening.


Skrevet af: Bruger udmeldt 30
Skrevet den: 22-April-2015 kl. 18:54
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Har du været inde i Hub funktionerne og se om den kan fjernes. Da den sikkert er Pre Installeret, er det ikke sikkert at slet funktionen er aktiv på den. Den skulle jo også i følge info fra Sony fjerne sig selv. En opdatering af Hub fjerner den måske.

Jeg har været inde i Hub. Der er ikke nogen YouTube. Heller via søgning derinde.

Opdatering af Hub?
Via indstillinger, kan jeg læse at tv er opdateret. Confused


Skrevet af: Bruger udmeldt 30
Skrevet den: 22-April-2015 kl. 18:57
Oprindeligt skrevet af jacobn jacobn skrev:

Jeg har stadig den gamle tv-app. Normalt bruger jeg ikke tv'ets app til youtube eller netflix, men i stedet via tablet eller telefon til chromecast. Smart-tv funktionen på tv'et er "lidt" langsom efter min mening.

Så står jeg med et isoleret problem. Og reklamationsretten er overskredet.


Skrevet af: Bruger udmeldt 30
Skrevet den: 22-April-2015 kl. 19:06
Er der en insider med tilknytning til Sony i dette forum, så tag endelig kontakt til mig. Smile


Skrevet af: Bruger udmeldt 30
Skrevet den: 23-April-2015 kl. 09:05
Nu har jeg kontaktet Sony via deres kontaktformular, lagt en henvisning med link til denne debat, så håber jeg sandelig, at Sony er seriøse nok til at se på sagen!

Jeg har været trofast køber af Sony produkter gennem flere år, så jeg håber at det også har betydning for min henvendelse til dem!


Skrevet af: Bruger udmeldt 30
Skrevet den: 23-April-2015 kl. 10:49
Jeg har haft en mailkorrespondance med Sony. Og nu ville det sikkert være på sin plads, at vise hvilke hovedrystende medarbejdere, Sony har ansat. Men jeg har valgt at undlade dem her i mit referat:

  Tak for din mail.

Nu er det således at den artikel du her refferer til ikke er aktuel for dit tv.

Det er jo ikke os der har gjort at  youtube ikke mere understøttet på alle 2012  2011 2010  det er google der har taget den beslutning

http://www.sony.dk/support/da/content/cnt-hn/prd-tvhc/youtube-app-announcement-TV/KDL-46HX855 - http://www.sony.dk/support/da/content/cnt-hn/prd-tvhc/youtube-app-announcement-TV/KDL-46HX855

læs venligst  denne artikel.

Med venlig hilsen,

Tilbage står stadig, hvorfor i alverden sender Sony opdatering ud med ny YouTube app?!"

Og hvorfor har to andre medarbejdere sagt, at når jeg selvfølgelig kan aflæse den nævnte nye app, at så kan jeg også bruge den. - Vi står altså her med selvmodsigelser, som ikke gavner tilliden til Sony!

Samtidig, er der så en bruger her i debatten, som siger, at han ikke har problemer - hvilket jeg også har skrevet til Sony! 


Skrevet af: Bruger udmeldt 30
Skrevet den: 28-April-2015 kl. 13:31
Jeg har fastholdt en aktiv dialog med Sony - og det ser ud til, at det er nået en afslutning UDEN brugbare svar og konklusioner!

Foruden noget med noget Lean back, så er det seneste svar her:
 Så er jeg løbet  tør for råd , når jeg går ind på hjemmesiden og ser omkring din model ser det jo ud for mig som  din youtube er blevet termineret fra og med den 20-4-2015 og at du ikke vil få mulighed for at  benytte denne app mere uanset hvad du  gør . Og dette er Googles beslutning ikke vores. Så det er der vi står nu .

Med venlig hilsen, 

Selvmodsigelser - og primært: Hvorfor i alverden har Sony udsendt en opdatering til YouTube til mit tv, som jeg overhovedet bruge!
Ufattelig!



Print side | Luk vindue