Print side | Luk vindue

Devialet Phantom Silver

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Min hjemmebiograf
Forumbeskrivelse: Vis dit udstyr frem for andre brugere
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=139880
Udskrevet den: 09-Maj-2024 kl. 01:16


Emne: Devialet Phantom Silver
Skrevet af: mixart
Emne: Devialet Phantom Silver
Skrevet den: 19-April-2015 kl. 17:26
Side 14: Nye billeder af Phantom Silver med Branch stander på
Side 17: Phantom Silver i stereo med Branch stander


Så er der kommet nyt grej, nye omgivelser, da jeg er flyttet fra Hobro til Haderslev for at studere på Skolen for Visuel 
Kommunikation. Jeg havde tidligere dette setup med Thule PA350B/PR350BV, B&W XT4 højttaler som kan ses her:



Planen var, at jeg skulle købe en Devialet forstærker og et par nye højttaler, da jeg ville have det hele så enkelt som muligt. Men efter jeg hørte om Devialet Phantom Silver, hvad den indeholdte og kunne, tog jeg simpelthen chancen og solgte hele mit tidligere Hi-Fi setup og bestilte en Devialet Phantom Silver fra deres egen hjemmeside, hvor de ovenikøbet lagde en gratis Devialet Dialog (værdi 2400,-) med i pakken som undskyldning, fordi jeg ventede i 3 måneder fra den dag, jeg bestilte det. 

Og jeg har aldrig fortrudt det et sekund!!! Den spiller så meget bedre end mit B&W XT4 højttaler og Thule PA-/PR350 tilsammen. Jeg kan høre detaljer, som jeg ikke kunne høre før, den spiller højt og rent, bassen er virkelig imponerende, som 2xXT4 ikke kan hamle oppe imod. Selvfølgelig har den ikke det samme lydbillede, når den fungere som en mono højttaler, men planen er selvfølgelig, at jeg skal have en mere som et stereo setup :) Har læst en på nettet som solgte sine B&W 802 Diamond + Mono blokke, fordi han synes Devialet Phantom Silver i stereo lød bedre! 

Nyværende Setup: 

Fladskærm: 
Pioneer KRP-600M 

Højttaler: 
Devialet Phantom Silver (indbygget analog/digital forstærker, dac, streaming) 

Wi-Fi lydsystem: 
Devialet Dialog (trådløst lydsystem i HD-kvalitet og kan kontrollere og synkronisere op til 24 stk enheder) 

Fremtidig køb: 

- Devialet Phantom Silver 
- 2 x Devialet Branch (Stander) 

Her får i lidt billeder. Det ser lidt tomt ud indtil videre. 












Svar:
Skrevet af: Ning
Skrevet den: 21-April-2015 kl. 17:26
Spændende højttaler, kan den spille en form for stereo som den står der, eller bruges den bare som center lige nu ?
Har vist læst lidt af en test et eller andet sted... kan ikke lige huske hvor, men den var meget positiv


-------------
Ning


Skrevet af: mixart
Skrevet den: 21-April-2015 kl. 19:28
Man kan nok fornemme at den spreder lyden lidt. Måske pga. de 2 bas-enheder i hver side. Men jeg skal have en mere, så jeg kan få rigtig stereo. Flere siger, at én Phantom Silver er en oplevelse, men med 2 til stereo skulle det lyde fænomenalt. Men den lyder også rigtig god som solo. 

Den kommer også til at understøtte surround med Devialet Dialog har de offentliggjort, hvis man ønsker det til film. Og har hørt et rigtig rygte, at der kommer mindre modeller, som man kan bruge til bagkanalerne Smile 


Skrevet af: Steve Jones
Skrevet den: 21-April-2015 kl. 21:16
Det virker godt nok lidt mystisk at en så lille højttaler kan spille bedre end store højttalere til 6-7 gange prisen.




Skrevet af: mixart
Skrevet den: 21-April-2015 kl. 21:57
Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

Det virker godt nok lidt mystisk at en så lille højttaler kan spille bedre end store højttalere til 6-7 gange prisen.



Den skulle være god nok. Læste på et forum hvor en person solgte sine B&W 802 Diamond og beholdte sine 2 Devialet Phantom Silver, da han bedre kunne lide lyden på den.

Læs evt. hvad manden i bunden på linket siger om den mindste Phantom model, som vel og mærke står på gulvet, og sammenligner mod sine B&W 800 Diamond: "just plonked on the floor for now trying to decide of the stands that I will get for transport when I go away for winter (I bought the Devialets for this purpose)

they sound fabulous and I can compare them with the Big Rig. Embarrassingly close. The B&W800s/Devialet 200 has a better and bigger sound but c'mon, this level of performance from two white balls? I could live with this as my main system."

http://devialetchat.com/showthread.php?tid=884&page=7 

Og de er lige blevet software opdateret, som har forbedret lydgengivelsen. Den opdatere automatisk, da den er tilsluttet til nettet over wi-fi. Skide smart.


Skrevet af: Ukke
Skrevet den: 21-April-2015 kl. 22:41
Fedt! Dem har jeg også kigget på. Hvornår forventer du at købe nr. to? Kunne virkelig godt tænke mig at høre en brugervurdering af systemet i stereo. Du må desuden være en af de første (og få) herhjemme med Phantom.


Skrevet af: mixart
Skrevet den: 21-April-2015 kl. 23:58
Det forventer jeg at gøre til juni, så det glæder jeg mig rigtig meget til. Jeg skal endelig nok vende tilbage til denne tråd, når jeg får nr. 2 Smile


Skrevet af: mixart
Skrevet den: 05-Juni-2015 kl. 19:40
En lille opdatering, så får jeg nr. 2 Phantom Silver af high-perfermance efter d. 15 juni, som han gerne skulle modtage den dato, samt 2 x Devialet Branch stander, så inden udgangen af juni kommer der nye billeder og indtryk af Devialet Phantom Silver i stereo. Jeg er selv ret spændt og er glad for at jeg kan nyde dette anlæg i mine 10 ugers sommerferie fra min uddannelse Big smile


Skrevet af: mixart
Skrevet den: 09-Juli-2015 kl. 14:37
Så fik jeg endelig min nr. 2 Devialet Phantom Silver. Kan kun sige WOW. Sikke en detaljegrad, dynamik, åbenhed og stereoperspektiv. I mine øjne klare den sig fænomenalt både til musik og film. Hvis film blev udgivet samtidig som de har præmiere i biografen, så var det nok sidste gang, jeg havde sat mig i biografen. Man savner heller ingen subwoofer, for bassen er virkelig imponerende! Og hvis bassen bliver for meget kan man trykke på et night-mode icon i Spark Apps, som skruer automatisk ned for bassen. Det er faktisk lidt uhyggeligt når man skruer op over 70%. For satan det er vildt. Ingen forvrænging i lyden, når man rammer de 100% og det er for meget til min 30m2 stue, så der er virkelig potentiale i dem, hvis man har en rigtig stor stue. Det vil den klare uden problemer. Har testet både elektroisk, dance, guitar, rock og andet forskelligt, samt lige taget et par scener i Man Of Steel, The Dark Knight Rises og War Of The World. 

Nu mangler jeg bare et møbel under mit Pioneer Plasma, for det ser lidt tomt ud, men ved ikke lige hvad for et det skal være, for har jo kun PS3 tilbage og bruger kun TV2 Play, så ingen tv boks.

Men her er lidt billeder :) Devialet Branch stander til Phantom Silver kan først leveres i august.
 







Skrevet af: Bruger udmeldt 35
Skrevet den: 09-Juli-2015 kl. 18:32


Skrevet af: frugtkompot
Skrevet den: 09-Juli-2015 kl. 19:44
Står de på papkasser nu? De må da springe rundt i stuen, når du skruer op, når højtalerne går så dybt? LOL

Ellers en spændende højtaler! Glæder mig til at høre mere.


-------------
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 09-Juli-2015 kl. 19:52
De ser pudsige ud, men hvorfor ikke give det en chance, når andre har gode erfaringer med dem. Elektronik overrasker ofte positivt.

Man grinte også røven i laser, hvis man for 30 år siden sagde at om 15 år kan du stoppe mobil tlf i lommen, og den kan sende tekstbeskeder. I 1985 var en mobil tlf så stor som en kuffert.


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 09-Juli-2015 kl. 20:40
Højttalere og mobiltelefoner kan på ingen måde sammenlignes. Det kræver en vis plads at lave god lyd; det kan ikke bare smides i en lillebitte æske.


Skrevet af: mixart
Skrevet den: 09-Juli-2015 kl. 21:47
Oprindeligt skrevet af frugtkompot frugtkompot skrev:

Står de på papkasser nu? De må da springe rundt i stuen, når du skruer op, når højtalerne går så dybt? LOL

Ellers en spændende højtaler! Glæder mig til at høre mere.

Det har den første altid gjort, så hvorfor overrasker det dig? Nej, de vibrere stortset ikke. Jeg kan have et glas rødvin til at stå ovenpå højttaleren ved 80% lydstyrke uden at den falder ned. Men som sagt kommer Branch stander til mine højttaler til august.


Skrevet af: mixart
Skrevet den: 09-Juli-2015 kl. 21:50
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

De ser pudsige ud, men hvorfor ikke give det en chance, når andre har gode erfaringer med dem. Elektronik overrasker ofte positivt.

Man grinte også røven i laser, hvis man for 30 år siden sagde at om 15 år kan du stoppe mobil tlf i lommen, og den kan sende tekstbeskeder. I 1985 var en mobil tlf så stor som en kuffert.

Jeg synes de er vildt fede. Kunne aldrig drømme om at gå tilbage til et traditionel hifi anlæg efter at have ejet dem og tror helt sikkert, at det er fremtiden med denne type all-in-one højttaler.


Skrevet af: mixart
Skrevet den: 09-Juli-2015 kl. 21:52
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Højttalere og mobiltelefoner kan på ingen måde sammenlignes. Det kræver en vis plads at lave god lyd; det kan ikke bare smides i en lillebitte æske.

Du skulle tage og prøve og høre disse Phantom højttaler. Du vil blive overasket Wink


Skrevet af: mixart
Skrevet den: 10-Juli-2015 kl. 01:58
Oprindeligt skrevet af strecker strecker skrev:


Hvad er det, der er så sjovt? :)


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 10-Juli-2015 kl. 04:03
Oprindeligt skrevet af mixart mixart skrev:


Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Højttalere og mobiltelefoner kan på ingen måde sammenlignes. Det kræver en vis plads at lave god lyd; det kan ikke bare smides i en lillebitte æske.


Du skulle tage og prøve og høre disse Phantom højttaler. Du vil blive overasket Wink


Jeg tvivler. Videnskaben på området er ret nem at forstå. Du kan ikke putte lyden fra en god, stor gulvhøjttaler ind i en lille æske (eller bold).


Skrevet af: Bruger udmeldt 35
Skrevet den: 10-Juli-2015 kl. 05:02
Oprindeligt skrevet af mixart mixart skrev:


Oprindeligt skrevet af strecker strecker skrev:



Hvad er det, der er så sjovt? :)


syns det er vildt at man kan have så forskellige opfattelser af samme produkt.

Jeg har hørt samme stereo setup, og ja det er et sæt kompetente små kasser, men de ville aldrig kunne erstatte et seriøst stereo setup, og da slet ikke et bio setup.

Men så længe at du er tilfreds, så er det jo bare at læne sig tilbage og nyde musiken.

Folk har forskellige præferencer, og det skal der være plads til.



Skrevet af: Ning
Skrevet den: 10-Juli-2015 kl. 05:48
http://www.stereophile.com/content/devialets-weird-wonderful-phantom#BvRJlyETIopAuxQo.97

-------------
Ning


Skrevet af: Bruger udmeldt 35
Skrevet den: 10-Juli-2015 kl. 06:21
Oprindeligt skrevet af Ning Ning skrev:

http://www.stereophile.com/content/devialets-weird-wonderful-phantom#BvRJlyETIopAuxQo.97



"The Best Sound in the World—1000 Times Superior to Current Systems"...

"The Phantom on its own will replace your stereo systems, speakers...it exceeds them at least 1000 times in terms of sound quality"

kom nu lige ned på jorden igen...!!!

jeg har hørt dem, og som skrevet er det nogle velspillende små kasser, men det er langt fra verdens 8. vidunder som Devialet påstår..






Skrevet af: mixart
Skrevet den: 10-Juli-2015 kl. 11:21
Oprindeligt skrevet af strecker strecker skrev:



syns det er vildt at man kan have så forskellige opfattelser af samme produkt.

Jeg har hørt samme stereo setup, og ja det er et sæt kompetente små kasser, men de ville aldrig kunne erstatte et seriøst stereo setup, og da slet ikke et bio setup.

Men så længe at du er tilfreds, så er det jo bare at læne sig tilbage og nyde musiken.

Folk har forskellige præferencer, og det skal der være plads til.


Må man spørge hvor du har hørt dem henne? Smile

Jeg siger heller ikke at de er verdens bedste, men der var da en, som foretræk dem istedet for hans B&W 801 Diamond :) De spiller ihvertfald meget bedre end mit tidligere setup, men nu er B&W XT4 heller ikke nogen seriøs højttaler. Og hvorfor vil de ikke kunne erstatte et seriøs bio setup? Lyden er dejlig neutral, åben, detaljeret og vild dynamik i stereo og det bliver da kun seriøst, når de kommer til at understøtte surround til efteråret. Men det kan godt være at der er mig, der ikke er kræsen Smile

Om ikke andet har Hi-Fi Choice lige anmeldt dem og de har kun rosende ting at sige om dem og fuld stjerner ved alle kategorier.

http://www.hifichoice.co.uk/news/article/look-whos-40/21788 - http://www.hifichoice.co.uk/news/article/look-who's-40/21788


Skrevet af: mixart
Skrevet den: 10-Juli-2015 kl. 11:24
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af mixart mixart skrev:


Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Højttalere og mobiltelefoner kan på ingen måde sammenlignes. Det kræver en vis plads at lave god lyd; det kan ikke bare smides i en lillebitte æske.


Du skulle tage og prøve og høre disse Phantom højttaler. Du vil blive overasket Wink


Jeg tvivler. Videnskaben på området er ret nem at forstå. Du kan ikke putte lyden fra en god, stor gulvhøjttaler ind i en lille æske (eller bold).

Well, de banker mine tidligere B&W XT4 gulvhøjttaler nemt og der var en som solgte sine B&W 800 Diamond og beholdte sine nye Phantom Silver Smile


Skrevet af: Bruger udmeldt 35
Skrevet den: 10-Juli-2015 kl. 11:44
Oprindeligt skrevet af mixart mixart skrev:

Oprindeligt skrevet af strecker strecker skrev:



syns det er vildt at man kan have så forskellige opfattelser af samme produkt.

Jeg har hørt samme stereo setup, og ja det er et sæt kompetente små kasser, men de ville aldrig kunne erstatte et seriøst stereo setup, og da slet ikke et bio setup.

Men så længe at du er tilfreds, så er det jo bare at læne sig tilbage og nyde musiken.

Folk har forskellige præferencer, og det skal der være plads til.


Må man spørge hvor du har hørt dem henne? Smile

Jeg siger heller ikke at de er verdens bedste, men der var da en, som foretræk dem istedet for hans B&W 801 Diamond :) De spiller ihvertfald meget bedre end mit tidligere setup, men nu er B&W XT4 heller ikke nogen seriøs højttaler. Og hvorfor vil de ikke kunne erstatte et seriøs bio setup? Lyden er dejlig neutral, åben, detaljeret og vild dynamik i stereo og det bliver da kun seriøst, når de kommer til at understøtte surround til efteråret. Men det kan godt være at der er mig, der ikke er kræsen Smile

Om ikke andet har Hi-Fi Choice lige anmeldt dem og de har kun rosende ting at sige om dem og fuld stjerner ved alle kategorier.

http://www.hifichoice.co.uk/news/article/look-whos-40/21788 - http://www.hifichoice.co.uk/news/article/look-who's-40/21788

har hørt dem hos en kammerat som har dem som sekundært setup i spisestuen..
hvis de har udspillet et sæt  store B&W Diamond , så har B&W`erne ikke været sat ordentligt op..!!

nu skal man jo også kigge på højttalerne for hvad de er..
det nye sort er streaming, ingen kabler, små diskrete højttalere, og på de punkter har de en stor sejr..
men som erstatning for et stort setup med f.eks B&W 800d og noget lækkert forstærker, der kommer Devialet til kort..

men igen, hvis de opfylder dine behov og du syns de er super fede, så er det jo helt perfekt..






Skrevet af: mixart
Skrevet den: 10-Juli-2015 kl. 11:53
Jeg klager ikke over dem, især når jeg tit hører elektronisk, hvor bassen kommer til sin ret og hvis jeg skal være ærlig, så har jeg ikke hørt dyrere gulvhøjttaler end mine B&W XT4 sammen med topmodellerne fra Thule forstærker. Så har ikke rigtig noget at sammenligne med og det kan være, at det er en god ting Wink 


Skrevet af: armani-thomas
Skrevet den: 10-Juli-2015 kl. 12:43
Har en fornemmelse af at den typiske B&W 800 Diamond ejer, er rigmænd der ikke ved ret meget om lyd, og bare gerne vil have det bedste. Højttalerne bliver derfor bare kastet tilfældigt ind i ubehandlede rum, der hvor han lige syntes det ser bedst ud. Og derfor kunne jeg forestille mig at de Devialet ofte vil vinde. Da de næppe stiller så store krav til akustik, placering osv som 800 Diamond gør.


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 10-Juli-2015 kl. 13:25
Det der med at de "udspiller" et sæt 800 eller 801... Det handler jo mest om at dén lyd Devialet Phantom leverer er noget helt andet end "traditionel" hifi lyd. Det kan sammenlignes med den lyd B&O eller Bose fremelsker - det er noget helt andet, og hvis det er dét man søger, så er det rigtigt at det får man ikke i en B&W. Det er ikke det samme som at de er "bedre".

Jeg synes Phantom er interessant fra et rent marketingsmæssigt synspunkt - det er fascinerende hvor meget hype de har kunnet skabe over at "der kommer meget ud af kassen". Kig på den - koncept og størrelse svarer til en B&W PV1 subwoofer, og det er cirka samme mængde bas der kommer ud af den. Der er bare smækket en coax enhed på fronten. Det er en ny idé mht. selve sammensætningen af produktet, og som sådan dermed i sig selv et interessant produkt, men der er ikke noget revolutionerende i selve mængden af lyd der kommer ud af kassen. Prøv i stedet for at sammenligne med gulvhøjttalere, at sammenligne med to B&W PV1 subwoofere plus to små satellitter. Sådan en opstilling kan du bestemt også godt få til at lyde "imponerende", i forhold til størrelsen på kassen. Jeg synes med andre ord 

Det skal tilføjes at jeg kun har hørt dem på messen i München, i en mildt sagt useriøs opstilling, hvor 7 styk mere eller mindre tilfældigt opstillet i et elendigt rum og med noget underligt elektronisk musik. Det var mildt sagt ikke imponerende - men det var selve mængden af bas altså heller ikke. 7 PV1 subwoofere ville sagtens kunne levere samme eller mere bas-tryk. Så jeg kan simpelthen ikke få øje på den teknologiske revolution i det.

Bemærk iøvrigt at hypen indtil videre er skabt af previews og omtaler i tech-magasiner. Jeg mangler at se seriøse anmeldelser endnu, og jeg forventer at hypen kommer lidt ned på jorden igen når dét sker. Jeg er ikke i tvivl om at det er et interessant produkt som "boombox", men at kalde det en B&W 800 killer, det er altså useriøst.

(Jeg tillader mig at sige min mening i denne sammenhæng da begge er konkurrenter Smile)



-------------
Mvh Otto


Skrevet af: mixart
Skrevet den: 10-Juli-2015 kl. 14:30
Det er ikke bare B&W 800 Diamond men også andre dyrere opstillinger, der er blevet udkonkurreret af 2xDevialet Phantom Silver. Det er bare hvad jeg har læst på de forskellige fora, som folk har udtalt, efter de har bestilt et sæt Phantom højttaler hjem til test mod deres nuværende high-end.

Otto J:

Ja, har også læst at flere ikke syntes, at det var optimale opstillinger på de diverse messer, så man ikke kunne høre en seriøs lytning.

Men nu går jeg også lidt op i design og ville have et kompakt anlæg med stor lyd efter mit Thule/XT4 anlæg. Drømmen var egentlig en Devialet 200 (55.000,-) 2 x B&W 805 Diamond m. stander (38.000,-) 1 B&W PV1D (12.000,-). Det løber altså op i 105.000 kr. og det er uden kabler. Synes det var mange penge i forhold til 2 x Phantom Silver + 2 x Branch stander i samlet pris på 34.000. Dialogen fik jeg med gratis som undskyldning for den lange leveringstid, da jeg ventede på den 1. Phantom. Til de penge synes jeg man får rigtig meget for pengene. Og de er ved at udvikle SAM v2 til Expert serien, som nok også bliver opdateret til Phantom højttalerne, så er spændt, om der kommer forbedringer i lyden der.


Skrevet af: mixart
Skrevet den: 10-Juli-2015 kl. 14:33
Otto J

Hi-Fi Choice har forresten anmeldt Phantom Silver som de første. Jeg har tilgengæld ingen anelse om, om det er en seriøs anmelderblad 


Skrevet af: Trumle
Skrevet den: 10-Juli-2015 kl. 15:45
Hvad bas angår er specs tydelig angivet på deres hjemmeside. De angiver 16Hz @ 82db/1m. Det lyder jo meget godt, men for lige at sætte det i perspektiv vil en normal 12" bas/sub i lukket kabinet kunne levere 91+db/1m, så selv 2 enheder kan ikke hænge med en 12" bas.
 
Udover det synes jeg det er en interessant konstruktion som jeg ikke tror man kan finde tilsvarende andre steder.


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 10-Juli-2015 kl. 17:04
Oprindeligt skrevet af mixart mixart skrev:

Det er ikke bare B&W 800 Diamond men også andre dyrere opstillinger, der er blevet udkonkurreret af 2xDevialet Phantom Silver. Det er bare hvad jeg har læst på de forskellige fora, som folk har udtalt, efter de har bestilt et sæt Phantom højttaler hjem til test mod deres nuværende high-end.

Når du (eller andre for den sags skyld) kommer med den slags udtalelser, så savner jeg kraftigt et link til kilden. For det første så har jeg ingen mulighed for at evaluere værdien af en kilde, hvis kilden er "forskellige fora". For det andet, så kan jeg ikke google mig til folk der skriver at Phantom "udkonkurrerer" B&W'erne. Jeg kan finde nogle der siger noget i retning af at de er overraskede over at de godt kan leve med Phantom'erne selv om de til dagligt lytter på B&W 800. Det er jo en helt, helt anden udtalelse, og meget subjektivt ladet. Jeg har f.eks. en eks-kollega der er gået fra et 200.000,-+ high-end system til Beolab 3, og siger at han kan leve med dét - fordi hans prioriteter har ændret sig. Det er jo ikke det samme som at sige at det er lige så godt. 


Oprindeligt skrevet af mixart mixart skrev:

 
Men nu går jeg også lidt op i design og ville have et kompakt anlæg med stor lyd efter mit Thule/XT4 anlæg. Drømmen var egentlig en Devialet 200 (55.000,-) 2 x B&W 805 Diamond m. stander (38.000,-) 1 B&W PV1D (12.000,-). Det løber altså op i 105.000 kr. og det er uden kabler. Synes det var mange penge i forhold til 2 x Phantom Silver + 2 x Branch stander i samlet pris på 34.000. Dialogen fik jeg med gratis som undskyldning for den lange leveringstid, da jeg ventede på den 1. Phantom. Til de penge synes jeg man får rigtig meget for pengene. Og de er ved at udvikle SAM v2 til Expert serien, som nok også bliver opdateret til Phantom højttalerne, så er spændt, om der kommer forbedringer i lyden der.

At sige at Phantom giver rigtigt meget for pengene, og giver rigtigt meget i forhold til størrelsen - sågar at sige at det er det bedste man kan købe for pengene, er jo også noget helt, helt andet end at påstå at de på rå performance udkonkurrerer store high-end gulvhøjttalere. Det er en retorik jeg har oplevet ofte før - jeg ved ikke hvor mange gange jeg har hørt udtalelser ala "X yder som meeeget dyrere produkter". Så fremviser man Y, som koster tre gange så meget og yder langt bedre, og så siger folk "Jaaaa, men den er jo også meget dyrere!" Ja for helvede, det var jo dét du lige sagde jeg skulle sammenligne med, ik? Jeg føler lidt det er dét der sker med hypen her: Det køres op til at man skal sammenligne med vilde high-end ting, og når det så i virkeligheden er ringere, så kan man "nøjes" med at argumentere for om forskellen er rimelig. Og så "glemmer" man at sammenligne med andre, reelt sammenlignelige produkter. 

Et konkret eksempel fra en anden sammenhæng: Jeg ved ikke hvor mange gange jeg har hørt på at en Emotiva surround-processor er fantastisk billig, fordi det er den billigste surround-processor på markedet. Det er bare ikke rigtigt - der er masser af billige surround-processorer på markedet, de fleste af dem indeholder bare også en stak effektforstærkere og hedder receivere. Jeg føler det er det samme der sker med Phantom hér, produktet er så "anderledes" at folk ikke rigtigt kan finde ud af hvad referencepunktet skal være. Det er ikke fordi jeg prøver at sige produktet er dårligt, det forventer jeg faktisk ikke at det er. Jeg siger bare at meget af dén hype der opstår lader til at skyldes at folk ikke er klar over hvad man bør forvente, og hvad man skal sammenligne med. Dérfor nævner jeg PV1 som et eksempel på at mængden af bas kontra størrelsen på kassen ikke er revolutionerende. Det er for "nemt" at sammenligne med noget større og bedre, og så imponeres over at forskellen ikke er større. Som forhandler har jeg oplevet talrige gange at det nemmeste i verden er at imponere folk over hvor meget bas der kan komme ud af en lille kasse - størstedelen af befolkningen er simpelthen ikke klar over hvad standarden er, så de tror det er lige præcist dén skotøjsæske jeg demonstrerer, der er verdens 8. vidunder og spiller bas der kan mærkes. Men faktum er at 95% af reolhøjttalerne på markedet med en enkelt 6,5" bas spiller nogenlunde lige meget bas. Der er bare forskel på hvordan de gør det. Sådan er det også med Phantom - den flytter ikke fysikkens love, mere end en hvilken som helst anden moderne, kompakt subwoofer.




-------------
Mvh Otto


Skrevet af: mixart
Skrevet den: 10-Juli-2015 kl. 18:20
Der er et eksempel her med Devialet Phantom vs B&W 802 Diamond med monoblokke:"

Hello Theaudioguru,

In a word YES. On a few tracks the Diamonds have the edge on the treble, but in all other ways the Phantoms rival if not better the diamonds in some areas. For a starter the bass. Without a doubt it is deeper and far more controlled. Another thing is the detail of a song is there at all levels. With the Diamonds you really have to turn up the amplifier to make them sing. With the Phantoms even at low level everything is still there, including the bass, but just on a slightly smaller scale. However when you turn things up, they grow and produce a massive sound stage. As I mentioned earlier, I felt nostalgic packing up my kit to send off, but after listening to the Phantoms play 'Suppers Ready' by Genesis I know I have made the right decision. Also the sheer simplicity of things, instead of having a myriad of cables is a real boom. But of course this is all subjective.



http://devialetchat.com/showthread.php?tid=884&page=2 - http://devialetchat.com/showthread.php?tid=884&page=2


Skrevet af: mixart
Skrevet den: 10-Juli-2015 kl. 18:29
En anden begrundelse fra samme fyr på side 4:"

Well put this way...

I had a 802D, 2xMusic Fidelity Superchargers, and a REL Britannia B2 subwoofer.

I've sold them all except the 802 which should be gone in the next couple of weeks.

Do I miss any of that. Not one bit.

That should answer your question.

In most respects the Phantoms equal, no I would say SURPASS my previous set up for movies and music. BTW, I have a 3rd Phantom that is still in its box, ready to act as the Centre channel in what the sales rep called a 3.0 setup. I have some stands on order and when these arrive I will be able to space out the left and right channel even more and set up the 3rd as my centre channel - this of course will be properly implemented when the 'movie' firmware comes out later in the year. Yeah baby then we are going to kick some 'ass'.

Finally the Spark app is CRAP. However, if the promised changes take place and with future firmware upgrades there are going to be a lot of embarrassed companies and audiophiles who won't like to admit that they have had their day....the NEW KIDS are on the block"

Har set andre udtagelse fra andre systemer og skal nok poste dem herinde, hvis jeg støder på dem igen.


Skrevet af: Bruger udmeldt 35
Skrevet den: 10-Juli-2015 kl. 18:46
Hos min kammerat står der devialet i spisestuen og i lytterummet / stuen står et sæt audiovector si3 avantgarde Arrete og de er KLASSER bedre end hans sæt Devialet.
Selv hans gamle ki3'ere var bedre.

Jeg lugter lidt noget reklame gas for de phantoms der.


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 10-Juli-2015 kl. 18:52
Tak. Jeg vil så holde fast i min påstand om at manden måske bare havde gjort et fejlkøb med de 802'ere, hvis han nu i virkeligheden bare foretrækker en helt anden lyd. Jeg har før oplevet folk foretrække højttalere som jeg bestemt ikke bryder mig om. Herunder B&W 800-serie, men det er vist ikke helt politisk korrekt at sige dét... Derfor er jeg også lidt ambivalent mht. dén sammenligning - på den ene side synes jeg det er dybt useriøst og siger mere om personens præferencer end om produkternes kvalitet, på den anden side har jeg selv oplevet ret billige setups som jeg hellere ville eje... (hvilket igen kan siges at beskrive mig mere end produktets kvalitet som sådan). Min pointe er sådan set bare at dét at en given person foretrækker lyden af X frem for Y, ikke rigtigt siger noget om hvad der er "bedst", når X og Y er så forskellige. Det er lidt ligesom at skulle forholde sig til at A foretrækker en Lotus Super 7 sportsvogn, mens B foretrækker en Mercedes S600 limousine. Når de er så forskellige giver det ikke mening at oversætte andres præferencer til hvad der er "bedst".

Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal formulere det, men jeg føler mig sådan generelt ikke overrasket eller for den sags skyld imponeret over at du oplever at Phantom spiller bedre end dine XT4. Det er jo ikke fordi jeg prøver at sige at Phantom er et dårligt produkt (trods det at demonstrationen jeg har hørt var ubegribeligt ringe). Jeg synes bare hypen har nået højder hvor det slet ikke hører hjemme. Hvis man står i den situation du står i: Man vil gerne have et kompakt designer-system der gerne må koste lidt penge, så synes jeg så afgjort man skal lytte til dem, og afgøre det selv. Det ændrer ikke på at jeg synes det er helt ude i hampen at kalde det et reelt alternativ til high-end gulvhøjttalere.




-------------
Mvh Otto


Skrevet af: mixart
Skrevet den: 10-Juli-2015 kl. 19:26
Oprindeligt skrevet af strecker strecker skrev:

Hos min kammerat står der devialet i spisestuen og i lytterummet / stuen står et sæt audiovector si3 avantgarde Arrete og de er KLASSER bedre end hans sæt Devialet.
Selv hans gamle ki3'ere var bedre.

Jeg lugter lidt noget reklame gas for de phantoms der.

Okay, det kan jeg så ikke sige noget til. Jeg har som sagt kun B&W XT4 at sammenligne med. Kan også se at de højttaler koster over 80.000 kr. Men sagen er at jeg er meget tilfreds med lyden og vil anbefale folk at give det en chance, hvis man vil bruge en 40.000 kr. på et anlæg. 


Skrevet af: Bruger udmeldt 35
Skrevet den: 10-Juli-2015 kl. 19:30
Oprindeligt skrevet af mixart mixart skrev:


Oprindeligt skrevet af strecker strecker skrev:

Hos min kammerat står der devialet i spisestuen og i lytterummet / stuen står et sæt audiovector si3 avantgarde Arrete og de er KLASSER bedre end hans sæt Devialet.
Selv hans gamle ki3'ere var bedre.

Jeg lugter lidt noget reklame gas for de phantoms der.

Kan også se at de højttaler koster over 80.000 kr.  


Samme pris som B&W 802d



Skrevet af: mixart
Skrevet den: 10-Juli-2015 kl. 19:37
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Tak. Jeg vil så holde fast i min påstand om at manden måske bare havde gjort et fejlkøb med de 802'ere, hvis han nu i virkeligheden bare foretrækker en helt anden lyd. Jeg har før oplevet folk foretrække højttalere som jeg bestemt ikke bryder mig om. Herunder B&W 800-serie, men det er vist ikke helt politisk korrekt at sige dét... Derfor er jeg også lidt ambivalent mht. dén sammenligning - på den ene side synes jeg det er dybt useriøst og siger mere om personens præferencer end om produkternes kvalitet, på den anden side har jeg selv oplevet ret billige setups som jeg hellere ville eje... (hvilket igen kan siges at beskrive mig mere end produktets kvalitet som sådan). Min pointe er sådan set bare at dét at en given person foretrækker lyden af X frem for Y, ikke rigtigt siger noget om hvad der er "bedst", når X og Y er så forskellige. Det er lidt ligesom at skulle forholde sig til at A foretrækker en Lotus Super 7 sportsvogn, mens B foretrækker en Mercedes S600 limousine. Når de er så forskellige giver det ikke mening at oversætte andres præferencer til hvad der er "bedst".

Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal formulere det, men jeg føler mig sådan generelt ikke overrasket eller for den sags skyld imponeret over at du oplever at Phantom spiller bedre end dine XT4. Det er jo ikke fordi jeg prøver at sige at Phantom er et dårligt produkt (trods det at demonstrationen jeg har hørt var ubegribeligt ringe). Jeg synes bare hypen har nået højder hvor det slet ikke hører hjemme. Hvis man står i den situation du står i: Man vil gerne have et kompakt designer-system der gerne må koste lidt penge, så synes jeg så afgjort man skal lytte til dem, og afgøre det selv. Det ændrer ikke på at jeg synes det er helt ude i hampen at kalde det et reelt alternativ til high-end gulvhøjttalere.

Du er heller ikke den eneste, der syntes at demonstrationen var ringe pga. rummet og støj andre steder fra. Men nu bliver jeg nysgerrig efter at høre en high-end højttaler op imod mine Phantom Silver, trods der ikke bliver råd til en Devialet 200 +  nogle gode højttaler forløbig, da jeg er studerende.

Jeg læste et sted nogle entusiasme indenfor lyd. De kunne rigtig godt lide højttaleren og vile mene, at den ville blive et seriøs konkurrence til et high-end anlæg, hvis de brugte dyrere/bedre diskanter og mellemtoner. Det er jo ikke forstærker delen, der halter, for tingene bliver mindre og bedre og billigere at producere ligesom alt andet hardware. Måske kommer der en Phantom Diamond på sigt, som nogen har joket lidt med på devialetchat forum. Ellers ihvertfald en større model.


Skrevet af: mixart
Skrevet den: 10-Juli-2015 kl. 19:51
Oprindeligt skrevet af strecker strecker skrev:

Oprindeligt skrevet af mixart mixart skrev:


Oprindeligt skrevet af strecker strecker skrev:

Hos min kammerat står der devialet i spisestuen og i lytterummet / stuen står et sæt audiovector si3 avantgarde Arrete og de er KLASSER bedre end hans sæt Devialet.
Selv hans gamle ki3'ere var bedre.

Jeg lugter lidt noget reklame gas for de phantoms der.

Kan også se at de højttaler koster over 80.000 kr.  


Samme pris som B&W 802d


Fordi de er i samme pris er ikke ens betydning med at de lyder det samme Wink Men det er fair nok, hvis de ikke kan hamle op imod de helt tunge drenge, men at sige at Phantom ikke er god lyd, ja så er man kræsen. God lyd for mig er ikke betegnelse for high-end.


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 10-Juli-2015 kl. 20:10
Oprindeligt skrevet af mixart mixart skrev:

 
Jeg læste et sted nogle entusiasme indenfor lyd. De kunne rigtig godt lide højttaleren og vile mene, at den ville blive et seriøs konkurrence til et high-end anlæg, hvis de brugte dyrere/bedre diskanter og mellemtoner. Det er jo ikke forstærker delen, der halter, for tingene bliver mindre og bedre og billigere at producere ligesom alt andet hardware. Måske kommer der en Phantom Diamond på sigt, som nogen har joket lidt med på devialetchat forum. Ellers ihvertfald en større model.

Det er jo så det næste - uanset hvor meget eller lidt de har "tryllet" (hvilket jeg jo så ikke helt mener de har) i bas-området, så er lydkvalitet jo mildt sagt meget andet end hvad der sker under 50 Hz. Og Udover bas-systemet er der jo ikke noget særskilt revolutionerende ved højttaler-enhederne. Og det virker heller ikke specielt realistisk at en flok ingeniører med lidt penge i ryggen lige pludselig skulle opfinde den dybe tallerken hvad højttaler-enhederne angår (jeg formoder at de ikke laver dem selv, men jeg ved det ikke - det lugter en del af Cabasse?), i betragtning af hvor mange penge der er blevet og stadig bliver investeret i konstant perfektionering af højttalerenheder, i den eksisterende hifi-branche. Alene dérfor bliver udtalelser om at tryne eksisterende high-end højttalere lidt hule.


-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 10-Juli-2015 kl. 20:19
Oprindeligt skrevet af mixart mixart skrev:

 
Fordi de er i samme pris er ikke ens betydning med at de lyder det samme Wink Men det er fair nok, hvis de ikke kan hamle op imod de helt tunge drenge, men at sige at Phantom ikke er god lyd, ja så er man kræsen. God lyd for mig er ikke betegnelse for high-end.

Jeg vil gerne understrege at jeg ikke postulerer at de ikke leverer "god lyd" (kun at de ikke gjorde det da jeg hørte dem). Som sagt, så tror jeg helt sikkert på at de lyder bedre end dine XT4. Men det er altså heller ikke nogen særligt høj barre, undskyld jeg siger det. Blandt designer-højttalere er det måske, men du kan efter min mening få bedre lyd fra almindelige "kedelige" hifi-højttalere i 2-3.000,-s klassen. Hvis du havde sagt alt hvad du har gjort, men udeladt sammenligningerne med B&W 800 og tilsvarende, så ville jeg formentligt ikke have reageret på det. Det er blandt andet dig selv der er skyld i at folk nu holder dem op imod high-end, og bliver skuffede hvis de ikke leverer dét. Jeg TROR ikke at jeg vil blive imponeret af en seriøs demo, da jeg gætter på ud fra min oplevelse og folks beskrivelser at min præference for lyd er anderledes. Men der er ingen tvivl om at de har været vanvittigt dygtige til at skabe hype. Men hvis ikke Louis Vuitton skulle kunne dét, hvem så? Jeg er som branchemand fascineret over effekten af brandingen, mere end af produktet.


-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 10-Juli-2015 kl. 20:24
Oprindeligt skrevet af mixart mixart skrev:

 

Du er heller ikke den eneste, der syntes at demonstrationen var ringe pga. rummet og støj andre steder fra. 

Lige en sidste indskydelse: Støj fra tilstødende lokaler var det mindste problem i dén opstilling... Jeg har tit oplevet seriøse forsøg på at levere god lyd, som faldt til jorden (og jeg har da også prøvet at være skuffet over egne forsøg). Dette var helt åbenlyst ikke et forsøg på at demonstrere højttalerens hifi-egenskaber. Dét der gør mig ekstra mistænksom, uden at jeg dog lader nogen endelig dom falde på dén baggrund, er at man overhovedet vælger at demonstrere produkterne på dén måde, samtidig med at markedsføringen fortæller én at de skal sammenlignes med seriøs hifi. Når man nøjes med at fortælle at det er seriøs hifi, men afholder sig fra at demonstrere det, så er der som regel grund til at være mistænksom.


-------------
Mvh Otto


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 10-Juli-2015 kl. 20:28
Det kunne være sjovt at lave en sammenligning med at sæt Dynaudio Focus 200 XD.


Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: mixart
Skrevet den: 10-Juli-2015 kl. 20:59
Så må jeg bøje mig i støvet. Jeg hoppede på hypen/branding og troede at disse Phantom højttaler var helt unikke og kunne sammenlignes med high-end højttaler, ihvertfald nogle af dem. Især når jeg betragtede Devialet som et seriøs mærke, når deres Expert serie har fået rigtig mange ros og er den Hifi virksomhed som har den største omsætning, så var jeg betryggende med at købe deres nye Phantom højttaler. Også fordi et af de mest respektive anmelder bruger Devialet 400 eller 800 forstærker som reference til at teste højttaler med. Derfor er jeg stadigvæk imponeret over højttaleren og der skulle nok ikke så meget til at slå XT4, som du siger Otto. Jeg var jo den, der gik fra Logitech Z-5500 til B&W XT4 og Thule PA350B/PR350BV, og nu til Devialet Phantom Silver. Og lyden er kun blevet bedre. Men nu er jeg selvfølgelig nysgerrig efter at teste en Devialet 200 + nogle gode højttaler op imod mine Phantom.


Skrevet af: mixart
Skrevet den: 10-Juli-2015 kl. 21:11
Hi-fi Choice kom forresten frem til denne konklusion i deres anmeldelse:"

Despite the lifestyle branding,

the Silver Phantom is a genuine
hi-fi proposition that's firmly rooted
in high-end audio. What's more, as a
complete music system that comes
fully loaded with Devialet's latest
technology and wi-fi streaming to
boot, it's also exceptional value,
especially given you could start with a
single unit and add a second Phantom
as funds permit. And pair them up
you should, as being configured in
stereo takes them up to the next level
in the audio stakes, with a sound
that's open, full bodied and blessed
with a bass quantity and quality that
really pushes the boundaries of what
you'd expect from a compact system


Skrevet af: Bruger udmeldt 35
Skrevet den: 10-Juli-2015 kl. 21:41
Du skal ikke bruge så meget tid på alle de " anmeldelser " de fleste er sikkert betalt af Devialet.


Skrevet af: frugtkompot
Skrevet den: 11-Juli-2015 kl. 14:30
Hvad skal han så bruge tid på? Han bliver bedt om at finde en anmeldelse fra et seriøst magasin. Det gør han så, hvortil I reagerer med "de er sikkert betalt af Devialet" argument. Den form for skepsis og negativitet undrer mig.

Jeg er enig i, at det er forkert at vende al snakken i retning af Phantom vs. B&W 800-serien. Ikke desto mindre, så er det ikke uset, at brancher vendes på hovedet af relativt unge virksomheder, der gribber tingene an på en ny og anderledes måde end status quo. Så at sige, at Devialet ikke bør kunne gøre det vil jeg mene er forkert.

Og dette er vel stadig et første generationsprodukt. Hvad der egentlig bliver spændende, er at følge udviklingen. De har lovet løbende forbedringer via software - også på en langt mere aggressiv måde end mange lonkurrenter - og arbejder vel sikkert allerede på en større eller ny version af Phantom.

-------------
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.


Skrevet af: Ning
Skrevet den: 11-Juli-2015 kl. 14:33
Strecker....Hvem har så betalt de anmeldelser som roser de produkter du køber?



-------------
Ning


Skrevet af: Bruger udmeldt 35
Skrevet den: 11-Juli-2015 kl. 14:49
Oprindeligt skrevet af Ning Ning skrev:

Strecker....Hvem har så betalt de anmeldelser som roser de produkter du køber?



Jeg stoler ikke på anmeldelser, jeg tester selv..!


Skrevet af: p.las
Skrevet den: 11-Juli-2015 kl. 15:37
lyd er subjektivt. Hvis man ikke kan lide lyden fra eks B&W Diamond. Skal baren jo ikke være særlig høj , for at finde noget man subjektivt syntes er meget bedre.
hvad er bedst? kalvemørbrad eller forlorn skildpadde på dåse? Ja - hvis man ikke kan lide oksekød er svaret jo tydeligt. Gør det forloren skildpadde bedre? - næppe
og det er jo sådan set ligegyldigt om man er Hr eller fru Danmark. eller anmelder.

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio


Skrevet af: osbech
Skrevet den: 11-Juli-2015 kl. 15:59
Det er lige før jeg får lyst til at se om det kan hamle op med mit setup bestående af 802D og HTM2D... Jeg tvivler dog...

skal jeg bruge 3 stk hvis jeg vil have front og center?? Eller hvordan fungere de?


Skrevet af: mixart
Skrevet den: 11-Juli-2015 kl. 17:01
Oprindeligt skrevet af osbech osbech skrev:

Det er lige før jeg får lyst til at se om det kan hamle op med mit setup bestående af 802D og HTM2D... Jeg tvivler dog...

skal jeg bruge 3 stk hvis jeg vil have front og center?? Eller hvordan fungere de?

Ja, der er en inde på devialetchat.com forum, som har 3. stk Phantom Silver, hvor han bruger den ene som center. Han er vild med det.


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 14-Juli-2015 kl. 10:55
Oprindeligt skrevet af frugtkompot frugtkompot skrev:

Hvad skal han så bruge tid på? Han bliver bedt om at finde en anmeldelse fra et seriøst magasin. Det gør han så, hvortil I reagerer med "de er sikkert betalt af Devialet" argument. Den form for skepsis og negativitet undrer mig. 

Jeg vil gerne opponere lidt imod at du klumper os sammen og siger "I" Smile. Det var mig der efterspurgte seriøse anmeldelser, men jeg har ikke beskyldt nogen anmeldere for at være købt. Jeg tror nærmere på at en hel del skribenter ruller med på hypen fordi det er en god historie. Men - igen, jeg kan kun tale for mig selv - min skepsis bunder i at jeg har oplevet talrige gange at produkter er blevet hypet op til at være verdens 8. vidunder - især inden kunderne rent faktisk får fingre i det - og når det så rent faktisk lander på gaden, så viser det sig at være ganske ordinært. Nogle gange endda direkte ringe. Derudover bunder min skepsis i noget andet:

Oprindeligt skrevet af frugtkompot frugtkompot skrev:

Jeg er enig i, at det er forkert at vende al snakken i retning af Phantom vs. B&W 800-serien. Ikke desto mindre, så er det ikke uset, at brancher vendes på hovedet af relativt unge virksomheder, der gribber tingene an på en ny og anderledes måde end status quo. Så at sige, at Devialet ikke bør kunne gøre det vil jeg mene er forkert.

For det første, så bekræfter du jo selv min skepsis, som primært vender sig imod netop dét at sammenligne Phantom med B&W 800-serie. Men derfor vil jeg alligevel gerne forsvare min generelle skepsis: Jeg er ikke spektisk overfor at Devialet kan levere noget nyt og spændende, og på mange måder er produktet unikt og fortjener omtale. Min skepsis kommer jo ikke ud af ingenting, jeg afviser ikke bare blankt selve tanken om revolutionerende produkter. Jeg har sat mig ind i hvad produktet indeholder, og selvom jeg ikke er ingeniør så ved jeg trods alt lidt om hvordan højttalere, lyd og akustik virker. Desuden giver jeg dem jo så meget kredit at jeg ikke afviser at produktet lyder hæderligt, selv om dén demonstration jeg har oplevet var gudsjammerligt ringe. Dét synes jeg da i sig selv er en ret nøgtern indstilling. Problemet er bare at de ting produktet hypes op til, rent objektivt set ikke holder. Om man er ny eller gammel, uanset hvor meget research du smider efter det, så kan du ikke bøje fysikkens love. Og innovation kommer jo ikke ud af ingenting. Jeg påpeger jo netop at dens bas-formåen i sig selv ikke er noget revolutionerende - det er bare nyt at dén basformåen kaldes en kompakt-højttaler og ikke en subwoofer. En anden del af hypen som jeg er skeptisk over for, er at man forsøger at få os til at tro på at fordi Devialet har et givent antal ingeniører ansat (vistnok 100), så skulle de på et par år have omskrevet regelbogen for hvordan man bygger en højttaler. Det har jeg det lidt anstrengt med, for det første så er 100 ingeniører ikke nødvendigvis bedre end én. For det andet, så er hifi ikke et område der ikke er researchet på i forvejen - der er i forvejen tusindvis af ingeniører verden over, der i MANGE år har kæmpet for at få mere lyd ind i mindre kasser. Du kan ommøblere lidt i selve konceptet, og du kan optimere og være forrest i flokken, men der er ingen 800 meter løbere der kommer i mål to omgange foran nummer to. Jeg vil i hvert fald tillade mig at sige, at hvis du vil have mig til at tro på at det kan ske, så må du bevise at det rent faktisk er sket, ikke blot sandsynliggøre at det kunne forekomme hvis og hvis og hvis...

Oprindeligt skrevet af frugtkompot frugtkompot skrev:

Og dette er vel stadig et første generationsprodukt. Hvad der egentlig bliver spændende, er at følge udviklingen. De har lovet løbende forbedringer via software - også på en langt mere aggressiv måde end mange lonkurrenter - og arbejder vel sikkert allerede på en større eller ny version af Phantom.

Selvfølgelig kommer der flere produkter, andet ville da være mærkeligt. Om det bliver større eller mindre produkter, det vil jo være op til firmaets koncept, jeg synes ikke det er skåret i sten at det bliver noget større. Balladen er jo bare netop at produktet som sagt ikke reelt indeholder nogen revolution i hvad der fysisk kan lade sig gøre - kun i måden det er præsenteret på. Hvis du pludselig laver en gulvhøjttaler med samme teknologi, så er det ikke længere særligt revolutionerende at der kommer en masse bas ud af kassen. Så skal den lige pludselig bedømmes på reel lydkvalitet, også over 50 Hz - og dér savner jeg en indikation af hvorfor en Phantom skulle kunne noget som eksempelvis en KEF Q50 ikke kan.



-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 14-Juli-2015 kl. 11:02
Oprindeligt skrevet af mixart mixart skrev:

Hi-fi Choice kom forresten frem til denne konklusion i deres anmeldelse:"

Despite the lifestyle branding,

the Silver Phantom is a genuine
hi-fi proposition that's firmly rooted
in high-end audio. What's more, as a
complete music system that comes
fully loaded with Devialet's latest
technology and wi-fi streaming to
boot, it's also exceptional value,
especially given you could start with a
single unit and add a second Phantom
as funds permit. And pair them up
you should, as being configured in
stereo takes them up to the next level
in the audio stakes, with a sound
that's open, full bodied and blessed
with a bass quantity and quality that
really pushes the boundaries of what
you'd expect from a compact system

For det første, så er der jo meget langt fra at sige at det er "exceptional value" (hvilket jeg har gentaget flere gange at jeg ikke udelukker at det er), til at sige at det er en konkurrent til et "ægte" high-end system. Næsten alle anmeldelser afvejer superlativerne ud fra forventningerne til produktet - en lomme-højttaler der spiller 150 Hz kan være meget imponerende, mens en køleskabs-størrelse højttaler der ikke spiller under 30 Hz kan være dybt skuffende. Jeg mener ikke noget af dét du citerer der bekræfter eller afkræfter Devialet's lovprisninger om high-end lyd. De skriver jo netop at det er så og så fantastisk, ud fra hvad du ville forvente fra et kompakt system. Og det er dér jeg rækker en finger i vejret, og efterspørger at de med "kompakt system" inkluderer en sammenligning med sub/sat systemer, som jeg mener er de reelle konkurrenter. Som sagt, hvis du sammenlignede med et system med to PV1 subwoofere, så tror jeg benovelsen over mængden af bas ville være noget anderledes. Men jeg er ikke i tvivl om at der vil komme flere anmeldelser hvor anmelderen i tilsvarende grad lader sig "forblænde" - om ikke andet, så som sagt fordi det er en god historie og derfor sælger det flere artikler.


-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Trumle
Skrevet den: 14-Juli-2015 kl. 11:22
Synes egentlig der er meget unødvendig negativitet i denne tråd. Hvis det vitterlig er rigtigt at Devialet har pakket hvad der svarer til en PV1 og en kompakthøjttaler samt forstærker, fjernbetjening og streaming funktioner ned i dén kasse og det i øvrigt yder på linje med hvad separate kompakt-højttalere og sub, til ca samme pris kunne, så synes jeg da det er et yderst velkomment afbræk fra det sædvanlige super-konservative stereo HIFI marked.
 
At hypen så får på alle tangenterne kan man godt blive irriteret over, men på den anden side er det ved gud ikke første gang, at det er set på hifi fora, og i de fleste tilfælde er det der bliver hypet og udskreget til ultra highend da langt mere ordinære variationer over temaet.


Skrevet af: Trumle
Skrevet den: 14-Juli-2015 kl. 12:42
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:



.....

- og dér savner jeg en indikation af hvorfor en Phantom skulle kunne noget som eksempelvis en KEF Q50 ikke kan.



Q50? > LS50?
 
Vil du have svar på om en LS50 kan spille lige så meget bas eller om den lyder lige så godt over 50Hz?
 
De første kan jeg ikke svare på, men phantoms basenheder aflaster da den fremadrettede coax så potentialet til at spille bedre end LS50 er da til stede, selv om LS50 har fået utroligt meget ros.
 
Hvad bas angår er der da ikke det mindste tvivl om at en phantom kan spille op med en lille 5" enhed, selvom den er i refleks kabinet.



Skrevet af: hansie
Skrevet den: 14-Juli-2015 kl. 13:26
Kunne være lækkert medet par danske demo steder. så interesserede kunne få lov at lytte og bedømme.


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 14-Juli-2015 kl. 13:30
http://high-performance.dk/kontakt.html

Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: michael1977
Skrevet den: 14-Juli-2015 kl. 17:26
Spændene system Mixart og rart at se nogen går en helt anden vej. Som du erfarer er der mange holdinger og ideer, vigtigst er du syntes om din investering;-) Der er sikkert mange journalister/tester der bliver betalt for en rosende anmeldelse på et produkt, men det gælder vel alle produkterne medlemmerne på REC har i deres stuer og dedikeret bioer, alle har deres preferencer, vigtigst er man kan li sit eget valg af udstyr:-). Tilykke med den sidst ankommet:-)



Skrevet af: mixart
Skrevet den: 14-Juli-2015 kl. 17:47
Oprindeligt skrevet af michael1977 michael1977 skrev:

Spændene system Mixart og rart at se nogen går en helt anden vej. Som du erfarer er der mange holdinger og ideer, vigtigst er du syntes om din investering;-) Der er sikkert mange journalister/tester der bliver betalt for en rosende anmeldelse på et produkt, men det gælder vel alle produkterne medlemmerne på REC har i deres stuer og dedikeret bioer, alle har deres preferencer, vigtigst er man kan li sit eget valg af udstyr:-). Tilykke med den sidst ankommet:-)


Tak Michael Smile Ja det er absolut et spændende produkt og ser frem til, hvad de ellers kommer med af mindre eller større modeller i fremtiden. Nu glæder jeg mig bare til at jeg får mine Branch stander til Phantom højttalerne, så det bliver komplet Smile


Skrevet af: michael1977
Skrevet den: 14-Juli-2015 kl. 17:59
Oprindeligt skrevet af mixart mixart skrev:


Oprindeligt skrevet af michael1977 michael1977 skrev:

Spændene system Mixart og rart at se nogen går en helt anden vej. Som du erfarer er der mange holdinger og ideer, vigtigst er du syntes om din investering;-) Der er sikkert mange journalister/tester der bliver betalt for en rosende anmeldelse på et produkt, men det gælder vel alle produkterne medlemmerne på REC har i deres stuer og dedikeret bioer, alle har deres preferencer, vigtigst er man kan li sit eget valg af udstyr:-). Tilykke med den sidst ankommet:-)



Tak Michael Smile Ja det er absolut <span style="line-height: 1.4;">et spændende produkt og ser frem til, hvad de ellers kommer med af mindre eller større modeller i fremtiden. Nu glæder jeg mig bare til at jeg får mine Branch stander til Phantom højttalerne, så det bliver komplet </span>Smile


Ja det kan jeg godt forstå, standerne kan kun give positiv effekt frem for papkasserne;-) og så kommer de osse op i en rigtig højde.


Skrevet af: Ning
Skrevet den: 14-Juli-2015 kl. 18:04
Citat 22Otto:
 En anden del af hypen som jeg er skeptisk over for, er at man forsøger at få os til at tro på at fordi Devialet har et givent antal ingeniører ansat (vistnok 100), så skulle de på et par år have omskrevet regelbogen for hvordan man bygger en højttaler. Det har jeg det lidt anstrengt med, for det første så er 100 ingeniører ikke nødvendigvis bedre end én. ""

Otto..Måske B&O har opfundet den dybe talerken :-)

http://www.lydogbillede.dk/nyheter/hojttalere/ny-lydteknologi-fra-bogo/


-------------
Ning


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 14-Juli-2015 kl. 21:20
Oprindeligt skrevet af Trumle Trumle skrev:

Synes egentlig der er meget unødvendig negativitet i denne tråd. Hvis det vitterlig er rigtigt at Devialet har pakket hvad der svarer til en PV1 og en kompakthøjttaler samt forstærker, fjernbetjening og streaming funktioner ned i dén kasse og det i øvrigt yder på linje med hvad separate kompakt-højttalere og sub, til ca samme pris kunne, så synes jeg da det er et yderst velkomment afbræk fra det sædvanlige super-konservative stereo HIFI marked. 

At det fremstår som "unødvendig negativitet", skyldes efter min mening måden "man" læser forum-debatter på i dag... Det er ufatteligt svært at få lov til at være nuanceret - selv hvis man ikke skriver tingene sort/hvidt, så bliver det modtaget sort/hvidt. Jeg har gentagne gange gjort opmærksom på at det sagtens kan være produktet er et godt køb, og at produktet i sig selv er interessant.

EDIT: Iøvrigt er jeg ked af hvis jeg får det til at fremstå som om jeg står inde for at bassens kvalitet modsvarer en PV1. Dét jeg mener er at koncept og størrelse modsvarer PV1, samt at mængden af bas er tilsvarende. Kvaliteten af de to op mod hinanden kan jeg p.t. ikke svare på. Det skal iøvrigt ses i lyset af at jeg slet ikke bryder mig om PV1 Smile Det er bare det nærmeste eksempel jeg kan finde på et relativt kendt produkt der modsvarer ydelsen, mht. "der kommer meget ud af kassen".
 
Oprindeligt skrevet af Trumle Trumle skrev:

 At hypen så får på alle tangenterne kan man godt blive irriteret over, men på den anden side er det ved gud ikke første gang, at det er set på hifi fora, og i de fleste tilfælde er det der bliver hypet og udskreget til ultra highend da langt mere ordinære variationer over temaet.

Det er jo sådan set ret analogt med min pointe: "Ulven kommer" har vi hørt før.


-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Jonas Bojer
Skrevet den: 14-Juli-2015 kl. 21:24
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:


Oprindeligt skrevet af Trumle Trumle skrev:

Synes egentlig der er meget unødvendig negativitet i denne tråd. Hvis det vitterlig er rigtigt at Devialet har pakket hvad der svarer til en PV1 og en kompakthøjttaler samt forstærker, fjernbetjening og streaming funktioner ned i dén kasse og det i øvrigt yder på linje med hvad separate kompakt-højttalere og sub, til ca samme pris kunne, så synes jeg da det er et yderst velkomment afbræk fra det sædvanlige super-konservative stereo HIFI marked. 

At det fremstår som "unødvendig negativitet", skyldes efter min mening måden "man" læser forum-debatter på i dag... Det er ufatteligt svært at få lov til at være nuanceret - selv hvis man ikke skriver tingene sort/hvidt, så bliver det modtaget sort/hvidt. Jeg har gentagne gange gjort opmærksom på at det sagtens kan være produktet er et godt køb, og at produktet i sig selv er interessant.
 
Oprindeligt skrevet af Trumle Trumle skrev:

 At hypen så får på alle tangenterne kan man godt blive irriteret over, men på den anden side er det ved gud ikke første gang, at det er set på hifi fora, og i de fleste tilfælde er det der bliver hypet og udskreget til ultra highend da langt mere ordinære variationer over temaet.


Det er jo sådan set ret analogt med min pointe: "Ulven kommer" har vi hørt før.


Nu har jeg også lyttet den Devialet og der er intet specielt i den og lyden er selt ikke noget at skrive hjem om. MEN det vigtigeste er at forbrugeren er glad for købet. Jeg ville med 2 billige monitor audio højtalere og en lille sub kunne få langt bedre lyd ;O)

Hilsen Jonas Bojer


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 14-Juli-2015 kl. 21:26
Oprindeligt skrevet af Ning Ning skrev:

Citat 22Otto:
 En anden del af hypen som jeg er skeptisk over for, er at man forsøger at få os til at tro på at fordi Devialet har et givent antal ingeniører ansat (vistnok 100), så skulle de på et par år have omskrevet regelbogen for hvordan man bygger en højttaler. Det har jeg det lidt anstrengt med, for det første så er 100 ingeniører ikke nødvendigvis bedre end én. ""

Otto..Måske B&O har opfundet den dybe talerken :-)

http://www.lydogbillede.dk/nyheter/hojttalere/ny-lydteknologi-fra-bogo/

Igen: "Ulven kommer" Wink. Jeg vil argumentere for at dét de beskriver er lige så fysisk umuligt som da Recordere.dk skrev cirka det samme om en iPod højttaler. Derfor kan det godt være noget interessant de kommer med, men som det er beskrevet af journalisten: Nej. Derudover så er B&O jo kongeeksemplet på at det kan være lige meget hvor avanceret teknik du kyler efter det, hvis du helt grundlæggende forsøger at opnå en anden lyd (eller billede for den sags skyld) end dén lytteren vil have.


-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 14-Juli-2015 kl. 21:35
Oprindeligt skrevet af Trumle Trumle skrev:

Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:



.....

- og dér savner jeg en indikation af hvorfor en Phantom skulle kunne noget som eksempelvis en KEF Q50 ikke kan.



Q50? > LS50?

Ja, my bad. 
 
Oprindeligt skrevet af Trumle Trumle skrev:

Vil du have svar på om en LS50 kan spille lige så meget bas eller om den lyder lige så godt over 50Hz?
 
De første kan jeg ikke svare på, men phantoms basenheder aflaster da den fremadrettede coax så potentialet til at spille bedre end LS50 er da til stede, selv om LS50 har fået utroligt meget ros.
 
Hvad bas angår er der da ikke det mindste tvivl om at en phantom kan spille op med en lille 5" enhed, selvom den er i refleks kabinet.


Selvfølgelig kan Phantom spille mere og antageligvist bedre bas, mit spørgsmål er hvad en Phantom indeholder i området over bas-området (hvordan vi så end definerer dét), som gør den bedre eller anderledes end en traditionel coax-højttaler. Igen ud fra påstanden om at det er et seriøst high-end produkt. Der er masser af nytænkning i forstærker-teknologien og i bas-enhederne, men jeg kan ikke se noget nyt i coax-enheden, som skulle forsvare at vi pludselig har at gøre med en højttaler med en reel pris på 3-4.000,- (15k eller hvad de nu koster, minus sub-delen og forstærkerne), som kan konkurrere med højttalere i 100.000,-s klassen. Dét i sig selv ville være en temmeligt stor revolution - men det er der ingen, heller ikke Devialet selv, der forsøger at give en forklaring på. Alt handler blot om hvor meget lyd der kommer ud af kassen. Derfor tillader jeg mig at være skeptisk overfor om det nu også er tilfældet, og jeg forventer (også ud fra hvad jeg trods alt kan dechifrere ud fra den sløje demo) at lydkvaliteten i resten af frekvensområdet er temmeligt udramatisk.


-------------
Mvh Otto


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 14-Juli-2015 kl. 23:25
Jeg har læst lidt op på reklamematerialerne fra Devialet selv. Det er godt nok gået på "spec-ræset", ikk emindst når man på forsiden ( http://en.devialet.com/phantom/#discover - http://en.devialet.com/phantom/#discover ) mødes af:

"Uncover the richness of songs you have heard a thousand times in all their amplitude, from sub bass at 16hz to ultra sharp sound at 25kHz with no background noise, no saturation, no distortion, all that up to 3000 Watts and 105 Decibels of power."

Ja, 16Hz og 105dB - bare slet ikke på samme tid......

Går vi om og kigger på specs ( http://en.devialet.com/phantom/#specifications/ - http://en.devialet.com/phantom/#specifications/ ) siger de:

16Hz to 25kHz ± 2dB at 82dB SPL
eller
28Hz to 25kHz ± 2dB at 92dB SPL
eller
49Hz to 25kHz ± 2dB at 102dB SPL
(bemærk der er intet om frekvensgangen ved 105dB)

Det vil sige at vil man spille højt, så forsvinder bassen, så det den har er en form for loudness, hvor der - når der ikke spilles så højt - skrues op for den nedre bas - for den kan spille 16 Hz (hvilket de fleste almindelige højttalere kan, bare ikke særligt højt).

Læser man deres white paper (reklame der forklarer teknologierne) sammenligner de deres højttaler med en gulvhøjttaler og skriver frekvensområdet nedenunder. Her mener de at en 120 L højttaler har en frekvensgang fra 30 til 22kHz, hvor deres lille 6 liters kabinet kan klarer 16 til 25 kHz, men kun ved 82dB (hvilket de behændigt "glemmer")!

Kigger jeg på prisen for et stereosæt, ender jeg på noget der ligner 36.000 kroner - hvilket svarer til et sæt Dynaudio Focus 200 XD.


Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Nille44
Skrevet den: 15-Juli-2015 kl. 10:42
Fronterne i denne her tråd er vist trukket lige lovligt op.
Devialet er ikke det 8 vidunder men er "bedre" end 2 billige Monitor Audio højtalere + sub og Dynaudio Focus 200 XD, idet da disse 2 løsninger kræver en forstærker!

Jeg og kæresten var i Bredgade i går og lytte til Devialet 200 med både Phantom samt et sæt Magico gulvhøjtalere. 

Har selv et sæt Audiovector SR3 AA, og må da sige at lyden i mine øjne var rigtig god på de Magico højtalere. (Mere detalje end på mine SR3)
Phantom højtalerne lød også rigtig godt. Ikke så godt som mine Audiovector, men godt, især prisen taget i betragtning.
Det mest spektakulære ved dem var da Morten fra High Performance spille et stykke klassisk som gik rigtig dybt i bassen. Det fik de små Phanton til og blafre som små humlebier :-) 
3 cm kan de udvide sig i bredden, og selve højtaleren står stadig bomstille. 



-------------
Luxman L509X
Oppo BDP 105.
Rega P8 med Apheta 3.

LG Oled 55BX
Ultrasone Signature Pro.

Sonus Faber Olympia Novalll


Skrevet af: mixart
Skrevet den: 15-Juli-2015 kl. 12:29
Oprindeligt skrevet af Nille44 Nille44 skrev:

Fronterne i denne her tråd er vist trukket lige lovligt op.
Devialet er ikke det 8 vidunder men er "bedre" end 2 billige Monitor Audio højtalere + sub og Dynaudio Focus 200 XD, idet da disse 2 løsninger kræver en forstærker!

Jeg og kæresten var i Bredgade i går og lytte til Devialet 200 med både Phantom samt et sæt Magico gulvhøjtalere. 

Har selv et sæt Audiovector SR3 AA, og må da sige at lyden i mine øjne var rigtig god på de Magico højtalere. (Mere detalje end på mine SR3)
Phantom højtalerne lød også rigtig godt. Ikke så godt som mine Audiovector, men godt, især prisen taget i betragtning.
Det mest spektakulære ved dem var da Morten fra High Performance spille et stykke klassisk som gik rigtig dybt i bassen. Det fik de små Phanton til og blafre som små humlebier :-) 
3 cm kan de udvide sig i bredden, og selve højtaleren står stadig bomstille. 


Hvilke Magico højttaler er der tale om og var Phantom monteret på deres egen Branch stander? Smile


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 15-Juli-2015 kl. 12:51
Oprindeligt skrevet af Nille44 Nille44 skrev:

Devialet er ikke det 8 vidunder men er "bedre" end 2 billige Monitor Audio højtalere + sub og Dynaudio Focus 200 XD, idet da disse 2 løsninger kræver en forstærker!


Focus er en aktiv højttaler som Devialet......


Oprindeligt skrevet af Nille44 Nille44 skrev:


Det mest spektakulære ved dem var da Morten fra High Performance spille et stykke klassisk som gik rigtig dybt i bassen. Det fik de små Phanton til og blafre som små humlebier :-) 
3 cm kan de udvide sig i bredden, og selve højtaleren står stadig bomstille. 


Selvfølgelig, for de skubber til hver sin side, så kræfterne modvirker hinanden.

Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: mixart
Skrevet den: 26-Juli-2015 kl. 15:18
Imens mine forældre er taget sydpå passer jeg deres hus og jeg tog så mine Devialet Phantom Silver med. Jeg prøvede en opstilling med 2 høje barstole, som jeg ikke havde mulighed for i min egen lejlighed, før jeg får standeren. Ved godt at det ikke er optimalt, men sikke en forandring i lyden, når de kom længere op. Jeg var ved at blive påvirket af jer, der sagde, at det ikke lyd godt, men det her lyder pisse godt i mine øre. Jeg er er mere end tilfreds med lyden og kan kun anbefale folk give det en chance Smile  Synes den har en perfekt balance mellem bassen og instrumenterne/lydene. Ikke for meget eller for lidt.






Skrevet af: Ning
Skrevet den: 26-Juli-2015 kl. 16:17
Og det er lige præcis det eneste der tæller.... nemlig at DU er tilfreds Thumbs Up

-------------
Ning


Skrevet af: ThomasSX
Skrevet den: 03-August-2015 kl. 18:09
Hey

Jeg har nu også fået 2 stks Phantoms. Det er for at sige det mildt held vildt så godt det lyder. Renheden i lyden. Alle genrer kan spilles, hvilket alle højtalere selvfølgelig kan, men her er det ikke nødvendigt med spørgsmålet: Hvad lytter du mest til? Det hele spiller bare fremragende, til et punkt hvor det er lige før du kan høre strømmen i guitaren, for ikke at tale om bassen som for mig er i niveau for sig selv.

Jeg har tidligere haft min egen biograf med surround sound, og er nu gået fra B&W højtalere og 50K forstærker tilsluttet til dette, og sikke en opgradering.

Hør dem Wink


Skrevet af: dr gonzo
Skrevet den: 03-August-2015 kl. 18:20
Jeg synes at det er ret sjovt, at denne højtaler påkalder sig "retfærdig mit køb overfor andre"-indlæg.

Jeg kan kun sige en ting, uanset hvor mange af denne slags posts der kommer, så bliver det ALDRIG en højtaler jeg vil overveje at købe!

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=134893&PN=1&title=3rd-row-cinema-mixing-studio-billeder-p-side-1 - Min hjemmebio - 3rd Row Cinema


Skrevet af: Bruger udmeldt 35
Skrevet den: 03-August-2015 kl. 18:48
Og sjovt nok har alle opgraderet fra B&W og syns Devialet spiller MEGET bedre.

Kunne det tænkes at de B&W'ere de kommer fra, bare ikke spiller særlig godt .?


Skrevet af: dr gonzo
Skrevet den: 03-August-2015 kl. 19:06
Ja og de kan tilsyneladende også erstatte et helt surround setup, så enten må "folk" virkelig ha' haft noget shitty surround, eller også har de ingen evne til at høre retning på lyd.

Men lad os for et kort øjeblik antage, at de faktisk er så vilde, at de både kan erstatte 5-7 højtalere, samt 1 eller flere subwoofere plus en surround forstærker til 50.000 kr. - så har vi at gøre med magi, eller en løsning som alle andre hifi-producenter vil kopiere. Så kan vi jo bare læne os tilbage og se om det kommer til at ske!

Når folk pynte deres udsagn med så mange fine gloser, at det begynder at virke utroværdigt, så er det nok fordi, at det ikke er helt realistisk. Jeg forstå ikke hvorfor, man ikke bare nøjes med at skrive, at de er gode og at man er glad for lyden, uden at komme med alle de der, bedre end alt andet påstande.


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=134893&PN=1&title=3rd-row-cinema-mixing-studio-billeder-p-side-1 - Min hjemmebio - 3rd Row Cinema


Skrevet af: Nille44
Skrevet den: 03-August-2015 kl. 19:08
Fedt at du er tilfreds med dem. Har selv oplevet dem inde i Bredgade og syntes også de lød rigtig godt.
Træls at der er så mange negative bemærkninger ala "de kommer aldrig ind i mit hjem" osv.

Tillykke med dem :-)


-------------
Luxman L509X
Oppo BDP 105.
Rega P8 med Apheta 3.

LG Oled 55BX
Ultrasone Signature Pro.

Sonus Faber Olympia Novalll


Skrevet af: dr gonzo
Skrevet den: 03-August-2015 kl. 19:21
Nille44 >>> Jeg kan godt følge dig. Men som jeg skriver, tror jeg at der bliver givet den slags respons, fordi, at det bliver påstået at de spiller røven ud af bukserne på selv meget dyre High-end setups, og når man påstår noget sådan, må man også regne med at blive modsagt.

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=134893&PN=1&title=3rd-row-cinema-mixing-studio-billeder-p-side-1 - Min hjemmebio - 3rd Row Cinema


Skrevet af: Bruger udmeldt 35
Skrevet den: 03-August-2015 kl. 19:23
Negative bemærkninger.?

Er det ikke lidt pudsigt at ALLE "reviews" påstår at de tryner B&W, ja selv 800 serien..?
Det stinker af falsk reklame, og sjovt nok har de alle valgt et af de mest kende højttalermærker i verden at sammenligne med, så selv hr og fru Danmark bliver imponeret..!


Skrevet af: dr gonzo
Skrevet den: 03-August-2015 kl. 19:30
Det er faktisk en god observation Strecker der har. Det er sgu lidt påfaldende, at de konstant skal sammenlignes med det måske mest kendte kvalitets-hifi-mærke.


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=134893&PN=1&title=3rd-row-cinema-mixing-studio-billeder-p-side-1 - Min hjemmebio - 3rd Row Cinema


Skrevet af: ThomasSX
Skrevet den: 03-August-2015 kl. 21:23
Wow Smile

Jeg har vist været for glad her, hva´

Jeg ved heller ikke om de kan ertatte surround. Det vil garanteret lyde helt kanon med surround og så disse højtalere.

Når flere har haft B&W, så er det vel ikke så mærkeligt. Stedet her er for folk der kan lide Hi-Fi, og B&W plejer at klare sig meget godt Wink

For mig er det lidt af en landevinding, at med blot 2 højtalere og en Dialog så har du et helt anlæg i en ret god klasse.

Her i ferien havde jeg familie på besøg som ikke vidste der var kommet ny lyd. Der spillede musik ved ankomsten og allerede i entreen var det, "hvad er det, det lyder anderledes". Med et blik af, at det var positivt ment.

Jeg har selv været en der bare har været glad for god lyd i mange år, og det er bare første gang jeg stod og smilede stort lige fra første lytning. Hører ting i de melodier jeg har hørt "1000" gange som jeg ikke havde hørt før. jeg synes ellers jeg havde gjort mig umage med et godt anlæg i forvejen...

Så ja, mit indlæg var vel nok lidt "glad", men jeg er også bare ret så overrasket/paf til tider over denne nye form for Hi-FI.

Mine sammenligninger var kun ment som illustration af, at det ligesom ikke var børneanlægget jeg kom fra, og selv der er det lidt af en forbedring.



Skrevet af: michael1977
Skrevet den: 04-August-2015 kl. 08:23
Hej Thomas

Super du er glad for dem, det er absolut det vigtigste. Tillykke med dem:-)


Skrevet af: osbech
Skrevet den: 04-August-2015 kl. 13:44
Oprindeligt skrevet af strecker strecker skrev:

Negative bemærkninger.?

Er det ikke lidt pudsigt at ALLE "reviews" påstår at de tryner B&W, ja selv 800 serien..?
Det stinker af falsk reklame, og sjovt nok har de alle valgt et af de mest kende højttalermærker i verden at sammenligne med, så selv hr og fru Danmark bliver imponeret..!
 
Jeg har "kun" 802D'er :) Men jeg har da tænkt mig at hive et par stykker hjem til test når ferien er overstået...
 
I mine ører, så lyder de lidt for "TV-shop" agtigt.... og ud fra devisen, "når noget er for godt til at være sandt, så....." Så er jeg meget skeptisk..
 
Men HVIS de så lammetæver mine 802D, så kan jeg sælge hele mit setup, købe en håndfuld Devialet'er og så stadig have et par 100.000 tilovers :D


Skrevet af: Bruger udmeldt 35
Skrevet den: 04-August-2015 kl. 13:46
Ville være fantastisk hvis du gad at teste dem mod dine B&W



Skrevet af: armani-thomas
Skrevet den: 04-August-2015 kl. 14:13
Hvis nogen af Devialet ejerne bor tæt på mig, skal de også være velkomne til og kigge forbi med dem, og lade dem dyste mod Xtz Divine, i en voksen 55m2 stue hvor der skal flyttes lidt luft. De koster dog kun 1/4 af B&W 800D, så selvfølgelig ikke sikkert det er en værdig nok udfordring :-)


Skrevet af: osbech
Skrevet den: 04-August-2015 kl. 14:17
Oprindeligt skrevet af strecker strecker skrev:

Ville være fantastisk hvis du gad at teste dem mod dine B&W

Selvfølgelig... :)
 
Største ulempe (dog til Devialet's fordel) er, at min receiver pt. er en gammel og tarvelig Marantz. Så måske jeg skulle låne noget mere passende hjem.


Skrevet af: mixart
Skrevet den: 04-August-2015 kl. 14:28
Ja, det kunne være interessant Osbech, hvis du testede dem op imod dine 802D'er. Jeg er ihvertfald nysgerrig Smile Især når jeg har fundet 2 personer, der har solgt sine 802D og 803D til fordel for 2 x Phantom Silver


Skrevet af: mixart
Skrevet den: 04-August-2015 kl. 14:31
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Hvis nogen af Devialet ejerne bor tæt på mig, skal de også være velkomne til og kigge forbi med dem, og lade dem dyste mod Xtz Divine, i en voksen 55m2 stue hvor der skal flyttes lidt luft. De koster dog kun 1/4 af B&W 800D, så selvfølgelig ikke sikkert det er en værdig nok udfordring :-)

Hvor bor du? Smile


Skrevet af: armani-thomas
Skrevet den: 04-August-2015 kl. 14:33
Lidt uden for Viborg Midtjylland


Skrevet af: mixart
Skrevet den: 04-August-2015 kl. 15:41
Jeg er i Hobro til søndag, så det kunne være sjovt at teste op imod Smile Har du noget de kan stå på?


Skrevet af: dr gonzo
Skrevet den: 04-August-2015 kl. 16:31
Jeg glæder mig til at høre om disse tests. Bliver konklusion at de kan tæve B&W's 800-modeler, er det jo fantastisk. Men jeg holder dog stadig på at de aldrig får en plads i min stue. Visuelt synes jeg at de er monster grimme, så vil jeg sgu heller ha' store kasser stående, men det er jo en smagssag.


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=134893&PN=1&title=3rd-row-cinema-mixing-studio-billeder-p-side-1 - Min hjemmebio - 3rd Row Cinema


Skrevet af: armani-thomas
Skrevet den: 04-August-2015 kl. 20:23
Sender lige en pm.


Skrevet af: p.las
Skrevet den: 04-August-2015 kl. 21:22
hvis man ikke kan lide lyden af B&W 800 serien. Så er udslaget jo åbentlyst

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio


Skrevet af: Landrock
Skrevet den: 08-August-2015 kl. 16:11
ER der en test igang??

Mixart, ville det være en mulighed at høre dine Devialet når du har fået standere? Kan se du bor i Haderselv.


Skrevet af: armani-thomas
Skrevet den: 08-August-2015 kl. 19:58
Jeg har lige hørt dem i dag. Jeg syntes de spiller kanon godt i forhold til deres størrelse og pris.


Skrevet af: Bruger udmeldt 35
Skrevet den: 08-August-2015 kl. 20:20
Ingen tvivl om at de små kasser spiller rigtig fint, men det var ikke hva testen gik ud på


Hvordan syns du de spiller i forhold til et par fuldvoksne gulvhøjttalere som feks dine XTZ, eller andre gulvhøjttalere i 40-50 tusinde kr klassen..?


Skrevet af: osbech
Skrevet den: 08-August-2015 kl. 20:24
Jeg har lovet en test, og det skal nok komme. Skal bare lige have overstået 14dage i Spanien og en tur til Belgien/ formel 1 :)


Skrevet af: armani-thomas
Skrevet den: 08-August-2015 kl. 20:51
Ja vores sammenligning var nok lidt forkert sat op. Divine'erne blev fodret med spotify 320KB, havde Dirac rumkorrektion Og 2 stk Dali Ikon sub til og glatte responsen ud i det dybe.
Devialet blev fodret med lossless og ingen rumkorrektion. Desuden stod de ovenpå 2 spisestole med en tom papkasse under.

Devialet havde lidt mere skinger tendens, og kunne naturligvis ikke levere så højt lyd tryk eller bas. Nedre mellemtone/øvre bas var ikke så fyldig. Men jeg syntes de var super fint velopløst, der var ikke ting som flød sammen.

I forhold til mine Dali Lektor 8, der vinder Devialet til hver en tid. Jeg vil sige de er mere sammenlignlig med b&w's cm serie, med noget godt grej bagved. Deres Diamond serie har jeg aldrig hørt.


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 08-August-2015 kl. 21:46
Til en pris på næsten 30.000 for et sæt, burde de vel også spille en smule bedre end et sæt Lektor 8 til 10.000 kroner for et sæt og 5.000 for en forstærker?

Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: bruger udmeldt 27
Skrevet den: 08-August-2015 kl. 22:56
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Til en pris på næsten 30.000 for et sæt, burde de vel også spille en smule bedre end et sæt Lektor 8 til 10.000 kroner for et sæt og 5.000 for en forstærker?

Klaus


Spiller det her så endnu bedre, når det koster over 40.000,- ?

https://www.hifiklubben.dk/hojttalere/gulvhojttalere/cerwin-vega-xls-215/ - https://www.hifiklubben.dk/hojttalere/gulvhojttalere/cerwin-vega-xls-215/

https://www.hifiklubben.dk/hojttalere/subwoofere/cerwin-vega-cva-118x-subwoofer/ - https://www.hifiklubben.dk/hojttalere/subwoofere/cerwin-vega-cva-118x-subwoofer/

https://www.hifiklubben.dk/stereo/forstarkere/cambridge-audio-azur-851w/ - https://www.hifiklubben.dk/stereo/forstarkere/cambridge-audio-azur-851w/

https://www.hifiklubben.dk/stereo/forstarkere/nad-c165bee-/ - https://www.hifiklubben.dk/stereo/forstarkere/nad-c165bee-/

Tror næppe man kan lave prissammenligninger på ting der er så forskellige



Print side | Luk vindue