Print side | Luk vindue

Nyt TV, men skal jeg være OBS på noget?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=140538
Udskrevet den: 28-April-2024 kl. 01:54


Emne: Nyt TV, men skal jeg være OBS på noget?
Skrevet af: ladiesman217
Emne: Nyt TV, men skal jeg være OBS på noget?
Skrevet den: 29-Maj-2015 kl. 20:25
Jeg har pt et Panasonic X-P42X10Y købt i 2009, og det skal jeg til at skifte ud. Jeg er dog ikke den store TV fanatiker, og kræver ikke det vilde UHD osv., men derfor vil jeg heller ikke bare kaste penge efter noget jeg ikke aner noget om.

Jeg vil gerne have et TV der ser godt ud. Jeg er vild med de tynde rammer, som TV har i dag, men da mit nuværende Panasonic nærmest er en klodset kasse ved siden af alle nyere TV i dag, så bliver det ikke det store problem at finde et der er mindre i rammen.

Mit budget er 5.000-6.000 kr., men jeg er meget i tvivl om hvad jeg skal gå efter. Nu så jeg bare at Elgiganten har et Samsung 6-serie UE50H6275XXE til 4.999 kr., men jeg har også set på TV fra Sony og Panasonic i samme prisklasse. Bl.a. et Panasonic 55AS640E og et Sony 50W828.

Som sagt ved jeg ikke hvad jeg skal overveje når jeg køber TV i den "lave" prisklasse, og om der virkelig er forskel når jeg ikke vil smide flere knaster efter det, for igen så er jeg ikke den store TV fanatiker, men det er da også rart nok at købe noget der er "ordentligt" Smile

Nogle der kan anbefale noget, uden at starte en direkte mærke-krig.




-------------
          



Svar:
Skrevet af: aerik
Skrevet den: 29-Maj-2015 kl. 20:37
Jeg havde snuppet enten det Sony eller panasonic du nævner, hvis jeg skulle handle her og nu. Eller ville jeg vente og se på, hvad 2015 modellerne koster inden for en overskuelig fremtid.


Skrevet af: ladiesman217
Skrevet den: 29-Maj-2015 kl. 20:59
Tak, men hvad gør du fravælger Samsung? Spørger bare af nysgerrighed.

Det haster ikke, så hvilke 2015 modeller tænker du da vil gå ned i pris?

-------------
          


Skrevet af: aerik
Skrevet den: 29-Maj-2015 kl. 21:05
Synes ikke jeg laver andet end at indstille og tilrette familiens samsung tv, men alle Sony og panasonic tv kører konsekvent uden fejl. Også selv om flere af dem af ældre dato.
Om det ene eller andet holder bedre, tør jeg ikke gøre mig til dommer over.
Har ikke kigget på 2015 modeller, men må indrømme Sony frister da med Google tv.


Skrevet af: ladiesman217
Skrevet den: 29-Maj-2015 kl. 21:11
Sjovt du siger det, fordi min søsters Samsung er der altid et eller andet galt med. Så taber den signalerne eller WiFi eller det tredje, og der er bare altid et eller andet galt.

Jeg må lige følge lidt med, men tror du virkelig at jeg vil kunne få en udmærket 2015 model for 5.000-6.000 kr. i løbet af i år? I 50" ca.?


-------------
          


Skrevet af: aerik
Skrevet den: 29-Maj-2015 kl. 21:14
Præcis det du nævner jeg oplever.

Ja det tror jeg helt bestemt. Og lige pludselig kommer 2016 modellerne, og så sker det samme igen ;)

Hvis du finder et 2014 som lever op til dit krav om billede og eventuelle funktioner, køb det, eller vent til der kommer et nyere der lever op til dine krav :)


Skrevet af: ladiesman217
Skrevet den: 29-Maj-2015 kl. 22:05
Ja det er jo lige det om man skal købe eller vente. Man kan jo altid vente, og vente, men får man noget bedre ved at købe et 2015 til efteråret kontra et 2014 nu? Det er lige spørgsmålet :)

-------------
          


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 29-Maj-2015 kl. 22:43
Det bedste TV (billed) du kan købe i den nævnte prisklasse, p.t., er Panasonic 55AS640!
Hvis du er glad for dit x10, så kommer du til at blive endnu mere glad for AS640. Betjening som du kender det, men endnu bedre sortniveau og kontrast.
Jeg har selv 55AS640 og er utrolig glad for det. Og efter at have været ude og se på fladskærme, endte mine forældre også med 55AS640....

M.v.h.


Skrevet af: ladiesman217
Skrevet den: 29-Maj-2015 kl. 23:40
Jeg har været meget, og er stadig, utrolig glad for mit X10, men nu er det bare ved at være for klodset at se på, så stuen skal friskes lidt op.
Det ser også meget interessant ud det 55AS640, og jeg har set det til 6.400 kr. ved Proshop, så ikke så meget over budget pt.

Men nu lige to dumme spørgsmål.
- Er det en model der udkom sidste år (2014)?
- Virker det WiFi godt i TV'et og er der indbygget apps som Viaplay og Netflix?

Okay det var teknisk set tre spørgsmål.

Men umiddelbart synes jeg også at det ser ud som et godt køb, men om der er andre alternativer, ja det er jo en jungle.


-------------
          


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 30-Maj-2015 kl. 00:02
Ja, det kom i 2014. Jeg købte mit for 10.300,- i efteråret, og synes stadig at det er pisse god billedkvalitet for pengene.
Wifi fungerer fremragende. Jeg streamer film fra min PC via WiFi (1080p).
Ja, det har både Netflix og Viaplay og Blockbuster og meget mere.

M.v.h.


Skrevet af: zakdk
Skrevet den: 04-Juni-2015 kl. 08:35
Panasonic 55AS640!

-------------
VU+SOLO2-Panasonic Viera TX-55AS640E/,Q Acoustics 2020,2010, 2000C-BK sub XLS200-DF MK2/SD-40Bose Ipod Speaker/Ipod Classic/


Skrevet af: Kristian--H
Skrevet den: 08-Juni-2015 kl. 11:21
Nogen der ved om der er mulighed for en Plex app i Panasonics Viera???

-------------
- Samsung 51PS8005

- Synology DS214Play running PLEX Media server

- Pioneer VSX-920 2.1 solution

- Dali Concept 6 front speakers


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 08-Juni-2015 kl. 11:33
Oprindeligt skrevet af Kristian--H Kristian--H skrev:

Nogen der ved om der er mulighed for en Plex app i Panasonics Viera???


Det er ikke muligt. Så skal man køre det via en mediaafspiller. Evt. en af de nye små HDMI-sticks.

M.v.h.



Print side | Luk vindue