Print side | Luk vindue

DR TV-app på Sony

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Smart TV
Forumbeskrivelse: Smart TV, Google TV, Apple TV, Microsoft TV og andre indholdstjenester til TV
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=140757
Udskrevet den: 24-April-2024 kl. 15:12


Emne: DR TV-app på Sony
Skrevet af: karstenjensen.dk
Emne: DR TV-app på Sony
Skrevet den: 11-Juni-2015 kl. 20:06
Mit Sony Bravia KDL 55HX923 kan jeg ikke længere få til at vise DR TV på via den indbyggede app - og røde knap i højre bund. Er det fordi de er skiftet til ny metode hos DR eller har mit tv en bug? Jeg kan godt se RTL's ditto.

Tv'et er opdateret og jeg kan ikke downloade nyere software :(

Hvad kan jeg gøre?



Svar:
Skrevet af: azrael
Skrevet den: 11-Juni-2015 kl. 20:41
Jeg går ud fra, at du mener DRs HbbTv tilbud. Det er ikke en app.

DR har netop opdateret deres HbbTv platform, og det betyder, at mange ældre tv ikke længere har adgang til DRTV.

Faktisk var jeg netop til at oprette en tråd omkring vore Panasonic DMR-BCT820 BD recordere, som tilsyneladende heller ikke længere kan tilgå DRTV. Vores DMR-BCT835 kan til gengæld godt. Jeg ved ikke, om det kun er et spørgsmål om software (hvilket kan være svært nok at få opdateret) eller om der direkte er hardware, der ikke længere kan klare kravene.


-------------
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson


Skrevet af: karstenjensen.dk
Skrevet den: 11-Juni-2015 kl. 22:13
Du har ret - det er HbbTv ja. Jeg kunne ikke huse hvad det hed.

Jeg ved godt de ville opdatere, men det kunne jo være det var mit tv, der var en bug i.

Hvordan finder jeg ud af om det er pga. DRs opdatering eller mit tv, der fejler? Tv'et er ikke ret gammel. Jeg husker ikke hvor gammel det er - måske 4 år højst.


Skrevet af: DrageMester
Skrevet den: 11-Juni-2015 kl. 22:53
Oprindeligt skrevet af azrael azrael skrev:

Faktisk var jeg netop til at oprette en tråd omkring vore Panasonic DMR-BCT820 BD recordere, som tilsyneladende heller ikke længere kan tilgå DRTV.

Samme her. Jeg bruger dog normalt ikke min Panasonic BCT820 til dette, da afspilning stopper hvis en optagelse går i gang.
I stedet bruger jeg Chromecast og DR Cast app'en.


-------------
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414


Skrevet af: karstenjensen.dk
Skrevet den: 11-Juni-2015 kl. 23:25
Drage  - bruger du DR TV'en på din telefon?

Det irriterer mig bare at man ikke kan bruge fjernbetjeningen - det er jo en del af det geniale af det....


Skrevet af: azrael
Skrevet den: 12-Juni-2015 kl. 07:37
Oprindeligt skrevet af DrageMester DrageMester skrev:

Oprindeligt skrevet af azrael azrael skrev:

Faktisk var jeg netop til at oprette en tråd omkring vore Panasonic DMR-BCT820 BD recordere, som tilsyneladende heller ikke længere kan tilgå DRTV.

Samme her. Jeg bruger dog normalt ikke min Panasonic BCT820 til dette, da afspilning stopper hvis en optagelse går i gang.
I stedet bruger jeg Chromecast og DR Cast app'en.

OK, så kan man jo trygt gå ud fra, at DR HbbTv er dødt på 820'eren... Det gør mig nu ikke så meget, da jeg ærligt talt ikke har brugt funktionaliteten meget. Kunne dog være rart, hvis så ikke længere blev belemret med grafikken i nederste højre hjørne. Desværre kan man jo ikke slå HbbTv til og fra på recorderne.

Nysgerrig som jeg er kunne jeg dog godt tænke mig at vide, hvad det er som gør, at recorderen er røget på DRs "shit list"... Wink


-------------
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson


Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 12-Juni-2015 kl. 09:24
Oprindeligt skrevet af karstenjensen.dk karstenjensen.dk skrev:

Mit Sony Bravia KDL 55HX923 kan jeg ikke længere få til at vise DR TV på via den indbyggede app - og røde knap i højre bund. Er det fordi de er skiftet til ny metode hos DR eller har mit tv en bug? Jeg kan godt se RTL's ditto.

Det er en 2011-model, første årgang med HbbTV-understøttelse fra Sony. Sony/DR mente ellers, at det stadig (efter opdateringen her i start juni) skulle virke på de ældste modeller, da jeg talte med dem sidst. Noget tyder på, at det ikke gør.


-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels


Skrevet af: karstenjensen.dk
Skrevet den: 12-Juni-2015 kl. 11:00
Hvad er det i øvrigt for en øget sikkerhed DR snakker om siden de ændrer løsningen?


Skrevet af: karstenjensen.dk
Skrevet den: 12-Juni-2015 kl. 11:04
Tak for hjælpen Sony :-(

Hej
Tak for dig mail
Når det handler om selve appen DR TV bedes du venligst kigge på DR's hjemmeside eller kontakte dem for mere information.
Du ønskes en god dag!
Med venlig hilsen,

Kenneth
SONY SUPPORT TEAM
SUPPORT: http://www.sony.dk/support/da


Skrevet af: DrageMester
Skrevet den: 12-Juni-2015 kl. 18:26
Oprindeligt skrevet af karstenjensen.dk karstenjensen.dk skrev:

Drage  - bruger du DR TV'en på din telefon?

Det irriterer mig bare at man ikke kan bruge fjernbetjeningen - det er jo en del af det geniale af det....

Jeg har DR TV på min telefon og min tablet, men jeg bruger dem reelt ikke - i stedet bruger jeg DR Cast for at caste til min Chromecast.

Man kan i øvrigt bruge fjernbetjeningen til pause/play med de fleste Chromecast-kompatible apps nu (det kom med en firmware opdatering i foråret).


-------------
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414


Skrevet af: Trumle
Skrevet den: 12-Juni-2015 kl. 19:04
fejl...


Skrevet af: Jwin
Skrevet den: 12-Juni-2015 kl. 19:58
HBBTV virker heller ikke længere på min BTC720. Ej heller på Sony HX753 (2012). Det virker stadig fiint på Sonyen som App under Internet Content. Heldigt for mig, da det er App'en jeg bruger....

J


Skrevet af: nesager
Skrevet den: 12-Juni-2015 kl. 22:51
Her virker det fint på en KDL 40 EX fra Februar 2012.
Mvh nesager



Skrevet af: Stone09
Skrevet den: 14-Juni-2015 kl. 08:12
Hej virker os på Samsung ES8000 fra 2012 de sagde ellers det ikk ville virke med det her nummer med at ændre til Tjekkiet men virker altså her har os ændret det til dk igen for længe siden   


Skrevet af: jacobask
Skrevet den: 14-Juni-2015 kl. 09:05
Det er også stoppet med at  virke på mit KDL-40EX724 til ungernes store frustration da de brugte det en del.


Skrevet af: nesager
Skrevet den: 14-Juni-2015 kl. 09:13
Oprindeligt skrevet af jacobask jacobask skrev:

Det er også stoppet med at  virke på mit KDL-40EX724 til ungernes store frustration da de brugte det en del.


Hej
Vores er en 723 model fra 2012,og det virker fint.
Mvh. nesager
Ps. Jeg må lige korrigere,det virker ikke idag.
Har dog stadig appen nede i højre hjørne.



Skrevet af: JordanDK
Skrevet den: 14-Juni-2015 kl. 11:39
Oprindeligt skrevet af Stone09 Stone09 skrev:

Hej virker os på Samsung ES8000 fra 2012 de sagde ellers det ikk ville virke med det her nummer med at ændre til Tjekkiet men virker altså her har os ændret det til dk igen for længe siden   


Samme på vores to 8005 modeller, de virker også som de skal med HbbTV efter opdateringen. Og har intet evolution kit i mine, samme måde med Tjekkiet og tilbage til dansk igen.

-------------
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.


Skrevet af: jacobask
Skrevet den: 14-Juni-2015 kl. 13:13
@nesager: vi har også ikonet uden at det virker.


Skrevet af: nesager
Skrevet den: 14-Juni-2015 kl. 13:18
Oprindeligt skrevet af jacobask jacobask skrev:

@nesager: vi har også ikonet uden at det virker.


Hej.
Tak for din tilbage melding.
Har dit aldrig virket med den nye opdatering.
Det har vores,men virker så pludselig ikke mere.
mvh nesager



Skrevet af: jacobask
Skrevet den: 14-Juni-2015 kl. 14:49
Jeg er ikke helt sikker. Jeg fandt først ud af det i går aftes, men datteren siger at det er over en uge siden at det virkede sidst.


Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 15-Juni-2015 kl. 06:18
Jeg har lige hørt tilbage fra Sony DK. De har testet 2011-modellerne og bekræfter, at der er problemer. De er gået videre med sagen hos DR, men er usikre på om det kan løses.

Det skulle stadig virke på alle 2012 modeller og frem, siger de.


-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels


Skrevet af: jacobask
Skrevet den: 15-Juni-2015 kl. 07:58
Det lyder da positivt, så må vi se om det giver noget fra sig. Hvis du hører mere må du endeligt holde os opdateret.


Skrevet af: Jwin
Skrevet den: 15-Juni-2015 kl. 09:23
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Jeg har lige hørt tilbage fra Sony DK. De har testet 2011-modellerne og bekræfter, at der er problemer. De er gået videre med sagen hos DR, men er usikre på om det kan løses.

Det skulle stadig virke på alle 2012 modeller og frem, siger de.

Det virker så IKKE på min 2012'er. Jeg har forgæves ledt på dr.dk efter et sted man kan rapportere dette problem. Hvis du eller nogen anden har et link til det, så modtager jeg det gerne.

Hvad er det egentligt der er ændret? Jeg husker at der i 2011/2012 blev indført en Chip med et unikt nummer for hvert TV. (En slags tv IMEI nummer) Er det det nummer DR er begyndt at bruge?

J


Skrevet af: daskino
Skrevet den: 15-Juni-2015 kl. 11:14
ærgerligt at DR nye mulighed med login for at snage i vores tv kigning ødelægger mulighed for at bruge hbb på vores "gamle" tv. Troede egentligt HBB var en fælles EU standard man ikke sådan kunne ændre på i en uendelighed.

-------------
Sony 46HX823 Samsung H5505

Roku LT, Google nexus player, Sidewinder 4 Xtreamer,

WD TV HD, Live Mini og Ryan Mini2, SB 3, Wii,



Skrevet af: karstenjensen.dk
Skrevet den: 15-Juni-2015 kl. 11:35
Oprindeligt skrevet af Jwin Jwin skrev:

HBBTV virker heller ikke længere på min BTC720. Ej heller på Sony HX753 (2012). Det virker stadig fiint på Sonyen som App under Internet Content. Heldigt for mig, da det er App'en jeg bruger....

J


Det må jeg lige prøve, men som jeg husker det er det da langt mere bøvlet :-|


Skrevet af: hunt
Skrevet den: 15-Juni-2015 kl. 11:36
Oprindeligt skrevet af daskino daskino skrev:

ærgerligt at DR nye mulighed med login for at snage i vores tv kigning ødelægger mulighed for at bruge hbb på vores "gamle" tv. Troede egentligt HBB var en fælles EU standard man ikke sådan kunne ændre på i en uendelighed.

Jeg er også noget frustreret over det... Jeg kan ikke forstå, at man ikke kan lave et system, der tjekker om tv'et understøtter login? IF / ELSE kunne man da bruge i, da jeg lærte at programmer i pascal...


Skrevet af: karstenjensen.dk
Skrevet den: 15-Juni-2015 kl. 11:42
DR har pakket deres forklaring ind i et sikkerhedsspørgsmål - jeg ved dog ikke hvad der er rigtigt....

Men desværre får man (læs: jeg) ingen hjælp fra Sony, der henviser til DR, der igen kommer med en slags sludder for en sladder i deres standardsvar.

Nu har jeg dog prøvet endnu en gang at skrive til både Sony og DR.


Skrevet af: daskino
Skrevet den: 15-Juni-2015 kl. 12:11
hvad er email til sony så kan vi andre også prøve at skrive til dem?

-------------
Sony 46HX823 Samsung H5505

Roku LT, Google nexus player, Sidewinder 4 Xtreamer,

WD TV HD, Live Mini og Ryan Mini2, SB 3, Wii,



Skrevet af: karstenjensen.dk
Skrevet den: 15-Juni-2015 kl. 17:02
Jeg brugte en web-formular, men fik svar via
customersupport.da@eu.sony.com hvor danske Tony svarede at jeg skulle rette henvendelse til DR.


Skrevet af: karstenjensen.dk
Skrevet den: 15-Juni-2015 kl. 17:08
Jeg har ikke lige afprøvet det endnu men Sony har lige sendt mig en mail med link til ny firmware som jeg via USB-stick kan installere - det håber jeg hjælper.... NMen jeg er nu ikke fortrøstningsfuld.


Skrevet af: Denner
Skrevet den: 15-Juni-2015 kl. 18:55
Hverken mit Panasonic 65ST50 (2012) eller mit Sony KLD-40W605 (2014) virker med HbbTV, er jeg den eneste der oplever dette, det undre mig en del da DR ikke så vidt jeg ved har meldt ud at dise tv ikke skulle være understøttet ?


Skrevet af: karstenjensen.dk
Skrevet den: 15-Juni-2015 kl. 20:47
Øv - Sonys link var bare den software der allerede ligger i tv'et og som jeg har opdateret med....


Skrevet af: daskino
Skrevet den: 15-Juni-2015 kl. 21:52
kunne være rart at høre fra Dr hvilken version af HBBtv de har baseret deres nye drtv på. idag findes der version 1.1.1 udgivet i 2010, 1.5 udgivet 2012 og så version 2.0 som først kommer i tv fra 2016.

kunne tyde på at DR har skiftet til version 1.5 og implementeret MPEG-DASH Encoding for HbbTV i deres seneste opdatering.

DASH giver mulighed for DRM sikkerhed osm DR skriver og mulighed for streaming via OTT på HTTP protocol.

TV skal kunne understøtte version 1.5 af HBB tv standarden og der Sony TV kun fra 2013 og frem

https://www.hbbtv.org/pages/about_hbbtv/specification.php - HBB specs http://www.hbbtv-developer.com/site/blog/?p=613 - DASH

-------------
Sony 46HX823 Samsung H5505

Roku LT, Google nexus player, Sidewinder 4 Xtreamer,

WD TV HD, Live Mini og Ryan Mini2, SB 3, Wii,



Skrevet af: daskino
Skrevet den: 15-Juni-2015 kl. 22:10
stødte lige på denne oversigt over HBB og Sony understøttelse,



http://www.hbb4all.eu/wp-content/uploads/2015/03/Sony-Samuel-Fabra-Home-Entertainment-Engineering-Technology-Engineering-Europe.pdf - Sony Bravia HBB

-------------
Sony 46HX823 Samsung H5505

Roku LT, Google nexus player, Sidewinder 4 Xtreamer,

WD TV HD, Live Mini og Ryan Mini2, SB 3, Wii,



Skrevet af: daskino
Skrevet den: 15-Juni-2015 kl. 22:38
Hvis man som TV producent gider kode ny software til sine gamle TV skulle det kunne lade sig gøre at opdatere dem til de nye HBB standarder:


2.3. Can/will 1.1 / 1.5 receivers be upgraded through a SW upgrade?
Yes it is possible to update existing HbbTV 1.1 or 1.5 receivers with HbbTV 2.0 software.
However, in practice software upgrades for TV sets are usually limited to fixing bugs and do not add features. On managed STBs this upgrade will be possible provided the STBs have enough memory to upgrade to HbbTV 2.0
%20 - https://www.hbbtv.org/pages/news_events/pdf/HbbTV%202.0%20FAQ.pdf

-------------
Sony 46HX823 Samsung H5505

Roku LT, Google nexus player, Sidewinder 4 Xtreamer,

WD TV HD, Live Mini og Ryan Mini2, SB 3, Wii,



Skrevet af: Jwin
Skrevet den: 16-Juni-2015 kl. 00:23
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Jeg har lige hørt tilbage fra Sony DK. De har testet 2011-modellerne og bekræfter, at der er problemer. De er gået videre med sagen hos DR, men er usikre på om det kan løses.

Det skulle stadig virke på alle 2012 modeller og frem, siger de.

Når man så læser daskinos 3 post om de forskellige versioner, så giver Sonys svar ingen mening. 2011 og 2012 kører begge 1.1.1. Så enten har Sony og DR ikke styr på versionerne, eller også har DR bevidst valgt at knække et program der er lidt over 2 år gammelt (Sonys 2013 modeller kom i butikkerne maj 2013). Begge svar vidner om en branche der er på begynder stadiet.

Jeg har aldrig haft nogen tiltro til at de forskellige producenters hjemmebryggede SmartTV platforme ville bringe noget brugbart med sig. Jeg har haft en del mere tro på en standard som HbbTV. Men hvis DR vælger at basere sig på at producenterne opdaterer deres HbbTV software og disse så melder pas (eller køb et nyt TV), så kommer Hbb ikke til at leve ret længe.

J

Edit: Stavefejl


Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 16-Juni-2015 kl. 14:40
Jeg har prøvet at fiske information hos flere producenter nu, men jeg har ikke fået et helt konkret svar på, hvad der er årsag til at ældre tv er sat ud af funktion.

Det nævnes dog, at DR TV's HbbTV er overgået til at bruge https så mon ikke det er den sikre forbindelse i https, der hentydes til fra DR, når de taler om øget sikkerhed?

Det besvarer naturligvis ikke hvorfor visse ejere af 2012 Sony-modeller har problemer. Men er vi sikre på, at det rammer alle med 2012-modeller?


-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels


Skrevet af: daskino
Skrevet den: 16-Juni-2015 kl. 15:07
Sony skriver dette til mig idag

Tak for din mail.

Vi er klar over det med HBBtv her er et skema som du bedes udfylde så vi kan få sendt det op i systemet.


1-Model Number:
…………………

2-Wired Mac Address:
……………….

3-Device ID:
………………

4-Current FW Installed on device : “Please write the exact version”
………………

5-What is the exact issue providing the maximum details?
………………

6-When did the issue start?
………………

7-Customer’s Post Code and Device IP Address:
………………

8-Internet Service Provider name:
…………………

9-What is the actual internet speed Using "SpeedTest.net"?
…………………

10-Network Environment: “i.e FTTH, Broadband”
…………………

11-Brand and model of the router:
…………………

12-What is the public IP address by visiting “www.whatismyip.com”
…………………

13-What Troubleshooting steps did you try?
…………………

14-Please ask for wired connection and advise the outcome.
…………………

15-Please ask for photos of any error message and the available Apps on the device.
…………………

16- Please ask for a screenshot of the result of location check provided by Akamai.(done by customer on a PC or the device)
http://www4.akamai.com/html/technology/products/personalization.html
When checked(Date/Time):
…………………

17-Any additional information you wish to log?

-------------
Sony 46HX823 Samsung H5505

Roku LT, Google nexus player, Sidewinder 4 Xtreamer,

WD TV HD, Live Mini og Ryan Mini2, SB 3, Wii,



Skrevet af: karstenjensen.dk
Skrevet den: 16-Juni-2015 kl. 16:10
Oprindeligt skrevet af daskino daskino skrev:

Sony skriver dette til mig idag


SNIP





Sådan en mail fik jeg ikke fra Sony.....


Skrevet af: Jwin
Skrevet den: 16-Juni-2015 kl. 17:12
Oprindeligt skrevet af karstenjensen.dk karstenjensen.dk skrev:

Oprindeligt skrevet af daskino daskino skrev:

Sony skriver dette til mig idag


SNIP





Sådan en mail fik jeg ikke fra Sony.....

Og det skal du være glad for. Dette er supporterens egen Checkliste. Han skal bedømme hvad der er relevant og så hente svaret. Det er ret uartigt bare at sende denne liste til slutbrugeren. Det er dårlig stil at spørge om specifik info, uden at oplyse hvor denne information kan hentes....

J (som selv sidder i en supportfunktion)


Skrevet af: nesager
Skrevet den: 22-Juni-2015 kl. 20:28
Hej.
Er der nogen der ved om der sker nogen fremskridt angående hbbtv på Sony 2011/12 modeller.
Mvh. nesager


Skrevet af: filmfreak
Skrevet den: 22-Juni-2015 kl. 21:35
Oprindeligt skrevet af nesager nesager skrev:

Hej.
Er der nogen der ved om der sker nogen fremskridt angående hbbtv på Sony 2011/12 modeller.
Mvh. nesager




Hbbtv virker stadig fint på mit Sony HX855, som er fra 2012
Den nye 'app' er dog lidt langsommere om at starte op .


Skrevet af: nesager
Skrevet den: 22-Juni-2015 kl. 22:02
Så kan det være det kun er 2011 modellerne der ikke virker. (EX723)
Jeg har stadig iconet nede i højre side,men den virker ikke mere
Skriver dog at denne tv kan modtage hbbtv,men at der ikke tilsluttet et kabel
men det stadig ikke.
mvh.nesager


Skrevet af: karstenjensen.dk
Skrevet den: 23-Juni-2015 kl. 10:49
Min skriver ikke noget om kabel....


Skrevet af: nesager
Skrevet den: 23-Juni-2015 kl. 11:05


Sådan ser det ud
https://billedeupload.dk/images/umkQv.jpg


Skrevet af: jacobask
Skrevet den: 30-Juni-2015 kl. 17:15
Nå, så er DR's app dog lige blevet opdateret til at virke med Chromecast, så det bliver nok løsningen fra min side nu.


Skrevet af: daskino
Skrevet den: 30-Juni-2015 kl. 17:43
Også fint men så skal man igen skifte til hdmi bruge en tablet til at styre sin chromecast og så starte drtv lidt tungt når man bare kunne trykke på den røde knap

-------------
Sony 46HX823 Samsung H5505

Roku LT, Google nexus player, Sidewinder 4 Xtreamer,

WD TV HD, Live Mini og Ryan Mini2, SB 3, Wii,



Skrevet af: karstenjensen.dk
Skrevet den: 30-Juni-2015 kl. 18:08
Enig... det fede var at man bare kunne bruge den røde knap...

Nogen der har været i yderligere dialog med Sony?


Skrevet af: jacobask
Skrevet den: 30-Juni-2015 kl. 18:34
Ja, vi er da helt enig om at den "gamle" løsning var lagt bedre, men som et brugbart alternativ går det.


Skrevet af: karstenjensen.dk
Skrevet den: 30-Juni-2015 kl. 22:48
Jeg kan ikke få det til at virke fra min iPhone....

Starter man ikke DR-tv-appen - og skulle det så ikke kunne køres over i Chromecast?


Skrevet af: jacobask
Skrevet den: 01-Juli-2015 kl. 07:33
Jo, men du skal sikre dig at du har den nyeste opdatering (den der kom i går), så er der et chromecast ikon i øverste højre hjørne.


Skrevet af: karstenjensen.dk
Skrevet den: 01-Juli-2015 kl. 20:20
Og nu virker det perfekt :)

Jeg prøvede via AirPlay, men tv'et gik i sort hver gang iPhonens skærm gik sort - ved ikke lige hvad jeg gjorde forkert......


Skrevet af: tipsen
Skrevet den: 02-Juli-2015 kl. 11:57
Vi har også problemet med et Sony 40EX720 - det har også virket fint tidligere og det var super fedt med programarkivet til sønnike (faktisk ham der oprindeligt fandt TV-arkivet, da han legede med remote'n!) - men det er tilsyneladende dødt nu - den lille røde knap giver ikke længere noget respons. Har skrevet til Sony i dag og bedt om en status på problemet.
Skal ligeledes have samlet op på Skype, da det tilsyneladende heller ikke virker længere på fjernsynet.


Skrevet af: nesager
Skrevet den: 02-Juli-2015 kl. 13:06
Hej.
Der er efterhånden mange ting der ikke virker mere på de pågældende modeller.
http://www.sony.dk/support/da/product/KDL-40EX723 - http://www.sony.dk/support/da/product/KDL-40EX723


Skrevet af: tipsen
Skrevet den: 02-Juli-2015 kl. 13:29
Synes det er et grundlæggende problem at man køber et "smart" fjernsyn som over tid stille og roligt degraderer i funktionalitet indtil det nærmest er ubrugeligt i forhold til de ekstra features der måske var udslagsgivende for valg af model/mærke... men det er jo et grundlæggende problem for alle produkter som er udstyret med en vis portion software og afhænger af eksterne services - det kræver måske en omstrukturering af de gamle produktions- og udviklingsmodeller for at blive tilpasset nutiden.


Skrevet af: daskino
Skrevet den: 04-September-2015 kl. 21:17
hallelujah! DR TV virker IGEN på Sony HX823!!! tak Sony og DR fordi I lyttede til os.

-------------
Sony 46HX823 Samsung H5505

Roku LT, Google nexus player, Sidewinder 4 Xtreamer,

WD TV HD, Live Mini og Ryan Mini2, SB 3, Wii,



Skrevet af: nesager
Skrevet den: 05-September-2015 kl. 09:55
Oprindeligt skrevet af daskino daskino skrev:

hallelujah! DR TV virker IGEN på Sony HX823!!! tak Sony og DR fordi I lyttede til os.


Det gør det sørme også på

KDL-40EX723 Smile



Skrevet af: karstenjensen.dk
Skrevet den: 05-September-2015 kl. 15:32
HIP HIP - det virker også på mit - om end det kører lidt langsomt...

Tak til DR for at rette det.....


Skrevet af: jacobask
Skrevet den: 06-September-2015 kl. 10:04
Ja, det virker nu også her - men meget langsomt, så cromecast+ipad bliver nok stadigt løsningen her.


Skrevet af: tipsen
Skrevet den: 06-September-2015 kl. 21:52
Det virker også igen her på mit KDL-40EX723 - men en del langsommere end tidligere - og så mangler Skype blot at blive kørende igen også.


Skrevet af: TL
Skrevet den: 02-Oktober-2021 kl. 14:53
Hej
Genopliver en gammel tråd

Sony skriver 2. september 2020 under overskriften "Angående "Ophør af DR TV tjenesters tilgængelighed" på 2013 og tidligere generationer BRAVIA TV", at "Symptomerne der opleves er ikke en fejl i tv'et, men et resultat af specifikationsændringer foretaget af tv stationen, der overstiger tv'ets egenskaber."
https://www.sony.dk/electronics/support/articles/00250266" rel="nofollow - https://www.sony.dk/electronics/support/articles/00250266

DR, som åbenbart har skabt problemet, henviser til Sony:
https://dr.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/1863/~/hvorfor-kan-jeg-ikke-starte-hbbtv%2Fdrtv-p%C3%A5-mit-sony-tv%3F" rel="nofollow - https://dr.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/1863/~/hvorfor-kan-jeg-ikke-starte-hbbtv%2Fdrtv-p%C3%A5-mit-sony-tv%3F

Så er  der vel ikke noget at gøre, eller er der nogen smarte tricks? Mit TV fra 2013 er på Sonys liste over berørte modeller og giver meddelelsen "Download fra internet er annulleret, da indholdets sikkerhed ikke kan bekræftes" ved tryk på rød knap.

Nyeste opdatering er fra 2016 og derfor næppe til megen hjælp.

Bruger tagantenne og har aldrig haft internet på mit TV, men adgang til DR TV's arkiv ville være fint. Chromecast og Apple TV er ikke aktuelt.

TL


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 02-Oktober-2021 kl. 16:41
Dit tv er 8 år gammelt og den smarte del deri er ikke så smart længere - den er forældet.

Der er to løsninger:
Køb nyt tv
Køb en boks til at sætte til dit tv.


Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 02-Oktober-2021 kl. 17:53
Oprindeligt skrevet af TL TL skrev:

...
Så er  der vel ikke noget at gøre, eller er der nogen smarte tricks? Mit TV fra 2013 er på Sonys liste over berørte modeller og giver meddelelsen "Download fra internet er annulleret, da indholdets sikkerhed ikke kan bekræftes" ved tryk på rød knap.

Nyeste opdatering er fra 2016 og derfor næppe til megen hjælp.

Bruger tagantenne og har aldrig haft internet på mit TV, men adgang til DR TV's arkiv ville være fint. Chromecast og Apple TV er ikke aktuelt.

TL
Hvordan har du haft adgang til DR arkiv uden internet på TV??? Confused

-------------
Mvh. JørgenT


Skrevet af: nesager
Skrevet den: 02-Oktober-2021 kl. 18:17
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af TL TL skrev:

...
Så er  der vel ikke noget at gøre, eller er der nogen smarte tricks? Mit TV fra 2013 er på Sonys liste over berørte modeller og giver meddelelsen "Download fra internet er annulleret, da indholdets sikkerhed ikke kan bekræftes" ved tryk på rød knap.

Nyeste opdatering er fra 2016 og derfor næppe til megen hjælp.

Bruger tagantenne og har aldrig haft internet på mit TV, men adgang til DR TV's arkiv ville være fint. Chromecast og Apple TV er ikke aktuelt.

TL
Hvordan har du haft adgang til DR arkiv uden internet på TV??? Confused

Hej 
Man havde adgang via antenne Tv , kan ikke huske om også skulle være Boxer kunde .
Men på et tidspunkt ville Sony ikke opdatere appen mere .Man brugte de samme knapper som til Text TV .
Havde selv 40"Sony Ex 723 på det tidspunkt.
Mvh.


Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 02-Oktober-2021 kl. 19:12
Oprindeligt skrevet af nesager nesager skrev:

Hej 
Man havde adgang via antenne Tv , kan ikke huske om også skulle være Boxer kunde .
Men på et tidspunkt ville Sony ikke opdatere appen mere .Man brugte de samme knapper som til Text TV .
Havde selv 40"Sony Ex 723 på det tidspunkt.
Mvh.
Altså, antenne TV er envejs kommunikation, så det er svært at bestille en udsendelse fra arkiv den vej. Smile
Det kræver en internetforbindelse:
http://dr.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/1875/~/hvordan-f%C3%A5r-jeg-drtv-via-hbbtv" rel="nofollow - https://dr.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/1875/~/hvordan-f%C3%A5r-jeg-drtv-via-hbbtv
"Vi anbefaler at du bruger et datakabel, mellem modemmet og tv'et."

http://dr.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/1863/" rel="nofollow - https://dr.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/1863/


-------------
Mvh. JørgenT



Print side | Luk vindue