Print side | Luk vindue

Popcorn Time, at spore

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Streaming media
Forumbeskrivelse: TV, film, radio og musik via netværk og internet
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=139964
Udskrevet den: 04-Maj-2024 kl. 17:08


Emne: Popcorn Time, at spore
Skrevet af: rasmuzzen
Emne: Popcorn Time, at spore
Skrevet den: 24-April-2015 kl. 20:08
Jeg fandt ud af at min datter (13 år), havde downloadet og set et par udenlandske film på popcorn time. I et indlæg her på siden kan jeg se at de gerne vil have skovlen under dette produkt. Men hvordan søren kan eks. Zentropa, som jeg har set udtale, at de sender en regning hvis de kan se at deres filme er set af danske brugere.

Hvor fra får eks. Zentropa disse oplysninger fra..

MVH

-------------
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.



Svar:
Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 24-April-2015 kl. 21:02
der er INGEN anonymitet på nettet. Enhver færden efterlader spor. Også selvom det er via torrents. De kan jo tracke hvor pakker ender henne.

Det store problem er sådan set ikke at programmet eksisterer. Problemet er de unges tilgang. De er så fuldkommen ligeglade at det egentlig er et alvorligt samfundsproblem. Men de har jo selvfølgelig også opgivet alt hvad der hedder privatliv for længst, og har absolut ingen skrupler ved at gøre det her.

Er desværre bange for der ikke er så meget at gøre. Det er i høj grad et samfundsproblem nu.


Skrevet af: therazz
Skrevet den: 24-April-2015 kl. 21:07
Torrents i særdeleshed efterlader spor - idet at man ikke blot streamer / downloader men samtidig deler med andre


Skrevet af: Kief
Skrevet den: 24-April-2015 kl. 21:16
IP gemmer meget om dig.. Egentligt simpelt.. Sæt en dansk film til streamingen og se så hvem der streamer den, formentlig kun danskere. Skaf så en dommerkendelse og få udleveret IP information af internetudbyderen. Derefter sendes brev til pågældende person.

Men som man har hørt i medierne, så er der mere tale om en skræmmekampagne for at få lidt kroner ind, tvivler på de reelt gider tage den videre i retten. Mener at have hørt at IP og screenshots af aktive torrents Ikke er nok, så bevismateriale tungt nok er svært at skaffe når man går efter mange brugere og ikke bagmænd.

-------------
Mvh.

Casper


Skrevet af: bubbleboy
Skrevet den: 24-April-2015 kl. 22:06
Problemet her er torrent-netværket. Når man kobler sig på, får man ip-adresserne på alle de andre i netværket. Så kan Zentropa i ro og mag kontakte de danske udbydere.


Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 24-April-2015 kl. 22:24
Lad dig nu heller ikke skræmme. Så farlig er Ålen heller ikke.

Du skal selvfølgelig lige forklare din datter, at det gør man selvfølgelig ikke sådan noget. 
Skulle du være så uheldig at få et af deres trusselsbreve, så skriv tilbage til dem, at du ikke har kendskab til det. Vil de ellers noget, så skal de køre deres videre kommunikation med din advokat, Per Overbeck.

Jeg brugte samme nummer engang APG truede mig for at sælge region 1 og 3 film over QXL. Det skal lige siges, at jeg aldrig har haft kontakt til Per Overbeck. Jeg ved blot, at han har taget et utal af sager mod APG og har aldrig tabt en eneste af dem. Så bare hans navn, burde få de fleste rettighedsfjolser til at stikke halen mellem benene.


-------------
https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 24-April-2015 kl. 23:07
Popcorn Time har mulighed for, at man betaler et symbolsk beløb, hvorefter man opretter forbindelse via en VPN. Så er der vist ikke så meget at spore..

M.v.h.


Skrevet af: slumbert
Skrevet den: 25-April-2015 kl. 01:49
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

der er INGEN anonymitet på nettet. Enhver færden efterlader spor. Også selvom det er via torrents. De kan jo tracke hvor pakker ender henne.

Det store problem er sådan set ikke at programmet eksisterer. Problemet er de unges tilgang. De er så fuldkommen ligeglade at det egentlig er et alvorligt samfundsproblem. Men de har jo selvfølgelig også opgivet alt hvad der hedder privatliv for længst, og har absolut ingen skrupler ved at gøre det her.

Er desværre bange for der ikke er så meget at gøre. Det er i høj grad et samfundsproblem nu.

HØRT min gode mand! må jeg applaudere dig for dit klarsyn.

Ja ungdommen nu til dags. Der kommer ikke noget godt ud af de herskens samfundsomstyrtende aktiviteter som de unge i dag kaster sig ud i. De destabiliserer moralske piedestaler som vi gode samfundsborgere har sat os selv op på.

Bevares, engang i mine unge dage brød jeg da også love og havde mængder af ulovligt kopierede kassettebånd ligesom jeg også formastede mig til at optage musik der blev spillet i radioen. Til mit forsvar kan siges at jeg ikke var klar over at jeg brød loven, hvilket ikke kan siges om nutidens unge som på disse nymodens sociale netværk samarbejder om at udføre disse ulovlige og samfundsskadelige aktiviteter.

Hver og en af disse unge lømler, ved uden tvivl hvilken skade de forårsager og at de bryder loven. De er trods alt kvikkere end jeg var da jeg var ung. Arbejdslejr siger jeg bare og det kan ikke gå for hurtigt.


-------------
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål



Skrevet af: aerik
Skrevet den: 25-April-2015 kl. 10:31
Kommer lige med en lille smule ot, og så alligevel ikke. Kan man ikke blokere for denne type sider/tjenester, så familiens unge ikke kan benytte dem? Altså så alt hvad der tilsluttes netværket ikke kan få adgang, så man ikke skal begrænse på hver en enhed.


Skrevet af: Pizzabager
Skrevet den: 25-April-2015 kl. 11:00
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Kommer lige med en lille smule ot, og så alligevel ikke. Kan man ikke blokere for denne type sider/tjenester, så familiens unge ikke kan benytte dem? Altså så alt hvad der tilsluttes netværket ikke kan få adgang, så man ikke skal begrænse på hver en enhed.

Hvis popcorn time benytter en anden port end den typiske internet trafik, jo så kan man bare spærre den i routeren, men det gør de nok ikke, jeg ved dog intet om programmet...


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 25-April-2015 kl. 11:11
En del antivirusprogrammer har denne funktion. Jeg ved at f.eks. Norton 360 kan det.

M.v.h.


Skrevet af: Flick
Skrevet den: 25-April-2015 kl. 12:33
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Bevares, engang i mine unge dage brød jeg da også love og havde mængder af ulovligt kopierede kassettebånd. Til mit forsvar kan siges at jeg ikke var klar over at jeg brød loven, hvilket ikke kan siges om nutidens unge som på disse nymodens sociale netværk samarbejder om at udføre disse ulovlige og samfundsskadelige aktiviteter.
Altså hvis du ikke engang kunne se det var ulovligt at kopiere dine kasettebånd dengang, hvordan skal folk så vide det er ulovligt at streame film fra den simple tjeneste?
Jeg vil bestemt mene at det er meget mere logisk at vide at man ikke må kopiere kasettebånd fremfor at vide om man må bruge Popcorn Time eller Netflix.
Hvordan skulle de vide hvilken af disse tjenester der er ulovlig?


Skrevet af: rasmuzzen
Skrevet den: 25-April-2015 kl. 16:06
Hvordan kommer zentropa ind imellem serveren og klienten og kan se min ip. Er det sharet som alm. torrents. I givet fald ja, kan man så i popcorn se peers og seeders nogen steder. Zentropa gjorde det vel "snedigt" den gang at de selv lagde ost i fælden, og så så hvem der bed på i listen over downloadere. Meget lav praktisk syntes jeg at have set i nyhederne engang.

MVH

-------------
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.


Skrevet af: slumbert
Skrevet den: 25-April-2015 kl. 18:33
Oprindeligt skrevet af Flick Flick skrev:

Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Bevares, engang i mine unge dage brød jeg da også love og havde mængder af ulovligt kopierede kassettebånd. Til mit forsvar kan siges at jeg ikke var klar over at jeg brød loven, hvilket ikke kan siges om nutidens unge som på disse nymodens sociale netværk samarbejder om at udføre disse ulovlige og samfundsskadelige aktiviteter.
Altså hvis du ikke engang kunne se det var ulovligt at kopiere dine kasettebånd dengang, hvordan skal folk så vide det er ulovligt at streame film fra den simple tjeneste?
Jeg vil bestemt mene at det er meget mere logisk at vide at man ikke må kopiere kasettebånd fremfor at vide om man må bruge Popcorn Time eller Netflix.
Hvordan skulle de vide hvilken af disse tjenester der er ulovlig?

Det var meningen at sarkasmen skulle være tyk som tjære, men jeg giver den lige en ekstra tand. 

Indlægget var en reaktion på dette fuldstændige latterlige udsagn fra Claus_jac: "Problemet er de unges tilgang. De er så fuldkommen ligeglade at det egentlig er et alvorligt samfundsproblem."

Fjollede generaliseringer får mig sku' lidt op ad stolen. 


-------------
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål



Skrevet af: moremusic
Skrevet den: 25-April-2015 kl. 19:34
Flick - der er noget galt med din logik :) det er ikke ulovligt at kopiere fra kassettebånd til kassettebånd. Det er ganske lovligt, ligesom det også var ok at kopiere fra LP til kassettebånd.

Til gengæld må man enten være ung (og dermed undskyldt), eller ualmindelig dum, hvis ikke man kan gennemskue at der er noget galt med popcorn time. vi skriver 2015 - emnet har været debatteret bredt i 20 år.



Skrevet af: JordanDK
Skrevet den: 25-April-2015 kl. 19:52
Tja vil nu stadig mene mange unge ikke ved det uden behøves være dumme af den grund. Dog sikkert færre voksne.

Det er altså ikke alle unge som har it kyndige forældre, når forældrene ikke er det. Så oplyser de jo heller ikke deres børn (de unge).

Mine de gamle var skolelærere, og var i sin tid ikke særlig it kyndige. Dengang havde de intet problem med man brugte Napster fx. Eneste de "brokkede" sig over, var hvis jeg blokerede tlf linjen for længe.

Kan snildt forestille mig det er sådan for "mange" den dag i dag, udover man ikke længere blokerer tlf linjen.

-------------
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.


Skrevet af: moremusic
Skrevet den: 25-April-2015 kl. 20:16
JordanDK - nu skrev jeg også Ung ELLER ualmindelig dum.


Skrevet af: JordanDK
Skrevet den: 25-April-2015 kl. 20:22
I know også derfor jeg skrev dog sikkert færre voksne. :)

-------------
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.


Skrevet af: slumbert
Skrevet den: 25-April-2015 kl. 21:06
Oprindeligt skrevet af moremusic moremusic skrev:

Flick - der er noget galt med din logik :) det er ikke ulovligt at kopiere fra kassettebånd til kassettebånd. Det er ganske lovligt, ligesom det også var ok at kopiere fra LP til kassettebånd.

Til gengæld må man enten være ung (og dermed undskyldt), eller ualmindelig dum, hvis ikke man kan gennemskue at der er noget galt med popcorn time. vi skriver 2015 - emnet har været debatteret bredt i 20 år.


Lad mig lige forstå det korrekt. Må jeg godt spille min vens cd ind på et kassettebånd og tage det med hjem til mig selv, men brænde de samme filer til en cd og tage den med hjem?

Jeg ved godt at man må lave sikkerhedskopier at sin egen musik, men det var ikke det jeg brugte kassette bånd til i 1987.


-------------
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål



Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 25-April-2015 kl. 21:11
Slumbert - Helt korrekt. Der skelnes mellem analog kopi og digital kopi i dansk lovgivning. Du må i øvrigt også gøre det den anden vej. Så snart der er noget analog ind over, så må du kopiere alt det du vil.

Det hører lige med, at det aldrig har været, og heller ikke nu er, ulovligt at optage fra radio. Det er uanset om det er digital til digital, analog til digital eller digital til analog. Det er jo heller ikke ulovligt at optage fra TV.

-------------
https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio


Skrevet af: Flick
Skrevet den: 26-April-2015 kl. 08:44
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Det var meningen at sarkasmen skulle være tyk som tjære, men jeg giver den lige en ekstra tand.
Hah, den fangede jeg godt nok ikke :(


Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 26-April-2015 kl. 10:00
Jeg synes der er en hel del forskel på at to brugere deler sin musik imellem sig på Napster, BitTorrent eller direkte. Sammenlignet med de professionelle tjenester vi ser i dag som AllofMP3 og Popcorn Time.

Når det bliver organiseret og mafiaen lægger sin klamme hånd på noget, så er det pludseligt dem som tjener penge på at nogle ønsker nem adgang til musik og film.

Jeg har intet problem hvis nogen ønsker at se en film der ikke eksisterer på filmtjenesterne. Men andre bør ikke tjene penge på at man gør noget som er ophavsrettighedsstridigt.

-------------
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.


Skrevet af: bibihest
Skrevet den: 26-April-2015 kl. 10:22
Oprindeligt skrevet af moremusic moremusic skrev:

Til gengæld må man enten være ung (og dermed undskyldt), eller ualmindelig dum, hvis ikke man kan gennemskue at der er noget galt med popcorn time. vi skriver 2015 - emnet har været debatteret bredt i 20 år.



Hvorfor skal en 13 årig absolut vide det? Det er nok de færreste børn der selv står for at betale for deres tv/streaming eller overhovedet ved hvad det koster. De fleste børn er vant til bare at tænde tv'et eller starte netflix og så kan de se det de vil. Der er ikke en af dem der bekymrer sig om hvad det koster eller hvem der betaler. Nu er der så et program på nettet, der gør det lige så nemt at streame som hjemme i sofaen, hvorfor skulle de nødvendigvis tænke dybere over det.

Så kan man beskylde dem for at være dumme alt det man vil, men tror nu bare det er fordi det er børn.


Skrevet af: moremusic
Skrevet den: 26-April-2015 kl. 12:13
Oprindeligt skrevet af bibihest bibihest skrev:

Oprindeligt skrevet af moremusic moremusic skrev:

Til gengæld må man enten være ung (og dermed undskyldt), eller ualmindelig dum, hvis ikke man kan gennemskue at der er noget galt med popcorn time. vi skriver 2015 - emnet har været debatteret bredt i 20 år.



Hvorfor skal en 13 årig absolut vide det? Det er nok de færreste børn der selv står for at betale for deres tv/streaming eller overhovedet ved hvad det koster. De fleste børn er vant til bare at tænde tv'et eller starte netflix og så kan de se det de vil. Der er ikke en af dem der bekymrer sig om hvad det koster eller hvem der betaler. Nu er der så et program på nettet, der gør det lige så nemt at streame som hjemme i sofaen, hvorfor skulle de nødvendigvis tænke dybere over det.

Så kan man beskylde dem for at være dumme alt det man vil, men tror nu bare det er fordi det er børn.


Suk....En gang til for Prins Knud:
Der stod meget præcist "ung ELLER ualmindelig dum"...jeg tror endda også at jeg flettede ind at ungdommen er undskyldt.


Skrevet af: moremusic
Skrevet den: 26-April-2015 kl. 12:24
..


Skrevet af: moremusic
Skrevet den: 26-April-2015 kl. 12:25
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Jeg synes der er en hel del forskel på at to brugere deler sin musik imellem sig på Napster, BitTorrent eller direkte. Sammenlignet med de professionelle tjenester vi ser i dag som AllofMP3 og Popcorn Time.

Når det bliver organiseret og mafiaen lægger sin klamme hånd på noget, så er det pludseligt dem som tjener penge på at nogle ønsker nem adgang til musik og film.

Jeg har intet problem hvis nogen ønsker at se en film der ikke eksisterer på filmtjenesterne. Men andre bør ikke tjene penge på at man gør noget som er ophavsrettighedsstridigt.


Jeg kan godt lidt se hvad du mener.

På den anden side:
BitTorrent og Napsters successer blev jo netop opnået fordi de systematiserede downloads. Før dem skulle man (i det store hele) finde hjemmesider med det indhold du ønskede (var lidt mere besværligt inden google), og download'e direkte fra siden. Det tog lang tid.

Og folkene bag de to selskaber tjener/tjente jo også penge - mange penge!


Skrevet af: rawi
Skrevet den: 26-April-2015 kl. 12:50
Før Napster var der nyhedsgrupperne, prøve bare at skiv alt.binaries der er kategorier på alt, så kategoriseringen og systematiseringen var der allerede, og nyhedsgrupperne de eksisterer skam endnu, på 30. år eller noget i den stil.
Napster (og lignende tjenester) gjorde det bare let tilgængeligt, præcis det samme som Popcorn Time gør med streaming.


Skrevet af: Flick
Skrevet den: 26-April-2015 kl. 14:40
Oprindeligt skrevet af moremusic moremusic skrev:

Flick - der er noget galt med din logik :) det er ikke ulovligt at kopiere fra kassettebånd til kassettebånd. Det er ganske lovligt, ligesom det også var ok at kopiere fra LP til kassettebånd.

Til gengæld må man enten være ung (og dermed undskyldt), eller ualmindelig dum, hvis ikke man kan gennemskue at der er noget galt med popcorn time. vi skriver 2015 - emnet har været debatteret bredt i 20 år.

Jeg citerede slumberts "mængder af ulovligt kopierede kassettebånd" - så snakker jeg nok ikke om lovligt kopierede kassettebånd, tror du?
Hvilket også er ligegyldigt nu når han allerede har skrevet det var sarkastisk.

Derudover er Popcorn Time ikke 20 år gammelt.


Skrevet af: slumbert
Skrevet den: 26-April-2015 kl. 16:45
jeg vil lige tilføje at en pige på 13 ikke har debatteret det her i 20 år. Hvis man er nået til det punkt hvor man automatisk forventer at teenagere besidder den samme viden om erfaring som en selv, så er man blevet forstokket eller er så gammel at man ikke længere kan huske hvordan det var at være ung. Hvis det ikke er tilfældet så er det godt nok en mærkelig forsamling her på siden. Ingen der har haft piratspil til deres commodore 64, ingen der har haft en ulovlig knallert eller trampet på heksehyl nytårsaftenog så videre...... 

Så hold nu op med at give de unge skylden for ikke at kende lovgivningen og egentligt bare handle som de er blevet opdraget til; at finde den mest praktiske og nemme løsning på et problem. Her er den jo med popcorntime, uden at man skal plage far og mor om at betale for endnu en ting.


-------------
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål



Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 26-April-2015 kl. 17:07
Oprindeligt skrevet af rawi rawi skrev:

Før Napster var der nyhedsgrupperne, prøve bare at skiv alt.binaries der er kategorier på alt, så kategoriseringen og systematiseringen var der allerede, og nyhedsgrupperne de eksisterer skam endnu, på 30. år eller noget i den stil.
Napster (og lignende tjenester) gjorde det bare let tilgængeligt, præcis det samme som Popcorn Time gør med streaming.

Der er meget stor forskel på de forskellige services.

Napster, newsgroups, bittorrent osv. leverer ikke selv indholdet, men det er deres brugere som vælger at dele det med andre.
Dem som deler er dem som er brugere af indholdet.

AllofMP3 og PopcornTime er et hold af professionelle som stiller ophavsrettighedsstridigt indhold til rådighed for andre med øje for profit.
De er ligeglad med indholdet, bare de kan tjene penge.


-------------
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.


Skrevet af: rasmuzzen
Skrevet den: 26-April-2015 kl. 17:59
Livlig debat :)

Popcorn koster jo ikke penge, med mindre det lige tilfældigvis er dem der også sælger det anbefalede VPN software. Modsat allofmp3 (er det ikke den der russiske side), er popcorn ikke sat i verden for at irriterer de store?.

Min datter kan vel heller ikke stilles til ansvar for hendes handlinger med de 13 år hun har.

MVH

-------------
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.


Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 26-April-2015 kl. 18:39
Du har som sådan ret Rasmuzzen, hun vil ikke kunne blive anklaget som voksen, men i tilfælde af en eventuel retssag, så er jeg lidt bange for at "handlinger" vil have en eller anden form for konsekvens hvad enten hun er 13 eller 14 eller 15. Problemet er jo at hun bare gør som alle de andre. (med mindre hun får nogen til at betale for VPN forbindelsen, for så går det fra at være naivt til at være udspekuleret.) Og det enorme gruppepres der er blandt de unge i dag for at være med på noderne og bare have set det sidste nye (indsæt her hjerneløs medieting!) og ellers kunne være med i snakken gør det umådeligt svært for dem at lade være. Og er man først "OUT" blandt de unge, så er man desværre også temmelig en udstødt/eneboer. Jeg synes faktisk lidt "klikerne" i dag er noget hårdere optrukket end dengang vi andre var unge, men det kan selvfølgelig være jeg tager fejl


Skrevet af: rawi
Skrevet den: 26-April-2015 kl. 18:56
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:


Napster, newsgroups, bittorrent osv. leverer ikke selv indholdet, men det er deres brugere som vælger at dele det med andre.
Dem som deler er dem som er brugere af indholdet.

AllofMP3 og PopcornTime er et hold af professionelle som stiller ophavsrettighedsstridigt indhold til rådighed for andre med øje for profit.
De er ligeglad med indholdet, bare de kan tjene penge.


Så vidt jeg har forstået hvordan det tekniske koncept bag Popcorn Time fungerer det nøjagtigt som en hver anden torrent side. De leverer heller ikke indholdet selv. Filmene er ikke tilgængelige på en central server, men decentraliseret på flere servere, eller hos flere individer. Hvilket i princippet gør det umuligt for myndighederne at lukke for trafikken, da nye (spejlede) servere blot blier opstillet, hvis en bliver lukket ned.
Hvis bagmændene skulle tjene penge på det kan jeg kun se de skulle komme fra reklamer da filmene ikke købes (og så havde tjenesten nok heller ikke være så interessant).


Skrevet af: slumbert
Skrevet den: 26-April-2015 kl. 20:32
@Cyberguyen.

Med det nick bør du ellers have fattet hvad popcorntime er for noget. Det kan jo på ingen måde sammenlignes med allofmp3, som var en kommerciel side der solgte musik men ikke sendte pengene videre til kunstnerne. Popcorntime har ikke noget med mafia at gøre. Popcorntime levere ikke selv indhold. har du overhovedet læst tråden siden du påstår det?

Her er hvordan jeg opfatter popcorntime, selvom en wikisøgning nok godt kan give et dybere indblik:
Første version at popcorntime blev udviklet at brasilianske programmører, som derefter lagde koden til fri afbenyttelse på nettet. Rigtig mange andre har derefter lavet deres egne versioner med brugerflader osv. Du kan ikke lukke ned for popcorntime og alle de andre cloner da det egentligt bare er en client der streamer fra torrentsiderne. Dvs at indholdet ligger på en masse private computere rundt om i verden. Så længe der findes torrents og torrentsider så vil det være muligt at streame film på popcorntime og diverse cloner. 

Det er jo ikke lige til lukke det hele, og politiet er ligeså langt fremme som de var for 15 år siden og kan kun byde på lidt skræmmekampagne. Jeg tror egentligt ikke politiet indlæringsevne er specielt dårlig, men derimod at problemet er uløseligt med små lokale tiltag.

Torrentsiderne taber paradoksalt nok også på det her, da de ikke tjener på indbringende reklameindtægter hvis der streames via popcorntime.






-------------
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål



Skrevet af: moremusic
Skrevet den: 27-April-2015 kl. 00:29
Oprindeligt skrevet af Flick Flick skrev:

 

Jeg citerede slumberts "mængder af ulovligt kopierede kassettebånd" - så snakker jeg nok ikke om lovligt kopierede kassettebånd, tror du?
Hvilket også er ligegyldigt nu når han allerede har skrevet det var sarkastisk.

Derudover er Popcorn Time ikke 20 år gammelt.

Den skal jeg lige forstå lidt bedre. Du mener at ting der ikke er ulovlige at foretage sig, bliver ulovligt, hvis man gør det meget? Hvis tingene kan forholde sig sådan, vanker der så bøde 20. gang man kører over for grønt?


Skrevet af: Flick
Skrevet den: 27-April-2015 kl. 07:41
Oprindeligt skrevet af moremusic moremusic skrev:

Oprindeligt skrevet af Flick Flick skrev:

 

Jeg citerede slumberts "mængder af ulovligt kopierede kassettebånd" - så snakker jeg nok ikke om lovligt kopierede kassettebånd, tror du?
Hvilket også er ligegyldigt nu når han allerede har skrevet det var sarkastisk.

Derudover er Popcorn Time ikke 20 år gammelt.

Den skal jeg lige forstå lidt bedre. Du mener at ting der ikke er ulovlige at foretage sig, bliver ulovligt, hvis man gør det meget? Hvis tingene kan forholde sig sådan, vanker der så bøde 20. gang man kører over for grønt?
Der er noget helt galt med din dansk hvis du ikke kan læse der står "ulovligt kopierede", ulovligt kopierede er nu engang ulovligt, og ikke lovligt.
Det der kan menes ved dette er at nu når det er i mængder, så går det logiske hen på at man vil sælge/videregive kopierne, hvorfor ellers kopiere dem i mængder?

Jeg tror stadig ikke du fik fat i at hans indlæg var sarkastisk, selvom det er blevet skrevet ~3 gange nu.


Skrevet af: slumbert
Skrevet den: 27-April-2015 kl. 10:44
@moremusic

Min pointe med "ulovlige kassettebånd" bør du kunne forstå. Unge bryder også loven uden at vide det og det gjorde jeg også. Mine ulovlige kassettebånd blev købt på sommerferie i polen i 1990-91. Det kostede et par kroner pr bånd og fremstod som ægte bånd, men var selvfølgelig kopier og bootlegs. Jeg havde ingen anelse om at det var ulovligt. Jeg var 14-15 år gammel og priserne var meget lave i polen. 

ER det nu slået fast med syvtommersøm at mine kassettebånd var ulovligt kopierede i kommercielt øjemed så fattige polske gadehandlere kunne få smør på brødet?


-------------
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål



Skrevet af: Krjstoff
Skrevet den: 27-April-2015 kl. 12:46
Man har klart fejlet i sin opdragelse af sine børn, hvis man i løbet af 13 år som forældre, ikke har formået at lære ens børn, at:
- Intet er gratis.
- "Har du penge, så kan du få. Har du ingen, så må du gå."
- Hvis noget virker for godt til at være sandt, så er der formentlig noget galt.
- Alt hvad man gør har konsekvenser. Hvis ikke for en selv, så for andre.



-------------
| Synology DS412+ | ATV4 | PS4 | Onkyo 507 | System Audio 2.1 | Logitech Smart Control |


Skrevet af: slumbert
Skrevet den: 27-April-2015 kl. 16:28
Oprindeligt skrevet af Krjstoff Krjstoff skrev:

Man har klart fejlet i sin opdragelse af sine børn, hvis man i løbet af 13 år som forældre, ikke har formået at lære ens børn, at:
- Intet er gratis.
- "Har du penge, så kan du få. Har du ingen, så må du gå."
- Hvis noget virker for godt til at være sandt, så er der formentlig noget galt.
- Alt hvad man gør har konsekvenser. Hvis ikke for en selv, så for andre.


Børn er mere end små forbrugere. 
Kender du udtrykket teenageoprør. 

Gætter på du ikke har børn.




-------------
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål



Skrevet af: Brianigenigen
Skrevet den: 27-April-2015 kl. 17:13
Oprindeligt skrevet af Krjstoff Krjstoff skrev:

Man har klart fejlet i sin opdragelse af sine børn, hvis man i løbet af 13 år som forældre, ikke har formået at lære ens børn, at:
- Intet er gratis.
- "Har du penge, så kan du få. Har du ingen, så må du gå."
- Hvis noget virker for godt til at være sandt, så er der formentlig noget galt.
- Alt hvad man gør har konsekvenser. Hvis ikke for en selv, så for andre.


Hvorfor er her ikke en "LIKE" knap
det er fuldstændigt korrekt.

Så HAR man fejlet, og selv om det er teenageopgør, så BURDE de have lært, at ting har konsekvenser


Skrevet af: slumbert
Skrevet den: 27-April-2015 kl. 17:51
Jamen Brianigenigen.

Det er nogle vildsomme ord, når i skriver at man som forældre har fejlet.

Det er jo netop det der er problemet i forhold til popcorntime. Fortæl dine børn at det har konsekvenser at bruge det!! Så vidt jeg ved har det ikke haft konsekvenser for nogen endnu og tror dine børn tager dine advarsler seriøst når alle deres venner benytter det uden at der sker noget.

Selvom det kunne være så nemt så er børns handlinger ikke styret af regler, paragraffer og forældrenes formaninger, men i lige så høj grad af de erfaringer og fejl de selv og deres venner
begår. 

Når et barn igen og igen gør noget, hvor de har fået tudet ørerne fulde af alle de konsekvenser det har, så begynder barnet at stille spørgsmålstegn ved alle de andre dommedagstrommer der bliver buldret på. 

man bliver jo heller ikke blind af at onanere, hvilket de fleste sikkert har fundet ud af. Det er nogle vildsomme ord, når i skriver at man som forældre har fejlet. Hvis man som forældre tror man kan kontrollere og styre alting og ikke fatter at børn med aldreren prøver grænser af og danner deres egen unikke erfaringer,SÅ har man fejlet, fordi så opfatter man ikke børn som selvstændige individer. 




-------------
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål



Skrevet af: Erland
Skrevet den: 27-April-2015 kl. 18:03
man bliver jo heller ikke blind af at onanere, hvilket de fleste sikkert har fundet ud af.

Det villle jeg godt have vidst noget før.    40 spildte år.


Skrevet af: Brianigenigen
Skrevet den: 27-April-2015 kl. 18:29



Print side | Luk vindue